Advarsel til Henri Gath
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 13:22

Kære Henri,

Det er muligt at du har det svært og måske ovenikøbet er psykisk syg, og at
vi derfor må bære over med dig og give dig "længere snor" end så mange
andre.

Men derfor er jeg nu alligevel kommet til den konklussion at direkte trusler
rettet mod min person vil jeg ikke fiinde mig i. at du kalder mig nar og
andre skældsord hverken kan eller vil jeg gøre noget ved.

Derfor skal du vide at næste gang du kommer med konkrete trusler mod min
person, eller min familie så vil du blive politianmeldt uden yderligere
varsel eller kommentarer.

Jeg ved godt at det ikke er god tone at tage debatterne fra dette forum IRL,
men min grænse går altså ved trusler på liv og helbred, og da jeg ikke
herfra hvor jeg sidder kan se om du er i stand til at føre dine trusler ud i
livet, bliver jeg nødt til at tage dem alvorligt.

dit eventuelle svar på dette indlæg vil ikke blive besvaret, da det ikke er
en diskussion jeg ønsker men blot en orienterng til dig

MEd venlig hilsen

Peter

Fra : Henri Gath

Dato : 19-02-06 14:01

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trusler rettet mod min person vil jeg ikke fiinde mig i. at du kalder mig
> nar og andre skældsord hverken kan eller vil jeg gøre noget ved.

Du godeste....hvad har du kaldt mig gennem tiderne....du er lige så følsom
som muslimerne?
Du må gerne kalde mig psykisk syg, "gattet", "ubegavet" osv osv.....men jeg
må ikke kalde dig en nar? Rend mig i røven.

Men når det så er sagt, skal du vide, at jeg har et temperament, der vil
noget. Det får jeg undertiden luft for ved at skrive grove ting. Men tro
mig, kunne aldirg finde på at skade noget andet menneske, ligemeget hvor
uenig jeg måtte være med vedkommende.
Håber dette var et svar, du kunne bruge.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-02-06 14:14

Henri Gath wrote:
> [...]
> Men tro mig, kunne aldirg finde på at skade noget andet menneske,
> ligemeget hvor uenig jeg måtte være med vedkommende.

Det vil sige at Muslimer *ikke* er mennesker i dine øjne?

Og straffeloven siger jo at den der ved grov tale eller skrift truer med
vold, kan blive straffet med en voldsparagraf, men der mener du vel at *din*
ytringsfrihed kommer i første række?

"§ 136

Den, som uden derved at have forskyldt højere straf offentlig tilskynder til
forbrydelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 år.

Stk. 2. Den, der offentlig udtrykkeligt billiger en af de i denne lovs 12.
eller 13. kapitel omhandlede forbrydelser, straffes med fængsel indtil 2 år
eller under formildende omstændigheder med bøde."

"§ 266

Den, som på en måde, der er egnet til hos nogen at fremkalde alvorlig frygt
for eget eller andres liv, helbred eller velfærd, truer med at foretage en
strafbar handling, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år."

Og

"§ 266a

Med bøde eller fængsel indtil 1 år straffes den, der, uden at forholdet
omfattes af §§ 136 og 266, offentligt fremsætter udtalelser, der tilstræber
at fremkalde voldshandlinger eller hærværk."

Så man kan altså hurtigt komme i problemer med de tråde du har startet
herinde, og så er spørgsmålet om du, som de Muslimer du foragter så meget,
ønsker at blive martyr for "din" sag?

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 14:29

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> [...]
> Du må gerne kalde mig psykisk syg, "gattet", "ubegavet" osv osv.....men
> jeg må ikke kalde dig en nar? Rend mig i røven.

det tror jeg du misforstod. jeg skrev jo NETOP at skældsorden hverken KUNNE
eller VILLE jeg gøre noget ved. De er jo åbentbart en del af tonen. og
indrømmet - hvad det angår har jeg vist ikke noget at lade dig høre for

> [...]
> noget. Det får jeg undertiden luft for ved at skrive grove ting. Men tro
> mig, kunne aldirg finde på at skade noget andet menneske, ligemeget hvor

jamen det glæder mig da at høre. Men derfor synes jeg nu alligevel at
direkte trusler er på den forkerte side af stregen.

> Håber dette var et svar, du kunne bruge.

det tror jeg faktisk at det var (også derfor jeg overhovedet svarer på dette
indlæg) men det vil tiden jo vise

med venlig hilsen

Peter

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 19-02-06 18:59

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uenig jeg måtte være med vedkommende.
> Håber dette var et svar, du kunne bruge.
Så må du lære at styre dette temperament, da du ellers virker direkte
latterlig..

