Hvor danskere er dumme
Fra : Norma

Dato : 24-02-06 18:28

Hvor danskere er dumme, i forhold til de tegningerne af den såkaldte
muslimske "profet", som det tilsyneladende er vanvittigt forbudt at lave
tegninger af,
er ved ikke at stille mod-spørgsmål.

Så som, hvem må vi så tegne?

Mig bekendt er det rent faktisk forbudt muslimer at lave tegninger af
mennesker, overhovedet.

Og, jeg mangler i aktuelle debat, deres indstilling til tegninger af
mennesker og dyr i al almindelighed!

Det de ofte brokker sig over, og årsagen til at deres børn, skal fritages
fra formningstimer, er et generelt forbud mod at lave kunst, der på nogen
måde kan tænkes at komme til at afbilde en afgud.

Det har, så vidt jeg er orienteret, intet at gøre med, at man ikke må tegne
en profet, men blot, som også beskrevet i gamle-testamente,
en gammel frygt for at folk, der ser en guld-kalv, begynder at danse omkring
den og tilbede den som en "gud".

Men nok om det.

Hvor går grænsen for de muslimske brokkere?

Må vi stadig, i Danmark, såfremt vi undskylder for Mohammad tegningerne,
lave karikatur-tegninger af Ahmed Akkari og Abu Laban?

Må vi bevare Thorvaldsens museum og Glyptoteket eller bliver vi tvunget til
at sprænge dem i luften, for ikke at fornærme muslimer?????

Jeg erindrer billeder fra TV, hvor muslimer sprænger gamle skulpturer i
luften under "alllalllallalllallalllal"

Norma

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 24-02-06 21:14

"Norma" skrev i en meddelelse
> [...]
> mennesker og dyr i al almindelighed!
>
> Det de ofte brokker sig over, og årsagen til at deres børn, skal

Jamen er du sikker på, at de kan forlange at børn der skal integreres i
Danmark, ikke må gå til formning?

Det har jeg aldrig hørt før - hvor mange flere af den slags
særbehandlinger mon der egentlig skjules for offentligheden?

Ruth

Fra : Norma

Dato : 25-02-06 17:48

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det har jeg aldrig hørt før - hvor mange flere af den slags
> særbehandlinger mon der egentlig skjules for offentligheden?

Jeg ved ikke om det er skjult for offentligheden?
Det er nok snarere noget offentligheden ikke har bidt mærke i.
Hvorfor journalister ikke har fundet det tilstrækkeligt spændende at skrive
om.

Norma

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 24-02-06 21:22

Norma wrote:

> Hvor går grænsen for de muslimske brokkere?

Mener du nu? Eller når fjerde-generationerne får stemmeret?

Rent bortset fra denne skrækkelige tanke (den med 4de-G'erne), så er
tegninger ganske almindelige i aviserne i de islamiske lande, så særlig
stor modvilje kan de nu ikke nære mod den slags. Specielt ikke hvis
tegningerne viser jøder i færd med slemme ting (så som at drikke blod af
palæstinensiske børn).

Noget andet er imidlertid at islamisk kultur ikke lader til at være rig
på kunst; hverken islamisk musik, billedkunst, litteratur, eller dans
har gjort nok væsen af sig til at blive bemærket nogetsteds.

Altså lige bortset fra "De sataniske vers"

> Jeg erindrer billeder fra TV, hvor muslimer sprænger gamle skulpturer i
> luften under "alllalllallalllallalllal"

Og deres egne moske'er, for den sags skyld (jævnfør gårsdagens
sunni/shia-skærmydsel).

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Norma

Dato : 25-02-06 17:56

"Stefan W. Christensen" <swcMEN_FJERN_DETTE@soton.ac.uk> skrev i en
meddelelse news:43ff6abd$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> gjort nok væsen af sig til at blive bemærket nogetsteds.
>
> Altså lige bortset fra "De sataniske vers"

Der så ikke er muslimsk kunst :)

Men muslimer må ikke afbilde hverken dyr eller mennesker, så vidt jeg er
orienteret, og derfor må deres børn ofte ikke deltage i formnigstimer, hvor
de måske af vanvare eller fordi læreren beder dem om det, kommer til at
afbilde et meneske eller et dyr.

> Og deres egne moske'er, for den sags skyld (jævnfør gårsdagens
> sunni/shia-skærmydsel).
>
> Med venlig hilsen
>
> Stefan W. Christensen

Afbrænding af hinandens moskeer, kan jeg slet ikke fatte på anden måde, end
at mange danskeres forslag om at opføre en stormoske her i landet er
latterlig, i og med, så mange muslimer ligger i krig med hinanden.
Og jeg ville ikke vide,. hvilken national-muslimsk retning jeg fandt bedst
eller værst,
så hvorfor forsøge at blande sig``?

Norma

Fra : John

Dato : 24-02-06 22:47

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at sprænge dem i luften, for ikke at fornærme muslimer?????
>
> Jeg erindrer billeder fra TV, hvor muslimer sprænger gamle skulpturer i

http://www.netspirit.dk/index.php?module=pagemaster&PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=797
mvh john

Fra : Norma

Dato : 25-02-06 18:02

"John" <johnkp@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> http://www.netspirit.dk/index.php?module=pagemaster&PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=797
> mvh john

Ja, du har ret. Det er faktisk en af de ting, der har printet sig ind i min
bevidsthed, som sørgmodig begivenhed.

Norma