Sandheden plus moms i Politiken
Fra : Knud Larsen

Dato : 20-02-06 22:51

"Teksten i Politikens offentliggjorte brev er:
- We may underline, that it can also cause unrest in Denmark as welll as
abroad, in particular Muslim countries.

Det er dog en klar forvanskning i forhold til den rigtige tekst på det brev,
statsministeren har modtaget. Det rigtige brev er offentliggjort som pdf-fil
på ministeriets hjemmeside med underskrifterne af de 11 ambassadører. Heri
står:

- We may underline that it can also cause reactions in Muslim countries and
among Muslim communities in Europe.

Altså en langt mildere formulering.
Venstres politiske ordfører, Jens Rohde, siger til Idag - Industriens
Dagblad, at han finder Politikens brev grotesk og betænkeligt.

Han peger på, at Politikens chefredaktør Tøger Seidenfaden har et
forklaringsproblem, og at det ikke efterlader tvivl om, at Tøger Seidenfaden
er ude i et personligt vendetta mod regeringen:

- Det har åbenbart kløet lidt for rigeligt i fingrene på Politikens
chefredaktør. Det er tankevækkende, at netop Politiken har fået en
redegørelse fra Egypten kort tid efter, at Egyptens ambassadør har været til
en alvorlig samtale med udenrigsminister Per Stig Møller.

Politiken burde måske have foretaget en motivanalyse af, hvorfor den
egyptiske regering gav netop Politiken oplysningerne på det tidspunkt. Det
er da også værd at bemærke, at Politiken den 21. oktober sidste år gengav
det korrekte brev, men den ene hånd ved åbenbart ikke, hvad den anden gør,
siger Jens Rohde. "

Vi skal vist snart vænne os til at leve i løgnens rige.

Fra : @

Dato : 20-02-06 23:26

On Mon, 20 Feb 2006 22:50:54 +0100, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

>Han peger på, at Politikens chefredaktør Tøger Seidenfaden har et
>forklaringsproblem,

det kan Seidenfarden da hurtigt løse, han får da bare Abu Laban som
spindoctor

>Vi skal vist snart vænne os til at leve i løgnens rige.

vi er i krig mod islamfacismen

og sandheden er altid krigens første offer

hvis man opgiver friheden i håb om fred
mister man også freden

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 21-02-06 01:31

Knud Larsen skrev:
> [...]
> siger Jens Rohde. "
>

> Vi skal vist snart vænne os til at leve i løgnens rige.

Ja, det må siges at være en alvorlig fejl fra Politikens side.

Det fragår ikke, at når man ser på det *rigtige* brev, så er det
i klar modstrid med det indtryk statsministeren gav
offentligheden på dette tidspunkt - på en sådan måde, at det har
haft en vis betydning for sagens forløb. Statsministeren har
*ikke* begået en fejl - han har helt bevidst vildledt. Det har
udenrigsminister Per Stig Møller iøvrigt været vidende om, da han
modtog en kopi af brevet.

Vi skal ikke vænne os til at leve i løgnens rige. Derfor må det
få konsekvenser for Fogh.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Trans

Dato : 21-02-06 05:55

Knud Larsen wrote:
> [...]
> står:
>
> - We may underline that it can also cause reactions in Muslim countries and
ge.

Politiken har flere forskellige versioner af brevet, som man roder
rundt med. Man har et udkast, og man har noget, man kalder det endelige
brev. Måske er konciperingen af brevet foregået på Politikens
redaktion.

Bent

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-06 07:37

Trans <kongaead@my-deja.com> wrote:

> [...]
> rundt med. Man har et udkast, og man har noget, man kalder det endelige
> brev. Måske er konciperingen af brevet foregået på Politikens

I forvejen ved man jo at meget af det der siges om Danmark blandt
vestlige journalister, kommer fra »danofobe« danskere fra det
kulturradikale miljø, der ikke holder sig til sandheden.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 21-02-06 13:22

> vestlige journalister, kommer fra »danofobe« danskere fra det
> kulturradikale miljø, der ikke holder sig til sandheden.
>
> --
> Per Erik Rønne

Jeg tror da nok, at vi bør undlade brugen af ordet "kulturradikale", når vi
taler om vorer tiders akademiske vrøvlehoveder.
Når man tænker tilbage på de personer, der med rette kunne tillægges
kulturradikale motiver, er det en helt anden mennesketype, man ser.
Nemlig mennesker, der bekæmpede hykleri, diktatoriske tendenser, begrænsning
af ytringsfriheden, både politisk og kunstnerisk.
Det er da vist ikke det, vore dages "elite" kan prale med?

Næh, det lader til, at tiden og uddannelsen, snarere udklækker
"kulturfascister".
En hoven, og i egen indbildning bedrevidende, overklasse, for hvem personlig
promovering og etablering af fortænkt "humanisme" er hovedsagen.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-06 18:50

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg tror da nok, at vi bør undlade brugen af ordet "kulturradikale", når vi
> taler om vorer tiders akademiske vrøvlehoveder.

Jeg er altså selv akademiker - cand.scient.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 22-02-06 14:54

> Jeg er altså selv akademiker - cand.scient.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Det forekommer mig, at du efterhånden til ulidelighed har gjort opmærksom
herpå?
Men jeg tror faktisk også, at du ganske sikkert er klar over, hvilke
segmenter jeg sigter til.
Og godt ved, at der er noget om snakken.
For du mener vel ikke, som nogle åbenbart gør, at uddannelse og position
automatisk giver "ret"?

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 22-02-06 16:24

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Det forekommer mig, at du efterhånden til ulidelighed har gjort opmærksom
> herpå?

Kun når du lufter din akademiker-fobi.
--
Per Erik Rønne