/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Kemal Qureshis Pakistani link
Fra : Per Rønne


Dato : 18-02-06 13:59

I dagens New York Times kan man på:

<http://www.nytimes.com/aponline/international/AP-Prophet-Drawings.html?
_r=1&oref=slogin>

bl.a. læse følgende:

==
In Pakistan, the cleric Mohammed Yousaf Qureshi said the mosque and the
religious school he leads would give a $25,000 reward and a car for
killing the cartoonist who drew the caricatures -- considered
blasphemous by many Muslims. He said a local jewelers' association would
also give $1 million, but no representative of the association was
available to confirm the offer.
==

Åh, en af Kemal Qureshis onkler ...

==
Qureshi did not name any cartoonist and he did not appear aware that 12
different people had drawn the pictures.
==

Måske skulle folketingsmedlemmet holde sin mullah-onkel lidt bedre
orienteret om forholdene i Danmark.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

 
 
Jim (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 18-02-06 14:15

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hayjuo.1ajvd7mzka16lN%per@RQNNE.invalid...
>I dagens New York Times kan man på:
>
> <http://www.nytimes.com/aponline/international/AP-Prophet-Drawings.html?
> _r=1&oref=slogin>
>
> bl.a. læse følgende:
>
> ==
> In Pakistan, the cleric Mohammed Yousaf Qureshi said the mosque and the
> religious school he leads would give a $25,000 reward and a car for
> killing the cartoonist who drew the caricatures -- considered
> blasphemous by many Muslims. He said a local jewelers' association would
> also give $1 million, but no representative of the association was
> available to confirm the offer.
> ==
>
> Åh, en af Kemal Qureshis onkler ...
>
> ==
> Qureshi did not name any cartoonist and he did not appear aware that 12
> different people had drawn the pictures.
> ==
>
> Måske skulle folketingsmedlemmet holde sin mullah-onkel lidt bedre
> orienteret om forholdene i Danmark.

Ja, måske skulle han sende ham en bibel og et billede af sin kone og børn.
Bistandsloven har de jo efter alt at dømme.

J.



Michael Kirkegaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 18-02-06 16:14


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hayjuo.1ajvd7mzka16lN%per@RQNNE.invalid...
>I dagens New York Times kan man på:
>
> <http://www.nytimes.com/aponline/international/AP-Prophet-Drawings.html?
> _r=1&oref=slogin>
>
> bl.a. læse følgende:
>
> ==
> In Pakistan, the cleric Mohammed Yousaf Qureshi said the mosque and the
> religious school he leads would give a $25,000 reward and a car for
> killing the cartoonist who drew the caricatures -- considered
> blasphemous by many Muslims. He said a local jewelers' association would
> also give $1 million, but no representative of the association was
> available to confirm the offer.
> ==
>
> Åh, en af Kemal Qureshis onkler ...
>
> ==
> Qureshi did not name any cartoonist and he did not appear aware that 12
> different people had drawn the pictures.
> ==
>
> Måske skulle folketingsmedlemmet holde sin mullah-onkel lidt bedre
> orienteret om forholdene i Danmark.
> --

Helt ærligt Per. Du plejer at have mere klasse end det her. Det er sgu under
lavmålet, og Glistrupperne fryder sig.
Skal Kemal Qureshi nu sige undskyld p.ga. en eller anden hængemås som mener
noget i New York Times?

Michael



Jim (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 18-02-06 16:20

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43f739b7$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hayjuo.1ajvd7mzka16lN%per@RQNNE.invalid...
>>I dagens New York Times kan man på:
>>
>> <http://www.nytimes.com/aponline/international/AP-Prophet-Drawings.html?
>> _r=1&oref=slogin>
>>
>> bl.a. læse følgende:
>>
>> ==
>> In Pakistan, the cleric Mohammed Yousaf Qureshi said the mosque and the
>> religious school he leads would give a $25,000 reward and a car for
>> killing the cartoonist who drew the caricatures -- considered
>> blasphemous by many Muslims. He said a local jewelers' association would
>> also give $1 million, but no representative of the association was
>> available to confirm the offer.
>> ==
>>
>> Åh, en af Kemal Qureshis onkler ...
>>
>> ==
>> Qureshi did not name any cartoonist and he did not appear aware that 12
>> different people had drawn the pictures.
>> ==
>>
>> Måske skulle folketingsmedlemmet holde sin mullah-onkel lidt bedre
>> orienteret om forholdene i Danmark.
>> --
>
> Helt ærligt Per. Du plejer at have mere klasse end det her. Det er sgu
> under lavmålet, og Glistrupperne fryder sig.
> Skal Kemal Qureshi nu sige undskyld p.ga. en eller anden hængemås som
> mener noget i New York Times?
>
Tja, hvis vor statsminister og det halve af Dk skal undskylde for, hvad en
skribent og 12 tegnere mener i en lokal dansk avis...
Jeg har ikke hørt Kamelen udtrykke sin afstandstagen og forfærdelse over
sine landsmænds opførsel i sit hjemland Pakistan.

J.



Michael Kirkegaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 18-02-06 16:25


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
news:43f73b2a$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43f739b7$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1hayjuo.1ajvd7mzka16lN%per@RQNNE.invalid...
>>>I dagens New York Times kan man på:
>>>
>>> <http://www.nytimes.com/aponline/international/AP-Prophet-Drawings.html?
>>> _r=1&oref=slogin>
>>>
>>> bl.a. læse følgende:
>>>
>>> ==
>>> In Pakistan, the cleric Mohammed Yousaf Qureshi said the mosque and the
>>> religious school he leads would give a $25,000 reward and a car for
>>> killing the cartoonist who drew the caricatures -- considered
>>> blasphemous by many Muslims. He said a local jewelers' association would
>>> also give $1 million, but no representative of the association was
>>> available to confirm the offer.
>>> ==
>>>
>>> Åh, en af Kemal Qureshis onkler ...
>>>
>>> ==
>>> Qureshi did not name any cartoonist and he did not appear aware that 12
>>> different people had drawn the pictures.
>>> ==
>>>
>>> Måske skulle folketingsmedlemmet holde sin mullah-onkel lidt bedre
>>> orienteret om forholdene i Danmark.
>>> --
>>
>> Helt ærligt Per. Du plejer at have mere klasse end det her. Det er sgu
>> under lavmålet, og Glistrupperne fryder sig.
>> Skal Kemal Qureshi nu sige undskyld p.ga. en eller anden hængemås som
>> mener noget i New York Times?
>>
> Tja, hvis vor statsminister og det halve af Dk skal undskylde for, hvad en
> skribent og 12 tegnere mener i en lokal dansk avis...
> Jeg har ikke hørt Kamelen udtrykke sin afstandstagen og forfærdelse over
> sine landsmænds opførsel i sit hjemland Pakistan.
>
> J.
Hvorfor skulle han sige undskyld for andres gerninger?
Det er jo ikke ham der flipper ud i Pakistan.
Han holder kæft og det er jo nok det smarteste han kan gøre, i modsætning
til alle de halvstuderede menneskehadere som hyler op om alt muligt.

Vil du da gerne have at indvandrerne i Danmark siger undskyld?

Michael



Jim (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 18-02-06 16:30

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43f73c48$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> news:43f73b2a$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:43f739b7$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>
>>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>>> news:1hayjuo.1ajvd7mzka16lN%per@RQNNE.invalid...
>>>>I dagens New York Times kan man på:
>>>>
>>>> <http://www.nytimes.com/aponline/international/AP-Prophet-Drawings.html?
>>>> _r=1&oref=slogin>
>>>>
>>>> bl.a. læse følgende:
>>>>
>>>> ==
>>>> In Pakistan, the cleric Mohammed Yousaf Qureshi said the mosque and the
>>>> religious school he leads would give a $25,000 reward and a car for
>>>> killing the cartoonist who drew the caricatures -- considered
>>>> blasphemous by many Muslims. He said a local jewelers' association
>>>> would
>>>> also give $1 million, but no representative of the association was
>>>> available to confirm the offer.
>>>> ==
>>>>
>>>> Åh, en af Kemal Qureshis onkler ...
>>>>
>>>> ==
>>>> Qureshi did not name any cartoonist and he did not appear aware that 12
>>>> different people had drawn the pictures.
>>>> ==
>>>>
>>>> Måske skulle folketingsmedlemmet holde sin mullah-onkel lidt bedre
>>>> orienteret om forholdene i Danmark.
>>>> --
>>>
>>> Helt ærligt Per. Du plejer at have mere klasse end det her. Det er sgu
>>> under lavmålet, og Glistrupperne fryder sig.
>>> Skal Kemal Qureshi nu sige undskyld p.ga. en eller anden hængemås som
>>> mener noget i New York Times?
>>>
>> Tja, hvis vor statsminister og det halve af Dk skal undskylde for, hvad
>> en skribent og 12 tegnere mener i en lokal dansk avis...
>> Jeg har ikke hørt Kamelen udtrykke sin afstandstagen og forfærdelse over
>> sine landsmænds opførsel i sit hjemland Pakistan.
>>
>> J.
> Hvorfor skulle han sige undskyld for andres gerninger?
> Det er jo ikke ham der flipper ud i Pakistan.
> Han holder kæft og det er jo nok det smarteste han kan gøre, i modsætning
> til alle de halvstuderede menneskehadere som hyler op om alt muligt.
>
> Vil du da gerne have at indvandrerne i Danmark siger undskyld?
>
Nej, det er kun muslimer, der skal sige undskyld og tage afstand.
Jeg synes ikke rigtigt, at jeg har set dig på banen for at forsvare de tolv
tegninger og JP.
Men ligesom alle andre hallanere, så undlader også du behændigt at bakke op
om DF og regeringen.



Michael Kirkegaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 18-02-06 16:41


">> Hvorfor skulle han sige undskyld for andres gerninger?
>> Det er jo ikke ham der flipper ud i Pakistan.
>> Han holder kæft og det er jo nok det smarteste han kan gøre, i modsætning
>> til alle de halvstuderede menneskehadere som hyler op om alt muligt.
>>
>> Vil du da gerne have at indvandrerne i Danmark siger undskyld?
>>
> Nej, det er kun muslimer, der skal sige undskyld og tage afstand.
> Jeg synes ikke rigtigt, at jeg har set dig på banen for at forsvare de
> tolv tegninger og JP.
> Men ligesom alle andre hallanere, så undlader også du behændigt at bakke
> op om DF og regeringen.
Jeg kunne ikke drømme om at forsvare JP. Jeg mener at de er gået over
stregen, særligt set i lyset af at de ikke vil trykke karikaturer af andre
religioner fordi de er " bange for at skabe unødig debat".....! Hallo!!
JP har et redaktionelt ansvar over for deres læsere.
Det må de så leve op til.
Mht. at "forsvare" Danmark, så støtter jeg fuldt og helt vores
statsminister, selvom udenrigsministeren laver alt arbejdet, i at han ikke
skal dømme den frie danske presse.
Jeg bakker til enhver tid regeringen op i denne sag, DF vil jeg _aldrig_
bakke op i noget som helst, for de er fuldkommen forskruede og de burde
røvonduleres med en våd søndagsberlinger...
Jeg ser DF's retorik i samme lys som de evneløse imamer, som har alt for
meget mediedækning og for lidt reelt arbejde.
Hvorfor skal muslimerne sige undskyld?

Michael



Knud Larsen (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 18-02-06 23:44


"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in message
news:43f74017$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...


> Jeg kunne ikke drømme om at forsvare JP. Jeg mener at de er gået over
> stregen, særligt set i lyset af at de ikke vil trykke karikaturer af andre
> religioner fordi de er " bange for at skabe unødig debat".....! Hallo!!

Og hvor er det "citat" fra?





Michael Kirkegaard (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 19-02-06 14:26


"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43f7a343$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in message
> news:43f74017$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>
>> Jeg kunne ikke drømme om at forsvare JP. Jeg mener at de er gået over
>> stregen, særligt set i lyset af at de ikke vil trykke karikaturer af
>> andre religioner fordi de er " bange for at skabe unødig debat".....!
>> Hallo!!
>
> Og hvor er det "citat" fra?
>
Det er fra "DR"...



Per Rønne (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 18-02-06 16:39

Michael Kirkegaard <flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

> Han holder kæft og det er jo nok det smarteste han kan gøre, i modsætning
> til alle de halvstuderede menneskehadere som hyler op om alt muligt.

Som Naser Khader?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Michael Kirkegaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 18-02-06 16:42


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hayrj2.16uvuxq4ih86lN%per@RQNNE.invalid...
> Michael Kirkegaard <flirtinggoose@hotmail.com> wrote:
>
>> Han holder kæft og det er jo nok det smarteste han kan gøre, i modsætning
>> til alle de halvstuderede menneskehadere som hyler op om alt muligt.
>
> Som Naser Khader?
> --
Nej som Dansk Folkeparti og Ahmed Akkari



Per Rønne (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 18-02-06 16:56

Michael Kirkegaard <flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hayrj2.16uvuxq4ih86lN%per@RQNNE.invalid...
> > Michael Kirkegaard <flirtinggoose@hotmail.com> wrote:
> >
> >> Han holder kæft og det er jo nok det smarteste han kan gøre, i modsætning
> >> til alle de halvstuderede menneskehadere som hyler op om alt muligt.
> >
> > Som Naser Khader?

> Nej som Dansk Folkeparti og Ahmed Akkari

Hvorfor er det »smarteste« for ham at gøre at »holde kæft«, når det
modsatte hos Naser Khader har vist sig at have været så godt?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Michael Kirkegaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 18-02-06 17:00


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1haysa9.cdfzp0ob1b9iN%per@RQNNE.invalid...
> Michael Kirkegaard <flirtinggoose@hotmail.com> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1hayrj2.16uvuxq4ih86lN%per@RQNNE.invalid...
>> > Michael Kirkegaard <flirtinggoose@hotmail.com> wrote:
>> >
>> >> Han holder kæft og det er jo nok det smarteste han kan gøre, i
>> >> modsætning
>> >> til alle de halvstuderede menneskehadere som hyler op om alt muligt.
>> >
>> > Som Naser Khader?
>
>> Nej som Dansk Folkeparti og Ahmed Akkari
>
> Hvorfor er det »smarteste« for ham at gøre at »holde kæft«, når det
> modsatte hos Naser Khader har vist sig at have været så godt?
> --

Fordi Kemal Qureshi har en særlig evne til at pisse folk af når han åbner
munden, lidt i stil med Frank Aaen og Jonnie Hansen, for nu at tage
yderpolerne.
Naser Khader og hans netværk gør et hæderligt stykke arbejde for at bringe
forståelse hele vejen rundt.
Stor respekt for det.



Sten Schou (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 18-02-06 16:23


"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43f739b7$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Helt ærligt Per. Du plejer at have mere klasse end det her. Det er sgu
> under lavmålet, og Glistrupperne fryder sig.
> Skal Kemal Qureshi nu sige undskyld p.ga. en eller anden hængemås som
> mener noget i New York Times?

Der er også nogle herinde, som mener at Anders Fogh skal sige undskyld for
noget der stod i JP.

Hilsen Sten



Kristian Damgaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Kristian Damgaard


Dato : 18-02-06 16:33


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:43f73bcb$0$2407$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43f739b7$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Helt ærligt Per. Du plejer at have mere klasse end det her. Det er sgu
>> under lavmålet, og Glistrupperne fryder sig.
>> Skal Kemal Qureshi nu sige undskyld p.ga. en eller anden hængemås som
>> mener noget i New York Times?
>
> Der er også nogle herinde, som mener at Anders Fogh skal sige undskyld for
> noget der stod i JP.
>
> Hilsen Sten
>

Hvofor skulle regeringen sige undskyld for noget de ikke har gjort???

Det burde JP til gengæld



Rea721 (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 18-02-06 16:39

I news:43f73e1f$0$2411$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
skrev Kristian Damgaard følgende tekst:

> Det burde JP til gengæld

Hvorfor skal de sige undskyld og for hvad...sådan helt konkret??

De har beklaget at muslimerne har følt sig krængede, er det ikke nok??

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Denmark needs your support.
Show that you care and put one of these banners on your website.
http://www.supportdenmark.com


Jim (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 18-02-06 16:44

"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
news:43f7401d$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>I news:43f73e1f$0$2411$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> skrev Kristian Damgaard følgende tekst:
>
>> Det burde JP til gengæld
>
> Hvorfor skal de sige undskyld og for hvad...sådan helt konkret??
>
> De har beklaget at muslimerne har følt sig krængede, er det ikke nok??
>
Et skib kan krænge, men kun muslimer kan krænkes af en tegning.

J.



Rea721 (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 18-02-06 16:45

I news:43f740e5$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
skrev Jim følgende tekst:

> Et skib kan krænge, men kun muslimer kan krænkes af en tegning.

My bad

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Denmark needs your support.
Show that you care and put one of these banners on your website.
http://www.supportdenmark.com


Jim (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 18-02-06 16:56

"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
news:43f741ab$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>I news:43f740e5$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> skrev Jim følgende tekst:
>
>> Et skib kan krænge, men kun muslimer kan krænkes af en tegning.
>
> My bad
>
Ja ok, fly kan også krænge... Som du sikkert ved, hvis du er i
flyvevåbenet.. :0)

J.



@ (18-02-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 18-02-06 21:32

On Sat, 18 Feb 2006 16:44:28 +0100, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
>news:43f7401d$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>I news:43f73e1f$0$2411$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>> skrev Kristian Damgaard følgende tekst:
>>
>>> Det burde JP til gengæld
>>
>> Hvorfor skal de sige undskyld og for hvad...sådan helt konkret??
>>
>> De har beklaget at muslimerne har følt sig krængede, er det ikke nok??
>>
>Et skib kan krænge, men kun muslimer kan krænkes af en tegning.

muhammedanere kan også krænges,

men det er helt sikkert ulovligt


Jim (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 18-02-06 21:41

"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:001fv1dq3fe4khtig1rb1nobnvrtsnmlld@4ax.com...
> On Sat, 18 Feb 2006 16:44:28 +0100, "Jim"
> <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:
>
>>"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
>>news:43f7401d$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>I news:43f73e1f$0$2411$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>>> skrev Kristian Damgaard følgende tekst:
>>>
>>>> Det burde JP til gengæld
>>>
>>> Hvorfor skal de sige undskyld og for hvad...sådan helt konkret??
>>>
>>> De har beklaget at muslimerne har følt sig krængede, er det ikke nok??
>>>
>>Et skib kan krænge, men kun muslimer kan krænkes af en tegning.
>
> muhammedanere kan også krænges,
>
> men det er helt sikkert ulovligt

who cares ;0)



@ (19-02-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 19-02-06 01:05

On Sat, 18 Feb 2006 21:41:06 +0100, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>news:001fv1dq3fe4khtig1rb1nobnvrtsnmlld@4ax.com...
>> On Sat, 18 Feb 2006 16:44:28 +0100, "Jim"
>> <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:
>>
>>>"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
>>>news:43f7401d$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>I news:43f73e1f$0$2411$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>>>> skrev Kristian Damgaard følgende tekst:
>>>>
>>>>> Det burde JP til gengæld
>>>>
>>>> Hvorfor skal de sige undskyld og for hvad...sådan helt konkret??
>>>>
>>>> De har beklaget at muslimerne har følt sig krængede, er det ikke nok??
>>>>
>>>Et skib kan krænge, men kun muslimer kan krænkes af en tegning.
>>
>> muhammedanere kan også krænges,
>>
>> men det er helt sikkert ulovligt
>
>who cares ;0)
>

mig,

jeg overholder skam alle lovene og profeterne -
jeg har så vidt muligt
aldrig kørt for stærkt
eller arbejdet sort
eller kigget efter unge piger
eller gået skråt over gaden
eller snydt i skat
eller haft andre guder
eller hånet andres religion


Kristian Damgaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Kristian Damgaard


Dato : 18-02-06 16:48


"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
news:43f7401d$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>I news:43f73e1f$0$2411$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> skrev Kristian Damgaard følgende tekst:
>
>> Det burde JP til gengæld
>
> Hvorfor skal de sige undskyld og for hvad...sådan helt konkret??
>
> De har beklaget at muslimerne har følt sig krængede, er det ikke nok??
>
> --
> Rea721 AKA Leon Andrea
> Denmark needs your support.
> Show that you care and put one of these banners on your website.
> http://www.supportdenmark.com
>

For at have krænket deres religion!!



Jim (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 18-02-06 17:01

"Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:43f741ca$0$2468$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
> news:43f7401d$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>I news:43f73e1f$0$2411$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>> skrev Kristian Damgaard følgende tekst:
>>
>>> Det burde JP til gengæld
>>
>> Hvorfor skal de sige undskyld og for hvad...sådan helt konkret??
>>
>> De har beklaget at muslimerne har følt sig krængede, er det ikke nok??
>>
>> --
>> Rea721 AKA Leon Andrea
>> Denmark needs your support.
>> Show that you care and put one of these banners on your website.
>> http://www.supportdenmark.com
>>
>
> For at have krænket deres religion!!

Men JP er ikke kede af at have bragt tegningerne.
JP skal ikke beklage, at muslimer er blevet krænket.
Men hvis muslimer er kede af det, fordi man har tegnet deres pedofet, så må
de tage en tudekiks.
Men mon ikke det var muslimer, der skulle beklage, at de er sarte?
JP kan allerhøjest beklage, at muslimer er ekstra sarte, men det ændrer ikke
ved, at JP igen i morgen med fuld ret kan bringe pedofeten på lokum i en ny
satirisk situation.

J.



Michael Kirkegaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 18-02-06 17:05


>
> Men JP er ikke kede af at have bragt tegningerne.
> JP skal ikke beklage, at muslimer er blevet krænket.
> Men hvis muslimer er kede af det, fordi man har tegnet deres pedofet, så
> må de tage en tudekiks.
> Men mon ikke det var muslimer, der skulle beklage, at de er sarte?
> JP kan allerhøjest beklage, at muslimer er ekstra sarte, men det ændrer
> ikke ved, at JP igen i morgen med fuld ret kan bringe pedofeten på lokum i
> en ny satirisk situation.
>
Ja, det er deres ret.
Ligesom det er muslimske demonstranters ret at brænde vores flag af.

Michael



Rea721 (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 18-02-06 17:13

I news:43f74581$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk
skrev Michael Kirkegaard følgende tekst:

> Ja, det er deres ret.
> Ligesom det er muslimske demonstranters ret at brænde vores flag af.

Ja, og de må også gerne brænde vores ambasader af, og udsætte dødstrusler
ikke sandt???


--
Rea721 AKA Leon Andrea
Denmark needs your support.
Show that you care and put one of these banners on your website.
http://www.supportdenmark.com


Michael Kirkegaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 18-02-06 17:45


"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
news:43f74841$0$84021$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>I news:43f74581$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk
> skrev Michael Kirkegaard følgende tekst:
>
>> Ja, det er deres ret.
>> Ligesom det er muslimske demonstranters ret at brænde vores flag af.
>
> Ja, og de må også gerne brænde vores ambasader af, og udsætte dødstrusler
> ikke sandt???
>
Nej, det sagde jeg intet om.
Jeg sagde "brænde vores flag af"
Det er dig der bringer det videre.
Ildpåsættelse er en alvorlig forbrydelse.



Rea721 (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 18-02-06 19:18

I news:43f74eec$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk
skrev Michael Kirkegaard følgende tekst:

>> Ja, og de må også gerne brænde vores ambasader af, og udsætte
>> dødstrusler ikke sandt???

> Nej, det sagde jeg intet om.
> Jeg sagde "brænde vores flag af"

Netop, du piller de ting ud af helheden så det passer til din lille verden.

Hvis de muslimske lande havde "nøjes" med at protesterer og brænde flag
af....ville "sagen" havde været i balance og en fornuftig dialog var kommet
igang langt hurtigerer end det sker nu. Men de kunne ikke "nøjes".... de
_måtte_ køre "sagen" til de yderste ekstremer og _DERFOR_ er fronterne
trukket så skarpt op nu.

> Det er dig der bringer det videre.

Korrekt, du har jo valgt at bruge det blinde øje.

> Ildpåsættelse er en alvorlig forbrydelse.

Nå for søren, du er ikke svær at skjule noget for.

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Denmark needs your support.
Show that you care and put one of these banners on your website.
http://www.supportdenmark.com


Michael Kirkegaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 18-02-06 19:57


"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
news:43f76569$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>I news:43f74eec$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk
> skrev Michael Kirkegaard følgende tekst:
>
>>> Ja, og de må også gerne brænde vores ambasader af, og udsætte
>>> dødstrusler ikke sandt???
>
>> Nej, det sagde jeg intet om.
>> Jeg sagde "brænde vores flag af"
>
> Netop, du piller de ting ud af helheden så det passer til din lille
> verden.
>
Igen, mit svar til Jim var:
"Ja, det er deres ret.
Ligesom det er muslimske demonstranters ret at brænde vores flag af."
Jeg skrev intet om ambassader eller noget andet.
Du skyder mig i skoen at jeg skulle finde disse forbrydelser i orden.
Jeg syntes at afbrændning af Dannebrog er en tåbelig handling, idet vores
ytringsfrihed faktisk åbner muligheden for at udvise sin foragt for det
danske samfund på den måde. Derfor styrker disse flagafbrændere kun tanken
om ytringsfrihed.
Derudover så laver vi sgu bare nogle flere.

Adskil tingene så de har deres rette tid og sted, Buller..





Rea721 (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 18-02-06 20:26

I news:43f76def$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk
skrev Michael Kirkegaard følgende tekst:

> Igen, mit svar til Jim var:
> "Ja, det er deres ret.

Og det har du ret i.

> Ligesom det er muslimske demonstranters ret at brænde vores flag af."

Jeps.

> Jeg skrev intet om ambassader eller noget andet.

Nej, og det har du det bedst med...hvis vi ikke taler om det findes det nok
ikke.

> Du skyder mig i skoen at jeg skulle finde disse forbrydelser i orden.

Nej, det syntes jeg ikke... men signalværdien af "manglende" afstandstagen
til det der er virkeligt farligt.... ekstremismen/ volden mm...det skinner
tydeligt igennem.

> Jeg syntes at afbrændning af Dannebrog er en tåbelig handling, idet
> vores ytringsfrihed faktisk åbner muligheden for at udvise sin foragt
> for det danske samfund på den måde. Derfor styrker disse
> flagafbrændere kun tanken om ytringsfrihed.
> Derudover så laver vi sgu bare nogle flere.

Enig.

> Adskil tingene så de har deres rette tid og sted, Buller..

Hvordan skiller man flagafbrænding/ dødstrusler / ambasadeafbrænding / vold
/ Islam, når det er de _samme_ mennesker der foretager det i Allah's navn
???

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Denmark needs your support.
Show that you care and put one of these banners on your website.
http://www.supportdenmark.com



Michael Kirkegaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 18-02-06 20:51


"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
news:43f77575$0$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>I news:43f76def$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk
> skrev Michael Kirkegaard følgende tekst:
>
>> Igen, mit svar til Jim var:
>> "Ja, det er deres ret.
>
> Og det har du ret i.
>
>> Ligesom det er muslimske demonstranters ret at brænde vores flag af."
>
> Jeps.
>
>> Jeg skrev intet om ambassader eller noget andet.
>
> Nej, og det har du det bedst med...hvis vi ikke taler om det findes det
> nok ikke.
>
>> Du skyder mig i skoen at jeg skulle finde disse forbrydelser i orden.
>
> Nej, det syntes jeg ikke... men signalværdien af "manglende" afstandstagen
> til det der er virkeligt farligt.... ekstremismen/ volden mm...det skinner
> tydeligt igennem.
>
>> Jeg syntes at afbrændning af Dannebrog er en tåbelig handling, idet
>> vores ytringsfrihed faktisk åbner muligheden for at udvise sin foragt
>> for det danske samfund på den måde. Derfor styrker disse
>> flagafbrændere kun tanken om ytringsfrihed.
>> Derudover så laver vi sgu bare nogle flere.
>
> Enig.
>
>> Adskil tingene så de har deres rette tid og sted, Buller..
>
> Hvordan skiller man flagafbrænding/ dødstrusler / ambasadeafbrænding /
> vold / Islam, når det er de _samme_ mennesker der foretager det i Allah's
> navn ???
>
Flagafbrændingen var et udslag af gadens parlament, ambassaden var støttet
af den syriske regering (der forholdt sig passiv). Dødstrusler er et udslag
af ren frustation over at Danmark ikke parerer ordrer når det kræves.

Jeg kan da godt tage afstand, hvis du virkelig mener at det ikke har
fremgået af mine indlæg. Jeg er af den holdning at al støtte til de lande
som ikke dæmper uro og volden mod dansk ejendom skal fratages dem
øjeblikkeligt.
Vores ambassader bør lukkes og først åbnes når landets regering har fået
styr på tingene igen.
Lad os lukke kæften på de imamer som laver ballade i mellemøsten, men også
på Frevert og ligesindende som pisker en stemning op i Danmark.
Køb varer i din lokale kiosk, selvom ejeren er muslim. Det er sgu meget
enkelt:
Undgå polarisering for (næsten) alt i verden.
Om hvorvidt jeg bevidst undgår at tale de ubehagelige ting......ja, den står
du selv for.

Michael



Rea721 (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 18-02-06 22:57

I news:43f77a90$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk
skrev Michael Kirkegaard følgende tekst:

> Flagafbrændingen var et udslag af gadens parlament,

Ja.

> ambassaden var støttet af den syriske regering (der forholdt sig passiv).

...og gadens parlament.

> Dødstrusler er et udslag af ren frustation over at Danmark ikke
> parerer ordrer når det kræves.

...og gadens parlament.

> Jeg kan da godt tage afstand, hvis du virkelig mener at det ikke har
> fremgået af mine indlæg.

Før du skrev dette indlæg var det svært at finde ud af hvad du mente.

> Jeg er af den holdning at al støtte til de lande som ikke dæmper uro og
> volden mod dansk ejendom skal fratages dem øjeblikkeligt.

Enig.

> Vores ambassader bør lukkes og først åbnes når landets regering har
> fået styr på tingene igen.

Enig.

> Lad os lukke kæften på de imamer som laver ballade i mellemøsten, men
> også på Frevert og ligesindende som pisker en stemning op i Danmark.

Delvist enig, men jeg er ikke enig i at "nogen" skal ha lukket kæften. Folk
må ytre sig og protesterer alt det de vil...med lovlige og ikke voldelige
midler.

> Køb varer i din lokale kiosk, selvom ejeren er muslim. Det er sgu
> meget enkelt:

Enig.

> Undgå polarisering for (næsten) alt i verden.

Godt du skrev næsten.

Religion's fanatisme / - ekstremisme er roden til næsten alt ondt.

> Om hvorvidt jeg bevidst undgår at tale de ubehagelige ting......ja,
> den står du selv for.

Du unlod at nævne det....men det har du gjort nu.

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Denmark needs your support.
Show that you care and put one of these banners on your website.
http://www.supportdenmark.com


Jim (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 18-02-06 20:42

"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
news:43f76569$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>I news:43f74eec$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk
> skrev Michael Kirkegaard følgende tekst:
>
>>> Ja, og de må også gerne brænde vores ambasader af, og udsætte
>>> dødstrusler ikke sandt???
>
>> Nej, det sagde jeg intet om.
>> Jeg sagde "brænde vores flag af"
>
> Netop, du piller de ting ud af helheden så det passer til din lille
> verden.
>
> Hvis de muslimske lande havde "nøjes" med at protesterer og brænde flag
> af....ville "sagen" havde været i balance og en fornuftig dialog var
> kommet igang langt hurtigerer end det sker nu. Men de kunne ikke
> "nøjes".... de _måtte_ køre "sagen" til de yderste ekstremer og _DERFOR_
> er fronterne trukket så skarpt op nu.
>
>> Det er dig der bringer det videre.
>
> Korrekt, du har jo valgt at bruge det blinde øje.
>
>> Ildpåsættelse er en alvorlig forbrydelse.
>
> Nå for søren, du er ikke svær at skjule noget for.
>
Og læg så lige mærke til, at Michael Kirkegaard skriver: "Ligesom det er
muslimske demonstranters ret at brænde vores flag af".

Derefter skriver han: "Nej, det sagde jeg intet om.
Jeg sagde "brænde vores flag af"
Det er dig der bringer det videre.
Ildpåsættelse er en alvorlig forbrydelse"

Hvis det at brænde vor flag af ikke er ildspåsættelse, så ved jeg ikke, hvad
det er.

J.



Michael Kirkegaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 18-02-06 20:54


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
news:43f778a4$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
> news:43f76569$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>I news:43f74eec$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk
>> skrev Michael Kirkegaard følgende tekst:
>>
>>>> Ja, og de må også gerne brænde vores ambasader af, og udsætte
>>>> dødstrusler ikke sandt???
>>
>>> Nej, det sagde jeg intet om.
>>> Jeg sagde "brænde vores flag af"
>>
>> Netop, du piller de ting ud af helheden så det passer til din lille
>> verden.
>>
>> Hvis de muslimske lande havde "nøjes" med at protesterer og brænde flag
>> af....ville "sagen" havde været i balance og en fornuftig dialog var
>> kommet igang langt hurtigerer end det sker nu. Men de kunne ikke
>> "nøjes".... de _måtte_ køre "sagen" til de yderste ekstremer og _DERFOR_
>> er fronterne trukket så skarpt op nu.
>>
>>> Det er dig der bringer det videre.
>>
>> Korrekt, du har jo valgt at bruge det blinde øje.
>>
>>> Ildpåsættelse er en alvorlig forbrydelse.
>>
>> Nå for søren, du er ikke svær at skjule noget for.
>>
> Og læg så lige mærke til, at Michael Kirkegaard skriver: "Ligesom det er
> muslimske demonstranters ret at brænde vores flag af".
>
> Derefter skriver han: "Nej, det sagde jeg intet om.
> Jeg sagde "brænde vores flag af"
> Det er dig der bringer det videre.
> Ildpåsættelse er en alvorlig forbrydelse"
>
> Hvis det at brænde vor flag af ikke er ildspåsættelse, så ved jeg ikke,
> hvad det er.
>
> J.

Læg mig venligst i dit kill-filter, din syge skiderik.



Jim (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 18-02-06 17:31

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43f74581$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>>
>> Men JP er ikke kede af at have bragt tegningerne.
>> JP skal ikke beklage, at muslimer er blevet krænket.
>> Men hvis muslimer er kede af det, fordi man har tegnet deres pedofet, så
>> må de tage en tudekiks.
>> Men mon ikke det var muslimer, der skulle beklage, at de er sarte?
>> JP kan allerhøjest beklage, at muslimer er ekstra sarte, men det ændrer
>> ikke ved, at JP igen i morgen med fuld ret kan bringe pedofeten på lokum
>> i en ny satirisk situation.
>>
> Ja, det er deres ret.
> Ligesom det er muslimske demonstranters ret at brænde vores flag af.
>
Tja, det er jo så din mening.
Jeg siger; har en muslim først rørt ved Dannebrog, så mister det status som
nationalsymbol.
Når en muslim først har rørt ved Dannebrog, så er det ikke længere
Dannebrog.



Michael Kirkegaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 18-02-06 17:43


> Når en muslim først har rørt ved Dannebrog, så er det ikke længere
> Dannebrog.
Du er jo syg i hovedet.....



Jim (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 18-02-06 17:47

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43f74e8d$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Når en muslim først har rørt ved Dannebrog, så er det ikke længere
>> Dannebrog.

> Du er jo syg i hovedet.....

Nå nå.. og du er bare ikke rigtig klog..



Rea721 (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 18-02-06 17:00

I news:43f741ca$0$2468$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
skrev Kristian Damgaard følgende tekst:

> For at have krænket deres religion!!

*gab*

Nu har hele verden igennem de sidste 20-30 år set muslimer i Allah's navn
sprænge bomber, dræbe andre mennesker, udøve terrorisme, håne vantro, brænde
det amerikanske flag, storme ambasader, tage gidsler, tordne fra deres
moske'r imod den vestlige verden...og nu skal JP sige undskyld for 12
tegninger der gør grin med deres profet..... Halloooo, et eller andet har
slået klik for dig.

Det er sjovt at halalhippier ikke går på gaden og demonstrerer deres afsky
for den slags..... Vågn dog op!!

Wuuhaaa, der er nogen ikke-muslimer der har tegnet en tegning af vores
profet.... lad os lave noget terror.

Nu vi er ved det....... hvor står det i koranen at man ikke må tegne
profeten? Hvis det er dèt der er problemet.

Hvis det drejer sig om bomben i turbanen og der kan sættes lighedstagn
mellem Islam og terrorisme, hvad er der så galt i det...det er jo
virkligheden?


--
Rea721 AKA Leon Andrea
Denmark needs your support.
Show that you care and put one of these banners on your website.
http://www.supportdenmark.com


Michael Kirkegaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 18-02-06 16:47


"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
news:43f7401d$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>I news:43f73e1f$0$2411$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> skrev Kristian Damgaard følgende tekst:
>
>> Det burde JP til gengæld
>
> Hvorfor skal de sige undskyld og for hvad...sådan helt konkret??
>
> De har beklaget at muslimerne har følt sig krængede, er det ikke nok??
>
De skal undskylde at de misbrugte vores ytringsfrihed og velvidende om de
muslimske følelser alligevel valgte at gå hele vejen.
De skal undskylde at ansvarshavende redaktør og kulturredaktøren ikke lever
op til deres ansvar, nu hvor lortet vokser over flagstangen.
De skal undskylde at de ikke vil bringe tegninger af Jesus i ytringsfriheden
navn.
Føj for en billig lorteavis, komplet uden nosser.

Michael



Rea721 (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 18-02-06 17:18

I news:43f7416e$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk
skrev Michael Kirkegaard følgende tekst:

> De skal undskylde at de misbrugte vores ytringsfrihed og velvidende
> om de muslimske følelser alligevel valgte at gå hele vejen.

Hvem siger at de har misbrugt ytringsfriheden.... gerne et link til en doms
afsigelse.

> De skal undskylde at ansvarshavende redaktør og kulturredaktøren ikke
> lever op til deres ansvar, nu hvor lortet vokser over flagstangen.

*GAB*

> De skal undskylde at de ikke vil bringe tegninger af Jesus i
> ytringsfriheden navn.

Hvorfor skal man undskylde noget man ikke har gjort?!?

> Føj for en billig lorteavis,

Lad være med at læse den, hvor svært er det?

> komplet uden nosser.

Nå?!? Nu modsiger du vist dig selv pophans.

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Denmark needs your support.
Show that you care and put one of these banners on your website.
http://www.supportdenmark.com



Michael Kirkegaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 18-02-06 17:49


"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
news:43f74960$0$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>I news:43f7416e$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk
> skrev Michael Kirkegaard følgende tekst:
>
>> De skal undskylde at de misbrugte vores ytringsfrihed og velvidende
>> om de muslimske følelser alligevel valgte at gå hele vejen.
>
> Hvem siger at de har misbrugt ytringsfriheden.... gerne et link til en
> doms afsigelse.

HAHAHA.....skide sjov er du .....

>> De skal undskylde at de ikke vil bringe tegninger af Jesus i
>> ytringsfriheden navn.
>
> Hvorfor skal man undskylde noget man ikke har gjort?!?

Fordi denne avis tilsyneladende mener at der ok, at krænke den ene religion
fremfor den anden.

>
> Lad være med at læse den, hvor svært er det?

Har aldrig læst den, men det er sagen uvedkommende.


> Nå?!? Nu modsiger du vist dig selv pophans.
>
Hvorledes synes du det, NulrePoul?
Jeg finder det nosseløst at de involverede redaktører er sygemeldt eller på
ferie....



B. Nice (18-02-2006)
Kommentar
Fra : B. Nice


Dato : 18-02-06 18:12

On Sat, 18 Feb 2006 17:49:25 +0100, "Michael Kirkegaard"
<flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

>>
>> Lad være med at læse den, hvor svært er det?
>
>Har aldrig læst den, men det er sagen uvedkommende.

En og anden kunne nu godt få den mistanke at du så heller ikke har
forsket overdrevent meget i avisens incitament.

Allan Riise (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 18-02-06 18:23

B. Nice wrote:
> On Sat, 18 Feb 2006 17:49:25 +0100, "Michael Kirkegaard"
> <flirtinggoose@hotmail.com> wrote:
>
>>>
>>> Lad være med at læse den, hvor svært er det?
>>
>> Har aldrig læst den, men det er sagen uvedkommende.
>
> En og anden kunne nu godt få den mistanke at du så heller ikke har
> forsket overdrevent meget i avisens incitament.


Et eller andet siger mig at du ikke er klar over at de vidste at de
tegninger kunne få den konsekvans de har fået, og at de mener at fordi nogen
katolikker/jøder kunne få ondt i r...., så vil de ikke bringe tegninger der
kan skide på deres religioner.

Altså mener J.P. at den ene gruppe kan vi godt pisse på, den anden må vi
hellere holde os fra.

Det er noget svagpisseri for at sige det lige ud, og inkonsekvent.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84



Jens Bruun (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 18-02-06 18:31

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:43f75801$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Det er noget svagpisseri for at sige det lige ud, og inkonsekvent.

Og hvad så? Skal ytringsfriheden da indskrænkes til, at man kun må pisse
andre af, hvis man gør det konsekvent og i nøje afmålte doser, der
tilgodeser alle parter?

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 01/31/06)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Allan Riise (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 18-02-06 18:47

Jens Bruun wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:43f75801$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
>> Det er noget svagpisseri for at sige det lige ud, og inkonsekvent.
>
> Og hvad så? Skal ytringsfriheden da indskrænkes til, at man kun må
> pisse andre af, hvis man gør det konsekvent og i nøje afmålte doser,
> der tilgodeser alle parter?


Signalværdien.

Signalet der udsendes er jo at det er ok. at pisse Muslimerne af, men uha
da, Kristendom og Jødedom afholder man sig fra.

Man er her J.P. og der er vidst øjne nok på den avis p.t. til det ikke går
uagtet hen.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84



Jens Bruun (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 18-02-06 18:57

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:43f75d94$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Signalet der udsendes er jo at det er ok. at pisse Muslimerne af, men
> uha da, Kristendom og Jødedom afholder man sig fra.

Øh? Har JP eller andre aviser en særlig forpligtelse til kun at pisse
mennesker og grupperinger af, hvis man gør det konsekvent og i nøje afmålte
doser, der
tilgodeser alle parter? Mener du, at JP og andre aviser ikke har - eller bør
have - en grundkovssikret ret til at vælge hvilken signalværdi, de selv
finder passende?

Mener du, danske aviser nøje skal overveje den internationale signalværdi
for dette eller hint, inden de skriver, hvad de skriver?

> Man er her J.P. og der er vidst øjne nok på den avis p.t. til det
> ikke går uagtet hen.

Snaps til frokosten? Det kender jeg godt - så falder ordene lidt knudret om
eftermiddagen.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 01/31/06)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



T.Liljeberg (18-02-2006)
Kommentar
Fra : T.Liljeberg


Dato : 18-02-06 20:58

On Sat, 18 Feb 2006 18:47:02 +0100, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

>Jens Bruun wrote:
>>
>> Og hvad så? Skal ytringsfriheden da indskrænkes til, at man kun må
>> pisse andre af, hvis man gør det konsekvent og i nøje afmålte doser,
>> der tilgodeser alle parter?
>
>Signalværdien.
>
>Signalet der udsendes er jo at det er ok. at pisse Muslimerne af, men uha
>da, Kristendom og Jødedom afholder man sig fra.

Hvis du er så bekymret over den signalværdi, så får du godtnok travlt.
Verden af fuld af aviser, kommentatorer, meningsdannere, radio- og
tvstationer, og enkeltindividder, der bevidst og med indædt
inkonsekvens retter al kritik og angreb mod "den ene side".

For det andet, pointen med offentliggørelsen af disse tegninger var
jo, at der eksisterer en frygt, at man ikke helskindet kan trykke den
slags. Pointen er bevist.
Den tilsvarende grund til at trykke tegninger, der krænker kristendom,
eksisterer ikke. Det er bevist i kraft af, at det finder sted verden
over hver eneste dag, uden at nogen brænder ambassader af eller truer
chedredaktører med mord. Med andre ord, krænkelse af kristne i denne
sammenhæng, vil netop være krænkelse for krænkelsens egen skyld, uden
nogen dybere grund. Er det ikke netop det, du ikke bryder dig om?

@ (18-02-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 18-02-06 23:38

On Sat, 18 Feb 2006 18:47:02 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Jens Bruun wrote:
>> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43f75801$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>>
>>> Det er noget svagpisseri for at sige det lige ud, og inkonsekvent.
>>
>> Og hvad så? Skal ytringsfriheden da indskrænkes til, at man kun må
>> pisse andre af, hvis man gør det konsekvent og i nøje afmålte doser,
>> der tilgodeser alle parter?
>
>
>Signalværdien.

lige netop

ved ikke at bringe det i som muhammedanerne ønsker bragt sendes det
helt rigtige signal til disse forbrydere -

ytringsfrihed betyder at det er avisen, og ikke en bande kamelkneppere
der for størstedelens vedkommende alligevel ikke kan læse, som
bestemmer hvad der bringes i avisen


>
>Signalet der udsendes er jo at det er ok. at pisse Muslimerne af, men uha
>da, Kristendom og Jødedom afholder man sig fra.

det har man sågu da gjort mange gange i mange år,

danske aviser har også spiddet både USA og Israel med satirens spidse
pen mange gange


>
>Man er her J.P. og der er vidst øjne nok på den avis p.t. til det ikke går
>uagtet hen.

hvis du ikke gider JP så lad være med at læse den,

her i landet er der ikke læsetvang



Knud Larsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 19-02-06 00:01


"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
news:43f75d94$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jens Bruun wrote:
>> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43f75801$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>>
>>> Det er noget svagpisseri for at sige det lige ud, og inkonsekvent.
>>
>> Og hvad så? Skal ytringsfriheden da indskrænkes til, at man kun må
>> pisse andre af, hvis man gør det konsekvent og i nøje afmålte doser,
>> der tilgodeser alle parter?
>
>
> Signalværdien.
>
> Signalet der udsendes er jo at det er ok. at pisse Muslimerne af, men uha
> da, Kristendom og Jødedom afholder man sig fra.

Jeg håber sandelig at du taler mod bedre vidende, ellers er den da helt gal.





B. Nice (18-02-2006)
Kommentar
Fra : B. Nice


Dato : 18-02-06 18:47

On Sat, 18 Feb 2006 18:23:15 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>B. Nice wrote:
>> On Sat, 18 Feb 2006 17:49:25 +0100, "Michael Kirkegaard"
>> <flirtinggoose@hotmail.com> wrote:
>>
>>>>
>>>> Lad være med at læse den, hvor svært er det?
>>>
>>> Har aldrig læst den, men det er sagen uvedkommende.
>>
>> En og anden kunne nu godt få den mistanke at du så heller ikke har
>> forsket overdrevent meget i avisens incitament.
>
>
>Et eller andet siger mig at du ikke er klar over at de vidste at de
>tegninger kunne få den konsekvans de har fået

Jo, jeg ved at de er blevet advaret, men jeg er ikke sikker på der er
nogen der har forudset at sagen ville udvikle sig så voldsomt som
tilfældet er. Men hvis du har artikler eller referencer der beviser
det modsatte vil jeg gerne læse dem. Jeg har ikke noget imod at blive
klogere.

>, og at de mener at fordi nogen
>katolikker/jøder kunne få ondt i r...., så vil de ikke bringe tegninger der
>kan skide på deres religioner.
>
>Altså mener J.P. at den ene gruppe kan vi godt pisse på, den anden må vi
>hellere holde os fra.

Det drejede sig oprindelig ikke om at svine muslimer til. Derfor er
sammenligningen uholdbar.

Hvis du godtager muslimers udsagn om at de føler sig krænkede må du
også godtage JP's udsagn om at det ikke var hensigten.

Per Rønne (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 18-02-06 19:00

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Et eller andet siger mig at du ikke er klar over at de vidste at de
> tegninger kunne få den konsekvans de har fået

Naturligvis har de ikke anet det. Og skylden på hvad der er passeret må
lægges to steder:

På imamerne.

Og på den ægyptiske udenrigstjeneste, herunder især på den ægyptiske
ambassadør her i København.

Hun har jo selv udtalt at hun var glad for at statsministeren ikke ville
afholde mødet med de 11 ambassadører, fordi et sådant møde havde gjort
det /sværere/ at opnå, hvad der så blev opnået. Og det var altså det
ægyptiske udenrigsminsterium der var efter imamerne var prims motor i
forarbejdet til optøjerne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Knud Larsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 19-02-06 00:00


"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
news:43f75801$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> B. Nice wrote:
>> On Sat, 18 Feb 2006 17:49:25 +0100, "Michael Kirkegaard"
>> <flirtinggoose@hotmail.com> wrote:
>>
>>>>
>>>> Lad være med at læse den, hvor svært er det?
>>>
>>> Har aldrig læst den, men det er sagen uvedkommende.
>>
>> En og anden kunne nu godt få den mistanke at du så heller ikke har
>> forsket overdrevent meget i avisens incitament.
>
>
> Et eller andet siger mig at du ikke er klar over at de vidste at de
> tegninger kunne få den konsekvans de har fået, og at de mener at fordi
> nogen katolikker/jøder kunne få ondt i r...., så vil de ikke bringe
> tegninger der kan skide på deres religioner.
>
> Altså mener J.P. at den ene gruppe kan vi godt pisse på, den anden må vi
> hellere holde os fra.
>
> Det er noget svagpisseri for at sige det lige ud, og inkonsekvent.

Som vel enhver, - bortset fra dig? ved, så er det islam ingen tør udfordre.
Der er myriader af karrikaturer af jødiske og kristne hellige mennesker, og
fx aviser i USA bringer dem glad og gerne, men bare antydningen af noget med
ordet "muslim" eller "profeten Muhammed" så klapper ytringsfriheden i som en
østers.

Hvordan tror du selv, at verdens muslimer ville synes om et
statsunderstøttet kunstværk som "Muhammed piss", med Muhammed nedsænket i
kunstnerens pis, eller fx Muhammed med en 40 cm stiv pik, - som man siger er
"det samme", som den med bombehatten? Eller hvad med Thorsens "Jesus sutter
pik på Johannes døberen" omdøbt til "Muhamed sutter pik på vennen Bakr"?
Prøv lige at overveje om reaktionerne ville være det samme, - hvis det
overhovedet kræver overvejning, vi ved jo alle hvad svaret er?













Michael Kirkegaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 18-02-06 19:59


"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:h5lev1tpsqqd8gntpifbmu6b9vhsm2gek9@4ax.com...
> On Sat, 18 Feb 2006 17:49:25 +0100, "Michael Kirkegaard"
> <flirtinggoose@hotmail.com> wrote:
>
>>>
>>> Lad være med at læse den, hvor svært er det?
>>
>>Har aldrig læst den, men det er sagen uvedkommende.
>
> En og anden kunne nu godt få den mistanke at du så heller ikke har
> forsket overdrevent meget i avisens incitament.

Var det dit bedste bidrag til denne debat?



T.Liljeberg (18-02-2006)
Kommentar
Fra : T.Liljeberg


Dato : 18-02-06 20:49

On Sat, 18 Feb 2006 16:47:07 +0100, in dk.politik "Michael Kirkegaard"
<flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

>Føj for en billig lorteavis, komplet uden nosser.

Nosseløse er de, der giver efter for middelalderlige muslimske
ekstremisters vanvittige krav om begrænsninger i vores ytringsfrihed,
eller lige så vanvittige krav om undskyldninger og bodsgang.

Jim (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 18-02-06 16:37

"Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:43f73e1f$0$2411$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
> news:43f73bcb$0$2407$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:43f739b7$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>>> Helt ærligt Per. Du plejer at have mere klasse end det her. Det er sgu
>>> under lavmålet, og Glistrupperne fryder sig.
>>> Skal Kemal Qureshi nu sige undskyld p.ga. en eller anden hængemås som
>>> mener noget i New York Times?
>>
>> Der er også nogle herinde, som mener at Anders Fogh skal sige undskyld
>> for noget der stod i JP.
>>
>> Hilsen Sten
>>
>
> Hvofor skulle regeringen sige undskyld for noget de ikke har gjort???

Det er også det, jeg gerne vil vide, men det mener altså nogle rabiate,
bindegale massemordere og underbemidlede 'mennesker' ude i den 3. verden.

> Det burde JP til gengæld

For hvad?

J.



Per Rønne (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 18-02-06 16:44

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> "Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:43f73e1f$0$2411$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> > Det burde JP til gengæld

> For hvad?

For at have ophidset en bunke muslimer over nogle tegninger, de aldrig
har set ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jim (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 18-02-06 16:53

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hayrnc.2y3wakpg2v02N%per@RQNNE.invalid...
> Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:
>
>> "Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43f73e1f$0$2411$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> > Det burde JP til gengæld
>
>> For hvad?
>
> For at have ophidset en bunke muslimer over nogle tegninger, de aldrig
> har set ...
>
Nååååh, det...



Kristian Damgaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Kristian Damgaard


Dato : 18-02-06 16:48


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
news:43f73f27$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:43f73e1f$0$2411$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
>> news:43f73bcb$0$2407$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>>
>>> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:43f739b7$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>
>>>> Helt ærligt Per. Du plejer at have mere klasse end det her. Det er sgu
>>>> under lavmålet, og Glistrupperne fryder sig.
>>>> Skal Kemal Qureshi nu sige undskyld p.ga. en eller anden hængemås som
>>>> mener noget i New York Times?
>>>
>>> Der er også nogle herinde, som mener at Anders Fogh skal sige undskyld
>>> for noget der stod i JP.
>>>
>>> Hilsen Sten
>>>
>>
>> Hvofor skulle regeringen sige undskyld for noget de ikke har gjort???
>
> Det er også det, jeg gerne vil vide, men det mener altså nogle rabiate,
> bindegale massemordere og underbemidlede 'mennesker' ude i den 3. verden.
>
>> Det burde JP til gengæld
>
> For hvad?
>
> J.
>

For at have krænket andre i deres tro!!!



Jim (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 18-02-06 16:55

"Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:43f741aa$0$2424$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> news:43f73f27$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43f73e1f$0$2411$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>>
>>> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
>>> news:43f73bcb$0$2407$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:43f739b7$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>
>>>>> Helt ærligt Per. Du plejer at have mere klasse end det her. Det er sgu
>>>>> under lavmålet, og Glistrupperne fryder sig.
>>>>> Skal Kemal Qureshi nu sige undskyld p.ga. en eller anden hængemås som
>>>>> mener noget i New York Times?
>>>>
>>>> Der er også nogle herinde, som mener at Anders Fogh skal sige undskyld
>>>> for noget der stod i JP.
>>>>
>>>> Hilsen Sten
>>>>
>>>
>>> Hvofor skulle regeringen sige undskyld for noget de ikke har gjort???
>>
>> Det er også det, jeg gerne vil vide, men det mener altså nogle rabiate,
>> bindegale massemordere og underbemidlede 'mennesker' ude i den 3. verden.
>>
>>> Det burde JP til gengæld
>>
>> For hvad?
>>
>> J.
>>
>
> For at have krænket andre i deres tro!!!

Hvorfor skulle de undskylde for det?
Har de ikke lov til at grine og gøre nar af en gammel pedofil
landevejsrøver?
Så må vi måske heller ikke gøre nar og grine af banditos prospects, hang
arounds og medlemmer?

J.



Michael Kirkegaard (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 18-02-06 16:29


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:43f73bcb$0$2407$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43f739b7$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Helt ærligt Per. Du plejer at have mere klasse end det her. Det er sgu
>> under lavmålet, og Glistrupperne fryder sig.
>> Skal Kemal Qureshi nu sige undskyld p.ga. en eller anden hængemås som
>> mener noget i New York Times?
>
> Der er også nogle herinde, som mener at Anders Fogh skal sige undskyld for
> noget der stod i JP.
>

Hvis Kemal Qureshi skal undskylde hans landsmænds hærgen i Pakistan, skal
Fogh den ondelyneme også sige undskyld for tegningerne. Det er præcis det
samme.
Ta dig dog sammen.

Jeg mener ikke at nogen af dem skal undskylde noget overhovedet.

Michael



Per Rønne (18-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 18-02-06 16:30

Michael Kirkegaard <flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

> Helt ærligt Per. Du plejer at have mere klasse end det her. Det er sgu under
> lavmålet, og Glistrupperne fryder sig.
> Skal Kemal Qureshi nu sige undskyld p.ga. en eller anden hængemås som mener
> noget i New York Times?

Jeg må nu indrømme, at det nærmest var humoristisk ment - men ok, det
kan ikke ses på usenet ;-(.

»Qureshi« er vist lige så almindeligt et slægtsnavn som »Kim« i Korea og
»Larsen« i Danmark ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste