norges nye dhimmilov
Fra : Henri Gath

Dato : 23-02-06 10:20

Fra : HC

Dato : 23-02-06 11:13

> http://www.sappho.dk/Nr.%201%20Okt.2005/Bawer.htm

Jeg brækker mig kraftedeme.... Fy for helvede, noget svineri.

HC

Fra : Martin K

Dato : 23-02-06 11:37

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> http://www.sappho.dk/Nr.%201%20Okt.2005/Bawer.htm

Det er den slags man risikerer, hvis der ikke hele tiden er et folkeligt
krav og en bevågenhed omkring ytringsfriheden, og andre frihedsrettigheder
for den sags skyld. Jeg tror, lovgivere elsker at vedtage forbud, da det
giver dem en følelse af magt, mens de keder sig ihjel hvis de ikke hele
tiden kan finde på nye ting at forbyde.

--
Martin K

Fra : W.P.

Dato : 23-02-06 12:01

"Martin K" <n@da.spam> skrev i melding
> [...]
> for den sags skyld. Jeg tror, lovgivere elsker at vedtage forbud, da det
> giver dem en følelse af magt, mens de keder sig ihjel hvis de ikke hele

Hvorfor tror I at det er så dejlig at være Norsk i Danmark?

Den nuværende norske regering har solgt norge for blot nogle dage siden til
muslimerne, på trods at det står ganske så tydelig i norges grundlov at
landets religion er kristendom.

De punkter er ikke blevete skrevet om, og står til dels stadig på dansk som
oprindelig var skrevet.

Tidligere Bondesvik & Co. Og nuværende Stoltenberg & Co er rørende enige om
at den siddende regering består af en flok kujoner, og landsforæddere der
ikke tør at rejse sig op for at forsvare deres egne folk, men ligge med
røven i væjret for en flok opkomlinger der i løbet af nattens mulm og mørke
har umærket sneget sig over den norske grænse.

Idag nærmer vi os Svenske tilstande i norge også, hvor en kujon af en
redaktør, og en ny Quisling til statsminister lægger hele landets skæbne
inkl. landets indbyggere i sharia dyrkernes hænder.

Hvad Bondesvik & Co, og Stoltenberg & Co får ud af det må guderne vide, men
at den menige nordmand er begyndt at knurre er i hvertfald ligeså sikker som
amen i kirken.

De første drabstrusler mod muslimer i norge er en realitet, og fortsætter
den nuværende regering deres kujonpolitik, da vil norge befinde sig i en
borgerkrig før år 2010.

Jo, Stoltenberg har så sandelig noget at være stolt af. Kujon er han med
stort "K"

W.P
www.westai.com

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-02-06 11:53

Henri Gath wrote:
> http://www.sappho.dk/Nr.%201%20Okt.2005/Bawer.htm

Uhmmm ... rene lækkerbidskner for dialogakkerne herinde.

Troede egentligt ikke jeg kunne komme til at foragte dhimmierne mere end jeg
allerede gjorde; men nu kan jeg godt se, der er lang vej igen. Deres dårskab
og forrædderi kender ingen grænser.

Fra : @

Dato : 23-02-06 12:31

On Thu, 23 Feb 2006 11:53:17 +0100, "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

> [...]
>allerede gjorde; men nu kan jeg godt se, der er lang vej igen. Deres dårskab

problemet er at dem som har vedtaget dette selv er overbevist 100% om
at de gør det gode

vejen til helvede er brolagt med gode hensigter

Fra : Lyrik

Dato : 23-02-06 12:12

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.sappho.dk/Nr.%201%20Okt.2005/Bawer.htm
++++++++++++++++++++++++
Det er jo nærmest som at møde op med selvmordsbælte i hjertet af sin egen
kultur!

Føj for pokker!

Hilsen
Jen

Fra : @

Dato : 23-02-06 12:47

On Thu, 23 Feb 2006 12:12:23 +0100, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>++++++++++++++++++++++++
>Det er jo nærmest som at møde op med selvmordsbælte i hjertet af sin egen

man skulle ellers tro at efterkommerne af de folk som stred led og
dræbtes at nazisterne var klogere end at falde på halen for
koranfacismen

Fra : Peter Holmgren

Dato : 23-02-06 15:37

Lyrik wrote:
> [...]
> ++++++++++++++++++++++++
> Det er jo nærmest som at møde op med selvmordsbælte i hjertet af sin

Så - Jen, fortæl mig - hvad er "din egen" kultur, og er du sikker på at dén
stemmer overens med alle andre danskfødtes "egen kultur"?

Måske er det på tide at definere hvad "dansk" egenligt er, og tilmed om
dette "dansk" er så værdifuldt at holde fast i.

Måske skulle man også lægge en definiton af hvad "demokrati" er.
- Hvis det er at være mest hysterisk, fyre de værste fornærmelige ord og
kraftudtryk af, og råbe højst, og derigennem at få sin vilje; så ER danmark
i høj grad demokratisk.
- Er det baseret på en fredelig objektiv og saglig dialog, er danmark mindre
demokratisk.

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-02-06 16:36

Peter Holmgren wrote:

> Måske er det på tide at definere hvad "dansk" egenligt er, og tilmed
> om dette "dansk" er så værdifuldt at holde fast i.
>
> Måske skulle man også lægge en definiton af hvad "demokrati" er.

Okay, du har fået en ordbog i fødselsdagsgave af din mormor, og nu vil du
gerne læse op af den for os?

Fra : Peter Holmgren

Dato : 23-02-06 16:45

HrSvendsen wrote:

> Okay, du har fået en ordbog i fødselsdagsgave af din mormor, og nu
> vil du gerne læse op af den for os?

Det udbrud besvarede ikke mit spørgsmål... Men jeg tager det som at du ikke
er istand til at svare på det.

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-02-06 17:43

Peter Holmgren wrote:

> Det udbrud besvarede ikke mit spørgsmål

Jo, du fik da et helt passende svar. Havde du regnet med, at nogen ville
svare dig seriøst på om det måske er på tide og om man måske også skulle
lægge ... osv?

>... Men jeg tager det som at
> du ikke er istand til at svare på det.

Måske du bare skulle finde en sandkasse, hvor nogen orker den nødvendige
pædagogiske indsats, du behøver?

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 01:16

HrSvendsen wrote:

> [...]
> også skulle lægge ... osv?

> Måske du bare skulle finde en sandkasse, hvor nogen orker den
> nødvendige pædagogiske indsats, du behøver?

Måske er det det der er problemet. En del af et par generationer, som ikke
har fået en opdragelse, som indbefatter en forklaring af almen omgang i et
socialt miljø?

Fra : HrSvendsen

Dato : 24-02-06 02:11

Peter Holmgren wrote:

> Måske er det det der er problemet. En del af et par generationer, som
> ikke har fået en opdragelse, som indbefatter en forklaring af almen
> omgang i et socialt miljø?

Ved du godt selv, du er et sludrehoved?

Kom nu Peter Holmgren ... hvis du har nogetsomhelst fornuftigt at byde på,
så fortæl mig, hvad der er dit kernebudskab til gruppen her. Jeg lover, at
jeg vil lytte respektfuldt og tænke meget seriøst over det.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 03:05

HrSvendsen wrote:

> [...]
> byde på, så fortæl mig, hvad der er dit kernebudskab til gruppen her.
> Jeg lover, at jeg vil lytte respektfuldt og tænke meget seriøst over

fred for fredens skyld opnået på fredelig vis.

Fra : HrSvendsen

Dato : 24-02-06 07:53

Peter Holmgren wrote:

> fred for fredens skyld opnået på fredelig vis.

Det ville være vidunderligt; men det' frygteligt naivt. 'Frygteligt' fordi
den indstilling giver de ufredelige al for lang snor, og så mister man sin
frihed, og man får aldrig fred for den ufredeliges forskellige tæskehold.

Hvad med "fred for fredens skyld opnået med så fredelige midler som muligt,
men hvor man altså ikke viger tilbage for krig om nødvendigt"?

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 10:44

HrSvendsen wrote:

> [...]
> Hvad med "fred for fredens skyld opnået med så fredelige midler som
> muligt, men hvor man altså ikke viger tilbage for krig om nødvendigt"?

Naivt eller ej, så er det rent faktisk noget som bliver praktiseret nogle
steder og det virker.
Tæskehold er ikke interesseret i dem som ikke er interesseret i
tæskeholdene, men begynder man først at provokere - tja så beder man også om
det. Nok har vi frihed til at provokere, men vi behøver ikke at gøre det
bare fordi vi kan....

Fra : HrSvendsen

Dato : 24-02-06 11:42

Peter Holmgren wrote:

> Naivt eller ej, så er det rent faktisk noget som bliver praktiseret
> nogle steder og det virker.

Hvor?

> Tæskehold er ikke interesseret i dem som ikke er interesseret i
> tæskeholdene,

Der tager du inderligt fejl. Utallige sagesløse har lidt under tæskehold
gennem tiderne.

> men begynder man først at provokere - tja så beder man
> også om det. Nok har vi frihed til at provokere, men vi behøver ikke
> at gøre det bare fordi vi kan....

Nu synes jeg, du er provokerende.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 12:09

HrSvendsen wrote:

> Hvor?

F.eks. den praktiserende buddhisme(med streg under "praktiserende")

> Der tager du inderligt fejl. Utallige sagesløse har lidt under
> tæskehold gennem tiderne.

Giv et uprovokeret eksempel. Jeg har pt ikke kendskab til sådant.

> Nu synes jeg, du er provokerende.

Fair nok. Det undskylder jeg selvfølgeligt. Og vi kan sikkert efterfølgende
holde diskussionen saglig og objektiv.

Fra : HrSvendsen

Dato : 24-02-06 12:36

Peter Holmgren wrote:

> F.eks. den praktiserende buddhisme(med streg under "praktiserende")

Jaja - hvor i verden?

> Giv et uprovokeret eksempel. Jeg har pt ikke kendskab til sådant.

Du sidder i et S-tog. Pludselig kommer en gruppe unge ind og fortæller dig,
at du ligner et fjols. Du bliver lettere lammet af det, og det opfatter de
som både dissent og manglende interesse for deres beskrivelse af dig. Derfor
slår en af dem avisen ud af hånden på dig, griber dig i kravetøjet og råber
ind i dit ansigt: "Er du døv, fjols"?

Stammende og fyldt til randen med skræk og rædsel hvisker du: N..n..e ..j..
jeg hø...ør..er ska'm udmæ...rk..et *gulp*,og d d der kan *ahem* *synke*
gggggodt væææ're nonononoget om, at jeg eeer et ffffffjols.

Ungersvenden bliver helt ude af sig selv af raseri og brøler af sine lungers
fulde kraft med spyttet stående ud i lårtykke stråler fra sin stinkende
kæft: "JEG SAGDE _LIGNER_ - IKKE AT DU ER - SIG MIG HØRER DU OVERHOVEDET
IKKE EFTER, HVAD ORDENTLIGE FOLK SIGER TIL DIG!!!! FJOOOOOOOLS.

Men herefter gider han og de andre i øvrigt ikke dialogisere mere med dig.
Du er tydeligvis udenfor pædagogisk rækkevidde. De sparker tænderne ud af
munden på dig, knuser dit ene øje og 17 ansigtsknogler. Brækker dine ben og
hamrer søm i begge dine knæskaller. Til sidst pisser de på dig og fortæller
dig, at du stinker som et lokum.

> Fair nok. Det undskylder jeg selvfølgeligt. Og vi kan sikkert
> efterfølgende holde diskussionen saglig og objektiv.

Jeg synes, du undskylder på en særdeles provokerende måde.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 14:04

HrSvendsen wrote:

> Jaja - hvor i verden?

Thailand f.eks.

> [...]
> ansigtsknogler. Brækker dine ben og hamrer søm i begge dine
> knæskaller. Til sidst pisser de på dig og fortæller dig, at du

Problemet med dette eksempel er, at du antager hvad mine reaktioner vil
være. Kan du lave et andet mere objektivt eksempel? Eller i det mindste bare
opstille et scenarie, som jeg kan kommentere efterhånden?

> Jeg synes, du undskylder på en særdeles provokerende måde.

det undskylder jeg så også... (du er ved at komme bagud)

Fra : HrSvendsen

Dato : 24-02-06 14:12

Peter Holmgren wrote:

> Thailand f.eks.

Det er da ikke noget specielt fredeligt land.

> Problemet med dette eksempel er, at du antager hvad mine reaktioner
> vil være. Kan du lave et andet mere objektivt eksempel? Eller i det
> mindste bare opstille et scenarie, som jeg kan kommentere efterhånden?

Stalins massemyrderier.

> det undskylder jeg så også... (du er ved at komme bagud)

Niks - prøv Google og se hvem af os to, der er kommet med flest
undskyldninger hidtil. Ja undskyld jeg siger det; men du har ikke en chance.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 14:36

HrSvendsen wrote:

> Det er da ikke noget specielt fredeligt land.

Det kommer an på hvilket del af strukturen du kigger på. hvis det er blandt
befolkning - nåja - ingen befolkning nogensteder i verden er fuldstændig
fredelig....

> Stalins massemyrderier.

Ah! ja nu er jeg med! ligesom holocaust og den slags. ja! du har ret i at
det er "uprovokeret", eller er det? Hvad ligger der til grund for den slags
handlinger? og hvordan hænger det sammen med hvordan vi løser konflikten "at
hand" og hvordan vi kan forebygge den slags konflikter i fremtiden?

> Niks - prøv Google og se hvem af os to, der er kommet med flest
> undskyldninger hidtil. Ja undskyld jeg siger det; men du har ikke en
> chance.

Ja - ok - jeg bøjer mig og HAR allerede erkendt og accepteret dig som
undskyldingernes konge andetsteds.

Fra : HrSvendsen

Dato : 24-02-06 15:34

Peter Holmgren wrote:

> Det kommer an på hvilket del af strukturen du kigger på. hvis det er
> blandt befolkning - nåja - ingen befolkning nogensteder i verden er
> fuldstændig fredelig....

Men skulle det ikke være så godt med alle de der fredelige buddhister, der
kan gå og dialogisere? Hvorfor virker det ikke selvom der prøves i
årtusinder?

> Ah! ja nu er jeg med! ligesom holocaust og den slags. ja! du har ret
> i at det er "uprovokeret", eller er det?

Er du i tvivl?

> Hvad ligger der til grund
> for den slags handlinger? og hvordan hænger det sammen med hvordan vi
> løser konflikten "at hand" og hvordan vi kan forebygge den slags
> konflikter i fremtiden?

Ved at stoppe for masseindvandringen og rulle den triste udvikling tilbage?

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 18:25

HrSvendsen wrote:

> Men skulle det ikke være så godt med alle de der fredelige
> buddhister, der kan gå og dialogisere? Hvorfor virker det ikke selvom
> der prøves i årtusinder?

For hver ny generation, skal folk lære arbejdsmetoden det påny, og
munkestanden er ikke konstant lige "stærk" og ikke altid lige organiseret.
det går ud over praksisen og undervisningen. Det virker skam, men hvis der
ikke er nogen ordenlig undervisning og hvis man ikke når ud til nok
mennesker, så går der ged i den.

> Er du i tvivl?

Nogle gange går der en konspirationsdjævel i mig

> Ved at stoppe for masseindvandringen og rulle den triste udvikling
> tilbage?

Det var et forslag ....

Fra : HrSvendsen

Dato : 24-02-06 20:13

Peter Holmgren wrote:

> [...]
> skam, men hvis der ikke er nogen ordenlig undervisning og hvis man
> ikke når ud til nok mennesker, så går der ged i den.

Lyder præcis som de bortforklaringer alle andre religioner/ideologier kommer
med, når det viser sig, at skidtet bare ikke virker. Men du er altså
buddhist, kan jeg forstå?

Det ville virke.

Fra : @

Dato : 24-02-06 12:49

On Fri, 24 Feb 2006 12:08:56 +0100, "Peter Holmgren"
<info@[theravada].[dk]> wrote:

> [...]

måske ikke, men tæskeholdene gør til gengæld heller intet for at ungå
at folk som ikke er part i konfliten kommer til skade

>Giv et uprovokeret eksempel. Jeg har pt ikke kendskab til sådant.

hvor mange vil du have:

fredelige folk som aldrig nogensinde havde provokeret Djengis Khans
horder

danskere og nordmænd der aldrig kunne drømme om at provokere
nazisterne

indbyggere i London Madrid New York som blev ofre for terrorbomber

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 14:11

@ wrote:

> måske ikke, men tæskeholdene gør til gengæld heller intet for at ungå
> at folk som ikke er part i konfliten kommer til skade

Det kan man jo også se i danmark blandt danskere, men det retfærdiggør
stadig ikke selvtægts-adfærden uanset hvor man kommer fra.

> [...]
> nazisterne
>
> indbyggere i London Madrid New York som blev ofre for terrorbomber

Åh! Vi har haft to forskellige opfattelse af hvad "tæskehold"
indbefattede....

Fra : B. Nice

Dato : 23-02-06 16:59

On Thu, 23 Feb 2006 15:37:00 +0100, "Peter Holmgren"
<info@[theravada].[dk]> wrote:

> [...]
>i høj grad demokratisk.
>- Er det baseret på en fredelig objektiv og saglig dialog, er danmark mindre

Hvorfor blander du definitionen på demokrati sammen med 2 forskellige
måder at opføre sig på? Det har da intet med hinanden at gøre.

Fra : td

Dato : 23-02-06 21:24

> Måske skulle man også lægge en definiton af hvad "demokrati" er.

For mig er demokrati, at man tager et rimeligt hensyn til eventuelle
mindretal, men ikke at mindretallen dikterer flertallet, hvordan verden skal
se ud-

td

Fra : Lyrik

Dato : 25-02-06 01:27

"Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> skrev i en meddelelse

> [...]
> danmark i høj grad demokratisk.
> - Er det baseret på en fredelig objektiv og saglig dialog, er danmark
+++++++++++++++++++++++
"Kæmp for alt hvad du har kært!2 Hvis du ikke føler for noget så har du ikke
noget at kæmpe for.
Fredelig objektiv og saglig dialog når til vejs ende når ordene tørrer ud i
munden og tungen svulmer op og gør mennesket stumt.
Så kommer sandhedens følelse bankende op fra hjertedybet og bliver til en
dunkende puls på halsen.
Så går man stum og fattet igang med sin gerning. Så er ordenes legestue
forbi.

Hilsen
Jens

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 10:13

Lyrik wrote:
> [...]
> til en dunkende puls på halsen.
> Så går man stum og fattet igang med sin gerning. Så er ordenes

Hvorfor i alverden, lægges der ikke handling bag de ord? Come on! Strik
nogle bomber sammen og kom igang, når du nu føler så stærkt for det.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 25-02-06 20:15

On Sat, 25 Feb 2006 10:13:16 +0100, Peter Holmgren wrote:

> Hvorfor i alverden, lægges der ikke handling bag de ord? Come on! Strik
> nogle bomber sammen og kom igang, når du nu føler så stærkt for det.

Hov, rolig Mulle, du begyndte da at skrive her med det formål at vi alle
skulle have det godt, ikke?

At gå i den anden grøft og opfordre til terrorisme, er det buddisk tankegang
?, eller er det blot frustration.

Hvis det er frustration, så forstår jeg dig egentlig godt.

/|\
/\
Bruno

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 20:40

Bruno Christensen wrote:

> [...]
> tankegang ?, eller er det blot frustration.
>
> Hvis det er frustration, så forstår jeg dig egentlig godt.

Yep- et øjebliks frustration... nogle gange glipper den.
En times meditation og så er den balanceret igen.

Men grunden til frustrationen var denne: Jeg har pt stoppet to
internationale offentlige projekter som skulle afholdes i danmark, hvor folk
fra udlandet (mest munke) skulle deltage. Dog tør jeg pt ikke udsætte
gæsternes ve og vel for dem som har til hensigt at understrege deres
"danske" holdninger i form af vold.
Planlægningen af projekterne var startet før JP følte behov for at skeje ud,
og frustrationen bundede i de mange tabte penge og arbejdstimer der er gået
tabt.

Fra : @

Dato : 26-02-06 02:23

hvilken grund har du til denne frygt?

Fra : GB

Dato : 25-02-06 18:26

"Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> wrote in

> Så - Jen, fortæl mig - hvad er "din egen" kultur, og er du sikker på
> at dén stemmer overens med alle andre danskfødtes "egen kultur"?

Du kommer ikke ret langt i dk.politik med dine ældgamle pseudo-argumenter,
som er gennemhullet til FUBAR for år tilbage.

Dansk (og svensk) kultur har fællestræk, som ikke findes - i hvert fald
ikke nøjagtig magen til - i andre kulturer. Eksempel: Sverige - Majstang,
Danmark - Skt. Hans. Men man er ikke i tvivl om, at begge skikke er
skandinaviske, atså tilhørende en definerbar kulturkreds.

Du bruger desuden kun dette polemiske trick-spørgsmål for at lokke folk på
glatis, du bidrager ikke med noget væsentligt.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 25-02-06 19:20

GB wrote:
> [...]
>
> Du bruger desuden kun dette polemiske trick-spørgsmål for at lokke
> folk på glatis, du bidrager ikke med noget væsentligt.

Om folk bidrager med noget væsenligt eller ej, er rimeligt relativt i
dk.politik.

OK... Skt. Hans er et udtryk for "midsommer", og midsommer har vi fejret
siden... dengang aser og jætter stadig holdt til i danmark. Omkring
"Midsommer" havde man den opfattelse, at naturen indeholdt specielle magiske
kræfter, og de syge samledes omkring hellige kilder og drak af dem. Det var
også den bedste aften at indsamle urter.

Endvidere er Skt. Hans et helgennavn for Johannes døberen, som blev født
cirka et halvt år før jesus. Man mente at på natten til Skt. Hans holdt
heksene fast på bloksbjerg, som jo oprindeligt lå i Harzen i Tyskland!

Så der har været katolsk indflydelse på denne begivenhed, som ikke er rent
"dansk".

Ok... Hvor meget tilbage er der af den danske "midsommer" og hvor meget er
der af den udenlandske "Skt. hans"?

Nu var der tale om "Dansk" kultur og ikke "delekultur" så den svenske
majstang ryger.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-02-06 15:41

Peter Holmgren wrote:

> [...]
> i høj grad demokratisk.
> - Er det baseret på en fredelig objektiv og saglig dialog, er danmark mindre

Nu er fredelig, objektiv, demokrati og dialog ikke just ord som præger
islam.....

--

Christian

Fra : Peter Holmgren

Dato : 23-02-06 16:05

Christian B. Andresen wrote:

> Nu er fredelig, objektiv, demokrati og dialog ikke just ord som præger
> islam.....

Heller ikke danmark....

Fra : E.M.

Dato : 23-02-06 15:49

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.sappho.dk/Nr.%201%20Okt.2005/Bawer.htm

Norge er hermed strøget af min liste med lande der er værd at besøge!!

E.M.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 23-02-06 16:06

E.M. wrote:
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Norge er hermed strøget af min liste med lande der er værd at besøge!!

Nok en god idé at stryge Danmark også, så.....

Fra : E.M.

Dato : 23-02-06 16:18

> Norge er hermed strøget af min liste med lande der er værd at besøge!!
>
> Nok en god idé at stryge Danmark også, så.....

