Rigtige venner....
Fra : Snurrberget

Dato : 20-02-06 12:59

Nu ser det ud til at vores trofaste venner i EU vil insistere på at
vores statsminister bøjer nakken og siger pænt undskyld.

EU eliten har åbenbart ikke noget tilovers for ytringsfriheden men kan
bare ikke tolerere at ambassaderne bliver futtet af.

Af artiklen fremgår det indirekte at det eneste der forhindrer
gennemførsel af arabisk-muslimske krav om religiøs lovgivning i EU er en
vrangvilling befolkning (den såkaldte opinion).

"...Omvendt skal Danmark dog heller ikke forvente en ny
solidaritetserklæring fra EU i sagen. Efter at have kommet med en klar
fordømmelse af ambassadeafbrændingerne, vil EU-partnerne formentlig
kræve, at Danmark nu får lagt låg på konflikten..."

Hele artiklen: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=439431

Fra : Anonym

Dato : 20-02-06 13:17

"Snurrberget" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fordømmelse af ambassadeafbrændingerne, vil EU-partnerne formentlig kræve,
> at Danmark nu får lagt låg på konflikten..."

Nu er kilden Politiken, så spin er en oplagt mulighed. Det er dog positivt,
at selv EU tilsyneladende anerkender, at opinionen sætter grænser for
eftergivenheden.
Den logiske konsekvens af det må naturligvis være at opretholde presset på
de siddende regeringer, så det gøres helt klart, at eftergivenhed vil koste
stemmer.
Jeg ser forøvrigt, at Socialdemokratiet er kravlet ud af dets hule for at
forsvare -- nej ikke ytringsfriheden men Arla.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-06 13:33

Anonym <anonym@anonym.com> wrote:

> Jeg ser forøvrigt, at Socialdemokratiet er kravlet ud af dets hule for at
> forsvare -- nej ikke ytringsfriheden men Arla.

Ja, S og Nyrup opretholder jo traditionerne fra ikke-mødet med Salman
Rushdie ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk