Problemer med at styre nogle frames (event~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-01-01 18:35

Hej

Hvordan får jeg dette til at stå sådan ved hjælp af diverse frames ?

http://www.strandvejen.com/test/test.html

Der hvor der står Herretøj og Dametøj er een gif i en frame. Det samme
gælder Hvem er vi ? samt Kontakt os. Det er navigationsområder, som IKKE
skal reloades, men være permanente.

Det midterste stykke skal være en frame, som der kan laves almindelig
html tekst og billeder og så videre. Den skal kunne scrolle og
naturligvis ændre sig.

Der skal hele tiden være noget sort udenom uanset hvilken størrelse
skærm folk sidder på.

Jeg kan næsten få det til at virke, men der er hele tiden luft mellem de
3 frames.

Hvad er tricket ?

--
Ciao Jesper

Fra : Jette Nielsen

Dato : 06-01-01 18:38

Jesper Haaber Gylling skrev:
> Jeg kan næsten få det til at virke, men der er hele tiden luft mellem de
> 3 frames.

Explorer har en attribut til <FRAMESET> der fjerner mellemrummet:

<FRAMESET framespacing="0">

Desværre er det ikke en standard attríbut og den virker heller ikke i
Netscape.
Derimod kan du benytte <IFRAME>. Den understøttes ikke af NS 4.75, men mon
ikke de har fået det med i version 6.

Du kan se her hvordan du benytter <IFRAME>:

http://www.webtip.dk/html/allekoder/html_iframe.html

Ellers må du bide i det sure æble, droppe rammerne og indsætte tabellen på
alle dine sider, hvor du så kun udskifter indholdet i den midterste celle.

Den sidste løsning er at lave noget dynamisk html, men så langt er jeg ikke
nået endnu

--
Jette Nielsen
http://www.webtip.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 06-01-01 19:00

"Jette Nielsen" <jette-nielsen@get2net.dk> wrote

Se i denne sammenhæng: <http://www.html.dk/artikler/00001/>
--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jette Nielsen

Dato : 08-01-01 20:06

Jakob Andersen skrev:
> Se i denne sammenhæng: <http://www.html.dk/artikler/00001/>

Alletiders!
Men hvad så hvis man har sin egen webserver.... jeg mener, hvad skal man
installere for at den understøtter SSI, er det kompliceret?

--
Jette Nielsen
http://www.webtip.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-01-01 22:23

"Jette Nielsen" <jette-nielsen@get2net.dk> wrote
> Men hvad så hvis man har sin egen webserver.... jeg mener, hvad skal man
> installere for at den understøtter SSI, er det kompliceret?

Hvilken webserver?

Hvis der er PWS eller IIS tror jeg nok det automatisk er med i standard
installationen. Men du må ikke hænge mig op på det..

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 08-01-01 22:42

Mon, 8 Jan 2001 20:05:48 +0100, udtrykte "Jette Nielsen"
<jette-nielsen@get2net.dk> Følgende:

>Alletiders!
>Men hvad så hvis man har sin egen webserver.... jeg mener, hvad skal man
>installere for at den understøtter SSI, er det kompliceret?

Det er vist ikke videre kompliceret(Jeg har ikke prøvet, jeg bruger PHP)

Hvis du bruger Apache er her en engelsksproget tutorial der beskriver
opsætning af SSI:
http://www.builder.com/Servers/ApacheFiles/082400/

--
mvh Andreas Kleist Svendsen