Arla tager formelt afstand fra Muhammed-te~
Fra : Sune

Dato : 18-02-06 22:51

"For første gang kommenterer Arla Foods officielt koncernens holdning til Muhammed-tegningerne:
Avisen tager »som en selvfølge« afstand fra tegningerne, hedder det."

Resten af mit liv vil jeg søge at undgå Arlaprodukter!!

Mvh
Sune

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-02-06 23:07

On Sat, 18 Feb 2006 22:51:15 +0100, Sune wrote:

> [...]
> tegningerne, hedder det."
>
> Resten af mit liv vil jeg søge at undgå Arlaprodukter!!

Vil du gøre det samme med A.P. Møller-produkter?

Fra : Sune

Dato : 18-02-06 23:18

On Sat, 18 Feb 2006 23:06:38 +0100, "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote:

>Vil du gøre det samme med A.P. Møller-produkter?

Nej.

1) Der er svært at finde ud af hvilke produkter der kommer via / bliver solgt af Møller
2) Har Møller også taget afstand?
3) Jeg vil kun boycotte sålænge det ikke går udover mig selv.

Mvh
Sune

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 18-02-06 23:41

> [...]
> solgt af Møller
> 2) Har Møller også taget afstand?
> 3) Jeg vil kun boycotte sålænge det ikke går udover mig selv.

Punkt 3 er lidt svagt. Så giver det ikke rigtig nogen mening.

Jeg vil påpege, at Arla nu boykotter Israel. Det eneste demokrati i
mellemøsten. Så fra at have støttet arla som modvægt til boykotten i
mellemøsten har jeg nu også droppet Arla fremover. De har nu givet efter for
de fascistiske diktaturer i mellemøsten.

Kennet

Fra : Sune

Dato : 19-02-06 00:04

On Sat, 18 Feb 2006 23:40:52 +0100, "Pernille og Kennet Föh" <anonym@mail.dk> wrote:

>Punkt 3 er lidt svagt. Så giver det ikke rigtig nogen mening.

Det synes jeg ikke.

Hvis jeg nu står i en butik og kun kan vælge Arla smør og jeg SKAL bruge noget smør, gider jeg da
ikke fise ned i en anden butik og spilde 15 minutter på det.

At jeg vil undlade at købe Arlas smør i 99 ud af 100 gange er ok for mig.

>Jeg vil påpege, at Arla nu boykotter Israel. Det eneste demokrati i
>mellemøsten.

Israel har jeg ikke noget forhold til.
De kan ryge og rejse.

Mvh
Sune

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 00:15

Pernille og Kennet Föh <anonym@mail.dk> wrote:

> Jeg vil påpege, at Arla nu boykotter Israel

Hvor har I den fra?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Svend Poulsen

Dato : 19-02-06 00:28

> Hvor har I den fra?
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

http://www.jp.dk/

prøv at kigge der

Svend

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 05:19

Svend Poulsen <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote:

> http://www.jp.dk/

> prøv at kigge der

Jeg har også senere set det på tekst-tv.

Arla er bare for langt ude. Som om de ville kunne vinde tabte
markedsandele tilbage ved at kaste jøderne for na........., øh
islamisternes, fødder ...

Men noget tyder nu på at de ikke er alene:

<http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3565972/>

Samtidig viser artiklen at denne boykot har fundet sted i årevis - altså
uden at det har påvirket arabernes holdning til de pågældende
virksomheder ...

Nogle har talt om »positiv særbehandling« af den jødiske stat - er det
et eksempel på det, vi her ser?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Svend Poulsen

Dato : 19-02-06 06:47

> [...]
> virksomheder ...
>
> Nogle har talt om »positiv særbehandling« af den jødiske stat - er det

På en måde ser jeg det sådan at alle de firmaer der har opereret sådan i
muslimske lande og jeg tror ikke at det kun er Danske firmaer der har gjort
det, har indirekte støttet muslimske lande i deres opfattelse af at mange
lande er på vej til at blive en islamisk stat, har på den måde lagt brænde
under bålet i mange år til den opstand der er nu i muslimske lande.

Hvor intelligente er de erhvervs folk egentlig ?

Svend

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 13:10

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> [...]
> brænde under bålet i mange år til den opstand der er nu i muslimske lande.
>
> Hvor intelligente er de erhvervs folk egentlig ?

når erhversfok optræder i rollen som erhversfolk får de ikke penge for at
have en politisk holdning, men udelukkende for at tjene penge til den
virksomhed de er ansat i. så ud fra den btragtning er der ikke noget at
udsætte på disse mennesker.

