Bygning af moské på Dortheavej i København
Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-06 05:36

Ifølge Kristeligt Dagblad:

<http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirkeogtro/artikel:aid=282256>

søger Islamisk Troessamfund at erstatte den nuværende moské på
Dortheavej i Københavns NV-kvarter med en nybugget moské, i stedet for
den gamle fabriksbygning, der i dag anvendes til formålet.

Lokalplanen, som i dag udlægger området til erhverv, mener avisen vil
kunne komme i vejen, men jeg mener tværtimod at det vil være en fordel,
at der ikke er nogle beboere i umiddelbar nærhed - ellers ville etniske
danskere nok søge væk derfra.

Og pladsen er langt bedre til formålet, end pladsen lige foran
Københavns Universitet Amager. Vi plejer at have en domkirke liggende
foran et universitet [se på KUs hovedbygning, ved Vor Frue Kirke], ikke
en moské.

Den lokalplan skal der nok komme en dispensation til.

Grund og bygninger ejes allerede af Islamisk Trossamfund, som i dag
betaler 100.000 kroner af om måneden på købet. Om et par år skulle der
være råd til i stedet at bygge en moské med kuppel og minaret[er].

Dortheavej er en parallelgade til Frederikssundsvej i nærheden af det
gamle Bella Center og Bellahøjbadet. ved Utterslet Torv:

<http://www.krak.dk/GRIDS/MAINPAGES/map.asp?vnr=26680&hnr=&pnr=2400&Map_
left=&Map_right=&Map_top=&Map_bottom=&Adresse=Dortheavej%A0&POSTNR_BY=24
00%A0K%F8benhavn%20NV&Tagning=4.1_Kort_Mell/LI_Adress>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kito

Dato : 23-02-06 07:16

Hvad er der ivejen med at tilbyde dem det gamle svineslagteri i Hjørring.

pølle

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-06 07:24

Kito <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote:

> Hvad er der ivejen med at tilbyde dem det gamle svineslagteri i Hjørring.

Ikke seriøst.

I øvrigt skal kommentarer skrives /under/ det man kommenterer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kito

Dato : 23-02-06 16:08

> Ikke seriøst.
>
> I øvrigt skal kommentarer skrives /under/ det man kommenterer.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Det gjorde jeg også med pølle og adressen er ikke mere eller mindre
hemmelig, med et andet navn under.

Pølle igenigen

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-06 08:49

> [...]
> der
> være råd til i stedet at bygge en moské med kuppel og minaret[er].

Og 5 gange i døgnet støjforurening - kobrølen fra minarettårn der
kalder til bøn, selvom få promille af menigheden bor indenfor
hørevidde af minarethøjtalerne.?

I Nairobi plagedes hotellet, hvor jeg boede, af sådanne højtalere,
selvom moskeen lå fjernt fra paki-kvarteret.

Kirkeklokken på Taksigelsenskirken(ca) på Jagtvej var min genbo på
Egmont kollegiet, men den lyd er næsten så lidt aggressiv som
fuglesang - ihvertfald mågeskrigene over Nørrebroparken, når
efterladte burgere samles op tidligt om morgenen af disse hvide
skraldemænd.
Der er tradition bag "Kirkeklokke ej til hovedstæder" - lyder et
salmevers ikke sådan?

Fra : Per Hagemann

Dato : 23-02-06 14:42

> [...]
> minarethøjtalerne.?
>
> I Nairobi plagedes hotellet, hvor jeg boede, af sådanne højtalere, selvom

Det er meget begrænset, hvad der er tilbage af danskere i kvarteret ved
Tomsgårdsvej, hvor moskeen ligger (på den del af Dortheavej som fører ned
til Frederiksborgvej, ikke op mod Utterslev og Bellahøj). Jeg tror ikke de
halvdøve pensionister har overskud til at klage over moskeen, så vi kan være
ret sikre på at Danmarks første ægte moske kommer til at ligge på
Dortheavej.

Den store kalamitet i rodfæstelsen af muhamedanerne i Danmark sker allerede
i år, når den første ægte begravelsesplads for muhamedanere indvies i
Brøndby. Når en rigtig begravelsesplads eller en rigtig moske først er
oprettet på et territorium, så regnes dette område ud i al fremtid som
tilhørende Islam. Derfor vil de altid have genorobringen for øje, selv hvis
de fordrives herfra.

--
Sura 39:3 "Vi har visselig åbenbaret dig bogen med sandheden. Tilbed derfor
Allah, idet du er Ham alene i lydighed."

Fra : Cyril Malka

Dato : 23-02-06 14:50

In article <43fdbbbc$0$27622$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> tilhørende Islam. Derfor vil de altid have genorobringen for øje, selv hvis

Nu ser man det ikke som kalamitet, når der er hele byer i USA, hvor man
taler dansk, som man kalder "Denmark" og hvor man holder sammen som
"derhjemme".

Det betragtes heller ikke som et problem, set med danske øjne, når
danskere, når de er på ferie i udlandet, som fx her i Frankrig eller
andre steder, opfører sig som herrefolk, regner med at vi skal tale et
fremmedsprog og i øvrigt håner os for det?

Hvorfor skulle andre ikke have de samme rettigheder i Danmark, som
danskerne tager sig i udlandet?

--
Venligst,

Cyril

http://www.malka.dk -=- http://www.psyken.com -=- http://www.psyken.org

Fra : Konrad

Dato : 23-02-06 15:11

"Cyril Malka" <cyril@malka.dk> wrote in message

> Nu ser man det ikke som kalamitet, når der er hele byer i USA, hvor man
> taler dansk, som man kalder "Denmark" og hvor man holder sammen som
> "derhjemme".

Rygtet om disse byer er stærkt overdrevet - de eksisterer nemlig ikke.

Se her hvad en lokalkendt skrev, en anden gang denne mærkelige opfattelse
blev luftet i gruppen :

"Jeg bor en halv time fra Solvang, har været der mange gange, har
venner og kollegaer, der bor der. Jeg kan overhovedet ikke genkende
din beskrivelse af stedet. Jeg tror faktisk ikke, at der er mange
førstegenerationsindvandrere fra Danmark i Solvang. Bortset fra en
dansk au pair pige og en ekspedient i en bagerforretning, har jeg ikke
været ude for nogen, der kunne mere end et par ord på dansk.

Det kan selvfølgelig være, at jeg endnu ikke har fundet
dansker-ghettoen i Solvang...... "

Fra : Cyril Malka

Dato : 23-02-06 18:27

In article <43fdc281$0$15790$14726298@news.sunsite.dk>,
"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> Rygtet om disse byer er stærkt overdrevet - de eksisterer nemlig ikke.

Naturligvis...

http://plab.ku.dk/tcbh/denmarkkansas.htm

Fra : Konrad

Dato : 24-02-06 16:17

> Naturligvis...
>
> http://plab.ku.dk/tcbh/denmarkkansas.htm

Henvisning til en side omhandlende en by ved navn Denmark, der engang da
ruder konge var knægt blev grundlagt af nogle danskere? Med links og info om
emigranter der levede for 100 år siden. Surprise! Og den forening der
henvises til, eksisterer ikke længere. Og alt er naturligvis engelsksproget.
Og intet på siden elleri henvisningerne bekræfter på nogen måde dit postulat
:

Fra : Britt Malka

Dato : 23-02-06 23:32

In article <43fdc281$0$15790$14726298@news.sunsite.dk>,
"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> Rygtet om disse byer er stærkt overdrevet - de eksisterer nemlig ikke.

Inden og kort efter, at vi flyttede til Frankrig, læste og skrev jeg
meget på www.frankofil.dk

Jeg var og er enormt forbløffet over det antal mennesker, der tager til
Frankrig for at bo i kortere eller længere perioder, og det første, de
gør, er at søge efter andre danskere der.

Du kan bare tage en tur på Frankofil for at se. Danskere tager ikke til
Frankrig for at bo og leve som franskmænd, men for at være sammen med
andre danskere.

Vi havde også kun boet her i et par år, da vi blev kontaktet af en
dansker fra nabobyen, der ønskede at samle alle egnens danskere til en
julekomsammen.

Det er meget dansk.

--
Britt Malka

701 Tips&Tricks til computeren og internettet
Køb årets gaveidé her: http://www.lulu.com/malka

Fra : NoTrabajo

Dato : 24-02-06 14:57

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i

> [...]
>
> Du kan bare tage en tur på Frankofil for at se. Danskere tager ikke
> til Frankrig for at bo og leve som franskmænd, men for at være sammen

Det er muligt, men danskernes afkom går vel ikke og stikker franskmændene
ned med knive og voldtager de franske kvinder?
--
NoTrabajo

Fra : Britt Malka

Dato : 24-02-06 17:45

In article <43ff1dbe$1$23562$6d36acad@titian.nntpserver.com>,
"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> wrote:

> Det er muligt, men danskernes afkom går vel ikke og stikker franskmændene
> ned med knive og voldtager de franske kvinder?

Jeg forstår ikke sammenhængen imellem dit spørgsmål og det, jeg har
skrevet.

Fra : NoTrabajo

Dato : 25-02-06 08:16

> Jeg forstår ikke sammenhængen imellem dit spørgsmål og det, jeg har
> skrevet.

Nå!
--
NoTrabajo

Fra : Konrad

Dato : 24-02-06 16:29

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> [...]
> Frankrig for at bo i kortere eller længere perioder, og det første, de
> gør, er at søge efter andre danskere der.

Hvorfor skulle de ikke det? Som du selv skriver : Folk flytter til Frankrig
i *kortere* eller *længere* perioder - der er jo typisk tale om
pensionister, kunstnere eller folk der godt kan lide klimaet. Der er ikke
mange, der decideret emigrerer til Frankrig, for at blive franske
statsborgere og leve og dø i landet.

> Du kan bare tage en tur på Frankofil for at se. Danskere tager ikke til
> Frankrig for at bo og leve som franskmænd, men for at være sammen med
> andre danskere.

Jeg tror nu snarere de tager dertil,

1 : Fordi de kan lide klimaet, maden, landet, vinen, sproget, menneskene osv
2 : De *kan* flytte

Intet på frankofil.dk bekræfter din udlægning - det virker ærlig talt til at
være lige omvendt.

> Vi havde også kun boet her i et par år, da vi blev kontaktet af en
> dansker fra nabobyen, der ønskede at samle alle egnens danskere til en
> julekomsammen.
>
> Det er meget dansk.

Er det et problem, synes du? Er det dit indtryk, at det er komsammener f.eks
i forbindelse med det iranske nytår, der kritiseres her i gruppen, når talen
falder på indvandring`?

Fra : Britt Malka

Dato : 24-02-06 17:51

In article <43ff2631$0$15788$14726298@news.sunsite.dk>,

> Hvorfor skulle de ikke det?

Fordi det mest logiske, hvis man gerne vil være sammen med danskere, det
er at blive i Danmark.

> Jeg tror nu snarere de tager dertil,
>
> 1 : Fordi de kan lide klimaet, maden, landet, vinen, sproget, menneskene osv
> 2 : De *kan* flytte

Alle kan flytte.

Ja, de kan lide klimaet, maden osv., men åbenbart er der meget, de ikke
kan lide, siden de foretrækker at være sammen med andre danskere.

Så de danner små danske kliker -- en af de ting, som udlændinge i
Danmark kritiseres af danskerne for at gøre.

> Intet på frankofil.dk bekræfter din udlægning - det virker ærlig talt til at
> være lige omvendt.

Så har du ikke læst ret langt tilbage.

> Er det et problem, synes du?

Det er ikke et problem, men det forekommer mig dobbeltmoralsk at
kritisere udlændinge i Danmark for at gøre det, når det er det første,
danskere gør, når de selv kommer til udlandet.

> Er det dit indtryk, at det er komsammener f.eks
> i forbindelse med det iranske nytår, der kritiseres her i gruppen, når talen
> falder på indvandring`?

Jeg skriver i dk.livssyn.kristendom, og der er talen sjældent om
indvandrere. Min erfaring om kritik af ghettodannelser stammer
udelukkende fra, hvad jeg har hørt danskere sige og skrive.

Fra : Konrad

Dato : 24-02-06 16:31

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> 701 Tips&Tricks til computeren og internettet
> Køb årets gaveidé her: http://www.lulu.com/malka

Men meget godt gået, at du har solgt mere end 3.000 eksemplarer af din bog
fra 2005!!!

Fra : Britt Malka

Dato : 24-02-06 17:51

In article <43ff269c$0$15788$14726298@news.sunsite.dk>,

> Men meget godt gået, at du har solgt mere end 3.000 eksemplarer af din bog
> fra 2005!!!

Hvilken bog?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 23-02-06 15:58

"Cyril Malka" skrev i en meddelelse

> [...]
> andre steder, opfører sig som herrefolk, regner med at >vi skal tale et
> fremmedsprog og i øvrigt håner os for det?

Du slår alle dansker over en kam, det er forkert og
i virkeligheden utestedligt ,hvorfra ved du at alle dansker
opfører sig sådan `?, når de er udlands

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-02-06 16:49

Michael Meidahl Jensen skrev i

> hvorfra ved du at alle dansker
> opfører sig sådan `?, når de er udlands

Det gør han heller ikke. Men han har en selvpåtaget mission med at nedgøre
alle danskere og forhåne kristendommen, kristne og Jesus.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*

Fra : Jim

Dato : 23-02-06 20:21

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> skrev i en meddelelse
> Michael Meidahl Jensen skrev i

> Det gør han heller ikke. Men han har en selvpåtaget mission med at nedgøre
> alle danskere og forhåne kristendommen, kristne og Jesus.

Amen reverend!

Fra : Cyril Malka

Dato : 24-02-06 00:08

In article <43fe0b3a$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Amen reverend!

Forkert svaret!

Det hedder: Hil!

;->

Fra : Britt Malka

Dato : 24-02-06 00:15

In article <cyril-5B8E70.00074124022006@nnrp9-2.proxad.net>,
Cyril Malka <cyril@malka.dk> wrote:

> Forkert svaret!
>
> Det hedder: Hil!

Nix, det hedder F7 eller
hare-rama-rama-rama-krishna-krishna-malka-malka-semi-jøder-jødesekt-malka
sekten-heldigvis-er-din-besynderlige-tro-ikke-typisk-for-jødedommen-rama-
rama-krishna-krishna ... Og sådan 44000 gange mere mindst på én dag.

Fra : Jim

Dato : 24-02-06 10:53

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sekten-heldigvis-er-din-besynderlige-tro-ikke-typisk-for-jødedommen-rama-
> rama-krishna-krishna ... Og sådan 44000 gange mere mindst på én dag.

Rolig nu.. Har du forlagt dine piller?

Fra : Cyril Malka

Dato : 24-02-06 14:35

In article <43fed78c$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,

> Rolig nu.. Har du forlagt dine piller?

Du er vist ny på dk.livssyn.kristendom? (der er tydeligvis en crosspost
der).

Men det er fordi hver gang min kone eller jeg skriver, så kører Andreas
Falck med det samme ævl: Cyril Malka er bare ud på at ødelægge
kristendommen, Jesus og de kristne.

Malka er en løgnagtig jøde (eller semijøde, det kommer an).

Og det og så "malkasekten"...

Kort sagt, det er hans standard svar på alt, alt, alt, der kommer fra os
(hvorfor manden er i vores killfiltre .

Derfor har Britt svaret dig at han nok kørte med en standard-tast: F7
eller F8, som gjorde at den samme tekst blev indsat hver gang.

Og det skal gentages som en mantra, for at holde det onde (os) væk.

Det var såmænd det, der mentes. Men det var måske for indforstået for
udefrakommende.

Fra : Jim

Dato : 24-02-06 10:52

"Cyril Malka" <cyril@malka.dk> skrev i en meddelelse

> Forkert svaret!
>
> Det hedder: Hil!

Cæsar, er det dig?

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-02-06 18:42

Jim skrev i news:43fed750$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Cæsar, er det dig?

Forkert svar! Bemærk at han ønsker et: Hil - eller på tysk Heil.

Det er den type manden er.

Alle der vover at sige ham imod bliver enten hånet eller smidt i
killfilteret - og som oftest begge dele.

Fra : Jim

Dato : 24-02-06 19:07

> [...]
>
> Det er den type manden er.
>
> Alle der vover at sige ham imod bliver enten hånet eller smidt i
> killfilteret - og som oftest begge dele.

Uhadada.. Lyder ikke godt..

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-02-06 19:14

Jim skrev i news:43ff4b44$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Uhadada.. Lyder ikke godt..

Nej vel!!

Fra : Cyril Malka

Dato : 23-02-06 18:31

In article <43fdcd88$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

> Du slår alle dansker over en kam, det er forkert og
> i virkeligheden utestedligt ,hvorfra ved du at alle dansker
> opfører sig sådan `?, når de er udlands

Kan du citerer hvor jeg skriver at *alle danskere* opfører sig sådan?

Fakta er i øvrigt at hovedparten af danskere opfører sig hovedsageligt
råddent, når de er her. Ubehøvlede, uhøflige, larmende og taktløse er
kendetegnet for hovedparten af de danske turister.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 23-02-06 19:29

"Cyril Malka" skrev i en meddelelse

> Kan du citerer hvor jeg skriver at *alle danskere* >opfører sig sådan?

nej du skriver ikke alle
Citat " når
danskere, når de er på ferie i udlandet, som fx her i Frankrig eller
andre steder, opfører sig som herrefolk"

Du skriver danskere , du kunne jo havde skrevet
en del danskere , nogle danskere , eller rigtig mange danskere

man siger jo heller ikke, muslimer er terrorister
man siger, nogle muslimer er terrorister ellers forvansker man jo sandheden

> Fakta er i øvrigt at hovedparten af danskere opfører sig >hovedsageligt
> råddent, når de er her. Ubehøvlede, uhøflige, larmende >og taktløse er
> kendetegnet for hovedparten af de danske turister.

Se der gør du det igen !
du kan jo umuligt have mødt hovedeparten af danskere på ferie eller andet ,der hvor du lever
du kan have mødt nogle eller rigtig mange der opfører
sig råddent

Fra : Cyril Malka

Dato : 24-02-06 00:07

In article <43fdff05$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

> nej du skriver ikke alle

Korrekt.

> [...]
> Du skriver danskere , du kunne jo havde skrevet
> en del danskere , nogle danskere , eller rigtig mange danskere

Jeps. Men jeg skrev: danskere.

> Se der gør du det igen !

Ja: Hovedparten af danskere opfører sig hovedsageligt råddent når de er
her.

> du kan jo umuligt have mødt hovedeparten af danskere på ferie

Har ikke procent på dem.

Men de danskere mødt på ferie i Frankrig opførte sig grimt.

Når nogle har råbt på gaderne, oåført sig ubehøvlet, kokm i butikker
uden at sige goddag, så har det været danskere.

Når nogle på græske, eller israeliske strande, er gået med bare bryster
selv om det var forbudt, så var det søreme igen danskere.

> eller andet
> ,der hvor du lever du kan have mødt nogle eller rigtig mange der opfører
> sig råddent

Jeg har set danskere opføre sig råddent stort set allevegne, ja.

Og danskere opføre sig som herrefolk i udlandet, ja.

Og 9 ud af 10 danskere jeg har mødt i Danmark i de 20 år jeg har boet
der har som noget af det først, ca. 20 sekunder efter at vide, jeg var
fransk, har fyret: I Frankrig taler de ikke andet end fransk og hvis man
ikke taler det perfekt, lader de som om de ikke forstår det.

Franskmænd opfører sig mest sådan når man opfører sig ubehøvlet, hvilke
danskere er eksperter i.

Og holder du en tale, hvor du prøver på at sige, at danskere er venlige,
gæstfrie, høflige og hensynsfulde så er du ikke ud i virkelighedens
verden, fordi sådan er det ikke.

Danskernes krævende, grim, uhøflig og egoistisk adfærd er en af de
hovedårsager for hvilken vi synes, vi havde fået nok af landet. Og
Danskerne opfører sig bestemt ikke bedre i udlandet end derhjemme.

Og ja! Vi kender mange!

Fra : Britt Malka

Dato : 24-02-06 00:13

In article <cyril-553B5B.00070724022006@nnrp9-2.proxad.net>,

> Har ikke procent på dem.
>
> Men de danskere mødt på ferie i Frankrig opførte sig grimt.

Jeg har hørt fra MANGE franskmænd rundt omkring i Frankrig, at danskere
ikke opfører sig pænt set med franske øjne.

Ja, de råber og de drikker, og kvinder sidder på barer og flirter ...
Det er ikke fransk kultur, det er dansk.

Jeg har ikke selv set det sidste, men jeg har hørt det fra franskmænd.

> Når nogle på græske, eller israeliske strande, er gået med bare bryster
> selv om det var forbudt, så var det søreme igen danskere.

Også italienske strande, og det var allerede i min barndom.

Da jeg var 14 og på ferie i England, og jeg fortale min engelske
venindes venner, at jeg kom fra Danmark, så var svaret ... Nååååh ...
Det er landet med bacon og porno.

> Danskernes krævende, grim, uhøflig og egoistisk adfærd er en af de
> hovedårsager for hvilken vi synes, vi havde fået nok af landet. Og
> Danskerne opfører sig bestemt ikke bedre i udlandet end derhjemme.

For ikke at tale om de danske trafikanter!

> Og ja! Vi kender mange!

Jeps!

Jeg er stadig ikke kommet mig over det efter næsten 6 år uden for
Danmarks grænser.

Fra : @

Dato : 24-02-06 01:34

On Fri, 24 Feb 2006 00:12:49 +0100, Britt Malka <news@foxladi.com>
wrote:

> [...]
>Det er ikke fransk kultur, det er dansk.
>
>Jeg har ikke selv set det sidste, men jeg har hørt det fra franskmænd.

jamen så må de franskmænd jo lære

"at udvise forståelse for fremmede kulturer"

det får vi jo tudet ørerne fulde om her i DK på bedste skolemester vis
bl.a. fra Mairanne Jelved og hendes medskyldige

jamen så må de grækere og israelere jo lære

> [...]

bl.a. fra Mairanne Jelved og hendes medskyldige

>Også italienske strande, og det var allerede i min barndom.

jamen så må de italienere jo lære

> [...]

