Danske firmaer boykotter Israel for at få ~
Fra : Svend Poulsen

Dato : 19-02-06 00:30

subject

http://www.jp.dk/

Svend

Fra : Henri Gath

Dato : 19-02-06 00:44

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:m6OJf.17796$%72.11693@news.get2net.dk...
> subject
>
> http://www.jp.dk/

Jeg vil kraftigt opfordre til bombning af Arla.

Fra : @

Dato : 19-02-06 01:53

On Sun, 19 Feb 2006 00:43:48 +0100, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg vil kraftigt opfordre til bombning af Arla.

du har garanteret din egen bombefabrik og regner nu med at skulle
tjene kassen på denne situation

ikke her jeg opfordrer til en bombselvaktion, for at der ikke skal gå
kaptalisme i tingene

Fra : @

Dato : 19-02-06 01:44

On Sun, 19 Feb 2006 00:30:25 +0100, "Svend Poulsen"
<svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote:

>subject
>
>http://www.jp.dk/

nu er det ved Tors Hammer gået for vidt, sådan en bande kræmmere

jeg ryder nu huset for Arlaprodukter og køber ikke flere,
og albyler fra Leo ryger samme vej

men der varr jo noget der rigtigt kunne batte, boykot af butikker der
forhandler Arlas produkter, og huske at gøre opmærksom på det

Fra : wikingen

Dato : 19-02-06 07:42

> [...]
>
> men der varr jo noget der rigtigt kunne batte, boykot af butikker der
> forhandler Arlas produkter, og huske at gøre opmærksom på det

Ja men det er da helt iorden at boycotte de israelske terrorister

Som man boykotter de andre terroeister i mellemøsten

Fra : @

Dato : 19-02-06 15:51

On Sun, 19 Feb 2006 07:42:21 +0100, "wikingen" <danwiking@mail.dk>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Ja men det er da helt iorden at boycotte de israelske terrorister

nej, Israelerne er USA's venner og kan pr. definition således ikke
være terrorister,

tænk you lige arround

the good guys always do the right thing

at det så altid passer som p*k i Grethe med USA's
udenrigspolitiske/olie interesser er heeeelt bestemt bare en
tilfældighed

alle der taler der imod er nogle vantro gudsfornægtere

Fra : Alucard

Dato : 19-02-06 10:41

On Sun, 19 Feb 2006 01:44:07 +0100, "@" <1@invalid.net> wrote:

> [...]
>
>men der varr jo noget der rigtigt kunne batte, boykot af butikker der
>forhandler Arlas produkter, og huske at gøre opmærksom på det

Hvor skal jeg så købe mad, for Arla's produkter står jo overalt.. )

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 11:49

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Hvor skal jeg så købe mad, for Arla's produkter står jo overalt.. )

Føtex har skam Engholm, et godt sønderjysk mejeri. Syd for grænsen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 19-02-06 13:58

On Sun, 19 Feb 2006 11:48:48 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Føtex har skam Engholm, et godt sønderjysk mejeri. Syd for grænsen.

Nu skrev han altså "boykot af butikker der forhandler Arlas produkter"

I "min" Føtex står Engholm's produkter ved siden af Arla's.....

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 14:23

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Nu skrev han altså "boykot af butikker der forhandler Arlas produkter"
>
> I "min" Føtex står Engholm's produkter ved siden af Arla's.....

Skal han boykotte butikker, der forhandler Arla-produkter, må han vist
boykotte samtlige danske butikker der forhandler fødevarer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 19-02-06 15:41

On Sun, 19 Feb 2006 14:22:55 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Skal han boykotte butikker, der forhandler Arla-produkter, må han vist
>boykotte samtlige danske butikker der forhandler fødevarer ...

Jeps... Det er det der er "problemet"...

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 17:03

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Jeps... Det er det der er "problemet"...

Intet problem der - køb en kolonihave, og lev af grøntsagerne derfra ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 19-02-06 19:46

On Sun, 19 Feb 2006 17:02:41 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Intet problem der - køb en kolonihave, og lev af grøntsagerne derfra ...

Jeg er sgu nok død af sult inden der kommer noget spiseligt op af
jorden....

PS: Hvordan dyrker man flæskesteg....? )

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 19:47

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Jeg er sgu nok død af sult inden der kommer noget spiseligt op af
> jorden....
>
> PS: Hvordan dyrker man flæskesteg....? )

Man køber en pattegris, fodrer den op med køkkenaffaldet, og slagter den
til jul.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 19-02-06 19:57

Alucard wrote:

> Jeg er sgu nok død af sult inden der kommer noget spiseligt op af
> jorden....
>
> PS: Hvordan dyrker man flæskesteg....? )

Åhh hvad, slagteren sælger vel ikke Arla varer?

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-06 04:11

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Åhh hvad, slagteren sælger vel ikke Arla varer?

Slagtere sælger tit også eksempelvis ost ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 20-02-06 07:39

"Per Rønne" wrote:

> Slagtere sælger tit også eksempelvis ost ...

Ikke min, men det er jo også en rigtig slagter på landet, du ved, med
slagteri i baghuset.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-06 07:45

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Ikke min, men det er jo også en rigtig slagter på landet, du ved, med
> slagteri i baghuset.

Heller ikke so-ost?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 20-02-06 13:01

"Per Rønne" wrote:

> Heller ikke so-ost?

??

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-06 13:25

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> ??

Svin er pattedyr, og en so er et hun-svin med bryster, der producerer
mælk. Naturligvis kan man da lave so-ost på samme måde som man kan lave
ko- og gedeost.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 20-02-06 14:12

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Svin er pattedyr, og en so er et hun-svin med bryster, der producerer
> mælk. Naturligvis kan man da lave so-ost på samme måde som man kan lave
> ko- og gedeost.

Af rent markedsføringsmæssige grunde ville jeg dog anbefale en mere spiselig
betegnelse

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-06 14:19

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Af rent markedsføringsmæssige grunde ville jeg dog anbefale en mere spiselig
> betegnelse

Ja, hverken svine- eller so-ost ville nok sælge særligt godt i Saudi
Arabien
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 20-02-06 14:45

On Mon, 20 Feb 2006 14:18:30 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Ja, hverken svine- eller so-ost ville nok sælge særligt godt i Saudi
>Arabien

joda bare man har skrevet under på det rigtige papir til ære for
masserne

verden vil bedrages, og det bliver den så

Fra : Konrad

Dato : 20-02-06 14:47

> Ja, hverken svine- eller so-ost ville nok sælge særligt godt i Saudi
> Arabien

Tror den er ret svær at sælge alle steder - måske lige bortset fra Kina,
hvor man kunne forestille sig soost ville blive solgt som eksotisk og dyr
lækkerbidsken Det er jo lidt lissom kongeål, koteletfisk osv. Jeg ser i
øvrigt Homer for mig : "Mmmmm....pigcheeeeese...Rrrrrrrrllllll!!"

Fra : @

Dato : 19-02-06 21:28

wrote:

>Intet problem der - køb en kolonihave, og lev af grøntsagerne derfra ...

jeg handler en del hos "swot" Hans han er leveringsdygtig i
friskslagtede kyllinger grise ænder en enkelt kalkun i ny og næ, mælk
og kartofler
alt hans fjerkræ er fritgående i ordets virkelige forstand, det er en
fryd at se

og hos Hans finder man et meget afslappet forhold til moms og skat og
andre bagateller så priserne er ganske rimelige

Fra : GB

Dato : 19-02-06 12:34

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote in

> Hvor skal jeg så købe mad, for Arla's produkter står jo overalt.. )

Køb en ko?

Fra : Alucard

Dato : 19-02-06 14:00

On 19 Feb 2006 11:34:25 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Køb en ko?

Hvad så hvis jeg vil have flæskesteg....?

Fra : @

Dato : 19-02-06 16:33

On Sun, 19 Feb 2006 10:41:26 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Hvor skal jeg så købe mad, for Arla's produkter står jo overalt.. )

stegt svin og mjød er ikke ARLA produkter,

kan en flok kamelklappere få held til at rydde forretninger for ARLA
produkter kan vi vel også, det er et spørgsmål om vilje

mon ikke folk fra enfoldighedslisten plus de autonome stenkastere vil
være med,
de plejer da ikke at bryde sig om store multinationale firmaer der
opererer i ditaturstater

Fra : Joakim von And

Dato : 19-02-06 11:58

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse
> subject
>
> http://www.jp.dk/
>
> Svend
Ja, her kunne Danmark lære meget af USA's anti-boykot lovgivning, der ikke
tillader amerikanske virksomheder, at deltage i internationale økonomiske
handelssanktioner, USA ikke selv deltager i, herunder den arabiske boykot af
Israel.

Fra : Konrad

Dato : 20-02-06 10:19

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> handelssanktioner, USA ikke selv deltager i, herunder den arabiske boykot

Jeg ved ikke rigtigt - skal vi lære af amerilkanerne, at virksomheder ikke
må have ytringsfrihed?

Fra : Anonym

Dato : 20-02-06 10:52

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message

> af
>
> Jeg ved ikke rigtigt - skal vi lære af amerilkanerne, at virksomheder ikke
> må have ytringsfrihed?

Så vidt jeg forstår forbyder den amerikanske lovgivning alene virksomheder
at indgå aftaler med
boykotklausuler rettet mod staten Israel.
Derimod er det så vidt jeg er orienteret ikke forbudt virksomhederne at
boykotte Israel af egen drift.
Essensen i ytringsfriheden er retten til at udtrykke et politisk, ideologisk
eller andet budskab.
Så hvis en virksomhed af ideologiske grunde ikke ønsker at handle med en
stat, kan jeg ikke se nogen grund til at det skulle være forbudt. Det er i
så falg en sag mellem virksomheden og offentligheden.
Omvendt er det jo noget andet end at indgå aftaler, der i praksis er et
resultat af pression fra en tredjepart.

Fra : Konrad

Dato : 20-02-06 10:58

"Anonym" <anonym@anonym.com> wrote in message

> [...]
> boykotklausuler rettet mod staten Israel.
> Derimod er det så vidt jeg er orienteret ikke forbudt virksomhederne at

Det lyder umiddelbart mere logisk. USA har muligvis nogle bestemte regler
for lige netop Israel, men det ligner ikke amerikanerne at lovgive på den
måde, synes jeg.

> [...]
> Så hvis en virksomhed af ideologiske grunde ikke ønsker at handle med en
> stat, kan jeg ikke se nogen grund til at det skulle være forbudt.

Nej.

> Det er i
> så falg en sag mellem virksomheden og offentligheden.
> Omvendt er det jo noget andet end at indgå aftaler, der i praksis er et
> resultat af pression fra en tredjepart.

Det har jo heller ikke været et problem, at f.eks Google og Yahoo har
indgået særlige aftaler med den kinesiske regering, omkring begrænsning af
ytringsfriheden.

Fra : Anonym

Dato : 20-02-06 11:11

> [...]
>
> Det har jo heller ikke været et problem, at f.eks Google og Yahoo har
> indgået særlige aftaler med den kinesiske regering, omkring begrænsning af

Det er for mig og se en helt adskillelig sag. Firmaer som Google, Microsoft
og Yahoo arbejder i Kina og er som en følge deraf underlagt landets
lovgivning.
Personligt bryder jeg mig slet ikke om den legalitet, eller mangel på samme,
der er fremherskende i Kina, men sålænge det er lovligt for virksomheder at
arbejde i Kina, synes jeg ikke det kan lægges dem til last, at de blot
overholder loven.
Om de så går videre end lovens krav og optræder som regimets forlængede arm,
er naturligvis en anden sag, men det er nu en gang vilkårene for samhandel
med en diktaturstat.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-02-06 13:15

@ wrote:

> [...]
> og kartofler
> alt hans fjerkræ er fritgående i ordets virkelige forstand, det er en

Hvis han har mere end 100 stykker så er de forhåbentligt ikke
fritgående mere.
hint: H5N1 !

> og hos Hans finder man et meget afslappet forhold til moms og skat og
> andre bagateller så priserne er ganske rimelige

Sådan er det på landet

--

Christian
som ejer en lille bondegård, har høns og heste