Peter

Fra : Hikker

Dato : 19-02-06 14:23

On Sun, 19 Feb 2006 13:10:25 +0100, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

> [...]
>have en politisk holdning, men udelukkende for at tjene penge til den
>virksomhed de er ansat i. så ud fra den btragtning er der ikke noget at

Jo der er, firmaer har også et ansigt i det offenlige rum hvor de ikke
kun kan tage stilling til om de tjener nok, de skal også stå frem med
deres holdninger til diverse ? det kan vi se nu, ved at stå frem som
Arla "administerende direktør Peder Tuborgh, derfor tager vi som en
selvfølge afstand til Jyllandspostens tegninger" jeg som dansker kan
kun læse det sådan at Arla fornægter ytringsfriheden og vil ikke stå
ved de værdier de danske samfund er bygget på, det er at have en
politisk holdning, hvis Arla var upolitisk som du skriver, ville Arla
slet ikke komme med sådan en udtagelse, de vælger side dermed vælger
de også ud politisk, og det koster at stå frem med deres holdninger i
disse tider, og med det fremstød de vil gøre i den muslimske verden
for at vinde forbrugerne tilbage, vælger de klart side i denne
konflikt, så derfor uanset om de tror de ikke har en politisk linie,
så fårde en ved netop at udtale sig som de gør, se dette link.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 15:31

"Hikker" <conesanex@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> konflikt, så derfor uanset om de tror de ikke har en politisk linie,
> så fårde en ved netop at udtale sig som de gør, se dette link.

Arlas udtalelse skal udelukkende ses som en forretningsmæssig disposition.

Jeg kan ikke på stående fod komme i tanke om en eneste virksomhed der har et
politisk formål

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 17:03

Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:

> Jeg kan ikke på stående fod komme i tanke om en eneste virksomhed der har et
> politisk formål

Aviserne? Land og Folks formål var DKPs fremme. Aktuelts
Socialdemokratiets etc.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 18:37

> Aviserne? Land og Folks formål var DKPs fremme. Aktuelts
> Socialdemokratiets etc.

som alle netop er gået nedom og hjem - af samme årsag fristes man til at
sige

Peter

Fra : jane

Dato : 19-02-06 19:01

> [...]

> er nu i muslimske lande.
>
> Hvor intelligente er de erhvervs folk egentlig ?

Ikke særlig intelligente, for hvad nu hvis de muslimske lande forbyder
Tyskland og andre landes firmaer, at handle med DK, så kan vi jo ikke
rigtig sige noget til det, når vores eget lands firmaer gør det samme.

Det er f..... en dårlig moral

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Svend Poulsen

Dato : 20-02-06 17:48

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tyskland og andre landes firmaer, at handle med DK, så kan vi jo ikke
> rigtig sige noget til det, når vores eget lands firmaer gør det samme.

Næ, nu ser det ud til at Arla har tænkt sig at vise respekt til muslimske
lande, så de vil åbenbart til at boykotte Israel nu, ellers er det jo ikke
at vise respekt til muslimske lande.

Mvh. Svend

Fra : Svend Poulsen

Dato : 20-02-06 23:40

> [...]
> Tyskland og andre landes firmaer, at handle med DK, så kan vi jo ikke
> rigtig sige noget til det, når vores eget lands firmaer gør det samme.

Næ, men nu ser det ud til at Arla har tænkt sig at vise respekt til

Fra : Joakim von And

Dato : 19-02-06 11:59

> [...]
> virksomheder ...
>
> Nogle har talt om »positiv særbehandling« af den jødiske stat - er det

Hehe...

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 13:08

> [...]
>
> Samtidig viser artiklen at denne boykot har fundet sted i årevis - altså
> uden at det har påvirket arabernes holdning til de pågældende

jeg kan da oplyse at jeg allerede helt tilbage i 1992 blev mødtmed et krav
fra en potentiel arabisk kunde om at jeg ikke måtte handle med Israel hvis
jeg ville handle med ham, så nej det er der absolut intet nyt i. Det er mit
personlige indtryk at det snarere er reglen end udntagelsen at de forsøger
at presse en i den retning, og at det foregår med billigelse fra
allerhøjeste instans. Den person jeg var i kontakt med dengang var nært
beslægtet med den daværende konge i Saudi Arabien.

