Ytringsfriheden er ubegrænset
Fra : fribytteren

Dato : 19-02-06 20:15

Den eneste der kan begrænse din ytringsfrihed er dig selv, ingen
anden.

Den eneste måde, hvorpå andre kan begrænse din ytringsfrihed på, er
at fratage dig evnen til at ytre dig. Så længe du kan tale, skrive og
tegne, kan ingen fratage dig evnen i at ytre dig, hvorved du står med
en ubegrænset ytringsfrihed.

At der er mennesker der er bange for at høre eller se hvad du ytrer,
beror på et enormt stærkt selvbedrag, som de gennem deres barndom og
ungdom er oplært til at gøre over for sig selv.

Når et menneske ytrer sig, vil det uvægerlig komme til at sige ting,
som andre har holdt skjult for sig selv, gennem deres oplæring i deres
eget selvbedrag, hvorved en frygtelig sandhed kommer for dagen, nemlig
selvbedraget.

Derfor er det vigtigt for et religiøst og politisk tænkende menneske,
at begrænse din ytringsfrihed så du ikke kommer til at sige sandheden
om selvbedraget og kan det få dig selv til at begrænse den, ud fra en
forklaring om at vise hensyn til andres følelser, så har dets
selvbedrag vundet over dig.

Giver du efter over for andres selvbedrag (religion og politik), vil du
selv gøre dig et selvbedrag, hvorved du fører dette krav om at
begrænse ytringsfriheden videre, da du herefter ej heller vil bryde
dig om at skulle blive konfronteret med dit eget selvbedrag. Dette
selvbedrag kendes også som arvesynden, for det er ganske enkelt hvad
arvesynden handler om, at føre sit selvbedrag videre til næste
generation.

Jeg kan ikke vise dig vejen ud af dit eget selvbedrag, det kan kun du
selv, da du er den eneste der ved, hvilken vej du er gået af den vej,
der har ført dig ind i dit eget selvbedrag.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Norma

Dato : 19-02-06 20:33

"fribytteren" <fribytteren@fribytteren.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg giver dig fuldstændig ret!

Og aktuelle debat bør kunne løses ved, at aviser med mere, vikles ind i et
lille stykke papir, der siger:
Læsningen af denne avis kan virke krænkende på enkelte, hvorfor købet er på
eget ansvar.

Og ligesom en del film, indledes med en advarsel imod at blive set af børn
og sarte sjæle, så kan man vel også, rent formelt, begynde at trykke det
under ophavsret i alle nyhedsmedier: Kan indeholde stødende tegninger :)

Jeg fatter stadig ikke, hvorfor der ikke er flere "mænd" i verden.

Norma

Fra : Henri Gath

Dato : 19-02-06 22:58

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> under ophavsret i alle nyhedsmedier: Kan indeholde stødende tegninger :)
>
> Jeg fatter stadig ikke, hvorfor der ikke er flere "mænd" i verden.

Dine søstre har sejret, Norma,.......moderne mænd er ikke gjort af samme
stof, som de var tidligere.......feminiseringen har haft sin pris.

Fra : @

Dato : 19-02-06 23:25

On Sun, 19 Feb 2006 20:33:15 +0100, "Norma"
<norma__jensen@hotmail.com> wrote:

>Jeg fatter stadig ikke, hvorfor der ikke er flere "mænd" i verden.

er ca. halvdelen da ikke af hankøn?

Fra : Peter Holmgren

Dato : 20-02-06 09:54

Norma wrote:

> Jeg fatter stadig ikke, hvorfor der ikke er flere "mænd" i verden.

Fordi flere "mænd" betyder mere krig, men bevares... Hvis man er
krigsromatiker, er dét jo netop en perfekt verden. og man gør selvfølgelig
sit for at få lagt mere brænde på ilden.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-02-06 23:27

fribytteren wrote:
-snip-

> Jeg kan ikke vise dig vejen ud af dit eget selvbedrag, det kan kun du
> selv, da du er den eneste der ved, hvilken vej du er gået af den vej,
> der har ført dig ind i dit eget selvbedrag.

Jeg er lidt i tvivl om du overhovedet har fattet hvad det her handler
om. Men i Muhammedanien er ytringsfriheden IKKE ubegrænset og
terroristerne forsøger at få os til at ændre vores lands love og regler
ved at udsætte os for et enormt udenrigspolitisk pres som vi bliver nødt
til at kæmpe imod. Så enkelt er det - jeg tror ikke du fattede den
drejning, men nu burde det være forklaret og skåret ud i pap. Hvad tror
du alle de dødstrusler har til formål at gøre? Tænk dig om.

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Fra : Peter Holmgren

Dato : 20-02-06 09:55

Martin Jørgensen wrote:
> fribytteren wrote:
> -snip-

> Jeg er lidt i tvivl om du overhovedet har fattet hvad det her handler
> om. Men i Muhammedanien er ytringsfriheden IKKE ubegrænset

Det har den heller aldrig været i Danmark

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-02-06 21:38

Peter Holmgren wrote:

> Det har den heller aldrig været i Danmark

Jo, ift. i Muhammedanien. Jeg har iøvrigt opfundet et nyt land... Det
skal hedde terror-danien. Det er der alle terroristerne kommer fra og
bliver oplært i at slå ihjel og iøvrigt hjernevasket.

Fra : @

Dato : 20-02-06 22:45

On Mon, 20 Feb 2006 21:38:00 +0100, Martin Jørgensen
<unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

>Jo, ift. i Muhammedanien. Jeg har iøvrigt opfundet et nyt land... Det
>skal hedde terror-danien. Det er der alle terroristerne kommer fra og
>bliver oplært i at slå ihjel og iøvrigt hjernevasket.

jeg tror ikke syrerne vil blive glade for den navneforandring

nu kommer _alle_ teroristerne heller ikke fra Syrien

Fra : fribytteren

Dato : 20-02-06 02:32

Martin Jørgensen skrev:

> [...]
> drejning, men nu burde det være forklaret og skåret ud i pap. Hvad tror
> du alle de dødstrusler har til formål at gøre? Tænk dig om.

Martin, jeg ved udmærket hvad det hele drejer sig om.

Ytringsfriheden er såmænd heller ikke ubegrænset i den vestlige
verdens presse. Heller ikke inden for det politiske stof. Gør ikke
vestens presse til en fri presse, for det er den langt fra.

Det kan godt være du ikke selv kan se det, men islam og dens profet
Muhammed er ved at krakelere, det er det der er ved at ske i de
muslimske lande. Vi er vidner til en hel religiøs verden der er ved at
blive sprunget i stumper og stykker, på grund af nogle danske tegnere
har tegnet Muhammed, den elskede profet. Men ikke på grund af
tegningerne, men fordi islam i de sidste 50 år har været i gang med
sin egen undergang. Tegningerne var blot det der åbnede øjnene hos
menneskene, hvorved de så deres eget selvbedrag og det er faktisk det
der gør dem vrede. Deres selvbedrag er blevet afsløret.

Tænk blot på, hvordan et menneske der er rigt, reagerer, når det
bliver afsløret i, at det i virkeligheden er bankerot. Det vil først
og fremmest vise vrede, fordi dets forsøg på at holde hemmeligheden
om bankerotten skjult og dermed leve på en livsløgn om rigdom, blev
åbenbaret. Det er faktisk en sådan lignende situation den muslimske
verden befinder sig i, for øjeblikket.

De danske bladtegnere har klædt muslimerne (især mændene) af til
skindet, så vi kan se deres blusel og det bryder de sig ikke om. For
muslimske mænd er faktisk meget blufærdige, langt mere end
vesterlandske og i særdeleshed danske mænd er. Både når det gælder
kroppen og når der er tale om det religiøse.

Så jo, jeg ved udmærket hvad det handler om. Det handler om, at en
livsløgn er blevet afsløret og at de der lever efter livsløgnen vil
have dem der fremviste afsløringen af livsløgnen skal straffet for
den ydmygelse det har været, at få afsløret sin livsløgn.

Det er ganske enkelt sagen i en nøddeskal.

Så kom ikke og sig, at jeg ikke ved hvad det hele handler om.

Det handler om at have fået sin livsløgn afsløret for åbent tæppe.
Den vesterlandske liberal-kapitalistiske verden vil såmænd også
snart komme ud for sin øjenåbner og det vil også føre vold og
trusler om mord med sig.

Menneskeheden er ved at komme ud i en veritabel
selverkendelses-oplevelse, som formentlig vil foregå over nogle
årtier, før menneskeheden har fundet sig et fredeligt og roligt leje
og hvorefter den får mulighed for at kunne leve i fred og
fordragelighed.

Men ytringsfriheden vil dog alligevel ikke kunne begrænses, hvad end
der blevet gjort af forsøg på at knægte den. Det vil aldrig blive
muligt at lukke munden på ytringsfriheden. Sandheden kan man ikke
lukke munden på, da sandheden er som stilheden. Løgnen er som larmen,
kun ved at råbe op og siger "Jeg er sandheden", kan løgnen forsøge
at udøve sit bedrag over for menneskene og når løgnens bedrag bliver
afsløret, bliver den vred.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-02-06 08:51

fribytteren skrev:

> Så kom ikke og sig, at jeg ikke ved hvad det hele handler om.
>
> Det handler om at have fået sin livsløgn afsløret for åbent tæppe.

Åh, javel-javel. Lad mig gætte: Du mener på een eller anden måde at
besidde en særlig form for "højere viden", formidlet til dig enten
direkte eller gennem tredjemand fra åndsmagter og/eller udenomjordisk
intelligens?

Du lyder nemlig påfaldende som en anden "frelst" nyreligiøs, når du i
dette bedrevidende tonefald ensidigt insisterer på at ANDRE praktiserer
"livsløgn": Pas nu på ikke at overse bjælken i dit eget øje - altså at
du ikke glemmer at være opmærksom på at din egen påståede "Sandhed", om
du da virkelig mener at have en sådan een, desværre så ganske udmærket
kan være alletiders løgn, du blot selv er fanget i!)

> Den vesterlandske liberal-kapitalistiske verden vil såmænd også
> snart komme ud for sin øjenåbner og det vil også føre vold og
> trusler om mord med sig.

Du er vist efter alt at dømme sådan ca. 4½ år for sent på den...

Eller du mener dig måske "bedre informeret" ad "alternative
erkendelsesveje"?

Anders Peter Johnsen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-02-06 21:35

fribytteren wrote:
> Martin Jørgensen skrev:
-snip-

> Det kan godt være du ikke selv kan se det, men islam og dens profet
> Muhammed er ved at krakelere, det er det der er ved at ske i de
> muslimske lande. Vi er vidner til en hel religiøs verden der er ved at

"Er ved at ske"... Det må man kraftedme da håbe, med den opførsel de
render rundt med men jeg tager ikke noget for givet før jeg har set det
med mine egne øjne (at deres religion er krakeleret)...

> [...]
> menneskene, hvorved de så deres eget selvbedrag og det er faktisk det
> der gør dem vrede. Deres selvbedrag er blevet afsløret.

Tjaah, jeg syntes godtnok stadigvæk jeg hører og læser om nogen der ikke
ser det sådan. Men jeg er da glad for det du skriver. F.eks. Uffe
El-Imam- Jensen - han har sgu' ikke fattet en skid...

> [...]
>
> Det er ganske enkelt sagen i en nøddeskal.
>
> Så kom ikke og sig, at jeg ikke ved hvad det hele handler om.

Ok, jeg misforstod det du skrev. Godt ord igen.

> [...]
>
> Men ytringsfriheden vil dog alligevel ikke kunne begrænses, hvad end
> der blevet gjort af forsøg på at knægte den. Det vil aldrig blive

Tjaah, det kan du så mene men i sådan nogle diktatur-stater vil jeg nu
nok vove at påstå at ytringsfriheden er vel rigeligt begrænset.

> [...]
> kun ved at råbe op og siger "Jeg er sandheden", kan løgnen forsøge
> at udøve sit bedrag over for menneskene og når løgnens bedrag bliver

Men muhammerdaner-terroristerne forsøger alligevel på at begrænse vores
ytringsfrihed ved f.eks. at bede os om at lave vores love og regler om
til fordel for deres terrorist-sekt og bare det at de forsøger, bringer
mit pis i kog...

Fra : Peter Holmgren

Dato : 20-02-06 09:50

fribytteren wrote:
> Den eneste der kan begrænse din ytringsfrihed er dig selv, ingen
> anden.

Nope! I danmark har vi en udmærket lovgivning på området som sætter
begrænsninger herfor.

Fra : fribytteren

Dato : 20-02-06 10:58

Anders Peter Johnsen skrev:

> [...]
> besidde en særlig form for "højere viden", formidlet til dig enten
> direkte eller gennem tredjemand fra åndsmagter og/eller udenomjordisk

Aldeles ikke. Jeg ser blot hvordan mennesker opfører sig. Den viden
har selv du, når du åbner dine øjne.

> [...]
> du da virkelig mener at have en sådan een, desværre så ganske udmærket
> kan være alletiders løgn, du blot selv er fanget i!)

Bjælken var faktisk svær at få ud og der sidder såmænd stadigvæk
små splinter tilbage af den. Du kan være ganske sikker på, at jeg er
fuldt ud opmærksom på det forbandede skidt der sidder i mine øjne og
jeg glæder mig til den dag, hvor det hele er blevet fjernet.

> Du er vist efter alt at dømme sådan ca. 4½ år for sent på den...
>
> Eller du mener dig måske "bedre informeret" ad "alternative
> erkendelsesveje"?

Jeg kan da endnu ikke se, at den liberal-kapitalistiske verden er ved
at krakelere. Men når den gør det, da vil din dagligdag blive langt
værre end den er i dag.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : fribytteren

Dato : 20-02-06 11:14

Peter Holmgren skrev:

> Nope! I danmark har vi en udmærket lovgivning på området som sætter
> begrænsninger herfor.

Lovgivningen er en efterfølgende reaktion på din ytring. Før
ordensmagten kan gribe ind, da har du allerede ytret dig.

Frygter du for lovgivningens straf, da holder du tand og tunge og da er
det din egen begrænsning du udfører. Frygter du ikke for
lovgivningens straf, da ytrer du lige præcis hvad du lyster at ytre,
hvorved du har den ubegrænsede ytringsfrihed.

Frygter du islamisternes straf for det du ytrer, da begænser du din
egen ytring, for netop ikke at blive straffet.

Så hvad er forskellen? Såmænd kun straffen. I DK får du en bøde og
med nød og næppe en ubetinget fængselstraf, hos islamisterne er det
en halshukning i sidste konsekvens.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Peter Holmgren

Dato : 20-02-06 14:40

fribytteren wrote:

> Lovgivningen er en efterfølgende reaktion på din ytring. Før
> ordensmagten kan gribe ind, da har du allerede ytret dig.

Ved ikke lige hvor du vil hen med dét...

> [...]
>
> Frygter du islamisternes straf for det du ytrer, da begænser du din
> egen ytring, for netop ikke at blive straffet.

Jeg frygter hverken Islam, eller dansk lovgivning. De er de aggressive er
frygter - ikke de fredelige.

> Så hvad er forskellen? Såmænd kun straffen. I DK får du en bøde og
> med nød og næppe en ubetinget fængselstraf, hos islamisterne er det
> en halshukning i sidste konsekvens.

Næh nej. I danmark kan du skam risikere livstid(16 år), hvis du ytrer dig om
noget du ikke må som f.eks

- Citat -
Straffeloven kap.12: Forbrydelser mod statens selvstændighed og sikkerhed
§ 102. Den, som under krig eller besættelse yder fjenden bistand ved råd
eller dåd eller til fremme af fjendtlig interesse svækker den danske stats
eller dens forbundsfælles kampdygtighed, straffes med fængsel indtil 16 år.
Stk. 2. Som bistand til fjenden anses således følgende forhold:

1) Hvervning til eller tjenstgøring i fjendtlig krigs- eller
besættelsesmagts væbnede styrker eller i tilknytning til disse virkende
militære eller politimæssige korps eller lignende korps eller
organisationer.
2) Udførelse af hverv som civil funktionær under fjendtlig krigs- eller
besættelsesmagts politi- eller fængselsvæsen, for så vidt hvervet omfatter
deltagelse i afhøring eller bevogtning af fanger.
3) Angiveri eller lignende medvirken til, at nogen af fjendtlig myndighed
eller dermed samarbejdende organisation eller person anholdes eller udsættes
for anholdelse eller overlast.
4) Propaganda til fordel for fjendtlig krigs- eller besættelsesmagt,
herunder virksomhed som udgiver, redaktør eller forretningsfører ved
dagblad, tidsskrift, forlag eller pressebureau, der arbejder til fremme af
fjendtlig interesse.
5) Ydelse af væsentlig økonomisk støtte til fremme af propaganda af den
under nr. 4 nævnte art eller til parti eller organisation, der på utilbørlig
måde samarbejder med den fjendtlige krigs- eller besættelsesmagt eller
virker til fremme af dennes interesser.
- Citat slut -

Hvis nu jeg en dag påstår at kropssprog(hvilket indbefatter handler man gør
ved brug af sin krop) er med som en del af ytringsfriheden, så ville det
blot være en "ytring" eller "standpunkt" at voldtage, slå ihjel, øve
hærværk, eller brænde flag og ambassader af. En ytring, som i princippet er
beskyttet af "ytringsfrihed".
Men dette er i forvejen blevet forudset af juristerne, så det må man ikke -
altså - endnu en begrænsning af "ytringsfriheden".

Der findes ikke absolut frihed på nogen som helst områder i danmark. Det
sidste tiltag har jo være at fratage rygere en del af deres frihed, ved at
beslutte for absolutte ikke-ryger-områder i stadig stigende grad. Hvis man
er ryger og siger at det er del del af sin udtryksmåde at ryge, så er
ytringsfriheden også "røget" dér.

Der er en grund til der er en lovgivning. Det er simpelthen fordi, at man
meget tidligt har fundet ud af at det jævne menneske ikke kan håndtere den
absolutte frihed. Nu viser det sig så, at det heller ikke kan håndtere
absolut ytringsfrihed og så må man jo begrænse ytringsfriheden. Demokratiet
består stadig, bare med strammere regler for hvad man må udtrykke.

Det kan vel ikke være så svært at forstå? Hvis du giver et
barn(befolkningen) friheden til at råde over 5 kilo slik(ytringsfrihed), og
det ikke kan håndtere det, så må man gribe ind og begrænse barnets frihed -
for barnets egen skyld.

Denne romantiske forestilling om at vestens demokratiske lande er "frie" ER
ikke andet end indbildning.