Kulturernes kamp
Fra : Lyrik

Dato : 25-02-06 00:52

Lad mig stille et spørgsmål:
Hvis ingenting er bedre end noget andet, hvad skulle man så føle noget for?

Så ville det være forbudt at føle for noget bedre. Vi ville havne som i
filmen "Cubic" hvor selve det at føle for noget bliver udråbt til roden til
alt ondt. Fordi alle kampe udspringer af kærligheden til noget og hadet til
noget andet.

Det er den holdning Per Stig Møller giver udtryk for når han siger:
"Der er nogen som vil have kulturernes kamp, men det ønsker vi naturligvis
ikke!"

Vi må snart ikke i vesten føle for nioget mere i "alt er ligegodts navn"
Det er Snedronningen der har ranet tronen og hersker i følelseskuldens navn!

Det er meget betegnende at det i højere og højere grad bliver forbudt de
vesterlandske befolkninger at føle kærlighed til noget i ligeberettigelsens
navn!

Mange af vores danskere når de bliver spurgt på gaden om tegningerne
siger:"Det er også synd for dem! De har vores sympati!" Hvorefter de kolde
og hjernevaskede stirrer tomt ud i luften!

Til dig der har følelser tilbage siger jeg:
"Ned med det onde op med det gode- kæmp for kulturernes kamp til sejren er
vundet!"

Hilsen
Jens

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-02-06 04:25

Lyrik skrev:
> [...]
> filmen "Cubic" hvor selve det at føle for noget bliver udråbt til roden til

Skidespændende - og i øvrigt totalt syret - "Matrix"-inspireret film,
hvor denne påfaldende "Neo"-agtige rollefigur så at sige begyndelsesvist
er en hjernevasket, antagonistisk "Agent Smith"-type, indtil der endelig
går "Batman" i den...

Christian Bale er for undertegnede at se nok Verdens p.t. største unge,
mandlige skuespiller: Jeg er nogenlunde jævnaldrende med ham og så ham
allerede som dreng i sin afsindigt velspillede gennembrudsrolle som en
yderst overlevelsesdygtig britisk diplomatsøn interneret i en japansk
krigsfangelejr i Steven Spielbergs absolut pragtfulde WWII-mesterværk
"Empire of the Sun" ("Solens Rige").

(Jo, det ER ham, bare lidt yngre!)

Og så har han endda OGSÅ spillet superpsykopatisk hovedrolleindehaver i
"American Psycho" til en afveksling.

Så'n li'som for at snakke "kultur"...

Til alle, der har TV2 FILM: Se "Cubic"!

(Originaltitlen er dog "Equilibrium" - ligevægt)

Anders Peter Johnsen

Fra : Lyrik

Dato : 25-02-06 13:03

meddelelse news:43ffce02$0$47030$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
>
> Så'n li'som for at snakke "kultur"...
>
> Til alle, der har TV2 FILM: Se "Cubic"!
>
> (Originaltitlen er dog "Equilibrium" - ligevægt)

+++++++++++++++++++
Fin filmanmeldelse,hmmmm.... Men jeg lagde nu op til en debat om
kulturernes kamp....

Hilsen
Jens

Fra : @

Dato : 25-02-06 13:58

On Sat, 25 Feb 2006 13:02:38 +0100, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>+++++++++++++++++++
>Fin filmanmeldelse,hmmmm.... Men jeg lagde nu op til en debat om
>kulturernes kamp....

den er der en del mennesker der er indstillet på at tabe -

frø af ugræs fyger over hegnet -
nå ja lidt ugræs kan vel godt gå-
det bryder da ensformigheden om ikke andet-
der kunne måske vise sig nogle gode spirer mellem al ugræsset

der fyger meget mere ugræs over hegnet -
nogen påpeger at nu må der gøres noget for at alt dette ugræs ikke
skal kvæle kulturplanterne -

og så er fanden i allerbogstaveligste forstand løs -

alle de gode (eller er det i virkeligheden alle de selvgode)
alle med den rigtige mening(eller er det i virkeligheden blot dem som
ønsker at undertrykke andres menning)
og hele koret af retfærdige(eller er det i virkeligheden et kor af
selvretfærdige farisærer)

dem som påpeger at man skal passe lidt på at ikke ugræsset skal kvæle
kulturplanterne bliver udråbt til at være racister fremmedhadere og
ikke at have "forståelse for"(underforstået have medlidenhed med)
fremmede kulturer

hvor blev argumenterne af - hvorfor denne dæmomisering af dem man ikke
er enige med

er det mon fordi der ikke findes agumenter hos
[...]

hvad der derimod er rigeligt af hos ovennævnte er de tre indre "aber"

man ser ikke
man hører ikke
man er tavs

1.
Dansk sprognævn mener i ramme alvor at det er deres opgave at få
danskere til at snakke arabisk

en muhammedaner er en person som vedkender sig Muhammeds lære,
er der nogen der så i sandhedens interesse siger

men så kommer
[...]

på banen og messer deres mantra:

"man må jo også vise hensyn og alle som ikke gør som os er racister
fremmedhadere og har ingen "forståelse for"(underforstået have
medlidenhed med) fremmede kulturer"

og mere lallende tågesnak

hvad med hensynet til dansk sprog?
hvad med at indrejsende fik lært at tage hensyn til beboerne i det
land som de er blevet budt velkommen i ?

2.
folk fra en fjern verden kommer til Danmark og kræver at den mad som
serveres i danske børneinstitutioner skal være af en bestemt
beskaffenhed - af hensyn til deres religion

igen er der nogen som fremfører at sådan galskab ikke høer hjemme i et
frit land - man skal da ikke forhindre folks børn i at spise
leverpostej og salami i en dansk børnehave - det har børn gjort i
mange år uden nogen skade er sket

sådan fremførelse af fakta slipper man ikke godt fra

for nu kommer igen
[...]

på banen med deres mantra:

"man må jo også vise hensyn og alle som ikke gør som os er racister
fremmedhadere og har ingen "forståelse for"(underforstået have
medlidenhed med) fremmede kulturer"

hvor blev hensynet til dem som gerne spiser den mad der er blevet
spist i Danmark i mange generationer af?

muhammedanerne kalder andre for vantro hunde

muhammedanerne kalder den mad andre spiser beskidt

muhammedanerne kalder danske husdyr beskidte

muhammedanerne kalder kvinder der ikke følger muhammedansk
påklædningskodeks for ludere

muhammedanere bruger enhver lejlighed til at udvise foragt for alle
som ikke er som dem

hvor er muhammedanernes hensyn til andre?

Hvornår har muhammedanerne vist respekt for andre?

hvornår har muhammedanerne vist "forståelse for fremmede kulturer?

det skulle vel ikke i virkeligheden være muhammedanerne der

er racister

fremmedhadere

og nægter at vise forståelse for fremmede kulturer(religioner)

nu ønsker muhammedanerne,

godt hjulpet af
[...]

at lukke munden på folk som bare vil have sandheden frem

jeg mener ikke vi skal lade dem slippe af sted med det

Fra : Mark Jensen

Dato : 25-02-06 13:43

On Sat, 25 Feb 2006 04:25:05 +0100, Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>"Empire of the Sun" ("Solens Rige").
>
>(Jo, det ER ham, bare lidt yngre!)
>
>Og så har han endda OGSÅ spillet superpsykopatisk hovedrolleindehaver i

Anders. Hvis du ikke har set den, så se lige "The Machinist" med ham i
hovedrollen. Det er klart hans største præstation og en af de bedste
film jeg nogensinde har set. Hvad er din holdning til filmen( i fald
du har set den)?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-02-06 02:30

Mark Jensen skrev:
> [...]
> hovedrollen. Det er klart hans største præstation og en af de bedste
> film jeg nogensinde har set. Hvad er din holdning til filmen( i fald

Jeg har ikke set den, men vil skaffe den hurtigst muligt.

