Arla piller sine reklamer af fodboldspille~
Fra : Lyrik

Dato : 20-02-06 00:09

Israels ambassadør er vred over at Arla speder ben for muslimerne og opfører
sig racistisk overfor jøderne for at tækkes muslimer.
Det kan betyde forværring i dansk eksport til Israel.

Har vi da intet lært fra anden verdenskrig?

Det ender med at muslimerne bliver de eneste Arla kan sælge til.

Hilsen
Jens

Fra : TBC

Dato : 20-02-06 00:29

Lyrik skrev:

> [...]
>
> Har vi da intet lært fra anden verdenskrig?
>
> Det ender med at muslimerne bliver de eneste Arla kan sælge til.

Øeh, lige nu er muslimerne da de eneste de ikke kan sælge til, sammen
med et fåtal herhjemme der aktuelt er følelseskaprede af situationen,
og ude af stand til at acceptere Arla som en forretning der har
komercielle og ikke politiske mål.

TBC

Fra : Henri Gath

Dato : 20-02-06 00:40

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

Lyrik skrev:

> [...]

med et fåtal herhjemme der aktuelt er følelseskaprede af situationen,
og ude af stand til at acceptere Arla som en forretning der har

Det er meget sørgeligt at konstatere, at du ikke mener, at man som et dansk
firma har en forpligtigelse overfor Danmark.
Så det jeg kan læse uda fdit indlæg, er, at du har den fulde forståelse for,
at penge kommer før principper?
Godt ikke alle har den samme indstilling....så havde du skrevet på tysk
idag. Skam dig!

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-02-06 01:29

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> [...]
> dansk firma har en forpligtigelse overfor Danmark.
> Så det jeg kan læse uda fdit indlæg, er, at du har den fulde forståelse

Hmmm Arla betaler flere millioner for at have reklamer på nogle trøjer. De
vælger så på trods af at de har betalt for reklamen, uden at få penge
tilbage at pille reklamerne af trøjerne på de spillere der i forvejen har
udtrygt bekymring over at skulle spille den kamp, for ikke at udsætte dem
for mere fare end højest nødvendigt.

og så får de at vide atpenge kommer før principper?+ det er sgu heller ikke
nemt at være Arla

Peter

Fra : Henri Gath

Dato : 20-02-06 01:35

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for mere fare end højest nødvendigt.
>
> og så får de at vide atpenge kommer før principper?+ det er sgu heller

Du ved udmærket godt, at det ikke var præmissen i denne diskussion. Hvorfor
så afspore den?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-02-06 01:50

> Du ved udmærket godt, at det ikke var præmissen i denne diskussion.
> Hvorfor så afspore den?

øhhhhhhhhhhh tråden hedder hvad??? og det bebrejdes de.

JEg forsvarer så at de piller reklamen af trøjerne. er det at afspore
debatten??

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-06 07:08

Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:

> [...]
> udtrygt bekymring over at skulle spille den kamp, for ikke at udsætte dem

Nu er det næppe Arla-reklamerne, der eventuelt kunne bringe spillerne i
fare, men deres rød-hvide uniform ...

Bortset fra at de nu næppe ville være i større fare i Israel end i
London eller Malmø.

> og så får de at vide at penge kommer før principper?+ det er sgu heller ikke
> nemt at være Arla

Det er naturligvis EKSPORTpengene der er i fare ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 20-02-06 10:17

On Mon, 20 Feb 2006 07:07:35 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Det er naturligvis EKSPORTpengene der er i fare ...

nu må man jo så spørge:

Hvad er mest helligt profitten eller profeten?

er det i virkeligheden Judasmejeriet ARLA der er smarte,

de har parret Muhammed med en dansk malkeko,

i GUD Mammons navn og profieten hedder MUUUUHamed

der er sg* da blasfemi der vil noget

sæt ARLA og alle køerne i fængsel, så får de ingen sølvpenge næste
gang de passerer start

Fra : @

Dato : 20-02-06 08:44

On Mon, 20 Feb 2006 00:40:13 +0100, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

