DF større end S? Karen Jespersen i DF?
Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-06 05:25

I dagens BT kan man på:

læse en leder om Helle Thorning-Schmidt, der afsluttes med:

==
Under Muhammed-krisen har hun stået svagt. Hendes eks-formænd har
kritiseret regeringen sønder og sammen på et tidspunkt, hvor 70-80 pct.
af vælgerne vurderer Foghs håndtering af sagen positivt, og hvor der i
almindelighed er et krav om nationalt sammenhold.

Netop fordi profet-krisen bliver indskrevet i den store fortælling om
udlændingepolitikken, er Thorning og Socialdemokraterne alvorligt
sårbare:

Den store risiko for partiet er, at den nye, store gruppe kernevælgere
som her under profet-krisen har overvundet den sidste rest af
partiloyalitet og tilkendegivet, at de vil stemme på Pia Kjærsgaard,
bliver næsten umulig at hale »hjem igen«.

Der er næppe udsigt til, at noget indre oprør mod Thorning vil bryde ud
foreløbig. Karen Jespersen forudser, at partiet efter næste valgnederlag
vil blive erobret af »venstrefløjen«, som vil afsætte Thorning og
indsætte Mette Frederiksen. Så kan man måske forestille sig, at Karen
Jespersen stiller op for Dansk Folkeparti.

Derefter vil der med betydelig sandsynlighed blive byttet om på de to
partiers størrelsesforhold og udsigten til en socialdemokratisk
statsminister helt fortone sig - også på lang sigt.
==

Karen Jespersen, opstillet for Dansk Folkeparti? Et DF på over 20% af
stemmerne, med et Socialdemokrati på måske 15%?

Det var da i hvert fald ikke noget nogen havde forestillet sig for et
års tid siden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Poul Nielsen

Dato : 23-02-06 08:40

> I dagens BT kan man på:
>
> læse en leder om Helle Thorning-Schmidt, der afsluttes med:
>

> Karen Jespersen, opstillet for Dansk Folkeparti? Et DF på over 20% af
> stemmerne, med et Socialdemokrati på måske 15%?

Det tror jeg næppe, selvom K.J. er krtitisk overfor indvandringen, så er der
for meget bundskraber i DF´s indvandrerpolitik. Der er ikke noget galt i at
være imod indvandringen til DK, problemet ligger i at DF er imod "muslimer"
og at det derfor får en slags krypto-racistisk undertone, en undertone der
er vulgær og til tider direkte ubehagelig. Det ville klæde DF hvis partiet i
indvandrer spørgsmålet ville gå i retning af "Liste pim fortoyn" fra
Holland. Altså at man godt kan være i stue med indvandrere, sålænge alle er
enig om målet at få stoppet den etniske tilflytning. Det jeg efterlyser er
den mere akademiske tilgang til sagen som Karen Jespersen og hendes mand
Ralf Kittelrov står for.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-06 09:13

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> efterlyser er
> den mere akademiske tilgang til sagen som Karen Jespersen og hendes

Kierkegaards æstetiker er OK, men din skønhedsdyrkelse mht AKADEMISK
TILGANG TIL SAGEN, den må du gerne retfærdiggøre med lidt forklaring.

"Dette land er delt op. Enten er man racist eller også er man
landsforrædder. Mogens Glistrup.

Glistrup har en folkelig og uæstetisk "tilgang til sagen". Hans indlæg
har lav lix "De ska ud ska de" var engang hans eneste replik i et
TV-program. Mikrofonholderne slog korsets tegn over denne præcision.

Læs Kejserens Ny Klær om "akademisk tilgang"

"Folk klær sig på fransk, men fryser på dansk" Holberg

Mht Karen og gemalen Pittelkov så er der mere glæde i himlen ved en
omvendt synder end ved den fortabte søns selvretfærdige bror.

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-02-06 09:52

Poul Nielsen wrote:

> Altså at man
> godt kan være i stue med indvandrere, sålænge alle er enig om målet
> at få stoppet den etniske tilflytning.

Problemet er bare, at der allerede er alt for mange muhammedanere i Danmark.
Det næste problem er, at de får langt flere børn end danskerne. Læg dertil
at de fremdeles gifter sig med udenlandske muhammedanere og dermed trækker
endnu flere herop.

Det er selvfølgelig ikke noget problem, hvis man ikke har noget imod et
kæmpestort muhammedansk befolkningselement eller flertal af muhammedanere i
Danmark; men det er mit indtryk, at DF og deres vælgere har noget imod det.
Det er også mit indtryk, at DF får flere og flere vælgere desto flere
muhammedanerne bliver - og det er ikke muhammedanerne, der stemmer på DF.

Din efterlysning af noget mere akademisk, ved jeg ikke hvad betyder; men
problemet er nu heller ikke særlig svært at overskue. Det er simpel
demografi og kultursammenstød.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-06 11:58

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Problemet er bare, at der allerede er alt for mange muhammedanere i Danmark.
> Det næste problem er, at de får langt flere børn end danskerne.

Statistikken viser at deres fertilitet falder til almindeligt dansk
nivaeu i løbet af 2-3 generationer. Når blot ikke de får en ægtefælle
familiesammenført hertil; så startes integrationen fra Jahre Null igen.

> Læg dertil at de fremdeles gifter sig med udenlandske muhammedanere og
> dermed trækker endnu flere herop.

Det er jo netop det VKO-flertallet har ændret på.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-02-06 12:11

"Per Rønne" wrote:

> Statistikken viser at deres fertilitet falder til almindeligt dansk
> nivaeu i løbet af 2-3 generationer.

Hvillken statistik?

> Det er jo netop det VKO-flertallet har ændret på.

Hvor ser du, det er ændret?

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-06 12:33

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Hvillken statistik?

Danmarks Statistik.

> Hvor ser du, det er ændret?

Er du blind? For at få familiesammenføring hertil skal begge ægtefæller
være over 24, og deres samlede tilknytning større hertil end til det
land ægtefællen bor i. Mig bekendt har det medført en voldsom
opbremsning i antallet af familiesammeføringer, samtidig med at især
pigerne bliver »for gamle« til at blive gift - medmindre det er med en
der allerede bor i landet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-02-06 12:49

"Per Rønne" wrote:

> Danmarks Statistik.

Jaja, den er go' med dig - link tak.

> Er du blind?

Nej, kom med noget dokumentation for, at der skulle være sket denne radikale
ændring, så skal jeg nok se på det. Dine personlige vurderinger er
selvfølgelig ... æh ... ja .. personlige .. og ... øh ... da meget ....
*host* ... så dét.

> [...]
> end til det land ægtefællen bor i. Mig bekendt har det medført en
> voldsom opbremsning i antallet af familiesammeføringer,
*,,,*

Jaja, "dig bekendt" - jeg vil godt have noget sådan lidt mere solidt end
"dig bekendt".

Fra : Kim2000

Dato : 23-02-06 12:57

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> *host* ... så dét.

> *,,,*
>
> Jaja, "dig bekendt" - jeg vil godt have noget sådan lidt mere solidt end

Det sidste jeg hørte var at der var kommet ca. 3000 via familiesammenføring,
hvilket er et lavt tal, i sammen artikel læste jeg tallet 39.000 var kommet
til landet, men jeg kan ikke huske hvordan de så var kommet. Er der nogen
der kan opklare hvordan det hænger sammen. Det var en af de artikler jeg kun
lige skimmede igennem, så det er meget muligt jeg ikke fik fat i det hele.
Jeg forstod det sådan at der kom 42000 indvandre til landet hvert år. Men
det kan vel heller ikke passe?

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 04-03-06 13:32

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Jaja, den er go' med dig - link tak.

Jeg gider ikke finde tingene frem igen fra Danmarks Statistiks
statistikbank. Men som nævnt: tallene viser at indvandrernes
fertilitetsmønster i løbet af en tre generationer svarer til danskernes.
Hvis vel at mærke de ikke skal starte med Jahre Null i hver generation,
fordi de skal giftes med en pige eller dreng fra hjemlandsbyen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-03-06 19:23

> [...]
> Hvis vel at mærke de ikke skal starte med Jahre Null i hver generation,
> fordi de skal giftes med en pige eller dreng fra hjemlandsbyen.

Du husker forkert, man talte om to forskellige ting, og fertilitetsmønstrene
var kun i nærheden af hinanden, - hvis jeg ikke husker forkert.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-03-06 09:42

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Du husker forkert, man talte om to forskellige ting,

Hvilke? Og når jeg angav det med Jahre Null, er det fordi jeg er klar
over at der er »støj« i Danmarks Statistiks tal; man snyder nemlig på
badevægten. En 4. generationsinvandrer vil i den officielle statistik
fremgå som en 2. generationsindvandrer, hvis en af forældrene er
familiesammenført her til landet.

> og fertilitetsmønstrene var kun i nærheden af hinanden, - hvis jeg ikke
> husker forkert.

Fertilitetemønstrene var »i nærheden af« hinanden, men der var tydligvis
tale om en udvikling. Læg mærke til at jeg ikke angav et bestemt antal
generationer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Poul Nielsen

Dato : 23-02-06 15:29

> [...]
> at de fremdeles gifter sig med udenlandske muhammedanere og dermed trækker

Problemet med indvandringsmodstanderne er at de ikke har en realistisk
opfattelse af problematikken. Man kan ikke smide folk ud når først de har et
dansk pas. Har de opholdstilladelse er de berettiget til dansk pas efter 8
år osv. Det eneste vi reelt kan gøre er at stramme op, så det bliver sværere
for dem at komme ind i Danmark.

> [...]
> Det er også mit indtryk, at DF får flere og flere vælgere desto flere
> muhammedanerne bliver - og det er ikke muhammedanerne, der stemmer på DF.

Pointen med det jeg skrev var at man ikke behøver at "hade" muslimer man kan
"Akademisk" konkludere at danskere der guffer lille gris til aftensmad, ikke
passer skidegodt sammen med stærkt religiøse Muhammedanere (Muhammedsagen i
mente) og at de indvandrerer vi leder efter skal være særdeles veluddannede
før end at vi får brug for deres arbejdskraft og vi kan vist roligt
konkludere at vores Muhamedanere ikke er veluddannede.

> Din efterlysning af noget mere akademisk, ved jeg ikke hvad betyder; men
> problemet er nu heller ikke særlig svært at overskue. Det er simpel
> demografi og kultursammenstød.

Ja men vi ser sagen gennem forskellige briller.

Fra : Anonym

Dato : 23-02-06 15:50

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dansk pas. Har de opholdstilladelse er de berettiget til dansk pas efter 8
> år osv. Det eneste vi reelt kan gøre er at stramme op, så det bliver

Det er ikke ubetinget korrekt. Det er ikke nogen ret at opnå indfødsret
eller at opretholde en en gang tilkendt opholdstilladelse.
Grundloven overlader tildelingen af indfødsret til Folketinget. Det står i
Folketingets magt at nægte indfødsret til uønskede personer, og selvom
tilkendelsen
i praksis sker pr. automatik er der intet til hinder for at ændre reglen til
et helt individuelt skøn.
Udlændinges ret til fortsat ophold i Danmark er heller ingen automatisk
menneskeret men en nådesakt.
I det omfang at det retlige grundlag kan udledes af love, som Folketinget
har vedtaget, står det jo et fremtidigt politisk flertal frit for at ændre
eller ophæve det igen.

Noget andet er så, at det er vanskeligt at fratage en person dansk
indfødsret, men selv det er der faktisk hjemmel for i visse situationer,
hvor indfødsret er erhvervet ved svig.

Hvis du er af den opfattelse, at det er umuligt, må du naturligvis påvise
hvorfor det er tilfældet.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 23-02-06 16:34

"Anonym" <anonym@anonym.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Du skriver:

> Det er ikke ubetinget korrekt. Det er ikke nogen ret at opnå indfødsret
> eller at opretholde en en gang tilkendt opholdstilladelse.
> Grundloven overlader tildelingen af indfødsret til Folketinget.

Og så skriver du

> [...]
> hvor indfødsret er erhvervet ved svig.
>
> Hvis du er af den opfattelse, at det er umuligt, må du naturligvis påvise

Hvis Danmark er en båd og hullerne i lovgivningen var huller i skibet ??
hvor længe tror du skibet ville flyde 1 2 eller 3 minutter. Muhamedanere
der flytter til Malmø osv. som jeg skrev "Problemet med
indvandringsmodstanderne er at de ikke har en realistisk
opfattelse af problematikken." I lever ikke i virkelighedens verden, den
verden hvor indvandrere kan flytte til Danmark hvis de vil.

Fra : Anonym

Dato : 24-02-06 08:51

> [...]
> opfattelse af problematikken." I lever ikke i virkelighedens verden, den
> verden hvor indvandrere kan flytte til Danmark hvis de vil.

Læs det jeg skriver en gang til. Jeg anfører, at lovgiverne fastlægger den
førte udlændingepolitik.
Det modsiger du ikke. I stedet for omdefinerer du dit argument ved at flytte
fokuset til mulige omgåelser af loven og benytter igen lejligheden til at
beklikke indvandrermodstandernes sans for realiteter.
Den virkelige verden er ikke uden mulighed for omgåelse, men det er jo ikke
i sig selv noget argument for ikke at lukke smuthullerne.
Selvfølgelig kan udlændinge bosætte sig i Malmø og derved omgå den nuværende
lovgivning, men det er kun rigtigt for så vidt, at lovgiverne ikke ændrer
ved retstilstanden.
Forhold dig konkret til det jeg skriver i stedet for at fremkomme med
meningsløse udsigelser.

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-02-06 16:42

Poul Nielsen wrote:
> [...]
> pas efter 8 år osv. Det eneste vi reelt kan gøre er at stramme op, så
> det bliver sværere for dem at komme ind i Danmark.

Der er masser af ting, vi kan gøre for at rulle udviklingen tilbage. Det er
gennemgået igen og igen i de to nærværende grupper gennem årene. Det er dig,
der mangler sans for den virkelige realitet - nemlig at hvor der er en
vilje, der er der en vej. I det her tilfælde masser af veje.

> [...]
> efter skal være særdeles veluddannede før end at vi får brug for
> deres arbejdskraft og vi kan vist roligt konkludere at vores

Så med 'akademisk' mente du din egen hjemmestrikkede Emma Gad?

> Ja men vi ser sagen gennem forskellige briller.

Nej. Du ser sagen gennem briller, jeg ser den uden og uden omsvøb.

Fra : Peter

Dato : 23-02-06 22:57

> [...]
> der mangler sans for den virkelige realitet - nemlig at hvor der er en
> vilje, der er der en vej. I det her tilfælde masser af veje.

Jamen kære Hr Svendsen hvis du mener at du kan få regeringen med på det, så
er jeg helt fyldt med beundring for dit initiativ. Men er det realistisk??.

Fra : HrSvendsen

Dato : 24-02-06 00:12

Peter wrote:
> [...]

> Jamen kære Hr Svendsen hvis du mener at du kan få regeringen med på
> det, så er jeg helt fyldt med beundring for dit initiativ. Men er det

Det der er realistisk er, at vi kan sende langt de fleste hjem igen. Over
tid. Situationen vil hele tiden blive mere og mere radikaliseret. Det har
enhver, der gider, kunnet se allerede har været igang i flere år nu. Og det
bliver meget værre. For muhammedanerne bliver hele tiden bare flere og
flere, og vi andre bliver hele tiden færre og færre.

For hver optrapning af konflikten bliver stadig større og større dele af
befolkningen klar til at tage de skridt, der er nødvendige for at få vendt
udviklingen. Den evige snak om snak bliver flere og flere trætte af. Selv
ikke en almindelig dhimmi-type vil holde sig tilbage, når det f.eks.
begynder at ramme hans egne børn.

Klasseeksemplerne på det er de sidste to københavnske skoleborgmestre fra
henholdsvis Enfoldighedslisten og Sociopatologisk Fupparti, der begge valgte
privatskoler til deres børn fremfor den folkeskole, de selv styrede (det
kunne derfor kun være klientellet i folkeskolen, de ville skåne deres børn
for, så de ikke skulle gå gennem det, Kåre Bluitgens børn har skullet gå
igennem).

Dansk Folkeparti's konstant øgende tilslutning spejler fuldkommen den
konstant stigende mængde muhammedanere i Danmark. Enhver der benægter, at vi
har en stygt alvorlig og hele tiden eskalerende konflikt mellem danskerne på
den ene side, og muhammedanerne på den anden side, er en, der har gjort sig
blind i håbet om, at det hele går væk af sig selv.

Men det gør det ikke. Vi er nødt til at gøre en indsats for at få problemet
(den massive mængde muhammedanere) til at gå væk. Når det går op for folk,
så går det stærkt. Sådan er det altid med borgerkrige. Lige pludselig går
det aller helvedes stærkt, og blodet flyder som springflod i gader og
stræder.

Men vi kan undgå, det kommer så vidt, ved at handle konstruktivt mens vi
stadig har en chance for at vende udviklingen mod ellers uundgåelig
borgerkrig. Vi kan betale en masse hjernedøde muhammedanere fyrsteligt for
at vende tilbage til deres muhammedanske mønsterlande. Det vil få mange af
dem til at repatriere, og det vil være en langt billigere og langt mere
human løsning end alternativet.

Vi kan for en tid afskaffe al offentlig forsørgelser - for alle. Ligesom
f.eks. i Italien, hvor der hverken er arbejdsløshedsunderstøttelse eller
bistandshjælp. Det vil få utallige muhammedanere til at søge mod bedre
græsgange. Sverige f.eks. Eller Norge.

Der er _mange_ ting, vi kan gøre. Ting vi bør gøre for alle parters skyld.
Alternativet er alt for uhyggeligt, og dem der benægter, det kan ende i
borgerkrig, de har sandelig intet lært af menneskets historie og da slet
ikke historien mellem europæere og muhammedanere.

Når det om ganske få år ikke længere kan skjules, at muhammedanerne snart
vil være i flertal, så ændrer indstillingen sig markant. Endnu mere end den
allerede har ændret sig, og det siger faktisk ikke så lidt. Du kan bare tage
et vue ud over denne gruppes historie. For ganske få år siden var det os
fædrelandskærlige, der hele tiden blev kaldt alt muligt af en hel masse. I
dag er det omvendt. Faktisk er det nu kommet så vidt, at
dhimmierne/PC'erne/landsforrædderne mærker den hede ånde i nakken, de selv
var så glade for at blæse omkring sig dengang. De ryger ud af gruppen med de
sjoveste og mest fornærmede afskedsærklæringer, der tænkes kan. Ja, der er
endda dem, der ryger ud af gruppen før man overhovedet opdager, de har været
her.