>Da jeg var 14 og på ferie i England, og jeg fortale min engelske
>venindes venner, at jeg kom fra Danmark, så var svaret ... Nååååh ...

nå endelig nogen som allerede kendte den danske kultur

England er jo også et af verdens ældste moderne demokratier

jamen så må de udlændinge jo lære

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-02-06 10:46

@ skrev i news:fpksv1528k2ets747i5pfmseasobnfln0b@4ax.com

[ ... ]
> jamen så må de udlændinge jo lære
>
> "at udvise forståelse for fremmede kulturer"
>
> det får vi jo tudet ørerne fulde om her i DK på bedste skolemester vis
> bl.a. fra Mairanne Jelved og hendes medskyldige

Det nytter næppe at sige den slags til en Malka

De håner, latterliggør og nedgør alt hvad der er dansk, kristent og
menneskeligt.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 24-02-06 11:44

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Det nytter næppe at sige den slags til en Malka
>
> De håner, latterliggør og nedgør alt hvad der er dansk, kristent og

For dem som ønsker indsigt i Andreas' pludselig "menneskelighed" kan de
bare følge news:alt.dk.malkasekten

Der skulle nok være et billigt grin eller to til gode.

Marianne Jelved er vel i din optik også "hjernevasket"...

Henrik, Dianalund
...."En krone sparet (efter skat) er bedre end en krone tjent (før skat)"
...."Tænk som en klog mand, men forklar dig i folkets sprog" (W B Yeats)

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-02-06 18:44

Henrik Vestergaard skrev i
[ ... ]
> For dem som ønsker indsigt i Andreas' pludselig "menneskelighed" kan de
> bare følge news:alt.dk.malkasekten
>
> Der skulle nok være et billigt grin eller to til gode.

Ps nu på at du ikke får udstillet dine egne negative sider.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 24-02-06 20:17

"Henrik Vestergaard" skrev i en meddelelse

> For dem som ønsker indsigt i Andreas' pludselig >"menneskelighed" kan de
> bare følge news:alt.dk.malkasekten
>
> Der skulle nok være et billigt grin eller to til gode.

Ja det er her med så gjort
og jeg tillader mig at bringe et par citater skrevet af Britt Malka ,intet af det jeg har læst af Andreas
Falck kommer
op på siden af de efterfølgende citater,
jo det "billige grin" stivner en smule når man læser Brit Malka's udgyldser

Citat :
Men hvad andet kan man vente sig af en mand, der kun har gået i skole 4
dage om ugen, har været fabriksarbejder og revisor, før han på
højdepunktet af sin karriere gjorde det samme som 25 % af den danske
befolkning: blev en nasserøv, der lever for andres penge i ynkelig
hyklen af sygdom.
Citat Slut

Citat:
Hans "sygdom" forhindrer ham ikke i at bruge kræfter på at skrive på
news. Med hans evner kunne han da garanteret være blevet opvasker eller
noget andet på samme intellektuelle niveau. Eller han kunne være blevet
brugt som grøntsag i et vegetarkøkken.
Citat Slut

Citat :
Eftersom AF ikke er i stand til at tjene penge selv, så er det nemt at
betale tiende. Det lader han andre om. Andre må betale for hans mad,
hans bleer, hans underbukser, hans tv-licens, hans internet ... ALT!
Citat Slut

Citat:
Han lyver og nasser i stil med sit forbillede, halvguden, der aldrig har
eksisteret.
Citat Slut

Citat:
I bedste fald er han søn af en jødisk mor og en romersk soldat. Så er
spørgsmålet bare, om hun blev voldtaget ... i begyndelsen.
Citat Slut

Fra : Cyril Malka

Dato : 25-02-06 23:42

In article <43ff5bbc$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> [...]

> op på siden af de efterfølgende citater,
> jo det "billige grin" stivner en smule når man læser Brit Malka's udgyldse

Alt er vel relativt og jeg tvivler meget på din objektivitet.

Jeg vil få dig til at bemærke at benævnte gruppe blev skabt først og
fremmest nemlig fo at holde den slags ævl fra bl.a.
dk.livssyn.kristendom.

Du er langt off-Topic her.

FUT: dk.snak.mudderkastning og malkasekten, hvor du kan diskutere Britt
Malka på livet løs uden at støje i de øvrige grupper.

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-02-06 13:15

"Henrik Britt Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse

> For dem som ønsker indsigt i Andreas' pludselig "menneskelighed" kan
> de bare følge news:alt.dk.malkasekten
>
> Der skulle nok være et billigt grin eller to til gode.
>
> Marianne Jelved er vel i din optik også "hjernevasket"...

Luk nu arret, Britt Malka. Du _er_ genkendt.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 26-02-06 13:49

Jens Bruun wrote:
> "Henrik Britt Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Luk nu arret, Britt Malka. Du _er_ genkendt.

XFUT dk.snak.mudderkastning (jeg ikke følger). Herinde er dit vrøvl og
leg med navne ikke i overensstemmelse med fundatsen.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 12:12

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Det nytter næppe at sige den slags til en Malka
>
> De håner, latterliggør og nedgør alt hvad der er dansk, kristent og

Det undrer mig lidt at du, som kristen, er så fjendligt anlagt. Måske skulle
du opdatere hvad kristus lærte fra sig, og rent faktisk praktisere hans
lære. Jeg kan give nogle hints, hvis du vil.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-02-06 18:46

Peter Holmgren skrev i news:SRBLf.6315$UJ1.2121@news.get2net.dk

[... ]
> Det undrer mig lidt at du, som kristen, er så fjendligt anlagt. Måske
> skulle du opdatere hvad kristus lærte fra sig, og rent faktisk praktisere
> hans lære. Jeg kan give nogle hints, hvis du vil.

Har du selv været udsat for Cyrills og Brits modbydeligheder?

Hvis ikke, har du næppe udvekslet ret mange holdninger med dem.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 21:11

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Har du selv været udsat for Cyrills og Brits modbydeligheder?
>
> Hvis ikke, har du næppe udvekslet ret mange holdninger med dem.

Jeg er skam bekend med Malkaerne og har intet negativt at udsætte på dem -
ligesom jeg ikke har noget negativt at udsætte på hverken nogen som helst
religioner. Hvad der er at bemærke er adfærden som folk har i forhold til
hinanden, til trods for deres tilhørsforhold. Du repræsenterer noget
Andreas - måske ville det være en god idé at praktisere, hvad du
repræsentere så at kan se et levende eksempel på hvad du repræsentere og
måske få blod på tanden og følge med. Dit mentale liv er f.eks. aldrig
afhængigt af dine omgivelser, hvilket i høj grad er en del af den kristne
lære.

Så det er muligt at du opfatter andre mennesker som "modbydelige" men din
tros praksis går altså ud på at vende den anden kind til, tilgive og
acceptere dem for hvad de er. Du er ikke andre mennesker; hvilket betyder at
du ikke behøver at kopiere deres adfærd for at understrege en pointe. Du kan
sagtens gøre det på god kristen vis....

Det burde ikke være nødvendigt at en buddhist skal lære en kristen om
kristen praksis...

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 24-02-06 15:46

"Britt Malka" skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er ikke fransk kultur, det er dansk.
>
> Jeg har ikke selv set det sidste, men jeg har hørt det fra >franskmænd.

Kæreste Brit jeg har i mange år været flittig læser af indlæg på usetnet ( næsten 12 år)
fra sidelinen har jeg læst mange indlæg af dig og din mand
dit instængt had til alt dansk er slet skjult

samme type indlæg hver gang , du svare Cyril , citerer fra
andres indlæg ,undgår derved at skulle svare på det konkrete ting i tråden

her er er et spårgsmål til dig (ikke Cyril)

Er der noget Dansk der er godt i dine øjne ?

eller er vi bare " Bacon og Porno"

Fra : Britt Malka

Dato : 24-02-06 17:44

In article <43ff1c0e$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> [...]

> næsten 12 år)
> fra sidelinen har jeg læst mange indlæg af dig og din mand
> dit instængt had til alt dansk er slet skjult

Jeg nærer intet had til noget eller nogen. Had er en destruktiv følelse,
og jeg ser ingen grund til at være selvdestruktiv.

(I øvrigt tror mange danskere, at jeg/vi hader dit og dat, fordi vi
tillader os at kritisere det ... Microsoft, sekter, kristne, danskere,
Danmark ... - Beklager. Jeg bryder mig ikke om Microsofts produkter, så
jeg har købt en Mac, jeg har forladt kristendommen efter en meget kort
periode dér, og jeg har forladt Danmark. Jeg ser ingen grund til at
bruge energi på at hade på nogle ting, der nu kan være mig ganske
ligegyldige.)

Jeg fik nok af Danmark. Nok! Især af danske trafikanter, der med deres
egoisme, og jeg-har-ret-indstilling skabte kø på motorvejen hver morgen.

Seks år efter har jeg stadig ikke fået Danmark nok på afstand til at
have lyst til at gense landet.

> samme type indlæg hver gang , du svare Cyril , citerer fra
> andres indlæg ,undgår derved at skulle svare på det konkrete ting i tråden

Ah, jeg vidste ikke, at der var en dansk lov, der tvang en til at svare
på alt, hvad der skrives på news?

> her er er et spårgsmål til dig (ikke Cyril)
>
> Er der noget Dansk der er godt i dine øjne ?

Tænker ...

Generelt?

Jeg kan desværre ikke komme i tanker om noget lige nu.

Sproget er mit modersmål, så det kunne have været noget godt, men også
det mishandles og sjuskes. Folk kan/gider ikke stave, de kan/gider ikke
udtrykke sig bare nogenlunde korrekt. Det irriterer mig.

Masterbrew, afgjort, men på den anden side kan vi købe Ecu, der minder
helt utroligt meget om Masterbrew. Under alle omstændigheder er det
meget sjældent, at jeg drikker øl.

Nej, jeg kan ikke komme på noget.

Til gengæld kan jeg komme på rigtig meget dansk, jeg ikke bryder mig om,
men jeg vil ikke komme med yderligere eksempler.

> eller er vi bare " Bacon og Porno"

Nej.

Heldigvis findes der søde danskere også. Jeg skriver med nogen, og en
hel del af abonnenterne på Tips-og-tricks kontakter mig og er søde. Det
samme gælder abonnenterne på Hackademiet.

Så alle gælder det ikke.

Men når jeg tænker på Danmark generelt, så er det naturligvis generelt.
Når jeg har fået nok af Danmark generelt, så er det ligeledes generelt.
Så er det fx ikke af min mands kørelærer, Ulrik, der har forståelse for
hensyn i trafikken. Det er generelt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-02-06 13:23

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:43ff1c0e$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Er der noget Dansk der er godt i dine øjne ?
>
> eller er vi bare " Bacon og Porno"

Britt Malka er 100% bacon og 0% porno. Hun kan således betegnes som 50%
dansker.

Her er et par billeder af "silden":

http://www.tips-og-tricks.com/pics/noerd.jpg
http://www.foxladi.com/cook.jpg
http://www.pcwize.com/thebat/smileys/rogues/Britt_Malka.jpg

Og her er et enkelt af hele familien (dvs. med de børn, Cyril _godt_ må have
samkvem med):

http://www.britt.1go.dk/

PS: Det er kattene, der er i midten.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 24-02-06 00:24

> [...]
> hovedårsager for hvilken vi synes, vi havde fået nok af landet. Og
> Danskerne opfører sig bestemt ikke bedre i udlandet end derhjemme.

Jeg mener at de ovenstående udtalelser siger mere om Cyrils skrøbelige psyke
end om danskernes kultur som sådan.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-02-06 01:06

Poul Nielsen skrev i news:43fe4420$0$15783$14726298@news.sunsite.dk

[ ... ]
> Jeg mener at de ovenstående udtalelser siger mere om Cyrils skrøbelige
> psyke end om danskernes kultur som sådan.

Netop

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 24-02-06 15:23

> [...]

> hovedårsager for hvilken vi synes, vi havde fået nok af >landet. Og
> Danskerne opfører sig bestemt ikke bedre i udlandet >end derhjemme.

De links der er i din signatur giver udtryk for
et vist intellktuel og progressiv stil og holdning
men jegkan se nu at det slet ikke forholder sig sådan
dine fordomme og svar i denne tråd røber mere end du tror
om dit inderste væsen ,

EOD

Fra : Cyril Malka

Dato : 25-02-06 23:38

In article <43ff16d3$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,

> [...]
> men jegkan se nu at det slet ikke forholder sig sådan
> dine fordomme og svar i denne tråd røber mere end du tror

Jeg synes det er flot, at du kan se mit inderste væsen. Bravo Og du
snakker om andres fordomme?

Altså: Det er fint nok at ævle dag ud og dag ind om hvad "danskheden"
er. Det er okay at flage med dannebrog til enhver given lejlighed. Det
er også helt fint at smække/klistre et dans flag på sin rygtaske for at
vise sit tilhørsforhold til det danske folk, når man rejser i udlandet.
Det er helt fint og okay at blære sig med dansk kultur ved envher given
lejlighed. Det er også helt okay at stemme imod Maastrich, at stemme
imod Euroen og andre ting, fordi vi jo er "danskere" og ikke "europeere"
og i hvert fald ikke som de andre.

Men når man får svar på tiltale om at den "danskhed" som man skilter så
ofte med og blærer sig af på bedste "Master Race" manér egentligt ikke
er så fantastisk og har op til flere bagsider, så er det "fordomme".

Her taler vi vel om "dansk logik"

"Fyren fuld af sprut og dansk logik: "De tager alt det vi aldrig fik!
Tilbage med dem! Smid dem ud! Vi gider ikke mere! De kan gøre, hvad de
vil, bare de ikke gør det her" (TV2 - September 85)

> EOD

Jeps. Det mener jeg også er klogeste. Derudover så er vi vist off-topic
i dk.livssyn.kristendom, hvorfor evt. svar futtes kun til dk.politik.

Fra : @

Dato : 26-02-06 03:29

On Sat, 25 Feb 2006 23:37:43 +0100, Cyril Malka
<mews@nytestamente.org> wrote:

> [...]
>Tilbage med dem! Smid dem ud! Vi gider ikke mere! De kan gøre, hvad de
>vil, bare de ikke gør det her" (TV2 - September 85)

en skefuld natron rørt ud i et stort glas koldt vand og derefter
drukket i små slurke burde kunne hjælpe - ellers må du hellere gå til
lægen

Fra : Poul Nielsen

Dato : 23-02-06 20:35

> [...]
> råddent, når de er her. Ubehøvlede, uhøflige, larmende og taktløse er
> kendetegnet for hovedparten af de danske turister.

Danskerne må virkelig ha tgrådt dig over tæerne når du bærer nag i den grad.

Venligst

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 23-02-06 19:18

Michael Meidahl Jensen wrote:
> Du slår alle dansker over en kam, det er forkert og
> i virkeligheden utestedligt ,hvorfra ved du at alle dansker
> opfører sig sådan `?, når de er udlands

Det er klart. Man kan ikke slå alle over en kam, ganske som med
tyskerne, som vi ynder at kalde "pølse-tyskere"...

Men det sjove er, at vi kan godt se tyskerne opfører sig
herrefolksagtigt når de taler tysk her i landet med høj stemmeføring. Vi
har mindre evne til at se det samme når vi danskere gør det i Frankrig
eller i Spanien.

Fra : @

Dato : 23-02-06 19:36

On Thu, 23 Feb 2006 19:18:16 +0100, Henrik Vestergaard
<vestergaard_henr@gmx.net> wrote:

> [...]
>herrefolksagtigt når de taler tysk her i landet med høj stemmeføring. Vi
>har mindre evne til at se det samme når vi danskere gør det i Frankrig

sprog som ikke forstås skurrer altid i ørene,

kender det fra en arbejdsplads jeg havde, hvor der vat et par
thailandske kvinder ansat, jeg snakkede en del med dem (på engelsk)

de sagde at de følte at deres danske kolleger snakkede om dem, og hvis
nogen lo, så var de sikre på at det var dem der blev leet ad

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-02-06 01:07

Henrik Vestergaard skrev i

[ ... ]
> [...]
> herrefolksagtigt når de taler tysk her i landet med høj stemmeføring. Vi
> har mindre evne til at se det samme når vi danskere gør det i Frankrig

Hvor mange danskere taler tysk med høj stemmeføring når de er i Frankrig
eller Spanien?

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 24-02-06 02:56

Andreas Falck wrote:
> Henrik Vestergaard skrev i
>
> [ ... ]
>
> Hvor mange danskere taler tysk med høj stemmeføring når de er i Frankrig
> eller Spanien?

Din humorprocent er stigende.

Vi danskere bemærker gerne "pølsetyskere" tale deres eget sprog her i
landet med høj stemmeføring. Men vi undrer os ikke over hvis andre
danskere taler eget sprog [dansk] med samme adfærd i f.eks. Frankrig
eller Spanien.

Fra : Cyril Malka

Dato : 24-02-06 03:13

In article <43fe67a7$0$84020$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> [...]

> landet med høj stemmeføring. Men vi undrer os ikke over hvis andre
> danskere taler eget sprog [dansk] med samme adfærd i f.eks. Frankrig

Man behøver ikke at gå så langt...

Går du på restaurant i Danmark, og er der mere end tre borde optaget,
især hvis der er børn til stede, så får du ikke ørenlyd.

Er der et selskab, der kommer, så hører du kun dem i restauranten.

Det ser man simpelthen ikke foregå her.

Og så er det ret fedt, fordi så KAN vi være her allesammen...

Men dumper der danskere i, så er det slut med freden, især hvis de er
mere end to.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-02-06 10:48

Henrik Vestergaard skrev i

> [...]
> landet med høj stemmeføring. Men vi undrer os ikke over hvis andre
> danskere taler eget sprog [dansk] med samme adfærd i f.eks. Frankrig

Åbenbart heller ikke når danskere taler med høj stemmeføring i Frankrig. De
har nok problemer med høreapparaterne dernede

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 24-02-06 11:45

Andreas Falck wrote:
> Henrik Vestergaard skrev i
>
> Åbenbart heller ikke når danskere taler med høj stemmeføring i Frankrig.
> De har nok problemer med høreapparaterne dernede

Så kan man købe batterier med hjemmefra. Ret moderne blandt folk, der
bruger høreapparater...

Fra : Bo Warming

Dato : 24-02-06 12:27

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> wrote in message

> Så kan man købe batterier med hjemmefra. Ret moderne blandt folk,
> der bruger høreapparater...

Elektronik må kunne erstatte råb fra minarettårne.
Ligesom kirkeklokker ikke dingles med af en klokker, i vore dage, så
er der højtalere på de fleste mellemøstlige minareter, så folk ikke
skal kravle på og komme til skade - verdens højeste moske i Marokko er
iøvrigt ved at falde i havet pga byggesjusk

Selvfølgelig kan der findes radiofrekvens så råb kan udsendes direkte
til menighedens hjem.

Fra : @

Dato : 23-02-06 16:04

On Thu, 23 Feb 2006 14:50:14 +0100, Cyril Malka <cyril@malka.dk>
wrote:

>Nu ser man det ikke som kalamitet, når der er hele byer i USA, hvor man
>taler dansk, som man kalder "Denmark" og hvor man holder sammen som
>"derhjemme".

har disse danskere forlangt særbehandling I USA?
Ligger de USA mere til last end andre USA borgere?

>Det betragtes heller ikke som et problem, set med danske øjne, når
>danskere, når de er på ferie i udlandet, som fx her i Frankrig eller
>andre steder, opfører sig som herrefolk,

hvor gør de det, junkermentalitet ligger 99,99999% af danskere fjernt,
men du er selvfølgelig rendt ind i hende undtagelsen

> regner med at vi skal tale et
>fremmedsprog og i øvrigt håner os for det?

øøhhh?

>Hvorfor skulle andre ikke have de samme rettigheder i Danmark, som
>danskerne tager sig i udlandet?

kalde den kvindelige del af den oprindelige befolkning for ludere

omtale størstedelen af den oprindelige befolkning som vantro og
beskidte

omtale en stor del af den føde som den opridelige befolkning spiser
som beskidt

hver fredag udbrede trusler om hvorledes den opridelige befolkning
enten skal undertrykkes eller udryddes

og i det hele taget udvise foragt for alle andre end ens egene
trosfæller

hvor i udlandet har danskere ret til sådan opførsel??

det ville være det ideelle sted at sende YKW hen

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-02-06 16:47

Cyril Malka skrev i news:cyril-9E7B17.14501423022006@nnrp9-2.proxad.net

[ ... ]
> Hvorfor skulle andre ikke have de samme rettigheder i Danmark, som
> danskerne tager sig i udlandet?

Hvorfor sammenligner du turister med imigranter?

Fra : NoTrabajo

Dato : 23-02-06 09:18

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> [...]
> Dortheavej i Københavns NV-kvarter med en nybugget moské, i stedet for
> den gamle fabriksbygning, der i dag anvendes til formålet.

Muhamedanerne skal ikke have en moské. De skal repatrieres, inden de for
alvor begynder at slå os "vantro" ihjel.
--
NoTrabajo

Fra : Peter Holmgren

Dato : 23-02-06 09:36

NoTrabajo wrote:
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> Muhamedanerne skal ikke have en moské. De skal repatrieres, inden de
> for alvor begynder at slå os "vantro" ihjel.

I princippet har fodbold ført til mere personskade end islam nogensinde har
gjort i danmark; så man kunne evt. nedlægge parken og bygge en moske med
kirkegård dér? Danmark har brug for lidt ny kultur, så man kan få stoppet
den kulturelle indavl.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-06 10:21

"Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> wrote in message

> [...]
> bygge en moske med kirkegård dér? Danmark har brug for lidt ny
> kultur, så man kan få stoppet den kulturelle indavl.

Antonio Curra opsøgte ikke muslimkniven

Fodboldulykker opsøger kun ulykkesfugle der ønsker at risikere at
komme til skade

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 23-02-06 16:19

> [...]
> har gjort i danmark; så man kunne evt. nedlægge parken og bygge en moske
> med kirkegård dér? Danmark har brug for lidt ny kultur, så man kan få

Hørt!

Fra : @

Dato : 23-02-06 16:43

On Thu, 23 Feb 2006 16:18:46 +0100, Thomas Smedebøl
<whisdow@hotmail.com> wrote:

>Hørt!

og vi har fået masser i tidens løb, til glæde og menneskelig udvikling

hvad vi derimod helst er fri for er indførelse af manglende kultur

ufrihed
børnemishandling
fordummelse
tåbelige æresbegreber
racisme
dogmatiske tåbereligioner
og så videre

vi er nogle stykker der ønsker koranfacismen ad Tehran til

Fra : Peter Holmgren

Dato : 23-02-06 16:48

@ wrote:

> [...]
> dogmatiske tåbereligioner
> og så videre
>
> vi er nogle stykker der ønsker koranfacismen ad Tehran til

Du modsiger dig selv. Først udtrykker du "frihed"... og så nævner du en
række punkter som begrænser det individuelle menneskes frihed. Godt gået.

Fra : @

Dato : 23-02-06 17:13

On Thu, 23 Feb 2006 16:48:19 +0100, "Peter Holmgren"
<info@[theravada].[dk]> wrote:

>Du modsiger dig selv. Først udtrykker du "frihed"... og så nævner du en
>række punkter som begrænser det individuelle menneskes frihed. Godt gået.

?? kniber det med øjnene

hvad vi derimod helst er fri for er indførelse af manglende kultur

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 01:17

@ wrote:
> [...]
>>> børnemishandling

> ?? kniber det med øjnene
>
> hvad vi derimod helst er fri for er indførelse af manglende kultur

Der er ingen kultur i forvejen, så al kultur vil være en berigelse.

Fra : Jim

Dato : 24-02-06 13:03

"Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> skrev i en meddelelse

> Der er ingen kultur i forvejen, så al kultur vil være en berigelse.

Jeg har hørt om en kannibalkultur på Papua Ny Guinea.
Og det vil være en berigelse, du synes om?

J.

Fra : @

Dato : 24-02-06 14:11

On Fri, 24 Feb 2006 13:03:27 +0100, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>"Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> skrev i en meddelelse

>Jeg har hørt om en kannibalkultur på Papua Ny Guinea.
>Og det vil være en berigelse, du synes om?

i visse egne af Somalia og måske andre steder også

praktiseres en meget slem omskæring af småpiger

clitoris + store + små skamlæber fjenes

uder processen er pigen ikke bedøvet med holdes fast af en flok voksne
kvinder

selve oprationen kan i mangel af bedre foretages med et glasskår eller
et rusten barberblad

mange piger får meget ubehagelige infektioner af dette

nogle dør

jeg tror de fleste danske piger fortrækker kulturel fattigdom frem for
den slags

at kalde grov børnemishandling for kultur hører ingen steder hjemme

grov børnemishandling er og bliver grov børnemishandling uanset om man
så har gjort sådan i 500 år i Somalia, det er muligt at disse
somaliere ikke ved bedre, men det hjælper ikke deres børn at vi tier

hvis du fortier sandheden er du gået i tjeneste hos løgnerne

det er altså tilladt tænkende mennesker at sortere i al den "kultur"
de bliver bombarderet med

indtil videre kan jeg sådan lynhurtigt komme i tanke om en masse
kultur som vi racistiske fremmedfjendske danskere har taget til os

vin
pizza
mors dag
kristendom
karneval
wienerpølser
tobak

listen med påvirkning fra fremmede kulturer gennem tiden er næsten
uendelig

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 14:14

Jim wrote:
> "Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt om en kannibalkultur på Papua Ny Guinea.
> Og det vil være en berigelse, du synes om?

Det er ikke min opgave at syntes om eller ikke syntes om. Det er mit ønske
at der er en fredelig sameksistens. Dog kan da godt tænke sig at lidt
eksotiske farver fra Papua Ny Guinea, vil peppe lidt op på DK. Måske vil JP
være så rar at være værter for dem?

Fra : @

Dato : 24-02-06 15:09

On Fri, 24 Feb 2006 14:13:48 +0100, "Peter Holmgren"
<info@[theravada].[dk]> wrote:

det er jo et synspunkt man kan forholde sig til

> Det er mit ønske
>at der er en fredelig sameksistens.

og hvis der så ikke bliver fred -

>Det er ikke min opgave at syntes om eller ikke syntes om.

læg lige mærke til at jeg ikke fremkommer med påstand om at du må være
vanvittig

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 15:19

@ wrote:
> On Fri, 24 Feb 2006 14:13:48 +0100, "Peter Holmgren"
> <info@[theravada].[dk]> wrote:
>

> det er jo et synspunkt man kan forholde sig til

> og hvis der så ikke bliver fred -

Så må jeg lære at leve med dét. Det er altid kun min indstilling til mine
omgivelser og mig selv, som skaber et problem for mig - eller ej...

> læg lige mærke til at jeg ikke fremkommer med påstand om at du må være
> vanvittig

Jeg har lagt mærke til det og det takker jeg for.

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 23-02-06 20:07

> ufrihed
Gælder også mange danskere
> børnemishandling
Gælder også mange danskere
> fordummelse
Gælder også mange danskere - bare kig i denne gruppe.
> tåbelige æresbegreber
Gælder også mange danskere - se fodboldfans eksempelvis.
> racisme
Gælder i høj grad nogle danskere - se blot i gruppen.
> dogmatiske tåbereligioner
hmm - gælder vel for alle religioner afhængigt af hvem der kigger på
hvilken religion
> og så videre
tjah...

> vi er nogle stykker der ønsker koranfacismen ad Tehran til
ja - det er heldigt der ikke er mere end et par stykker af jer ;)

Du virker meget bange - kender du personligt nogle muslimer?

De jeg kender er meget fornuftigt indstillede - kvinderne tager
uddannelser og vælger selv om de vil gå med tørklæde. Ingen prædiker
religion og de er generelt ligeså behagelige og rare at være sammen med
som mine andre danske venner. Jeg er mener der er nogle få der bruger
religionen som afsæt til agressivitet og magtbegær, men husk på at det
langt fra gælder hverken alle muslimer eller kristne.

Iøvrigt tror jeg at politisk orientering, religion og opførsel generelt
har én ting til fælles - basis for dem alle er skabt af ens forældre i
barndommen.

mvh thomas

Fra : @

Dato : 23-02-06 20:50

On Thu, 23 Feb 2006 20:06:56 +0100, Thomas Smedebøl
<whisdow@hotmail.com> wrote:

>Gælder også mange danskere

hvordan ?

må vi ikke spise svin hvis det passer os

må vore kvinder ikke gå i kjoler model adgangskort hvis det passer
dem?

>Gælder også mange danskere

mange!! ?

er børnemishandling lovligt i Danmark

>Gælder også mange danskere - bare kig i denne gruppe.

jeg ser

>Gælder også mange danskere - se fodboldfans eksempelvis.

og danske fodboldfans planlægger mord og myrder deres søstre hvis
"deres" hold taber?

eller te'r sig tosset hvis der vises en karikaturtegning af deres hold
i en New Zealandsk avis?

>Gælder i høj grad nogle danskere - se blot i gruppen.

den påstand ser jeg gerne underbygget

racismen hos mumhammedanerne er påbudt ikoranen

>hmm - gælder vel for alle religioner afhængigt af hvem der kigger på
>hvilken religion

nej,
andre religioner af betydning er sekulariserede

som komikeren Flemming Jensen sagde (om muhammedanerne)

Nu er vi lige blevet færdig med Indre Mission
nu kan vi begynde forfra

>tjah...

>ja - det er heldigt der ikke er mere end et par stykker af jer ;)
>
>Du virker meget bange - kender du personligt nogle muslimer?

jeg har såmænd aldrig givet mig af med at være bange, jeg kan højest
blive slået ihjel
så kommer jeg til Valhal hvor der er rigeligt af stegt svin mjød og
skjønne møer og der er i hvet fald inge muhammedanere

nej og jeg har af gode grunde heller ikke kendt hverken den ene eller
anden despot der ønskede verdensherrdømme

hvad har det med noget som helst at gøre

>De jeg kender er meget fornuftigt indstillede - kvinderne tager
>uddannelser og vælger selv om de vil gå med tørklæde. Ingen prædiker
>religion og de er generelt ligeså behagelige og rare at være sammen med

ja ja ja men det hjælper jo ikke noget den dag de føler sig stæke nok
til at skære halsen over på dig

>Iøvrigt tror jeg at politisk orientering, religion og opførsel generelt
>har én ting til fælles - basis for dem alle er skabt af ens forældre i
>barndommen.

jamen tro du bare det

så må jeg sige set i lyset af divese muhammedaneres opførsel på
offentlige pladser et deres opdragelse har slået fuldstændig fejl

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-06 09:44

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> wrote in message

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> Muhamedanerne skal ikke have en moské. De skal repatrieres, inden de
> for
> alvor begynder at slå os "vantro" ihjel.

Somalia ville have skudt danske fly ned, hvis de havde søgt
repatriering af afviste flygtninge pr faldskærm, som Tom Behnke, FRP
foreslog

"DE SKAL UD, SKAL DE", og Argentina efterlyser indvandrere - men der
skal man så før man kan høste, så Abu Laban frabeder sig nok sådan
udvisning.
Vi har asylpladser på den enorme forladte Sdr Strømfjord militærbase
på indlandsisen
Varmeregningen er dyr men muslimerne vil nok finde et sted at rejse
videre til - og måske det kan udliciteres og Paraguay vil tage
muslimpiger til deres bordeller og Canada skal have fældet nogle træer
og ungmuslimer af hankøn kan udlejes til sådant

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-02-06 09:40

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> on torsdag 23. februar 2006 at 9:18
+0100 wrote:
>Muhamedanerne skal ikke have en moské. De skal repatrieres, inden de for
>alvor begynder at slå os "vantro" ihjel.

Hvis de bygger for deres egne penge må det da være deres egen sag.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-02-06 09:52

Frank Løkkegaard skrev:

> Hvis de bygger for deres egne penge må det da være deres egen sag.

Jeg bliver nødt til at henlede opmærksomheden på, hvordan det er gået
med flere moskeer (herunder blandt andet i Regents Park og Finsbury
Park) i det "multikulturelt begejstrede" London: De er i løbet af få år
blevet overtaget af de mest allermest ekstreme "rettroende" - som endda
åbent hylder 7/7-terrorangrebene - og derved blevet gjort til reel
rekrutteringsbase for terrorister.

Dèt er een af grundene til at jeg altså ikke er helt vild med tanken om
om at lade muslimer bygge pompøse stormoskeer i Danmark.

En helt anden grund er at jeg som KUA-studerende (på Historie) ikke kan
se nogen som helst ide i at placere en moske for sådanne "rettroende"
galninge på Njalsgade i umiddelbar nærhed af et Universitet med
tilhørende kollegier, hvor unge danske studerende altså praktiserer
DERES frie livsstil, hvilket de selvfølgelig skal kunne gøre i fred for
sådanne religiøse fundamentalister, der med næsten usvigelig sikkerhed
vil begynde påtvinge alle andre i lokalområdet "muslimske normer": Jeg
foretrækker altså danske studiner iført lette, lyse sommerkjoler i
stedet for sorte burkaer!

