Lotte Bundsgaard kan finde sit tørklæde fr~
Fra : Jim

Dato : 22-02-06 12:52

http://www.borsen.dk/650.84950

Hvis hun bliver stødt af Rohdes tvetydige kommentarer, så må hun da hellere
blive from og dydig muhamsertøs.

J.

Fra : Kim2000

Dato : 22-02-06 13:10

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> http://www.borsen.dk/650.84950
>
> Hvis hun bliver stødt af Rohdes tvetydige kommentarer, så må hun da
> hellere blive from og dydig muhamsertøs.

Det er da en plat bemærkning, som jeg også selv studsede over. Ikke kun er
den sjofel og plat, men det er en kommentar der burde være fyret af eye to
eye med Helle Torning, når de havde fået 12 øl og sad og skrålede festsange
(de har vel også fredagscafe ligesom vi havde det på seminariet), ikke til
en journalist.

mvh
Kim

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 22-02-06 19:46

On Wed, 22 Feb 2006 13:10:19 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>(de har vel også fredagscafe ligesom vi havde det på seminariet), ikke til

Det har du ret i - hvis altså han var kommet med denne bemærkning uden
at Helle Torning selv havde lagt op til den.

Men det gjorde hun altså. Det var Helle Torning, der var dum nok til
at begive sig ned på det niveau. Hun startede, men fordi Jens Rohde
var kvik nok til at give retur, så gav det altså desværre bagslag for
Helle Torning.

Nu burde S så have glemt sagen lynhurtigt. Når man har dummet sig og
har fået en over næsen fra en kvik modstander, så skal man altså ikke
give sig til at trække historien i langdrag. Nej, glem det og kom
videre.

Specielt burde Lotte Bundsgaard have overvejet, hvordan denne historie
bliver opfattet i forskellige vælgergrupper. Det kan godt være, at
hendes påstande om sexchikane eller hvordan det skulle forstås, kan
gøre et vist indtryk på de Københavnske cafeer; men de vælgere, der
sidder der, de stemmer nu engang radikalt.

I de store grupper af socialdemokratiske arbejdere, som lige nu
vandrer over til DF i store flokke, der har man måske også opfattet
Jens Rohdes bemærkning som små-sjofel; men der ser man den slags som
hylende komisk. Prøv selv at forestille dig en rigtig
industri-arbejsplads - med god værkstedshumor - og tænk så over, om
det er Jens Rohde eller Helle Torning der har fået sympatien?

I virkeligheden har Lotte Bundsgaard altså hjulpet med at demontere
Helle Torning - hvor dum kan man være?

Fra : @

Dato : 22-02-06 20:22

On Wed, 22 Feb 2006 19:46:12 +0100, Lars J. Helbo
<fornavn@efternavn.org> wrote:

>I virkeligheden har Lotte Bundsgaard altså hjulpet med at demontere
>Helle Torning - hvor dum kan man være?

jeg har flere gange troet at bunden var nået,
men venstrefjøjen i dansk politik har overrasket mig hver gang endnu

Fra : Thomas J.

Dato : 22-02-06 20:46

Den Wed, 22 Feb 2006 19:46:12 +0100 sendte Lars J. Helbo
<fornavn@efternavn.org> følgende røgsignaler:

>hylende komisk. Prøv selv at forestille dig en rigtig
>industri-arbejsplads - med god værkstedshumor - og tænk så over, om
>det er Jens Rohde eller Helle Torning der har fået sympatien?

Det gør Jens Rohde, men mon ikke at Helle Thorning kunne få en
"trøstepræmie" hvis hun selv møder op og henter den på de selvsamme
arbejdspladser.....

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-06 04:22

> [...]

> det er Jens Rohde eller Helle Torning der har fået sympatien?
>
> I virkeligheden har Lotte Bundsgaard altså hjulpet med at demontere

Ja, er er der ikke noget »Maude er fornærmet, får migræne og går i seng«
over de socialdemokratiske overklasse-kvinders reaktion?

Det skal nok hjælpe til at få flere socialdemokrater til at gå over til
DF. Er det de konservative, de vil kapre vælgere fra?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 23-02-06 12:20

"Lars J. Helbo" <fornavn@efternavn.org> skrev i en meddelelse
> On Wed, 22 Feb 2006 13:10:19 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
> wrote:
>
> I virkeligheden har Lotte Bundsgaard altså hjulpet med at demontere
> Helle Torning - hvor dum kan man være?

