Newspeak - nysprog
Fra : Knud Larsen

Dato : 20-02-06 09:42

Vi skal til at vænne os til, at ordene betyder det modsatte af, hvad de
plejer.

I går på TV sagde en repræsentant fra ARLA, at det var udtryk for
"rummelighed", at man boykotter Israel fordi man har kniven på struben fra
de arabiske lande. Så rummelighed betyder nu "at indskrænke sig".

Ytringsfrihed betyder efterhånden "at holde sin mund", hvilket man kan se i
utallige indlæg i aviserne.

"Dialog" betyder nu at man "hører og adlyder" formaninger fra alvorlige
klerikale figurer fra Mellemøsten, og fra DK.

"Respekt" betyder nu "frygt og bæven" for repressalier.

"Sandheden om profeten", betyder, at man er villig til at lyve så det
fløjter, og bedyre at manden slet ikke var krigsherre, men var en
mediterende filosof, som Sokrates, men bare et langt bedre menneske.

Vi skal nok får lært lektien i de kommende år. Islam betyder som bekendt
underkastelse, og det er der mange, som synes vi ikke kan komme hurtigt nok
i gang med, - ellers er vi "provinsielle" og lever ved et "virtuelt
gadekær", som Elleman Jensen udtrykker det. Globaliseringen og indvandringen
kræver at vi lærer at lyve og agit-prop'pe så en gammel kommunist må få
tårer i øjnene ved tanken. Vi kan da også lære meget af vores egen AHW, han
ved allerede alt om at islam er fredens religion, og at jihad slet ikke
betyder hellig krig, men kun sokratisk selvransagning, - og han har mange
andre "indsigter". Følg hans eksempel og det kan ikke gå helt galt.

Fra : Zeki

Dato : 20-02-06 10:09

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> I går på TV sagde en repræsentant fra ARLA, at det var udtryk for
> "rummelighed", at man boykotter Israel fordi man har kniven på struben fra
> de arabiske lande. Så rummelighed betyder nu "at indskrænke sig".

Sagde hun virkelig det? Trist ordvalg.

> Ytringsfrihed betyder efterhånden "at holde sin mund", hvilket man kan se
> i utallige indlæg i aviserne.

Selvom vi har ytringsfrihed siger vi ikke hvad som helst til hvem som helst,
pga vi overvejer hvilke konsekvenser det vil/kan få. Du siger heller ikke
"din latterlige spasser" til en kollega, selvom du måske tænker det, vel?
Eller fortæller din chef at du synes at han er en fed nar! Det kaldes
omtanke for sine meninger. Man kan da ytre sig som man vil. Men hvis man
vælger Gath-metoden så står man næppe med mange venner bagefter, hvis du
forstår.

Med ytringsfrihed følger i øvrigt perception - hvordan vil modtageren
opfatte budskabet?

> "Dialog" betyder nu at man "hører og adlyder" formaninger fra alvorlige
> klerikale figurer fra Mellemøsten, og fra DK.

Hvem har adlydt hvem? Kan du være lidt mere konkret?

> "Respekt" betyder nu "frygt og bæven" for repressalier.

Respekt for?

> Globaliseringen og indvandringen kræver at vi lærer at lyve og
> agit-prop'pe så en gammel kommunist må få tårer i øjnene ved tanken.

Nej! Den kræver at vi bliver bedre i stand til at forstå hvad der gemmer sig
bag begreber som "tolerance" og "respekt for andre kulturer." At vi åbner os
for omverdenen i stedet for at lukke os og stemme på DF. Det er OS der er
foregangsland, ikke DEM. Derfor nytter det ikke noget at lege "jamen, de er
dumme, derfor kan vi også tillade os det."

>Vi kan da også lære meget af vores egen AHW, han ved allerede alt om (...)

Dårlig stil at nævne andre debattørers navne i sit budskab og gøre det
personligt.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-02-06 11:09

"Zeki" <zeki@_.dk> wrote in message
> [...]
> nar! Det kaldes omtanke for sine meninger. Man kan da ytre sig som man
> vil. Men hvis man vælger Gath-metoden så står man næppe med mange venner

Det er jo banal afledning, - enhver idiot ved at det er sådan, lige som
enhver idiot ved at "vi er alle mennesker", sådanne ting er kun - måske
ubevidste - forsøg på at aflede diskussionen og tale om noget andet. Hvis
ytringsfrihed ikke er andet end at man høfligt må sige ting som ingen kan
ophidses over, så er den jo intet værd overhovedet. Hele ideen med den er jo
at man MÅ sige ting, som kan genere nogen, og da især som kan genere en magt
som den 1,44 milliarder muslimer står med. Hvis vi havde haft denne 'ikke
såre' idé for 150 år siden, så havde vi stadig levet i et præstestyret
samfund. Det har da heller aldrig generet Seidenfaden og konsorter at gøre
grin med Jesus og med kristne følelser.

> Med ytringsfrihed følger i øvrigt perception - hvordan vil modtageren
> opfatte budskabet?

Gu gør der ej, ytringsfriheden har intet som helst at gøre med det at
gøre, - ytringsfriheden betyder at DU kan ytre hvad du vil, - dog under
ansvar for domstolene når det kommer til personlige injurier, dvs bevidste
løgnehistorier.

Men du er jo godt i gang med at ændre betydningen af ordet "ytringsfrihed",
præcis som jeg sagde er ved at ske.

Det kunne sgu se godt ud, at vi skulle bruge "perceptionspsykologi" hver
gang vi ville sige noget om islam, og så naturligvis holde os fra det, -
mens vi roligt kan lave "Christ Piss" kunstværker, - for kristne "modtager"
ikke sådanne budskaber med nedbrændiger, mord og trusler om terrorangreb i
mange lande.

> Hvem har adlydt hvem? Kan du være lidt mere konkret?

ARLA har nu ført "dialog" med folk i MØ og har skrevet under på at de vil
boykotte Israel, og vi bøjer os jo for hver dag mere og mere i retning af at
sige "jamen I har jo da også fuldkommen ret, - vi er forkerte og I er
rigtige" - læs aviserne.

> Respekt for?

Islam og unge nydanskere fx?

> [...]
> OS der er foregangsland, ikke DEM. Derfor nytter det ikke noget at lege
> "jamen, de er dumme, derfor kan vi også tillade os det."

Vi skal IKKE have respekt for kulturer, som nedværdiger kvinder og vantro,
og som dræber dem der forlader religionen islam. Jeg ser at den engelske
prins Charles har været med til en hemmelig konference for at få muslimske
lande til at ændre lovene om dødsstraf for at forlade islam, - men det kom
der ikke noget ud af. Deltagerne kræver at vi viser respekt, og holder os
fra at kritisere hvad islam forlanger af en god muslim. Hvis DU vil
respektere kvindeundertrykkelse og ustandselige angreb på kristne i de
muslimske kulturer, så er det dit valg, men forlang ikke at jeg skal være
med på den galej.
Som bekendt er verdens muslimer desperate fordi deres lande sakker længere
og længere bagud, og deres befolknnger øges i utrolig fart. De vil gerne
have vores vestlige goder, men ved at så ryger meget af det de forstår ved
islam, - foreløbig bliver de så mere og mere rabiate dog klynger sig til de
værste aspekter af islam. Det kan jeg forstå, men hvorfor jeg skulle have
"respekt" og "tolerance" for disse tragiske udviklinger, det er da en
mærkelig konklusion at drage. Islam er en tragedie for verden, og DET faktum
må vi have respekt for.

> Dårlig stil at nævne andre debattørers navne i sit budskab og gøre det
> personligt.

Det er sikkert rigtigt, men når vi nu kan lære så meget af denne mand, - som
selv ustandselig skriver om hvem han har i sit filter, - så gør jeg en
udtagelse med ham. Det er jo forøvrigt ikke nogen hemmelighed, hvad jeg
skriver om hans indstilling til islam og jihad, den har han jo helt
frivilligt udtrykt i utallige poster, - derfor må det også være tilladt at
citere ham for holdninger som han selv gør meget ud af at udbrede? Hvis han
bare een gang skrev "det passede ikke hvad jeg forsøgte at bilde jer ind mht
"jihad"" - så ville jeg aldrig mere nævne lige dette hans forsøg på
afsporing af debat om dette emne.

Fra : Zeki

Dato : 20-02-06 12:07

> [...]
> ansvar for domstolene når det kommer til personlige injurier, dvs bevidste

Jeg tror ikke at jeg har været god nok til at forklare min pointe.

Naturligvis er ytringsfriheden som du beskriver i ovenstående. Naturligvis
kan man som individ i samfundet grundlæggende ytre sig som man vil, hvad vi
jo også har tradition for herhjemme. Men vi gør det ikke altid, fordi vi
overvejer - eller ved - hvilke konsekvenser det kan få. Især som virksomhed.
F.eks kan jeg garantere dig for at EB har saftige historier om kongehuset
som de holder på. "I trykken med dem" er der sikkert nogle der vil sige.
Ligeledes foregår der hver eneste dag møder overalt i landet hvor der bliver
taget stilling til hvad der er "for sårbart" at offentliggøre og hvad der
ikke er. Hvad tror du der sker med den medarbejder som ved bordet skriger
"jamen, husk ytringsfriheden!"?

> Men du er jo godt i gang med at ændre betydningen af ordet
> "ytringsfrihed", præcis som jeg sagde er ved at ske.

Det synes jeg nu ikke jeg er. Vi er jo enige i hvad det dækker over, bare
ikke brugen af den, din latterlige selvfede nar (*)

> [...]
> mens vi roligt kan lave "Christ Piss" kunstværker, - for kristne
> "modtager" ikke sådanne budskaber med nedbrændiger, mord og trusler om

Ja, for kristne og muslimer tænker ikke ens, på samme måde som en kineser og
amerikaner næppe gør.
Når forretningsmænd rejser til Japan f.eks gør de i høj grad brug af
perception - det er de nødt til. De er nødt til at sætte sig ind i præcist
hvordan deres budskaber bliver opfattet af modparten, fordi tankegangen er
så markant forskellig. I øvrigt er der ikke noget odiøst over det du kalder
"perceptionspyskologi" for de fleste gør (ubevidst) brug af det hele tiden,
især dem der er gode til jobsamtaler

Men der er også dem som hverken besidder empati eller forståelse for at
mennesker kan tænke anderledes og se verden på en anden måde end én selv.
Dk.politik er fuld af dem.

> [...]
> at sige "jamen I har jo da også fuldkommen ret, - vi er forkerte og I er

ARLA's vigtigte opgave er vel at tjene penge. Så hvis en cost-benefit
analyse har vist at det bedst kunne betale sig at boykotte Israel, så er det
sådan det bliver. Men du mener måske at de hellere skulle please
idealisterne og deres kulturkamp?

> Islam og unge nydanskere fx?

Natruligvis skal man respektere andre religioner og kulturer. At nogle
hundehoveder i MØ har svært ved dette, bør ikke rokke ved vores opfattelse
af, at det er sådan det skal være.

> Vi skal IKKE have respekt for kulturer, som nedværdiger kvinder og vantro,
> og som dræber dem der forlader religionen islam.

Det var dog en vanvittig generalisering.

Der er jo stor forskel på hvordan Koranen fortolkes, afhængigt om du spørger
en tyrk, en iraner, en pakistaner, en palæstinenser eller Bin Laden.

At forsøge at bilde sig selv ind at der findes 1.5 milliard mennesker der
fortolker religionen på samme krigeriske måde som du giver udtryk for -
selvom religionen indeholder grundlæggende budskaber og normer for adfærd -
er jo det rene gallimattias.

En fundemental militant muslim har næppe den samme opfattelse som
kioskejeren nede på hjørnet, vel?

> [...]
> have "respekt" og "tolerance" for disse tragiske udviklinger, det er da en
> mærkelig konklusion at drage. Islam er en tragedie for verden, og DET

Lær venligst at kende forskel mellem fakta og holdninger. Du kan da mene
hvad du vil, men at det er et faktum at Islam er en tragedie for verden,
afhænger jo af hvem du spørger. Da jeg f.eks sidst var i Egypten var det i
hvert fald ingen "tragedie" at opleve den enorme gæstfrihed, som vi her i
Vesten kan lære en del af.

Mvh
Zeki

Fra : @

Dato : 20-02-06 13:07

On Mon, 20 Feb 2006 12:07:14 +0100, "Zeki" <zeki@_.dk> wrote:

>Natruligvis skal man respektere andre religioner og kulturer.

naturligvis skal man da ikke det

at respektere noget bare fordi det er blevet påhæftet et eller andet
som nogen anser for at være et positivt ord, kan for mit vedkommende
aldrig komme på tale

man kan respektere mennsker for hvad de siger,

men især kan man respektere dem hvordan de opfører sig overfor andre

folk som skaber sig mere tossede end ellers gør på grund af nogle
tegninger i en avis hverken vil eller kan jeg respektere

folk som i religonens eller kulturens navn praktiserer grov
børnemishandling, såkaldte æresdrab, kvindeundertrykkelse
og hvad de ellers kan finde på af onde gerninger
hverken kan eller vil jeg respektere

og yderligere vil jeg til enhver tid

kalde

en børneskænder for en børneskænder

en hustrumishandler for en hustrumishandler

osv

uanset hvilke fine ord vedkommende forsøger at gemme sig bag

en af disse forbrydere for hvem dette er lykkedes i ca. 1400 år er nu
blevet afsløret, han kaldtes en proftet, men ifølge koranen var han en
pædofil racistisk kvindeundertrykkende røver og massemorder,

det må være lidt pinligt for muhammedanerne at få afsløret sandheden

sig sandheden om disse mordere og undertrykkere de skal ikke få lov at
påberåbe sig en eller anden form for fredning ved at klæde sig i fine
ord

islam er en terrororganisation af den værste skuffe, hvis erklærede
mål er verdensherredømmet,
bekæmp islam for dine børns og den frie verdens skyld

i får den lige igen:

<-------------->
Vi er trætte af den gode tone, vi vil have sandhed
"Sandheden er ikke for forsigtige folk, de skal ikke have sandhed men
sofa. Spørg aldrig, aldrig, aldrig om det kan nytte, spørg om det er
sandhed. Jeg spørger ikke om følgen. Jeg spørger om sandheden.
Sandheden er ikke rolig og værdig og ophøjet, den bider og river og
slår."
Kaj Munk

Fra : Zeki

Dato : 20-02-06 13:16

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> naturligvis skal man da ikke det

Man skal have respekt for sine medmennesker, synes jeg. Denne respekt kan så
stige eller falde afhængigt af de enkelte individers opførsel. Der findes da
mennesker som jeg ingen respekt har over for, pga det de siger eller den
måde som de opfører sig på. Der findes også mennesker som jeg har meget
respekt for.

Men det er jo en forskel i livsopfattelse vi taler om her. Man kan jo også
vælge at leve sit liv ud fra at tro på det værste i andre frem for det
bedste.

Der er ikke noget sandt eller forkert. Jeg fremlægger dog min holdning. At
jeg respeketerer mine medmennesker, med mindre de har gjort sig "fortjent"
til andet. At jeg respekterer andre kulturer og den måde andre mennesker i
verden har valgt at indrette sig på, i stedet for at gøre mig til dommer
over for dem.

(snip)

- Zeki

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-02-06 14:14

"Zeki" <zeki@_.dk> skrev i news:IphKf.4499$lk1.3746@news.get2net.dk...

> Men der er også dem som hverken besidder empati eller forståelse for
> at mennesker kan tænke anderledes og se verden på en anden måde end
> én selv. Dk.politik er fuld af dem.

Du tænker muligvis på os "racister", som dem der ingen forståelse har for
"at mennesker kan tænke anderledes og se verden på en anden måde end én
selv"? Tværtimod er det omvendt. Det er os "racister", der har forståelse
for at muhamedanerne er meget anderledes end os, og at de er så forskellige
fra os, at vi ikke kan leve sammen med dem. Vi bliver her og muhamedanerne
skal blive i Muhamedanien.

Halalhippier og "humanister" har den opfattelse at mennesker i bund og
grund er ens, og derfor er det ikke noget problem med at leve sammen med
muhamedanerne, for de er jo også "mennesker".

Vi lever heller ikke sammen med vilde dyr her i Danmark, dem lukker vi inde
i zoologiske haver og i Knuthenborg Safaripark.
--
NoTrabajo

Fra : Egon Stich

Dato : 21-02-06 14:33

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> grund er ens, og derfor er det ikke noget problem med at leve sammen med
> muhamedanerne, for de er jo også "mennesker".

Hvis omtalte typer ikke var er "moderne" opfindelse, men havde været der i
århundrede, skulle jeg i hvert fald ikke til Fiji--
Så ville man blive ædt, medens hallalhippierne skreg, at "jeg skulle
respektere" deres religion og smag---

MVH
Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-02-06 18:44

> [...]
> offentliggøre og hvad der ikke er. Hvad tror du der sker med den
> medarbejder som ved bordet skriger "jamen, husk ytringsfriheden!"?

Igen, det er jo fuldstændig banalt, men har ikke en rokkefis at gøre med, at
man bliver udsat for mordtrusler og for nedbrændinger af mennesker, kirker,
flag og ambassader, hvis man siger noget som muslimer ikke kan lide. Derfor
er det - og jeg tror ikke du gør det bevidst - ren afledning, det du
forsøger at føre det over på.

Som Anne Knudsen siger så er selvcensur i Danmark jo så almindeligt som
dårlig ånde, men det har jo intet at gøre med, at man får trusler på livet,
når man kritiserer et eller andet ved islam.

> Det synes jeg nu ikke jeg er. Vi er jo enige i hvad det dækker over, bare
> ikke brugen af den, din latterlige selvfede nar (*)

Her er vi inde på personlige nedgøringer, og de har meget lidt med en
tegning af et hoved med en bombeturban, at gøre.
Igen, du viser ingenting, som har med bombehatten at gøre, du er bare inde
på noget med takt og tone mellem mennesker, OG hvis du gik over til
beskyldninger, som fx jeg blev oprørt over, OG som kunne bevises var
falske, så kunne jeg *måske* få dig dømt ved domstolene. Sagen hvor man
efterprøver om det virkelig er rigtigt at tegnere ikke tør tegne Profeten,
er af en helt anden karakter, - naturligvis - og nu behøver vi da ikke mere
gætte på om tegnere behøver være nervøse for at tegne profeten, vi VED nu,
at det kan koste livet eller ens livskvalitet pga at man skal gemme sig
resten af livet.
Hvad det har med asfalteringen af Roskildevejen, - eller med at kalde en
enkeltperson for "selvfed nar" at gøre, det fortaber sig i mørket. Prøv nu
lige at gennemtænke sagen igen, ganske roligt og se om du virkelig mener de
to ting har principielt ret meget med hinanden at gøre!

> [...]
> kalder "perceptionspyskologi" for de fleste gør (ubevidst) brug af det
> hele tiden, især dem der er gode til jobsamtaler

Igen, det er jo fuldstændig banalt, det ved jo enhver, men hvad i alverden
har det at gøre med at millioner af muslimer går amok over en latterlig
tegning, og vil dræbe både dig og mig? Jeg fatter det bare ikke.

> Men der er også dem som hverken besidder empati eller forståelse for at
> mennesker kan tænke anderledes og se verden på en anden måde end én selv.
> Dk.politik er fuld af dem.

Jeg har selv rejst i mange lande, og har altid netop indrettet mig efter den
lokale kultur, - jeg kunne ikke drømme om at komme og sige "sådan gør vi i
Danmark, og derfor gør jeg det også her". Jeg har syntes, det var utrolig
interessant at forsøge at indpasse mig i lokale kulturer, netop bl.a fordi
det viste om jeg *kunne* sætte mig ind i deres kultur, og jeg er blevet
inviteret til mange private kulturelle hændelser, - bryllup i Japan,
djævledans på Sri Lanka med de lokale fiskere, sammenkomster blandt sorte i
USA, da der var "apartheid", - og iøvrigt også et par fester blandt sorte i
Sydafrika, mens der var apartheid, - hvilket kunne have kostet en offentlig
piskning, - ophold alene i en landsby langt ude på landet i Nigeria under
Biafrakrigen, osv osv. Men det betyder for fanden vel ikke, at man skal
nedlægge sin egen kultur og overtage en anden, som netop lægger vægt på at
ingen må kritisere religionen eller ens egen kultur.

At nogen i d.p. måske ikke ved hvad empati eller respekt betyder, det kommer
vel ikke os andre ved.

> [...]
> analyse har vist at det bedst kunne betale sig at boykotte Israel, så er
> det sådan det bliver. Men du mener måske at de hellere skulle please

ARLA er ikke så vigtig, selv med deres "rummelighed", som altså betyder
boykot af Israel. Det er ikke nok at ARLA tjener penge, hvis deres
"cost-benefit" analyse betyder at vi intet kan stille op hvis de arabiske
lande forlanger at store EU-lande holder op med at handle med Danmark, så
bryder alting jo sammen. Vi har internationale handelsregler som netop skal
sørge for at sådanne ting ikke sker, og dem er ARLA og andre "rummelige"
firmaer også underlagt.

> Natruligvis skal man respektere andre religioner og kulturer. At nogle
> hundehoveder i MØ har svært ved dette, bør ikke rokke ved vores opfattelse
> af, at det er sådan det skal være.

Naturligvis skal man IKKE bare respektere alle religioner og kulturer, det
burde være helt evident. Vi bør naturligvis ikke respektere at saudierne
undertrykker deres kvinder og nægter jøder adgang til den arabiske halvø, og
nægter kristne ret til at dyrke deres tro. Hvorfor mener du vi skal
respektere en sådan ideologi? skulle vi også respektere at nazisterne
nu-engang ikke mente at landet kunne fungere hvis der boede jøder i det?
Saudierne roser ofte hr Hitler og kritiserer kun at han "ikke gjorde
arbejdet færdigt" - bør vi respektere denne holdning som lige så god som
alle andre holdninger?