Tak for tippet!

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 10:30

Lyrik wrote:
> Lad mig stille et spørgsmål:
> Hvis ingenting er bedre end noget andet, hvad skulle man så føle
> noget for?

Ingenting. Følelser bør holdes ude af enhver konflikt. Følelser kan man have
hos sin partner.

> [...]
> i filmen "Cubic" hvor selve det at føle for noget bliver udråbt til
> roden til alt ondt. Fordi alle kampe udspringer af kærligheden til

Romantisk kærlighed er selvbedrag.

> [...]
>
> Vi må snart ikke i vesten føle for nioget mere i "alt er ligegodts
> navn" Det er Snedronningen der har ranet tronen og hersker i

Det er heller ikke særligt konstruktivt at lade sit liv styre af følelser
alene.

> Det er meget betegnende at det i højere og højere grad bliver forbudt
> de vesterlandske befolkninger at føle kærlighed til noget i
> ligeberettigelsens navn!

Ligeberettigelse? Det betyder tolerance, fred, ingen diskrimination og den
slags. Det er vist ikke noget ret mange i danmark kan leve op til.

> [...]
>
> Til dig der har følelser tilbage siger jeg:
> "Ned med det onde op med det gode- kæmp for kulturernes kamp til

Kæmp for hvad? Hvad er godt og ondt? Hvorfor er det der udnævnes som "godt",
godt og vice versa?

Fra : td

Dato : 25-02-06 11:03

"Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> skrev i en meddelelse

> Ingenting. Følelser bør holdes ude af enhver konflikt. Følelser kan man
> have hos sin partner.
Langt de fleste konflikter opstår grund af følelser. Derfor er er de ret
svære at holde ude!

> Romantisk kærlighed er selvbedrag.
Siger du også det til din kone?

> Det er heller ikke særligt konstruktivt at lade sit liv styre af følelser
> alene.
Nej, men mennesker er følelesvæsener, så det er nok umuligt at udelukke
føleleser.

> Ligeberettigelse? Det betyder tolerance, fred, ingen diskrimination og den
> slags. Det er vist ikke noget ret mange i danmark kan leve op til.
Det har du ret i. Ligeberettigelse efter den definition eksister ikke i
Danmark, og heller ingen andre steder i verden. og kommer næppe nogen sinde
til det.

> Kæmp for hvad? Hvad er godt og ondt? Hvorfor er det der udnævnes som
> "godt", godt og vice versa?

Det, jeg synes er godt, er godt for mig. Og det vil jeg kæmpe for. Du kan så
kæmpe for det, du syunes er godt.

td

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 11:11

td wrote:
> "Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> skrev i en meddelelse

> Langt de fleste konflikter opstår grund af følelser. Derfor er er de
> ret svære at holde ude!

Svært - ja; umuligt - nej.

> Siger du også det til din kone?

Ja. Ingen grund til at gå og lyve for hinanden.

> Nej, men mennesker er følelesvæsener, så det er nok umuligt at
> udelukke føleleser.

Nej mennesker er ikke "følelsesvæsner" de er væsner som har sanser. Følelser
er information om sindets tilstand - ikke noget man behøver at lade sig
styre af. Det svarer til at man tilrette sit liv efter sin fysiske smerte.

> [...]

> Det, jeg synes er godt, er godt for mig. Og det vil jeg kæmpe for. Du
> kan så kæmpe for det, du syunes er godt.

Nej, for hvad der er "godt" og "dårligt", ændrer sig konstant. Jeg har ikke
lyst til at kæmpe for noget "godt" nu, som jeg om ti år pludseligt syntes er
"dårligt".

Fra : td

Dato : 25-02-06 11:24

> Svært - ja; umuligt - nej.

Fortæl mig så, hvilken metode, jeg skal anvende for at få alle mennesker,
til at glemme deres føleleser? Eller alternativt, hvor jeg skal lede efter
metoden, hvis du ikek kender den selv? Hvem har skitseret den?

> [...]
> Følelser er information om sindets tilstand - ikke noget man behøver at
> lade sig styre af. Det svarer til at man tilrette sit liv efter sin

Jo, mennesker er følelsesvæsener. Følelser ee hjernens ubevidste reaktion på
det, som sanserne fortæller os. Den funktion tror jeg ikek på, at man kan
"koble fra".
Og langt de fleste mennesker jeg kender - og det er en del - lader sig i
høæj grad styre af føleleser. Lige som mange, der lider af alvorlige fysiske
smerter tilretter deres liv efter disse.

SNIP

> Nej, for hvad der er "godt" og "dårligt", ændrer sig konstant. Jeg har
> ikke lyst til at kæmpe for noget "godt" nu, som jeg om ti år pludseligt
> syntes er "dårligt".

Så vil du hellere lade det, du lige nu synes er dårligt vinde - fordi du
måske om 10 år synes at det, du selv i dag synes er godt, er blevet dårligt?
Your choice...

td

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 11:37

td wrote:

> [...]
> mennesker, til at glemme deres føleleser? Eller alternativt, hvor jeg
> skal lede efter metoden, hvis du ikek kender den selv? Hvem har

Det er ikke at glemme sine følelser, men at se på dem med andre øjne.
Følelser er blot informationer om sindets tilstand - ikke andet. Du kan
enten kigge i buddhismen eller den kognitive psykologi....

> Jo, mennesker er følelsesvæsener. Følelser ee hjernens ubevidste
> reaktion på det, som sanserne fortæller os. Den funktion tror jeg
> ikek på, at man kan "koble fra".

du behøver ikke at "tro" længere. Det kan bevises, at man ikke behøver at
lade sig styre af sine følelser.

> Og langt de fleste mennesker jeg kender - og det er en del - lader
> sig i høæj grad styre af føleleser. Lige som mange, der lider af
> alvorlige fysiske smerter tilretter deres liv efter disse.

Yep - det er sgu trist for dem.

> SNIP

> Så vil du hellere lade det, du lige nu synes er dårligt vinde - fordi
> du måske om 10 år synes at det, du selv i dag synes er godt, er
> blevet dårligt? Your choice...

Det er ikke min opgave at bedømme mine omgivelser. Det er min opgave at
bedømme mig selv og derudfra rette op på de ting som trænger til at blive
rettet op på.

Fra : td

Dato : 25-02-06 12:10

> Det er ikke at glemme sine følelser, men at se på dem med andre øjne.
> Følelser er blot informationer om sindets tilstand - ikke andet. Du kan
> enten kigge i buddhismen eller den kognitive psykologi....

Har du selv formået at se bort fra dine føleleser hver gang du er i
konflikt?

> du behøver ikke at "tro" længere. Det kan bevises, at man ikke behøver at
> lade sig styre af sine følelser.

Det betyder altså, at du mener at man altid kan handle rationelt, uden at
føleleserne øver indflydelse på beslutningerne?

> Yep - det er sgu trist for dem.

Har du selv prøvetr at lide af alvorlige, kroniske, selvmordstruende,
fysiske smerter?

> Det er ikke min opgave at bedømme mine omgivelser. Det er min opgave at
> bedømme mig selv og derudfra rette op på de ting som trænger til at blive
> rettet op på.

Men du jo ikke rette op på tingene. Du siger tidliere, at du ikke vil kæmpe
for det, du synes er godt, fordi du måske skifter mening om 10 år.

td

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 17:59

td wrote:
> "Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> skrev i en meddelelse

> Har du selv formået at se bort fra dine føleleser hver gang du er i
> konflikt?

Til at starte med var det svært. Idag er det nemmere. Det er noget man
træner.

> Det betyder altså, at du mener at man altid kan handle rationelt,
> uden at føleleserne øver indflydelse på beslutningerne?

Ja.

> Har du selv prøvetr at lide af alvorlige, kroniske, selvmordstruende,
> fysiske smerter?

Ja

> Men du jo ikke rette op på tingene. Du siger tidliere, at du ikke vil
> kæmpe for det, du synes er godt, fordi du måske skifter mening om 10
> år.

Der er ikke noget der er så meget værd, at det er værd at kæmpe for. Men alt
er værd at bevare.
hehe du behøver ikke at kommentere det, jeg véd at det ikke bliver forstået.

Fra : td

Dato : 26-02-06 11:43

> Til at starte med var det svært. Idag er det nemmere. Det er noget man
> træner.

Kan du fortælle mig, hvordan man træner det?

> Ja.

Så når du skal træffe et valg om, hvorvidt din søn eller naboens søn skal
overleve, vil du kun lade påvirke af rationelle overvejelser? Dine føleleser
vil slet ikek spille ind?

SNIP

> Der er ikke noget der er så meget værd, at det er værd at kæmpe for. Men
> alt er værd at bevare.
> hehe du behøver ikke at kommentere det, jeg véd at det ikke bliver
> forstået.

Det vil jeg så lade være med, for du har helt ret; jeg forstår det ikke! Alt
er værd at bevare, men intet er værd at gøre noget for at bevare.

td

Fra : Bruno Christensen

Dato : 25-02-06 19:20

On Sat, 25 Feb 2006 12:09:30 +0100, td wrote:

> Men du jo ikke rette op på tingene. Du siger tidliere, at du ikke vil kæmpe
> for det, du synes er godt, fordi du måske skifter mening om 10 år.

Du skriver til et væsen som har opnået et højere stade og som derfra
nedlader sig til at lade noget af sin visdom tilflyde vi stakkels mennesker.

Du vil aldrig kunne opnå samme stade af ophøjethed/visdom !

/|\
/\
Bruno

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 25-02-06 13:13

Peter Holmgren wrote:

> Følelser bør holdes ude af enhver konflikt.

Mener du at krig skal føres koldt og lidenskabsløst? Hvad er da målet
med konflikt?

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 17:59

Stefan W. Christensen wrote:

> Mener du at krig skal føres koldt og lidenskabsløst? Hvad er da målet
> med konflikt?

Konflikt er ikke kun krig.

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 25-02-06 20:40

Peter Holmgren wrote:

> Konflikt er ikke kun krig.

Nej, men enhver krig er en konflikt, og konflikter vil du angiveligt
holde følelser ude af (du skrev "enhver konflikt").

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 20:49

Stefan W. Christensen wrote:

> Nej, men enhver krig er en konflikt, og konflikter vil du angiveligt
> holde følelser ude af (du skrev "enhver konflikt").

Jeg ville umiddelbart heller ikke mene at krig er en konflik. krig er en
reaktion på konflik - ikke konflikten selv.

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 25-02-06 21:31

Peter Holmgren wrote:

> Jeg ville umiddelbart heller ikke mene at krig er en konflik. krig er en
> reaktion på konflik - ikke konflikten selv.

Ok, jeg kan jo ikke andet end at tage til efterretning at du mener krig
ikke er en konflikt, men jeg vil dog mene at du næppe deler den
definition med særligt mange.

Bortset fra det, så kan jeg stadig ikke se hvorledes en konflikt skal
kunne eksistere, hvor de implicerede parter ikke er følelsesmæssigt
involverede. Det ville være en slags konflikt mellem robotter ...

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 21:40

Stefan W. Christensen wrote:

> [...]
> kunne eksistere, hvor de implicerede parter ikke er følelsesmæssigt
> involverede. Det ville være en slags konflikt mellem robotter ...

Der vil simpelthen ikke opstå nogen konflikt, hvis bare én af parterne ikke
binder sig emotionelt. Man kan således sige at hvis der ikke var blevet
reageret emotionelt på JP's emotionelle udkast, ville der ikke have været
nogen konflikt, og omvendt hvis JP ikke havde havde været emotionel da de
skabte debatgrundlaget, havde der heller ikke været nogen konflikt.Problemet
ligger på begge sider - adfærdsmæssigt....

Fra : td

Dato : 26-02-06 11:54

> [...]
> da de skabte debatgrundlaget, havde der heller ikke været nogen
> konflikt.Problemet ligger på begge sider - adfærdsmæssigt....

Ok så er jeg endelig med!

Hvis vi kan afskaffe glæde, sorg, kærlighed, had, frustration, skuffelse,
optimisme, nederlagsfølelse, sejrsvilje og så videre, så vil der ikke opstå
konflikt. Så nu er udfordringen bare at afskaffe 6 milliarder mennesker
følelsesliv. Til gengæld er jeg af den overbevisning at livet bliver ret
trist.

td

Fra : Mendoza

Dato : 25-02-06 10:37

Lyrik wrote:
> Lad mig stille et spørgsmål:
> Hvis ingenting er bedre end noget andet, hvad skulle man så føle
> noget for?

Noget er bedre end andet. Sådan er det. Hvem er det der farer skrigende og
skydende og jamrende/hændervridende gennem gader og stræder ved mindste
lejlighed der gives? Er det os eller dem? Al snak om at respektere den
underudviklede muslimske "kultur", må forstumme. Der er da forhåbentlig ikke
længere nogen der er i tvivl om. De ligner jo en flok dyr der drager
hærgende igennem landskabet. Er det kultur? Vi skal under ingen
omstændigheder ligge på maven for denne primitive "kultur". At den vestlige
verden alligevel i stor stil gør det, er dybt usmageligt, og skyldes
selvfølgelig olien. Trist.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 11:38

Mendoza wrote:

> [...]
> primitive "kultur". At den vestlige verden alligevel i stor stil gør
> det, er dybt usmageligt, og skyldes selvfølgelig olien. Trist.

Der er ingen som har bedt dig om at ligge på maven. Det her handler kun om
gensidig respekt og samarbejde - ikke om fornærmelser og undertrykkelse.

Fra : @

Dato : 25-02-06 12:20

On Sat, 25 Feb 2006 11:38:06 +0100, "Peter Holmgren"
<info@[theravada].[dk]> wrote:

>Der er ingen som har bedt dig om at ligge på maven. Det her handler kun om
>gensidig respekt og samarbejde -

>ikke om fornærmelser og undertrykkelse.

hvem er det der forsøger at undertrykke?

koran- folkene kræver censur i DK med henvisning til koranen
eller deres følelser

det er undertrykkelse af alle ikkekoranfolk

koran- folkene kræver den ene gang efter den anden at andre skal vise
dem hensyn med henvisning til koranen eller deres følelser

dert er undertrykkelse af alle ikke koranfolk

folk som kun kan kræve ind men som aldrig selv viser sig fra den
velopdragne og hensynfulde side er IMNSHO kun nogle uopdragne
overforkælede barnagtige mennesker som andre i misforstået
politisk korrekthed har ladet føre sig frem alt for længe

Peter Holmgren
hvor går din grænse?
hvornår mener du at der trædes nok på dine tæer til at du siger fra?

Fra : Henri Gath

Dato : 25-02-06 13:03

> Peter Holmgren
> hvor går din grænse?
> hvornår mener du at der trædes nok på dine tæer til at du siger fra?

Hvad forventer du af en masochistisk dhimmi? Han er fast gæst på
www.glidecreme.dk .

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 16:33

@ wrote:

> hvem er det der forsøger at undertrykke?

Visse danskerne prøver at undertrykke muslimerne, og har gjort det længe...

> koran- folkene kræver censur i DK med henvisning til koranen
> eller deres følelser

Er danskerne bedre?

> det er undertrykkelse af alle ikkekoranfolk

Sikkert, men ikke værre end den undertrykkelse de har måttet leve med i alle
de år de har været i Danmark.

> koran- folkene kræver den ene gang efter den anden at andre skal vise
> dem hensyn med henvisning til koranen eller deres følelser

Danskerne har gjort nøjagtigt det samme mod dem.

> dert er undertrykkelse af alle ikke koranfolk

Gentagelse...

> [...]
> overforkælede barnagtige mennesker som andre i misforstået
> politisk korrekthed har ladet føre sig frem alt for længe

Godt billede af den jævne dansker...

> Peter Holmgren
> hvor går din grænse?

Jeg har ingen grænser. Dem har jeg opgivet for lææænge siden.

> hvornår mener du at der trædes nok på dine tæer til at du siger fra?

Det sker ikke...

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 25-02-06 17:06

> [...]
>
> Gentagelse...

> Godt billede af den jævne dansker...

> Jeg har ingen grænser. Dem har jeg opgivet for lææænge siden.

Bor du selv i en ghetto, eller er du en af dem der inviterer gæster på
andres bekostning?

/Mikael

Fra : Allan Riise

Dato : 25-02-06 17:16

Mikael Mortensen wrote:

> Bor du selv i en ghetto, eller er du en af dem der inviterer gæster på
> andres bekostning?

Det er jo helt forkerte præmisser du stiller op.

For det første så var/er det den til enhver tid siddende regering, og det
folketingsflertal de kan mønstre, der bestemmer hvordan indrejse til Danmark
kan foregå, og hvad der skal til for at få Dansk statsborgerskab, og dermed
er det også de personer der har fået stemmer( magt) til at skulle bestemme
samme.

Det er jo ikke nogen man ikke ville have skulle have magten til det, og da
regeringen også er dem der står for den økonomiske politik, så kan man jo
sige at de *ikke* har gjort regning uden vært, som du, og en del andre,
ellers stiller det op.

P.t. er det så godt som kun flygtninge, yderst få familiesammenføringer der
kommer til landet, *medmindre* man har en rigtig god udd.

Er det så også forkert, skal vi lukke af med pigtråd?

Hvis ja, så husk at pigtråd ikke kun afholder folk fra at kunne komme ind,
men også fra at kunne komme ud!

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 25-02-06 17:31

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Danmark kan foregå, og hvad der skal til for at få Dansk statsborgerskab,
> og dermed er det også de personer der har fået stemmer( magt) til at

Og hvem stemmer til folketingsvalg?

Det er min erfaring at folk de ikke har problemene inde på livet, syntes
muhammedanere er så flinke.
Os der lever med racisme, vold og tilråb hverdag ser lidt anderledes på det.

Men da du kun har fordele af at danmark bliver overtaget af muhammedanere,
kan jeg ikke tage nogle af dine udsagn alvorligt.

/Mikael

Fra : Allan Riise

Dato : 25-02-06 17:35

Mikael Mortensen wrote:

> Og hvem stemmer til folketingsvalg?

Det gør de Danske statsborgere der har hjerne nok til at forstå, at det er
deres måde at få indflydelse på hvilken indenrigs og udenrigs politik
Ddanmark skal føre de næste 4 år, for ikke at tale om den økonomiske
politik.

> Det er min erfaring at folk de ikke har problemene inde på livet,
> syntes muhammedanere er så flinke.

Tro du bare det, jeg er bare ikke så sikker på at du har ret.

> Os der lever med racisme, vold og tilråb hverdag ser lidt anderledes
> på det.

Ja, det ka jeg forstå.

> Men da du kun har fordele af at danmark bliver overtaget af
> muhammedanere, kan jeg ikke tage nogle af dine udsagn alvorligt.

Hvilke fordele skule *jeg* få ud af det, og så tror jeg aldrig på at det vil
ske, og det er heller ikke min agenda.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 25-02-06 17:45

> Ja, det ka jeg forstå.

Det kan du jo åbenbart ikke.!

/Mikael

Fra : Allan Riise

Dato : 25-02-06 18:01

Mikael Mortensen wrote:

> Det kan du jo åbenbart ikke.!

Jo jeg kan forstå at i ser anderledes på det, men det er jo ikke det samme
som at jeg giver jer ret i at det er Islam der er skyld i at der er 2'den og
3die generations indvandrere der ikke kan opføre sig ordentligt.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 18:00

Mikael Mortensen wrote:
> "Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> skrev i en meddelelse

> Bor du selv i en ghetto, eller er du en af dem der inviterer gæster på
> andres bekostning?

Hvad har dét med sagen at gøre?

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 25-02-06 21:08

> Hvad har dét med sagen at gøre?

Så man ved hvor meget vægt man skal lægge på dine ord.

/Mikael

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 21:41

Mikael Mortensen wrote:
> "Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> skrev i en meddelelse

> Så man ved hvor meget vægt man skal lægge på dine ord.

Det er godt! Så er der da nogen der har fået noget ud af det.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 25-02-06 21:49

> Det er godt! Så er der da nogen der har fået noget ud af det.

Ja, man skal ikke lægge vægt på det du siger.
- det er buddhistisk vrøvl...

/Mikael

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 21:53

Mikael Mortensen wrote:
> "Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> skrev i en meddelelse

> Ja, man skal ikke lægge vægt på det du siger.
> - det er buddhistisk vrøvl...

Det er vist relativt.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 26-02-06 11:15

"Peter Holmgren" skrev i en meddelelse
> [...]

Den er lige værd at lægge mærke til.

Hvad er det du taler om, lige her?

Ruth

Fra : @

Dato : 25-02-06 17:29

On Sat, 25 Feb 2006 16:32:56 +0100, "Peter Holmgren"
<info@[theravada].[dk]> wrote:

>Visse danskerne prøver at undertrykke muslimerne, og har gjort det længe...

har Danmark på regeringsplan forsøgt dette

og hvilke danskere har længe forsøgt at undertrykke muhammedanere
på grund af at de er muhammedanere?

>Er danskerne bedre?

ja

>Sikkert, men ikke værre end den undertrykkelse de har måttet leve med i alle
>de år de har været i Danmark.

hvilken undertrykkelse ?

>Danskerne har gjort nøjagtigt det samme mod dem.

hvordan?

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 18:04

@ wrote:

> har Danmark på regeringsplan forsøgt dette

Har befolkningen?

> og hvilke danskere har længe forsøgt at undertrykke muhammedanere
> på grund af at de er muhammedanere?

Racisme?

