Fallerede partiformænd
Fra : Aksel

Dato : 20-02-06 16:44

Hvorfor skal fallerede partiformænd absolut blande sig i debatten?

Uffe Ellemand har snigløbet statsministeren, men endnu værre er det at både
Sven Auken, Mogens Lykketoft og Poul Nyrup har blandet sig i debatten og
gjort hvad de kunne for at ødelægge Helle Thornings muligheder for at være
partileder.

Alle tre er blevet fravalgt, og burde derfor have trukket sig ud af politik,
det gjorde Uffe Ellemandda, selv om han stadig gerne vil have indflydelse.

Jeg havde som socialdemokrat nogle forventninger om et linieskift da der kom
en ny formand der ikke var viklet ind i de gamle fløjkrige, men nu tyder det
på at begge de gamle fløje gør alt hvad de kan for at svække formanden og
ødelægge partiet.

Hilsen Aksel

Fra : Konrad

Dato : 20-02-06 16:55

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote in message

> Alle tre er blevet fravalgt, og burde derfor have trukket sig ud af
politik,
> det gjorde Uffe Ellemandda, selv om han stadig gerne vil have indflydelse.

Nej ,det gjorde han ikke! Efter valget i 1998, hvor han ikke blev
statsminister, meldte han sig prompte ud af dansk politik. Selvom han var
valgt ind i folketinget, ville han med sine egne ord, dagen efter valget, nu
blot nyde sit otium og de lange fisketure med diverse andre pensionerede
politikere - han tog end ikke orlov, men mødte alligevel aldrig op i
folketinget (mener kun Brixtofte har haft højere fraværsprocent). Det danske
samfunds højst betalte kontanthjælpsmodtager. Hvis han virkelig ville have
meldt sig ud af politik, ville han da som den naturligste ting i verden da
som minimum have nedlagt sit mandat.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-06 17:14

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> [...]
> meldt sig ud af politik, ville han da som den naturligste ting i verden da

Poul Schlüter blev da valgt ind i Europaparlamentet med skyhøje
stemmetal, men viste sig da vist heller aldrig. Han kunne nøjes med at
modtage sin skyhøje hyre ...

Nyrup laver da trods alt noget for lønnen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 22-02-06 12:50

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Poul Schlüter blev da valgt ind i Europaparlamentet med skyhøje
> stemmetal, men viste sig da vist heller aldrig. Han kunne nøjes med at
> modtage sin skyhøje hyre ...

Han var jo netop også en gammel elefant. Erindrer stadig hvordan jeg fik
ondt af ham, fordi han begyndte at kløjes med ordene -
"subsi..subsidi..subsidiaritetsprincippet""

> Nyrup laver da trods alt noget for lønnen.

Nyrup tilhører også den nye kaste af europæiske politikere, der ser EP som
en platform for beslutninger og politik, og ikke formålsløs uforpligtende
sniksnak (som det jo kva dets tidligere manglende beslutningskompetence ikke
rigtig kunne være andet end, f.eks i Schluters tid)

Fra : Per Rønne

Dato : 22-02-06 13:04

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

[Poul Schlüter]

> Han var jo netop også en gammel elefant.

En ronkedor, mener du vist.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk