Jelved synes tegningerne er helt i orden
Fra : Hovsada

Dato : 22-02-06 14:10

På TV2 udtaler Jelved:

"Næ, jeg har ikke haft noget imod at Jyllands-Posten trykte de
tegninger. Det må de helt selv om. Jeg har ikke følt mig forarget
over dem."

Marianne Jelved ser nærmest undrende ud over spørgsmålet.

Opfattelsen af at hun på linje med folk som Politikens Tøger
Seidenfaden og Socialdemokraternes Mogens Lykketoft og Poul Nyrup
Rasmussen tager skarpt afstand fra Jyllands-Posten profet-tegninger
holder simpelthen ikke.

"Jeg er overhovedet ikke imod tegningerne, men jeg synes bare ikke, det
var særlig kvikt, det Jyllands-Posten skrev i teksten ved siden af.
Den hovski-snovski tone kan jeg bestemt ikke lide," siger Marianne
Jelved med henvisning til den ledsagende tekst om, at alle må være
rede til at finde sig i spot og hån.

Se http://politik.tv2.dk/article.php/3700840.html

Jeg forstår ikke helt Jelved: hvis tegningerne er i orden, så er det
vel også i orden at skrive at alle må finde sig i spot og
hån....Hvis IKKE alle skal finde sig i "spot og hån" så betyder det
vel at man aldrig må skrive noget som nogen kunne opfatte sårende -
og så vil man jo som skrivende være fuldstændig paralyseret. Man
skal jo ikke opfatte JPs tekst som: "det gælder om hele tiden at såre
så mange mennesker som muligt", men som: "nogen gange blive nogle
mennesker såret, andre gange andre mennesker - man kan ikke altid
stille alle tilpas".

Fra : Anonym

Dato : 22-02-06 14:29

"Hovsada" <god.joker@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det er slet ikke så svært. En gåde der forhåbentligt ikke er alt for svær:
Hvordan forener man to diamentralt modsatte synspunkter?
Svaret er -- naturligvis -- radikalt frisind.