Interview med bladtegner
Fra : Trans

Dato : 19-02-06 23:24

Jeg h'rte i dag i nyhederne (vist nok dem fra BBC), at en af
Jyllands-Postens bladtegnere, som var gået under jorden. var blevet
intioeviewet af en skotsk avis. Bladtegneren havde sagt, at hans
tegning var inspireret af muslimsk terror, at ytringsfrihed var en
nødvendighed for demokratiet, at han ikke fortrød at have lavet
tegningen, men at han var overrasket over den voldsomme reaktion,
tegningerne havde afstedkommet.,

Jeg undrer mig over, at jeg ikke ahr set interviewet omtalt i den
danske presse.

Disse bladtegnere vil engang få status som noget i retning af
frihedskæmpere.

Bent

Fra : Jim

Dato : 19-02-06 23:37

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
[...]

Ja, for lige nu er de af mange betragtet som kættere, der skulle brændes på
bålet.
Det minder lidt om middelalderen, hvor en astrolog begynder at fortælle, at
jorden er rund, og at den drejer om solen.

Det er nøjagtig det samme med muhamserne. De er ikke særligt villige til at
blive oplyste.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-06 04:28

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Det minder lidt om middelalderen, hvor en astrolog begynder at fortælle, at
> jorden er rund, og at den drejer om solen.

Du har vist misforstået op til flere ting.

Middelalderen vidste udmærket at Jorden var rundt, og det behøvede de
ikke en overtroisk astrolog til at fortælle dem. Det havde været
standardlærdom siden hellenistisk tid, og Eratosthenes havde endda målt
klodens størrelse.

Idéen om at kloden skulle bevæge sig rund om Solen kendtes også; den var
fremført af Aristarchos allerede i 300-tallet fKr, men blevet afvist af
Hipparchos i 200-tallet fKr. Så da Kopernikus' assistent efter
Kopernikus' død offentliggjorde Kopernikus' teorier /i eget navn/, var
der ikke en hund der gøede. Kirken var ligeglad.

Det var først da en bortløben munk, Giordano Bruno, på et rent
naturfilosofisk grundlag hævdede, at stjernerne var sole som Solen, og
at der omkring dem bevægede sig planeter med mennesker på, som Jorden,
at tingene ændrede sig. Der var jo her tale om at mennesket blev
frataget den egenskab at være enestående skabninger, skabt i Guds
billede, altså en langt større forhånelse af »det hellige«, end vi i
disse tider ser med Muhamedtegningerne ...

Giordano Bruno blev i året 1600 i Rom brændt levende, kneblet så han
ikke til tilskuerne kunne råbe sine vilfarelser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 20-02-06 06:04

> [...]
> Giordano Bruno blev i året 1600 i Rom brændt levende, kneblet så han
> ikke til tilskuerne kunne råbe sine vilfarelser.

Ja, ja, ja - Bruno kan fordrejes til en gudgave til forherligelsen af
scienceestablishment, men Durant har faktuel modsigelse

Den liderlige exmunk Bruna pralede skiftevis af sit antal elskerinder
og sin pave-tro når han i årtier søgte sponsor hos skiftevis katolske
og calvinske fyrster, der nød hans hofnar.provokationer og den %
Kopernikus-Galilæi-visdom de rummede, indtil de udviste ham og han
søgte asyl hos næste mæcen. Den sidste gennemskuede
kværulantforryktheden og indså at Paven var EU-værn mod Islam ved
Lepanto og Wien og sidenhen, og da den tid havde samme ringeagt for
ikkeadlede menneskeliv som Islam, så var kættegbål hvad den
kværulantforrykte bad om

Selvfølgelig bør man ikke brændes for nul-musikalitet og manglende
situationsfornemmelse, men det er sølle at vor science ikke har anden
reklame end fordrejning af denne nar. Einstein står på skuldrene af
ham. Edison klarer sig uden

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-02-06 23:45

Trans wrote:
> Disse bladtegnere vil engang få status som noget i retning af
> frihedskæmpere.

Man burde give dem en medalje allesammen...

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Fra : Henri Gath

Dato : 20-02-06 00:23

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

> Man burde give dem en medalje allesammen...

Absolut! Og man burde give alle de skamløse dhimmier en skamstøtte.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-02-06 04:31

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

Medaljer hænger man på idioter

> Absolut! Og man burde give alle de skamløse dhimmier en skamstøtte.

De vil prale af det som hædersbevisning - ville du ikke hvis muslimer
gad rejse skamstøtte af dig?

Udvisning er the name of the game, og kun fremmede bør rammes,
vildledte danskere bør ignoreres

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-02-06 11:44

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i

> Udvisning er the name of the game, og kun fremmede bør rammes,

> vildledte danskere bør ignoreres

Nemlig. Der er ingen grund til at spilde for meget tid på de narhoveder.
--
NoTrabajo

Fra : @

Dato : 20-02-06 08:33

On Mon, 20 Feb 2006 00:22:35 +0100, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

>Absolut! Og man burde give alle de skamløse dhimmier en skamstøtte.

send dem til Yemen der kan de sikkert på få dage få kulturberigelse
nok til resten af deres liv

Fra : Tony

Dato : 20-02-06 01:44

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

> Man burde give dem en medalje allesammen...

Og rejse statuer af dem.
De skulle bare ha' lavet de tegninger for mange år siden, så havde Danmark
idag, haft det en hel del bedre.
Men bedre sent end aldrig. Lad os bare få tingene sat på plads her og nu.

Tony

Fra : Malte Runz

Dato : 20-02-06 08:50

"Tony" <tonycarpediem@invalid> wrote in message

> [...]
> idag, haft det en hel del bedre.
> Men bedre sent end aldrig. Lad os bare få tingene sat på plads her og nu.

Hvilke 'ting' er det, der skal sættes på plads?

--
Malte Runz

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-02-06 11:45

"Malte Runz" <malte_runz@stofanet.dk> skrev i
> "Tony" <tonycarpediem@invalid> wrote in message

> Hvilke 'ting' er det, der skal sættes på plads?

Den psykose/sindssygdom, der også kaldes muhamedanisme/islam.
--
NoTrabajo

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-02-06 21:18

NoTrabajo wrote:
-snip-

> Den psykose/sindssygdom, der også kaldes muhamedanisme/islam.

Desuden skal deres *terrorist-håndbog* forbydes overalt i den vestlige
verden. Det er den de kalder koranen.

Fra : Malte Runz

Dato : 21-02-06 08:54

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message
> NoTrabajo wrote:
> -snip-

> Desuden skal deres *terrorist-håndbog* forbydes overalt i den vestlige
> verden. Det er den de kalder koranen.

Du vil altså af med religionsfriheden i den vestlige verden. Hmm... skal vi
snuppe ytringsfriheden ved samme lejlighed?
Hvis vi skal lære muslimerne, at i et samfund med ytringsfrihed, bliver man
nødt til at være lidt hårdhudet og finde sig i, at nogen måske får sig et
billigt grin på ens bekostning, så bliver vi vel også nødt til at findes os
i, at andre giver ydtryk for deres værdier, selv om de ligger meget langt
fra vores.

--
Malte Runz

--
Malte Runz

Fra : Bo Warming

Dato : 21-02-06 09:44

"Malte Runz" <malte_runz@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> findes os
> i, at andre giver ydtryk for deres værdier, selv om de ligger meget

At tro på jorden er flad, er ikke sindsyge/psykose. Kun i
Holberg-komedier findes magthavere der benægtede jordens og
verdenshavenes krumning.

At tro på jord som centrum for solcirkulation bidrog til GiordanoBruno
kætterbål, hvor man kneblede ham imens - helt som man lagde den 67
årige historieforsker David Irving i håndjern for at få ham til at
trække nogle påstande tilbage og købe sig 7 års ikkefængsling, ligesom
Galilæo der under tvang gav paven ret (og efter sigende hviskede "men
jorden bevæger sig alligevel" afsides, til venner). Den gamle Galilæo
fik resten af sit liv lov at leve i husarrest, uden mulighed for at
tale højt om sin videnskab

-- Irving idømt tre års fængsel for at benægte Holocaust --
En østrigsk domstol idømte mandag den britiske forfatter David Irving
tre års fængsel for at have benægtet, at Holocaust fandt sted.
http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3568896
Uden sine spidsfindigt-lyvende feberredninger (der som Per Hagemann
viser sammenblander gaskamre mod lus og mod mennesker) havde man buret
den gamle mand inde i anklageskriftets 10 år . for ikke-voldelig men
GRISK historieforfalskning!!!

At EU ministre nu vil tryne Fogh til kovending mht sine
ikke-undskyldninger er endnu en analog til middelalderpavers
antividenskabelighed.

Bombetegninger i JP siger at _sandsynlighed_ er stor for terror, når
man har profettilhængere som naboer.
Statistikken siger det samme.
Men Fogh skal benægte statistikken, benægte hårde fakta..
Stormuftien af Ægypten regerer over EU og han siger at danskerne er
"dumme" når de ikke undskylder.(Politiken d.d.)
Vælger Fogh "ferieløsning" som Flemming Rose, Galilæo, David Irving
osv eller har han integritet som Giordano Bruno og Johan Huus?
Har han magtfulde venner - USA - så han kan vælge Luthers
mellemløsning?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-02-06 13:46

Malte Runz wrote:
-snip-

> Du vil altså af med religionsfriheden i den vestlige verden. Hmm... skal vi
> snuppe ytringsfriheden ved samme lejlighed?

Jeg vil kun af med religioner der forbyder ytringsfriheden fordi
ytringsfrihed og Islam der fungerer ikke sammen kan vi se.

> [...]
> i, at andre giver ydtryk for deres værdier, selv om de ligger meget langt

Det fatter de jo ikke, tåbe! Det eneste du får ud af det er
terror-angreb. I modsat fald: Så prøv du at forklare dem det... Gør det
som *INGEN* som helst andre i hele verden har formået at kunne:

Forklar islamisterne det. Indtil da, så forbyd Islam fordi den er ikke
forenelig med demokrati og ytringsfrihed - det viser denne sag os klart
og tydeligt.

Fra : Malte Runz

Dato : 21-02-06 18:05

> Malte Runz wrote:
> -snip-

> Jeg vil kun af med religioner der forbyder ytringsfriheden fordi
> ytringsfrihed og Islam der fungerer ikke sammen kan vi se.

Alle teistiske religioner er i deres grundform uforenelige med demokrati og
ytringsfrihed, idet deres respektive guder står over alt menneskeskabt. Men
det er rigtigt nok, at islam hører til de mindst tilpasningsivrige (for nu
at sige det mildt). Men som ateist og darwinist (hvis der er noget, der
hedder det) er jeg fortrøstningsfuld mht de fundamentalistiske religioners
overlevelsesmuligheder i en oplyst globaliseret verden. Der er noget
(krum)sabeltiger over dem, og vi ved jo hvordan det gik den art.

> Det fatter de jo ikke, tåbe! ...

Og det eneste du får ud af at kalde nogen for tåber, er at du risikerer selv
at blive regnet for netop en tåbe. I bedste fald et ligegyldigt tågehorn.

> ... Det eneste du får ud af det er terror-angreb. ...

Hvad er du mener, der resulterer i terrorangreb?

> I modsat fald: Så prøv du at forklare dem det... Gør det
> som *INGEN* som helst andre i hele verden har formået at kunne:

Her begynder det at virke som om, at du postulerer, uden helt at have
kendskab til de faktiske forhold. Der er verden over masser (mange, mange
millioner) af muslimer, der fint har forenet deres tro med et liv i et
demokratisk samfund. Mennesker, der ikke kunne drømme om at slå nogen ihjel,
selv om en religiøs leder skulle prøve at opfordre dem til det. Heller ikke
noget af alt det andet mange forestiller sig, at muslimerne allesammen går
rundt og gør. Eller afventer kommando til at gøre på.