Hvorfor det?

E.M.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 23-02-06 16:36

E.M. wrote:

> Hvorfor det?

Fordi danmark sikkert følger efter norge...

Fra : E.M.

Dato : 23-02-06 16:40

> Fordi danmark sikkert følger efter norge...

Kan jeg ikke forestille mig, ikke med den nuværende regering.

E.M.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-02-06 12:49

Peter Holmgren wrote:

> Heller ikke danmark....

Er der brændt ambassader af i DK ?
Er der overfaldet nogen i forbindelse med disse tegninger i DK ?
Er der ikke (stadig) ytringsfrihed i DK ?
Er der ikke (stadig) pressefrihed i DK ?
Kan du ikke få optaget læserbreve i landets aviser, også selv om du
er i mod offentliggørelsen af tegningerne ?
Selv endda i JP

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : @

Dato : 24-02-06 13:56

On 24 Feb 2006 03:48:52 -0800, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Er der brændt ambassader af i DK ?

har danske muhammedanere givet en undskyldning for deres forsøg på at
træde dansk væremåde under fode

>Er der overfaldet nogen i forbindelse med disse tegninger i DK ?

ja, der er fremsat dødstrusler mod nogle tegnere, mod oersonalet på JP

dette er et endda meget groft overfald rettet mod diise mennesker

>Er der ikke (stadig) ytringsfrihed i DK ?

nej,

koranfacisterne anerkender den ikke og vil bruge vold

prøv at gå ad Nørrebrogade med en plakat forestillende den såkaldte
profet,(ikke med en bombe i hatten, bare profeten) uden at have endog
meget kraftig pilitibeskyttelse så vil du finde ud af hvor megen
ytringsfrihed du har

>Er der ikke (stadig) pressefrihed i DK ?

nej
så længe der her i landet findes rabiate koranfacister der har
erklæret at de er klar til at bruge vold når noget ikke passer dem har
vi ikke pressefrihed

pressefrihed forudsætter at journalister og redaktører ikke skal
spekulere så meget som et sekund på om et billede eller en artikel vil
støde nogen eller noget

så i øjeblikket har vi ikke pressefrihed

>Kan du ikke få optaget læserbreve i landets aviser, også selv om du
>er i mod offentliggørelsen af tegningerne ?
>Selv endda i JP

jo

hvad har det med noget som helst at gøre?

kan jeg hvis jeg ellers vil betale hvad det koste,
få et billde af den såkaldte profet men en bombe i hatten
trykt i Politikken?

eller nogen anden avis i DK?

og hvis jeg ikke kan

kan du jo tænke lidt over hvorfor ikke

det skulle vel aldrig være fordi mørkemænd potentielle mordere rabiate
galninge og anden djævelskab
_godt hjulpet af nyttige idioter_ vil til at sætte dagsordenen ved
hjælp af trusler

at en muhammedansk idiot stiller sig hen i et hjørne og spiller ked af
det og fornærmet betyder jo ikke nødvendigvis at idioten træger til
trøst

idioten kunne måske mere trænge til en lektion i ordentlig opførsel
overfor andre

at give efter for et barn der smider sig på gulvet og skriger og
sparker for at få sin vilje

er ikke at hjælpe barnet, tvært imod

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 14:01

Christian B. Andresen wrote:

> [...]
> Kan du ikke få optaget læserbreve i landets aviser, også selv om du
> er i mod offentliggørelsen af tegningerne ?

Der er flere udtryk for fjendtlighed og mangel på respekt end fysiske
udtryk.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-02-06 14:00

@ wrote:
> [...]
> overfor andre
>
> at give efter for et barn der smider sig på gulvet og skriger og

Jeg har klippet en masse væk, men er generelt enig med dig.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-02-06 14:09

Peter Holmgren wrote:

> Der er flere udtryk for fjendtlighed og mangel på respekt end fysiske
> udtryk.

Men ikke desto mindre er det sandhed.

--

Christian