> Det var dog en vanvittig generalisering.

Hvad skal det sige? Jeg taler om de kulturer som bevisligt nedværdiger
kvinder og vantro og som dræber dem der forlader islam, - så det har intet
med generalisering at gøre. Dem der IKKE gør det, skal naturligvis
respekteres som alle andre kulturer, uanset om de kalder sig muslimske eller
ej. DU siger vi SKAL respektere, jeg viser at det skal vi ikke altid, -
forstået?

> [...]
> fortolker religionen på samme krigeriske måde som du giver udtryk for -
> selvom religionen indeholder grundlæggende budskaber og normer for

Stråmand, - det kunne som bekendt aldrig falde mig ind at hævde at alle 1,44
mia muslimer fortolker religonen på samme måde. Ellers kunne jeg jo være
blevet færdig med "islam" på sytten minutter, og ikke "spilde" oceaner af
tid på at få nye oplysninger om de mange varianter. Læs evt i Weekendavisen
i denne uge om de danske grupperinger inden for islam.

> En fundemental militant muslim har næppe den samme opfattelse som
> kioskejeren nede på hjørnet, vel?

Hvorfor kan kioskejeren ikke være fundamentalist?

> [...]
> hvert fald ingen "tragedie" at opleve den enorme gæstfrihed, som vi her i

Du blander mikroverdenen sammen med makroverdenen, ingen benægter, at der er
en arabisk gæstfrihed, - dog med mange grænser, du *skal* sandelig
naturligvis opføre dig "ordentligt". Og du har måske også erfaret ,at der i
mange lande er stor gæstfrihed over for rige besøgende, mens der er meget
lidt gæstfrihed over for fattige slægtninge eller folk fra landet?
Vi i Vesten kan ikke lære ret meget af den private gæstfrihed, som i
klansamfund jo går ud på at - jeg giver *dig*, så giver du mig - (do ut
des, som det hedder på latin) . Kan du forestille dig at man i Egypten ville
indoptage to millioner danskere, som kostede resten af egypterne en formue,
og hvis børn ofte fandtes på "Strøget" i Cairo som gaderøvere? Jeg gætter
på at vi alle ville blive kylet ud af landet inden vi kunne nå at sige
"Abraham". Må man overhovdet tænke på sådanne ting? Jeg tror det efterhånden
ikke, vi *skal* bilde os ind at alle verdens mennesker er lige så milde og
tolerante som Niels Hausgård, - det lærte vi trods alt i skolen. Jeg lærte
at vi var helt forkerte, men at de ædle vilde var vidunderlige mennesker, -
og på den måde passer/passede vores indoktrinering perfekt med den muslimske
verdens -især den arabiske - vi ER forkerte og de ER rigtige.

Hvis vi lige skal tænke på Egypten, så er det et land og et folk som jeg
holder meget af, - de har bl.a. en meget uarabisk humor, som meget ligner
den danske. MEN, som folk der lever i Egypten siger, så er der sket en
utrolig nedgang i den egyptiske venlighed og imødekommenhed, nu bliver folk
sure, rasende og konsternerede, hvis man ikke vil "med hjem" til dem. De er
sure over, at det er blevet så meget sværere at overleve, og de synes ikke
det er morsomt at vi vantro har alt det de gerne ville have. De er nu 70
millioner, og om 40 år er de 150 millioner, og det skal jo nok gå godt, -
bare vi husker at *respektere* dem. Forbandet ærgerligt at de ellers
ærkevenlige og glade egyptere er inde i sådan en dødsspiral, - men det er
vores skyld, så meget er allerede helt klart?

Forresten mht "gæstfrihed", har du så prøvet den amerikanske sådan, mange
danskere er jo blevet forbavset over at opfordringerne til at komme og bo
hos folk, faktisk var ment helt reelt. Måske slår amerikanerne alle
rekorder mht at bare invitere fremmede indenfor, - hvad i alverden skal vi
så gøre? vi må finde en "forklaring" som kan vise at de alligevel ikke er så
fine som andre folkeslag.

Fra : Zeki

Dato : 21-02-06 01:13

> [...]
> kirker, flag og ambassader, hvis man siger noget som muslimer ikke kan
> lide. Derfor er det - og jeg tror ikke du gør det bevidst - ren afledning,

Sådan ser jeg ikke på det. Jeg synes jeg nuancerer i stedet for forsimpler.
Jeg bryder mig bestemt ikke om din brede generalisering som siger at
muslimer er dette og hint. Det er individer og mennesker vi har med at gøre.
Lad mig citere fra en anden tråd: "You cannot slander a whole group of
people because of the actions and wild rhetoric of a few extremists."

> Som Anne Knudsen siger så er selvcensur i Danmark jo så almindeligt som
> dårlig ånde, men det har jo intet at gøre med, at man får trusler på
> livet, når man kritiserer et eller andet ved islam.

Jamen, det er da naturligvis også forkert at true. Det viser at man ikke kan
kontrollere sine følelser. Forleden uge blev en af mine venner truet på
livet fordi han kom til at bage på den forkerte. Heldiigvis er der langt fra
intention til handling når det drejer sig om trusler på livet.

> Her er vi inde på personlige nedgøringer, og de har meget lidt med en
> tegning af et hoved med en bombeturban, at gøre.

Jeg glemte fodnoten for (*) hvor der naturligvis skulle stå at her blot var
tale om et eksempel på ytringsfrihed. Hvad følte du da du læste det? Og hvad
nu hvis jeg havde udtalt mig i langt mere ekstreme vendinger. Hvad havde det
gjort ved din opfattelse af mig?

> Igen, det er jo fuldstændig banalt, det ved jo enhver, men hvad i alverden
> har det at gøre med at millioner af muslimer går amok over en latterlig
> tegning, og vil dræbe både dig og mig? Jeg fatter det bare ikke.

Hvor står der at "millioner af muslimer vil dræbe danskere" henne? Er du
ikke lidt paranoid? Så vidt jeg ved har små grupperinger eller
enkeltpersoner udtalt sig i meget vrede vendinger med "død over"-slogans.
Det har det meste af den muslimske verden jo gjort mod USA i årtier, og hvis
vi ser bort fra 9/11, hvor mange civile amerikanere er så lige blevet offer
for disse trusler?

> Jeg har selv rejst i mange lande (...)Men det betyder for fanden vel ikke,
> at man skal nedlægge sin egen kultur og overtage en anden, som netop
> lægger vægt på at ingen må kritisere religionen eller ens egen kultur.

Hvor mange muslimer i Danmark taler da om at vi skal "overtage" deres
kultur? Er det ikke danskere som har så travlt med at DE skal overtage vores
kultur? Dette er bare ikke integration, men assimilering, som intet har med
et multikulturelt samfund at gøre. Fremmede skal have lov til at beholde og
dyrke deres kultur selvom de bor i Danmark . Her kan vi lære meget af USA,
som er yderst tolerante på det område.

> [...]
> undertrykker deres kvinder og nægter jøder adgang til den arabiske halvø,
> og nægter kristne ret til at dyrke deres tro. Hvorfor mener du vi skal

Religion og kultur er ikke nødvendigvis det samme som (sharia)lov, som jeg
ingen respekt har for, netop fordi den nedgør kvinder. Men en lov siger ikke
nødvendigvis noget om det enkelte menneske. Men generelt i den muslimske
verden har manden respekt for kvinden. Bare på en anden måde end i Vesten.
Det er min påstand at mænd i den muslimske verden er mere afhængige af deres
kvinder end herhjemme. Og her tænker jeg ikke blot på det med at få børn. I
lande som Syrien, Jordan og de nordafrikanske lande ser vi også at kvinder
får mere og mere at skulle have sagt, poltisk som kulturelt. Der er stadig
meget "hjemme ved kødgryderne" over det, men det er tit fordi de kan tillade
sig det. Hvis danske familier kunne overleve på én indkomst, ville det
stadig være udbredt herhjemme også.

>skulle vi også respektere at nazisterne nu-engang ikke mente at landet
>kunne fungere hvis der boede jøder i det?

Nej. Som jeg skriver, så har jeg en naturlig respekt for andre mennesker,
religioner og kulturer, med mindre jeg bliver overbevist om det modsatte.

> Hvad skal det sige? Jeg taler om de kulturer som bevisligt nedværdiger
> kvinder og vantro og som dræber dem der forlader islam,

Jamen, der er da radikale i alle samfund. I Egypten kæmper Det Muslimske
Broderskab f.eks netop for indføre den slags som du beskriver. De er
naturligvis i hård modvind i landet.
Betyder det at vi skal fordømme alle egyptere, for hey - de er jo alle
muslimer!

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-02-06 17:00

> [...]
> Og hvad nu hvis jeg havde udtalt mig i langt mere ekstreme vendinger. Hvad
> havde det gjort ved din opfattelse af mig?

Jeg vidste, at det var et eksempel, og hvis du virkelige havde ment det, så
havde jeg bare registereret det i forhold til hvilken person DU er. Hvis vi
skal sammenligne med Muhammeds turban, så ville jeg bare konstatere at sådan
ser altså denne tegner på Profeten, - og så var den skid sluppet.

> [...]
> hvis vi ser bort fra 9/11, hvor mange civile amerikanere er så lige blevet

Rene detaljer, skal vi så sige at "hundredetusinder" af muslimer gerne ville
dræbe vores tegnere?

> [...]
> beholde og dyrke deres kultur selvom de bor i Danmark . Her kan vi lære
> meget af USA, som er yderst tolerante på det område.

I USA blev folk assimilerede, og det var også hvad man troede ville ske i
Europa. Men det kommer ikke til at ske, og konsekvenserne ser vi nu.

> [...]
> er tit fordi de kan tillade sig det. Hvis danske familier kunne overleve
> på én indkomst, ville det stadig være udbredt herhjemme også.

Manden respekt for kvinden? mens han har fuldstændig råderet over hende,
ja. det lyder meget sandsynligt sociologisk eller antropologisk. De
miniforskelle du taler om er selvfølgelig til stede, men det ville kræve
fjorten A4 indlæg at kommentere dem. Hovedsagen er at kvinder tæller som en
halv person retsligt, og at en mand kan få skilsmisse bare ved at sige
"talaq" tre gange, i langt de fleste muslimske lande, - og fx også i Indien
hvis du er muslim.

> Nej. Som jeg skriver, så har jeg en naturlig respekt for andre mennesker,
> religioner og kulturer, med mindre jeg bliver overbevist om det modsatte.

Jamen tyskerne var overbevist om det modsatte.

> [...]
> naturligvis i hård modvind i landet.
> Betyder det at vi skal fordømme alle egyptere, for hey - de er jo alle

Almindelige love i Egypten nedværdiger kvinder og vantro, hvad har sagen med
brødrene at gøre?

Hvorfor i alverden skulle vi fordømme alle egyptere? Jeg holder meget
atfegyptere som folk, og har været utrolig glad for at kende de egyptere jeg
har kendt i Danmark. Da jeg fx var lærer på en muslimsk skole i København,
kunne jeg opleve at egypterne var langt mere moderate og havde langt mere
humoristisk sans end vores ansatte palæstinensere.

Fra : Zeki

Dato : 22-02-06 07:16

> Jamen tyskerne var overbevist om det modsatte.

Endnu et eksempel på din måde at argumentere på. Det er dette der er min
anke. Hvorfor ikke bare skrive "nogle tyskere"? Eller "nazister"? Mener du
at ALLE tyskere ikke havde respekt for andre kulturer? Du generaliserer jo
helt vildt.

Se på denne overskrift: "Pakistanske læger opfordrer til boykot." Det var en
nyhed der svævede rundt for en måned siden. Hvad tænker du når du læser den?
Nogle vil tænke "nøj for pokker, ud med de pakistanske læger." Andre - som
jeg - ville først sætte spørgsmålstegn ved hvad "pakistanske læger" dækker
over. Opfordrer 40.000 pakistanske læger virkelig til boykot? Udsagnet
"pakistanske læger opfordrer til boykot" er da sandt nok, uanset om det er
10 eller 10.000 det drejer sig om. Men der er gudhjælpemig forskel på
hvordan pakistanske læger opfattes, afhængig af tallet.

Sandheden var at to (!) pakistanske læger havde opfordret til boykot. Ud af
40.000. Dette kom naturligvis først frem to dage efter at det havde været en
nyhed og pakistanske læger - dem alle - allerede var blevet stemplet.

Forstår du min pointe?

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 22-02-06 07:52

Zeki <zeki@_.dk> wrote:

> [...]
> nyhed og pakistanske læger - dem alle - allerede var blevet stemplet.

pakistanske læger«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : T.Liljeberg

Dato : 25-02-06 18:13

On Mon, 20 Feb 2006 12:07:14 +0100, in dk.politik "Zeki" <zeki@_.dk>
wrote:

>Ja, for kristne og muslimer tænker ikke ens,

Jeg kan ikke forstå, at du kan mene det i fuld alvor. Det du siger er,
at det er OK at fornærme folk,man skal bare ikke fornærme folk, der
virkelig overreagerer.

Fra : @

Dato : 20-02-06 12:18

On Mon, 20 Feb 2006 10:09:25 +0100, "Zeki" <zeki@_.dk> wrote:

>Selvom vi har ytringsfrihed siger vi ikke hvad som helst til hvem som helst,

vi!!

tal for dig selv

når argumenterne slipper op kommer dæmniseringen ind

når godhedsindustriens apostle ikke har flere argumenter bruger de
udtryk som:
racist
fremmedhader
manglende forståelse for fremmede kulturer

i deres ynkelige forsøg på at undertrykke sandheden

racisme= at give udtryk at ens egen race er andre racer ovelegen,
eller på andre måder nedgøre andre på grund af deres køn alder tro
osv.

det kan aldrig blive racisme at fortælle sandheden om f.eks. hvad der
står i koranen

det kan aldrig blive racisme at fortælle sandheden om hvordan
koranfacismen's sande ansigt ser ud

det kan aldrig blive racisme at fortælle sandheden om gemene
karavanerøvere uanset hvad disse røvere hedder - hed

det er ikke fremmedhad at kræve at udlændinge som ønsker at bo i
Danmark skal følge dansk lovgivning

det er ikke fremmedhad at håne,spotte og gøre grin med religion, det
har været gjort i Danmark i flere generationer

forståelse for fremmede kulturer?????

det er noget lodret usorteret vås, som skal prøve at lukke munden på
os

hvis man er interesseret i en eller flere fremmede kulturer kan man
studere disse kulturer

men grov børnemishandling er og bliver grov børnemishandling
uanset den har været praktiseret i Somalia i mange år,

så det er ikke
<VÅS ON>Manglende forståelse for fremmede kulturer<VÅS OFF>
der får mig tl at kalde disse somaliske børnemishandlere for
storforbrydere,

det er den kendsgerning at de er storforbrydere

det samme gør sig gældende for såkaldte kulturer der tillader
kvindeundertrykkelse som f.eks. islam

så islam er ikke andet end en forbrydelse mod alle denne verdens
kvinder

>Med ytringsfrihed følger i øvrigt perception - hvordan vil modtageren
>opfatte budskabet?

så må man jo bestræbe sig på at sige det man fuldt og helt anser for
at være sandhed

når jeg skriver at den som muhammedanerne anser for at være en profet
såmænd bare var en pædofil racistisk kvindeundertrykkende røver og
massemorder

håber jeg ikke nogen kan misforstå mig

>Nej! Den kræver at vi bliver bedre i stand til at forstå hvad der gemmer sig
>bag begreber som "tolerance" og "respekt for andre kulturer."

fint, det ser vi så lidt på det

hvad er det så der forsøger at gemme sig bag dine to fine plusord

som jeg skrev ovenover så er det en bande verdensforbrydere af værste
skuffe der forsøger at gemme sig bag disse begreber

mener du at man skal holde kæft og tolerere censur, børnemishandling,
kvindeundertrykkelse, osv. bare fordi en bande forbrydere kalder det
for kultur

mener du man skal holde kæft og ikke fortælle sandheden om
islamfacismen og dem der forsøger at udbrede dette rædselsheredømme
bare fordi denne bande forbrydere kalder det for religion

islamisk lov:
Hvis en hustru mishager sin mand, kan han lænke hende til en klippe og
lade hende dø.
(underforstået dø af sult og tørst)

hvis det er kutur eller religion så er jeg AHW,

nej ovenstående er hverken kultur eller religion, det er mord

>At vi åbner os
>for omverdenen

det er ikke os der trænger til det, vi lever i en åben og fri del af
verden

men Saudi-Arabien Yemen osv. kunne nok trænge til lidt åbenhed

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-02-06 14:25

"@" <1@invalid.net> skrev i

> [...]
> osv.
>
> det kan aldrig blive racisme at fortælle sandheden om f.eks. hvad der

Jo da, det er racisme at fortælle sandheden om muhamedanerne og
muhamedanismen. Magthaverne har altid gerne ville fortie den ubehagelige
sandhed om muhamedanerne, men det bliver efterhånden sværere og sværere. Vi
der allerede for mange år siden læste Mogens Glistrups bøger

http://bibliotek.dk/vis.php?PHPSESSID=22aad65484f50c65f5a6eb0058342cc8&origin=sogning&field1=forfatter&term1=glistrup&field2=titel&term2=fremmede&field3=emne&term3=&field4=fritekst&term4=&cclbuf=&divbuf=Alle+typer&field_mat=&term_mat=&field_sprog=&term_sprog%5B%5D=sp%3Ddan&field_aar=year_eq&term_aar=&target%5B%5D=dfa

har længe vidst, hvordan det stod til med muhamedanismens sande ansigt, men
hvis vi prøvede at fortælle det til andre, blev vi beskyldt for at have
paranoia
eller at være "racister".

Sådan har det altid været, og det gælder stadigt: SANDHEDEN ER ILDE HØRT.

> det er ikke fremmedhad at kræve at udlændinge som ønsker at bo i
> Danmark skal følge dansk lovgivning

Jo da, de skal have lov til at følge deres egne love, mener halalhippien.
--
NoTrabajo

Fra : Martin

Dato : 20-02-06 11:11

Zeki skrev:

> [...]
> foregangsland, ikke DEM. Derfor nytter det ikke noget at lege "jamen, de er
> dumme, derfor kan vi også tillade os det."

Vesten er i krig mod islam. Fatter du ikke det? At det endnu ikke er
kommet til åben konflikt er fordi vi er krigstrætte og araberne
frygter os.

Fra : Per Hagemann

Dato : 20-02-06 15:51

> [...]
> "rummelighed", at man boykotter Israel fordi man har kniven på struben fra
> de arabiske lande. Så rummelighed betyder nu "at indskrænke sig".

Det drejer sig om at beholde sin position på lukrative markeder. I
Saudi-Arabien betaler alle vantro firmaer også krigsskat, Djizia, men
karakteristisk nok så jeg at et firma havde oversat det engelske jizia til
moms på dansk. Den korrekte oversættelse er krigsskat betalt af dimmier til
at finansiere den fortsatte kamp mod de vantro som endnu ikke har overgivet
sig.

--
Sura 9:29 " Kæmp mod dem fra Skriftens folk, som ikke tror på Allah og ej
heller på den yderste dag, og som ikke holder det forbudt, som Allah og Hans

Fra : Mr. D

Dato : 20-02-06 19:40

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> moms på dansk. Den korrekte oversættelse er krigsskat betalt af dimmier
> til at finansiere den fortsatte kamp mod de vantro som endnu ikke har

Det lyder da næsten for dumt / godt til at være sandt. Hvor kan man få mere
at vide om det?

simon

Fra : Per Hagemann

Dato : 20-02-06 22:17

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder da næsten for dumt / godt til at være sandt. Hvor kan man få
> mere at vide om det?

Hvilket firma det drejede sig om har jeg glemt og kan ikke umiddelbart
genfinde. Djizia betales af vantro overalt i Muhamedanien. Her en artikel
http://jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/009971.php
som kritiserer de store djizia-beløb, der går til den palæstinensiske
terror.

Her forsynder den danske regering sig yderligere ved fortsat at forære 100
mio kr om året til Hamas-regimet udover det danske firmaer betaler som
krigsskat i Arabien. Hamas er på EUs terrorliste, men jeg tror ikke den
danske anklagemyndighed tør føre en terrorstøttesag mod så stor fisk som den
danske stat.

Fra : Mr. D

Dato : 20-02-06 23:08

> [...]
> http://jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/009971.php
> som kritiserer de store djizia-beløb, der går til den palæstinensiske

Takker. Den glæder jeg mig til at læse

simon

Fra : Per Hagemann

Dato : 21-02-06 00:22

.

> Takker. Den glæder jeg mig til at læse

Nu har jeg også selv læst, og siden fortæller ikke det jeg regnede med.
Forfatteren bruger nemlig begrebet jizya uformelt, og det jeg ville påvise
var at djizia eksisisterer officielt i lande som Saudi-Arabien (for vantro
virksomheder) og Ægypten (for koptere), men den dokumentation kan jeg ikke
finde.

Fra : Mr. D

Dato : 20-02-06 16:09

> [...]
> "rummelighed", at man boykotter Israel fordi man har kniven på struben fra
> de arabiske lande. Så rummelighed betyder nu "at indskrænke sig".

Flot. Måske skulle vi lave en internetordbog omkring disse ord og begreber.

Jeg synes også efterhånden, at vi burde sætte en jødestjerne i produktion,
som vi ved officielle begivenheder kunne overrække de virksomheder, som
boykotter israelske varer efter aftale med arabiske lande.

1. Jeg har ikke kunnet finde den udtalelse fra ARLA. Hvor kom den frem? Ikke
i DRs nyheder?

2. Hvor kunne man evt. finde en liste over virksomheder, der efter aftale
boykotter Israel. En sådan må da findes, ellers må vi have den lavet

simon