/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Borgerkrig?
Fra : Peter Holmgren


Dato : 25-02-06 00:01

Er det mig, eller er visse parter godt på vej til at opfordre til borgerkrig
i Danmark?

Som det ser ud lige nu er der rimelig positiv fortale for at "dhimmier" og
Islam skal smides ud, så at de "humanitære" mennesker kan have deres lille
land i fred.

Men jeg KAN jo tage fejl....



 
 
Thomas J. (25-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 25-02-06 10:56

Den Sat, 25 Feb 2006 00:00:36 +0100 sendte "Peter Holmgren"
<info@[theravada].[dk]> følgende røgsignaler:

>Er det mig, eller er visse parter godt på vej til at opfordre til borgerkrig
>i Danmark?
>
>Som det ser ud lige nu er der rimelig positiv fortale for at "dhimmier" og
>Islam skal smides ud, så at de "humanitære" mennesker kan have deres lille
>land i fred.
>
>Men jeg KAN jo tage fejl....

Det gør du ikke, og heldigvis for det.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06

Peter Holmgren (25-02-2006)
Kommentar
Fra : Peter Holmgren


Dato : 25-02-06 11:46

Thomas J. wrote:
> Den Sat, 25 Feb 2006 00:00:36 +0100 sendte "Peter Holmgren"
> <info@[theravada].[dk]> følgende røgsignaler:
>
>> Er det mig, eller er visse parter godt på vej til at opfordre til
>> borgerkrig i Danmark?
>>
>> Som det ser ud lige nu er der rimelig positiv fortale for at
>> "dhimmier" og Islam skal smides ud, så at de "humanitære" mennesker
>> kan have deres lille land i fred.
>>
>> Men jeg KAN jo tage fejl....
>
> Det gør du ikke, og heldigvis for det.

Hmmmm, gu ved hvor mange andre der er tilhængere af borgerkrig?


Allan Riise (25-02-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 25-02-06 12:22

Peter Holmgren wrote:
> Thomas J. wrote:
>> Den Sat, 25 Feb 2006 00:00:36 +0100 sendte "Peter Holmgren"
>> <info@[theravada].[dk]> følgende røgsignaler:
>>
>>> Er det mig, eller er visse parter godt på vej til at opfordre til
>>> borgerkrig i Danmark?
>>>
>>> Som det ser ud lige nu er der rimelig positiv fortale for at
>>> "dhimmier" og Islam skal smides ud, så at de "humanitære" mennesker
>>> kan have deres lille land i fred.
>>>
>>> Men jeg KAN jo tage fejl....
>>
>> Det gør du ikke, og heldigvis for det.
>
> Hmmmm, gu ved hvor mange andre der er tilhængere af borgerkrig?

Jeg er bange for at den gruppering desværre vokser sig større p.t. og deres
største ønske ville være et terroranslag i Danmark, så er kan de jo rigtig
komme til bidet.

Men at de ikke ser, at f.eks. tegningerne er med til at gøre deres
formodninger til selvprofetier, det undrer mig, men klart, skubber man nok
til en person, efter man har sagt, "jeg ved at han er voldelig", så skal man
jo nok få ret på et tidspunkt.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84



@ (25-02-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 25-02-06 12:47

On Sat, 25 Feb 2006 12:22:16 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Peter Holmgren wrote:

>>
>> Hmmmm, gu ved hvor mange andre der er tilhængere af borgerkrig?
>
>Jeg er bange for at den gruppering desværre vokser sig større p.t. og deres
>største ønske ville være et terroranslag i Danmark, så er kan de jo rigtig
>komme til bidet.

terroranslaget er da en realitet det er kommet bl.a. fra Ægyptens
regering



Allan Riise (25-02-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 25-02-06 12:56

@ wrote:
> On Sat, 25 Feb 2006 12:22:16 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:
>
>> Peter Holmgren wrote:
>
>>>
>>> Hmmmm, gu ved hvor mange andre der er tilhængere af borgerkrig?
>>
>> Jeg er bange for at den gruppering desværre vokser sig større p.t.
>> og deres største ønske ville være et terroranslag i Danmark, så er
>> kan de jo rigtig komme til bidet.
>
> terroranslaget er da en realitet det er kommet bl.a. fra Ægyptens
> regering


Terror, næppe, men du kan jo komme med din definition af terror!

