I får ikke min respekt!
Fra : fribytteren

Dato : 22-02-06 03:01

De religioner og politiske ideologier og deres tilbedere, der ikke vil
fordømme, bekæmpe og tilintetgøre krigsvåben og lign. (dødens og
ødelæggelsens redskaber) der alene i sin funktion er skabt til at
lemlæste og ihjelslå mennesker med, vil aldrig - aldrig få min
respekt.

Religiøse og politisk tænkende mennesker ønsker at vi mennesker skal
vise vores respekt over for religiøse og politiske følelser.

Jeg kunne sige mangt og meget her, men mangler ord.

Når I religiøse og politisk tænkende mennesker begynder at vise
mennesket, det levende, livgivende og livsbekræftende menneske (mænd,
kvinder og børn) respekt, skal jeg gerne overveje om jeg vil til at
respektere jeres religioner og politiske ideologier. Men aldrig et
sekund før.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-02-06 04:23

fribytteren skrev:
> [...]
> ødelæggelsens redskaber) der alene i sin funktion er skabt til at
> lemlæste og ihjelslå mennesker med, vil aldrig - aldrig få min

Du er altså eet af disse stakkels mennesker, der lider under dèn grelle
misforståelse at nedrustning skulle skabe fred?

Det gør det bare desværre ikke!

Al historisk erfaring viser tværtimod at nedrustning tværtimod SKABER
krig, fordi det frister andre til at opruste og benytte sig af
situationen: Det svarer til at man ud fra utopiske forestillinger
nedlægger politikorpset i et samfund, hvorefter diverse psykopatiske
forbrydere vil have frit råderum til at mishandle deres medborgere,
fordi der ikke længere er noget der afskrækker dem fra det.

Således er moderne soldaters vigtigste opgave faktisk ikke så meget at
slå andre ihjel, som det er bare at være klar til det, for derved at
afskrække fjendtlige magter i at invadere deres land.

Det handler om afskrækkelse.

Og nej, politi og militær stopper jo som bekendt desværre langt fra alle
terrorister og forbrydere i praksis, men jeg ville sørme MEGET nødigt
se, hvilket totalt lovløst rædselsscenarie vi fik uden! Det ville jo
bare være ren junglelov, der herskede, så...

Og så kan du da gå rundt med foldede hænder og være så højhelligt
pacifistisk som du ellers lyster, lige indtil een eller anden afsporet
idiot beslutter sig for at han tilfældigvis har lyst til slå dig ihjel.
Og hvad så? Ja, så dør du, og han overlever og ganske kan uhindret slå
flere andre uskyldige fredelige ihjel af dèn ene årsag, at han måtte
have lyst til det!

Er det da dèt, du vil ha'?

Der SKAL desværre være nogle med "a bigger stick" til at holde
potentielt meget farlige typer i vort samfund på plads, hvis ikke det
hele skal ende i rædselsfuldt "Fluernes Herre"-anarki...

> Religiøse og politisk tænkende mennesker ønsker at vi mennesker skal
> vise vores respekt over for religiøse og politiske følelser.

Hvis du ikke selv tænker i hverken religiøse eller politiske baner, hvad
er det så selv mener at tænke i? Verdensfjerne, abstraktteoretiske
livssyn hvor alle mennesker bare er ubetinget gode og ønsker at leve i
fred og harmoni? Get real!

> [...]
> kvinder og børn) respekt, skal jeg gerne overveje om jeg vil til at
> respektere jeres religioner og politiske ideologier. Men aldrig et

Det lyder altså temmeligt besynderligt i mine ører, nærmest som om du
lider af een eller anden storhedsvanvittig vrangforestilling om at netop
DINE egne opfattelser skulle være specielt meget "højere", endsige
overhovedet mindre politisk eller religiøst funderede end alle andres.

Det virker som om du ikke rigtigt har kontakt til virkeligheden, men
lever i din egen Elfenbenstårnsdrømmeverden?

Mennesket er desværre ikke ubetinget "livgivende og livsbekræftigende",
men desværre ofte decideret destruktivt og egoistisk.

(Dèt i øvrigt ganske uanset om man anlægger kristen syndefaldsmytologi
eller mener at vi dybest set er dyr, der nedstammer fra nogle noget så
uhyggeligt aggressive aber, der skam også til tider myrder hinanden i flok!)

"Godhed" er derfor ikke noget, der virkelig kan siges at være
principielt "naturligt" for mennesket, men som det i heldigste fald
læres gennem sin kultur eller i værste fald indirekte må påtvinges af
andre gennem at afskrækkes fra at realisere sin egen egoistiske "ondskab".

Det er ellers meget let at praktisere tro på "menneskelig godhed" på
skrivebordet, men den forudsætter altså ligesom at vi ikke har behov for
virkeligt at kæmpe med hinanden for overlevelse.

I et samfund, hvor vi således har mad på bordet og således - i hvert
fald de fleste af os - har dèn luksus at rent faktisk at kunne behandle
hinanden ordentligt, stikker de værste, primitive og aggressive
instinkter desværre alligevel hovedet frem i visse
katastrofesituationer, hvor man uden at tænke "etisk" tramper andre ned
for selv at overleve, og al den pæne opdragelse således ryger overbord...

At disse eller nærliggende primitive urinstinkter så søges kanaliseret
ud gennem fjendebilleder i hhv. religion og politik, mener jeg ikke
berettiger til at man totalt afviser disse to begreber, lige så lidt som
man kan påstå at alle mennesker til alle og alle omstændigheder i sig
selv er djævelsk "onde" i go' gammeldaws metafysisk forstand. Menneskets
"ondskab" ligger altså bare et væsentligt lag dybere og mere instinktivt
uformuleret end dèn "ideologiske indpakning", som den tilfældigvis måtte
fremtræde artikuleret i på den mere fatbare overflade.

Så når du - hvis det altså er, hvad du vil - har skrællet mennesket helt
nøgent forbåde politiske og religiøse tankesæt, skal du altså ikke blive
bange for at der STADIG er en væsentlig "ondskab" tilbage.

Den er desværre kun naturlig, uanset sin eventuelle fremtrædelsesform i
menneskelige tankesæt.

Nissen flytter med, og den virkelige kunst ligger snarere i at vende
denne ondskab til noget konstruktivt, eventuelt ved at vende den imod
sig selv i kraft af selvbevidsthed, så vidt det da ellers er muligt.

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 22-02-06 05:52

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
message news:43fbd91b$0$46988

> Du er altså eet af disse stakkels mennesker, der lider under dèn
> grelle misforståelse at nedrustning skulle skabe fred?
> Det gør det bare desværre ikke!

USSR var siden 1917 blevet påduttet kommunistlederskab af USA, og da
dette ikke kunne levere smør, så måtte det fokusere på kanoner.
Til gavn for USA-rustningsindustri der behøvede fjendebillede
Så afrustede Gorbatjov, der ønskede markedsfornuft
Hans nedrustning var fredsskabende og gavnlig 100%, og USA var nødt
til at følge trop og hadede murens fald, men opdyrkede så muslimsk
fjendebillede.
Gorbatjovs perestroika og glasnost var superintelligent
liberalisering, som Reagan i sit stille sind var ked af.

> Således er moderne soldaters vigtigste opgave faktisk ikke så meget
> at slå andre ihjel, som det er bare at være klar til det, for derved
> at afskrække fjendtlige magter i at invadere deres land.

"Det ene sværd holder det andet i skeden" sagde man allerede i
forhistorisk tid.
Måske aber grynter det samme om kastesten, som de ofte har ved hånden
og helst kaster fra høje trætoppe

Glistrup var superafruster ved at foreslå telefonsvarer udfra klarsyn
om at uden Natomedlemskab ville USA stadig forsvare os, og USSR havde
for store problemer internt til at overveje landgangsbåde mod Lolland

USA lod USSR få forspring vedr satelitter for at gejle sine stupide -
og sine klogt isolationistiske - vælgere op til accept af
forsvarsbevilginger, men selv ved Cuba-krise var der nul fare for WW3
Det var planlagt alibi for at fjerne raketter fra Tyrkiet (altså
smigre russerne) og bevare Castro som bekvemt nært fjendebillede
Høge ville gentage svinebugts-invasion men ordentligt, og det havde jo
frataget USA, hvad vær værdifuldere end at nå månen, nemlig en god
nær sag at hade og dommedagsprofetere om.
Hvorfor tror nogle på forurening? For ikke at kede sig.
Kaniner lever længere, hvis deres store bur har glasrude imod en
faaarlig *kat*, så de opper sig og piler fra skjulested til
skjulested - udfordringer er paradis.