Multikultur i praksis
Fra : Henri Gath

Dato : 24-02-06 21:52

Tankevækkende læserbrev af Søren Espersen i dagens Jyllandsposten om
udviklingen i Kosovo efter NATOs indgriben. Her lidt fra Blodig
uretfærdighed.

"Beslutningen om at bombe Serbien blev dengang truffet efter den mest
bastante, ensidige medie-hjernevask i mands minde. Stort set alle i Danmark
syntes, at det var rigtigt, at NATO hjalp muslimerne med at smide de kristne
ud af Kosovo. For det var jo reelt det, der skete.

Vi havde hørt, hvordan serberne havde myrdet i titusindvis af albanere og
lagt dem i massegrave, og disse efterretninger var årsagen til, at også
danske fly blev sat ind for at straffe serberne.

Massegravene blev dog aldrig fundet. For der var ingen.

Sejren over serberne blev fejret, idet man nu så frem til et
multikulturelt samfund i Kosovo, hvor muslimske albanere og kristne serbere
kunne leve fredeligt side om side.

Men det var bare fantasi, for da NATO havde kastet den sidste bombe, kunne
UCK (Kosovos Befrielseshær. red.) med de storalbanske drømme uhindret tage
magten i Kosovo og gik i gang med udrensningen af kristendommen i Kosovo.

Siden da har UCK ikke alene bortjaget mere end 400.000 kristne serbere og
myrdet i hundredvis, men systematisk har den albansk-muslimske hær
udplyndret, brændt og sprængt 110 kirker og klostre - herunder et
halvhundrede fredede bygninger fra før Middelalderen. Enkelte af dem
virkelig kulturhistoriske perler. [.]

Der er således tale om en kulturhistorisk vandalisme, hvis sidestykke i
moderne europæisk historie kun kan findes i forbindelse med nazisternes
ødelæggelse af de mange uerstattelige jødiske synagoger i Østeuropa.

Og vandalismen har altså igen fundet sted lige midt i vort eget Europa -
og ikke en kat har løftet et øjenbryn i den anledning.

Men hvorfor er det uinteressant, at kristendommen ikke længere er
eksisterende i Kosovo?

Vi taler om et land, som blev kristent 600 år før Danmark. Vi taler om en
kristendom, der mod alle odds overlevede 500 års muslimsk styre i Det
Ottomanske Imperium, og en kristendom, som overlevede Anden Verdenskrig, da
Kosovo også blev styret af etniske albanere. Dengang var albanerne
fascistiske og allierede med Mussolini og Hitler.

Serbiens klassiske Kosovo-provins endte altså med at blive afkristnet ved
hjælp af styrker fra NATO og senere under FN-troppers opsyn.

Og ikke én af kulturbarbarerne er blevet straffet - endsige stillet for
retten.

For det er nu blevet officiel europæisk konsensus, at Kosovo med magt skal
rives fra Serbien."

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 24-02-06 22:31

"Henri Gath" skrev i en meddelelse
> [...]
Danmark
> syntes, at det var rigtigt, at NATO hjalp muslimerne med at smide de

JA - uden at de anede noget som helst om, hvad der virkelig foregik. Alt
det, man var mange der vidste, kunne man ikke tillade sig at åbne munden
for på grund af "de frelste" "de politisk korrekte" de hykleriske
ventresorienterede og mange, mange flere der hele tiden gør både Danmark
og kristendommen ubodelig skade.

JA - allerede omkring 1988 kunne man i ex-Jugoslavien se i tv, at mange
serbere var på vej - bare ud ad landevejen med alt hvad de ejede i hast
smidt op på hestevogne. Når tv-speakerne spurgte, hvor de skulle hen,
svarede de: Det ved vi ikke, vi skal bare væk fra Kosovo, hvor vores
hjem er blevet brændt ned til grunden. Og så fik man at vide, at
Kovovo-albanere var kommet og havde spurgt om de ville sælge deres gård
og deres jord. De fleste svarede nej, for det havde været deres
forfædres gårde og jord, - men så når de var gået i seng blev der sat
ild til høstakke og gårde og, så kunne de stakkels mennesker fare ud af
deres senge og redde, hvad de kunne nå at redde i farten, og begive sig
ud i mørket, og så kunne albanske indvandrere tage deres jord fra dem.

De havde i mellemtiden gået rundt og pralet med, at hvis de satte 10
børn i verden hver, så ville de efter 1990 være flere end serberne, og
så kan I se, hvad I der så vil ske.

>For det var jo reelt det, der skete.

Ja, det var det - osse noget så eftertrykkeligt.

> [...]
også
> danske fly blev sat ind for at straffe serberne.
>
> Massegravene blev dog aldrig fundet. For der var ingen.

ER det sandt ? ? ?

Jeg har hele tiden regnet med, at der var sket een eller anden
kæmpe-manipulation i den forbindelse, men når man ikke kunne tage derned
mere, var det jo umuligt at skille løgn fra sandhed.

På et tidspunkt, blev alle telefonnumre i hvert fald i Serbien ændret,
og det samme blev vejnavnene i den by, hvor mine venner boede - 60 km
syd for Beograd. På den måde forhindrede man dem i at have kontakt ud
til Europa.

For fanden, hvor var det noget svineri, der skete.

Ruth

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-02-06 17:56

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og det samme blev vejnavnene i den by, hvor mine venner boede - 60 km
> syd for Beograd. På den måde forhindrede man dem i at have kontakt ud

Hvordan forhindrede man dem i det?

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support