SAmmenhængskraft kræver muslimudvisning
Fra : Bo Warming

Dato : 24-02-06 12:46

I Politiken d.d. lyder kæreste-replik til kæreste(Martin Kellermann,
Rocky)

"Det er det fine ved vores forhold, at vi kommunikerer uden ord. Du
ser mig og så ved du hvad jeg tænker"

Så godt er det ikke i et folk, men i højere grad hvis det er et
homogent folk som de japanske og som danskerne var før
muslimindvandring opsplittede os

Her lidt visdomsord om korpsånd
- der med navnet SAMMENHÆNGSKRAFT er kommet på mode via Ralph
Pittelkov og Anders Fogh Rasmussen og bla. fylder meget i
folketingsdebatten just dette øjeblik
---------------------------

"Når et menneske hoster i en koncertsal, kommer alle til at hoste, og
man føler den fysiske irritation i struben. Flok-mimicry er en
virkelig kraft; at sætte sig imod den, vil sige at komme ud af trit
med sine sociale omgivelser det skaber neurotisk spænding og
skyldfølelseArthur Koestler

" Offentlig ansatte er vore tjenere - som bisp Erik Norman
Svendsen sagde ved brylluppet til om danskernes ny slave-par Frede og
Mary "Et kongeligt brudepar tilhører nemlig ikke kun hinanden, men os
alle"( 14maj04kl1630 i Vor Frue Kirke)

" Rødderne under jorden kræver ingen belønning for at gøre
grenene frugtbare. Tagore, Rabindranath, Indisk
Nobelpristager i litteratur 1861-1941

" Samfundet består ikke af mennesker, men af relationer mellem
dem. Arnold Toynbee

kå Smukt er egentlig alt, som man betragter med kærlighed. Jo
mere man elsker verden, desto skønnere finder man den.
Christian Morgenstern

kå Solidaritet - det er bare egoisme, der er gjort selskabelig.
Søren Kierkegaard

Kå Sort arbejde sikrer retfærdighed. Grundigt netværksarbejde er
din bedste garant for en retfærdig behandling. Klaus Kjøller

Kå Vejen til medmennesket er for mig meget lang. Franz Kafka,
"Sene aforismer" 1922

Kå When elderly invalids meet with fellow-victims of their own
ailments, then at last real conversation begins, and life is
delicious. Logan Pearsall Smith

Kå When your neighbour's wall is on fire, it becomes your
business. Horace 65 - 8 BC

kå You are forgiven for your happiness and your successes only if
you generously consent to share them. Albert Camus

kå1Ejt Taknemmelighed er hjertets hukommelse. Jean Baptiste
Massieu

kå1emFs Man har ikke hjemme der, hvor man har sin bolig, men der,
hvor man bliver forstået. Christian Morgenstern

kå1Mekkkk Medlidenhed er kærlighedens sidste trin, måske kærligheden
selv. Heinrich Heine

kå1mekkkk Vi burde alle have medlidenhed med hinanden. Goethe

Kåa Kundskaben er stolt over, at den ved så meget. Visdommen er
ydmyg over, at den ikke ved mere. William Cowper

Kåact Den kloge narrer måske nok den mindre kloge, men den vise narrer
den kloge ved hverken at narre eller lade sig narre. Ellen
Margrete Nielsen

kåact The value of a man can only be measured with regard to other
men. Nietzsche

kåaMe "At hjælpe en ulykkelig er en fornuftshandling, som ikke
behøver støtte af medlidenheden" Spinoza
kåameagggk Godmodigheden, venligheden, den hjertelige høflighed er
stedsesprudlende udløb for den uegoistiske trang og har langt
mægtigere bygget med på kulturen end de meget mere berømte udslag af
den, som benævnes medlidenhed, barmhjertighed og opofrelse.
Nietzsche

kåaMekkkk When a man has pity on all living creatures then only is he
noble.Buddha

kåaMekkkkk Medlidenhed Jo mere nobel en sjæl er, desto flere
objekter for medlidenhed har den. Francis Bacon

kåaMennn Medlidenhed er en blid form for frygt. Den er de
intelligentes, de fantasifuldes og forudseendes frygt. Marcel
Pagnol

kåamennn Medlidenhed er ofte en følelse af egne lidelser i andres
lidelser. Det er en klog forudseenhed af de ulykkestilfælde, der kan
ramme os selv. Francois de la Rochefoucauld

Kådø In order to carry out great enterprises, one must live as if
one will never have to die. Marque de Vauvenargues

kåew Mine politiske karrieredrømme er inderligt ligegyldige. Det er
Fremskridtspartiets idegrundlag, der er det afgørende. Jeg er kun en
lille koral på vejen til at opbygge koralrevet.
Glistrup

kåEWPfri Ingen kan bliv helt fri, før alle er frie. Herbert
Spencer

kåfgmas "Publikum er alt og intet. Og er den farligste af alle
magter og mest intetsigende. Man kan tale til en hel nation i
publikumsnavn og dog er publikum mindre end et eneste nok så ringe
virkeligt menneske Søren Kierkegaard

kåfs Alt i mig søgte efter noget endnu ukendt, der kunne give livets
banalitet mening. Carl Gustav Jung

kåhi Danmark er jo ikke de to Millioner Danske, som lever nu, men
de mange Gange så mange Millioner Danske, der i den historiske Tid har
levet på Landets Grund, og de Tænkende, Virkende, Frembringende i den
nuværende Slægt er kun forsåvidt Danmark, som de betyder de Levendes
Sammenslutning med de Døde og de Ufødte, Nutiden med Fortid og
Fremtid. Georg Brandes

Kåhi If I have seen further, it is by standing on the shoulders of
giants. Sir Isaac Newton 1642 - 1727

kåKæ Civilisationens har hævet kærligheden fra instinktets niveau til
lidenskabens. George Moore

kåme "At hjælpe en ulykkelig er en fornuftshandling, som ikke
behøver støtte af medlidenheden" Spinoza

kåmg Den, der giver mig små gaver, vil, at jeg skal leve.
Engelsk Ordsprog

kåmoral "Hvert menneske er skyldig i alt det gode, det ikke
gjorde". Francois de Voltaire

Kåo Lad mig kun flagre som blad i høst/ Når du mit land, min stamme
må leve. Jesper Aakjær

Kåoffer Ethvert menneske er kun redskab,og ved ikke,
når øjeblikket er inde, at han sættes til side. . Søren Kierkegaard

Mine politiske karrieredrømme er inderligt ligegyldige.
Det er Fremskridtspartiets idegrundlag, der er det afgørende. Jeg er
kun en lille koral på vejen til at opbygge koralrevet. Glistrup

kåsfsmystHAUf Halvdelen af menneskeheden ved ikke, hvordan den
anden halvdel lever. Francois Rabelais AUSTIN

kåSh Du skal elske dig selv lidt højere, end du elsker andre, eller
bliver du udnyttet. Men du skal betragte et andet menneske som et
kunstværk, som du ikke har lov at bryde forstyrrende ind i for dine
egne planers skyld. Poul Henningsen

kåSh+Ly "Jeg har en vag fornemmelse af, at vort eneste håb
afhænger af din evne til at være lykkelig. Milan Kundera

kåsiz Our body is but a social structure composed of many souls.
Nietzsche