Det er den vej, vinden blæser, og den blæser op til storm. Jo før vi får
taget hul på bylden, desto bedre. Så ikke det hele ender som Holger Danske
myten har forudsagt for os. Med borgerkrig.

Fra : Henri Gath

Dato : 25-02-06 00:06

"Peter" <peter@hjelpmoar.com> skrev i en meddelelse

> Jamen kære Hr Svendsen hvis du mener at du kan få regeringen med på det,
> så
> er jeg helt fyldt med beundring for dit initiativ. Men er det
> realistisk??.

Er dit hovede realiststisk?

Fra : Anonym

Dato : 23-02-06 10:36

> [...]
> den mere akademiske tilgang til sagen som Karen Jespersen og hendes mand

Det er jeg principielt enig med dig i. Dog synes jeg, du skyder dig selv i
foden med formuleringen:
"...problemet ligger i at DF er imod "muslimer" og at det derfor får en
slags krypto-racistisk undertone, en undertone der er vulgær og til tider
direkte ubehagelig."

Sagen er jo desværre, at der er unikke problemer med indvandringen af
muslimer, der adskiller sig afgørende fra andre befolkningsgrupper. Jeg tror
personligt ikke, at demokratiet i sin nuværende form kan overleve, hvis
andelen af muslimer vokser til en kritisk masse.
Selv hvis vi formoder, at kun 10-20 procent af muslimerne i Europa udgør en
risiko, er det stadigvæk nok til at forrette alvorlig skade. Overvej en
gang hvor mange terrorangreb Europa kunne tåle, før det alvorligt ville
påvirke vores frihedsrettigheder og humanistiske selvforståelse.
Uanset hvordan man vender og drejer det, indebærer flere muslimer en større
risiko for terror og ustabilitet -- ikke fordi alle muslimer er terrorister,
for det er de selvfølgelig ikke -- men ud fra det synspunkt, at der ganske
enkelt er for mange muslimer, med latent sympati for ekstremisme til at
samfundet kan klare problemet med traditionelle redskaber som individuel
retsforfølgelse.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-06 11:58

Anonym <anonym@anonym.com> wrote:

> [...]

> "...problemet ligger i at DF er imod "muslimer" og at det derfor får en
> slags krypto-racistisk undertone, en undertone der er vulgær og til tider

Det synes som om mange DF-hadere snarere hader deres indre billede af
DF, end det DF rent faktisk er.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anonym

Dato : 23-02-06 12:19

> Det synes som om mange DF-hadere snarere hader deres indre billede af
> DF, end det DF rent faktisk er.

Det tror jeg også. Hvis partiet blot kunne skille sig af med dem, hvis
retorik alene tilfredsstiller rendestenen, tror jeg at flere ville tage DF
alvorligt.
Hvis jeg kunne bestemme, var Frevert selvskreven kandidat til eksklusion.
Hun bekræfter folks værste fjendebillede af partiet som samling for en flok
udannede ignoranter.
Og det er ikke hvad vi har brug for, når nationen er i krise.
Selv kafefolket, som min søster (desværre) tilhører, ved inderst inde, at
der er et problem, og det er kun deres automatpilot, som forhindrer dem i at
se og erkende sandheden. Det vil ske før eller senere, når islamisterne
stiller krav, som udfordrer deres livsstil, men skal det undgås at alting
kammer over i fascisme, er det bedst, hvis sandhedens øjeblik indtræffer før
end siden.
Frevert bekræfter alle de pladdertolerante i at islamkritik fundamentalt er
illegitim, og fritager dem derved fra at forholde sig til deres egen indre
skepsis.
Giv hende sparket!

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-06 12:33

> [...]

> Hun bekræfter folks værste fjendebillede af partiet som samling for en flok

Hendes seneste fejltagelse, med sms'en, viser at hun må formodes af have
sin fremtid bag sig.

> Og det er ikke hvad vi har brug for, når nationen er i krise.
> Selv kafefolket,

Kaffe-folket? Café-folket som drikker café latte?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anonym

Dato : 23-02-06 12:46

> Hendes seneste fejltagelse, med sms'en, viser at hun må formodes af have
> sin fremtid bag sig.

Den med kræftknuderne var også forkastelig.

> Kaffe-folket? Café-folket som drikker café latte?

Ja. Det var naturligvis Café-folket jeg mente

Fra : Per Rønne

Dato : 05-03-06 09:42

Anonym <anonym@anonym.com> wrote:

[Louise Frevert]

> Den med kræftknuderne var også forkastelig.

Ifølge hende selv og hendes webmaster, havde hun intet med det at gøre.

Politi og anklagemyndighed har ingen sag mod hende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-03-06 09:59

> [Louise Frevert]

Jeg har bemærket, at man nu taler om "kræftknuder", i begyndelsen var det
"kræftceller", og hvad der stod var "og kræften breder sig", - men det
billede var vel ikke stærkt nok, så vi har fået sandheden plud moms.

Jeg kan ikke se starten af tråden, - har haft et totalt XP-nedbrud.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-03-06 10:05

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> billede var vel ikke stærkt nok, så vi har fået sandheden plud moms.
>
> Jeg kan ikke se starten af tråden, - har haft et totalt XP-nedbrud.

Nå, det er åbenbart faktisk Cybercity, som har nulstillet alle indlæg for et
par dage siden, - jeg kunne heller ikke rigtig se, hvad det havde med en
geninstallation at gøre.

Fra : AF

Dato : 23-02-06 16:35

Anonym skrev i news:43fd9a31$0$15782$14726298@news.sunsite.dk

[ ... ]
> Giv hende sparket!

Din søster eller Frevert - eller dem begge?

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*

Fra : Jim

Dato : 25-02-06 14:05

> [...]
> Frevert bekræfter alle de pladdertolerante i at islamkritik fundamentalt
> er illegitim, og fritager dem derved fra at forholde sig til deres egen

At folk mener, at noget af retorikken hører hjemme i rendestenen, er jo et
tydeligt bevis på, at de ikke har forstået eller accepteret sandheden.
Engang imellem gør sandheden ondt. Sandheden kan være grim og lyde ond.
DF er et parti, der er helt nede på jorden. Vi er ikke så højtragende som
dem i Helle-klubben.
Vi forsøger ikke at snobbe opaf. Det er ikke nødvendigt for et parti, der
kender dets værdi.
Vi kan jo ikke alle gå rundt og tale kancellisprog.

J.
--
Samspilssituationer, involverende spæde eller yngre personer
engageret i diverse uspecificerede rekreative sysler,

Fra : Kim2000

Dato : 23-02-06 12:50

> [...]
> ekstremisme til at samfundet kan klare problemet med traditionelle
> redskaber som individuel retsforfølgelse.

Som sådan er problemet næppe deres religion, men at de folk der kommer til
landet befinder sig godt 500 år bagud i tiden. En veluddannet tyrker giver
næppe problemer, problemet er at den tyrker der kommer til landet er en
gedehyrde fra en landsby der ikke har bevæget sig siden det 14. århundrede.
Problemet er ganske enkelt det, at vi, hvor barsk det end lyder, må erkende
at EU koldt og kynisk skal se på hvem vi kan bruge og hvem vi ikke kan
bruge. Altså en somalisk flygtning med en universitetsuddannelse fra
"Harward" kan komme ind i landet, en somalisk flygtning uden uddannelse må
tilbringe tiden i en flygtningelejr indtil der er ro i landet. Det er godt
nok ikke sympatisk, men vi kan ikke redde hele verden. Og så skal vi begynde
at helt afvise flygtninge der kommer til landet. Hvis man er i stand til at
betale en menneskesmugler, så er man altså ikke flygtning, man er
bekvemmelighedsflygtning. Er det humant at kun de rigeste må have mulighed
for at leve i fred? Man må henvende sig til den lokale flygtningelejr og
_der_ søge om at komme til EU. Så fik vi samtidig stoppet menneskesmulerne.

mvh
Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 23-02-06 13:40

Kim2000 wrote:
> [...]
> rigeste må have mulighed for at leve i fred? Man må henvende sig til
> den lokale flygtningelejr og _der_ søge om at komme til EU. Så fik vi

Du generelliserer groft her, IMHO, min svigerfamilie, som er Tyrkere har
alle, også deres børn født her i landet, en akademisk udd. ligså deres
vennekreds fra Tyrkiet men også fra andre "Muslimske" lande som f.eks. Iran.

Så kan jeg jo, med samme generellisering som du bruger, sige at de fleste
der kommer her til landet fra Tyrkiet, har en akademisk udd.

Men der er jo nogen problemr med de udd. en hel del af dem blev ikke, og
nogen (stadig for mange) bliver stadig ikke godkendt her i landet, hvorfor
at disse mennesker må starte enten helt forfra med deres respektive udd.,
hvilket mange ikke orker at gøre en gang til, eller finde at alm. arbejde
hvortil en udd. ikke er påkrævet, eller som sidste mulighed starte eget op.
Det sidste valgte mine svigerfamilie, og det går da så godt at de allerede
har haft 1 "barn" færdig udd. på College i USA, og p.t. har 2 andre gående
der.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Per Rønne

Dato : 05-03-06 11:42

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> Som sådan er problemet næppe deres religion

Ikke helt. Husk på at deres »religion« er et samlet og totalitært
politisk-religiøst system.

Medmindre de altså har forladt en del af grundlaget for islam, som
defineret af Muhamed og de første kaliffer. I så fald er de mere i tråd
med en Naser Khader.

