Radikalt moderskab
Fra : Anonym

Dato : 20-02-06 13:57

Nedenstående indlæg fra Det radikale venstres medlemsdebat siger vist alt om
hvad partiet gerne vil.
Vi trænger til et moderskab -- og helst et radikalt moderskab.

Die dumme Dänen|
Rene V. Nielsen 20-02-2006 00:41:24
....en generalisering som holder - eller hva'?

Vel ikke mere, end "alle muslimer er terrorister" eller "alle radikale er
blottet for klare holdninger."

Typisk opstår sådanne generaliseringer, når intelligensen ikke rækker, og
man derfor forsøger at simplificere komplekse og nuancerede
problemstillinger
så man kan forholde sig til dem. Det er sørgeligt at se så mange eksempler
på netop dette i den offentlige debat her i landet - ja endda i nærværende
forum.
Her gik jeg lige og var stolt af at være dansker, og nu også erklæret
radikal.

Stereotypet om den vægelsindede radikale, er vel til dels opstået pga. den
radikale evne til at anskue problemer nuanceret og fra flere sider, og på
denne
måde at sige fra over for generaliseringer. Måske er dette dog en anelse for
subtilt for den menige dansker, som meget lettere kan forholde sig til Pia
Kjærsgaard & Co. når de med stramme miner skærer alle over én kam.
Resultatet er at DF jo stormer frem i strækmarch i alle meningsmålinger, og
dette skræmmer
mig faktisk meget mere, end at vort kære land nu står øverst på listen over
kommende terrormål.

Det er efter min mening på tide, at vi stiller sig frem og tager klar
afstand fra de generaliseringer som DF for tiden lukrerer så kraftigt på.
Jeg tror at vi danskere har brug for en opsang fra en moderskikkelse, som
med løftet pegefinger (og gerne bevæbnet med en håndtaske), beder om at vi
holder
kammertonen, og holder os for gode til at generalisere.

Gad vide hvad tegneren har tænkt på da han førte pennen og skitserede en
bombe i en turban?... og hvorfor mon han har valgt at tegne profeten i
karikatur.
Jeg kan kun udlede to budskaber: "Alle muslimer er terrorister" og "al
generalisering er usand (med undtagelse af denne)"

René V. Nielsen

www.radikale.dk

Fra : Martin K

Dato : 20-02-06 14:19

"Anonym" <anonym@anonym.com> wrote in message

> Typisk opstår sådanne generaliseringer, når intelligensen ikke rækker, og
> man derfor forsøger at simplificere komplekse og nuancerede
> problemstillinger

Faktisk er det ret intelligent at kunne generalisere. Vi lever i en kompleks
verden, som er alt for indviklet til at vores lille hjerne kan overskue alle
detaljer, og derfor er det en god egenskab at kunne genkende mønstre, så man
kan danne sig et simplificeret billede af virkeligheden, som er til at
forholde sig til.

--
Martin K

Fra : Anonym

Dato : 20-02-06 14:26

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> man
> kan danne sig et simplificeret billede af virkeligheden, som er til at

Det ville jeg også selv sige, men der åbenbart områder, hvor man skal passe
grueligt på, for ikke at være intolerant.
Især hvad angår hensynet til muslimer, islam eller alt der gøres i islams
navn kan der aldrig være for lidt nuancering, forståelse af de grundlæggende
årsager eller dialog uden betingelser.
Og det er ganske vist.

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-02-06 14:45

"Martin K" <n@da.spam> skrev i
> [...]
> genkende mønstre, så man kan danne sig et simplificeret billede af
> virkeligheden, som er til at forholde sig til.

Nemlig!

Som eksempel: Hvis jeg får øje på en flok unge muhamedanermænd, som højst
sandsynligt vil krydse min vej, så går jeg en omvej ned ad nogle sidegader.
Der er ikke tale om "racisme" men blot om sandsynlighed, sund fornuft og
overlevelsesinstinkt. Hvem ønsker at ende sine dage som Antonio Currá
gjorde?
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-06 16:55

NoTrabajo <notrabajo@gmail.com> wrote:

> Hvis jeg får øje på en flok unge muhamedanermænd, som højst sandsynligt
> vil krydse min vej, så går jeg en omvej ned ad nogle sidegader.