Hun er jo netop een af den slags, der målbevidst er gået igennem den
"rigtige uddannelse", øvet sig i DSU, og nu har indtaget den stilling, som
levebrødspolitiker, hun har "studeret" til.
At hendes viden om samfundet udenfor hendes egne cirkler er noget anderledes
end der, fatter konen overhovedet ikke.
Men jeg husker ganske glimrende, hvorledes de studerende i DSU fandt hende
lig verdens 8. vidunder.

MVH
Egon

Fra : Kim2000

Dato : 23-02-06 13:00

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> end der, fatter konen overhovedet ikke.
> Men jeg husker ganske glimrende, hvorledes de studerende i DSU fandt hende

Jeg synes faktisk hun er en af de dygtige i partiet, jeg mener hun ville da
have været et langt mere logisk valg end Helle T. og Frank Jensen, der ikke
havde imponeret som minister. Men så bliver hun det jo sikkert næste gang,
man kan bare håbe på, hun forbliver loyal overfor den siddende formand, jeg
mindes nemlig at hun ligeledes var loyal overfor både Nyrup og Lykketoft.
Den loyalitet er noget der vejer særdeles tungt i min vægtskål.

mvh
Kim

Fra : Egon Stich

Dato : 23-02-06 16:25

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mindes nemlig at hun ligeledes var loyal overfor både Nyrup og Lykketoft.
> Den loyalitet er noget der vejer særdeles tungt i min vægtskål.

Hun er og bliver en oppurtunist.
Karrieren hedder: Politiker.
Loyal?
Kun overfor sig selv.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 05-03-06 14:12

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

[Lotte Bundsgaard]

> Jeg synes faktisk hun er en af de dygtige i partiet, jeg mener hun ville da
> have været et langt mere logisk valg end Helle T. og Frank Jensen, der ikke
> havde imponeret som minister.

På:

<http://www.ft.dk/BAGGRUND/Biografier/Lotte_Bundsgaard.htm>

kan man se at hun ikke har en uddannelsesmæssig baggrund, der gør det
naturligt at se hende som statsminister. Hertil kræves helst en
cand.polit. eller en cand.oecon. Hun er folkeskolelærer.

Men lad mig da rekapitulere de sneste statsministre [og
statsministeraspiranter] og deres uddannelser:

Lars Løkke Rasmussen. Cand.polit.
Helle Thorning Schmidt. Cand.polit.
Frank Jensen. Cand.oecon. [officielt, reelt scient.pol.].
Anders Fogh Rasmussen. Cand.oecon.
Mogens Lykketoft. Cand.polit.
Poul Nyrup Rasmussen. Cand.polit.

Den første cand.polit. i statsminsterstolen var Viggo Kampmann, og han
efterfulgtes minsandten af cand.polit. Jens-Otto Krag.

Den eneste uden embedseksamen fra et dansk universitet efter Kampmann,
var arbejdsmand Anker Jørgensen ...

Kort sagt: en stats- eller finansminister, der ikke har en økonomisk
kandidatgrad bag sig, vil blive »His Master's Voice«, vil blive
embedsmændenes bugtalerdukke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 05-03-06 14:52

> [...]
> efterfulgtes minsandten af cand.polit. Jens-Otto Krag.
>
> Den eneste uden embedseksamen fra et dansk universitet efter Kampmann,

Det kunne være det var på tide at få en person på posten, der rent faktisk
har prøvet det der med at arbejde, istedetfor karrierepolitikere der kun
teoritisk kender til arbejdsmiljø, bistand, fagforeninger og i det hele
taget aldrig har oplevet den virkelige verden. Nu ved jeg så ikke hvornår
Lars Løkke og Frank Jensen har været statsministerkandidat, men det er sagen
uvedkommende.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 05-03-06 16:16

On Sun, 5 Mar 2006 14:52:21 +0100, in dk.politik "Kim2000"
<kim2000@surfmail.dk> wrote:

> [...]
>teoritisk kender til arbejdsmiljø, bistand, fagforeninger og i det hele
>taget aldrig har oplevet den virkelige verden.

Hvad har det at gøre med om det er en akademiker eller ej?

Fra : Egon Stich

Dato : 05-03-06 16:43

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Hvad har det at gøre med om det er en akademiker eller ej?

Storm.Petersen:
En akademiker er een der har læst sig til, hvad vi andre ved.

Og dette havde han ikke opfattet helt forkert.

Mennesker, der kun kender verden fra skolebænken, har en falsk opfattelse af
denne.

Akademikere, der ikke er i stand til at udrette noget praktisk, men alene
teoretiserer, og som oftest til egen fordel, bør ikke være politikere.

Egon

..

Fra : T.Liljeberg

Dato : 05-03-06 16:59

On Sun, 5 Mar 2006 16:43:19 +0100, in dk.politik "Egon Stich"
<egon-stich@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Og dette havde han ikke opfattet helt forkert.
>
>Mennesker, der kun kender verden fra skolebænken, har en falsk opfattelse af

Der er ingen akademikere jeg kender, der kun kender verden fra
skolebænken. Om man har brugbar erfaring og formår at bruge den, har
ikke meget at gøre med om man er akademiker eller ej.

>Akademikere, der ikke er i stand til at udrette noget praktisk, men alene
>teoretiserer, og som oftest til egen fordel, bør ikke være politikere.

Den gruppe kan du så udvide til at omfatte en masse ikke-akademikere.

Hey - jeg får pludselig en fantastisk ide. Skulle vi ikke lade voksne
statsborgere over 18år stemme om, hvilke politikere, der skal styre
landet?

Fra : @

Dato : 05-03-06 17:44

On Sun, 05 Mar 2006 07:59:09 -0800, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

>Hey - jeg får pludselig en fantastisk ide. Skulle vi ikke lade voksne
>statsborgere over 18år stemme om, hvilke politikere, der skal styre
>landet?

du mener
lade voksne
statsborgere over 18år stemme om, hvem af de opstillede mennesker der
skal styre landet

de opstillede er udpeget at de bedst artikulerede mellem de 5-6% af
befolkningen som er medlem af et parti

mærkeligt
det hedder folkestyre ikke partistyre

folkestyrets udemokratiske spærregrænse er demokratiets værste fjende

hvorfor er antallet af af folketingsmedlemmer ikke steget i takt med
antallet af vælgere?

hvor mange stemmer i 1955 for at få 1 mandat?

hvor mange stemmer i 2006 for at få 1 mandat?

som nu færre og færre til at repræsentere folket
er det demokratisk?

Fra : T.Liljeberg

Dato : 05-03-06 17:56

On Sun, 05 Mar 2006 17:43:49 +0100, in dk.politik "@" <1@invalid.net>
wrote:

>du mener
>lade voksne
>statsborgere over 18år stemme om, hvem af de opstillede mennesker der
>skal styre landet

Ja, præcis.

>de opstillede er udpeget at de bedst artikulerede mellem de 5-6% af
>befolkningen som er medlem af et parti

Det står dig frit for at melde dig ind i et parti, stifte dit eget,
eller opstille som individuel løsgænger.

>folkestyrets udemokratiske spærregrænse er demokratiets værste fjende

Der vil altid være en spærregrænse, i kraft af at vi ikke alle kan
sidde i Folketinget.

>hvorfor er antallet af af folketingsmedlemmer ikke steget i takt med
>antallet af vælgere?

Fordi et for stort antal parlamentarikere er for ineffektivt og
besværligt.

>hvor mange stemmer i 1955 for at få 1 mandat?
>

>hvor mange stemmer i 2006 for at få 1 mandat?
>
>som nu færre og færre til at repræsentere folket

Der er ikke færre og færre, der er samme antal som før.

>er det demokratisk?

Ja.

Fra : Anonym

Dato : 07-03-06 17:11

> [...]
> eller opstille som individuel løsgænger.

> Der vil altid være en spærregrænse, i kraft af at vi ikke alle kan

Det er ikke nødvendigvis sandt. Med de teknologiske muligheder vi har til
rådighed idag, ville det faktisk være muligt at have et meget finmasket
valgsystem, hvor alle mandater blev nøje fordelt efter
proportionaltalsprincippet.
Der er sådan set ingen praktisk grund til at have nogen spæregrænse.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-03-06 17:23

Anonym <anonym@anonym.com> wrote:

> [...]

> proportionaltalsprincippet.
> Der er sådan set ingen praktisk grund til at have nogen spæregrænse.

Mener du da at antallet af mandater skal forhøjes til det samme som
antallet af fuldmyndige borgere her i landet? Eller at hvert mandat skal
tillægges en vægt svarende til antallet af stemmer der ligger bag det?

Under alle omstændigheder kræver det faktisk 1/175 = 0.571429% af
stemmerne at opnå ét mandat. Det er så hvad spærregrænsen ville ligge
på, hvis den eksiterende spærregrænse ophævedes, og »stemmespild« ikke
opstod.

Resultatet heraf ville så blot være eksistensen af en række 1-mands
småpartier, der alligevel ikke kan fungere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anonym

Dato : 07-03-06 17:52

> Mener du da at antallet af mandater skal forhøjes til det samme som
> antallet af fuldmyndige borgere her i landet? Eller at hvert mandat skal
> tillægges en vægt svarende til antallet af stemmer der ligger bag det?

Principielt mener jeg at ethvert mandat skal tillægges en vægt svarende til
> [...]

> Resultatet heraf ville så blot være eksistensen af en række 1-mands
> småpartier, der alligevel ikke kan fungere.

Om småpartier ville fungere er naturligvis en væsentlig problematik, men er
faktisk ikke relevant ud fra et demokratisk repræsentativt synspunkt, for
enten vil vælgerne genvælge "landsbytosserne" eller også vil de ikke.
Politikere med enkeltsager ville gennem valg til Folketinget kunne opnå en
gennemslagskraft, som kunne tvinge de etablerede partier til at tage
befolkningen mere alvorligt.
Jeg er selvfølgelig klar over, at stemmespild altid vil forekomme, og at
absolut repræsentation af enhver stemme er umulig, men det at øget
repræsentation vil åbne mulighed for potentiel ustabilitet er jo ikke i sig
selv en grund til at nægte folket muligheden.

Fra : @

Dato : 07-03-06 19:53

On Tue, 7 Mar 2006 17:52:25 +0100, "Anonym" <anonym@anonym.com> wrote:

> [...]
>antallet af stemmer, der ligger
>bag det.

>Om småpartier ville fungere er naturligvis en væsentlig problematik,

husk nu at det er et folketing ikke et parti- ting

et folketingsmedlem er _ikke_ bundet af andet end sin egen
holdning(samvittighed)

>Jeg er selvfølgelig klar over, at stemmespild altid vil forekomme,

hvad er stemmespild

at stemme ud fra sin overbevisning og måske ikke blive repræsenteret i
folketinget

eller stemme på nogen man kuner måske 40% enig med

?

> [...]
>repræsentation vil åbne mulighed for potentiel ustabilitet er jo ikke i sig
>selv en grund til at nægte folket muligheden.

jo flere vælgere der bliver til at vælge samme antal ind i folketinget
jo mindre chance får den enkelte borger for at gøre sin stemme
gældende

et valgsystem der gik på, at xxxxx stemmer altid udløste et mandat
ville IMO være et skridt i den rigtige retning,

dvs. at en forøgelse af antallet af stemmeberettigede personer med 25%
også automatisk ville øge antallet af folketingsmedlemmer med 25%
dog afrundet således at folketinget altid ville have et ulige antal
medlemmer

Fra : T.Liljeberg

Dato : 11-03-06 08:36

On Tue, 7 Mar 2006 17:11:20 +0100, in dk.politik "Anonym"
<anonym@anonym.com> wrote:

> [...]
>proportionaltalsprincippet.
>Der er sådan set ingen praktisk grund til at have nogen spæregrænse.

Som Per allerede har påpeget,så ville det i praksis være en
spærregrænse svarende til 1/(antallet af Folketingsmedlemmer).

Fra : Egon Stich

Dato : 06-03-06 17:25

> [...]
>

> Hey - jeg får pludselig en fantastisk ide. Skulle vi ikke lade voksne
> statsborgere over 18år stemme om, hvilke politikere, der skal styre

Glimrende
Og vælge ud fra et repræsentativt udsnit af befolkningen?

Det er jo netop fordi jeg kan lide den tanke, at jeg ser "rødt", når enkelte
forfægter det synspunkt, at dem der kan vælges, skal besidde bestemte
uddannelser.

Sjovt nok, er det altid personer med bestemte uddannelser, der har denne
uhyggelige tanke

MVH
Egon

Fra : T.Liljeberg

Dato : 11-03-06 08:38

On Mon, 6 Mar 2006 17:24:34 +0100, in dk.politik "Egon Stich"
<egon-stich@mail.dk> wrote:

>"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Glimrende
>Og vælge ud fra et repræsentativt udsnit af befolkningen?

Den slags overlader jeg i min banebrydende og epokegørende ide til
vælgerbefolkningen. Hvis vælgerne foretrækker at vælge 175
murerlærlinge, så vil det under mit forslag medføre at Folketinget
kommertil at bestå udelukkende af murerlærlinge.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-03-06 17:12

> [...]

> teoritisk kender til arbejdsmiljø, bistand, fagforeninger og i det hele
> taget aldrig har oplevet den virkelige verden.

Katastrofen »arbejdsmand Anker Jørgensen« ligger da vist ellers i frisk
erindring.

> Nu ved jeg så ikke hvornår Lars Løkke og Frank Jensen har været
> statsministerkandidat, men det er sagen uvedkommende.

Nu brugte jeg ordet »statsministeraspirant«. Frank Jensen var
statsministeraspirant, da han tabte til Helle Thorning-Schmidt. Lars
Løkke Rasmussen er Anders Fogh Rasmussens »arving«, og i øvrigt Venstres
næstformand.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 05-03-06 15:07

> [...]
>

> Kort sagt: en stats- eller finansminister, der ikke har en økonomisk
> kandidatgrad bag sig, vil blive »His Master's Voice«, vil blive

Jeg er ganske overbevist om, at du har aldeles uret i dette.
Tværtimod kunne det være en ikke ringe fordel, idet der da kunne blive
drevet politik udfra politiske holdninger, og ikke udfra inddoktrinerede
"faglige" teorier.

Og da især, da man ikke kan beskylde de nævnte uddannelser for på nogen som
helst måde, at være udtryk for noget videnskabeligt baseret.
Faktisk er der vel tale om en "udvidet" og holdningsbaseret statistik.

Det groteske exempel på "experters" hærgen, kan nævnes postvæsenet.

I stedet for funktion, fokuseres der "fagmæssigt korrekt" alene på overskud.

Dette er ikke formålstjenligt set fra et samfundsmæssigt synspunkt, hvor
b.la. infrastruktur skal fungere.
Også om dette i nogle tilfælde må ske med såkaldt underskud.

MVH
Egon

Fra : T.Liljeberg

Dato : 05-03-06 16:17

On Sun, 5 Mar 2006 15:06:41 +0100, in dk.politik "Egon Stich"
<egon-stich@mail.dk> wrote:

> [...]
>b.la. infrastruktur skal fungere.
>Også om dette i nogle tilfælde må ske med såkaldt underskud.

Igen demonstrerer Egon, at han ikke ved, hvad en akademisk uddannelse
er.

Fra : @

Dato : 05-03-06 16:45

On Sun, 05 Mar 2006 07:17:06 -0800, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

>Igen demonstrerer Egon, at han ikke ved, hvad en akademisk uddannelse
>er.

http://www.landsbytossen.dk/Diplomuddannelser.htm

den dag hvor krigen raser, er problemet at akademikere ikke kan
bruges,

en cand.flikt.not kan være aldrig så studeret og have aldrig så megen
teoretisk ballast,
alt sammen til ingen verdes nytte hvis han ikke kan slås

en hel horde af akademikere er faktisk at ligne med igler der suger
blod på en ellers sund krop, bliver der for mange igler og der suges
for meget blod sygner kroppen hen, og iglerne slipper taget, når
kroppen så er kommet til kræfter begynder iglerne forfra med at deres
blodsugning

iglers hele liv er baseret på at snylte på en sund vært

Fra : Egon Stich

Dato : 05-03-06 16:39

> Igen demonstrerer Egon, at han ikke ved, hvad en akademisk uddannelse
> er.

Eller måske, at han har en mere realistisk opfattelse af, hvad en sådan er
værd i prsksis?

Egon

Fra : @

Dato : 22-02-06 14:12

On Wed, 22 Feb 2006 12:52:23 +0100, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>http://www.borsen.dk/650.84950
>
>Hvis hun bliver stødt af Rohdes tvetydige kommentarer, så må hun da hellere
>blive from og dydig muhamsertøs.
>
>J.

< børsen >
"Med et glimt i øjet kan jeg sige, at hun endnu har til gode at se mit
missil, så jeg tager det roligt."

Og den udtalelse er at gå langt over stregen, mener politiske ordfører
for S, Lotte Bundsgaard.
< >

hvad hjertet er fuldt løber munden over med

gad vide hvad Lotte B. går og tænker på

Fra : Jim

Dato : 22-02-06 14:58

> [...]
> for S, Lotte Bundsgaard.
> < >
>
> hvad hjertet er fuldt løber munden over med

Det må være hendes egen tankegang, som giver udslaget.
HTS har jo beskyldt Rohde for at fyre politiske missiler af.
Og så må Rohde vel forsvare sig.
Længere er den ikke.. ;)

Fra : E.M.

Dato : 22-02-06 16:34

> Det må være hendes egen tankegang, som giver udslaget.
> HTS har jo beskyldt Rohde for at fyre politiske missiler af.
> Og så må Rohde vel forsvare sig.
> Længere er den ikke.. ;)

Nå så du har styr på hvor lang hans missil er?, ser man det!

E.M.

Fra : Jim

Dato : 22-02-06 17:36

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Nå så du har styr på hvor lang hans missil er?, ser man det!
>
> E.M.

Ti nu stille Lotte! ;0)

Fra : Mark Jensen

Dato : 22-02-06 14:59

On Wed, 22 Feb 2006 14:11:44 +0100, "@" <1@invalid.net> wrote:

> [...]
>for S, Lotte Bundsgaard.
>< >
>
>hvad hjertet er fuldt løber munden over med

Præcis. Det kan lige så vel tolkes som at han slet ikke har
"reeageret" endnu, og når han går det, vil man ikke være i tvivl

Fra : JYH

Dato : 23-02-06 13:01

Jim wrote:
> http://www.borsen.dk/650.84950
>
> Hvis hun bliver stødt af Rohdes tvetydige kommentarer, så må hun da
> hellere blive from og dydig muhamsertøs.

Sludder. Den slags kommentarer er måske god værkstedshumor,
men det hører absolut ikke hjemme i Folketinget.

Fra : @

Dato : 23-02-06 13:46

On Thu, 23 Feb 2006 13:00:33 +0100, "JYH" <jyh@no.spam> wrote:

>Sludder. Den slags kommentarer er måske god værkstedshumor,
>men det hører absolut ikke hjemme i Folketinget.

<----------- >
Socialdemokraterne er således oprørte over, at Jens Rohde gentagne
gange skarpt har kritiseret S-ledelsen og senest onsdag i
Jyllands-Posten som svar på S-formand Helle Thorning-Schmidts anklage
om at han er et "løsgående missil" svarer:

"Med et glimt i øjet kan jeg sige, at hun endnu har til gode at se mit
missil, så jeg tager det roligt."
<------------- >

hvad hjertet er fuldt af løber munden over med

hvad går disse socialdamokratiske koner dog og fantaserer om?

får de for lidt der hjemme?

eller drømmer de om at sutte _@_ ?

eller hvad?

Fra : JYH

Dato : 23-02-06 14:03

@ wrote:

> "Med et glimt i øjet kan jeg sige, at hun endnu har til gode at se mit
> missil, så jeg tager det roligt."
>
> hvad hjertet er fuldt af løber munden over med

Netop - hvad med at Jens Rohde tænkte lidt mere på politik?
Får han for lidt derhjemme?

Fra : Jim

Dato : 23-02-06 14:50

"JYH" <jyh@no.spam> skrev i en meddelelse

> Netop - hvad med at Jens Rohde tænkte lidt mere på politik?
> Får han for lidt derhjemme?

Du tænker også i sjofle baner.
Rohde taler naturligvis om et politisk missil.
Det kan der ikke være nogen tvivl om.

J.

Fra : JYH

Dato : 23-02-06 15:34

Jim wrote:

> Du tænker også i sjofle baner.
> Rohde taler naturligvis om et politisk missil.
> Det kan der ikke være nogen tvivl om.

LOL

Fra : Thomas J.

Dato : 24-02-06 09:19

Den Thu, 23 Feb 2006 13:00:33 +0100 sendte "JYH" <jyh@no.spam>
følgende røgsignaler:

>Sludder. Den slags kommentarer er måske god værkstedshumor,
>men det hører absolut ikke hjemme i Folketinget.

JYH ?....Hmmm, det skulle vel aldrig være JYtte Hilden, der skriver
inkognito herinde ?

For jeg synes sgu, at her lugter lidt af socialkammerateri.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 05-03-06 17:37

"@" <1@invalid.net> on søndag 5. marts 2006 at 16:44 +0100 wrote:

> [...]
>blodsugning
>
>iglers hele liv er baseret på at snylte på en sund vært

Himmel og hav, jamen dog, da…

Hvor kommer al den angst for viden, dannelse og uddannelse dog fra?

Man kan nu pege på ret mange ting, vi ikke ville have haft uden
akademikere.
Sundhedsvæsen, uddannelsessystemer osv.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : @

Dato : 05-03-06 18:41

On Sun, 05 Mar 2006 17:37:09 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

>Himmel og hav, jamen dog, da…
>
>Hvor kommer al den angst for viden, dannelse og uddannelse dog fra?

din påstand

i mangel på argument vil jeg tillade mig at sige

eller kom du bare til at glemme

>Man kan nu pege på ret mange ting, vi ikke ville have haft uden
>akademikere.
>Sundhedsvæsen,

som

lever af syge folk så rette navn burde være sygdomsvæsnet,

forebyggelse kunne spare mange hospitalsudgifter,

hvor meget bruger "sundhedsvæsnet" på forebyggelse og oplysning, i
forhold til hvad der bruges på behandling?

>uddannelsessystemer

uddannelse til bl.a. hvad?

sygdomshelbredelse har været kendt i årtusinder

pyramider blev bygget for mange tusinde år siden

osv.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 05-03-06 17:39

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> on søndag 5. marts 2006 at 16:43
+0100 wrote:
>Mennesker, der kun kender verden fra skolebænken, har en falsk opfattelse
>af
>denne.

Hvad får dig til at tro at akademikere kun kender verden fra skolebænken?
Hvad er verden egentlig i din optik. Det er jo ret relevant, når det
gælder denne vurdering.

>Akademikere, der ikke er i stand til at udrette noget praktisk, men alene
>teoretiserer, og som oftest til egen fordel, bør ikke være politikere.

Noget du mener bør forbydes eller hur?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 05-03-06 17:40

T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net> on søndag 5. marts 2006 at 16:59 +0100
wrote:
>Hey - jeg får pludselig en fantastisk ide. Skulle vi ikke lade voksne
>statsborgere over 18år stemme om, hvilke politikere, der skal styre
>landet?

Det lyder som en fremragende idé - skal vi ikke slå pjalterne sammen og
agitere for dette udmærkede synspunkt?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 06-03-06 07:54

"@" <1@invalid.net> on søndag 5. marts 2006 at 18:40 +0100 wrote:

>din påstand
>
>i mangel på argument vil jeg tillade mig at sige
>
>eller kom du bare til at glemme

Du citatfusker - argumenterne kommer jo efterfølgende...

>som
>
>lever af syge folk så rette navn burde være sygdomsvæsnet,
>
>forebyggelse kunne spare mange hospitalsudgifter,

Selvfølgelig kunne forebyggelse spare mange hospitalsudgifter. Det ændrer
blot ikke på at lægerne er universitetsuddannede og akademikere. Jeg er nu
ret glad for at det er et veluddannet menneske, der skal tage sig af mine
børn, fremfor en eller anden kvaksalver.

>hvor meget bruger "sundhedsvæsnet" på forebyggelse og oplysning, i
>forhold til hvad der bruges på behandling?

Det er irrelevant i forhold til emnet.

>uddannelse til bl.a. hvad?
>
>sygdomshelbredelse har været kendt i årtusinder

Åh ja, det har det sikkert - ikke altid med lige stor effektivitet, vel?

>pyramider blev bygget for mange tusinde år siden

Og?
Uddannelse af mennesker er altså ikke nødvendig, må jo være konklussionen??

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311