> [...]
>at penge kommer før principper?
>Godt ikke alle har den samme indstilling....så havde du skrevet på tysk

der tror jeg du tager helt uhyggeligt fejl,

vil havde skam skrevet på dansk

men vi ville sikkert også være tvunget til på alle torve og offentlige
pladser at se statuer og billeder af vor store fader og frelser
Stalin, som havde befriet os fra ondskab og undertrykkelse

Fra : Rea721

Dato : 20-02-06 00:39

I news:1140391757.182337.53320@g44g2000cwa.googlegroups.com
skrev TBC følgende tekst:

> [...]
> med et fåtal herhjemme der aktuelt er følelseskaprede af situationen,
> og ude af stand til at acceptere Arla som en forretning der har

Hvad hjælper det at man har Komercielle mål....hvis man bruger politiske
midler til at nå dem?

Når Arla (uh Akbahr) melder ud at de tager afstand fra tegningerne har de
valgt politisk "side" like it or not.

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Denmark needs your support.

Fra : @

Dato : 20-02-06 08:39

On 19 Feb 2006 15:29:17 -0800, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]
>med et fåtal herhjemme der aktuelt er følelseskaprede af situationen,
>og ude af stand til at acceptere Arla som en forretning der har

de politiserer da ellers rigeligt,

hvis jeg ikke har misforstået det hele har judasmejeriet ARLA
offentligt meddelt at de går ind for afskaffelse at ytringsfriheden
for dem som fortæller sandheden om koranfacismen

ARLA skifter nok snart navn til ALI BABA

Fra : PJ

Dato : 20-02-06 00:33

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har vi da intet lært fra anden verdenskrig?
>
> Det ender med at muslimerne bliver de eneste Arla kan sælge til.

Yeps... det er fannerme uhyggerligt du.... boykot dog det sørgelige Arla i
DK !!

God vind i fremtiden til jer alle
PJ.

Fra : TBC

Dato : 20-02-06 01:03

Henri Gath skrev:

> Det er meget sørgeligt at konstatere, at du ikke mener, at man som et dansk
> firma har en forpligtigelse overfor Danmark.

Jo da, det mener jeg man har. Men det er da langt fra det samme som at
Arla skulle være forpligtiget til at være enige med i Jyllandspostens
i at muslimer skal være "rede til at finde sig i hån, spot og
latterliggørelse". Slet ikke når det er stik imod Arlas egne interne
sunde etiske normer, som må siges at være af væsentligt større
karat end Jyllandsposten har demonstreret.

Arlas forpligtigelse til Danmark består i at de overholder danske
regler hvor de gælder, og betaler den Danske skat de er skyldige. Arla
har ikke overtrådt nogen forpligtigelse.

> Så det jeg kan læse uda fdit indlæg, er, at du har den fulde forståelse for,
> at penge kommer før principper?

Bestemt ikke ligefrem min egen indstilling. Men jeg er så fatalistiske
indstillet til de frie markedskræfter at det desværre er hvad jeg
forventer mig fra komercielle firmaer på bundlinjen når alt kommer
til alt. Men ind til videre handler Arla blot i overenstemmelse med
egne sunde etiske principper ved at tage afstand fra JP's forhånelser
af andre.

> Godt ikke alle har den samme indstilling....så havde du skrevet på tysk
> idag. Skam dig!

De eneste der i denne her sammenhæng har noget at skamme sig over er
dem der herhjemme og i den muslimske verden insisterer på had, hån og
krænkelser mod andres identitet. Altså JP og især de rabiate
islamister der er gået helt bananas.

TBC

Fra : Henri Gath

Dato : 20-02-06 01:15

Henri Gath skrev:

> [...]

sunde etiske normer, som må siges at være af væsentligt større
karat end Jyllandsposten har demonstreret.

Og hvad erder så galt med Jyllandspostes normer. De bad 40 tegnere om at
tegne en tegning af Muhammed, fordi Kaare Bluitgen ikke kunne få nogen til
at illustrere sin bog om Muhammed. 12 tegnere turde..dvs. 28 tegnere turde
ikke. Hvad siger det dig?