Anders Peter Johnsen

Fra : Lyrik

Dato : 23-02-06 09:52

> [...]
> Dortheavej i Københavns NV-kvarter med en nybugget moské, i stedet for
> den gamle fabriksbygning, der i dag anvendes til formålet.
+++++++++++++++++
Kristendommen er Danmarks sag. Ikke moskébygning.
Vi skulle bygge en katedral for Vorherre som minde om at han gav os
Dannebrog og forsvarede os imod dets forsmædelse ved at kaste splittelse
over islam.
Vor Frue kirke er slet ikke flot nok.

Hilsen
Jens

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 23-02-06 16:23

> [...]
> Vi skulle bygge en katedral for Vorherre som minde om at han gav os
> Dannebrog og forsvarede os imod dets forsmædelse ved at kaste splittelse

Ham den almægtige gut du snakker om gav os jo også næstekærlighed,
arabere, påfugle, cancer og stilken på æbler - hvem er du at gå i rette
med hans guddommelige visioner om at give os dannebrog for hundreder af
år siden, kun med det formål at det skulle brændes i mellemøsten til
lykke for udvalgte?

Fra : Peter Holmgren

Dato : 23-02-06 16:43

Lyrik wrote:

> [...]
> Vi skulle bygge en katedral for Vorherre som minde om at han gav os
> Dannebrog og forsvarede os imod dets forsmædelse ved at kaste

Har folk helt glemt at kristendommen startede i mellemøsten, og ikke er
"typisk dansk"?
Så at vi får en mellemøstlig religion til ind i landet, gør ikke nogen
forskel, da vores hovedreligion allerede ER af mellemøstlig herkomst.

Fra : @

Dato : 23-02-06 17:07

On Thu, 23 Feb 2006 16:43:01 +0100, "Peter Holmgren"
<info@[theravada].[dk]> wrote:

> [...]
>Så at vi får en mellemøstlig religion til ind i landet, gør ikke nogen
>forskel, da vores hovedreligion allerede ER af mellemøstlig herkomst.

Den religion(kristendom) var der sg* da også en (sorry) ugudelig
ballade med før den blev banket ned til en størrelse så den var til at
have med at gøre for ordentlige mennesker

så jo det gør en rigtig stor forskel, hvor Jesus prækede fred og
forsoning og ikke vold
præker pædofetens krigere vold undertrykkelse og alverdens ulykker

ønsker du at Danmark skal ende med at ligne F.eks.Yemen?

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 01:18

@ wrote:

> [...]
> præker pædofetens krigere vold undertrykkelse og alverdens ulykker
>

> ønsker du at Danmark skal ende med at ligne F.eks.Yemen?

Med DF og nynazister i landet er det så tæt på yemen det kan komme

Fra : Konrad

Dato : 24-02-06 09:06

> Med DF og nynazister i landet er det så tæt på yemen det kan komme

Lige netop!!! Fred være med, at de ter sig åndssvage nede i Mellemøsten, og
har et ganske uforståeligt forhold til ret og rimeligt, og har et mærkeligt
inkonsekvent forhold til egne normer, men det er da reerligt at se vore
"egne" - her fint eksemplificeret i form af pseudonymet "@" - være lige så,
om ikke mere, tumpede og naragtige at høre på. Det bekymrer mig virkelig
dybt. Dét er den virkelige, håndgribelige trussel. Vi "trues" ikke af en
flok spader der brænder flag af, 8.000 km væk - vi trues af den grasserende
provins-fascisme, der spirer frem overalt.

Fra : Jim

Dato : 24-02-06 13:04

"Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> skrev i en meddelelse

> Med DF og nynazister i landet er det så tæt på yemen det kan komme

Hvor gemmer vi så kamelerne?

J.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 14:14

Jim wrote:
> "Peter Holmgren" <info@[theravada].[dk]> skrev i en meddelelse

> Hvor gemmer vi så kamelerne?

I hovedet....

Fra : Jim

Dato : 23-02-06 18:39

> [...]
> Så at vi får en mellemøstlig religion til ind i landet, gør ikke nogen
> forskel, da vores hovedreligion allerede ER af mellemøstlig herkomst.

Den kulturkristendom, vi dyrker i det danske samfund nu om dage har ikke
meget at gøre med den kristendom, man levede med under jesu tid.
Glem nu alt om at sammenligne datiden med nutiden. Når man siger, det danske
samfund er bygget på kristne værdier, så er det kristne værdier der er
gennemgået en udvikling.
Islam har ikke udviklet sig siden den blev opfundet af ham Mo' the pedofet.
Hvis du ikke mener, at islam i Danmark ikke gør nogen forskel,så bør du lige
gøre din folkeskole færdig først, før du begynder på at skrive herinde med
dit vås.

J.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 01:25

Jim wrote:
> [...]
> forskel,så bør du lige gøre din folkeskole færdig først, før du
> begynder på at skrive herinde med dit vås.

Antagelsesvis har Islam ikke udviklet sig, hvilket man definitivt ikke kan
se, ved at Islam allerede har delt sig op i retninger og underretninger. Der
er faktisk et udmærket moralsk og etisk budskab i koranen. Nogle følger det
andre gør ikke - ligesom med kristne, hinduister, etc.

Islam er lige så stor en trussel på det danske samfund som noget som
rødekors, unicef og foreningen for bevarelse af regnorme er det - hvis man
alså lader sig opfatte det som en trussel.

Fra : Jim

Dato : 24-02-06 13:09

> [...]
> Der er faktisk et udmærket moralsk og etisk budskab i koranen. Nogle
> følger det andre gør ikke - ligesom med kristne, hinduister, etc.

At islam eksisterer i forskellige udgaver/retninger ændrer ikke på, at der
stadig ikke kan flyttes så meget som et komma i koranen, som er indiskutabel
i forhold til muslimer.
Og lad nu være med at hævde, at muslimer ikke er mere msulimer end danskere
er kristne.
Det har vi nemlig i rigt mål fået bevis for ikke er sandt.

> Islam er lige så stor en trussel på det danske samfund som noget som
> rødekors, unicef og foreningen for bevarelse af regnorme er det - hvis man
> alså lader sig opfatte det som en trussel.

Med den holdning, du her fremfører, så er du den største trussel mod det
danske samfund.
Du er nemlig den nyttige idiot for tumperne i Islamstisk Trossamfund.

Når nu du er færdig med at babbe kogle på Akkari og Co., går du så i gang
med at brænde vores flag af?

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 14:17

Jim wrote:
> [...]
> danskere er kristne.
> Det har vi nemlig i rigt mål fået bevis for ikke er sandt.

Hvilket bevis?

> Med den holdning, du her fremfører, så er du den største trussel mod
> det danske samfund.

Jamen det er da bare at melde mig som landsforræder. Jeg skal da gerne og
med fornøjelse tage den retssag!

> Du er nemlig den nyttige idiot for tumperne i Islamstisk Trossamfund.

Tak!

> Når nu du er færdig med at babbe kogle på Akkari og Co., går du så i
> gang med at brænde vores flag af?

Nej egentligt ikke - jeg ser ikke det konstruktive i at brænde flag af,
fornærme andre parter, eller opfordre til store armbevægelser.

Fra : Lyrik

Dato : 23-02-06 09:54

> [...]
> Dortheavej i Københavns NV-kvarter med en nybugget moské, i stedet for
> den gamle fabriksbygning, der i dag anvendes til formålet.
+++++++++++++++++++++++++
At en bøsse vil bygge moskéer for islam svarer til at en jøde vil bygge
koncentrationslejre for Hitler.

Hilsen
Jens

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 23-02-06 10:39

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> +++++++++++++++++++++++++
> At en bøsse vil bygge moskéer for islam svarer til at en jøde vil bygge
> koncentrationslejre for Hitler.

Muhamedanerne skal aldeles ikke have en moské her i landet, de skal
repatrieres, eller samles i lejre til tiden er moden til afrejse, jeg
forstår ikke hvorfor de ikke er i aktivering om fredagen for der er trods
alt en hverdag her i Danmark, de gange jeg har opholdt mig i muhamedanien
bliver jeg nød til at flytte min søndag til fredag, derfor er integration en
tom floskel.

Kurt

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-06 12:03

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> At en bøsse vil bygge moskéer for islam svarer til at en jøde vil bygge
> koncentrationslejre for Hitler.

Jeg vidste ikke at Klaus Bondam ville bygge en moské til dem for
/skatteyderpenge/?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 23-02-06 12:35

> Jeg vidste ikke at Klaus Bondam ville bygge en moské til dem for
> /skatteyderpenge/?
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det er nok fordi du er inden i et skab at du ikke kan se noget?,-)

Hilsen
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 05-03-06 13:42

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> Det er nok fordi du er inden i et skab at du ikke kan se noget?,-)

Jeg aner ikke hvad du taler om; jeg har i hvert fald hverken råd eller
lyst til at bygge en moské til dem.

Der er tale om at de fuldt ud selv kommer til at betale for den selv.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 05-03-06 17:09

> Jeg aner ikke hvad du taler om; jeg har i hvert fald hverken råd eller
> lyst til at bygge en moské til dem.
>
> Der er tale om at de fuldt ud selv kommer til at betale for den selv.

Man burde anbefale APM-Mærsk at oppkøbe alle grunde i Kbh., som kunne
anvendes til formålet.
Og når muhamserne henvender sig for at købe grunden, så får de en pris på
300 mia. kr.
Vi skal være sikre på, at de enten kommer til at betale, hviad de har kostet
og kommer til at koste det danske folk i mange mange år ud i fremtiden.
Også selv om 300 mia. aldrig ville slå til. Enten det, eller også kommer de
aldrig til at bygge en fascistskole i Danmark

Fra : Per Rønne

Dato : 05-03-06 17:39

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Man burde anbefale APM-Mærsk at oppkøbe alle grunde i Kbh., som kunne
> anvendes til formålet.

De ejer altså allede grunden på Dortheavej. Derudover er jeg overbevist
om at APM aldrig ville gå med til dit forslag, og det af mange grunde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 05-03-06 18:30

> De ejer altså allede grunden på Dortheavej. Derudover er jeg overbevist
> om at APM aldrig ville gå med til dit forslag, og det af mange grunde.

Jeg kan se problemet, hvis det går ud over den forretningmæssige plan i
islamiske lande.
Men forretning er forretning. Og de skal ikke have nogen som helst grund for
en slik.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-02-06 09:56

Lyrik skrev:

> +++++++++++++++++++++++++
> At en bøsse vil bygge moskéer for islam svarer til at en jøde vil bygge
> koncentrationslejre for Hitler.

Det var vist en kommentar, undertegnede for nyligt fyrede af efter at
have set den lige vel politisk-korrekte film "En kort, en lang" med Mads
Mikkelsen i rollen som homoseksuel arkitekt engageret i moskebyggeri, så
vidt jeg ellers erindrer...

Anders Peter Johnsen

Fra : Lyrik

Dato : 24-02-06 12:05

meddelelse news:43feca12$0$47015$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> set den lige vel politisk-korrekte film "En kort, en lang" med Mads
> Mikkelsen i rollen som homoseksuel arkitekt engageret i moskebyggeri, så

++++++++++++++++++++++++
Den kommentar husker jeg ikke at have set, men det tyder jo på at vi i nogen
henseende ikke står helt langt fra hinanden på dette punkt.

Hilsen
Jens

Fra : Kim2000

Dato : 23-02-06 11:14

> [...]
>
> Dortheavej er en parallelgade til Frederikssundsvej i nærheden af det
> gamle Bella Center og Bellahøjbadet. ved Utterslet Torv:

For min skyld ingen alarm, men vil man have skrigeren i tårnet må de heller
finde på en alternativ løsning. I danske byer må man end ikke have en hane
der kykkelykyer hver morgen. Så må vi se hvad der sker, når man ikke gider
betale ejendomsskatter og det går på tvangsaktion. Så er der en historie om
vi river deres lort ned.

mvh
Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 23-02-06 11:36

Kim2000 wrote:

> [...]
> når man ikke gider betale ejendomsskatter og det går på tvangsaktion.
> Så er der en historie om vi river deres lort ned.

Nu gælder der jo andre regler for kirken end for husdyrhold og så byerne.

Så hvis ikke der må kaldes til bøn fra minaretterne, så må der vel heller
ikke ringes med kirkeklokker.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Allan Riise

Dato : 23-02-06 11:37

Allan Riise wrote:

> Nu gælder der jo andre regler for kirken end for husdyrhold og så
> byerne.
> Så hvis ikke der må kaldes til bøn fra minaretterne, så må der vel
> heller ikke ringes med kirkeklokker.

Der mangler lige t "også i byerne"

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-06 13:28

Vi kom først. Det er vores land. Kirkeklokker værdsættes som
hyggelige.
Minaretråb er aggressive og minder meget mindre om fuglesang

Milimeterdemokrati er ikke sagen. Tradition gør at vi støtter fodbold
og ballet mere end porno. Også uretfærdigt.

Måske en vis begrænsning af kirkeklokke-støjforureningen kunne
indføres hvor der samles underskrifter imod og ikke er mange
underskrifter for i kvarteret. Men indførsel af kalden til bøn og
udansk og bør hindres også hvis de fremmede får flertal.

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 23-02-06 16:26

> Vi kom først. Det er vores land. Kirkeklokker værdsættes som hyggelige.
> Minaretråb er aggressive og minder meget mindre om fuglesang

tal for dig selv! hvornår har der sidst været en undersøgelse af om
danskerne ønsker kirkeklokker... jeg kan ikke fordrage dem.

mvh thomas

Fra : Kim2000

Dato : 23-02-06 12:38

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nu gælder der jo andre regler for kirken end for husdyrhold og så byerne.
>
> Så hvis ikke der må kaldes til bøn fra minaretterne, så må der vel heller
> ikke ringes med kirkeklokker.

Tja, det kunne man sige, men dels ringes der altså ikke 5 gange om dagen,
dels er det nok sådan, at hvis man ville oprette den kristne kirke i dag,
ville de formentlig ikke få lov til at skramle løs med klokkerne.

mvh
Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 23-02-06 13:33

Kim2000 wrote:
> [...]
> dagen, dels er det nok sådan, at hvis man ville oprette den kristne
> kirke i dag, ville de formentlig ikke få lov til at skramle løs med

Men der er, om ikke religionslighed, så dog religionsfrihed i Danmark, og da
det at kalde til bøn, er en ritus i Islam, så kan man jo ikke forbyde det,
derudover så ligge den nuværende "Moské" på Dortheavej i et fabrikskvarter,
hvorfor også en Moské med Minaretter vil ligge samme sted, og der gælder i
forvejen andre regler når vi taler on støj/larm.

Mener du da ikke at Islam skal have lov til at gøre brug af deres
religionsfrihed?

Fra : Mark Jensen

Dato : 23-02-06 13:52

On Thu, 23 Feb 2006 13:32:36 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>forvejen andre regler når vi taler on støj/larm.
>
>Mener du da ikke at Islam skal have lov til at gøre brug af deres

Religionsfrihed betyder vel netop at det ikke må være generende for
andre.

Hvis de kan bygge noget et sted hvor larmen ikke er generende, og de
ellers kan finde ud af financiere det, så er det bare fint med mig.

Men også for deres egen skyld er det ikke smart at blive upopulær med
koran-larm, så det gælder om at finde et afsides sted.

Fra : Allan Riise

Dato : 23-02-06 13:59

Mark Jensen wrote:

> Religionsfrihed betyder vel netop at det ikke må være generende for
> andre.

Nu er jeg gode, og kirkeklokkerne irreterer mig voldsomt, skal de så lade
være med at ringe med dem?

> Hvis de kan bygge noget et sted hvor larmen ikke er generende, og de
> ellers kan finde ud af financiere det, så er det bare fint med mig.

Det er jo det de kan og vil.

> Men også for deres egen skyld er det ikke smart at blive upopulær med
> koran-larm, så det gælder om at finde et afsides sted.

Men det er iorden med kirkeklokker?

Fra : Mark Jensen

Dato : 23-02-06 16:37

On Thu, 23 Feb 2006 13:58:30 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:
erende, og de

>Det er jo det de kan og vil.

>Men det er iorden med kirkeklokker?

Absolut. Ofte var kirkeklokkerne der først, og derudover, så er det
akkurat som med andre ting. Der er ikke religionslighed, men
religiosfrihed. Og kirkerne har stået der i 100´er af år.
Jeg mener at hvis man skal oprette en ny kirke bør larmen også spille
en rolle for om man kan give tilladelsen, så der er faktisk ikke
engang tale om froskelsbehandling.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-06 18:39

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message
> [...]
> spille
> en rolle for om man kan give tilladelsen, så der er faktisk ikke

Og hvad er der galt med forskelsbehandling.?
Vi er flest. Vi kom først

Fra : Kim2000

Dato : 23-02-06 13:57

> [...]
> og der gælder i forvejen andre regler når vi taler on støj/larm.
>
> Mener du da ikke at Islam skal have lov til at gøre brug af deres

De skal overholde landets love, landets love forbyder at man skriger 110 db
5 gange hver dag.

mvh
Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 23-02-06 14:00

Kim2000 wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> De skal overholde landets love, landets love forbyder at man skriger
> 110 db 5 gange hver dag.

I et fabriksområde?

Kunne jeg få dig til at finde den lovhjemmel frem, og så svarer du ikke på
hvad jeg spørger om, men kommer med diffus lovforklaring, som du ikke har
underbygget.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-06 14:16

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> I et fabriksområde?

Religionsfrihed er retten til æresdrab
Religionsfrihed er at lade folk blive salig i egen tro, som dyrkes i
enrum indenfor egne eller lejede fire vægge

Kirkeklokker var metal-lager og støbtes til kanoner når der udbrød
krig
Nu er de vane og juletræsagtig tradition og mest kværulanter hidser
sig op over dem.

Hvis folketinget besluttede at den dag der er muslimsk flertal skal
folkekirken erstattes med flertallet tro som statsreligion, så kunne
man overveje at stive de fremmedes selvtillid af med en unødvendig
gave om tilladelse til støjforurening. Der bor mange fattige danskere
i dette industrikvarter.
Vi bør lade de arrogante imam-tropper forstå at de er gæster og ikke
kan føde sig til magt.
Vi bør starte debat om ophævelse af demokratiet, når det betyder
grusomt muslimsk flertalsdiktatur

Fra : Kim2000

Dato : 24-02-06 10:42

> [...]
> hvad jeg spørger om, men kommer med diffus lovforklaring, som du ikke har

Når lyde kommer over 110 db begynder der at være risiko for høreskader. Det
kan man finde i arbejdsmiljøloven, hvor der fx også står at hvis man er
udsat for over 80db gennem længere tid skal der være høreværn til rådighed.
Anyway, det er ligegyldigt. Vi taler om en frygtelig larm 5 gange om dagen,
og det kan, skal og bør man selvfølgelig ikke tillade i et moderne samfund.
Hvis man ikke allerede havde givet kirkerne lov til deres klokker, så havde
de såmænd nok heller ikke fået det i dag, og skal man bygge i en ny kirke i
dag, vil man naturligvis også have klokkeringeriet med inde i overvejelserne
af placeringen.

Så jo de må bruge deres religionsfrihed, så længe det ikke genere andre. Jeg
synes det er ufatteligt, hvor mange gange jeg hører at hver gang muslimer
siger lighed, så betyder det at de skal have særrettigheder. Og jeg synes
det er ufatteligt at du gerne vil acceptere 5 gange skrigeri om dagen ud fra
en betragtning om der skal være plads til alle. I dette tilfælde betyder det
så godt nok at muslimerne vil genere de 95-97% af den øvrige befolkning i
byen.

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-06 12:03

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> [...]
> betale ejendomsskatter og det går på tvangsaktion. Så er der en historie om

Grunden ligger i et industrikvarter, Islamisk Trossamfund har selv købt
den, og vil selv komme til at betale for bygningen.

Betaler de ikke ejendomsskatter vil den naturligvis blive solgt på
tvangsauktion. Intet tyder på at de ikke vil betale det de skal.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 23-02-06 14:03

> Grunden ligger i et industrikvarter, Islamisk Trossamfund har selv købt
> den, og vil selv komme til at betale for bygningen.

Naturligvis. Ingen forskelsbehandling. Slet ikke i positiv retning.

> Betaler de ikke ejendomsskatter vil den naturligvis blive solgt på
> tvangsauktion.

I teorien.
Men hvad hvis det virkelig bliver tilfældet?
Tør nogen gøre det?

--
hilzen
hanzen

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-06 14:22

"hanzen" <hanzen@mailmeNOT.dk> wrote in message
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse Naturligvis.
> Ingen forskelsbehandling. Slet ikke i positiv retning.

ikke i _nogen_ retning

Gælder det også en begravelsesplads?

> I teorien.
> Men hvad hvis det virkelig bliver tilfældet?
> Tør nogen gøre det?

Københavns Kommune eftergav i halvfjerdserne enormt beløb til folk der
skyldte penge til dem, fordi det var socialdemolkratiske vælgere
De vil nok også se gennem fingre med nul ejendomsskattebetalnig fra
muslimer.
Men har DF ret til at få aktindsigt?

Her må X-postes til dk.videnskab.jura

Fra : Per Rønne

Dato : 05-03-06 13:42

hanzen <hanzen@mailmeNOT.dk> wrote:

> I teorien.
> Men hvad hvis det virkelig bliver tilfældet?
> Tør nogen gøre det?

Naturligvis ville den ryge på tvangsauktion, og naturligvis ville de af
samme grund ikke turde andet end at betale?

Køber? En anden islamisk menighed ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henri Gath

Dato : 23-02-06 21:44

> [...]
> Dortheavej i Københavns NV-kvarter med en nybugget moské, i stedet for
> den gamle fabriksbygning, der i dag anvendes til formålet.

De skal kraftedme ike have nogen moske........de skal UUUUUUDDDDDDD!

Fra : Lyrik

Dato : 24-02-06 01:35

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> De skal kraftedme ike have nogen moske........de skal UUUUUUDDDDDDD!
+++++++++++++++++++++++
Inden du får et hjertetilfælde, så lad mig lige tilføje.....
Der er noget med "120" forskellige etniske grupper som er muslimer. Abu
Laban er leder af den arabiske gruppe, som ikke kan være i stue med mange
andre grupper, som ikke kan være i stue med endnu flere.
DE HAR HAFT DET OPPE MED ENSTOR MOSKE. De kunne selvfølgelig ikke blive
enige. Hvem skulle lede den? skulle det være den ene eller den anden etniske
gruppe og så videre.
Laban sagde at det må vi opgive! Det er umuligt. Det kan ikke lade sig gøre!