Michael

Fra : Henri Gath

Dato : 19-02-06 22:43

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så må du lære at styre dette temperament, da du ellers virker direkte
> latterlig..

Der tager du helt fejl, min ven. Jeg har, trods mine grove ytringer, noget
der hedder "hjerte". Det kan jeg godt blive i tvivl om, at du har. Du virker
på mig meget som en person, der lever i hovedet...og det er det værste man
kan leve i.

Fra : Wilstrup

Dato : 19-02-06 14:51

> [...]
>
> dit eventuelle svar på dette indlæg vil ikke blive besvaret, da det ikke
> er en diskussion jeg ønsker men blot en orienterng til dig

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig ovenstående - men jeg vil nok ikke vide det,
da jeg har blokeret for hans indlæg.
--
Wilstrup

Fra : TBC

Dato : 19-02-06 14:53

Henri Gath skrev:

> [...]
> uenig jeg måtte være med vedkommende.
> Håber dette var et svar, du kunne bruge.

Det er jeg da *meget* glad for at høre. Jeg var [også] kommet i
alvorlig tvivl, og frygtede faktisk at du var lige så rabiat og
ondsindet som du lyder.

Jeg vil dog godt advarede dig om at dine voldsomme følelser kan
udnyttes af andre ydertligtgående amoralsk indstillede mennesker. Så
i en tilspidset situation f.eks en krigssituation vil lige præcis en
som du i særlig grad kunne udnyttes.
I en voldsom og anspændt situation frygter jeg virkeligt at du er den
der grundet din følelseskapring kan bruges til at udføre grimme og
forbryderiske ting mod dine medmennesker. I mit indre er kan sagtens se
dig som den der f.eks. slår, banker og spytter på en fange bundet til
en stol, og som du er indstillet imod. Det er konsekvensen af dine
yderligtgående ytringer. Man kan jo kun umiddelbart kun tage folk for
pålydende i hvad de siger og skriver....Så prøv at få mere kontrol
med dine følelser, og lær at styre dem, så de ikke styrer dig.

TBC

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-02-06 13:35

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
>
> dit eventuelle svar på dette indlæg vil ikke blive besvaret, da det ikke er
> en diskussion jeg ønsker men blot en orienterng til dig

Hold kæft hvor er du latterlig... Skrive sådan et langt indlæg under en
ny overskrift der hedder "Advarsel til Henri Gath"...

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgense

Fra : Allan Riise

Dato : 19-02-06 15:32

Martin Jørgensen wrote:

> Hold kæft hvor er du latterlig... Skrive sådan et langt indlæg under
> en ny overskrift der hedder "Advarsel til Henri Gath"...

Mener du det er i orden at opfordre til vold, både i emne og tråd?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 16:11

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Mener du det er i orden at opfordre til vold, både i emne og tråd?

lad ham nu ikke ødelægge en tråd, der ser ud til at udvikle sig
konstruktivt.

bemærk Henri har indtil nu reageret konstruktivt, så lad ikke Martin
ødelægge tråden

Ignorer fjolserne, og svar kun dem der bidragermed noget konstruktivt -
please

Peter

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-02-06 20:10

Allan Riise wrote:

> Mener du det er i orden at opfordre til vold, både i emne og tråd?

Man skal ikke tage alt hvad man læser bogstaveligt. Der er for mange
indlæg i denne gruppe til at jeg kan nå at læse dem allesammen og jeg
har været væk et par dage så der er en masse jeg ikke har læst.

Men man kunne passende lade være med at starte en ny tråd op med dette
emne og istedet skrive hvad man nu syntes som svar på det eller de
indlæg man fandt upassende. Det her ligner jo en ren børnehave -
alternativt kunne man jo bare politi-anmelde manden og se om politiet
gad at røre en finger.

Jeg tvivler. Min erfaring med politiet er at de ville sidde og grine af
det og fortælle Peter K. Nielsen, at de har andet og mere seriøse ting
at tage sig til, end at lege børnehave-pædagoger for/(med) ham.

Derudover er jeg overbevist om at Henri Gath *IKKE* er psykisk syg, jeg
tror nærmere Peter K. Nielsen er det, om nogen når han starter sådan en
latterlig tråd her...

Fra : Henri Gath

Dato : 19-02-06 23:57

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du det er i orden at opfordre til vold, både i emne og tråd?

Kære Allan. Ja, det mener jeg faktis, at det er. Dine venner, islamisterne
bestiller ikke andet. Det er vist på tide, at de får en røvfuld, de husker.

Fra : Allan Riise

Dato : 20-02-06 07:37

Henri Gath wrote:

> Kære Allan. Ja, det mener jeg faktis, at det er. Dine venner,
> islamisterne bestiller ikke andet. Det er vist på tide, at de får en
> røvfuld, de husker.

Du går Osama's veje, du er med til at eskalere konflikter, ja du skaber dem
endda selv.
Det er lige guf for ham, nu marginaliseres endnu flere ind i hans hird.

Og du kan bare ikke selv se det, din hjerne slår klik bare du hører eller
læser ordet Islam, uagtet at der ikke var ret mange der har demonstreret
imod tegningerne, uagtet at det var små flokke mennesker der afbrændte
ambassaderne, set i forhold til hvor mange Muslimer der er, men det skider
du på, for de er Muslimer, så kan de fandeme lære det kan de.

Du *er* et pjok.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-02-06 20:57

Allan Riise wrote:
-snip-

> Du går Osama's veje, du er med til at eskalere konflikter, ja du skaber dem
> endda selv.

Hold kæft en gang ævl... Så nu er det den frie demokratiske verdens
skyld at terroristerne skabes... Yeah, right.

Det er ene og alene deres egen skyld, når de vælger at blive
selvmordsbombere = terrorister og det skyldes netop at de IKKE har ret
til at ytre sig som de vil, at de bliver undertrykt og at
muhammedanernes religion er vejen til fattigdom, tortut, tyranni og ren
og skær elendighed.

> Det er lige guf for ham, nu marginaliseres endnu flere ind i hans hird.

Det er ikke den frie verdens skyld. Det er Islams skyld, at
terroristerne skabes fordi folk bliver undertrykt. Selv når vi prøver at
hjælpe dem, fatter de det ikke.

Prøv se dig selv.

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Fra : Allan Riise

Dato : 20-02-06 21:11

Martin Jørgensen wrote:
> Allan Riise wrote:
> -snip-

> Hold kæft en gang ævl... Så nu er det den frie demokratiske verdens
> skyld at terroristerne skabes... Yeah, right.

Kig på hans indlæg, han opfordrer til krig, vold og mord på Muslimer, prøv
at vend den en omgang, og se på om det passer med hvad Osama siger!

> [...]
> til at ytre sig som de vil, at de bliver undertrykt og at
> muhammedanernes religion er vejen til fattigdom, tortut, tyranni og

Det er så din mening, tror du den holder?

> Det er ikke den frie verdens skyld. Det er Islams skyld, at
> terroristerne skabes fordi folk bliver undertrykt. Selv når vi prøver
> at hjælpe dem, fatter de det ikke.

Hvorfor skal vi så gøre det, ifølge dig?

> Prøv se dig selv.

75 kg. stål på 180 cm. lidt tynd i toppen, men det er bare min
vinterfrisure, pletvis glat.

Og når du så skriver som du gør, så lad være med at skrive med venlig
hilsen, den holder jo ikke!

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-02-06 23:32

Allan Riise wrote:
> Martin Jørgensen wrote:
-snip-

> Kig på hans indlæg, han opfordrer til krig, vold og mord på Muslimer, prøv
> at vend den en omgang, og se på om det passer med hvad Osama siger!

Han joker vist bare. Desuden kan muslimerne tåle det fordi de gør det
selv overfor os - han siger (skriver) jo ikke andet end hvad tusindvis
af muslimer siger og skriver om Danmark, så hvorfor skulle han ikke have
lov til at gøre det samme som muslim-terroristerne?

Kan du give mig bare en eneste god forklaring på det?

> Det er så din mening, tror du den holder?

Selvfølgeligt. Den eneste grund til at de ikke er en omgang ulande er
sgu' at de har tonsvis af olie. Ellers ville de jo minde mest af alt om
Afrika, der også er så har en helvedes masse muslim-terrorister kan jeg
forstå.

> Hvorfor skal vi så gøre det, ifølge dig?

Det behøves vi heller ikke for min skyld, men jeg kan da godt se
fornuften i at vi hjælper dem lidt mod at de tilgengæld ikke kommer
herop og sprænger uskyldige folk ihjel. Men jeg ville nu foretrække at
det foregik på frivillig maner og ikke sådan på ufrivillig tvangsbasis
som nu med dødstrusler over DK hængende over os nærmest hver eneste dag.

> 75 kg. stål på 180 cm. lidt tynd i toppen, men det er bare min
> vinterfrisure, pletvis glat.

Ha... Jeg er både større og nok også stærkere end dig

> Og når du så skriver som du gør, så lad være med at skrive med venlig
> hilsen, den holder jo ikke!

Jo den gør.

Fra : TBC

Dato : 19-02-06 15:57

Martin Jørgensen skrev:

> Hold kæft hvor er du latterlig... Skrive sådan et langt indlæg under en
> ny overskrift der hedder "Advarsel til Henri Gath"...
>

> Best regards / Med venlig hilsen
> Martin Jørgense

Det er til gengæld langt *mere* end latterligt at starte tråde der
der opfordrer til vold, både i emne og tråd, ikke sandt. Men det
syntes du måske er mere berettiget, mens det ikke er berettiget at
vende sig imod det, eller vende sig imod trusler imod egen person?
- - - -
I øvrigt bør du rette din signatur. For det første er den misvisende
i forhold til indholdet i din bedsked, for det andet manger der et 'n'
til sidst.

TBC

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-02-06 20:13

TBC wrote:
> Martin Jørgensen skrev:
-snip-

> Det er til gengæld langt *mere* end latterligt at starte tråde der
> der opfordrer til vold, både i emne og tråd, ikke sandt. Men det

Bare fordi du ingen humor har, betyder det ikke at vi andre ikke har
det. At beskylde andre for at være psykisk syge, er nok temmeligt
barnligt i de flestes voksnes øjne på baggrund af et par usenet-indlæg.

> [...]
> I øvrigt bør du rette din signatur. For det første er den misvisende
> i forhold til indholdet i din bedsked, for det andet manger der et 'n'

For det første: Nej, den er retvisende. For det andet: Sørme jo, jeg har
lige rodet lidt med signaturfilen - må få n'et tilbage igen...

Fra : TBC

Dato : 19-02-06 21:56

Martin Jørgensen skrev:

> Bare fordi du ingen humor har, betyder det ikke at vi andre ikke har
> det. At beskylde andre for at være psykisk syge, er nok temmeligt
> barnligt i de flestes voksnes øjne på baggrund af et par usenet-indlæg.

Nu er det ikke mig der er den der har beskyldt ham for at være psykisk
syg. Så vidt jeg kan se er der faktisk ingen der har anklaget ham for
det. Og Peter skrev "Det er muligt...."

Jeg arbejder så tilfældigvis i psykiatrien og må personligt
indrømme at den tanke også mere end bare tilfældigt har strejfet
mig, på baggrund af hans ytringer. Men jeg har endnu ikke anklaget ham
for at være psykisk syg. Jeg har der imod påpeget hvorledes flere af
de voldelige indstillinger han giver udtrykt for, fuldstændigt er at
sammenligne med terroristers, og er moralsk forkastelige.

TBC

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-02-06 23:15

TBC wrote:
-snip-
> [...]
> de voldelige indstillinger han giver udtrykt for, fuldstændigt er at
> sammenligne med terroristers, og er moralsk forkastelige.

Som sagt: Ren børnehave, som politiet ikke gider at spilde deres tid
på... Og du må jo så være den indlagte patient, der ikke forstår
forskellen på fantasi og virkelighed... Prøv bare at ring til politiet,
hvis ikke du tror mig. Du er jo ganske enkelt for latterlig.

Hvis du virkeligt prøver at være seriøs, så fortæl mig lige hvorfra
Henri Gath skulle få den tåbelige Peter K. Nielsens adresse fra og
fortæl mig lige hvorfor han skulle bruge så meget tid og energi på at
opsøge manden og udøve hvad-end-du-nu-tror. Ifl. de gule sider er der 10
personer der dukker op + folk med hemmeligt nr.

Søg professionel hjælp - du skal bede psykiateren om at få nogen
stærkere piller.

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-02-06 08:57

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
Martin Jørgensen skrev:

> [...]

de voldelige indstillinger han giver udtrykt for, fuldstændigt er at
sammenligne med terroristers, og er moralsk forkastelige.

svar---------------------------------------------->

Prøv at se Henri Gaths rablende vanvittige indlæg !!! Bo Warming virker
nærmest mentalt sund og særdeles rask (hvilket han ikke er imho) ved siden
af Henri Gath at dømme ud fra Gaths indlæg. Hvis ikke Gath er hæklet totalt
forkert sammen i kysen véd jeg sgu ikke hvem som er.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-02-06 21:10

Kim Larsen wrote:
> [...]
>

> Nu er det ikke mig der er den der har beskyldt ham for at være psykisk
> syg. Så vidt jeg kan se er der faktisk ingen der har anklaget ham for

Ja, Peter og andre fjolser der tror de kan fornemme en diagnose over
usenet er ganske enkelt for latterlige. Det kan vi kun blive enige om.