Også veluddannede kan være islamister, med hang til at ønske Dar
al-Islam tilbage til Muhameds tid, og til tiden for de første kaliffer -
og ønske om verdenserobring.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 23-02-06 12:02

On Thu, 23 Feb 2006 08:40:03 +0100, "Poul Nielsen" <555@get2net.dk>
wrote:

>"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

>Det jeg efterlyser er
>den mere akademiske tilgang til sagen som Karen Jespersen og hendes mand
>Ralf Kittelrov står for.

sidder du godt i sofaen?

Kaj Munk:
Vi er trætte af den gode tone, vi vil have sandhed
"Sandheden er ikke for forsigtige folk, de skal ikke have sandhed men
sofa. Spørg aldrig, aldrig, aldrig om det kan nytte, spørg om det er
sandhed. Jeg spørger ikke om følgen. Jeg spørger om sandheden.
Sandheden er ikke rolig og værdig og ophøjet, den bider og river og
slår."

Fra : Jim

Dato : 25-02-06 13:56

> [...]
> sandhed. Jeg spørger ikke om følgen. Jeg spørger om sandheden.
> Sandheden er ikke rolig og værdig og ophøjet, den bider og river og

Hvis ikke man vidste, at det var Kaj Munk, så kunne man gå hen og tænke på
Onkel Danny.

J.

Fra : Jesper

Dato : 23-02-06 22:56

Kære Allan Riise!
Du ved ligesågodt som jeg gør at din kone og svigerfamilie som
formentlig er fra Ankara, Izmir eller Istanbul områderne, ikke er
repræsentative for gederygterne på Anatoliens højslette eller i
Kurdistan som udgør største del af de tyrkere der er kommet her til
landet.

Og så forresten: Hvormange anatolske fåre-og gedehyrder har råd til
at sende deres børn på collage i USA?

Faktum er at din kone er et overklasseløg fra Tyrkiet og findes i
nogenlunde samme hyppighed i Danmark som ægte rødhårede negere på
Christiania.

Fra : Allan Riise

Dato : 23-02-06 23:05

Jesper wrote:
> [...]
>
> Faktum er at din kone er et overklasseløg fra Tyrkiet og findes i
> nogenlunde samme hyppighed i Danmark som ægte rødhårede negere på

Sludder, du aner intet om min kone og hendes familie, men der er faktisk fra
en landsby oppe i bjergene, stik den!

Fra : Jim

Dato : 25-02-06 14:09

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Sludder, du aner intet om min kone og hendes familie, men der er faktisk
> fra en landsby oppe i bjergene, stik den!

Hvor mange geder fik din familie i medgift?

Fra : Allan Riise

Dato : 25-02-06 15:10

Jim wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange geder fik din familie i medgift?

Min kone og jeg, ingen, ej heller min svigerfar, han blev gift i Danmark.

Fra : Kim2000

Dato : 23-02-06 23:08

[...]

Jeg kunne ikke sige det bedre selv.

mvh
Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 23-02-06 23:13

Kim2000 wrote:
> [...]
> repræsentative for gederygterne på Anatoliens højslette eller i
> Kurdistan som udgør største del af de tyrkere der er kommet her til

Hvor i kloger jer, og det på ting i intet ved om.

Min svigerfar havde en udd. fordi hele landsbyen var med til at betale for
samme, og han startede forfra her i landet, som ganske almindelig lønslave,
og selvom han nu har 3 gode firmaer, så ser han det som en ære, og hans
pligt, at vedblive med at arbejde på den arbejdsplads som han fik da han kom
til landet, fordi at det var qua den løn han hævede derfra der gjorde det
muligt for ham at blive til det han er i dag, så han arbejder der
selvfølgelig stadigvæk, dog nu i en anden og bedre position.

Men det må da heve været rart for jer at få luftet jers fordomme.

Fra : Kim2000

Dato : 24-02-06 00:19

> [...]
> der selvfølgelig stadigvæk, dog nu i en anden og bedre position.
>
> Men det må da heve været rart for jer at få luftet jers fordomme.

Det er dejligt med solskinshistorier, men hvad du altså siger er at dem der
har en uddannelse, når de kommer de klarer sig godt. Fint, det var sådan set
bare det samme jeg lagde ud med i morges.

mvh
Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 24-02-06 00:23

Kim2000 wrote:
> [...]
> dem der har en uddannelse, når de kommer de klarer sig godt. Fint,
> det var sådan set bare det samme jeg lagde ud med i morges.

Og det kan lige så godt være en Tyrkisk Muslim, det som jeg lagde ud med i
morges!

Fra : Kim2000

Dato : 25-02-06 16:23

> Og det kan lige så godt være en Tyrkisk Muslim, det som jeg lagde ud med i
> morges!

Jeg mindes aldrig jeg modsagde dig. Jeg startede endda med at sige det næppe
er religionen i sig selv, der er problemet, men at dem der dyrker den som
sandheden og svar på alt, oftest er gedehyrden fra "middelalderen", som vi
ærlig talt ikke kan bruge til noget her i det moderne vesten. Derfor er
personen ikke velkommen.

mvh
Kim

Fra : AF

Dato : 24-02-06 00:35

Allan Riise skrev i news:43fe3352$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

[ ... ]
> [...]
> gjorde det muligt for ham at blive til det han er i dag, så han arbejder
> der selvfølgelig stadigvæk, dog nu i en anden og bedre position.

Stor respekt for de indvandrere der gør en stor arbejdsindsats og som derved
kan klare sig selv og forsørge sin familie.

Den slags indvandrere har vi plads til mange flere af!

Hils din kone og svigerfamilie og sig, at vi er mange danskere der har stor
respekt for det de har opnået.

Fra : Jesper

Dato : 26-02-06 01:00

> Min kone og jeg, ingen, ej heller min svigerfar, han blev gift i Danmark.

Der kan du bare se. Din kone og svigerfamilie er slet ikke
repræsentativ for de tyrkiske som er kommet til Danmark i så stort
tal. 3 børn på US Collage? Vi taler om et millionbeløb som din
svigerfamilie har punget op med til det. Faktum er at din svigerfamilie
tilhører den rigeste 1 promille af Tyrkiets befolkning!

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-06 07:49

Jesper wrote:

> [...]
> svigerfamilie har punget op med til det. Faktum er at din
> svigerfamilie tilhører den rigeste 1 promille af Tyrkiets befolkning!

Nej, for de bor i Danmark og har skabt deres "formue" her i landet.

Fra : Tony

Dato : 26-02-06 10:19

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev

> Nej, for de bor i Danmark og har skabt deres "formue" her i landet.
>
> --
> Allan Riise

Ved at snyde den Danske stat for moms og skat ?

Tony

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-06 10:25

Tony wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev

> Ved at snyde den Danske stat for moms og skat ?

Det er der nogen der gør, men de må jo så siges at være yderst
velintegrerede, al den tid, at det har været "Dansk Nationalsport" i de +40
år jeg kan huske tilbage.

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 22:27

Allan Riise wrote:

> Det er der nogen der gør, men de må jo så siges at være yderst
> velintegrerede, al den tid, at det har været "Dansk Nationalsport" i
> de +40 år jeg kan huske tilbage.

Ja, sort arbejde er tegn på god integration.

--
Per V.

Hvis sandheden er krigens første offer, er nuancerede standpunkter det
andet.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 27-02-06 16:38

On Sun, 26 Feb 2006 22:27:11 +0100, Per Vadmand wrote:

> Ja, sort arbejde er tegn på god integration.

Så må det være nogle ualmindeligt velintegrerede unge mennesker som Skat
træffer når de er på pizzaria.

/|\
/\
Bruno

Fra : Emer

Dato : 26-02-06 10:30

"Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i en meddelelse

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev

> Ved at snyde den Danske stat for moms og skat ?

Hvis man nu gør det, så er det det bedste bevis på, at man er fuldt og
aldeles integreret.

Fra : AF

Dato : 26-02-06 19:21

Tony skrev i news:440172ab$0$15788$14726298@news.sunsite.dk

[ ... ]
> Ved at snyde den Danske stat for moms og skat ?

Sikkert ikke - for ikke alle er sådan.

Og så er der for øvrigt også en hel del danskere der snyder den danske stat
for moms og skat!!

Fra : Tony

Dato : 27-02-06 01:04

"AF" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> [ ... ]
>
> Sikkert ikke - for ikke alle er sådan.
>
> Og så er der for øvrigt også en hel del danskere der snyder den danske

Forhåbentlig da ikke med vilje : o )

Tony

Fra : Allan Riise

Dato : 27-02-06 08:24

Tony wrote:
> "AF" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

> Forhåbentlig da ikke med vilje : o )

Åhh, hvad, skulle det ske, at de opdager at de er "kommet til" at snyde, så
flytter de bare til England eler Spanien/Frankrig eller lignende, mere for
ikke at man skal tro at det var med vilje.

Fra : AF

Dato : 27-02-06 09:11

Tony skrev i news:440241f4$0$15787$14726298@news.sunsite.dk

[ ... ]
> Forhåbentlig da ikke med vilje : o )

Ih nej da - det kunne en dansker da aldrig finde på, den slags er det kun
alle andre, incl. naboen, der kunne finde på!

Men ikke desto mindre er der da rimeligt ofte omtale af de milliarder der
tjenes sort, og som staten bliver snydt for skat og moms af.