Ellemann-komité med rabiate islamister
Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-06 10:51

Som bekendt har Huset Mandag Morgen i den forgangne uge nedsat en komité
med blandt andre tidligere udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen,
overrabbiner Bent Lexner, generalsekretær i Røde Kors, Jørgen Poulsen,
bestyrelsesformand i Novo Nordisk, Mads Øvlisen, biskop Erik Norman
Svendsen, imam Abdul Wahid Pedersen og talsmand for Muslimer i Dialog,
Zubair Butt Hussain. Og man kunne således tro at de sidste var talsmænd
for moderate muslimer.

Men ses på hvad Karen Jespersen skriver i en kommentar i dagens
Berlingske Tidende, sektion 1 side 6 øverst, så er de så absolut ikke
»moderate«. Jeg citerer:

==
Men hvordan så med Zubair Butt Hussain og Abdul Wahid Pedersen, der
begge er knyttet til organisationen Muslimer i Dialog? Hvor meget kender
Mandag Morgen og de andre medlemmer af komitéen til deres holdninger og
aktiviteter?

Muslimer i Dialog arrangerede for et par år siden fællesbøn i
Nørrebrohallen i København for omkring 1.000 muslimer i anledning af den
muslimske helligdag Eid. Ved den lejlighed var det kun mændene, der
kunne se imam Abdul Wahid Pedersen, da han prædikede. Kvinderne, der var
adskilt fra mændene af et gardin, måtte nøjes med en højtaler.
Muslimer i Dialog med Zubair Butt Hussain i spidsen var også værter for
den britiske journalist Yvonne Ridley, da hun i september sidste år
besøgte København for at tale ved et debatmøde. Yvonne Ridley blev
kendt, da hun for nogle år siden som udsendt reporter i 10 dage var
fange hos en gruppe Taleban-krigere i Afghanistan. Senere konverterede
hun til islam og udviklede fundamentalistiske synspunkter. På mødet i
København talte hun således positivt om Taleban-regimet i Afghanistan.
Hun ville ikke tage afstand fra terrorismen, som hun ene og alene så som
et resultat af Vestens ondskab. På mødet blev Yvonne Ridley spurgt om
sin holdning til de videooptagelser af gidsler, der bliver slagtet, som
islamister har optaget i rekrutteringsøjemed. Hun svarede, at det var
nødvendigt for muslimer at have disse videoer hjemme som alternativ
nyhedsformidling til Vestens propaganda. Et synspunkt der fremkaldte
klapsalver fra de 500 fremmødte, der fortrinsvis var unge muslimer.

På et andet møde om religionsfrihed, der ligger nogle år tilbage,
bekendte Abdul Wahid Pedersen sig til den ortodokse islam. Han sagde, at
det var helt rimeligt, at en mand i Iran var dømt til døden, fordi han
havde omvendt en kvinde til Bahai-religionen. Som muslim må man følge
Shariaen (Koranens lovregler), der ikke accepterer, at man omvender folk
fra islam, forklarede han. En af de andre paneldeltagere eksploderede og
spurgte, om han virkelig ville have den lov indført i Danmark. Hvortil
Abdul Wahid svarede: »Ja, når der bliver et flertal af muslimer, så
bliver den indført.« (Præsteforeningens Blad, 14.8.1998).
==

Eller en mand som Uffe Ellemann-Jensen opfatter det måske ikke som
udslag af rabiat islamisme, at støtte halshugning på gidsler i Irak,
eller henrettelse af kristne missionærer der omvender muslimer til
kristendommen, eller af folk der forlader islam?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 15:34

> [...]
> Svendsen, imam Abdul Wahid Pedersen og talsmand for Muslimer i Dialog,
> Zubair Butt Hussain. Og man kunne således tro at de sidste var talsmænd

At Mufti El-Imam Jensen ikke længere er ved sine fulde fem, kom bag på mig.
Men at Mads Øvlisen, en af Danmarks største profiler i Dansk erhvervsliv,
storaktionær i Novo Nordisk og med bestyrelsesposter i flere danske
selskaber, går med i kliken, har jeg svært ved at acceptere. Der er dog den
mulighed, at han gør sit for at redde Novo Nordisks ære, aktiekursen og
dermed profitten.
Og så har han valgt at se stort på sit renomé blandt Novo-aktionærer inden
for landets grænser.
Novos pipeline er sikret, kursen ikke truet og nye markeder i bl.a. Kina er
ved at blive etableret, medens andre er konsolideret for længst.
Erik Norman Svendsen er nok efterhånden ved at følge sin kristne broder fra
Århus som overtolerant for kristendommens fjende nr. 1.
Jørgen Poulsen... Buahhahahahahahah... rablende vanvittig ...
Abdul Forhud Pedersen... han lever heldigvis ikke for evigt.
Bent Lexner? Jeg ved ikke, om denne gruppe skal danne et billede af den
totale forvirring af situationen i Danmark, men er der da ingen af de danske
medlemmer, som bare tager skarpt afstand fra islams grimme bagside af
medaljen. Vi ser jo desværre kun den polerede side, når den vises frem af de
såkaldte moiderate og 'demokratiske' muslimer.
Man anvender koranen til at gå i krig mod uskyldige civile vesterlændinge.
Og faned galemig om de ikke også bruger koranen til at forsvare sig med, at
det ikke er islam at være voldelig, og at det derimod er fredens religion.

> [...]
> eller henrettelse af kristne missionærer der omvender muslimer til
> kristendommen, eller af folk der forlader islam?

Det er jo tydeligt, at mange muslimer ikke ville have været muslimer den dag
i dag, hvis det ikke havde været med dødsstraf at forlade islam.
Så kan de jo kun bliver flere og flere.
Det er en indbygget sikkerhed mod, at deres plan bliver forpurret af
frafaldne.

J.