Fra : Michael Laudahn

Dato : 23-02-06 00:24

-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: "Michael Laudahn" <ml@worldimprover.net>
An: <adam.hannestad@pol.dk>; <claus.blok.thomsen@pol.dk>;
<matias.seidelin@pol.dk>; <tanja.p.astrup@pol.dk>
Cc: <jp@jp.dk>; <df@ft.dk>; <um@um.dk>; <stm@stm.dk>;
<fmicopenhagen@post.tele.dk>; <egyptembassydenmark@yahoo.com>;
<alexander.italianer@cec.eu.int>; <johannes.laitenberger@cec.eu.int>
Gesendet: Donnerstag, 23. Februar 2006 00:20
Betreff: 'Egypten gav Fogh mulighed for forsoning'

Hele denne diskussion er jo fuldstændig meningsløst, sålænge man
ikke bryder
tabuen og spørger helt åbent hvorfor vores lande egentlig bliver
invaderede
fra tredjeverden, og specielt fra islam-området. Det er jo vores
lande, og
vi behøver helt enkelt ikke tillade dette massive indtrængen af
uforenlige personer.

Det normale ville vel være, at disse mennesker byggede deres egne
lande op
således, at de kunne tåle livet der, i stedet for at indtrænge hos
os, og
derved hjulpet af vores perverse og landsforræderiske godhedsindustri.

Regeringen ville være godt vejledet at se således på tingene og i
henhold
dermed søge samråd med de andre europæiske lande, for at opnå en
fælles
holdning overfor specielt araberverden, i stedet for at fortsætte med
at
hver dag opgive hektarvis af vores territorium til fordel for de
uønskede
fremmede.

--
>.)

Unter blinden ist der einäugige könig.

http://worldimprover.net/

Fra : Kim2000

Dato : 23-02-06 01:16

"Michael Laudahn" <laudahn2002@yahoo.se> skrev i en meddelelse

[...]

--------------

Det gode ved hele den her konflikt må være at enhver der var i tvivl om
Tyrkiet var klar til EU har fået et klart og tydeligt svar. Så intet er så
skidt at det ikke er godt for noget.

mvh
Kim

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-02-06 05:37

NG: no.samfunn.politikk.diverse og swnet.politik fjernet.

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

<snip>

[citat]

Egypten: Vi ønsker ikke retslige indgreb

I løbet af oktober og november gjorde den egyptiske udenrigsminister
Ahmed Aboul Gheit i flere breve Danmark og det internationale samfund
opmærksom på, at det ikke var et retsligt indgreb over for
Jyllands-Posten, Egypten bad om.

[...]

Brev til Annan

I slutningen af november sendte han også et brev til samtlige lande i
FN's generalforsamling. Brevet var kort forinden blevet stilet til FN's
generalsekretær, Kofi Annan.

"Vi forventer ikke, at noget land vil tage strafferetslige eller
disciplinære skridt mod en avis(...)", skrev den egyptiske
udenrigsminister i brevet til alle FN's medlemslande og fortsatte:

"Alligevel havde vi (...) forventet en officiel dansk erklæring, der
ville understrege behovet for og endda forpligtelsen til at respektere
alle religioner og afstå fra at krænke deres tilhængere, for at
forhindre en eskalering, der kunne få alvorlige og vidtrækkende
konsekvenser".

[citat slut]

Det er fuldstændigt det samme: en officiel dansk erklæring, der
understreger [...] forpligtelsen til at [...] afstå fra at krænke
(religions-) tilhængere.

Politiken er uvederhæftig. Det er det samme som at kræve disciplinære
skridt.

Og her er hvad der stod i ambassadørene brev fra okober:

" ... to take alle those responsible to task under the law of the land
in the interest of inter-faith harmony, better integration and Denmarks
overall relations with Muslim world. We rest assured that you will take
all steps necessary."

Her er Politikens egen oversættelse:

" ... at gå i rette med de ansvarlige i henhold til landets love af
hensyn til den religiøse sameksistens, bedre integration og Danmarks
forhold til den muslimske verden i almindelighed. Vi stoler på, at De
vil tage de nødvendige skridt."

Den sidste sætning er vigtig, men den var udeladt fra det brev Politiken
gengav i søndags, og det var ikke med i kommentarerne fra de
sprogeksperter Politiken citerede - og har således sandsynligvis ikke
været forelagt disse.

Oversætteren er oplyst at være Helle Albeck. Oversættelsen af sidste
sætning er direkte forkert. Ordet "assured" skal oversættes til
overbevidst eller forvisset og ikke stole på. Vendingen "We rest ..."
skærper. Og "all" er helt udeladt.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 23-02-06 06:00

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sætning er direkte forkert. Ordet "assured" skal oversættes til
> overbevidst eller forvisset og ikke stole på. Vendingen "We rest ..."

Som en imam sagde i radioen igår Onsdag morgen, at under islam er der fri
ytringsfrihed og det har der alle dage været !!!

Hmm, deres muslimsk definition af ytringsfrihed er vist anderledes end Dansk
ytringsfrihed.

I må sige og gøre lige det i vil, men i skal lige være klar over, at hvis
jeg som muslim ikke kan lide det i siger, så slår jeg jer ihjel.

Svend

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-06 08:04

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> I må sige og gøre lige det i vil, men i skal lige være klar over, at
> hvis jeg som muslim ikke kan lide det i siger, så slår jeg jer
> ihjel.

NETOP - ARABISK JUNGLELOV ER IKKE TIL FNIDDER

"Survival of the fittest" - Charles Darwin 1856

Politiken idag nævner at profettegningerne har skabt 53 dræbte i 4
lande.

Tøgers leder giver Fogh ansvar

Skulle vi ikke som enhver erfaren hønseavler holde trådnet mellem
kyllinger og ræve, -
- jerntæppe over Middelhavet i stil med israelernes kloge mure mod
palæstinensere?

Fra : @

Dato : 23-02-06 11:54

On Thu, 23 Feb 2006 05:59:58 +0100, "Svend Poulsen"
> [...]

>I må sige og gøre lige det i vil, men i skal lige være klar over, at hvis
>jeg som muslim ikke kan lide det i siger, så slår jeg jer ihjel.

at slå andre ihjel er nu engang muhammedaneres måde at ytre sig på,
og det har det været siden år 622

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-02-06 06:06

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> skrev

<snip>

: Politiken er uvederhæftig.

Og i dag, i torsdags udgaven, på side 3, gengives et brev der skal være sent
til FN's generalsekretær fra Ægyptens permanente repræsentant.

Det gengivet kan ikke engang læses med lup.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-06 06:45

> [...]
>
> "Vi forventer ikke, at noget land vil tage strafferetslige eller
> disciplinære skridt mod en avis(...)", skrev den egyptiske

Det var jo lige netop hvad han skrev i det brev, Politiken kom til at
offentliggøre kladden til [hvorfor mon Politiken ligger inde med sådan
en kladde?].

land«, så forlanger man at regeringen skal indlede retslige skridt mod
JP, noget ingen statsminister naturligvis ville gøre.

Derudover har lige nøjagtigt Ægypten i hele dette forløb spillet et
dobbeltspil, der ikke ligefrem underbygger landets troværdighed i denne
sag. Det var eksempelvis Ægypten der tog de falske tegninger med til
mødet i Riyadh, de tegninger de danske imamer havde taget med fra
Danmark, og som de muligvis selv havde fabrikeret - vi husker jo alle
det med »sandheden + moms«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-06 07:12

> [...]
> mødet i Riyadh, de tegninger de danske imamer havde taget med fra
> Danmark, og som de muligvis selv havde fabrikeret - vi husker jo

DOBBELTSPIL er hvad al diplomati handler om
"At sige sød vovse mens du leder efter en sten at kaste efter
køteren"

Mundtlighed mellem udenrigsministerier bør forbydes og alle ambasader
erstattes med email, så vi ved hvad er sagt.

Ægypterministeren interviewes af Politiken idag, og selvom avisen er
ham extremt venligt stemt, selv i lederartiklen, så afviser han at
"blive i taget i forhør" når han får et svært spørgsmål.som han
flygter fra

En diplomat der ikke vil svare skriftligt på alt, bør hjemsendes

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-06 06:59

"Michael Laudahn" <laudahn2002@yahoo.se> wrote in message

[...]

BW:
Tøger Seidenfadens leder idag opdigter at ægypterbrevet skulle afvise
at man ser islamofobi i JP-vittighedstegningerne, men at advarslen gik
på eskalation, der er nævnt på siden forinden i Politiken

Moslem mob killed 53 of their
own. in 4 islamic countries(Poliken2p2, 23feb06).

http://messenger.adtech.de/r105/r.asp?G=19D03G0G0G15EDG116G4G0G

Vi skal da ikke være barnepige for at overbefolkede muslimdiktaturer
pusser pøbel på pøbel for at bevare magten, og at deres vej imod en
oplysningstid kræver ofre, ligesom guillotinens i Paris 1792

Lad profferne i halenegerlandene vise deres sande ansigt, så danskerne
kan vågne og få EU med på masseudvisning.

Ingen ukærlighed i sådan sund kulturegoisme - jeg har da ofte kaldt
mine børn for halenegre. Den man elsker tugter man.

"Du skal være din ven et hårdt leje. Nietzsche
"Anybody can say charming things and try to please and to flatter, but
a true friend always says unpleasant things, and does not mind giving
pain
Indeed if he is a really true friend he prefers it, for he knows that
then he is doing good. Oscar Wilde