Hvad har Egypten da gjort *her* i *Danmark*

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84



Henri Gath (25-02-2006)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 25-02-06 12:57


"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:tog0025o7urc9u9pbr4h0li4m04derqboe@4ax.com...
> On Sat, 25 Feb 2006 12:22:16 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:
>
>>Peter Holmgren wrote:
>
>>>
>>> Hmmmm, gu ved hvor mange andre der er tilhængere af borgerkrig?
>>
>>Jeg er bange for at den gruppering desværre vokser sig større p.t. og
>>deres
>>største ønske ville være et terroranslag i Danmark, så er kan de jo rigtig
>>komme til bidet.
>
> terroranslaget er da en realitet det er kommet bl.a. fra Ægyptens
> regering

Den slags facts forholder Allan sig ikke til...han er erklæret dhimmi, og
har klart valgt sit land fra for at tækkes sine nye herrer....



Sten Schou (25-02-2006)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 25-02-06 13:03


"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44003de8$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg er bange for at den gruppering desværre vokser sig større p.t. og
> deres største ønske ville være et terroranslag i Danmark, så er kan de jo
> rigtig komme til bidet.

Hedder det ikke på bidet?

> Men at de ikke ser, at f.eks. tegningerne er med til at gøre deres
> formodninger til selvprofetier, det undrer mig, men klart, skubber man nok
> til en person, efter man har sagt, "jeg ved at han er voldelig", så skal
> man jo nok få ret på et tidspunkt.

Vi må hellere bukke nakken i underdanighed, hver gang vi møder en muselmand,
vi ved jo aldrig, om vi med vores blotte tilstedeværelse krænker ham.

Hilsen Sten



Bruno Christensen (25-02-2006)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 25-02-06 19:38

On Sat, 25 Feb 2006 13:02:43 +0100, Sten Schou wrote:

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:44003de8$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jeg er bange for at den gruppering desværre vokser sig større p.t. og
>> deres største ønske ville være et terroranslag i Danmark, så er kan de jo
>> rigtig komme til bidet.
>
> Hedder det ikke på bidet?

Det kommer vel an på hvilken del af kroppen du vil anvende.

>
>> Men at de ikke ser, at f.eks. tegningerne er med til at gøre deres
>> formodninger til selvprofetier, det undrer mig, men klart, skubber man nok
>> til en person, efter man har sagt, "jeg ved at han er voldelig", så skal
>> man jo nok få ret på et tidspunkt.
>
> Vi må hellere bukke nakken i underdanighed, hver gang vi møder en muselmand,
> vi ved jo aldrig, om vi med vores blotte tilstedeværelse krænker ham.

Muselmænd vil være konsekvent krænkede indtil de har magten.

--
O
/|\
/\
Bruno

Jens Bruun (25-02-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 25-02-06 14:38

"Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> skrev i en meddelelse
news:dAWLf.31$ag7.15@news.get2net.dk

> Hmmmm, gu ved hvor mange andre der er tilhængere af borgerkrig?

Ingen er vel ligefrem tilhængere af borgerkrig, men vi er en del, der finder
den uafvendelig.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 01/31/06)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



@ (25-02-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 25-02-06 14:54

On Sat, 25 Feb 2006 14:38:05 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> skrev i en meddelelse
>news:dAWLf.31$ag7.15@news.get2net.dk
>
>> Hmmmm, gu ved hvor mange andre der er tilhængere af borgerkrig?
>
>Ingen er vel ligefrem tilhængere af borgerkrig, men vi er en del, der finder
>den uafvendelig.


korrekt

fredstid er såmænd bare den tid der går mellem krigene

denne fredstid kan så være af kortere eller længere varighed

alt afhængende af hvilke mørkemænd vil lader få for meget magt

det ondes sejr er kun mulig hvis det gode forholder sig passivt



Kim Larsen (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 26-02-06 08:51

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:psidnUihp88jwJ3ZRVny1A@giganews.com...
> "Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> skrev i en meddelelse
> news:dAWLf.31$ag7.15@news.get2net.dk
>
>> Hmmmm, gu ved hvor mange andre der er tilhængere af borgerkrig?
>
> Ingen er vel ligefrem tilhængere af borgerkrig, men vi er en del, der
> finder den uafvendelig.

Et rigtig radise-indlæg.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Frank Løkkegaard (25-02-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 25-02-06 19:23

"Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> on lørdag 25. februar 2006 at
0:00 +0100 wrote:
>
>Som det ser ud lige nu er der rimelig positiv fortale for at "dhimmier"
>og
>Islam skal smides ud, så at de "humanitære" mennesker kan have deres
>lille
>land i fred.

Nøhh, men en del af dem der så gerne vil forsvare ytringsfriheden er ved
at falde ove deres egene fødder for at forbyde et eller andet - patetisk.
Humanitære er et farligt ord, da samme gruppe "debattører" særdeleis ofte
peger opå noget de klader for pladderhumanisme - altså en sær afart, der
går ud på at man kan være pladdermenneskelig. Nu er jeg fra Jylland, så
det er jo nok blot manglende intellektuel dannelse, der gør at jeg ikke
helt forstår hvad pladdermenneskelighed er for en størrelse

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





HrSvendsen (25-02-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 25-02-06 21:26

Frank Løkkegaard wrote:
> "Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> on lørdag 25. februar 2006 at
> 0:00 +0100 wrote:


> Nøhh, men en del af dem der så gerne vil forsvare ytringsfriheden er
> ved at falde ove deres egene fødder for at forbyde et eller andet -
> patetisk. Humanitære er et farligt ord, da samme gruppe "debattører"
> særdeleis ofte peger opå noget de klader for pladderhumanisme - altså
> en sær afart, der går ud på at man kan være pladdermenneskelig. Nu er
> jeg fra Jylland, så det er jo nok blot manglende intellektuel
> dannelse, der gør at jeg ikke helt forstår hvad pladdermenneskelighed
> er for en størrelse

Mener du da, at humanisme simpelthen betyder menneskelighed? Hvis det er
korrekt, så dækker humanisme godt nok over en smule mere, end jeg ellers gik
og forestille mig. Så dækker det over alt, hvad mennesker kan finde på, og
så er alle mennesker fuldblods humanister.

Men er du nu også helt sikker ... ?



HrSvendsen (25-02-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 25-02-06 21:10

Peter Holmgren wrote:
> Er det mig, eller er visse parter godt på vej til at opfordre til
> borgerkrig i Danmark? Som det ser ud lige nu er der rimelig positiv
> fortale for at
> "dhimmier" og Islam skal smides ud,

Ingen siger vel at dhimmier skal smides ud. Ja, jeg har ikke læst nogen sige
det.

> så at de "humanitære" mennesker
> kan have deres lille land i fred.
>
> Men jeg KAN jo tage fejl....

Du har gang i noget begrebsforvirring; men derudover deler jeg din mistanke.



Allan Riise (25-02-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 25-02-06 21:39

HrSvendsen wrote:
> Peter Holmgren wrote:
>> Er det mig, eller er visse parter godt på vej til at opfordre til
>> borgerkrig i Danmark? Som det ser ud lige nu er der rimelig positiv
>> fortale for at
>> "dhimmier" og Islam skal smides ud,
>
> Ingen siger vel at dhimmier skal smides ud. Ja, jeg har ikke læst
> nogen sige det.

Gath, vi "landsforrædere kan bare vente os."

Om det så er galgen eller en tur til "muhammdanistan", det ved jeg ikke,
prøv at spørge hem i en tråd.

>> så at de "humanitære" mennesker
>> kan have deres lille land i fred.
>>
>> Men jeg KAN jo tage fejl....
>
> Du har gang i noget begrebsforvirring; men derudover deler jeg din
> mistanke.


Yup, ditto.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84



HrSvendsen (25-02-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 25-02-06 21:45

Allan Riise wrote:
> HrSvendsen wrote:
>> Peter Holmgren wrote:
>>> Er det mig, eller er visse parter godt på vej til at opfordre til
>>> borgerkrig i Danmark? Som det ser ud lige nu er der rimelig positiv
>>> fortale for at
>>> "dhimmier" og Islam skal smides ud,
>>
>> Ingen siger vel at dhimmier skal smides ud. Ja, jeg har ikke læst
>> nogen sige det.
>
> Gath, vi "landsforrædere kan bare vente os."
>
> Om det så er galgen eller en tur til "muhammdanistan", det ved jeg
> ikke, prøv at spørge hem i en tråd.

Hvorfor gør du det ikke selv? Hvorom alting er, så har jeg ikke hørt nogen
sige, at dhimmier skal smides ud.



Henri Gath (25-02-2006)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 25-02-06 23:15


"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
news:4400c1bd$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Allan Riise wrote:
>> HrSvendsen wrote:
>>> Peter Holmgren wrote:
>>>> Er det mig, eller er visse parter godt på vej til at opfordre til
>>>> borgerkrig i Danmark? Som det ser ud lige nu er der rimelig positiv
>>>> fortale for at
>>>> "dhimmier" og Islam skal smides ud,
>>>
>>> Ingen siger vel at dhimmier skal smides ud. Ja, jeg har ikke læst
>>> nogen sige det.
>>
>> Gath, vi "landsforrædere kan bare vente os."
>>
>> Om det så er galgen eller en tur til "muhammdanistan", det ved jeg
>> ikke, prøv at spørge hem i en tråd.
>
> Hvorfor gør du det ikke selv? Hvorom alting er, så har jeg ikke hørt nogen
> sige, at dhimmier skal smides ud.

Selvfølgelig skal dhimmier smides ud....de er jo landsforrædere



HrSvendsen (25-02-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 25-02-06 23:35

Henri Gath wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> news:4400c1bd$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Allan Riise wrote:
>>> HrSvendsen wrote:
>>>> Peter Holmgren wrote:
>>>>> Er det mig, eller er visse parter godt på vej til at opfordre til
>>>>> borgerkrig i Danmark? Som det ser ud lige nu er der rimelig
>>>>> positiv fortale for at
>>>>> "dhimmier" og Islam skal smides ud,
>>>>
>>>> Ingen siger vel at dhimmier skal smides ud. Ja, jeg har ikke læst
>>>> nogen sige det.
>>>
>>> Gath, vi "landsforrædere kan bare vente os."
>>>
>>> Om det så er galgen eller en tur til "muhammdanistan", det ved jeg
>>> ikke, prøv at spørge hem i en tråd.
>>
>> Hvorfor gør du det ikke selv? Hvorom alting er, så har jeg ikke hørt
>> nogen sige, at dhimmier skal smides ud.
>
> Selvfølgelig skal dhimmier smides ud....de er jo landsforrædere

Enig; men hvilken ret har vi til at belaste andre lande med vores forrædere?



Peter Holmgren (25-02-2006)
Kommentar
Fra : Peter Holmgren


Dato : 25-02-06 21:51

HrSvendsen wrote:
> Peter Holmgren wrote:
>> Er det mig, eller er visse parter godt på vej til at opfordre til
>> borgerkrig i Danmark? Som det ser ud lige nu er der rimelig positiv
>> fortale for at
>> "dhimmier" og Islam skal smides ud,
>
> Ingen siger vel at dhimmier skal smides ud. Ja, jeg har ikke læst
> nogen sige det.
>
>> så at de "humanitære" mennesker
>> kan have deres lille land i fred.
>>
>> Men jeg KAN jo tage fejl....
>
> Du har gang i noget begrebsforvirring; men derudover deler jeg din
> mistanke.

Ja, det er ganske muligt at der er noget begrebsforvirring. Jeg har en
mistanke om at nogle ord der bruges i debatten er selvopfundne. "dhimmi"
f.eks.


E.M. (25-02-2006)
Kommentar
Fra : E.M.


Dato : 25-02-06 22:12


>
> Ja, det er ganske muligt at der er noget begrebsforvirring. Jeg har en
> mistanke om at nogle ord der bruges i debatten er selvopfundne. "dhimmi"
> f.eks.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dhimmi

E.M.



Peter Holmgren (25-02-2006)
Kommentar
Fra : Peter Holmgren


Dato : 25-02-06 22:32

E.M. wrote:
>> Ja, det er ganske muligt at der er noget begrebsforvirring. Jeg har
>> en mistanke om at nogle ord der bruges i debatten er selvopfundne.
>> "dhimmi" f.eks.
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Dhimmi
>
> E.M.

LOOOOL! Det er morsomt! og tak for henvisningen EM. Det var interessant
læsning.


HrSvendsen (25-02-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 25-02-06 22:40

Peter Holmgren wrote:
> HrSvendsen wrote:
>> Peter Holmgren wrote:
>>> Er det mig, eller er visse parter godt på vej til at opfordre til
>>> borgerkrig i Danmark? Som det ser ud lige nu er der rimelig positiv
>>> fortale for at
>>> "dhimmier" og Islam skal smides ud,
>>
>> Ingen siger vel at dhimmier skal smides ud. Ja, jeg har ikke læst
>> nogen sige det.
>>
>>> så at de "humanitære" mennesker
>>> kan have deres lille land i fred.
>>>
>>> Men jeg KAN jo tage fejl....
>>
>> Du har gang i noget begrebsforvirring; men derudover deler jeg din
>> mistanke.
>
> Ja, det er ganske muligt at der er noget begrebsforvirring. Jeg har en
> mistanke om at nogle ord der bruges i debatten er selvopfundne.
> "dhimmi" f.eks.

Det er så en mistanke, du nok har helt for dig selv, og den er helt hen i
vejret. Prøv evt. Google.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste