Islam=nazisme ?
Fra : Sten Schou

Dato : 19-02-06 16:17

Dette har Karen Blixen påstået, forfatteren Henrik Nordbrandt har efter
nogle år i det tyrkiske samme holdning.
Her er lidt mere, af nyere dato:

http://www.n-tv.de/634520.html

Hilsen Sten

Fra : Svend Poulsen

Dato : 19-02-06 16:35

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
> Dette har Karen Blixen påstået, forfatteren Henrik Nordbrandt har efter
> [...]

Nej, den kan kun tolkes på en måde og det er at pakistanske kvinder takker
gud for at Hitler fik henrettet så mange jøder under anden verdenskrig.

Bliver irans præsident så ikke sur på at pakistanere indirekter siger at
irans præsident lyver når han benægter holocaust og pakistanere fortæller at
holocaust har fundet sted.

Svend

Fra : @

Dato : 19-02-06 21:03

On Sun, 19 Feb 2006 16:35:18 +0100, "Svend Poulsen"
<svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote:

> [...]
>irans præsident lyver når han benægter holocaust og pakistanere fortæller at

jeg tror lige vi skal have BW og Ole til at forklare de tossehovder
den rette sandhed om holocaust

Fra : Bo Warming

Dato : 20-02-06 03:54

"@" <1@invalid.net> wrote in message
> On Sun, 19 Feb 2006 16:35:18 +0100, "Svend Poulsen"
> jeg tror lige vi skal have BW og Ole til at forklare de tossehovder
> den rette sandhed om holocaust

Haleneger- og had-landene kender kun absolutter

Videnskabsmænd med kvalitet - som ikke findes på universiteterne -
fastslår at viden om holocaust(defineret som jødeforfølgelse 1940-45)
er mangelfuld. Der var næppe folkemord-intentioner, kun desperat
psykopati-sadisme hos enkelte atypiske fangevogtere.
Berlin-ministerierne ville have arbejdslejrproduktionen til at glide
billigst muligt og bekostede krematorier og zyklonB for at holde
infektion nede. Menneskegasning forekommer helt utænkelig, og det
nærmeste der var i retning af systematisk vold er nogle skud- og
hængnings-massehenrettelser af oprørske og besværlige fanger, der
skulle indgyde frygt og respekt, så man kunne nøjes med et minimalt
antal fangevogtere, eftersom mænd behøvedes ved fronten
Sikker viden om antal omkomne jøder er et par hundrede tusinde, hvoraf
halvdelen nok var døet af alderdom i den periode under alle
omstændigheder.Krig er krig.

Fra : Zeki

Dato : 19-02-06 16:55

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message
> [...]

Nej!

Islam er en religion. Nazisme er en ideologi.

Mvh
Zeki

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-02-06 17:00

"Zeki" <zeki@_.dk> skrev i en meddelelse

> Islam er en religion. Nazisme er en ideologi.

Right. Nu har vi det alle meget bedre, efter du fik sat det på plads.

NB: Islam er - med de troendes egne ord - altomfattende, og er således både
en religion, en ideologi og et sæt politiske spilleregler, men du ved
selvfølgelig bedre, ikke?

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Jim

Dato : 19-02-06 17:07

"Zeki" <zeki@_.dk> skrev i en meddelelse
> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message
>
> Nej!
>
> Islam er en religion. Nazisme er en ideologi.

Islam er en ideologi på samme niveau og med samme mål som nazismen.
Gør dig selv den tjeneste ikke at tro noget andet.

J.

Fra : Fjollefrans

Dato : 19-02-06 17:33

> Islam er en ideologi på samme niveau og med samme mål som nazismen.
> Gør dig selv den tjeneste ikke at tro noget andet.

er forskellen på ideologi og religion ikke at i religionerne tror man på
noget overnaturligt / en højere magt?

om ikke andet er min egen opfattelse af religion at de alle har til formål
at styre folk til at opføre sig på en given måde, og det metafysiske bare er
noget ævl fra gamle dage hvor folk, om muligt, var ringere oplyste end idag.

- FF

Fra : @

Dato : 19-02-06 21:39

On Sun, 19 Feb 2006 17:32:46 +0100, "Fjollefrans"
<eksisterernokikkevel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>noget ævl fra gamle dage hvor folk, om muligt, var ringere oplyste end idag.

i dag er problemet at vi får så mange oplysninger/informationer at
det kan være både svært og tidskrævende at skille det væsentlige fra
støjen

dengang man skrev med runer i sten tænkte man sig nok lidt bedre om
før man begyndte

Fra : Zeki

Dato : 19-02-06 17:36

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> Islam er en ideologi på samme niveau og med samme mål som nazismen.
> Gør dig selv den tjeneste ikke at tro noget andet.

Ih ja, og når der står "Got mit uns" på ethvert nazibælte, så er det måske
Allah de hentyder til?

I kommer sgu længere og længere ud i jeres had til Islam. Ynkeligt egentlig,
men jer om det. I kan da tro hvad I vil.

Tro du de har samme "ideologi" i alle muslimske lande? Ved du hvad en
ideologi er?

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-02-06 17:50

> Ih ja, og når der står "Got mit uns" på ethvert nazibælte, så er det
> måske Allah de hentyder til?

Var Hitler og nazitoppen kristen, Zeki?

Fra : Zeki

Dato : 19-02-06 18:03

> Var Hitler og nazitoppen kristen, Zeki?

Ih ja da. SS - heriblandt ledende generaler - der jo var de værste nazister,
bestod hovedsagligt af troende katolikker. Og Paven og Hiler var jo pot og
pande siden 1933. Selvom Hitler pralede meget af sine katolske aner og
opdragelse, er der dog intet der tyder på at han var religiøs overhovedet.

Men Hitler misbrugte jo kristendommen, præcist på samme måde som visse
rabiate muslimer gør med Islam. En del af hans taler indeholdte "guds
vilje", "gud ønsker", "vi gør det for gud", "vi er de hellige krigere"
osv...

Man kan derfor hverken sige nazisme=kristendom eller nazisme=islam.

Fra : GB

Dato : 26-02-06 12:01

"Zeki" <zeki@_.dk> wrote in news:0x1Kf.99$5l1.23@news.get2net.dk:

> [...]
> var jo pot og pande siden 1933. Selvom Hitler pralede meget af sine
> katolske aner og opdragelse, er der dog intet der tyder på at han var

Må jeg anbefale dig at læse "Skaknovelle" af Stefan Zweig.

Fra : Norma

Dato : 26-02-06 17:40

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Må jeg anbefale dig at læse "Skaknovelle" af Stefan Zweig.

Jeg kan ikke lige huske "skaknovelle" skønt den står i min bogreol,

men Stefan Zweig var da, i ordets bedste forstand, jøde, eller kosmopolit,

og han er da en af mine yndlingsforfattere.

Hitler var formentligt kvart-jøde, eller hvad man skal kalde det, og havde
et eller andet problematisk forhold til, at hans mor var blevet gjort gravid
at en jødisk velhaver, der ikke ville kendes ved hende, eller, hvordan var
det nu det var?

Norma

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 21:23

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
gravid
> at en jødisk velhaver, der ikke ville kendes ved hende, eller, hvordan var

Nix.
Hvor gerne man end vil, og hvor "sjovt" det end kunne være, passer det
ganske enkelt ikke.
Dette er vel dokumenteret.
B.la. på et af følgende to links.
Husker ikke lige, hvilket af dem.

MVH
Egon

http://www.wsg-hist.uni-linz.ac.at/Auschwitz/HTMLd/Seite1.html

http://www.h-ref.de/vernichtung/gaskammer/arbeitsblatt.php

Fra : Norma

Dato : 01-03-06 20:01

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gravid

> Nix.
> Hvor gerne man end vil, og hvor "sjovt" det end kunne være, passer det

Links til noget om gaskamre og Auschwitz siger intet. Hans mormor blev
gravid med en rige jøde hun tjente hos, noget man i øvrigt kan se, altså at
Hitler ikke kun er tysker.

Men derudover er Stefan Zweig en af mine yndlingsforfattere. Die welt von
gestern, er den bedste bog, jeg nogen sinde har læst.
Men måske der er en smule for " Mortens Korchsk" set med nutidige øjne,
globale landsbyer og så videre?

Norma

Fra : Egon Stich

Dato : 01-03-06 20:15

> [...]
> >

> Links til noget om gaskamre og Auschwitz siger intet. Hans mormor blev
> gravid med en rige jøde hun tjente hos, noget man i øvrigt kan se, altså

Du har ikke læst.
Under afsnittet om benægternes sædvanlige "argumenter", står historien om
hitlers påståede jødiske afstamning.

S.Z. bliver ikke forældet.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 01-03-06 20:15

> [...]

> gestern, er den bedste bog, jeg nogen sinde har læst.
> Men måske der er en smule for " Mortens Korchsk" set med nutidige øjne,

S.Z. bliver ikke forældet.

MVH
Egon

Fra : Norma

Dato : 02-03-06 19:15

> [...]
>>

> Du har ikke læst.
> Under afsnittet om benægternes sædvanlige "argumenter", står historien om

Hvorfor skulle han ellers hade jøder så meget, om ikke han havde en
personlig grund til det?
Rent psykologisk.
Han elskede sin mor, men fandt hendes families behandling af hende for
meget.

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-02-06 09:50

Norma wrote:

> [...]
> havde et eller andet problematisk forhold til, at hans mor var blevet
> gjort gravid at en jødisk velhaver, der ikke ville kendes ved hende,

Nej. Det er noget vrøvl, som er blevet afkræftet masser af gange.

--
Per V.

Hvis sandheden er krigens første offer, er nuancerede standpunkter det
andet.

Fra : GB

Dato : 27-02-06 17:21

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in news:4402bd45$0$38724
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Nej. Det er noget vrøvl, som er blevet afkræftet masser af gange.

Helt OT: Har DU læst "Skaknovelle" af Stefan Zweig? Jeg synes den er en af
de bedste noveller, jeg nogensinde har læst.

Fra : GB

Dato : 27-02-06 17:19

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in

> Jeg kan ikke lige huske "skaknovelle" skønt den står i min bogreol,

LÆS DEN, for helvede, Norma. De 25-30 sider KAN du vel overkomme.

Fra : Norma

Dato : 01-03-06 20:03

> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in

> LÆS DEN, for helvede, Norma. De 25-30 sider KAN du vel overkomme.

Jeg lover det. Jeg skal gøre det lige så snart sneen smelter, så jeg kan
sidde ude i skijakke og læse.
Lover.

Og glæder mig:)

Jeg elsker at få anbefalet en bog.

Du er sød, hvad er det du hedder?

GB?

Jeg har læst den engang, men det er længe siden, var nok for ung til at
forstå den:)

Norma

Fra : GB

Dato : 01-03-06 22:13

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in news:4405f000$0$38695
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Jeg har læst den engang, men det er længe siden, var nok for ung til at
> forstå den:)

Hvis du er heldig, har du med det samme novellen "Leporella", som blev
udgivet samtidig i den danske førsteudgave som "B-side".

Fra : Allan Riise

Dato : 19-02-06 18:04

Jens Bruun wrote:
> "Zeki" <zeki@_.dk> skrev i en meddelelse

> Var Hitler og nazitoppen kristen, Zeki?

Skulle spørgsmålet ikke være...
Brugte Nazisterne Kristendommen som et propaganda redskab?

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Bo Warming

Dato : 19-02-06 18:40

> "Zeki" <zeki@_.dk> skrev i en meddelelse

Under WW1 stod der sådan på tyske soldaterbælter og hos den alierede
modpart blev kanoner velsignet af præster og bisper

> Var Hitler og nazitoppen kristen, Zeki?

De havde perfekt situationsfornemmelse med tysk kristendom og var
særdeles altpågivende så fx en patient og menneskevenlig eutanasi lov
, som hurtigt fejedes af bordet, da præster skabte kritisk debat imod
nazistyret derom

Bormann , Rosenberg og Hitler var indædte ateister men holdt stort set
lav profil med dette.

Har der nogensinde eksisteret en statsleder der var ægte dybfølt
kristen?. For at nå til tops må man have selvtillid og der udelukker
slavementalitet. At ledere skuespiller at være dybt troende er noget
andet

Fra : @

Dato : 19-02-06 21:51

On Sun, 19 Feb 2006 17:36:07 +0100, "Zeki" <zeki@_.dk> wrote:

>I kommer sgu længere og længere ud i jeres had til Islam.

hyler,

muhemmedanerne er helt klar over at når den frie verden virkelig
bliver klar over hvad muhammedanizmen står for så er det slut med
drømmen om islamfacismens drøm om verdensherredømmet

--
Gud er stor --- tjaaee,
men han dukker sig hvis Tor svinger Mjølner

Fra : GB

Dato : 26-02-06 12:00

"Zeki" <zeki@_.dk> wrote in news:081Kf.95$RR.8@news.get2net.dk:

> Ih ja, og når der står "Got mit uns" på ethvert nazibælte, så er det

Det står der ikke på et eneste "nazibælte". Men på nogen af dem står der
"Blut und Ehre".

Got the point?

Fra : Norma

Dato : 26-02-06 17:55

> Det står der ikke på et eneste "nazibælte". Men på nogen af dem står der
> "Blut und Ehre".
>
> Got the point?

Hvad svarer du på?

Tyskere giftede sig ikke med deres kusiner, hvis de kunne undgå det-

Så mon ikke du forestiller dig noget helt andet?

Norma

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 21:27

> [...]
>
> Tyskere giftede sig ikke med deres kusiner, hvis de kunne undgå det-
>
> Så mon ikke du forestiller dig noget helt andet?

Mon ikke manden mener, at der stod Gott mit Uns på værnemagtens
uniformsbælter?
Men erkender, at det ikke var alle der bar bæltet, der var nazister?
Blut und Ehre skal man lede efter på HJ og SS bælter, så vidt jeg husker.
Og disse var jo netop nazier.

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 27-02-06 17:26

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in

> Mon ikke manden mener, at der stod Gott mit Uns på værnemagtens
> uniformsbælter?

Ja, "Gott" (= Gud) og ikke Got (som ikke betyder noget på tysk, men som
betyder "har" på engelsk). Vorherrebevares, er der ingen, som hører efter i
skolen længere?

> Blut und Ehre skal man lede efter på HJ og SS bælter, så vidt jeg
> husker. Og disse var jo netop nazier.

Måske medlem af partiet, fordi det nu var mainstream dengang?

Jeg er i besiddelse af et HJ "Blut und Ehre" - spænde fra den gang. Jeg
fandt det en gang jeg var på udflugt i Schwarzwald og gik på opdagelse off-
track. Der lå otgså nogle gamle gasmasker og meget rustne hjelme - dem lod
jeg ligge.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-02-06 18:48

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message
> "Zeki" <zeki@_.dk> skrev i en meddelelse

> Islam er en ideologi på samme niveau og med samme mål som nazismen.
> Gør dig selv den tjeneste ikke at tro noget andet.

Nazismen forherligede det tyske folks kultur og sekundært biologiske
race.

Muhamedanismen forherliger de der underkaster sig en profets lære og
går ind for ihærdig krigsførsel indtil hele verden er underkastet
denne erobrings-ideologi.

Nazismens erobringsmål var at opnå sidestilling med USA&UK, og at
verselinien i krigskampsangen Wir fahren gegen Engeland rummer "und
morgens die ganze Welt" er vist mest for at få versefødderne til at
hænge sammen.
"Mein Kampf" og andre skrifter, som gejler op til krigsånd og
sammenhold, har intet om andet end "en fortjent plads i solen"

Derudover er forskellen i metoder og detaljer så stor som forskellen
mellem hinduer og australnegre.

Fra : Martin K

Dato : 19-02-06 19:25

"Zeki" <zeki@_.dk> wrote in message news:Lx0Kf.89$Jk.45@news.get2net.dk...

> Islam er en religion. Nazisme er en ideologi.

Og hvad så? Begge ting er idesæt, udtænkt af mennesker. Hvorfor skal vi
respektere et idesæt mere, bare fordi det inkluderer påstande om
overnaturlige fænomener, som der ikke er det mindste videnskabelige belæg
for?

--
Martin K

Fra : Zeki

Dato : 19-02-06 20:05

"Martin K" <n@da.spam> wrote in message

> [...]
> respektere et idesæt mere, bare fordi det inkluderer påstande om
> overnaturlige fænomener, som der ikke er det mindste videnskabelige belæg

Os der kan finde ud af at se ud over egen næsetip og som ikke er
fremmedforskrækkede, har ingen problemer med at respektere andre kulturer og
religioner - også selvom vi måske ikke helt forstår dem. Vi ved at der
findes brådne kar overalt og at den rabiate muslim som bruger Koranen på
samme måde som Hitler brugte Bibelen, intet har med den almindeligt troende
at gøre.

I jeres iver for at rationalisere jeres islamforskrækkelse, bør I måske
overveje om jeres generaliseringer overhovedet kan bruges til noget.

Fra : Martin K

Dato : 20-02-06 12:31

"Zeki" <zeki@_.dk> wrote in message news:qj3Kf.135$hC3.87@news.get2net.dk...

> Os der kan finde ud af at se ud over egen næsetip og som ikke er
> fremmedforskrækkede, har ingen problemer med at respektere andre kulturer
og
> religioner

Respekt er efter min mening noget man skal gøre sig fortjent til.

--
Martin K

Fra : Bo Warming

Dato : 20-02-06 14:00

> "Zeki" <zeki@_.dk> wrote in message

> og
>
> Respekt er efter min mening noget man skal gøre sig fortjent til.

Men alle jordens 6 mia mennesker kan man respektere så meget at man
tilbyder dem ytringsfrihed og gengælder med ord, evt udvisning, aldrig
knivstik.

"Ytringsfrihed=Respekt" stod der på Abu Labans banner iforgårs på
Nørrebrogade og han mente desværre at vi skal tvinges til at dæmpe
sandheder, som er ubehagelige for muslimer, fx at vi bifalder
profettegning-vits

Men respekt har forskelligte grader.
At være tolerant for folks ord, er nemt og ikke noget man skal gøre
sig fortjent til.
Respekt så man gider læse en persons indlæg er mere krævende.
Respekt så man stemmer på en person er meget mere krævende

Respekt baseret på frygt er for junglelovsmennesker fx muslimer -
udover at voldskriminelle bør frygte og respektere politiet

Jeg respekterer at politiet har voldsmonopol. Som nogle betjente
misbruger og dem respekterer jeg knap så meget, men jeg kunne frygte
dem, og gjorde det da jeg demonstrerede sammen med Moses Hansen og
autonome hev vort banner fra os, og politiet forbød mig at hive det
tilbage, fordi politiet altid holder med de autonome. Det respekterede
jeg ikke.Men jeg turde ikke plette Moses demo ved at skabe en
arrestation af mig, så jeg adlød slavisk det magtmisbrugende politi.
At vende venstre kind til er klogt, nu og da

"Ytringsfrihed=Respekt" står der nu på anden dag på mit plankeværk og
det stod der i ugevis før LAban skrev det samme. Måske jeg fredes nu
af de autonome, fordi de så at Laban havde lært af mig
Jeg overvejer at male hashblade på plankeværket så de autonome kan se
at jeg er proChristiania vedr ufarligt anarki.

Fra : GB

Dato : 26-02-06 12:01

"Martin K" <n@da.spam> wrote in

> Respekt er efter min mening noget man skal gøre sig fortjent til.

Præcis, det er ikke noget man bare kan "forlange" eller true sig til.

Fra : @

Dato : 26-02-06 14:30

On 26 Feb 2006 11:01:20 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>"Martin K" <n@da.spam> wrote in

>Præcis, det er ikke noget man bare kan "forlange" eller true sig til.

næh måske ikke men det ser rent faktisk ud til at det nu efeterhånden
er lykkedes for koranfacisterne _godt hjulpet af en flok nyttige
idioter_

at true den vestlige verden til tavshed i visse sager

gad vide hvorfor muhammedanere afskyr sandheden så meget?

er det deres arabisk inspirerede æreskodeks der gør at det vil være
alt for pinligt hvis det åbenbares for alverden at den person de for
mange år siden udråbte til Guds største profet ivirkeligheden bare var
en racistisk kvindeundertrykker massemorder og børneskænder,
der gør det?

den dag hvor muhammedanerne rækker hånden frem til fred og forsoning
og erkender at deres forfædre begik en fejl mend hensyn til den
såkaldte profet vil jeg gerne have æren
at stå i forreste linie og række en jysk næve frem til fred og venskab

men så længe muhammedanere fremturer i selvretfærdig rethaveriskhed,
og i det hele taget uopdragen opførsel

kommer min næve altså med knoerne forrest, i rent selvforsvar

Fra : Svend Poulsen

Dato : 20-02-06 17:08

> [...]
>
> I jeres iver for at rationalisere jeres islamforskrækkelse, bør I måske
> overveje om jeres generaliseringer overhovedet kan bruges til noget.

Min rationalisering går ud på at jeg har ikke lyst til at leve under Saudi
arabisk eller Egyptisk eller andre muslimske landes love, som de vil have
indført i Danmark, at eks. mine børn er tvunget til at spise halal mad i
skolen og ikke kan får lov til at købe leverpostej eller spegepølse madder
kan blive ved, fordi at flere imamer bla. Abu Laban vil have magten over
muslimer i Danmark.

Så længe at racistiske lande som Saudi Arabien og Egypten og mange andre
muslimske lande, vil bestemme hvordan jeg skal leve og hvad jeg vil spise,
vil jeg lide af islamofobi.
Så sagt rent ud, skråt op med din rationalisering, de vil ikke respekter min
levestil, men bestemme den og så længe de muslimske lande prøver på det,
"gentager" er jeg islamofobisk.

Svend

Fra : Svend Poulsen

Dato : 20-02-06 23:37

Fra : @

Dato : 19-02-06 21:20

On Sun, 19 Feb 2006 16:55:17 +0100, "Zeki" <zeki@_.dk> wrote:

>"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message
>
>Nej!
>
>Islam er en religion. Nazisme er en ideologi.

de forfulgte mishandlede og undertrykte er vist lige rædselsslagne
uanset hvilke at to ovnenævnte der er efter dem

religion ideologi kun ord

prøv i stedet at se på hvad de gør og hvilke virkemidler de bruger

ølse for og ølse bag pølsen beholde dog sin smag

uanset hvad et despotisk rædselsregime ynder at kalde sig selv, eller
bliver kaldt af andre, vedbliver det dog med at være et despotisk
rædselsregime

så der er ingen reel forskel på

Mao
Stalin
Pol Pot
Castro
Hitler
Saddam Hussein
Tito

og hvem der ellers hører hjemme i historiens skammekrog

Fra : Anneke.A

Dato : 19-02-06 19:06

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message
> Dette har Karen Blixen påstået, forfatteren Henrik Nordbrandt har efter
> [...]

I read some Danish but not much. My German is OK. I hope some of you read
English?

I defend freedom: There is freedom of speech which is the basis of freedom
of religion. How else than in a setting of free speech can you manifest a
religious or any belief?

The radicals use the mechanisms of Nazism. Non-transparancy deluding the
population that the "right thing" is being done in order to get support.
Terrorism as a way to forward your cause. The use of large violent and crime
inciting crowds to make a point. The oppression of women. Using the term
respect to hide a potentially violent position. The only difference is that
there is no central authority. Just groups of which one wants to outdo the
other.

Has Abu Laban who promoted this mess all over the Middle East not been
arrested yet for inciting manslaughter (I counted 41deaths up to now) and
causing several million euro's in property damage? The cartoons are not the
issue.

Anneke.A (Netherlands).

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 19-02-06 19:33

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
> Dette har Karen Blixen påstået, forfatteren Henrik Nordbrandt har efter
> [...]

Kunne du ikke oversætte artiklen???

Der er altså nogen, som aldrig har haft Tysk!!

Fra : Norma

Dato : 19-02-06 20:20

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
> Dette har Karen Blixen påstået, forfatteren Henrik Nordbrandt har efter
> [...]

Karen Blixen har sagt mange sande ting, også om Islam!

Jeg vil blot her citere hendes konklusion om nazisme kontra islam og så bede
alle om at sætte sig ind i de ting, de skriver om!

:

"Men en racedyrkelse løber tilbage i sig selv, og selve dens sejrgang bliver
en cirkulus vitiosus. Den kan ikke give og ikke tage imod. Al kraft og glæde
tiltrods, for de store fremtidshåb der holdes op her, er der da kun et kort
perspektiv i nazismens vista. Derfor er der et tragisk moment i Det Tredje
Riges væsen, dets store glansroller er tragiske roller. Et folk, eller en
masse i et folk, har rejst sig på ny, overraskende og forfærdende måde, det
står imod himlen med monumental kraft, det kaster en vældig skygge foran
sig, og ingen af os ved, hvor langt denne skygge vil nå at falde, eller over
hvem af os. Og dog, tænker beskueren, er det til sig selv, som dette folk
står i lyset.

Når man i nogen tid har forsøgt at lære Det Tredje Rige at kende og har hørt
om dets organisation, dets sociale arbejder, dets kunst og arkitektur og
dets filosofi og idealer, kan det ske, at man bliver stående stille på gaden
og med en følelse af udløsning ser på de soldater, som marcherer vestpå, og
som nu skal ud og i lag med folk af en anden art. Ja, man kan komme på den
tanke, at det for en race, der har sit ideal og sit formål i sig selv, og
som i sit credo forbyder blodblanding, bliver en nødvendighed at føre krig,
at gøre en hvilkensomhelst krig, for at holde blodomløbet i orden.

Og så videre, om at nazismen, til forskel fra Islam, ikke kan eksporteres,
da den er selvbegrænsende i sig selv, de de qua racisme, aldrig vil kunne
ekspandere på samme måde som Islam.

OK, Islam inkluderer nok alle; men de fleste muslimer har skarpe regler
omkring ægteskaber og er jo i virkeligheden større racister end nazisterne
var.
Men således er der så meget og jeg tror på at det gode vinder.

Norma

Fra : Martin

Dato : 27-02-06 10:43

Zeki skrev:

> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message
>
> Nej!
>
> Islam er en religion. Nazisme er en ideologi.

Set hver for sig har du ret i at skelne, men hvad er lige forskellen
på islam når den også er sekulær og nazisme når den bemægtiger
sig åndslivet?

Mvh
Martin