> ja

Så danskere bliver ikke stødt over noget? Som kan følge til begrænsing eller
censur?

> hvilken undertrykkelse ?

I form af diskrimination....

> hvordan?

"Tilpas jer - eller rejs hjem..."

Fra : Mendoza

Dato : 25-02-06 19:06

Peter Holmgren wrote:

> Så danskere bliver ikke stødt over noget? Som kan følge til
> begrænsing eller censur?

Ikke noget der kan føre til at vi løber skrigende og skydende rundt i
gaderne og råber på respekt, mens vi brænder andres flag eller ambassader
af.

Det hedder ikke undertrykkelse, det hedder integration, noget som der er
stillet alt for vage krav til, hvis man ønsker at opholde sig her i landet.
Vil de ikke det, har de intet at gøre her.

> I form af diskrimination....

> "Tilpas jer - eller rejs hjem..."

Lige præcis. Ingen har bedt dem komme, vi har absolut ingen gavn af dem.
Hvis de ønsker at være her bliver det på demokratiets præmisser, og det
bliver med at bidrage til samfundet.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 20:44

Mendoza wrote:

> Ikke noget der kan føre til at vi løber skrigende og skydende rundt i
> gaderne og råber på respekt, mens vi brænder andres flag eller
> ambassader af.

Sikkert ikke - endnu....

> Det hedder ikke undertrykkelse, det hedder integration, noget som der
> er stillet alt for vage krav til, hvis man ønsker at opholde sig her
> i landet. Vil de ikke det, har de intet at gøre her.

Så helt præcist hvad er det de skal integreres efter? Hvilken type "danske"
danskere?

> Lige præcis. Ingen har bedt dem komme, vi har absolut ingen gavn af
> dem. Hvis de ønsker at være her bliver det på demokratiets præmisser,
> og det bliver med at bidrage til samfundet.

Så vidt jeg huske blev der inviteret arbejdskraft hertil for små 30 år
siden.

Fra : Mendoza

Dato : 26-02-06 00:56

Peter Holmgren wrote:

> Sikkert ikke - endnu....

Nej, det kan da selvfølgelig godt ende med borgerkrig. Man har jo allerede
indført apartheid i flere københavnske skoler, idrætshaller og
daginstitutioner.

> Så helt præcist hvad er det de skal integreres efter? Hvilken type
> "danske" danskere?

Naser Khader.

> Så vidt jeg huske blev der inviteret arbejdskraft hertil for små 30 år
> siden.

Korrekt. Og det er ikke disse personer der er problemer med, netop fordi de
vidste hvad de gik ind til. Det er folk der er strømmet hertil siden der
giver problemerne.

Fra : @

Dato : 26-02-06 02:36

On Sat, 25 Feb 2006 20:43:56 +0100, "Peter Holmgren"
<info@[theravada].[dk]> wrote:

>Sikkert ikke - endnu....

hvad med at forholde dig til fakta bare en gang i mellem

hvem brænder konsulater i mellemøsten?

hvem kommer og forlanger hensyn/respekt for andre for dereftrer at
brænde andre landes flag?

hvem brænder billeder af andre landes statsoverhoveder?

hvem truer med bomber vold og død?

at lederne i lande som er medlemmer af Den Arabiske Liga
overhovedet kan finde på at kræve at andre lande skal respektere folks
rettigheder må da betegnes som det værste hykleri i verdenshistorien

har danskere krævet at muhammedaere i Danmark _skulle_ spise f.eks.
svinekød?

har danskere krævet at muhammedanske kvinder skulle undlade at gå
rundt og ligne Sorte Slyngel(burka)?

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 26-02-06 11:11

"@" skrev i en meddelelse
"Peter Holmgren" wrote:

> [...]
> svinekød?
>
> har danskere krævet at muhammedanske kvinder skulle undlade at gå

Lad os nu se, hvordan Peter Holmgren besvarer de her 5-6 spørgsmål.

Ruth

Fra : GB

Dato : 26-02-06 11:27

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote in news:44017d82$0$78285
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Lad os nu se, hvordan Peter Holmgren besvarer de her 5-6 spørgsmål.

Han er jo skredet fra gruppen, efter at "have samlet materiale nok til sin
afhandling".

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 26-02-06 12:50

"GB" skrev i en meddelelse
> "Ruth Nielsen" wrote in

> Han er jo skredet fra gruppen, efter at "have samlet materiale nok til
sin
> afhandling".

Men jeg synes, han kom tilbage her opad formiddagen. Men måske tager jeg
fejl, det kan være et indlæg han har skrevet i nat.

Ruth

Fra : Lyrik

Dato : 25-02-06 12:37

> Der er ingen som har bedt dig om at ligge på maven. Det her handler kun om
> gensidig respekt og samarbejde - ikke om fornærmelser og undertrykkelse.
++++++++++++++++++++++++++++++
Hvordan kan du have respekt forhærgende mordere der mafiatruer almindelige
mennesker og udrydder dem efter forgodtbefindende? Kalder det på gensidig
respekt?
Det kalder så på din respekt, hvilket så gør at du har mistet min respekt,
hvilket jeg så rent følelsesmæssigt vil reagere på og smide dig i killfilter

*PLONK*
Jens

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 16:29

Lyrik wrote:
> [...]
> Det kalder så på din respekt, hvilket så gør at du har mistet min
> respekt, hvilket jeg så rent følelsesmæssigt vil reagere på og smide

Dejligt! det ville være rart hvis flere gjorde det.

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 25-02-06 13:16

Mendoza wrote:

> Al snak om at respektere den
> underudviklede muslimske "kultur", må forstumme. Der er da forhåbentlig ikke
> længere nogen der er i tvivl om. De ligner jo en flok dyr der drager
> hærgende igennem landskabet.

Jeg mener bestemt at muslimerne er dyrene underlegne; dyr drager
generelt ikke hærgende gennem landskabet. Dyr dræber for at overleve;
ikke for at tækkes deres gud.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Egon Stich

Dato : 25-02-06 14:10

"Stefan W. Christensen" <swcMEN_FJERN_DETTE@soton.ac.uk> skrev i en
meddelelse news:44004a6c$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...

Kan kommer jo til at tænke på det gamle ord:

"Und willst du nicht mein Bruder sein, so schlag` ich dir den Schädel ein."

Heri ligger hele muhammedanerfilosofien.

MVH

Egon

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 16:36

Stefan W. Christensen wrote:

> Jeg mener bestemt at muslimerne er dyrene underlegne; dyr drager
> generelt ikke hærgende gennem landskabet. Dyr dræber for at overleve;
> ikke for at tækkes deres gud.

Ok... Det samme sagde nazisterne om Jøderne og går vi længere tilbage var
mennesker med mørk hudfarve ikke rigtige mennesker.

Caesare Lombroso mente at man udfra folks udseende kunne fortælle om
hvorvidt de var kriminelle eller ej.

Det er ret skræmmende at se at folk i vesten i år 2006 ikke er kommet
længere end dét....

Fra : Mendoza

Dato : 25-02-06 19:08

Peter Holmgren wrote:

> [...]
> hvorvidt de var kriminelle eller ej.
>
> Det er ret skræmmende at se at folk i vesten i år 2006 ikke er kommet

Ja, det er os i vesten der er bagud, det er jo klart. Vi kan lære meget af
de moderne oplyste muslimske diktaturer.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 19:31

Mendoza wrote:

> Ja, det er os i vesten der er bagud, det er jo klart. Vi kan lære
> meget af de moderne oplyste muslimske diktaturer.

