Moralens firkantethed
Fra : Bo Warming

Dato : 21-02-06 14:56

Dyr bøjer nakken og er moralske mod dem de frygter. Deraf kommer alle
uskrevne leveregler, der i Irak blev til jødernes ti bud og den slags

Frygt for ikke at være værdsat af artsfæller der vigtigste drivkraft
til at vi klynger os til konforme bud

Lederne er på forkant med mode og smag vedr moraliseren, og sproget
opfandtes nok især for at de kunne leve højt på dobbeltmoral uden at
blive gennemskuet

Primært er moral et redskab til at dukke afvigerne med og lyve vor
egoistiske planer om til fællesskabs-gavnlig godhed.

Præster forbød sexglæde for at behovet for denne gulerod skulle blive
vildt betændt, så KÆRLIGHED blev GUD og en kilde til dagdrøm dvs
bedrag.

Vi påstod os mere moralske end hunde, og de der søgte dyrisk fornuft i
tingene nedgjordes som "kyniske" = hundeagtige.

Hetzen imod historie-realister er beslægtet med hetzen mod
kærligheds-realister. Der er jo rigdom, magt og ære i firkantet
båsetænkning om OS DER ER GODE og DEM DER ER ONDE

"Godhed er dumhed. August Strindberg

" Good people do a great deal of harm in this world Oscar Wilde

If you see a man approaching you with the obvious intention of doing
you good, you should run for your life. Thoreau's Law

Jeg hader renhed, jeg hader godhed. Jeg vil ikke have at der skal
findes nogen dyd nogetsteds. Jeg vil have at alle skal være
gennemfordærvede. George Orwell

Jeg har gjort den erfaring, at mennesker uden laster heller ikke har
nogle dyder. Lincoln

Jeg troede engang, at jeg var Sct George mod dragen , og mit liv var
en kamp for livet. En dag bag billedet fandt jeg til min store
forundring et billede af en engel, der leger med sin lille ven dragen.
Anders Bak-Nielsen

Kolloens bog slutter "Vi rummer alle mere skæbnessvangre modsætninger,
end vi aner"(citeret fra Politiken 14 maj 05.)

lg Great well-being arises from comtemplating Natures
indiferrence to good and evil. Nietzsche

lg Historien handler om onde mænd, der senere blev anerkendt som
gode mænd. Nietzsche

lg Hvad der er godt og ondt, det ved endnu ingen - undtagen vel
den skabende. Nietzsche Det giver velvære at forstå naturens
ligegladhed med godt og ondt. Nietzsche