Alt det her betyder ikke, at jeg er blind overfor den fare, der ligger i, at
en meget aktiv og radikaliseret gruppe formår at diktere, hvor og hvor hårdt
grænserne skal trækkes op. Det fører aldrig til noget positivt. Den hårde
kerne af ekstreme islamister er et andet godt eksempel på den slags!

(snip - noget jeg svarer på i dit andet indlæg)

--
Malte Runz

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-06 19:50

Malte Runz <malte_runz@stofanet.dk> wrote:

> Alle teistiske religioner er i deres grundform uforenelige med demokrati og
> ytringsfrihed, idet deres respektive guder står over alt menneskeskabt.

Vås. Demokratiet er udviklet i antikken og i kristenheden, begge i
teistiske samfund, og intet andet steds.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malte Runz

Dato : 21-02-06 22:21

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Vås. Demokratiet er udviklet i antikken og i kristenheden, begge i
> teistiske samfund, og intet andet steds.

Men det var ikke religionerne, der prædikede demokrati. Hvordan det lige var
i antikken, skal jeg ikke udtale mig alt for skråsikkert om, men jeg har
bestemt ikke indtrykket af, at kristendommen ligefrem har opfordret til
hverken frisind, nytænkning, opgør med gamle dogmer eller ytringsfrihed.

At kristendommen har været rigtig god til at tilpasse sig demokratiet, og nu
har fundet sin plads, hvor den ikke gør nogen skade, kan jeg kun bifalde.
Når jeg bliver provokeret på den rigtige måde, så plejer jeg at sige, at
demokratiet har udviklet sig i Europa på trods af kirkens tidligere magt.

En sand troende (og jeg har ikke megen lyst til at skulle diskutere
definitionen af udtrykket) vil vel altid sætte sin guds ord højere end
menneskets, når tampen virkelig brænder.

--
Malte Runz

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-02-06 22:49

Malte Runz wrote:
> [...]

> definitionen af udtrykket) vil vel altid sætte sin guds ord højere end
> menneskets, når tampen virkelig brænder.

Prøv forklar hvornår det skulle være et problem ift. demokrati. Det kan
jeg ikke se. Men Islam er demokrati-fjendtligt - det viser AL ERFARING.

Fra : Malte Runz

Dato : 22-02-06 08:53

> Prøv forklar hvornår det skulle være et problem ift. demokrati. Det kan
> jeg ikke se. ...

Generelt er det heller ikke noget problem. Man skal nok helt ud i de
ekstremistiske afkroge, før der opstår konflikt. Blandt de mest grelle
eksempler kan jeg nævne kristne, der mener der er deres gudsgivne pligt at
dræbe læger, der udfører aborter (og dem er der nogen stykker af i
Nordamerika). Eller jehovas vidner, der lader deres børn dø, frem for at
give dem blodtransfusioner. Her er barnets ret til livet i den grad blevet
krænket.

> ... Men Islam er demokrati-fjendtligt - det viser AL ERFARING.

Ja, så godt som. I Tyrkiet forsøger man at gøre noget ved det. Jeg har talt
med en del tyrkere, der er vældigt glade for at de kan stemme på hvem de
vil, og at religionen ikke står over den gældende lov. Der er mange ting man
kan sætte fingeren på, men generelt går det da den rigtige vej.

--
Malte Runz

Fra : Per Rønne

Dato : 22-02-06 02:08

> [...]

> bestemt ikke indtrykket af, at kristendommen ligefrem har opfordret til
> hverken frisind, nytænkning, opgør med gamle dogmer eller ytringsfrihed.

Da »religioner« et et sæt af trosdogmer, ikke en organisation som en
kirke eller et præsteskab, kan de naturligvis ikke »prædike« demokrati.

Og antikkens religioner var altså også teististiske, endda i et sådant
omfang at man havde et i princippet ubegrænset antal guder.

Og specielt kristendommen skelner mellem hvad der er kejserens, det
verdsliges, og hvad der er Guds, det hensidiges. Den skelnen har islam
ikke, således som islam er defineret af Muhamed og de første kaliffer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malte Runz

Dato : 22-02-06 08:45

> [...]
(snip)

> Da »religioner« et et sæt af trosdogmer, ikke en organisation som en
> kirke eller et præsteskab, kan de naturligvis ikke »prædike« demokrati.

Det var også mest et ordspil. Jeg mener, at det ikke var religionerne, der
opfordrede til indførelse demokratiet.

> Og antikkens religioner var altså også teististiske, endda i et sådant
> omfang at man havde et i princippet ubegrænset antal guder.

Og man havde slaver, så intet forkert i at udrydde konkurrende (by)stater og
var generelt meget ivrige efter at få gennemtrumfet sin egen vilje og egne
behov, uanset konsekvenserne for eventuelle modstandere. Og hvem var det,
der kunne deltage i de demokratiske processer... det var ikke Gud og hver
mand!

> Og specielt kristendommen skelner mellem hvad der er kejserens, det
> verdsliges, og hvad der er Guds, det hensidiges. ...

Hvem indførte den tankegang? Var det ikke noget de gejstlige så sig
nødtvunget til at måtte acceptere, for ikke at gå helt til grunde?

> ... Den skelnen har islam
> ikke, således som islam er defineret af Muhamed og de første kaliffer.

Jeg er udmærket klar over de store forskelle (helt fundamentale forskelle)
mellem den moderne form for kristendom, der praktiseres i demokratier, og så
islam, som den fungerer i de muslimske lande.

--
Malte Runz

Fra : Per Rønne

Dato : 22-02-06 09:04

> [...]

> der kunne deltage i de demokratiske processer... det var ikke Gud og hver

Næh, det var såmænd enhver voksen /borger/. Slaver havde naturligvis
samme rettigheder som din barbermaskine i dag har. Og heller ikke vi
tillader børn og udlændinge, ej heller fastboende udlændinge [metoikker]
stemmeret. At vores borgerinder også kan stemme, er noget forholdsvist
nyt.

