Indisk dødsdom over tegnerne
Fra : Anonym

Dato : 21-02-06 00:45

---
Court issues fatwa on cartoonists
From: Agence France-Presse
From correspondents in Lucknow

February 21, 2006

AN Islamic court in India has issued a fatwa, or religious decree,
condemning to death the 12 artists who drew the controversial images of the
prophet Mohammed.
The decree was issued on behalf of the Idar-e-Sharia Darul Kaza Islamic
court in northern Uttar Pradesh state by its religious head in the state
capital,
Lucknow.

"Death is the only penalty for the cartoonists who had drawn sacrilegious
cartoons of the prophet," Maulana Mufti Abul Irfan, the religious head of
the
court, said overnight.

The court's ruling is binding on Muslims, but can be challenged under Indian
law.

Mr Irfan said it was clearly written in the Muslim holy book, the Koran,
that anyone who insulted the prophet deserved to be punished.

He said the fatwa was applicable wherever Muslims live.

Jaffaryab Zilany, a member of the authoritative national body of Muslim
clerics, the All-India Muslim Personal Law Board, said however that although
the
fatwa was legitimate under Islamic law, it had no legal binding in India.
---

Kilde: http://www.news.com.au/story/0,10117,18220608-38197,00.html

Jeg har før hørt om All-India Muslim Personal Law Board, men jeg troede i
min uvidenhed, at dets aktiviteter var begrænset til håndhævelsen af shariah
familieretten.

Er Indien ikke en verdslig stat?

Fra : Henri Gath

Dato : 21-02-06 00:55

"Anonym" <anonym@anonym.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> cartoons of the prophet," Maulana Mufti Abul Irfan, the religious head of

Kan vi ikke give ham et krydsermissil op i hans fundamentalistiske røv?

Fra : B. Nice

Dato : 21-02-06 07:46

On Tue, 21 Feb 2006 00:45:14 +0100, "Anonym" <anonym@anonym.com>
wrote:

> [...]
>cartoons of the prophet," Maulana Mufti Abul Irfan, the religious head of

Det er i en sådan situation jeg kunne ønske mig, at en af de moderate
muslimer stod offentligt frem og forklarede helt præcis hvor og
hvorfor ovennævnte mufti går galt i byen med sin tolkning af koranen.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-06 08:13

B. Nice <b__nice@hotmail.com> wrote:

> Det er i en sådan situation jeg kunne ønske mig, at en af de moderate
> muslimer stod offentligt frem og forklarede helt præcis hvor og
> hvorfor ovennævnte mufti går galt i byen med sin tolkning af koranen.

Koranen har aldrig stået alene i islam. Hadith har mindst den samme høje
plads. Og Hadith er de nedskrevne, overleverede beretninger om hvordan
Muhamed gjorde det. Og han dødsdømte apostater /en masse/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : B. Nice

Dato : 21-02-06 08:29

On Tue, 21 Feb 2006 08:12:36 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Koranen har aldrig stået alene i islam. Hadith har mindst den samme høje
>plads. Og Hadith er de nedskrevne, overleverede beretninger om hvordan
>Muhamed gjorde det. Og han dødsdømte apostater /en masse/.

Det ved jeg. Men det er ikke desto mindre koranen han henviser til:

"Mr Irfan said it was clearly written in the Muslim holy book, the
Koran, that anyone who insulted the prophet deserved to be punished."

Og jeg ønsker mig stadig en alternativ tolkning fra en moderat.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-06 09:01

> [...]

> Koran, that anyone who insulted the prophet deserved to be punished."
>
> Og jeg ønsker mig stadig en alternativ tolkning fra en moderat.

Koranen kan fås på dansk; husk bare at det ikke er meningen at den skal
læses i den rækkefølge den står i, men i den rækkefølge, Muhamed hævdes
at have fået sine »åbenbaringer« i.

Dermed gøres det også klart at de tidlige »tolerante« dele fra den
første Mekka-tid, da han selv var i mindretal, »overrules« af de senere
knap så tolerante, hvor han udstedte dødsdomme på stribe, og begik
folkemordet på jøderne i Medina.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : B. Nice

Dato : 21-02-06 09:42

On Tue, 21 Feb 2006 09:01:18 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Koranen kan fås på dansk; husk bare at det ikke er meningen at den skal
>læses i den rækkefølge den står i, men i den rækkefølge, Muhamed hævdes
>at have fået sine »åbenbaringer« i.

Jeg gider ikke læse koranen. Især da fremtrædende "eksperter" hævder
at jeg for at kunne forstå den skal læse den på en ganske bestemt
måde, og ovenikøbet på arabisk som jo er Allahs eget sprog og som jeg
derfor er nødt til at lære som det første og hvad har vi alt af
mærkværdigheder.

Ligesom jeg forventer at kunne danne mig et indtryk af bibelens ord ud
fra hvordan et repræsentativt udsnit af præster fortolker den,
tillader jeg mig også at vurdere koranens ord på baggrund af hvordan
et repræsentativt udsnit af imamer og muftier tolker den.

Det der bekymrer mig allermest er, at jeg indtil videre har fået den
opfattelse at det faktisk er de mest belæste og højt uddannede
indenfor islam der samtidig er de mest rabiate.

Den opfattelse vil jeg gerne have nuanceret. Og det kan de moderate
måske hjælpe mig med.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-06 10:07

B. Nice <b__nice@hotmail.com> wrote:

> Det der bekymrer mig allermest er, at jeg indtil videre har fået den
> opfattelse at det faktisk er de mest belæste og højt uddannede
> indenfor islam der samtidig er de mest rabiate.

Måske fordi den er skrevet af en krigsmand, Muhamed, der samtidig begik
folkemord på jøderne i Mekka.

Den historiske Muhamed var der i hvert fald ingen grund til at
respektere på anden måde end den måde en jøde i Auschwitz måtte
respektere lejrkommandanten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : B. Nice

Dato : 21-02-06 10:21

On Tue, 21 Feb 2006 10:07:12 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>Den historiske Muhamed var der i hvert fald ingen grund til at
>respektere på anden måde end den måde en jøde i Auschwitz måtte

Jeg *har* forstået din holdning, Per

Nu vil jeg gerne høre fra en moderat muslim.

Fra : Anonym

Dato : 21-02-06 11:12

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg *har* forstået din holdning, Per
>
> Nu vil jeg gerne høre fra en moderat muslim.

http://cityofbrass.blogspot.com/
http://underprogress.blogs.com/
http://www.zackvision.com/weblog/
http://muttawa.blogspot.com/
http://beirutspring.blogspot.com/
http://www.mahmood.tv/

Alle disse er ret fornuftige mennesker.

Fra : B. Nice

Dato : 21-02-06 11:30

On Tue, 21 Feb 2006 11:11:43 +0100, "Anonym" <anonym@anonym.com>
wrote:

>"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Tak. Dem vil jeg kigge lidt på.

Men når jeg skrev "høre fra en moderat muslim" var det nu mere i
relation til trådens emne hvor jeg oprindelig efterlyste en moderat
alternativ fortolkning til den konkret udstedte fatwa.

Fra : @

Dato : 21-02-06 14:13

On Tue, 21 Feb 2006 10:20:41 +0100, B. Nice <b__nice@hotmail.com>
wrote:

>Jeg *har* forstået din holdning, Per
>
>Nu vil jeg gerne høre fra en moderat muslim.

en hvafforen?

Fra : @

Dato : 21-02-06 14:03

wrote:

> [...]
>
>Den historiske Muhamed var der i hvert fald ingen grund til at
>respektere på anden måde end den måde en jøde i Auschwitz måtte

arabere og og de fleste af denne verdens muhammedanere sætter nemlig
lighedstegn mellem

frygt/rædsel og respekt

Fra : Anonym

Dato : 21-02-06 10:19

> [...]
> indenfor islam der samtidig er de mest rabiate.
>
> Den opfattelse vil jeg gerne have nuanceret. Og det kan de moderate

Problemet er desværre, at de radikale har teksterne og flere århundredes
teologisk tolkning på deres side.
Derfor fremstår de moderate ofte som uærlige, selvom deres intentioner kan
være gode nok.
Noget andet er så, at moderate ikke altid er ensbetydende med moderation i
vestlig forstand. En muslim,
Tariq Ramadahn er en såkaldt moderat, som godt nok anerkender, at muslimer
må leve som mindretal under verdslige forfatninger, men alligevel bakker op
om shariah lovgivning i al dens herlighed, hvor blot muslimer udgør et
bæredygtigt flertal.

Et godt sted at fortsætte studiet af islam er Robert Spencers
www.jihadwatch.org og www.dhimmiwatch.org.

Fra : B. Nice

Dato : 21-02-06 10:32

On Tue, 21 Feb 2006 10:19:05 +0100, "Anonym" <anonym@anonym.com>
wrote:

> [...]
>om shariah lovgivning i al dens herlighed, hvor blot muslimer udgør et

Jamen, det kan du da have ret i. Ligesom man ind imellem kan komme i
tvivl når man lytter til Sherin Khankan på trods af at hun også siger
nogle fornuftige ting.

>Et godt sted at fortsætte studiet af islam er Robert Spencers
>www.jihadwatch.org og www.dhimmiwatch.org.

Tak for det, men der har jeg været. Han er vist ligeså rabiat til den
modsatte side

Fra : Anonym

Dato : 21-02-06 10:57

> [...]
> nogle fornuftige ting.

> Tak for det, men der har jeg været. Han er vist ligeså rabiat til den

Det er han faktisk ikke, men jeg skal gerne indrømme, at nogle af hans
gæster er ret langt ude. Når nogen går så vidt som at foreslå, at islam ikke
skal være omfattet af religionsfriheden og at vesten skal iværksætte
kollektiv deportation af muslimer, så er det for meget.
Jeg har personligt muslimske bekendte, som jeg ikke kunne tiltænke slette
hensigter, men de er heller ikke gode muslimer.
Der er mange fredelige og venlige muslimer, men islam i sig selv er ikke
moderat, og jeg tvivler meget på, at det vil ændre sig i vores levetid.
På mange måder er vestens egne ekstremister en del af problemet, i stedet
for at gå efter sagesløse mennesker, som blot har været så uheldige at være
blevet født ind i et totalitært system, burde de begrænse sig til
miskreditering af islams mørke elementer.

Fra : B. Nice

Dato : 21-02-06 11:19

On Tue, 21 Feb 2006 10:56:36 +0100, "Anonym" <anonym@anonym.com>
wrote:

> [...]
>Jeg har personligt muslimske bekendte, som jeg ikke kunne tiltænke slette
>hensigter, men de er heller ikke gode muslimer.

Den må du lige uddybe. Med "ikke gode muslimer" mener du da
ikke-korantro? Altså hvad jeg normalt benævner som kultur-muslimer?

>Der er mange fredelige og venlige muslimer, men islam i sig selv er ikke
>moderat, og jeg tvivler meget på, at det vil ændre sig i vores levetid.

Okay, så islam er ikke moderat, men der findes mange moderater
muslimer fordi de ikke i dybeste forstand er muslimer. Er det sådan
jeg skal forstå det du skriver?

> [...]
>blevet født ind i et totalitært system, burde de begrænse sig til
>miskreditering af islams mørke elementer.

Enig. Jeg synes egentlig også vi generelt er blevet bedre til at
skelne, men det er jo stadig svært at skyde konkret på radikalismen
uden at mere moderate kræfter tilsyneladende også føler sig ramt. Som
eksemplet med tegningerne f.eks. viser.

Fra : Anonym

Dato : 21-02-06 12:06

> Den må du lige uddybe. Med "ikke gode muslimer" mener du da
> ikke-korantro? Altså hvad jeg normalt benævner som kultur-muslimer?

Ja det er faktisk essensen i det jeg mener, skønt jeg helst afholder mig fra
at betegne dem som kulturmuslimer. Det er lidt nedladende, synes jeg, at
forbeholde mig retten til at bestemme, om de er muslimer.
Hvis de selv siger de er muslimer, så tilkommer det som udgangspunkt ikke
mig at drage deres egen identifikation i tvivl.

> Okay, så islam er ikke moderat, men der findes mange moderater
> muslimer fordi de ikke i dybeste forstand er muslimer. Er det sådan
> jeg skal forstå det du skriver?

Ja. Det er naturligvis en teoretisk selvmodsigelse men dog et nødvendigt
kompromis, fordi alternativet er øget polarisering og langvarig konflikt.
Jeg er ikke muslim, så hvordan muslimer i praksis vil forene deres teologi
med det moderne samfund, bliver i sidste ende deres egen sag. I mellemtiden
skal det dog ikke afholde os fra at opretholde pressionen. Og her ville det
være dejligt, hvis vesten kunne poste nogle milliarder i subtil propaganda
med henblik på at undergrave de antidemokratiske og
militaristiske tendenser i islam. I første omgang vil det ikke være klogt at
rette angrebret mod islam som sådan, men målrettet propaganda rettet mod de
islamiske talsmænd og institutioner vil måske på lang sigt drive pointen
hjem hos almindelige mennesker -- nemlig at rigtig islam er lig med
stagnation og fattigdom.
Det kræverdog, at vesten en gang for alle frasværger sig sin
selvfornægtelse og ikke længere sætter lighedstegn mellem vesten og verdens
andre dårligdomme. På engelsk diagnosticeres sygdommen som terminal moral
equivalence

> [...]
> skelne, men det er jo stadig svært at skyde konkret på radikalismen
> uden at mere moderate kræfter tilsyneladende også føler sig ramt. Som

Jeg har det blandet med hele sagsforløbet. Det var måske en taktisk fejl at
bringe tegningerne, fordi konflikten på kort sigt har bortledt
opmærksomheden fra den seriøse og farlige islamkritik.
Omvendt har begivenhederne jo tvunget moderate muslimer til at bekende
kulør. Det er ikke nok, men lidt har også ret.
Det værste er dog den opførsel, som mange eksperter har udvist under hele
forløbet. Vi har nogle værdier som ytringsfrihed, hvilket burde være
hinsides forhandling.

Fra : B. Nice

Dato : 21-02-06 12:37

On Tue, 21 Feb 2006 12:06:23 +0100, "Anonym" <anonym@anonym.com>
wrote:

> [...]
>Hvis de selv siger de er muslimer, så tilkommer det som udgangspunkt ikke
>mig at drage deres egen identifikation i tvivl.

Fair nok. Jeg har ikke selv noget problem med betegnelsen
"kulturmuslim". Dels fordi bl.a. folk som Khader selv bruger det, og
jeg har ingen problem med at betegne mig selv som kulturkristen. For
sandheden er jo at den væsentligste grund til at danskere overvejende
er "kristne" (i det omfang de er det) jo skyldes at de er opdraget i
en kristen kontekst i et samfund der ta'r udgangspunkt i kristne
værdier.

>Ja. Det er naturligvis en teoretisk selvmodsigelse men dog et nødvendigt
>kompromis, fordi alternativet er øget polarisering og langvarig konflikt.

Det lyder rimeligt. Påfaldende er det så at høre en, efter sigende
moderat, Sherin Khankan i DR debatten argumentere for at en lignende
klar skelnen mellem at være islamist og demokrat er yderst
problematisk. Men det skal åbenbart ikke være enkelt

>Det værste er dog den opførsel, som mange eksperter har udvist under hele
>forløbet. Vi har nogle værdier som ytringsfrihed, hvilket burde være
>hinsides forhandling.

Enig. Der har været alt for mange "Ytringsfriheds-men'er".

Fra : Anonym

Dato : 21-02-06 12:49

> [...]
> er "kristne" (i det omfang de er det) jo skyldes at de er opdraget i
> en kristen kontekst i et samfund der ta'r udgangspunkt i kristne

Og det er fint med mig, sålænge udviklingen går i retning af øget
sekularisering. Lukkeloven, Folkekirken og nogle andre særheder må
selvfølgelig på lang sigt falde
bort.
På det samfundsmæsige område er det godt med så lidt religion så muligt.
Hvis mennesker ønsker anerkendelse af deres tro, må de selv betale for det.
Staten bør ikke tilskynde mennesker til gudsdyrkelse, men bør omvendt
heller ikke hindre dens dyrkelse.
Vi burde begynde med at afskaffe enhver økonomisk støtte til religiøse
friskoler og ligestille trossamfunds skattemæssige forpligtelser med dem,
der gælder for andre foreninger.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-06 12:59

> [...]

> Vi burde begynde med at afskaffe enhver økonomisk støtte til religiøse
> friskoler og ligestille trossamfunds skattemæssige forpligtelser med dem,

Jeg ville ellers have troet at de fleste tænkende væsener nu måtte kunne
se nødvendigheden af, at staten kan kontrollere de farlige, religiøse
følelser ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 21-02-06 18:15

On Tue, 21 Feb 2006 12:59:21 +0100, Per Rønne wrote:

> Jeg ville ellers have troet at de fleste tænkende væsener nu måtte kunne
> se nødvendigheden af, at staten kan kontrollere de farlige, religiøse
> følelser ...

Skal vi så have det som de har det i MØ

/|\
/\
Bruno

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-06 19:20

Bruno Christensen <news@lphund.dk> wrote:

> Skal vi så have det som de har det i MØ

Næh, vi skal sørge for at vi /ikke/ får det som i Mellemøsten. Og ej
heller som i USA, hvor religionen har alt for meget at sige, fordi de
forskellige kirkesamfund skal kæmpe om forbrugernes, øh, de troendes,
gunst, på samme måde som Coca Cola og Pepsi Cola kæmper om
cola-drikkernes gunst.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-06 12:56

> [...]

> andre dårligdomme. På engelsk diagnosticeres sygdommen som terminal moral

Vi har ordene økofobi/oichofobi og kulturmasochisme som let lader sig
oversætte til engelsk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anonym

Dato : 21-02-06 13:08

> Vi har ordene økofobi/oichofobi og kulturmasochisme som let lader sig
> oversætte til engelsk.

Okay, godtaget.
Men det lyder nu ikke så godt som TME
Forøvrigt vil jeg helst undgå fobier, fordi det minder lidt for meget om et
bestemt udtryk. Man skulle jo nødigt sættes i bås.

Fra : @

Dato : 21-02-06 15:27

On Tue, 21 Feb 2006 11:18:33 +0100, B. Nice <b__nice@hotmail.com>
wrote:

>Okay, så islam er ikke moderat, men der findes mange moderater
>muslimer fordi de ikke i dybeste forstand er muslimer. Er det sådan
>jeg skal forstå det du skriver?

de findes, men holder meget lav profil hvad angår deres syn på islam,

mange muslimer som er flygtet til DK fra Bosnien og Montenegro siger
de er muslimer

jeg kender end hel den af den slags

de drikker bajere og snaps og spiser svinekød

jeg snakkede med en af dem om det og han sagde:

alt det der med at vise at man beder ved at kaste sig på jorden 5
gange om dagen ikke gøre dit og ikke gøre dat
at tro noget er rent og andet urent er for mig bare ydre ting,
jeg prøver bare at være et godt menneske, og mener selv at i hjertet
er jeg muslim fordi jeg tror på Allah og hans store barmhjertighed

Manden som sagde dette er i min nærmeste familie, og stammer fra
Montenegro,
han sad to år i serbisk militærfængsel for lydihedsnægtelse under
balkankrigen,
de fysiske sår er helet, der er kun arrne tilbage
men han glemmer aldrig,
og han bryder sig absolut ikke om folk der ude på gaderne hæver
knytnæver og udråber trusler

sådan nogen er ikke muslimer, de er bare simple voldsmænd, mener han

Fra : Bruno Christensen

Dato : 21-02-06 18:27

On Tue, 21 Feb 2006 15:27:06 +0100, @ wrote:

> [...]
> knytnæver og udråber trusler
>
> sådan nogen er ikke muslimer, de er bare simple voldsmænd, mener han

Muslimer forlanger respekt ! Jeg ved ikke hvormange jeg ville respektere !

Hils ham og sig at nu respekterer mindst een dansker een muslim.

/|\
/\
Bruno

Fra : @

Dato : 21-02-06 20:04

On Tue, 21 Feb 2006 18:27:10 +0100, Bruno Christensen <news@lphund.dk>
wrote:

>Muslimer forlanger respekt ! Jeg ved ikke hvormange jeg ville respektere !
>
>Hils ham og sig at nu respekterer mindst een dansker een muslim.

problemet er, at han udmærket godt ved at han ikke skal komme sin
mening offentligt,

han vil blive betragtet som en frafalden - altså værre end en vantro

det eneste han ønsker er at leve i fred og passe sit arbejde(murer)

og med det han havde med i sin mentale bagage da han kom hertil
forstår jeg ganske udmærket dette ønske

Fra : @

Dato : 21-02-06 15:01

On Tue, 21 Feb 2006 10:56:36 +0100, "Anonym" <anonym@anonym.com>
wrote:

<<<<<<<<<<<<<voldklippet>
>Der er mange fredelige og venlige muslimer,

>På mange måder er vestens egne ekstremister en del af problemet
<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>

der findes så mange fredelige venlige mennesker i denne verden,

hvorfor er det så hver gang de rabiate galninge(på begge sider af en
konflikt) der sætter dagsorden på gaden og i pressen?

jo jeg bruger selv hårde ord, og i forsvar for hvad jeg tror er
rigtigt vil jeg ikke betænke mig et sekund på at knække nakken på en
koranfacist der vil mig eller mine værdier til livs

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-02-06 15:30

"Anonym" <anonym@anonym.com> wrote in message

> [...]

> bakker op om shariah lovgivning i al dens herlighed, hvor blot muslimer

Han ER en moderat muslim, og vi får ikke nogen bedre "type" hvis vi ikke
skal over i sekulære muslimer. Han bakker IKKE om om sharia straffelovene,
men har faktisk udfordret alle verdens lærde muslimer til at gentolke disse
forordninger,- desværre var svaret fra næsten alle disse "lærde", at det
kan man ikke gøre uden at stille spørgsmålstegn ved Allahs visdom. Så var
den idé dampet af.

Fra : Anonym

Dato : 21-02-06 23:15

> [...]
> disse forordninger,- desværre var svaret fra næsten alle disse "lærde",
> at det kan man ikke gøre uden at stille spørgsmålstegn ved Allahs visdom.

Han er ret smart, det må man lade ham. Han siger ikke noget om, hvad han
selv ønsker men overlader det til verdenssamfundet af islamisk lærde.
Jeg tror, han udmærket vidste at moratoriet på forhånd var en død ide. Når
han overhovedet foreslår det, er det muligvis for at forhøje sin anseelse i
vestlige kredse.
Tariq Ramadan er heller ikke eneste moderate stemme. Der er også den
tysk-syriske professor Bassam Tibi.
Hvis Ramadan kan bidrage med nødløgne til en islamisk teologi, sådan at
muslimer i Europa ender at foretrække stemmesedler frem for jihad, er jeg da
glad for det.
Men ikke et sekund vil jeg indrømme ham nogen politisk legitimitet. Han er
en ulv i fåreklæder.

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-02-06 14:38

> [...]
> han overhovedet foreslår det, er det muligvis for at forhøje sin anseelse

Jeg mener du har helt uret. Han mener naturligvis, at den er helt gal med at
skulle/kunne stene utro kvinder, og han vidste at han bliver upopulær hos
99% af verdens lærde. Han får ikke forhøjet sin anseelse i vestlige kredse
ved sit udspil, han bliver kun mere upopulær blandt unge europæiske
muslimer.

> [...]
> da glad for det.
> Men ikke et sekund vil jeg indrømme ham nogen politisk legitimitet. Han er

Der er vi så helt uenige, han er mindre "ulv" end nogen anden prominet
muslim, han siger præcis, hvad han går ind for, og - som enhver ikke-idiot -
mener han naturligvis, at muslimer skal lære at leve med de vestlige normer.
Om han så også mener det som 90 årig, når der er 52% procent muslimer i
Europa, det ved hverken han eller andre.

Fra : Anonym

Dato : 22-02-06 14:47

> [...]
> vestlige normer. Om han så også mener det som 90 årig, når der er 52%
> procent muslimer i Europa, det ved hverken han eller andre.

Og så kan vi ånde lettet op
Der er jo lang tid til, og skulle jeg være så heldig at leve til den tid, er
konvertering altid en mulighed.

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-02-06 15:39

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og så kan vi ånde lettet op
> Der er jo lang tid til, og skulle jeg være så heldig at leve til den tid,
> er konvertering altid en mulighed.

Netop, og dine evt børn og børnebørn er naturligvis alle blevet muslimer.

Fra : @

Dato : 21-02-06 12:55

wrote:

>Koranen har aldrig stået alene i islam. Hadith har mindst den samme høje
>plads. Og Hadith er de nedskrevne, overleverede beretninger om hvordan
>Muhamed gjorde det. Og han dødsdømte apostater /en masse/.

vil det slet ingen ende ta'

er der slet ingen tænkende mennesker der har noget positivt at sige om
den såkaldte profet?

-----------
Maulana Mufti Abul Irfan, the religious head of the court

hvad svarer det ca. til på dansk

biskop dommer eller en krydsning af disse?

Muhammed -- bare fordi du er paranoid
skal du ikke tro at vi ikke er efter dig

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-02-06 13:47

> Det er i en sådan situation jeg kunne ønske mig, at en af de moderate
> muslimer stod offentligt frem og forklarede helt præcis hvor og
> hvorfor ovennævnte mufti går galt i byen med sin tolkning af koranen.

Hvad får dig til at mene, muftien går galt i byen?

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : B. Nice

Dato : 21-02-06 14:03

On Tue, 21 Feb 2006 13:46:30 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvad får dig til at mene, muftien går galt i byen?

Jeg har ingen holdning til om muftien går galt i byen. Det kender jeg
ikke nok til islam til at udtale mig om. Jeg efterlyser blot en
moderat muslim der kan forklare mig det.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-02-06 14:12

> Jeg har ingen holdning til om muftien går galt i byen. Det kender jeg
> ikke nok til islam til at udtale mig om. Jeg efterlyser blot en
> moderat muslim der kan forklare mig det.

Har du overvejet den mulighed, at der ikke er noget at forklare?

Fra : B. Nice

Dato : 21-02-06 14:32

On Tue, 21 Feb 2006 14:12:14 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Har du overvejet den mulighed, at der ikke er noget at forklare?

Ja. Og i givet fald må det jo så være svaret.