Hvordan kan du dog genkende dem? Husk på at de hverken går med armbind à
la det nazisterne bruger, eller har en bestemt fysiognomi. Mange af dem
er faktisk blåøjede, og med lyseblondt hår ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-02-06 18:53

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> Hvordan kan du dog genkende dem? Husk på at de hverken går med
> armbind à la det nazisterne bruger, eller har en bestemt fysiognomi.

De plejer da at være lavbenede og meget "solbrændte".

> Mange af dem er faktisk blåøjede, og med lyseblondt hår ...

Så mange konvertitter er der vel ikke endnu. Konvertitter er jeg heller
ikke så bange for, som dem der er opvokset med en muhamedansk opdragelse.
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-06 02:12

> [...]

> Så mange konvertitter er der vel ikke endnu. Konvertitter er jeg heller
> ikke så bange for, som dem der er opvokset med en muhamedansk opdragelse.

I Nordafrika har mange vandal-aner, og blåøjethed og lyseblondt hår er
ikke så ualmindeligt. I øvrigt blev mange europæere langt op i
1700-tallet stjålet fra dem selv, og endte som nordafrikanske slaver.

Noget tilsvarende i det nuværende Tyrki, hvor mange nedstammer fra
galatere mv; det sker at disse gener dukker op til overfladen igen.

En blåøjet og lyshåret tilhænger af Muhamed behøver ikke at være en
konvertit.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : NoTrabajo

Dato : 21-02-06 07:56

> [...]
> galatere mv; det sker at disse gener dukker op til overfladen igen.
>
> En blåøjet og lyshåret tilhænger af Muhamed behøver ikke at være en

Jeg synes ikke at alt "dit roderi" med de undtagelser, der findes fra det
generelle, er særligt interessante. Jeg er ikke i tvivl om hvordan de
muhamedanere, jeg bør undgå at krydse på min vej, ser ud.
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-06 08:14

> [...]

> generelle, er særligt interessante. Jeg er ikke i tvivl om hvordan de
> muhamedanere, jeg bør undgå at krydse på min vej, ser ud.

Ja, du synes at have en »racebestemt« opfattelse af tilhængerne af
Muhameds lære. Beskæmmende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : NoTrabajo

Dato : 21-02-06 09:59

> Ja, du synes at have en »racebestemt« opfattelse af tilhængerne af
> Muhameds lære. Beskæmmende.

De er vel samme race som os, men de ser ofte lidt mere "solbrændte" ud, da
deres forfædre indtil for 10-30 år siden levede i de varme lande.
--
NoTrabajo

Fra : @

Dato : 21-02-06 12:50

On Tue, 21 Feb 2006 07:56:16 +0100, "NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com>
wrote:

>. Jeg er ikke i tvivl om hvordan de
>muhamedanere, jeg bør undgå at krydse på min vej, ser ud.

< >
at gå over på andet fortov for at undgå folk med et bestemt udseende

sådan en klart nedladende gestus er jo racisme

jeg tror det er på tide at både racisme og blasfemiparagraffen bliver
fjernet

disse hører ikke hjemme i et frit land

Fra : NoTrabajo

Dato : 23-02-06 09:15

wrote:

> < >
> at gå over på andet fortov for at undgå folk med et bestemt udseende
>
> sådan en klart nedladende gestus er jo racisme

Muligvis, men man bør jo også tænke på sit eget helbred.
--
NoTrabajo

Fra : @

Dato : 20-02-06 14:28

On Mon, 20 Feb 2006 13:57:24 +0100, "Anonym" <anonym@anonym.com>
wrote:

>www.radikale.dk

hvis de radikale er de nomale

er jeg lykkelig for at være en af de gale

Rad.V:
"Nu ta'r vi det stille og roligt, sætter os ned og snakker tingene
grundigt igennem og ser på de forskellige forslag, så skal der nok
vise sig en løsning."

javel så, men det nytter sg* ikke rigtig noget, når der er en kæmpelæk
i skuden