Battle Hymn of the Republic
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 19-02-06 02:34

Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg har det efterhånden - som dansker! -
med uforvarende at gå og smånynne denne amerikanske marchmelodi:

http://www.law.ou.edu/hist/bathymn.html

Især dette vers ligger mig på sinde:

"I have read a fiery gospel writ in burnish`d rows of steel,
'As ye deal with my contemners, So with you my grace shall deal' "

Anders Peter Johnsen

Fra : Jim

Dato : 19-02-06 11:53

meddelelse news:43f7cae9$0$47016$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> "I have read a fiery gospel writ in burnish`d rows of steel,
> 'As ye deal with my contemners, So with you my grace shall deal' "

Det lyder jo nærmest som om, du har hentet skotten fra Simpsons i studiet..
;0)