Evigheden - den var der overskud til før 1~
Fra : Bo Warming

Dato : 18-02-06 04:43

Evigheden - den var der overskud til før 1914

I stigende grad begejstres folk over oplysningstiden - dengang teknik
gjorde gavn - tiden før verden gik af lave.

Det er ikke kun elektronik der har speeded livet op, det er krig og
ondskabskulminationen af al verdenskrig, muslimimporten, der gør at vi
ikke har tid til at se på evighedens fjerne behov med menneskeheden.
Der skal handles _nu_

" Fæ skal dø, frænder skal dø, men et dør aldrig - mindet om
en stor mands dåd Havamål, fra islansk sagatid

" I regner alles Lykke ud, og så har I glemt de kommende,-de
flestes Lykke. Nietzsche

Lad os arbejde for fædrelandet. Brygger Carl
Jacobsen

Tankens lys er uudslukkeligt. Georg Brandes

The ceaseless labour of your life is to build the house of
death. Montaigne, Michel de (1533-1592)

Vor krop er en social struktur, sammensat af mange sjæle.
Nietzsche

We owe respect to the living; to the dead we owe only truth.
Voltaire

"Jeg skriver for en art mennesker, som endnu ikke findes."Nietzsche

Et folk - og et menneske - er kun så meget værd, som det
formår at sætte aftryk på evigheden. Nietzsche

Lad os sætte evighedens stempel på vort liv. Den tanke
indeholder mere end al religion. Nietzsche

Mennesket trøstes kun over sin vanskelige skæbne i tillid
til, at hans arbejde har evighedsværdi. Ernest Renan

We feel and know that we are eternal. Spinoza

Det skønneste sjælevandring er den, at man oplever at se sig
selv genopstå i en anden. Goethe

No one can be said to be happy until he is dead.
Solon (B.C. 639-559)Athenian Statesman

.. He who has a why to live can bear almost any how.
Friedrich Nietzsche

Vi må ikke stræbe så meget efter at leve længe som efter at
leve vel, og når vi level vel, så er livet langt. Holberg

Det døde geni er mere i live end vi er. Shakespeare

Never did Mozart write for eternity, and it is for precisely
that reason that much of what he wrote is for eternity.
Albert Einstein

Skal jeg endelig være medlidende, vil jeg i al fald ikke
kaldes det; og hvis det er det, så helst på afstand. Nietzsche

Det er netop det bedste, jeg har håbet på - at vække andres
produktivitet og "forøgelsen af uafhængigheden i verdenen".Nietzsche

Et kulturmenneske tænker ikke meget på døden, for han lever
i noget, der ikke kan dø. Gustav Adeling

EVIGHED Jeg lærer jer overmennesket. Mennesket er noget der
skal overvindes.Mennesket er en line, udspændt mellem dyr og
overmennesket. En line over en afgrund. Det store ved mennesket er, at
han er en bro og ikke et mål.Nietzsche

Fra : Bo Warming

Dato : 19-02-06 14:07

> [...]
> ondskabskulminationen af al verdenskrig, muslimimporten, der gør at
> vi ikke har tid til at se på evighedens fjerne behov med

Abu Laban forlanger at der skal tages hensyn til hans 1,4 mia menighed
mht at undgå ord der sårer
Hans moraliseren handler om at stå til regnskab på dommens dag, hvor
vantro skal pines,

Præster vil ikke have Fogh til at holde tro ude af politik.
De mener også at de har patent på evighed og har noget at byde på, der
skal skatteyderbetales. Privatiser dem

Evighed fyldte meget i kristen retorik engang. Idag bør vi som gode
statsmænd se 3 eller 10 generationer frem, ikke blot en valgperiode.

De kristne vejrer morgenluft når imamerne forlanger hetz mod
blasfemikere og øget "respekt" for religion. Det bør stoppes og Fogh
har ret i at vi skal indføre vandtætte skodder mellem politik og tro.

Nogle er til meditation og "den religiøse dimension" og
evighedsbetragtninger. Nogle er til levstærkt,døung, her-og-nu
materialisme. Der skal være plads til alle og politikere må selv
anlægge den flerårige synsvinkel, som de mener tiltaler vælgerne

Vi opsplittes nemt i nogle der ser ti og nogle der ser hundred år
frem. P.t. bør vi samles om at få muslimerne ud, hurtigst muligt.