Men min erfaring er også at i den forbindelse tale penge som sædvanligt
deres eget sprog. Uanset hvor stejlt de står, så falder de nu alligevel til
patten hvis de mener at kunne tjene mere på at handle med dig end ved at
undlade at handle. Så hvis man er i den situation som jeg har været i de
gange hvor jeg er blevet mødt med det krav, at man har det bedste produkt
til den bedste pris, og kan give kunde de bedste indtjeningsmuligheder, ja
så slipper man godt fra at melde klart og utvetydigt ud, at "jeg driver min
virksomhed, ud fra hvad der tjener den bedst, og accepterer ikke at andre
skal blande sig i det, og jeg synes du skal gøre det samme"

Det har virket uden problemer, dog har jeg sommetidr haft lidt problemer i
paskontrollen/tolden når de så tegn på at jeg havde besøgt Israel

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 13:12

Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:

> Det har virket uden problemer, dog har jeg sommetidr haft lidt problemer i
> paskontrollen/tolden når de så tegn på at jeg havde besøgt Israel

Da jeg var i Israel som led i en ungdomsrejse gennem SFs Ungdom med
kursus [14 dage betalt af den israelske stat], var der mindst en af
danskerne som fik stemplet på et særskilt stykke papir. Men han var nu
også journalist.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 13:24

> [...]
> kursus [14 dage betalt af den israelske stat], var der mindst en af
> danskerne som fik stemplet på et særskilt stykke papir. Men han var nu

Hva satan det var da den sidste organisation jeg kunne forestille mig at
du havde rejst med

er der noget jeg totalt har misset???

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 14:09

> [...]

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Hva satan det var da den sidste organisation jeg kunne forestille mig at

At jeg senere skiftede til DSU, hvor jeg blev formand?

Fra 11. september-sammenkomsterne i gruppen ved jeg i øvrigt at rigtigt
mange af dem der ligger /langt/ ude på højrefløjen, i deres ungdom i
70erne var aktive i VS. Jo længere ude på venstrefløjen man var som ung,
desto længere ude på højrefløjen er de tilsyneladende hamret.

Højrefløjserne har skam en fortid som »kapitallogikere« ... og en del af
dem kunne have havnet i Blekingegadebanden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 14:34

> At jeg senere skiftede til DSU, hvor jeg blev formand?

ja

> [...]
> 70erne var aktive i VS. Jo længere ude på venstrefløjen man var som ung,
> desto længere ude på højrefløjen er de tilsyneladende hamret.

så en gang yderfløj altid yderfløj ? *GG*

> Højrefløjserne har skam en fortid som »kapitallogikere« ... og en del af
> dem kunne have havnet i Blekingegadebanden.

hmmm et ret interresant indlæg. selv om jeg personligt har svært ved at
sætte mig ind i at man kan "!vandre" SÅ langt. selv har jeg godt nok også
vandret, men aldrig særligt langt. den totale vandrign for mit vedkommende
er fra Venstre til soc, tilbage igen til Venstre, og så til et sted midt
imellem, men det er en anden historie

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 14:47

> [...]

> er fra Venstre til soc, tilbage igen til Venstre, og så til et sted midt

For få dage siden så jeg at det typisk etnisk danske medlem af
Hizb-ut-Tahir var en dreng, der var startet som autonom. Fra den yderste
militante venstrefløj, til den yderste militante højrefløj.

Selv nazisterne ligger jo til venstre for HuT'erne.

Typisk bliver de vist fanget ind i den allermest idealistiske alder:
teenagealderen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 19-02-06 20:30

On Sun, 19 Feb 2006 14:47:24 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:

>Selv nazisterne ligger jo til venstre for HuT'erne.

er de så slemme?

Djengis Khan er så nærmest en flink dreng i sammneligning med
HuT'erne?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 00:18

"Sune" <januar2001@tdcadslx.dk> wrote in message

> Nej.
>
> 1) Der er svært at finde ud af hvilke produkter der kommer via / bliver
> solgt af Møller
> 2) Har Møller også taget afstand?

LOL du tager altså stilling i vigtige spørgsmål om den største
udenrigspolitiske krise Danmark har været i siden 2. verdenskrig uden at
have sat dig ind i tingene

> 3) Jeg vil kun boycotte sålænge det ikke går udover mig selv.

LOOOOOOOOOOOOOL Du vil kun forsvare ytringsfriheden og dine holdninger så
længe det ikke "koster" noget/gåt ud over dig LOOOOOOOOOOOOOL

en rigtig sofahelt/dk.politik helt - tag du gattet i hånden

Peter

Fra : Sune

Dato : 19-02-06 00:34

On Sun, 19 Feb 2006 00:18:27 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote:

>LOL du tager altså stilling i vigtige spørgsmål om den største
>udenrigspolitiske krise Danmark har været i siden 2. verdenskrig uden at
>have sat dig ind i tingene

LOOOOOOOOL
Du tror at jeg ikke har sat mig ind i tingene.
LLLLLLLLLLLLLLLLLLLOL Siden 2. real!

Jeg har sikkert læst ligeså mange artikler om dette emne som så mange andre herinde.
Men lige præcis hvad Møller har udsendt af pressemeddelelser ved jeg ikke.

WTFBBQ!

>LOOOOOOOOOOOOOL Du vil kun forsvare ytringsfriheden og dine holdninger så
>længe det ikke "koster" noget/gåt ud over dig LOOOOOOOOOOOOOL

Ja da. Det ser jeg intet galt i.
Lige præcis så vigtig er denne sag for mig.

Det siger jo intet om om jeg ville trække i uniformen og forsvare mit land hvis det kom dertil.

>en rigtig sofahelt/dk.politik helt - tag du gattet i hånden

Ja smut du bare.

Mvh
Sune

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 00:52

> [...]
>
> WTFBBQ!

> Ja da. Det ser jeg intet galt i.
> Lige præcis så vigtig er denne sag for mig.

den største udenrigspolitiske krise i Danmark siden 2. verdenskrig betyder
ikke mere?

> Ja smut du bare.

ja for ned på dit niveau når jeg aldrig, og skulle det lykkes vil du slå mig
med din erfaring

Peter

Fra : Sune

Dato : 19-02-06 00:59

On Sun, 19 Feb 2006 00:51:38 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote:

>den største udenrigspolitiske krise i Danmark siden 2. verdenskrig betyder
>ikke mere?

Ikke i forhold til Arla.

Men du har måske tænkt dig at bombe Arla?

Mvh
Sune

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 01:13

> Ikke i forhold til Arla.
>
> Men du har måske tænkt dig at bombe Arla?

nej hvor har du dog den ide fra??

men jeg har dog så megen indsigt at jeg i modsætning til dig og muslimerne
godt ved at man ikke kan påvirke en regering til at ændre på et lands
grundlæggende frihedesrettigheder ved at boycotte et tilfældigt privatdrevet
firma

Peter

Fra : Sune

Dato : 19-02-06 01:37

On Sun, 19 Feb 2006 01:13:13 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote:

> [...]
>grundlæggende frihedesrettigheder ved at boycotte et tilfældigt privatdrevet

Tag du nu lige lidt sammen ikke?

Jeg har intet sted skrevet at jeg vil forsøge at påvirke andre end Arla med min Arla-boykot i denne
'Arla-tråd'.

Mvh
Sune

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 02:31

> Tag du nu lige lidt sammen ikke?
>
> Jeg har intet sted skrevet at jeg vil forsøge at påvirke andre end Arla
> med min Arla-boykot i denne
> 'Arla-tråd'.

okay, så du tror at man kan tvinge Arla til at ophøre med at drive
virksomhed i de muslimske lande ved at boycotte dem i Danmark

hmmm - nej jeg orker ikke at begynde at forklare hvordan erhverslivet er
skruet sammen, og om forholdet mellem danske kunder og udenlandske kunder

Peter

Fra : Sune

Dato : 19-02-06 09:12

On Sun, 19 Feb 2006 02:31:06 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote:

>okay, så du tror at man kan tvinge Arla til at ophøre med at drive
>virksomhed i de muslimske lande ved at boycotte dem i Danmark

Nej, jeg vil bare ikke købe deres produkter når de har så ringe en moral.

Mvh
Sune

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 13:12

> Nej, jeg vil bare ikke købe deres produkter når de har så ringe en moral.

jo du vil. du har jo selv skrevet at hvis det bliver besværligt for dig så
vil du godt.

og med den udmelding kan man jo imho stille spørgsmålstegn ved din moral
også

Peter

Fra : Sune

Dato : 19-02-06 15:34

On Sun, 19 Feb 2006 13:11:54 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote:

> [...]
>vil du godt.
>
>og med den udmelding kan man jo imho stille spørgsmålstegn ved din moral

Nej, jeg vil bare ikke ud i noget selvpineri.

Mvh
Sune

Fra : Allan Riise

Dato : 19-02-06 15:40

Sune wrote:

> Nej, jeg vil bare ikke ud i noget selvpineri.

Mener du dermed at det er ok at have en holdning, så længe deet ikke går ud
over en selv, så ændrer man den bare?

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Sune

Dato : 19-02-06 15:59

On Sun, 19 Feb 2006 15:40:27 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Mener du dermed at det er ok at have en holdning, så længe deet ikke går ud
>over en selv, så ændrer man den bare?

Ja da. Det kommer bare an på hvor vigtig sagen er for én selv.

Ligesom at jeg også synes det er ok at en person der siger til sig selv at de vil cykle til arbejdet
hver dag, tager bilen for en enkel dag hvis de måtte få lyst.

Mvh
Sune

Fra : T.Liljeberg

Dato : 19-02-06 17:59

On Sun, 19 Feb 2006 15:40:27 +0100, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

>Mener du dermed at det er ok at have en holdning, så længe deet ikke går ud
>over en selv, så ændrer man den bare?

Er det ikke en ret god karakterisering af folk, der mener at
ytringsfriheden er ukrænkelig, og samtidig mener, at tegningerne ikke
burde have være trykt?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 18:39

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> Er det ikke en ret god karakterisering af folk, der mener at
> ytringsfriheden er ukrænkelig, og samtidig mener, at tegningerne ikke
> burde have være trykt?

Ahhh det kan vel nuanceres lidt.

Hvis den første begrundelse JP kom frem med som begrundelse for at trykke
tegningerne er sand. så burde de indiskutabelt trykkes. Meeeen
begivenhederne har gjort at jeg er kommet i tvivl om hvorvidt de udelukkende
blev trykt for at provkere muslimerne i verden, og i så fald mener jeg ikke
de burde have været trykt.

kan du følge mig Tom?

Peter

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 16:15

> Nej, jeg vil bare ikke ud i noget selvpineri.

nej nej det er også fint nok. det skal du da ikke forsvare. Du skal da
først og fremmest passe på dig selv, og sørge for at du ikke kommer til at
undvære noget som du synes du mangler.

heere gud hvad betyder din ytringsfrihed i forhold tl et glas mælk

ironi off

Peter

Fra : Sune

Dato : 19-02-06 16:27

On Sun, 19 Feb 2006 16:15:08 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote:

> [...]
>undvære noget som du synes du mangler.
>
>heere gud hvad betyder din ytringsfrihed i forhold tl et glas mælk

Måske skal du prøve med en <hjerne on> ?

Jeg vælger at undlade at købe Arlas produkter fordi jeg synes deres moral er ringe.

Ikke for at forsvare ytringsfriheden med en 'aktion' Arla aldrig vil komme til at kende til.

Kom nu op i omdrejninger!

Du mangler øjensynligt nogle brikker for at kunne følge med i denne diskussion.

Mvh
Sune

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 18:41

> Måske skal du prøve med en <hjerne on> ?

nej så tror jeg <tage sune alvorligt off er bedre>

> Jeg vælger at undlade at købe Arlas produkter fordi jeg synes deres moral
> er ringe.

ja men du undlader det kun så længe det ikke er besværligt

> Ikke for at forsvare ytringsfriheden med en 'aktion' Arla aldrig vil komme
> til at kende til.

nej det er jeg helt med på

> Kom nu op i omdrejninger!
>
> Du mangler øjensynligt nogle brikker for at kunne følge med i denne
> diskussion.

hmmm eller også så fortrænger du hvad det var du skrev

Peter

Fra : @

Dato : 19-02-06 13:59

<nixen@bixen.dk> wrote:

>"Sune" <januar2001@tdcadslx.dk> wrote in message

>okay, så du tror at man kan tvinge Arla til at ophøre med at drive
>virksomhed i de muslimske lande ved at boycotte dem i Danmark

hvis ARLA blev 100% boykottet i DK måtte de lukke

jeg boykotter ARLA

jeg nægter simpelthen at drikke Judasmælk eller bruge forræderfløde

håber bare for ARLA at de tredive sølvpenge de får af Araberne luner
godt i deres lommer

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 14:39

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> hvis ARLA blev 100% boykottet i DK måtte de lukke
1. hvor realistisk tror du lige en 100% boycot er?
2. hvis det var praktisk muligt - hvilket mejeri har kapaciteten til at lave
den produktion der skal til???
3. hvor skal et sådan firma i givet fald få sin mælk fra? (bønderne er jo
kontraktligt forpligtet til at levere til Arla i et stykke tid fremover)
4. mener du at ARLA omsætter så lidt på eksportmarkederne at de ikke i en
nødssituaion kan overlevet uden det danske marked??

> jeg boykotter ARLA

det er jo din gode demokratiske ret - hold fast i den

> jeg nægter simpelthen at drikke Judasmælk eller bruge forræderfløde
>
> håber bare for ARLA at de tredive sølvpenge de får af Araberne luner
> godt i deres lommer

som jeg ser det går du nøjagtigt lige som araberne. du blander forretning
og politik, og bringer dig selv i en situation hvor du kun kan tabe

Peter

Fra : Henri Gath

Dato : 19-02-06 00:39

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> længe det ikke "koster" noget/gåt ud over dig LOOOOOOOOOOOOOL
>
> en rigtig sofahelt/dk.politik helt - tag du gattet i hånden

Tag du fingeren ud af dit eget udblokkede røvhul, din forpulede
landsforræder. Nu kan du se hvad møgdyr som har har været med til at få ind
i vort land.
Men regnskabets time kommer, tro mig.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-02-06 12:21

On Sat, 18 Feb 2006 23:17:37 +0100, Sune wrote:

> Nej.
>
> 1) Der er svært at finde ud af hvilke produkter der kommer via / bliver
> solgt af Møller

Du kan jo starte med at holde dig væk fra Dansk Supermarked-kæderne.

> 2) Har Møller også taget afstand?

Ja, det var de nærmest de første til.

> 3) Jeg vil kun boycotte sålænge det ikke går udover mig selv.

Så er det jo ikke en boycot.

Fra : TBC

Dato : 19-02-06 00:16

Sune skrev:

> [...]
> Avisen tager »som en selvfølge« afstand fra tegningerne, hedder det.."
>
> Resten af mit liv vil jeg søge at undgå Arlaprodukter!!

Hvad havde du egentligt regnet med? ...Arla er et komercielt
forehavende hvis formål er at tjene penge.

Moral og buisnnes hænger særligt sammen lige præcis der hvor det kan
svare sig på bundlinjen.

....Jeg er overrasket over ikke at have hørt noget om Arlas strategier
før nu, som f.eks Mærsk der "med rettidig omhu" var tidligt ude og
tage afstand før konflikten tog fart.

TBC

Fra : Sune

Dato : 19-02-06 00:39

On 18 Feb 2006 15:15:35 -0800, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

>Hvad havde du egentligt regnet med? ...Arla er et komercielt
>forehavende hvis formål er at tjene penge.

Det ved jeg ikke.

Men det de gør nu har jeg en holdning til.

>...Jeg er overrasket over ikke at have hørt noget om Arlas strategier
>før nu, som f.eks Mærsk der "med rettidig omhu" var tidligt ude og
>tage afstand før konflikten tog fart.

Hvis man skal følge din (og min) logik er det vel først nu hvor Arla kan se at hvis de nogensinde
skal tjene penge igen i mellemøsten, bliver de nødt til at sælge ud af deres værdier.

Arla troede måske de kunne ride stormen af.

Mvh
Sune

Fra : Svend Poulsen

Dato : 19-02-06 00:52

"Sune" <januar2001@tdcadslx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> deres værdier.
>
> Arla troede måske de kunne ride stormen af.

At Arla ikke på nogen måde åbenbart gider at tænke på hvad image de har i
danmark i dag og hvad de sælger ud af danske værdier for at sælge deres
varer i muslimske lande kan måske komme til at koste dem meget dyrt, at de
mere eller mindre vil blive boycottet i danmark også.

Svend

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 00:54

"Sune" <januar2001@tdcadslx.dk> wrote in message

> Det ved jeg ikke.
>
> Men det de gør nu har jeg en holdning til.

ja så længe det ikke er alt for besværligt for dig

Peter

Fra : Sune

Dato : 19-02-06 01:01

On Sun, 19 Feb 2006 00:53:40 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote:

>ja så længe det ikke er alt for besværligt for dig

I forhold til Arla korrekt.

Mvh
Sune

Fra : Henri Gath

Dato : 19-02-06 00:40

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

Sune skrev:

> [...]

Hvad havde du egentligt regnet med? ...Arla er et komercielt
forehavende hvis formål er at tjene penge.

Hvor er jeg glad for, at du kan undervise i erhvervsøkonomi for
retarderede....stooooor dreng.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-06 00:55

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
> Hvad havde du egentligt regnet med? ...Arla er et komercielt
> forehavende hvis formål er at tjene penge.
>

> Hvor er jeg glad for, at du kan undervise i erhvervsøkonomi for
> retarderede....stooooor dreng.

så fik DU jo også lært noget idag

Peter

Fra : Henri Gath

Dato : 19-02-06 00:19

> [...]
> Avisen tager »som en selvfølge« afstand fra tegningerne, hedder det."
>
> Resten af mit liv vil jeg søge at undgå Arlaprodukter!!

Op ad en mur med lortet....sådan nogle forpulede kultur- og landsforrædere.
Føj for helvede.
Det bl,iver ikke noget stort savn at undgå deres produkter. Det smager af
lort og ingenting.

Fra : @

Dato : 19-02-06 01:13

On Sat, 18 Feb 2006 22:51:15 +0100, Sune <januar2001@tdcadslx.dk>
wrote:

>http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=439248
>
>"For første gang kommenterer Arla Foods officielt koncernens holdning til Muhammed-tegningerne:
>Avisen tager »som en selvfølge« afstand fra tegningerne, hedder det."

selvfølgelig ARLA's bestyrelse er noget så retroende, deres tro
overruler alt andet og ingen ingen må håne Profitten

>Resten af mit liv vil jeg søge at undgå Arlaprodukter!!

klogt
komælk og hvad deraf kan laves er faktisk beregnet til at blive
fortæret af små kalve ikke vksne stærke mænd

Fra : Sten Schou

Dato : 19-02-06 01:13

> [...]
> Avisen tager »som en selvfølge« afstand fra tegningerne, hedder det."
>
> Resten af mit liv vil jeg søge at undgå Arlaprodukter!!

De har jeg gjort længe. Her i huset køber vi kun mejeriprodukter fra
Hirtshals Mejeri. Endnu bedre er det, at de nu har overtaget Ingstrup
Mejeri, så vi også kan få nogle gode oste.
Iøvrigt kan jeg kun opfordre til en boykot af Q8, idet dette selskab er ejet
af Kuwait Petroleum.

Hilsen Sten

Fra : Hikker

Dato : 19-02-06 12:47

On Sun, 19 Feb 2006 01:13:16 +0100, "Sten Schou"
<rabin@planetwave.net> wrote:

> [...]
>Mejeri, så vi også kan få nogle gode oste.
>Iøvrigt kan jeg kun opfordre til en boykot af Q8, idet dette selskab er ejet

Jeg købte også produkter fra Hirtshals Mejeri, men pga. Arla blev
boykotte af muslimske land begyndte jeg at købe Arlas produkter, men
efter jeg læste det nye om Arlas synspunkter, eller rettere manglende
synspunkter på demokrati, stopper jeg igen med at støtte Arla og går
tilbage til produkter fra Hirtshals Mejeri, og jeg plejer at købe for
ca. 3.000,- til 5.000 om året, så jeg tror Arla har begået en brøler,
for hvis der er ligeså mange der boykotter dem igen, som sidste gang,
ja s¨går det ned af bakke, og havd vil de gøre hvis muslimerne ikke
køber deres produkter alligevel, for der er ikke kommet en
undskyldning fra JP eller fra den danske regering som de har krævet
for at handle dansk igen, men endnu en gang viser Arla sig fra sin
dårlige side.

Så Hirtshals Mejeri send masser af produkter på markedet, og jeg køber
det, og kun det.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 20-02-06 18:02

"Hikker" <conesanex@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dårlige side.
>
> Så Hirtshals Mejeri send masser af produkter på markedet, og jeg køber

Tror at du har ret, sidste gang var der mange forbrugere der boycottede Arla
og ca. 3% er aldrig vendt tilbage igen hvad der er atypisk, men denne gang
kan Arla virkelig have skudt sig selv i foden ved at komme med en udmelding
om, at deres respekt og salg til muslimske lande er vigtigere end den had
Danmark udsættes for af de muslimske lande lige nu.

Svend

Fra : TBC

Dato : 19-02-06 01:59

Henri Gath skrev:

> [...]

> forehavende hvis formål er at tjene penge.
>

> Hvor er jeg glad for, at du kan undervise i erhvervsøkonomi for

Så selv du regnede altså med at det ville komme?
Det er faktisk mere end jeg regnede med du havde turde forestillet dig,
inden for dine hadbefæstede skyklapper.

TBC

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-02-06 09:14

spam@RQNNE.dk (Per Rønne) on søndag 19. februar 2006 at 5:18 +0100 wrote:

> [...]
>virksomheder ...
>
>Nogle har talt om »positiv særbehandling« af den jødiske stat - er det

Men det er faktisk kun rent formelt, både i forhold til gårsdagens
radioaviser og egentlig også i JP-artiklen:

Arla opretholder dog i praksis en eksport til Israel, men
koncerninformationschef Astrid Gade Nielsen bekræfter, at Arla den dag i
dag helt rutinemæssigt skriver under på krav om ikke at transportere via
israelske havne eller bruge israelske råvarer for at komme ind på
mellemøstlige og arabiske markeder.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Joakim von And

Dato : 19-02-06 12:00

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er faktisk kun rent formelt, både i forhold til gårsdagens
> radioaviser og egentlig også i JP-artiklen:

Vorherrebevares. Lad os i stedet få nogle tal på bordet, der kan understøtte
påstanden om en rent "formel" praksis.