(Kopieret fra et indlæg jeg skrev et andet sted)

Meget, hvis ikke al vores kultur er fra udlandet og en ret høj procentdel er
fra mellemøsten.

Du er velkommen til at finde ud af hvilke og smide dem ud af vinduet, så du
tilsidst har en "mellemøst"-frit bolig.

Samtidigt er en del matematik, filosofi og geometri, navigation,
skriftsprog, etc også fra mellemøsten. Du bruger f.eks. arabiske tal. Huske
lige at fjerne dem fra dit tastatur. Deres astronomi var rimeligt udviklet
også, men al deres videnskab, blev dengang i den grad undertrykt af den
europæiske kristendom.

I middelalderen brugte den katolske kirke riddere til at udslette alle
kættere, herunder muslimer. Det første korstog var ved Pave Orban i 1095,
som også var det længste og varede over 200 år. Det var retter mod
mellemøsten muslimer og Islam. Det religiøse mål var at indtage det hellige
palestina, som paven mente var kontrolleret af muslimerne. Palestine blev af
Paven anset for at være et helligt land, som selvfølgeligt skulle tilhøre
den katolske kirke. På den politiske side, var man også dengang bange for at
Islam skulle gå ind i europa(som religion) og man håbede at et angreb ville
kunne stoppe religionens udbredelse. (Dengang voksede Islam ikke ved frygt
og vold og gør det i princippet stadig ikke).

Men Europa blev jo så grebet af en "korstogs"-trend. Stadig i kristommens
navn bekrigede man de " muslimske dæmoner" og dem kristne kirke starte en
propaganda som angreb Koranen og profeten Mohammed(SalAllahu Alayhi
Wasalam), og mærkater blev hæftet på som; "kættere", "troldmænd",
"satanister" og "ondskab". Om Mohammed sagde man om ham at han var sexuelt
afvigende, uanstændig, alkoholiker, spillelysten og alfons. Udfra denne
markering af koranen og profeten, stemplede den katolske kirke også alle
moohammeds tilhængere som despotiske og onde i en grad hvor man anså dem for
at være mere dyr end mennesker, både i udseende og i adfærd. Alt dette
skulle retfærdiggøre de mange angreb på det muslimske samfund. Senere blev
korstogsridder gjort til object for en enorm romantiseren som "en stor
kristen indsats, for at befri muslimerne fra hvad de var med den eneste ting
de kendte til - vold".... Faktisk var det et bedre billede af
korstogsridderne, end det var af muslimerne.

Den kraftige og vedvarende propagande ført af den anderkendte og "lærte"
kirke førte til at unævneligt had mod muslimerne.

I 1144 tog en muslim ved navn Zengi kontrol over Edassa, og han søn Nur Ad
Din deltog også i at slå korstogsridderne tilbage. En af Nur Ad Din's
officerer var Salahuddin Ayyubi, forenede muslimerne og generobrede Damascus
(1174), Aleppo (1183) og Mosud (1186). Det var første gang at der var et
organiseret modangreb fra muslimernes side. Så samle Salahuddin en hær og
gik mod de kristne i Tiberia. Kongen af jerusalem sendte riddere for at
stoppe Salahuddins hær, men fejlede og Salahuddin genindtog Jerusalem UDEN
at slå én enkelt person i byen ihjel!!!!

Tilbage i Europa var den katolske kirke i chock. Kirken planlagde så et nyt
angreb og sendte bud om assistance til f.eks. Frank Barberossa, som var den
Tyske "hellige" kejser, som før havde deltaget i korstog sammen med
Frankirgs Philip Augustus og den barbariske Richard 1 af England (også kendt
som Richard Løvehjerte), som var ansvarlig for massakren af muslimerne ved
Acre. Det blev rapporteret at gaderne flød med muslimsk blod.
Men dette korstog fejlede også, og Salahuddin bevarede magten.

Europa fik mange goder som følge af korstogene. De stjal ting som,
videnskab, matematik, medicin, astronomi, navigation og handel. Det er på
grund af disse korstog at silken nåede europa, og mange muslimske bøger blev
oversat fra arabisk til latin, og blev brugt i de europæiske universiteter.
Denne periode i Europas historie kaldes "Oplysningen".

Men overraskende nok overlevede den gamle kirkes propaganda, selv til idag
hvor den ses overalt og skaber myter, og stereotyper, som skaber et
islamofobisk miljø.
Dengang generaliserede man muslimerne og brugte ord som "barbarer",
"saracenere" og "kættere" - idag generaliserer man muslimerne og bruger mere
tidssvarende ord som "terrorister", "fundamentalister" og/eller
"ekstremister".

Så.... at "de er kendt for noget", er kun som følge af en propaganda der
blev startet for næsten 1000 år siden.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 25-02-06 22:31

..
> [...]

udviklet
> også, men al deres videnskab, blev dengang i den grad undertrykt af

Hvad for en gang ? Altså hvornår blev disse videnskaber undertrykt af
kristendommen. Jesus altså kristus blev født år nul. Derfor må
kristendommen være startet efter år eethundrede, da Peter, Paulus og
andre apostle havde været i gang med at missionere.

Profeten Muhammed blev født ca i 569 i april så vidt vides og døde i år
632.

Men du siger at dem i mellemøsten brugte filosofo, matematik, geometri
og skriftsprog, ja f.eks. geometrikeren Euklid levede ca 500 før
Kristus, og altså 1000 år før Muhammed.Det var i århundrederne før
kristus, at de græske filosoffer havde deres storhedstid. Astronomien,
som den gang var lig med astrologien er endnu ældre og fandtes bl.a. i
Babylon tidligere end i Grækenland.

De havde så sandelig også et skriftsprog i Babylon, du husker nok den
med "skriften på væggen", som skulle henvise til kong Darius af Persien.

Såh - der er temmelig meget af det som foregik tusind år før Muhammed,
som kan læses i vores Bibel. Om kong Darius levede præcis 500 år før
Jesus tør jeg ikke sige, der står jo ikke årstal udfor alle
begivenhederne i Bibelen, men så i hvert fald plus/minus 100 år før
eller efter.

Og den berømte kalif i Bagdad, Harun al Rashid levede fra 765 til 24.03.
i år 809.

> [...]
1095,
> som også var det længste og varede over 200 år.

Næh, det varede vist en 4-5 år. andet korstog var vist fra 1146 - 49.
Tredie korstog var fra 1189-92 med Richard Løvehjerte, Philippe-Auguste
og Frederik af Barbarossa i spidsen. Fjerde korstog startede i 1202-4 og
havde dogen af Venedig Enrico Dandolo som anfører o.s.v. o.s.v. ...

Det var retter mod
> mellemøsten muslimer og Islam. Det religiøse mål var at indtage det
hellige
> palestina, som paven mente var kontrolleret af muslimerne.

Der har alle dage lige siden de første 100 år efter Kristus både levet
kristne og jøder i det område, der strækker sig fra kysten af det
nuværende Israel og Libanon og op mod det nuværende Tyrkiet. Eet af de
allerførste kristne klostre, skulle være bygget et sted på den strækning
omkring 170 år efter Kristi fødsel.

> [...]
ville
> kunne stoppe religionens udbredelse. (Dengang voksede Islam ikke ved

Joh det gjorde den da i høj grad.

< snip>

> [...]
kendt
> som Richard Løvehjerte), som var ansvarlig for massakren af muslimerne

Nåh jeg havde ikke set alt det her nede.

> [...]
>
> Europa fik mange goder som følge af korstogene. De stjal ting som,
> videnskab, matematik, medicin, astronomi, navigation og handel.

Læs øverst oppe ... sådanne emner kan man ikke bare lige stjæle

> [...]
universiteter.
> Denne periode i Europas historie kaldes "Oplysningen".

Det er jeg spændt på om andre er enige med dig i. Men det kommer jo an
på hvad det er for et klientel, der sidder og læser med i baggrunden, om
nogen af dem kommer frem og deltager i debatten.

Ruth

Fra : Mendoza

Dato : 26-02-06 01:01

Peter Holmgren wrote:

> (Kopieret fra et indlæg jeg skrev et andet sted)
>
> Meget, hvis ikke al vores kultur er fra udlandet og en ret høj
> procentdel er fra mellemøsten.

Og så stod de i stampe i 1000 år. Hvad er de bedre til end demokratiet?

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 25-02-06 20:42

Peter Holmgren wrote:

> [...]
> hvorvidt de var kriminelle eller ej.
>
> Det er ret skræmmende at se at folk i vesten i år 2006 ikke er kommet

Vil du dermed påstå at dyr rent faktisk dræber for at tækkes deres gud?
Eller at muslimer ikke gør det?

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 20:50

Stefan W. Christensen wrote:

> Vil du dermed påstå at dyr rent faktisk dræber for at tækkes deres
> gud? Eller at muslimer ikke gør det?

Nu skal vi jo så have en definition af Gud, og i dette tilfælde sætter vi:
Gud=gulerod.

Sat op på den måde har vi alle en gulerod, som vi ville slå ihjel for. -
også dyr...

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 25-02-06 21:32

Peter Holmgren wrote:

> Nu skal vi jo så have en definition af Gud, og i dette tilfælde sætter
> vi: Gud=gulerod.
>
> Sat op på den måde har vi alle en gulerod, som vi ville slå ihjel for. -
> også dyr...

Du mener dermed at for dyr er gud en gulerod? Det ønsker jeg end ikke at
argumentere imod, for ideen er så latterlig at den gør mig helt træt.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 21:47

Stefan W. Christensen wrote:

> Du mener dermed at for dyr er gud en gulerod? Det ønsker jeg end ikke
> at argumentere imod, for ideen er så latterlig at den gør mig helt
> træt.

Ok, så skærer jeg det lidt ud i pap. Alle har en "gulerod" som de stræber
imod. for nogle er det er Gud, for adnre kan det være penge, berømmelse,
etc. For dyr er det antagelsesvis - overlevelse.
Analogien er Ethvert væsens "Gud" er en gulerod af en art, som der
efterstræbes.

Som f.eks.
Person 1 : Penge=Gud
Person 2 : Berømmelse=Gud
Person 3 : Overlevelse=Gud
Person 4 : Hitler=Gud
Person 5 : Jesus=Gud
Person 6 : Allah=Gud
Person 7 : Mad=Gud
Person 8 : Kommunisme=Gud
Person 9 : Diskrimination=Gud
Person 10 : Frygt=Gud
Osv..

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 26-02-06 13:01

Peter Holmgren wrote:

> [...]
> berømmelse, etc. For dyr er det antagelsesvis - overlevelse.
> Analogien er Ethvert væsens "Gud" er en gulerod af en art, som der

Det er vel tænkeligt at du bruger ordet Gud på den måde, men det gør jeg
ikke. Jeg er ligesom de fleste mennesker, og mener at Gud er verdens
skaber (hvad det så end betyder). Dermed er det for mig ikke det samme
at handle for at gøre sin Gud glad, henholdsvis at handle for at
overleve. At handle for at overleve er naturligt, og udøves af alle
levende væsener. At handle for at behage sin Gud er EKSTREMT
udsædvanligt; blandt mennesker er det kun de primitiveste der gør det,
og der er ingen grund til at antage at dyr har religiøse tanker i et
sådant omfang at de indretter deres adfærd efter det.

Dermed er vi kommet tilbage til min oprindelige påstand: muslimer er
mere primitive end dyr. Men jeg vil da gerne medgive at der også er
andre end muslimer, som er dyrene underlegne: fanatiske socialister, f.eks.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 18:50

Stefan W. Christensen wrote:

> [...]
> mere primitive end dyr. Men jeg vil da gerne medgive at der også er
> andre end muslimer, som er dyrene underlegne: fanatiske socialister,

Og racister?
--
Per V.

Hvis sandheden er krigens første offer, er nuancerede standpunkter det
andet.

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-02-06 20:13

Per Vadmand fortalte:

> Og racister?

Racisme i den betydning ordet havde indtil for få år siden da politisk
korrekte fjolser og højesteretsdommere fandt ud at det kunne bruges som
en mishagsytring om hvadsomhelst, eksisterer praktisk talt ikke blandt
*gammeldanske*.
Undtagelsen kunne evt være ekstrem venstrefløj.
I den moderne betydning er ordet vel ret uinteressant?

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 22:13

Martin Larsen wrote:

> [...]
> korrekte fjolser og højesteretsdommere fandt ud at det kunne bruges
> som en mishagsytring om hvadsomhelst, eksisterer praktisk talt ikke

Du finder ikke, at "muslimer er værre end dyr" er en racistisk bemærkning?

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-02-06 22:31

Per Vadmand fortalte:

> Du finder ikke, at "muslimer er værre end dyr" er en racistisk
> bemærkning?

Egentlig ikke. Men som nævnt er ordet jo lidt meningsløst, da vi kan
lægge forskelligt i det. Jeg er måske noget utilpasset når jeg
foretrækker den gammeldags betydning, altså noget med et racerent folk
(lidt som visse etniske minoriteter ser sig selv

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : @

Dato : 26-02-06 23:17

On Sun, 26 Feb 2006 22:13:01 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Du finder ikke, at "muslimer er værre end dyr" er en racistisk bemærkning?

overhovedet ikke

det er en ringeagtsytring mod folk med en bestemt religion

Fra : Allan Riise

Dato : 27-02-06 08:21

@ wrote:

> overhovedet ikke
>
> det er en ringeagtsytring mod folk med en bestemt religion

Men de skal fandeme ikke kalde Kristne for Vantro!

Moral er noget underligt noget.

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-02-06 09:49

Allan Riise wrote:

> Men de skal fandeme ikke kalde Kristne for Vantro!

Hvorfor ikke? Ligesom muslimerne tror de på noget overnaturligt sludder.

Fra : Lyrik

Dato : 27-02-06 11:22

> Hvorfor ikke? Ligesom muslimerne tror de på noget overnaturligt sludder.
++++++++++++++++
Ja muslimerne er sandhedens apostle.
Ifølge leksikonnet Wikipedia:
Islam
In Islam, atheists are categorized as kafir (????), a term that is also used
to describe polytheists, and that translates roughly as "denier" or
"concealer". The noun kafir carries connotations of blasphemy and
disconnection from the Islamic community. In Arabic, "atheism" is generally
translated ilhad (?????), although this also means "heresy". As the Sharia
punishment for apostasy in Islam is death and such apostasy is also widely
socially disapproved of, atheists (as well as converts from Islam to other
religions) in Islamic countries and communities frequently conceal their
non-belief. The surveys mentioned above that indicate 100% religious belief
in certain Islamic countries should be interpreted in light of this fact.