Og hvad har spørgsmålet om slaveri med teisme at gøre?

> Hvem indførte den tankegang? Var det ikke noget de gejstlige så sig
> nødtvunget til at måtte acceptere, for ikke at gå helt til grunde?

Næh, den fremgår direkte af evangelierne:

Mattæusevengeliet kapitel 22:
==
Spørgsmålet om skat til kejseren

v15 Da gik farisæerne hen og besluttede at fange Jesus i ord. v16 De
sendte deres disciple hen til ham sammen med herodianerne, og de sagde:
»Mester, vi ved, at du er sanddru og lærer sandt om Guds vej og ikke
retter dig efter andre, for du gør ikke forskel på folk. v17 Sig os,
hvad du mener: Er det tilladt at give kejseren skat eller ej?« v18 Men
Jesus gennemskuede deres ondskab og sagde: »Hvorfor sætter I mig på
prøve, I hyklere? v19 Vis mig skattens mønt!« De rakte ham en denar.
v20 Og han spurgte dem: »Hvis billede og indskrift er det?« v21
kejserens er, og Gud, hvad Guds er!« v22 Da de hørte det, undrede de
sig og forlod ham og gik deres vej.
==

Markusevangeliet kapitel 12:
==
Spørgsmålet om skat til kejseren

v13 Og de sendte nogle af farisæerne og herodianerne hen til Jesus, for
at de skulle fange ham i ord. v14 De kom hen og sagde til ham: »Mester,
vi ved, at du er sanddru og ikke retter dig efter andre, for du gør ikke
forskel på folk, men lærer sandt om Guds vej. Er det tilladt at give
kejseren skat eller ej? Skal vi betale, eller skal vi ikke betale?« v15
Men Jesus gennemskuede deres hykleri og sagde til dem: »Hvorfor sætter I
mig på prøve? Ræk mig en denar, så jeg kan se den!« v16 De rakte ham
svarede de. v17 Jesus sagde til dem: »Så giv kejseren, hvad kejserens
er, og Gud, hvad Guds er!« Og de undrede sig meget over ham.
==

Lukasevangeliet kapitel 20:
==
Spørgsmålet om skat til kejseren

v20 Og de holdt øje med Jesus og sendte nogle, der foregav at være
ærlige folk, men skulle udspionere ham for at fange ham i hans ord, så
de kunne overgive ham til øvrigheden og i statholderens magt. v21 De
spurgte ham: »Mester, vi ved, at det, du siger og lærer, er rigtigt, og
at du ikke gør forskel på folk, men lærer sandt om Guds vej. v22 Er det
tilladt, at vi giver kejseren skat, eller ej?« v23 Men Jesus
gennemskuede deres list og sagde til dem: v24 »Vis mig en denar! Hvis
billede og indskrift bærer den?« »Kejserens,« svarede de. v25 Han sagde
til dem: »Så giv kejseren, hvad kejserens er, og Gud, hvad Guds er!« v26
De var ikke i stand til i folkets påhør at fange ham i hans ord, og de
undrede sig over hans svar og tav.
==

Pjækkede du fra kristendom i folkeskolen, og fra religion i
gymnasieskolen? Eller var du fritaget som medlem af Ateistisk
Troessamfund?

> Jeg er udmærket klar over de store forskelle (helt fundamentale forskelle)
> mellem den moderne form for kristendom, der praktiseres i demokratier, og så
> islam, som den fungerer i de muslimske lande.

Islam er nu /defineret/ af Muhamed og de første kaliffer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malte Runz

Dato : 22-02-06 10:31

> Malte Runz <malte_runz@stofanet.dk> wrote:

(snip)

> Og hvad har spørgsmålet om slaveri med teisme at gøre?

Jeg ville blot minde om, at demokratiet dengang tillod slaveri og andet, som
ikke er foreneligt med et moderne demokrati. Jeg ville bestemt ikke antyde,
at slaveri er et resultat af en teistisk tankegang. Tværtimod. Jeg har altid
givet de kristne englændere æren for at bringe slaveriet til ophør.

> [...]

> til dem: »Så giv kejseren, hvad kejserens er, og Gud, hvad Guds er!« v26
> De var ikke i stand til i folkets påhør at fange ham i hans ord, og de

Ja, se det var jeg ikke klar over! Er budskabet et ønske om adskillelse
mellem kirke og stat?

(På grænsen af at være OT) Det jeg umiddelbart studsede over var, at Jesus
vidste, at han blev sat på en prøve, og derfor muligvis tilpassede sit svar.
Altså blot talte dem efter munden, måske uden at være helt oprigtig. I både
Mattæus- og Markusevangeliet spørger Jesus 'Hvorfor sætter I mig på prøve (I
hyklere)?' Men i Lukasevangeliet beder Jesus blot om en denar. Han røber
ikke, at han har gennemskuet dem. Er Lukas lidt mere lusket end de to andre?

> Pjækkede du fra kristendom i folkeskolen, og fra religion i
> gymnasieskolen? Eller var du fritaget som medlem af Ateistisk
> Troessamfund?

Til konfirmationsforberedelse sad Anne Grethe og jeg og tog hinanden på
lårene, så jeg var nok lidt distraheret.

(snip)

> Islam er nu /defineret/ af Muhamed og de første kaliffer.

Og det betyder, at... ?

--
Malte Runz

Fra : Per Rønne

Dato : 22-02-06 10:56

Malte Runz <malte_runz@stofanet.dk> wrote:

> Ja, se det var jeg ikke klar over! Er budskabet et ønske om adskillelse
> mellem kirke og stat?

Nej, blot et udsagn om at staten ikke skal underordnes religiøse dogmer.

I øvrigt er det yderst pragmatisk at sørge for at religionen er under
statskontrol; farligheden ved det modsatte er så rigeligt blevet
demonstreret i de sidste uger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malte Runz

Dato : 22-02-06 21:37

> Nej, blot et udsagn om at staten ikke skal underordnes religiøse dogmer.

Og/eller et ønske om, at staten tilsvarende heller ikke blander sig i
religion?

> I øvrigt er det yderst pragmatisk at sørge for at religionen er under
> statskontrol; farligheden ved det modsatte er så rigeligt blevet
> demonstreret i de sidste uger.

Jeg går ud fra at du med "det modsatte" mener en stat under religiøs kontrol
(og ikke en religion, der ikke er under statskontrol). Absolut enig!

--
Malte Runz

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-06 04:22

Malte Runz <malte_runz@stofanet.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Og/eller et ønske om, at staten tilsvarende heller ikke blander sig i
> religion?

Det er vist »fortolkeligt«.

> Jeg går ud fra at du med "det modsatte" mener en stat under religiøs kontrol
> (og ikke en religion, der ikke er under statskontrol). Absolut enig!

Jep. Kirken og øvrige trossamfund bør være underlagt en vis form for
statskontrol, så tingene ikke udarter sig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-02-06 22:48

Malte Runz wrote:
> [...]

> at sige det mildt). Men som ateist og darwinist (hvis der er noget, der

Mildt??? Det var sgu' noget af en underdrivelse

Alle andre religioner giver mig bekendt ingen problemer... Men Islam gør.

> hedder det) er jeg fortrøstningsfuld mht de fundamentalistiske religioners
> overlevelsesmuligheder i en oplyst globaliseret verden. Der er noget
> (krum)sabeltiger over dem, og vi ved jo hvordan det gik den art.

Vi kan jo hjælpe udviklingen på vej, ved at forbyde Islam - så er det
gjort, først som sidst...

-snip-

> [...]
> grænserne skal trækkes op. Det fører aldrig til noget positivt. Den hårde
> kerne af ekstreme islamister er et andet godt eksempel på den slags!

Igen: Løsningen på alle problemer: FORBYD ISLAM! Det er jo som jeg hele
tiden har skrevet.

Fra : Malte Runz

Dato : 22-02-06 08:31

(snip)

> Igen: Løsningen på alle problemer: FORBYD ISLAM! Det er jo som jeg hele
> tiden har skrevet.

Men du har stadig ikke fortalt, hvordan du har tænkt dig at håndhæve et
forbud mod islam. Jeg spurgte dig også om det i et andet indlæg. Altså:

Hvordan vil du forbyde islam?

--
Malte Runz

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-02-06 21:28

Malte Runz wrote:
> [...]
>

> Men du har stadig ikke fortalt, hvordan du har tænkt dig at håndhæve et
> forbud mod islam. Jeg spurgte dig også om det i et andet indlæg. Altså:

Jeg har kraftedme forklaret det. Er du fatsvag? Bøde i starten og
fængsel derefter... Hvad var det du ikke fattede sidste jeg forklarede
det, undskyld jeg spørger?

Hvis du spørger helt konkret til hvordan man forbyder Islam så hør godt
efter her: Man vedtager en lov i folketinget om det!

Fra : Malte Runz

Dato : 23-02-06 08:48

> Jeg har kraftedme forklaret det. Er du fatsvag? Bøde i starten og
> fængsel derefter... Hvad var det du ikke fattede sidste jeg forklarede
> det, undskyld jeg spørger?

Jeg spurgte på et tidspunkt, hvor du endnu ikke havde svaret. Og nej, jeg er
ikke 'fatsvag'. Jeg har forstået, at du har en totalt forkvaklet opfattelse
af, hvordan tingene skal gribes an. Jeg har forstået, at du har en tankegang
og en 'logik', der i høj grad minder om det man finder hos de mest forstende
islamister. Trusler, forbud og generelt had til mennesker, der ikke er som
dig. En komplet manglende evne til at forholde sig rationelt til faktiske
forhold, og et abstraktionsniveau på højde med en gummiplantes. Heldigvis
har folk som dig INTET at skulle have sagt, der hvor det gælder.

> Hvis du spørger helt konkret til hvordan man forbyder Islam så hør godt
> efter her: Man vedtager en lov i folketinget om det!

Det tror jeg ikke engang du kan få de allermest yderliggående DF'ere med på.

Summa summarum: Du har kørt dig selv ud på ligegyldighedens sidespor, og der
kan individer som dig, sidde og lege med din egen afføring.

--
Malte Runz

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-06 09:05

> [...]

Glistrups lovforslag MUHAMEDANERFRIT DANMARK er løsningen. De skal
ud - dem fra Mellemøsten
.. Men hvis en amerikansk turist er muslim, så la ham.

> Summa summarum: Du har kørt dig selv ud på ligegyldighedens
> sidespor, og der
> kan individer som dig, sidde og lege med din egen afføring.

Autistbørn, ADHD, DAMP, multihandicappede osv som understimuleres så
de leger med lort, bør respekteres som et naturligt resultat af at de
ikke har bedre legetøj stillet til rådighed.
De kaster ikke med lorten, således som straffefanger gør gennem
tremmevinduerne - de er uskadelige. RESPEKT

Men at være blind for muslimfaren er værre end nogen SctHans-psykose -
ingen landsforræder har skadet DK så meget som de af godhedsindustri
blindede

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-02-06 13:26

Malte Runz wrote:
-snip-

> Det tror jeg ikke engang du kan få de allermest yderliggående DF'ere med på.

Bare vent og se. Når terroristerne sprænger i bombe i Kbh, der dræber
uskyldige, så kommer vi så langt at hovedparten af befolkningen ønsker
et islam-frit Danmark.

Fra : @

Dato : 23-02-06 14:39

On Thu, 23 Feb 2006 13:26:27 +0100, Martin Jørgensen
> [...]

>Bare vent og se. Når terroristerne sprænger i bombe i Kbh, der dræber
>uskyldige, så kommer vi så langt at hovedparten af befolkningen ønsker

islam i sin nuværende form er dødsdømt det ved koranfacisterne
udmærket godt selv,

den del af dem der er i stand til at tænke bare en smule selvstændigt
ved det

så hvis islam skal overleve som religion bliver dens tilhængere nødt
til at gøre om med muhammedanismens dogmer racisme kvindesyn og øvrige
"lovgivning"

prøv at forholde de såkaldt demokratiske/fredelige muslimer dette

Naser Khader f.eks. vil slå bak øjeblikkeligt hvis man foreslår ham at
han skal fornægte Djævlens udsending Muhammed og vedkende sig
sekularisering og lade andre love gå forud for koranens bud

Fra : Malte Runz

Dato : 21-02-06 08:49

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> wrote in message

> "Malte Runz" <malte_runz@stofanet.dk> skrev i

(snip)

> Den psykose/sindssygdom, der også kaldes muhamedanisme/islam.

Nu kan en religion strengt taget ikke betegnes som hverken en psykose eller
en sindssygdom. Men jeg ved hvad du mener. Så er spørgsmålet _hvordan_ har
du tænkt dig at sætte religionen og dens udøvere (20-25% af Jordens
befolkning) på plads.

--
Malte Runz

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-02-06 13:49

Malte Runz wrote:
> [...]
> en sindssygdom. Men jeg ved hvad du mener. Så er spørgsmålet _hvordan_ har
> du tænkt dig at sætte religionen og dens udøvere (20-25% af Jordens

Det behøves han ikke. Den eneste herinde der har påstået at de kunne
sætte islamisterne på plads er dig med citatet:

--------
[...]
----------

Så indtil du har lært islamisterne "at i et samfund med ytringsfrihed,
bliver man nødt til at være lidt hårdhudet og finde sig i, at nogen
måske får sig et billigt grin på ens bekostning", så tror jeg lige du
skal tage dig en slapper.

Indtil du har gjort det: Forbyd Islam.

Fra : Malte Runz

Dato : 21-02-06 18:05

> [...]

os
> i, at andre giver ydtryk for deres værdier, selv om de ligger meget langt

Det var da lige godt... Sådan her forløb det:

- Tony skrev: Lad os bare få tingene sat på plads her og nu.
- Malte spurgte: Hvilke 'ting' er det, der skal sættes på plads?
- NoTrabajo svarede: Den psykose/sindssygdom, der også kaldes
muhamedanisme/islam.
- Martin bidrog med: Desuden skal deres *terrorist-håndbog* forbydes overalt
i den vestlige
verden. Det er den de kalder koranen.

Så jeg synes stadig, at jeg med rette kunne spørge Tony, NoTrabajo og dig,
hvordan i har tænkt jer at sætte tingene (= islam og dens tilhængere) på
plads.

> [...]
> bliver man nødt til at være lidt hårdhudet og finde sig i, at nogen
> måske får sig et billigt grin på ens bekostning", så tror jeg lige du

"... du skal tage dig en slapper." Hvad mener du med det?

> Indtil du har gjort det: Forbyd Islam.

Hvis et sådant forbud skal gavne, så må det også håndhæves, ikke sandt.
Tomme paragraffer er intet værd. Hvordan forestiller du dig så, at man
effektivt skal 'forbyde islam'? Tænker du på sådan noget, som konfiskering
af koraner og bedetæpper (og kompasser), forbud mod bestemte
beklædningsformer, tvangsudvisning af snesevise millioner mennesker fra
Europa, og et hemmeligt politi, der skal opsnuse eventuelle praktiserende
muslimer og eliminere dem? Du må have gjort dig nogle overvejelser.

Men måske har du slet ikke tænkt tanken særligt langt, og råber bare med i
koret af andre afmægtige og skræmte (og potentielt yderst manipulerbare). Er
det sådan det hænger sammen?

--
Malte Runz

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-02-06 22:56

Malte Runz wrote:
> [...]
> hvordan i har tænkt jer at sætte tingene (= islam og dens tilhængere) på

Jeg har allerede forklaret det: Det er umuligt - man skal forbyde Islam.

Nu er din tur til at forklare hvordan du vil få banket fornuft ind i de
små terrorister:

Citat fra dig selv, hvor du udtrykker at du gerne vil lære dem noget
(det er spild af tid at forsøge at lære dem noget):

> man

> os

> "... du skal tage dig en slapper." Hvad mener du med det?

Jeg mener at du lægger det op til alle andre, f.eks. os at vi skal
forklare hvordan vi vil lære Islamisterne fornuft - det har jeg f.eks.
gjort ved at forklare at Islam bør forbydes. Du vil jo gerne lære dem at
de skal finde sig i demokratiet - men du har stadigt ikke forklaret
hvordan du vil gøre det og "du skal tage dig en slapper" betyder (= fald
ned på jorden), dvs. at så kan du ikke kritisere os andre når du ikke
engang selv har nogen løsning.

> Hvis et sådant forbud skal gavne, så må det også håndhæves, ikke sandt.

Jo.

> [...]
> Europa, og et hemmeligt politi, der skal opsnuse eventuelle praktiserende
> muslimer og eliminere dem? Du må have gjort dig nogle overvejelser.

Bøde i første omgang + konfiskering af religiøse symboler for Islam:
Koranen og billeder af Mohammed. Efter måske 10 år, fængsel. Udvisning
af dem der ikke har DK opholdstilladelse. Ikke noget med hemmeligt
politi, men de vil ikke kunne åbent dyrke en forbudt religion.

> Men måske har du slet ikke tænkt tanken særligt langt, og råber bare med i
> koret af andre afmægtige og skræmte (og potentielt yderst manipulerbare). Er
> det sådan det hænger sammen?

Tsk. tsk... Jeg kommer med en løsning på problemet og det eneste du gør,
er at brokke dig over os som rent faktisk gør en indsats for at løse
problemet - du er jo ikke kommet med en skid forslag selv.

Fra : Malte Runz

Dato : 22-02-06 11:32

> [...]

> Citat fra dig selv, hvor du udtrykker at du gerne vil lære dem noget
> (det er spild af tid at forsøge at lære dem noget):

Jeg arbejder en del med børn og unge, og rigtigt mange af dem er børn af
muslimske forældre. Det må være dem du tænker på, når du skriver "små
terrorister". Der gør jeg hvad jeg kan for at vise dem, at vi vantro faktisk
er fine mennesker. Prøver at få dem til at forstå, at de værdier vi har, er
det, der ligger til grund for det liv de fører. Lære dem om tolerance for
dem der er anderledes etc etc. Og når jeg med de ældste af dem taler om
religion, så er der meget få, der sådan for alvor tror på Gud og Profeterne.
Det virker ikke som religion er noget de tænker særligt meget på. Hip-hop
dans, SMS, piger, fester og playstation er det, der fylder.
Det kan godt være det ikke er det helt store jeg som enkeltperson kan
udrette, men der er mange andre, der tænker og handler, som jeg.
Små skridt, men mere og bedre end det du kommer med:

(snip)

> Bøde i første omgang + konfiskering af religiøse symboler for Islam:
> Koranen og billeder af Mohammed. ...

Det er måske gået din næse forbi, men der har på det seneste været en hel
del snak om, at muslimerne ikke bryder sig om billeder af Mohammed.

Hvordan er udsigten fra spinatbedet?

> Efter måske 10 år, fængsel. Udvisning
> af dem der ikke har DK opholdstilladelse. Ikke noget med hemmeligt
> politi, men de vil ikke kunne åbent dyrke en forbudt religion.

Komplet vanvittigt. Bødestraf og potentielt flere hundrede tusind mennesker
i fængsel i ti år, alene i Danmark!
Og med disse ord mener du at du har gjort noget. Er det det, du nedenunder
kalder "en indsats for at løse problemet"?

> Tsk. tsk... Jeg kommer med en løsning på problemet og det eneste du gør,
> er at brokke dig over os som rent faktisk gør en indsats for at løse
> problemet - du er jo ikke kommet med en skid forslag selv.

Det er jeg så nu. Så kan du måske fortælle om, hvordan du bidrager til en
løsning. Altså, hvad er det du gør, der har en direkte forbedrende virkning
ude i det virkelige liv? Nogen fysiske handlinger, og ikke bare tom buldren
på usenet.

--
Malte Runz

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-02-06 21:38

Malte Runz wrote:
> [...]
> udrette, men der er mange andre, der tænker og handler, som jeg.
> Små skridt, men mere og bedre end det du kommer med:

Og i det øjeblik du vender ryggen til dem bomber de din familie i
stykker på en fortorvscafe eller i et s-tog. Hvorfor tror du København
skulle være bedre end Madrid, især den nuværende situation taget i
betragtning?

> (snip)

> Det er måske gået din næse forbi, men der har på det seneste været en hel
> del snak om, at muslimerne ikke bryder sig om billeder af Mohammed.

De bryder sig ikke af at se ham med en bombe i turbanen. Men lur mig om
ikke terroristerne spiller dobbelt-spil og har masser af billeder af ham
hængende, uden at de hyler og flæber. Se f.eks. i USA - var det
retsbygningen? Et billede af Muuuuu-hammed i over 35 år (SVJH) og
billeder af super-terroristen afbildet igennem hundrede af år og ingen
har klaget over det før nu (tjek internettet - de har sgu' selv afbildet
ham før).

> Hvordan er udsigten fra spinatbedet?

Jeg kender ikke noget til noget spinatbed.

> Komplet vanvittigt. Bødestraf og potentielt flere hundrede tusind mennesker
> i fængsel i ti år, alene i Danmark!

I starten er der ikke nogen der skal i fængsel. Derefter falder mange af
dem fra. Når man bliver ved med at give dem bøder, kan de ligesom ikke
gøre andet end at rejse hjem til terror-danien eller finde en anden og
mere fornuftig religion (alle andre religioner er bedre).

> Og med disse ord mener du at du har gjort noget. Er det det, du nedenunder
> kalder "en indsats for at løse problemet"?

Det er sgu' da bedre end det du kommer med: "Pædagog-lege med
terroristerne"...

> [...]
> ude i det virkelige liv? Nogen fysiske handlinger, og ikke bare tom buldren

Fat det nu! Det *er* en virkelig løsning på problemet. Hvad er det du
ikke forstår? Den direkte forbedrende virkning er at vi få et bedre og
mere demokratisk samfund, hvor respekt for hinanden vejer højere end at
bombe hinanden ihjel og brænde ambassader og bygninger ned. Men det
foretrækker du måske?

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-02-06 14:48

"@" <1@invalid.net> on torsdag 23. februar 2006 at 14:38 +0100 wrote:
>Naser Khader f.eks. vil slå bak øjeblikkeligt hvis man foreslår ham at
>han skal fornægte Djævlens udsending Muhammed og vedkende sig
>sekularisering og lade andre love gå forud for koranens bud

Hvor ved du det fra - Khader anerkender da netop ikke at koranens bud går
forud for lovene.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : @

Dato : 23-02-06 15:51

On Thu, 23 Feb 2006 14:48:05 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

>Hvor ved du det fra - Khader anerkender da netop ikke at koranens bud går
>forud for lovene.

prøv at få ham til offentligt at sige at koranen eller dele deraf
f.eks. hele Muhammeds hadske lære bør forkastes til fordel for verslig
levevis

Fra : Bruno Christensen

Dato : 25-02-06 14:39

On Thu, 23 Feb 2006 15:51:23 +0100, @ wrote:

> prøv at få ham til offentligt at sige at koranen eller dele deraf
> f.eks. hele Muhammeds hadske lære bør forkastes til fordel for verslig
> levevis

Tjah, du kan finde kristne præster der vil sige hvad som helst i dag.

Gå 150 år tilbage, da var "kristne" i den samme situation som Khader er i, i
dag. Indre Mission styrede alt, hvis du var "sekulær kristen" var det valget
mellem "pest eller kolera", forlad det "du tror på/er opdraget til" eller
"gå sammen med dem rer råber højest".

Jeg tager sgu' hatten af for Khader. Jeg kommer ikke til at stemme på ham,
men "hatten af" RESPEKT.

/|\
/\
Bruno

Fra : Bo Warming

Dato : 20-02-06 03:42

"Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
Disse bladtegnere vil engang få status som noget i retning af
frihedskæmpere.

BW: Store anticensurhelte i JP sagen er snarere Rose og Juste eller
hvem der TOG BESLUTNINGEN om at provokere med profettegninger om at
Islam=Terror(at muslimtilstedeværelse giver
masselemlestelsessandsynlighed og holocastningafvantro-sandsynlighed)

Det gør ikke ondt at leve under jorden, som Salman Rusdie, der ligesom
JP-tegnerne nyder den gratis reklame for "modige interviews" som det
giver. Visse udenlandske medier har tabt interesse for profet-sagen
fordi tegningerne er extremt middelmådige, kunstnerisk set.
Dygtigste danske tegnere har altid været ved Politiken, desværre.

Politiken har idag artikel om forsker, forfatter David Irving, som
østrigerne har langtidsfængslet, fordi han ville holde
historie-foredrag i deres land, som har afskaffet ytringsfrihed vedr
WW2-emner

Også Tyskland er af USA tvunget til groteske fængslinger imod kættere,
der aldrig har fremmet vold, men står for det bedste i Vestens
Frihedstradition

Fra : Per Hagemann

Dato : 20-02-06 21:57

> [...]
> der TOG BESLUTNINGEN om at provokere med profettegninger om at
> Islam=Terror(at muslimtilstedeværelse giver masselemlestelsessandsynlighed

Det er helt klart Flemming Rose, som ville afprøve om Muhamed har en
særstatus hævet over ytringsfrihedsprincippet. Fra sin tid i Sovjet og
Rusland kendte han jo eksempler på at nogle var mere lige end andre. Fra
Tjetjenien-konflikten kendte han desuden den fanatiske muhamedanisme. I 2002
svarede han følgende til mig:

citat start

Fra : Bo Warming

Dato : 21-02-06 00:33

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message

> Du kunne selv risikere at blive idømt en endnu højere straf, hvis du
> rejser på ferie til Østrig, Tyskland, Belgien eller Frankrig, som er
> de hårdest straffende om nazirevisionisme.

Jeg har ferieret med mine børn i landene du nævner undtagen Østrig, de
senere år, uden problemer.

Selvom jeg hele mit liv har irriteret alle omkring mig ved extreme
meninger og dydsmønstrethed, er jeg aldrig blevet mobbet slemt før
året jeg blev smidt af nettet, ca 1999.

Jeg tror status som ynkværdig landsbytosse er min underbevidstheds
snilde panser.

"Tyven og Horen have en stor Ret." Gammelt ordsprog

"Man viis som Sokrates bør være,Og gal som han, til tid og sted" Johan
Herman Wessel

We cannot think unless we are insane. Arthur Koestler

" Reading made Don Quixote a gentleman, but believing what he read
made him mad. George Bernard Shaw

"Beviset for man ikke er gal,må føres ved at spille normalMikael Rode

Voksne er børn der er blevet sindssyge. Danske
ordsprog

One must have chaos in one to give birth to a dancing star.
Nietzsche

Sanity is a madness put to good uses, waking life is a dream
controlled. George Santayana

Sig ikke denne mand har ret og denne mand uret. Konfutse

Der gives en gammel galskab; den kaldes godt og ondt.
Nietzsche

Det er kun raske mennesker, som er villige til at medgive, at de
er gale. Nora Ephron

For at gøre virkeligheden udholdelig er vi alle nødt til at
vedligeholde små galskaber i os. Marcel Proust.

Middelmådigheden er ubrugelig. Succes skabes som regel af
udskejelser. Oscar Wilde

One gets into situations in life from which it is necessary to
be a little mad to extricate oneself successfully.La Rochefoucauld
(1613-1680)French Classical Writer

Vi er alle enige om, at deres idé er vanvittig, men er den vanvittig
nok? Niels Bohr

Hvis galningen fremturede i sin galskab, ville han blive
vis. William Blake

Jeg elsker tossehoveders eksperimenter. Jeg laver dem altid.
Charles Darwin

Hvis jeg om fyrre år får kræft og har 3 år igen, så ku det være sjovt
at tage til Østrig og få martyrium, hvis paskontroller og digitale pas
til den tid gør det nemt at fange efterlyste revisionister ved
grænserne, men jeg tror at anti-revisionisterne til den tid har
fattet, at martyrier er kontraproduktive. Eller at de er blevet
revisionister fordi The Truth will set you free, som der står i
Johannes evangeliet, og David Irvings fine indsats får kolossens
lerfødder til at smuldre hurtigere end ellers.

Mit største problem vil her være, at jeg er ikke en stor nok fisk til
at blive efterlyst.

Mine tabte injuriesager , især til Mosaisk-formand Jacques Blum, er
nok udtryk for at jeg skal holdes nede, og falskanmeldelse for
blufærdighedskrænkelse kan også tænkes at hænge sammen med min
uskyldige og seriøse glistrupske juleleg/væren mig selv

Da jeg gik i 1. g evnede jeg at kritisere
oldtidskundskabsundervisningens læggen vægt på udenadslæren om
versefødder i Illiaden og Odyseen så velrettet, at læreren stak mig en
syngende lussing - og derefter skammede sig og fik en mere erfaren
lærer overtage klassen.

Hvor Preben Kristensen siger "Det er sjovt at være dronning" siger jeg
"Det er sjovt at være martyr". Blotter-retssagen d 22 marts kl 1315
retssal 4 er en win-win situation.

Og lidt mere selvoptaget tænken højt, jeg tror, at jeg er som den
usnobbede, der KAN SAGTENS LE: "De kan sagtens le, de har ingen penge,
sagde den rige kone til den fattige." Gammelt ordsprog

Bo Warming, 35861000

Fra : Peter Holmgren

Dato : 20-02-06 10:08

Trans wrote:

> Disse bladtegnere vil engang få status som noget i retning af
> frihedskæmpere.

Måske hvis nazismen en dag får herredømmet, ellers ikke....