Fra : @

Dato : 19-02-06 16:10

On Sun, 19 Feb 2006 09:14:25 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
>dag helt rutinemæssigt skriver under på krav om ikke at transportere via
>israelske havne eller bruge israelske råvarer for at komme ind på

altså bare een stor gang løgn gas og propaganda til ære for
befolkningerne i visse
"dromedarstater":

"Se her alle gode borgere, vi har fået vestlige firmaer til at
boykotte vores fjende Israel, så må vestlige firmaer også være Israels
fjender, Gud er stor"

<BLASFEMI>
VORHERREBEVARES
<\BLASFEMI>

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-02-06 09:45

Sune <januar2001@tdcadslx.dk> on søndag 19. februar 2006 at 9:12 +0100
wrote:
>Nej, jeg vil bare ikke købe deres produkter når de har så ringe en moral.

Moral og internationale virksomheder er en yderst sjældnet set kombination.
Og med hensyn til AP Møller kan du da begynde med at holde dig lagt fra
alt hvad der har med Dansk Supermarked at gøre, ligesom det er en skidt
idé for dig at bruge Danske Bank og dermed vel også BG Bank

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Svend Poulsen

Dato : 20-02-06 17:55

> [...]
> Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
> mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel

Er danske banks image i Danmark ikke, at hvis de kan tage røven på en og
tjene penge uden at overtræde loven, så gør de det ?

Og etik er det ikke danske bank der selv definer det ?

Svend

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-02-06 18:49

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> on søndag 19. februar 2006 at 11:59
+0100 wrote:
>Vorherrebevares. Lad os i stedet få nogle tal på bordet, der kan
>understøtte
>påstanden om en rent "formel" praksis.

Dem kender jeg ikke - henviser blot til hvad ARLA selv siger. Og ifølge
radioavisen eksporterer Arla til Israel.
Men disse tal kender du?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Joakim von And

Dato : 20-02-06 17:11

> Dem kender jeg ikke - henviser blot til hvad ARLA selv siger. Og ifølge
> radioavisen eksporterer Arla til Israel.

So what?

> Men disse tal kender du?

Nej, men lidt hovedregning giver et fingerpeg herom. Ifl. Arla selv mister
koncernen en daglig omsætning i størrelsesordenen 10 mio. kr., og på deres
hjemmeside, udtaler en talskvinde, at den årlige omsætning i Israel var på
200 mio. kr. (2005). Det giver en samlet israelsk eksportandel på 5 pct. pro
anno, korrigeret for afsætningen til de palæstinensiske selvstyreområder,
sandsynligvis et sted i omegnen af 2,5-3 pct.

I Israel sælger Arla deres produkter gennem en agent, om produkterne sælges
under eget label eller under agentens, ved jeg ikke. En sammenligning med
Arlas umiddelbare konkurrenter kunne måske også kaste mere lys over sagen.
Under alle omstændigheder finder jeg eksportandelen til Israel intuitiv,
mistænkelig lav.

På hvert gadehjørne i Israel, kan ses reklamer med Carlsberg/Tuborg, og der
findes ikke den bar eller restaurant i Israel, som ikke sælger dansk øl.
Arla produkter, hvad enten der er tale om "the real thing" eller blot
reklamer, har jeg derimod ikke set noget til, dem må jeg således have til
gode til en anden gang.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-06 17:29

Joakim von And <ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> På hvert gadehjørne i Israel, kan ses reklamer med Carlsberg/Tuborg, og der
> findes ikke den bar eller restaurant i Israel, som ikke sælger dansk øl.

Nu tvivler jeg nu altså også på om man i De forenede Bryggeriers
marketingafdeling øjner særligt store potentielle eksportmarkeder i Dar
al-Islam ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim von And

Dato : 20-02-06 18:07

> Nu tvivler jeg nu altså også på om man i De forenede Bryggeriers
> marketingafdeling øjner særligt store potentielle eksportmarkeder i Dar
> al-Islam ...

Godt set. Men eksemplet med Carlsberg viser blot, at Israel_ kan være_ et
særdeles attraktivt marked for udenlandske investeringer, når diverse
boykotklausuler er ikke-eksisisterende. I den forbindelse er det værd at
nævne Coca-Cola, som gennemførte store investeringer i Israel på trods af,
at man mistede markedsandele i de arabiske lande.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-02-06 18:54

On Mon, 20 Feb 2006 17:28:42 +0100, Per Rønne wrote:

> Nu tvivler jeg nu altså også på om man i De forenede Bryggeriers
> marketingafdeling øjner særligt store potentielle eksportmarkeder i Dar
> al-Islam ...

Drikker de da ikke sodavand der?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 20-02-06 20:51

On Mon, 20 Feb 2006 18:53:55 +0100, Frank E. N. Stein wrote:

> Drikker de da ikke sodavand der?

Jo, og såmænd også øl (NonAlcoholicBeer) Superlight er vist noget af et hit.

/|\
/\
Bruno