Gud ramme mig med både det ene og det andet om så ikke danskerne!! Foreslår
at lave en fælles
moske for dem alle sammen og samle dem under en stor ji-hat!

Det er ren fiktion og galimatias. Det er idioti over alle grenser!
Danskerne vil også lave islamisk universitetsuddannelse!!? I havd? I kristen
islamopfattelse? For andet kan det ikke blive.
Det er som at gøre femhundredekronsedler til konfetti for et syns skyld.
De vil da ikke have en islamisme der udspringer fra "Brænd flaget og bomb
Danmark"'s anglofile lakajstat.
De vil have den fra Saudi Arabien så tæt på Mekka som muligt.

Få lige ind i grødhovederne) at islam er en færdig kultur og religions
dinosaur. Som Allerede er faldet sammen og venter på at blive til avner der
flyver væk i vinden.
Vi har kun en opgave hvis ikke alle disse 1,2 milliarder forvirrede og
spittede mennesker skal slippe for at dø som lemminger.
Det er i kærlighed at presse vores kultur ned over deres forvirrede hoveder
så de får en fremtid med et materielt og menneskeligt overskud.
Det var ikke et forslag Vorherre kom med da han sagde:
"Gå derfor ud og gør alle folkeslagene til mine diciple, idet i døber dem og
lære dem at holde alt det jeg har befalet jer."
Det han befalede var at finde sig selv som en konstruktiv medbroder og
søster der skaber et samfund i næstekærlighed.
Helt ærligt er det ikke det de trænger til men som i forbyder dem at få i
"alt er ligeværdig pærevællings navn!?"
Trænger de ikke til at få orden i deres primitivt hjernevaskede hoveder?
Trænger de ikke til frihed, lighed og broderskab?

Kom nu! Det kan i gøre meget bedere.

Hilsen
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 05-03-06 13:42

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> Danskerne vil også lave islamisk universitetsuddannelse!!? I havd? I kristen
> islamopfattelse? For andet kan det ikke blive.

Nej, i islamisk teologi, og naturligvis med et indhold af lutherdom, så
de forstår hvad der sker her i landet.

Videnskabeligt opbygget, så der vil indgå koran- og hadith-kritik lige
som der indgår bibelkritik i teologistudiet. Også med læsning af De
sataniske Vers. Og i klassisk arabisk, herunder læsning af saftige
historier fra 1001 Nats Eventyr.

5 års studier på Københanvs Universitets teologiske fakultet,
afsluttende med en cand.theol.islam.-titel. Og med efterfølgende
imam-uddannelse på et pastoralseminarium, betalt af landets
»moskéskatteydere«.

Ja, jeg forestiller mig nemlig også at de anerkendte trossamfund skal
kunne få deres »kontingent« ind gennem skattevæsenet, som den
eksisterende kirkeskat. Men i så fald skal de altså individuelt
registreres som medlemmer af deres respektive trossamfund.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henry Vest

Dato : 23-02-06 21:48

Per Rønne wrote:

> Vi plejer at have en domkirke liggende
> foran et universitet [se på KUs hovedbygning, ved Vor Frue Kirke], ikke
> en moské.

Hvad i al verden mener du dog med det? Hvem er "vi"? Danskere?
Vesteuropæere? Københavnere?

Er Vor Frue Kirke og KU bevidst lagt ved siden af hinanden, eller er det en
tilfældighed?

--
Henry Vest

Fra : Per Rønne

Dato : 05-03-06 13:42

Henry Vest <henry_vestFJERN@get2net.dk> wrote:

> Hvad i al verden mener du dog med det? Hvem er "vi"? Danskere?
> Vesteuropæere? Københavnere?

Europæerne.

> Er Vor Frue Kirke og KU bevidst lagt ved siden af hinanden, eller er det en
> tilfældighed?

Københavns Universitet blev i 1479 oprettet som et /katolsk/
universistet, efter /pavelig/ godkendelse.

Københavns Universitet blev i 1536 genindviet som /luthersk/
universitet, hvis hovedopgave var at forestå uddannelsen af præster til
den nye, lutherske statskirke.

Det er ganske simpelt den historiske baggrund.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henry Vest

Dato : 05-03-06 14:48

Per Rønne wrote:

> Europæerne.

Ligger der generelt en domkirke foran europæiske universiteter?

> Københavns Universitet blev i 1479 oprettet som et /katolsk/
> universistet, efter /pavelig/ godkendelse.

Ja, men det var ikke det jeg spurgte om.

> Københavns Universitet blev i 1536 genindviet som /luthersk/
> universitet, hvis hovedopgave var at forestå uddannelsen af præster til
> den nye, lutherske statskirke.
>
> Det er ganske simpelt den historiske baggrund.

Uden tvivl, men ikke det jeg spurgte om.

--
Henry Vest

Fra : Per Rønne

Dato : 05-03-06 16:42

Henry Vest <henry_vestFJERN@get2net.dk> wrote:

> Ligger der generelt en domkirke foran europæiske universiteter?

Det aner jeg ikke, men dels skal du skelne mellem gamle, middelalderlige
universiteter og de nye, moderne. Dels huske på hvilken sammenknytning
der historisk har været mellem kirke og universitet.

Mig bekendt var Københavns Universitets gamle skoleuniform også præget
af præstedragten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henry Vest

Dato : 05-03-06 17:21

Per Rønne wrote:

> Det aner jeg ikke,

Så er det jo lidt underligt at du postulerer det.

--
Henry Vest

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 06-03-06 00:45

"Henry Vest" skrev i en meddelelse

> Så er det jo lidt underligt at du postulerer det.

Men det lader til, at der er noget om snakken. Det har måske været
tradition ud over hele Europa, at kirken og et områdes højeste
lærdomscenter var bygget ved siden af eller overfor hinanden.

Oprindeligt - jeg ved ikke nøjagtigt hvor langt tilbage - var kirken og
videnskaben, undervisning og lærdom knyttet til hinanden i forbindelse
med klosterstiftelser, som også i sig selv ar lærdomscentre. F.eks. lod
den serbiske fyrste og regent Stefan Lazarevic opføre en kirke, som
skulle være den største og smukkeste kirke, som hidtil var bygget i
Serbien. Det var omkring 1415. Og samtidig blev der bygget en
klosterstiftelse, med et skriptorium/skole for skriftlærde.

Hele komplekset var faktisk, hvad der har svaret til et datidigt
universitet. Her skabtes den senmiddelalderlige serbiske retsskrivning
og den kirke-slaviske skole, der blev toneangivende over hele Balkan.

Man havde i Bulgarien haft lignende klosterstiftelser, som omkring år
1400, blev angrebet og overmandet af osmannerne. Bl.a. Rilaklosteret -
derfor flygtede de lærde munke til Serbien til Stefans lærdomscenter i
Manasija.

Ja den lærdom, der udgik fra Manasija blev endda en ny bølge i det store
Ruslands åndsliv, da russiske skriftlærde færdedes ned over Balkan og
helt ud til Adriaterhavet.

Men hvor vidt man altid havde netop universitet og de største kirker tæt
opad hinanden, kan man jo nok undersøge vedr. byer som Milano og Firenze
f.eks. Ligger Lunds universitet ikke også tæt på domkirken i Lund?
Ligger begge dele ikke midt i den gamle bykerne?

Ruth

Fra : Per Rønne

Dato : 06-03-06 08:21

Ruth Nielsen <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> f.eks. Ligger Lunds universitet ikke også tæt på domkirken i Lund?
> Ligger begge dele ikke midt i den gamle bykerne?

Svjh ligger det oprindelige universitet vis-à-vis domkirken. I dag
ligger det i nye bygninger mod nord, men det gør jo ikke nødvendigvis at
den gamle centralbygning stadig er centrum for konsistorium og rektor.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-02-06 12:43

Bo Warming wrote:
> Selvfølgelig kan der findes radiofrekvens så råb kan udsendes direkte
> til menighedens hjem.

Eller som SMS, det har jo været populært til at sprede de flaske
rygter om grisetrynen.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-02-06 13:07

Peter Holmgren wrote:
> [...]
> rødekors, unicef og foreningen for bevarelse af regnorme er det - hvis man
> alså lader sig opfatte det som en trussel.

Den lader vi lige stå men vi griner / græder færdig

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Peter Holmgren

Dato : 24-02-06 14:14

Christian B. Andresen wrote:

> Den lader vi lige stå men vi griner / græder færdig

Tak.

Fra : Martin

Dato : 24-02-06 14:41

Cyril Malka skrev:

> Du er vist ny på dk.livssyn.kristendom? (der er tydeligvis en crosspost
> der).

DK.politik, velkommen til.

Iøvrigt kan jeg ikke fordrage franskmænd.

Q. How many Frenchmen does it take to defend Paris?
A. Nobody knows. It's never been tried.

Q. What do you call 100,000 Frenchmen with their hands up?
A. The French Army.

Q. Why was the Chunnel built under the English Channel?
A. So the French government could to flee to London.

Q: Did you hear about the new French tanks?
A: They have 5 gears...4 in reverse, and one forward gear just in case
they're attacked from behind!

Q: Why don't they have fireworks at Euro Disney?
A: Because every time they shoot them off, the French try to surrender.

Q: Why do they have trees in Paris?
A: So the Germans can march in the shade instead of the sun

Q: Why is good to be French?
A: You can surrender at the beginning of the war, and US will win it
for you.

Mvh
Martin

Fra : Cyril Malka

Dato : 24-02-06 15:04

In article <1140788430.317303.115200@i40g2000cwc.googlegroups.com>,
"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote:

> DK.politik, velkommen til.
> Iøvrigt kan jeg ikke fordrage franskmænd.

Det kan jeg godt forstå. Jeg har lagt mærke til at mange ukultiverede
mennesker havde det sådan.

Joksene er fra FoxNews og vi grinede meget af dem, der de blev udsendt i
radioen (også i oversat form), jeg vandt faktisk en plade ved at henvise
til dem og oversætte nogle af dem for radiostationen Skyrock.

- Man kan ikke sige om et helt folk, at de er alle idioter. Se, fx, jeg
tager nu franskmændene... hmmm... Okay, franskmændene er et dårligt
eksempel (Coluche - fransk komiker)

- Hvordan kalder man én, som taler tre sprog? Tresproget (trilingue, på
fransk). Hvordan kalder man én, der taler to sprog? Tosproget (bilingue
på fransk). Hvordan kalder man én, der kun taler ét sprog? En
franskmand. (vitsen er sjovere fortalt på fransk)

I modsætning til danskerne, har franskmændene rent faktisk en god dosis
selv ironi.

P.s.: Jeg kan faktisk ikke være mere ligeglad af hvem du kan lide og
ikke kan lide... Jeg tror ikke at "Martin"s mening i den sag rykker ret
langt og du har åbenbart ikke evner til selv at finde morsomme vitser.

Og da vi nu er i dk.livssyn.kristendom, synes jeg at vi er ved at gå
lidt ud over fondats.

FUT dk.snak.mudderkastning (som jeg ikke holder). Det er vist den niveau
du formår