kan vores udenrigsminister ikke læse?
Fra : @

Dato : 20-02-06 15:13

Per Stig Møller:
- Det er vanvid. Det er opfordring til mord, og mord er også forbudt i
Koranen.

det kommer sandelig an på hvor i "terroristens kogebog" koranen man
læser,

"indtag deres byer, dræb mænd kvinder og børn, lad dem blive slået med
rædsel"

det var naturligvis ikke mennesker man kunne behandle på den måde,
kun vantro

anede man skyggen af både en krum næse og en krumsabel i baggrunden da
Per Stig udtalte sig?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-02-06 15:44

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> [...]
> læser,
>
> "indtag deres byer, dræb mænd kvinder og børn, lad dem blive slået med

hmmm hvis man nu tilføjede at man skulle nedbrænde byerne, så kunne det lige
så godt have været taget fra bibelen

> det var naturligvis ikke mennesker man kunne behandle på den måde,
> kun vantro

ja altså ikke kristne

> anede man skyggen af både en krum næse og en krumsabel i baggrunden da
> Per Stig udtalte sig?

eller måske lidt uvidenhed om bibelen fra din side

Peter

Fra : @

Dato : 20-02-06 16:26

On Mon, 20 Feb 2006 15:44:24 +0100, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

> [...]
>så godt have været taget fra bibelen

>ja altså ikke kristne

>eller måske lidt uvidenhed om bibelen fra din side

det er dig der blander bibelen ind i dette ikke mig

hvorfor?

drab på vantro bliver sg* da ikke bedre af at andre også gør sådan

du får den lige igen:

<----->
Per Stig Møller:
- Det er vanvid. Det er opfordring til mord, og mord er også forbudt
i Koranen.
<------->

koranen påbyder drab på vantro, hvilket Per Stig Møller sikkert er
klar over,

han omtaler ikke biblen

jeg omtaler ikke biblen

at bibelen og koranen IMNSHO er to alen ud af et dårligt skykke
kommer vel ikke sagen ved

nej det der sker nu, er at Per Stig og alle kræmmerne og såkaldt
ansvarlige politikkere ønsker at lægge låg på,

og når urolighderne i Dromedarland er minimeret

kommer alle godhedsindustriens falske profeter, alle forfatterne der
lige nu er larmende tavse, plus en hel horde af kræmmere og
levebrødspolitikere på banen og vil forsøge at belære pøblen om at man
skam også skal opføre sig pænt, og ikke sådan forhåne andres religion

skal vi vinke farvel til ytringsfriheden?

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-02-06 17:07

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "@" <1@invalid.net> wrote in message

> hmmm hvis man nu tilføjede at man skulle nedbrænde byerne, så kunne det
> lige så godt have været taget fra bibelen

Det står på en helt anden måde i Bibelen, det er fra historiske beretninger,
ingen har ekstrapoleret det til at betyde at "man" bør nedbrænde byer. Men
måden det står på i Koranen, OG ideen om at den er en vejledning til alle
tider, gør at *nogle* - nogen gange de fleste - har tolket det som en
direkte opfordring fra Gud. Der står jo "kast terror i hjertet på de
vantro" - og ikke: "engang i et slag i år 617 sagde jeg (Allah) til profeten
"kast terror i hjertet på de vantro".

Hvis vi kun ser på hvad Gud i GT har påbudt de troende at gøre ved de
vantro, så er den endnu værre end Koranen, - men forskellen er som ovenfor.
Man har jo heller ikke stenet mennesker efter Bibelens forskrifter, i de
sidste 2000 år, mens man stadig gør det i nogle muslimske lande.

Og en som Tariq Ramadan har IKKE kunnet få sine lærde medmuslimer til at gå
med til et moratorium i forhold til de brutale sharia-straffelove, - det KAN
man ikke, siger alverdens lærde, det ville være at kritisere Allah. Og DET
er kernen i problemet med islam.

Islam skal over til at se Koranen som en tekst, før kan vi ikke forvente
forbedringer i den muslimske verden.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-02-06 17:42

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Det står på en helt anden måde i Bibelen,

nej

det er fra historiske beretninger,
> ingen har ekstrapoleret det til at betyde at "man" bør nedbrænde byer.

jo

Men
> måden det står på i Koranen, OG ideen om at den er en vejledning til alle
> tider, gør at *nogle* - nogen gange de fleste - har tolket det som en
> direkte opfordring fra Gud.

hmmm det kunnejeg da godt nævne et par kristne sekter der mener at beibelen
skal tages bogstaveligt. JEg kunne også nemt finde et skriftsted hvor der
står at du" intet må trække fra og intet tilføje" OG at dette gælder "til
alle tider

> [...]
> ovenfor. Man har jo heller ikke stenet mennesker efter Bibelens
> forskrifter, i de sidste 2000 år, mens man stadig gør det i nogle

hmmmm nej tilgengæld er det da vist ikke ret meget mere end 100 år siden den
sidste afbrænding af mennesker i guds navn foregik i lille Danmark

> [...]
> Allah. Og DET er kernen i problemet med islam.
>
> Islam skal over til at se Koranen som en tekst, før kan vi ikke forvente

jamen så er vi jo nok slet ikke så uenige når det kommer til stykket. imho
er problemet ikke hverken koranen eller Islam. problemet er en blanding af
udbredt analfabetisme, og så de mennesker der i deres egenskab af
"skriftkloge" tolker koranen. Nøjagtigt ligesom det var engang med
kristendommen, og stadig er inden for visse sekter

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-06 17:14

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]

> kun vantro

> anede man skyggen af både en krum næse og en krumsabel i baggrunden da

Mord er drab, men drab er ikke nødvendigvis mord. I krig dræber man
fjenden, man myrder ham ikke.

Og i sunni-islamistisk perspektiv er man i krig med »vantro« [os] og
game«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk