Hvis Hitler havde tævet Stalin, havde russ~
Fra : Bo Warming

Dato : 21-02-06 18:56

Hvis Hitler havde tævet Stalin, havde russerne fået det bedre

Den norske Nobelpristager Knut Hamsun var pro-Hitler men helt uden
antisemitisme, udover at han pga ophold i USA og UK var kritisk
overfor jødedominerede styrer i disse lande og materialisme hos dem.

Han var norsk-patriot, og da han i 1943 havde samtaler med Hitler,
søgte han at opnå mildere behandling af fangne norske sabotører og
tilsagn om, at Norge efter krigen ville blive en så stor
skibsfart-nation som før.

Hitler vidste godt at krigen var tabt, men var nødt til at bluffe, at
han regnede med en sejr og ville ikke tale om disse bagateller.

HVIS han havde fået den røde hær i knæ og de vestalllierede med på en
kompromis-fred, havde der nok kun været jøder i England, Irland,
Spanien og Portugal og ellers ikke i "Neuropa", og jøderne var rejst
til Øst-Sibirien, USA, Madagascar og Israel mm, men ikke generet
fysisk.

Tysklands lederstilling var blevet jævnbyrdig med USAs idag, og
russerne havde ikke været underkastet ineffektiv planøkonomi, men
tyske erhvervsledere havde fået det maximale ud af resourcerne både
mht landbrug, minedrift og industri, og det var, hvad USA var bange
for, for så var de blevet den lille, efter nogle årtier.

Danmark havde de første år været knap så rigt som vi blev via ordrer
fra USA, for tyskere er jo dygtigere. Men vi havde været fri for
muslimer. Så vi var nok blevet langt rigere, end vi er idag, efter
nogle år.

UNDER krigen ville visse russiske grupper fx Leningrad kunne have fået
det endnu værre end under Stalin, for der var så lidt humanisme hos
Hitler som hos USA-præsidenterne.

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 22-02-06 10:29

> Hvis Hitler havde tævet Stalin, havde russerne fået det bedre

- sikkert også de tusinder der blev skudt, hængt, brændt, sultet ihjel osv.
De ville helt sikkert glæde sig.

Hvordan ville du mon have fået det?

PEJ
--
Fjern NNN fra min email-adresse hvis du svarer per mail.
Remove NNN from my email address before sending email.

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-02-06 10:47

Poul Erik Jørgensen wrote:

> - sikkert også de tusinder der blev skudt, hængt, brændt, sultet
> ihjel osv. De ville helt sikkert glæde sig.
>
> Hvordan ville du mon have fået det?

Hvis Hitler havde vundet krigen, ville folk som Bo have opholdt sig i
kz-lejre. Kun tilfældigheder ville afgøre, på hvlken side af hegnet.
--
Per V.

Hvis sandheden er krigens første offer, er nuancerede standpunkter det
andet.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-02-06 12:01

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> writes:

> Hvis Hitler havde vundet krigen, ville folk som Bo have opholdt sig i
> kz-lejre. Kun tilfældigheder ville afgøre, på hvlken side af hegnet.

Næppe. Psykisk syge personer faldt under "Euthanasia"-programmerne.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-02-06 13:13

"Thorbjørn Ravn Andersen" wrote:

> Næppe. Psykisk syge personer faldt under "Euthanasia"-programmerne.

Ja, hvis de ikke var så heldige, at de havde fået møffet sig frem til en
fremtrædende stilling i partiet. Adskillige af nazikoryfæerne (fx. Hess og
Streicher) var decideret psykisk syge.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-02-06 13:19

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Ja, hvis de ikke var så heldige, at de havde fået møffet sig frem
> til en fremtrædende stilling i partiet. Adskillige af nazikoryfæerne
> (fx. Hess og Streicher) var decideret psykisk syge.

Hvilke diagnoser?
Hvilke symptomer?
Hvilke psykiatere har du læst om deres hallucinationer, høren stemmer,
tvangshandlinger, tvangstanker eller? eller ?
------------------
Det plejer at være Hitler og Goering der kaldes psykoseramte - hvilket
også er totalt anti-lægevidenskabeligt og overfladisk og usenet-agtigt

Selvfølgelig ville et nazi-styret land i fredstid være helt anderledes
tolerant end det vi kender, hvor alt formedes af krigsforberedelsens
og siden krigens krav.
Der ville nok være mere tolerance og ytringsfrihed end vi har i
§266b-Danmark idag.

Hvis jeg havde levet i Tyskland under nazismen havde jeg nok søgt at
holde lav profil ligesom min far gjorde i nazi-allierede Danmark.
At provokere som jeg gør tjener et godt formål i den situation vi har
i Danmark her og nu, men at overføre til at jeg ville komme på tværs
af forbud er søgt og overfladisk.
Min svenske nabo mener at hvis jeg boede i Forbuds-Sverige ville jeg
være tvangsindlagt. Men har antenner og indretter sin grænsesøgende
adfærd efter forholdende

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 23-02-06 09:51

> [...]
> og siden krigens krav.
> Der ville nok være mere tolerance og ytringsfrihed end vi har i

Du tænker helt bestemt på Pinochets Chile, på Salazars Portugal, på Franco
og hans overfald på den spanske republik etc. I ingen af disse diktaturer
formedes landene "af krigsforberedelsens og siden krigens tarv" - for at
blive i din opblæste stil.

Så hvis disse landes brud på samtlige menneskerettigheder er dit mål for
tolerance, ytringsfrihed m.v., så velbekomme!

PEJ

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-06 10:31

"Poul Erik Jørgensen" <vox@NNNmail.dk> wrote in message

> Du tænker helt bestemt på Pinochets Chile, på Salazars Portugal, på
> Franco

De fik ligesom Mao deres lande på god økonomisk kurs - overvægt af
fordele

Fra : Bjarne

Dato : 22-02-06 11:01

Poul Erik Jørgensen wrote:

> - sikkert også de tusinder der blev skudt, hængt, brændt, sultet ihjel osv.
> De ville helt sikkert glæde sig.
>
> Hvordan ville du mon have fået det?

Selvom Bo er vild med mænd i blanke støvler, ville de næppe have taget
ham særligt alvorligt.

- og så er der lige spørgsmålet, hvordan man definerer at "få det bedre"
uden at pådutte andre befolkninger sine egne værdier.

Det er umiddelbart indlysende for alle andre end Bo, at folk, der
sulter, fryser eller er indespærrede i koncentrationslejre ikke har det
godt.

Men hvordan måler man, hvordan den sovjetiske befolkning havde det under
Stalin?
Måler man efter, hvordan flertallet havde det?
Eller hvor mange der ikke havde det godt?
Og hvad måler man det i?

Hvis man f.eks. definerer, at man skal have mobiltelefon, bil, computer
m.v. for at have det godt, så har ingen haft det godt igennem det meste
af verdenshistorien.

Hvis man definerer, at forudsætningen er borgerligt demokrati, så er
resultatet tilsvarende.

Hvad med alle dem, der begår selvmord, tager lykkepiller eller er
stressede døgnet rundt i vores lille smørhul? Har de det godt?

Jeg er sikker på, at rigtigt mange tyskere havde det godt sidst i
30-erne. Kunne de tillade sig at have det godt i et land, hvor
kommunister og jøder blev myrdet eller sendt i koncentrationslejre?

Jeg har oplevet mennesker, der så glade, smilende og venlige ud i så
forskellige lande som Vietnam, Polen, Thailand, Tunesien. Utvivlsomt
meget fattige. Havde de det virkelig godt?

Går man en tur i den dansk provinsby eller i Rødovre Centrum, møder man
mange mennesker, der ser både gnavne og utilnærmelige ud. Har de det
bedre end familien Sovjetnikov i Leningrad i 50-erne?

Og hvad dælen ved egentlig en nazidrømmer som BW om, hvordan russerne
havde det?

Jeg spørger bare?

Bjarne

Fra : @

Dato : 22-02-06 13:04

nervøse trækninger i højre arm

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-02-06 13:11

netmolotow@varmpost.com on onsdag 22. februar 2006 at 11:01 +0100 wrote:
>Selvom Bo er vild med mænd i blanke støvler, ville de næppe have taget
>ham særligt alvorligt.

Buksemarius???

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311