Socialdemokrater støtter Helle Thorning
Fra : Lars J. Helbo

Dato : 24-02-06 09:56

Ifølge Politiken støtter tre ud af fire kredsformænd stadigvæk Helle
Thorning. Jamen det er da vildt imponerende. Mon Politiken har
overvejet, hvad de kære kredsformænd ellers skulle ty til? Hvor er
lige alternativet?

Samtidig kan vi så konstatere, at tre ud af fire tidligere S-formænd
gør deres bedste for at undergrave og umuliggøre hendes position. Kun
Anker Jørgensen har ikke ladet høre fra sig - så vidt jeg har
fornemmet..

Fra : Tveskaeg

Dato : 24-02-06 13:07

On Fri, 24 Feb 2006 09:56:02 +0100, Lars J. Helbo

> [...]
>Thorning. Jamen det er da vildt imponerende. Mon Politiken har
>overvejet, hvad de kære kredsformænd ellers skulle ty til? Hvor er

Gad vide om de samme kredsformænd også ville støtte hende hvis hun
indledte eksklusionssager mod de af kandidaterne, der er valgt i deres
kredse, for illoyalitet?

Nej vel, så derfor er deres støtte uden praktisk betydning.

Hun skal bare generes lige præcis så meget at hun bliver siddende til
efter næste valg hvor valglussingen så kan tørres af på hende.

Hvis man generer hende så meget at hun træder tilbage før valget
så er fanden løs for er hendes modstandere nød til at stille op i
formandsvalget og skulle de vinde det så må deres kandidat så tage
valglussingen istedet.

Det ville ikke være det bedste udgangspunkt for en ny formand så
derfor er det vigtigt for hendes modstandere at hun bliver siddende
til efter valgnederlaget.