Jens

Fra : Allan Riise

Dato : 27-02-06 11:50

Per Vadmand wrote:

> Hvorfor ikke? Ligesom muslimerne tror de på noget overnaturligt
> sludder.

Ahhhrrgghhh, jeg troede at ironien var tydelig nok, qua mine meget klare
holdninger som jeg bestemt ikke har holdt tilbage.

Fra : Egon Stich

Dato : 27-02-06 12:45

> [...]
>
> --
> Per V.
>
> Hvis sandheden er krigens første offer, er nuancerede standpunkter det

"Hvis sandhed" osv---
Ja, det er du et tydeligt exempel på.
Dine evner til at nuancerer, er da ganske væk.
Ligesom du helt klart ikke har noget begreb om, hvad ordet "racist" betyder.
Det er jo trist, at sproget i den grad, af politisk korrekte idioter, i den
grad er ved at blive ødelagt.

Hvorledes man kan påstå, at "muslimer" skulle være en "Race", ligger uden
for normal fatteevne.
Al den stund, der findes røde - gule - sorte - og hvide muhammedanere.

ES

ES

Fra : GB

Dato : 01-03-06 16:02

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in

> Du finder ikke, at "muslimer er værre end dyr" er en racistisk
> bemærkning?

Er islam da en race? Jeg synes da, at de danske islam-konvertitter er ti
gange værre end Abdul fra Lahore....

Fra : @

Dato : 26-02-06 20:18

On Sun, 26 Feb 2006 18:50:22 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Og racister?

det er muhammedanerne i høj grad
Muhammed har nemlig sagt at af alle verdens menneskeracer er den
arabiske beduin den bedste og ædleste og derfor udset til at herske
over hele jorden (I allahs navn selvfølgelig)

_og når profeten har sagt det så passer det ----- EOD_

Fra : E.M.

Dato : 26-02-06 08:11

> [...]
> ikke hærgende gennem landskabet. Dyr dræber for at overleve; ikke for at

Netop, dyr er langt mere civiliserede end muslimer!!

E.M.

Fra : @

Dato : 25-02-06 11:18

On Sat, 25 Feb 2006 00:52:24 +0100, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>Lad mig stille et spørgsmål:
>Hvis ingenting er bedre end noget andet, hvad skulle man så føle noget for?

selvfølgelig må man føle - lige præcis hvad man vil

det er når den enes følelser skal bruges som undskyldning for at
krænke andre

>Så ville det være forbudt at føle for noget bedre.

du kører nu ud hvor der ikke længere er fast grund

følelser er ikke forbudte

dem der krænker er dem som mener at deres følelser har så megen
forrang at de mener at kunne tillade sig at undertrykke andre

>Det er den holdning Per Stig Møller giver udtryk for når han siger:
>"Der er nogen som vil have kulturernes kamp, men det ønsker vi naturligvis
>ikke!"

Per Stig er politikker og han vil gerne genvælges,

>Vi må snart ikke i vesten føle for nioget mere i "alt er ligegodts navn"

hvor har du det fra?

og horfor mener du at kunne sætte dig til dommer over folk som føler
at alt er ligegodt, deres følelser kan vel være lige så fuldgyldige
som dine

så gør du jo dig selv skyldig i det du mener er forkert

>Det er meget betegnende at det i højere og højere grad bliver forbudt de
>vesterlandske befolkninger at føle kærlighed til noget i ligeberettigelsens
>navn!

hvor har du det fra?

>Til dig der har følelser tilbage siger jeg:
>"Ned med det onde op med det gode- kæmp for kulturernes kamp til sejren er
>vundet!"

OK så lad os starte med alle som ønsker undertrykkelse af andre fordi
de mener at deres overbevisning og følelser har en slags forrang

hvad skal der gøres med dem?

mit forslag -
fortæl dem at de kan stikke piben ind - de er ikke bedre end andre -

Fra : Michael Laudahn

Dato : 25-02-06 20:32

Lyrik schrieb:

> Til dig der har følelser tilbage siger jeg:
> "Ned med det onde op med det gode- kæmp for kulturernes kamp til sejren er
> [...]

Må jeg spørge dig een ting. Jeg mener at huske at du altid havde en
meget velnuanceret-afbalanceret holdning overfor de nudanske medborgere
- efter dine her gjordte udtalelser at bedømme *). Nu går du
pludselig ind for kulturkamp. Jeg vil ikke sige at det ikke ville være
den passende strategi overfor denne gruppe. Jeg gad bare vide: Hvad er
der sket med dig, at du har forandret din holdning i den grad du
åbenbart har?

*) F eks husker jeg din parabel om den koran-fremtrækkende,
sura-mumlende og samtidig kropsvingende rejsende fra Øresundsbroen og
den derefter hastigt forsvindende (af sikkerhedsovervejelser) danske
familie, som lod andre danskere sammen med ham i kupeen - hvorpå denne
undrede sig over den viste adfærd. Alt efter din skildring og min
hukommelse, altså uden noget som helst ansvar...

--
>.)

Unter blinden ist der einäugige könig.

http://worldimprover.net/

Fra : Lyrik

Dato : 26-02-06 00:45

"Michael Laudahn" <es_reicht_2005@yahoo.com.br> skrev i en meddelelse

Lyrik schrieb:

> [...]

den passende strategi overfor denne gruppe. Jeg gad bare vide: Hvad er
der sket med dig, at du har forandret din holdning i den grad du
+++++++++++++++++++++++++++++
Det jeg kan se er at muslimerne dræbes af islam. Islam er morderen, Islam
skal væk som fundament for menneskelig sameksistens.
Muslimerne kan kun reddes hvis islam fjernes fra dem. Og når man fjerner
noget så skkal man huske at sætte noget andet i stedet.

[...]
++++++++++++++
Han risikerer også at blive dræbt af islam på et tidspunkt. Sålænge han
sætter vores samfundsværdier højere end fundamentalismen, så slipper han
nogenlunde uskadt.
Når han kan grine lidt af det, så kan det blive en humoristisk
1001-nathistorie.
Så kan man indrømme ham en lille sejr som den med Koranen og den danske
familie der løber i rædsel når de ser den.
Alle griner. Og når alle griner vinder vi terræn hos dem uden egentlig at
miste vort eget fodfæste.
Men hvis han overtages mere og mere af sunnimuslimernes
konspirationsteorier, så er han i farezonen.
Han udsættes stadigvæk for Abu Labans snigende sindsforgiftning.
Den vi hørte i dag i TV hvor han beskyldte USA og Israel for
moskebombningen.
Når deres leder kan fremføre sådant, så er det på tide at lukke og slukke
for moskeen. For de forgifter "Aladdins sind" og narer "den magiske lampe
fra ham."

Hilsen
Jens

Fra : Michael Laudahn

Dato : 26-02-06 14:00

Lyrik schrieb:

> [...]
> Muslimerne kan kun reddes hvis islam fjernes fra dem. Og når man fjerner
> noget så skkal man huske at sætte noget andet i stedet.

'Islam skal væk som fundament for menneskelig sameksistens.' Netop.
Men en lille smule kan da beholdes, i hvert fald midlertidig, som
ligesom folkloristiske indlæg - de skal jo kunne leve på noget mens
de udvikler sig til nogenlunde ligværdige mennesker. Hvad jeg mener?
Kig på trådåbneren over denne. Eller også klik umiddelbart på

http://videos.humpingfrog.com/13789/2006/02/muslim-raveparty.html .