Arlas forpligtigelse til Danmark består i at de overholder danske
regler hvor de gælder, og betaler den Danske skat de er skyldige. Arla
har ikke overtrådt nogen forpligtigelse.

Der tager du helt fejl. De har ikke opfyldt en moralsk forpligtigelse...de
har samarbejdet med Danmarks fjender. Medmindre du ikke synes at
statsunderstøøtet ambassadeafbrænding er en åben krigserklæring?

> [...]

til alt. Men ind til videre handler Arla blot i overenstemmelse med
egne sunde etiske principper ved at tage afstand fra JP's forhånelser

De skal handle i overensstemmelse med Danmarks etiske principper......d.et
er vel ikke for meget forlangt af et firma, der har snabelen langt nede i
europæiske skatteborgeres lommer ( er det 457mill., de får i eksportstøtte
pr. år?)

> [...]

dem der herhjemme og i den muslimske verden insisterer på had, hån og
krænkelser mod andres identitet. Altså JP og især de rabiate

Der er vist hverken danske medier eller partier eller folkelige
demonstrationer, der har krævet død og lemlæstelse over muslimer, er der?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-02-06 01:36

> [...]

> Der er vist hverken danske medier eller partier eller folkelige
> demonstrationer, der har krævet død og lemlæstelse over muslimer, er der?

nej men der er da et par skribenter her i gruppen der har krævet det.

ja der var sågar en der erklærede krig på NATOS vegne så vidt jeg husker

Peter

Fra : @

Dato : 20-02-06 09:08

On Mon, 20 Feb 2006 01:35:32 +0100, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

>nej men der er da et par skribenter her i gruppen der har krævet det.
>
>ja der var sågar en der erklærede krig på NATOS vegne så vidt jeg husker

historien vil desværre vise at vi burde have fulgt hans opfordring

koranfacisterne har de sidste ca. 1000 år ført krig mod alle
ordentlige folk, og de vil fortsætte den krig, som de i følge koranen
har en hellig pligt til at føre, hvis de ikke bliver hugget ned til
sidste mand,

en person som påstår at alt hvad der står skrevet i en 1300 år gammel
bog som hans foretrukne tegneseriehelt har skrevet på vegne af en
anden fantasifigur, er sandheden og aldrig kan gøres til genstand for
spørgsmål, tvivl eller debat, kan man lige så lidt tale til rette som
en rasende tyr

hvis man møder en rasende tyr kan man vælge mellem to løsninger

stikke af
eller pande tyren ned

så enhver kan jo nok se problemet hvis antallet af rasende tyre
bevirker at der ingen steder er at stikke af til

så er man nødt til at bruge den anden løsning,
eller blive molestreret af tyren

Fra : TBC

Dato : 20-02-06 01:14

Rea721 skrev:

> [...]
> midler til at nå dem?
>
> Når Arla (uh Akbahr) melder ud at de tager afstand fra tegningerne har de

Jeg tror bestemt ikke Arla syntes om det. De er i en lose-lose
situation, grundet de overdrevent oppiskede politiske sentimenter. Men
motivationen er vel i høj grad komerciel. Og hvad det hjælper?
....Politiske midler kan somme tider hjælpe en til at nå komercielle
mål. F.eks kan en god personale politik både være en politisk
manifestation, og en god ide komercielt. Frem over sikkert i højere og
højere grad.

Og Arla kan i det mindste siges at have en god personale politik, med
hvad de har at fortælle om den i disse dage. Egentligt ufatteligt og
forstemmende at det kan lægges dem til last. Det fortæller bare noget
om følelseskapringen og den hadske stemning der dominerer i
øjeblikket. Verdenen er sku rent a lave

TBC

Fra : Henri Gath

Dato : 20-02-06 01:33

[...]

"hadkse stemning"....lad mig spørge dig lige ud: Hvor ser du mest had? I
Vest eller i Arabien?

Fra : TBC

Dato : 20-02-06 01:32

Henri Gath skrev:

> Og hvad erder så galt med Jyllandspostes normer.

Som deres egen leder beskrev var deres gerning at demonstrere at
muslimer skulle være rede til at finde sig i hån, spot og
latterliggørelse. Dette var altså deres intension, modsat f.eks Arlas
sunde etik og normer. Det er hvad der er galt med Jyllandspostens
normer. De insisterer på at benytte deres ytringsfrihed til at krænke
andre. Lad mig minde dig om statsministerens nytårstale. Han kom ind
på at alle havde en ansvar for hvordan man forvaltede ytringsfriheden,
så man ikke brugte den til at fremme had og splittelse. Jeg er på
linje med ham. Vi har og skal altid have ytringsfrihed, vi bør bare
bruge den med sund moral. Og det er hvad jeg syntes er galt med
Jyllandspostens normer.

> [...]
> at illustrere sin bog om Muhammed. 12 tegnere turde..dvs. 28 tegnere turde

....At den er gal med moralen hos både JP og de sindsyge rabiate
muslimer.

> [...]
> har ikke overtrådt nogen forpligtigelse.
>
> Der tager du helt fejl. De har ikke opfyldt en moralsk forpligtigelse.

Sludder, de har netop opfyldt en moralsk forpligtigelse ved at følge
de sunder normer fra deres egen personalepolitik.

> ..de
> har samarbejdet med Danmarks fjender. Medmindre du ikke synes at
> statsunderstøøtet ambassadeafbrænding er en åben krigserklæring?

Så sort/hvid og forsimplet ser jeg ikke situationen. Jeg fordømmer
ambasadeafbrændigerne, men betragter det ligesom regeringen ikke som
en krigserklæring. Vi har jo heller ikke indgået nogen krig siden
Irak.

> [...]
> europæiske skatteborgeres lommer ( er det 457mill., de får i eksportstøtte

Jeg syntes netop de handler i overenstemmelse med sunde Danske,
Europæiske og mine egne etiske principper, ved at tage afstand fra
forhåndelse.

Det er hverken dig eller mig der afgør hvad der er Danmarks etiske
principper! Jeg afgør hvad der er mine, du afgør hvad der er dine.
Arla hvad der er deres. Tilfælles udgør vi hvad der er spektrumet af
danske etiske principper.

> Der er vist hverken danske medier eller partier eller folkelige
> demonstrationer, der har krævet død og lemlæstelse over muslimer, er der?

Nej gud ske tak og lov for det. Det ville da være pinligt. Der står
vi generelt som væsentligt bedre end de ekstremistiske muslimer. Den
slags amoral kan jeg da kun opfordre enhver til at tage afstand fra,
inkl. dig.

TBC

Fra : Henri Gath

Dato : 20-02-06 01:48

> [...]
> ikke. Hvad siger det dig?

....At den er gal med moralen hos både JP og de sindsyge rabiate

Og du finder ikke Jyllandspostens afprøvvning af selvcensuren væsentlig?

> [...]

Sludder, de har netop opfyldt en moralsk forpligtigelse ved at følge
de sunder normer fra deres egen personalepolitik.

Jeg kan igen forstå, at du sætter kommercielle interesser over principper?

> [...]

ambasadeafbrændigerne, men betragter det ligesom regeringen ikke som
en krigserklæring. Vi har jo heller ikke indgået nogen krig siden

Du ved udmærket, at det kun er angst, der afholder nogen fra at se
afbrændingerne som sådan.

> [...]

Jeg syntes netop de handler i overenstemmelse med sunde Danske,
Europæiske og mine egne etiske principper, ved at tage afstand fra

Der var den igen! "Forhånelse" Du burde læse arabiske aviser engang imellem,
så vil du opdage hvad ordet "forhånelse" betyder.

[...]

Nej...der tager du helt fejl. Lad os gå til yderligheder: Hvis nu et dansk
firma under besættelsen havde leveret de gasovne, der skule bruges til
jødeafbrænding, ville du så også sige: De har fulgt deres egene sunde
interesser? Just courius....

> [...]

vi generelt som væsentligt bedre end de ekstremistiske muslimer. Den
slags amoral kan jeg da kun opfordre enhver til at tage afstand fra,

Jamen, jeg tager på ingen måde afstand fra et væbnet opgør med
islamismen.......hvis du tror, at du kan tale dem til rette med pæne,
dannede ord som "dialog", "respekt" osv. osv.....så tager du skæbnesvangert
fejl.

Fra : @

Dato : 20-02-06 09:15

On Mon, 20 Feb 2006 01:47:35 +0100, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

er det bare mig der ikke altid kan finde ud af nogle af indlæggene

det synes som om der mangler

i nogle af indlæggene

især når Gath svarer TBC

??

Fra : TBC

Dato : 20-02-06 01:42

Henri Gath skrev:

> "hadkse stemning"....lad mig spørge dig lige ud: Hvor ser du mest had? I
> Vest eller i Arabien?

I den muslimske verden. Men vi har desværre nogle stykker der er
ganske godt med i indstilling herhjemme. Nogle som tilsyneladende
ønsker krig, bombninger og enhver slags endnu voldsommere ondskab end
materielle skader

Gud ske tak og lov er ingen danskere omkommet (endnu da)

TBC

Fra : Henri Gath

Dato : 20-02-06 01:52

Henri Gath skrev:

> [...]

ganske godt med i indstilling herhjemme. Nogle som tilsyneladende
ønsker krig, bombninger og enhver slags endnu voldsommere ondskab end

Det holder jo ikke, det der.......der er sgu da ingen danskere elller
europæere, der nogensinde har ønsket at bombe muslimske lande.
Vi er sgu da generelt fuldstændig ligeglade med de lande. Vi sender en
helvedes masse penge til dem, og blander os ellers ikke meget i deres gøren
og laden.
Men det kan vel ikke undre dig og andre, at med den opførsel - og det
grænseløse had - de lande har udvist overfor Vesten det sidste stykke tid,
kan få nogen til at sige: Nu er det fanden galeme nok?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-02-06 02:08

> [...]
>

> Det holder jo ikke, det der.......der er sgu da ingen danskere elller
> europæere, der nogensinde har ønsket at bombe muslimske lande.

citater:
Bomb det forpulede lort tilbage til de slibrige huller, de kom op fra.
Død over Islam
Dirty Kuffar fights back!

Mere er der ikke at sige! Vis de forpulede islamister en gang for alle, hvem
der bestemmer. NU!
Bliver sjovt at se alle de riffelsvingende helte på gaderne dernede løbe for
livet, når kamphelikopterne er lige i røven på dem
citater slut

ja jeg synes også at ovenstående ligener noget kun en rabiat muslim kan
finde på at skrive

> Vi er sgu da generelt fuldstændig ligeglade med de lande.

du bruger da ellers en væsentlig del af din tid på at opfrodre til at slå
dem ihjel så helt ligeglad kan du da ikke være

Vi sender en
> helvedes masse penge til dem, og blander os ellers ikke meget i deres
> gøren og laden.

bortset fra at vi invaderer deres lande for at påtvinge dem VORES love og
idealer

> Men det kan vel ikke undre dig og andre, at med den opførsel - og det
> grænseløse had - de lande har udvist overfor Vesten det sidste stykke tid,
> kan få nogen til at sige: Nu er det fanden galeme nok?

det er måske lige præcis det DE også siger
Peter

Fra : @

Dato : 20-02-06 09:11

On 19 Feb 2006 16:42:21 -0800, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]
>materielle skader
>
>Gud ske tak og lov er ingen danskere omkommet (endnu da)

dræbe danskere i en hellig krig!!!

SÅ tåbelige er end ikke de mest rabiate islamfanatikere,

det tør de simpelthen ikke

Fra : B. Nice

Dato : 20-02-06 09:16

On Mon, 20 Feb 2006 09:10:34 +0100, "@" <1@invalid.net> wrote:

>dræbe danskere i en hellig krig!!!
>
>SÅ tåbelige er end ikke de mest rabiate islamfanatikere,
>
>det tør de simpelthen ikke

Selvfølgelig tør de det.

Fra : @

Dato : 20-02-06 10:30

On Mon, 20 Feb 2006 09:15:51 +0100, B. Nice <b__nice@hotmail.com>
wrote:

>Selvfølgelig tør de det.

jeg tillader mig altså stadig at stille mig tvivlende,

men så kan de jo heller ikke bagefter komme og beklage sig
det har været deres egen skyld

Fra : TBC

Dato : 20-02-06 02:21

Henri Gath skrev:

> [...]
>

> Det holder jo ikke, det der.......der er sgu da ingen danskere elller
> europæere, der nogensinde har ønsket at bombe muslimske lande.

Så du er altså ikke Dansker eller europæer? ...Eller kan man bare
slet ikke tage for givet at du mener hvad du skriver?

TBC

Fra : TBC

Dato : 20-02-06 02:46

Henri Gath skrev:

> [...]
> muslimer.
>
> Og du finder ikke Jyllandspostens afprøvvning af selvcensuren væsentlig?

Som flere andre finder jeg netop deres *afståen* fra en dannet og
egosyntont moralsk forankret selvcensur, unødvendigt provokerende og
pupertetsagtig. (og ja, den sætning skal du tygge på for at få det
rette perspektiv og mening ud af)

> Sludder, de har netop opfyldt en moralsk forpligtigelse ved at følge
> de sunder normer fra deres egen personalepolitik.
>

> Jeg kan igen forstå, at du sætter kommercielle interesser over principper?

Og hvorledes når du den spændende konkusion om *mig*, når jeg oven i
købet roser Arla for at følge hvad jeg betragter som mere ophøjede
principper.

> [...]
> Irak.
>

> Du ved udmærket, at det kun er angst, der afholder nogen fra at se

Nu må du da styre dig. Det er sund fornuft! Det var en folkemængde
der satte ild til, ikke et landt (selv om landet så mere eller mindre
så igennem fingerne med det, hvilket ikke var pænt)

....USA's ambasade er også blevet angrebet, har de måske erklæret
krig, noget de dårligt kan siges at være bange for.

> [...]
>
> Der var den igen! "Forhånelse" Du burde læse arabiske aviser engang imellem,
> så vil du opdage hvad ordet "forhånelse" betyder.

Jeg syntes slet ikke om aviser der forhåner, som sagt tager jeg
afstand fra den slags. Så hvorfor skulle jeg læse noget af det
værste?

> [...]
> firma under besættelsen havde leveret de gasovne, der skule bruges til
> jødeafbrænding, ville du så også sige: De har fulgt deres egene sunde

Nej, for det ville ikke udgøre et sundt eller moralsk forsvarligt
valg. Men at tage afstand fra noget krænker og forhåner andre, der
*er* et sundt og moralsk forsvarligt valg. Hvor svært kan det være?

> [...]
> islamismen.......hvis du tror, at du kan tale dem til rette med pæne,
> dannede ord som "dialog", "respekt" osv. osv.....så tager du skæbnesvangert

Med 2 parter der gladeligt danser tango er jeg tilbøjelig til
slutteligt at give dig ret. Jeg tror det er der det ender. Der er
aktuelt to parter der kan og vil finde en modpart at danse med. Jeg
forbander dem begge, da de begge bærer deres del af skylden for at
acceptere og byde op til dans.

TBC

Fra : @

Dato : 20-02-06 08:31

On Mon, 20 Feb 2006 00:08:54 +0100, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>Det kan betyde forværring i dansk eksport til Israel.
>
>Har vi da intet lært fra anden verdenskrig?

nej folk _vil_ ikke lære af historien

kan du ikke nærmest høre for dit indre øre

Niels Helveg Pedersen:"Jamen i dag er situationen jo en helt anden"

jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med om fjenden kommer iført
uniform med hagekors eller med koranen i hånden for med vold og
undertrykkelse at kue frie folk

fjenden er fjenden og det er nærmest pligt at tage kampen op

hver gang jeg hører ordet muslim
trækker jeg min revolver