hvordan var det nu liiiige?
Fra : @

Dato : 23-02-06 12:57

var det ikke Ægyptens regering plus ambasadør der havde mægtig travlt
med at kræve respekt ?

mon de overhovedet aner noget som helst om hvad ordet hykleri betyder?

Fra : Konrad

Dato : 23-02-06 14:00

"@" <1@invalid.net> wrote in message
> var det ikke Ægyptens regering plus ambasadør der havde mægtig travlt
> med at kræve respekt ?

> mon de overhovedet aner noget som helst om hvad ordet hykleri betyder?

Ved du det? Du mener naturligvis på den ene side, at den danske regering
ikke kan lastes for hvad avisen Jyllandsposten bringer, men på den anden
side kæder du den egyptiske regering sammen med hvad en egyptisk sanger
synger? Det er da hykleri der vil noget - helt analogt til de arabere, der
tror at den danske regering bestemmer hvad danske aviser skriver.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-06 14:33

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> [...]
> arabere, der
> tror at den danske regering bestemmer hvad danske aviser skriver.

I 4 overbefolkede muslimdiktaturer har man stabiliseret regimet ved
at pudse pøblen på en uvedkommende avis i et uvedkommende land, så 53
muslimer er blevet dræbt af muslimer.

Nu påstås, at ægypterne spåede om dette, og at Fogh skulle have
behaget diktatorerne, og at hans retssind gør ham skurk.

Fra : @

Dato : 23-02-06 15:44

On Thu, 23 Feb 2006 13:59:45 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in message

>Ved du det?

ja

> [...]
>ikke kan lastes for hvad avisen Jyllandsposten bringer, men på den anden
>side kæder du den egyptiske regering sammen med hvad en egyptisk sanger

forsøger du nu at dutte mig en menig på hvis vanvid alle kan forstå?

den går ikke Konrad

at _du_ vælger at læse alt som F...... læser biblen er dit problem

mit indlæg viser naturligvis for alle tænkede mennesker

at ægypterne nok hellere skulle rydde op i deres egen mødding _før_ de
farer ud og forsøger at belære andre

Fra : Konrad

Dato : 23-02-06 16:03

> forsøger du nu at dutte mig en menig på hvis vanvid alle kan forstå?
>
> den går ikke Konrad

Så har du formuleret dig upræcist - jeg troede nemlig at din harme bestod i,
at den egyptiske regering tillod sangeren at skrive en smædesang om Danmark?

Hvis ikke du mente det, hvad mente du så? Hvori består det egyptiske
hykleri?

> at _du_ vælger at læse alt som F...... læser biblen er dit problem

Det kan faktisk ikke forståes på andre måder, det du skrev.

> mit indlæg viser naturligvis for alle tænkede mennesker
>
> at ægypterne nok hellere skulle rydde op i deres egen mødding _før_ de
> farer ud og forsøger at belære andre

Hvad var det nu lige, den egyptiske regering ville? Hvordan "belærede" den
nogen om noget som helst? Hvad "krævede" egypterne, som nu gør den egyptiske
regering til "hyklere", fordi en egyptisk sanger skriver et pophit om sin
antipati over for Danmark?

Fra : @

Dato : 23-02-06 16:33

On Thu, 23 Feb 2006 16:02:37 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>Hvad var det nu lige, den egyptiske regering ville?

i større eller mindre grad øve vold mod dansk ytringsfrihed

>Hvordan "belærede" den
>nogen om noget som helst?

ved at forsøge at belære os om at det JP havde gjort var forkert

og bede AFR om at tage afstand fra dette,

> Hvad "krævede" egypterne, som nu gør den egyptiske
>regering til "hyklere", fordi en egyptisk sanger skriver et pophit om sin
>antipati over for Danmark?

viser denne sanger respekt for Danmark?
gør han Konrad - et ja eller nej er tilstrækkeligt

regering - er det de banditter som har været stærkere end de andre
bandtter du kalder en regering

hvis der er nogen i denne verden som er hyklere er det netop arabere i
almidelighed

de kræver respekt her der og alle vegne, men nægter konsekvent selv at
usvise samme

Fra : Konrad

Dato : 23-02-06 16:52

> i større eller mindre grad øve vold mod dansk ytringsfrihed

Mon ikke du har ambassadørerne i tankerne? Vi ved jo, at den egyptiske
regering netop IKKE afkrævede Fogh begrænsninger i ytringsfirheden, på nogen
som helst måde.

> ved at forsøge at belære os om at det JP havde gjort var forkert

De har fortalt os, at billederne var krænkende. Desværre talte de for døve
øren, og resultatet ser du nu, i form af egyptere, der gør brug af deres
ytringsfrihed, og provokerer igen. Men du mener måske, at egypterne burde
begrænse ytringsfriheden for deres pendant til Kim Larsen?

> og bede AFR om at tage afstand fra dette,

Og Fogh har da taget afstand til billederne, ikke sandt? Og jeg vil vædde
med, at den egyptiske regeringschef ville beklage danskerhade-sangen, hvis
den danske regering bad ham om det.

> viser denne sanger respekt for Danmark?
> gør han Konrad - et ja eller nej er tilstrækkeligt

Nej? Men hvad er dit problem? Vi behøver jo slet ikke vise respekt for noget
som helst - det er faktisk det allerypperste demkratiske princip, har vi
fået tudet ørerne fulde af, at man kan provokere og vise disrespekt. Men det
er altså alligevel ikke helt rigtigt, kan jeg forstå.

> regering - er det de banditter som har været stærkere end de andre
> bandtter du kalder en regering

Jeg ville aldrig (7-9-13) kalde Fogh-regeringen for en flok banditter, så
nej.

> hvis der er nogen i denne verden som er hyklere er det netop arabere i
> almidelighed

Sikkert - men lige i det her tilfælde har det intet med hykleri at gøre. Det
eneste hykleri der kan komme på tale, er, hvis man pludselig har et problem
med ytringsfriheden, blot fordi det går udover os selv.

Fra : @

Dato : 23-02-06 17:22

On Thu, 23 Feb 2006 16:52:13 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>regering netop IKKE afkrævede Fogh begrænsninger i ytringsfirheden, på nogen

giver du hermed udtryk for at abasadører fremfører deres egen politik
og ikke giver udtruk for deres hjemlamds?

> [...]
>ytringsfrihed, og provokerer igen. Men du mener måske, at egypterne burde
>begrænse ytringsfriheden for deres pendant til Kim Larsen?

ja,
hvis de vil ud i verden for at "gøre rent"

>Og Fogh har da taget afstand til billederne, ikke sandt?

så vidt jeg er orienteret har han endda beklaget dem på Danmarks
vegne??

desværre

>Nej? Men hvad er dit problem?

arabisk hykleri i mega størrelse

>Sikkert - men lige i det her tilfælde har det intet med hykleri at gøre. Det
>eneste hykleri der kan komme på tale, er, hvis man pludselig har et problem
>med ytringsfriheden, blot fordi det går udover os selv.

de allerfleste danskere har ikke noget problem desangående, den sanger
kan helt sikkert synge sig en halskatar på uden en eneste dansker gør
ad det,

men når han gør det i et land hvis regering ønsker/kræver respekt fra
andre lande så er sådan et land regering en bande hyklere

sangeren kan såmænd gøre som han lyster, han som enkeltperson er uden
betydning i denne her sammenhæng

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-02-06 20:45

@ wrote:

> mit indlæg viser naturligvis for alle tænkede mennesker
>
> at ægypterne nok hellere skulle rydde op i deres egen mødding _før_ de
> farer ud og forsøger at belære andre

Alle mennesker kan se det. Alle kan se, at den Ægyptiske regering har
forlangt noget, den ikke selv vil give, når Ægyptens folkekæreste sanger kan
stille sig op og synge hadesange om Israel og Danmark og jøder og danskere
uden det medfører nogensomhelst form for undskyldning. (hvilket det
selvfølgelig heller ikke skal)

Men der vil altid være nogen, som ikke _vil_ se det.