mere salt
Fra : @

Dato : 22-02-06 23:17

På kort sigt har Jyllands-Postens genistreg været dyr for Danmark, men
set i det store internationale og historiske perspektiv har den været
en gave, fordi den endeligt og uigenkaldeligt har fået trukket den
grundliggende uoverensstemmelse mellem de to kulturformer frem i
lyset. Uoverensstemmelsen gælder ikke muslimer kontra ikke-muslimer,
eller islam kontra kristendom. Nej, den gælder den muslimske
absolutisme og kvindeundertrykkelse og dens sammenblanding af religion
og politik på den ene side og den vestlige, sekulariserede verdens
åndsfrihed og demokrati på den anden side.

At gøre Jyllands-Posten til syndebuk for muslimernes reaktioner er
både proportionsforvrængning og forveksling af anledning med årsag. Og
at gøre absolut respekt for muslimernes religiøse uantastelighed til
midlet der skal få en nødvendig dialog mellem kulturerne i gang, er at
fortsætte strudsepolitikken med at stikke hovedet i busken i stedet
for at se kendsgerningerne i øjnene og sige nej til muslimernes
uholdbare illusioner, autoritetstro og fanatisme

Fra : Konrad

Dato : 23-02-06 12:47

"@" <1@invalid.net> wrote in message
> På kort sigt har Jyllands-Postens genistreg været dyr for Danmark,

(...)

Kan du blive enig med dig selv? I går skrev du ellers at det var "ævl" og
"vrøvl" da jeg tildelte JP æren for balladen - men du er altså nu blevet
overbevist?

Fra : @

Dato : 23-02-06 13:40

On Thu, 23 Feb 2006 12:47:29 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>"vrøvl" da jeg tildelte JP æren for balladen - men du er altså nu blevet

det er vrøvl og ævl jeg fristes næsten til at sige som sædvanlig fra
din side

enten kan du ikke læse eller også vil du ikke

balladen som du kalder der skyldes ene og alene diverse
voldsforherligende mørkemænd/koner (Ægyptens ambassadør)
som ikke ønsker ytringsfrihed da deres verden vil kollapse og deres
magthavere vil blive magtesløse

at begynde at pege på JyllandsPosten statsministeren den danske
regering eller flertallet af Danmarks befolkning som skyldige i denne
galskab tillader jeg mig at betrage som den rene strudesadfærd

prøv bare for en enkelt gangs skyld at få hovedet op af jorden og se
hvad det er der sker i virkelighedens verden

hver eneste gang en eller anden despot eller -isme har forsøgt at tage
magten i verden har som noget af det første kvalt ytringsfriheden

fordi magtsyge despoter ikke tåler sandhedens klare lys

det gælder også koranfacismens bødler som i dag forsøger at overtage
verdensherredømmet

desværre godt hjulpet på vej af _NYTTIGE IDIOTER_

med venlig hilsen

arbejdsmand _@_ som ikke finder sig i ret meget mere

søn af landmand Gammel@ som folk der havde deres helbred kært ikke
skulle træde for nær, men som var respekteret som en retsindig mand

sønnesøn af fodermester _@DenÆldre_ som aldrig frygtede
mørkemændene(nazisterne) han bekæmpede dem