> [...]
>
> svar---------------------------------------------->
>
> Prøv at se Henri Gaths rablende vanvittige indlæg !!! Bo Warming virker

Har du et message-id? Jeg syntes han virker meget normal.

> nærmest mentalt sund og særdeles rask (hvilket han ikke er imho) ved siden
> af Henri Gath at dømme ud fra Gaths indlæg. Hvis ikke Gath er hæklet totalt
> forkert sammen i kysen véd jeg sgu ikke hvem som er.

Nej, jeg kan så fortælle dig med overordentlig stor sikkerhed at "Gath
*IKKE* er hæklet totalt forkert sammen i kysen". Han er ganske normal og
adskiller sig vist ikke fra andre.

Fra : Allan Riise

Dato : 20-02-06 21:25

Martin Jørgensen wrote:

> Har du et message-id? Jeg syntes han virker meget normal.

Hvis du stadig synes han er "normal" så siger det en hel del om dig!

Læg mærke til at mange af trådende, der er overskriften det vigtigeste.

Og der er flere hvor de kom fra.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-02-06 23:38

Allan Riise wrote:
> [...]

ROTFLOL... Hylemorsomt.

> [...]

Totalt grinern...

> [...]

LOL...

> [...]

Haha...

> [...]

Han er sgu' en mand, der forstår at underholde.

> [...]

Fremragende præstation.

> Hvis du stadig synes han er "normal" så siger det en hel del om dig!

Ja, nemlig at jeg er en af de fornuftige herinde der.

> Læg mærke til at mange af trådende, der er overskriften det vigtigeste.

Uhadada... Er overskriften den vigtigste? Den kommer måske og dræber
mig, hvis ikke jeg læser den?

> Og der er flere hvor de kom fra.

Uhahadada... Åh nej... Jeg siger det til min far, hvis du bliver ved...

Du er vel ikke så dum at du tror politiet gider at gøre noget som helst
ved sådan noget pjat?

Fra : TBC

Dato : 20-02-06 00:23

Martin Jørgensen skrev:

> Og du må jo så være den indlagte patient, der ikke forstår
> forskellen på fantasi og virkelighed... Prøv bare at ring til politiet,
> hvis ikke du tror mig. Du er jo ganske enkelt for latterlig.

Det latterlige er vist snarere at du ikke evner at skælne imellem de
forskellige debatører herinde. Jeg har aldrig stået i begreb om at
anmelde Gath eller nogen anden til politiet. Ej eller så meget som
været i nærheden af at insinuere det.

Til din orientering oplyste jeg at jeg arbejdede i psykiatrien. Men
hvem der skriver hvad, og hvad det indebærer er tilsyneladende noget
du virkeligt har svært ved at perspektivere og skælne imellem, hvad?

.....Følelseskapring kan resultere i den slags, i at man mister
perspektivering og overblik, bare du ved det. Så tag nu en dyb
indåndigt før du igen ender med skrive mig flere urette ting i
skoene, ok!

TBC

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-02-06 21:04

TBC wrote:

> [...]
> forskellige debatører herinde. Jeg har aldrig stået i begreb om at
> anmelde Gath eller nogen anden til politiet. Ej eller så meget som

Jeg kan kun gentage mig selv, fordi du har vist aldrig nogensinde lært
at læse: Jeg skrev:

Og du må jo så være den indlagte patient, der ikke forstår forskellen på
fantasi og virkelighed... Prøv bare at ring til politiet, hvis ikke du
tror mig.

Og bagefter når du har ringet til politiet, så skriv tilbage her i
gruppen og fortæl mig at jeg har ret. Gør endeligt det. Det ville jeg
have det ganske udmærket med.

> Til din orientering oplyste jeg at jeg arbejdede i psykiatrien. Men
> hvem der skriver hvad, og hvad det indebærer er tilsyneladende noget
> du virkeligt har svært ved at perspektivere og skælne imellem, hvad?

Ja, du er vel den indlagte patient - har de sat dig til at være
medhjælpende arbejdskraft i køkkenet, siden du skriver du arbejder
indenfor psykiatrien?

Fordi du mangler ganske enkelt grundlæggende kompetencer, der gør at jeg
har svært ved at forestille mig at du skulle være andet end en indlagt
patient, når du nu skriver at du arbejder indenfor psykiatrien.

> [...]
> perspektivering og overblik, bare du ved det. Så tag nu en dyb
> indåndigt før du igen ender med skrive mig flere urette ting i

Ja, den er god nok - du skal bede om at få nogle stærkere piller udskrevet.