Hendes søn blev muslimsk fundamentalist
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 17-02-06 20:07

Problemet med for mange muslimer i danske skoler

http://nyhederne.tv2.dk/baggrund/article.php?id=3661542

/Mikael

Fra : Snurrberget

Dato : 18-02-06 00:52

Mikael Mortensen wrote:
> Problemet med for mange muslimer i danske skoler
>
> http://nyhederne.tv2.dk/baggrund/article.php?id=3661542
>

> /Mikael

Hvis du her tænker på folkeskoler tvivler jeg på at du finder særligt
mange muslimer.
Sikkert mange af arabisk herkomst, og mange hvis forældre er muslimer.
Jeg har svært ved at forestille mig 13-14 årige der kender dels koranen
og dels sharia så godt at man kan tale om muslimer.

Jeg _tror_ derimod at der er tale om en gruppe specielt
adfærdsvanskelige unge som udnytter angsten for det religiøse til at
markere sig, ligesom vi i 70'erne så grupper af unge med nazi symboler
og læderjakker.

Dengang flygtede folk over på den anden side af gaden ved synet af tre
bumsede teenagere i læderjakker og jeg husker beretninger i medierne om
gamle mennesker der næsten døde af sult fordi de ikke turde forlade
deres lejlighed af frygt for at blive ofre for alle bøllerne.

Der er muslimske præster som ønsker at stoppe og forhindre integration
af arabere og deres efterkommere af den simple grund at de mister magt
hvis integrationen bliver en realitet.
Når vi nu ser muslimske præster forsøge at sætte en dagsorden hvor
muslimer lægges for had i danmark tror jeg at det skyldes at
integrationen rent faktisk fungerer og at disse præster frygter for at
se moskeer der er lige så tomme som vores kirker.

- cep

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 18-02-06 06:25

"Snurrberget" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har svært ved at forestille mig 13-14 årige der kender dels koranen og
> dels sharia så godt at man kan tale om muslimer.

Om få år bliver disse menneskehadere sikkert bange for invasion fra det ydre
rum.

> Jeg _tror_ derimod at der er tale om en gruppe specielt adfærdsvanskelige
> unge som udnytter angsten for det religiøse til at markere sig, ligesom vi
> i 70'erne så grupper af unge med nazi symboler og læderjakker.

Som det ser ud i Danmark for tiden, er det vildeste oprør du kan begå, at
konvertere til Islam.
Snart vil en praktiserende kristen/muslim af dansk herkomst være et
freakshow.

> [...]
> gamle mennesker der næsten døde af sult fordi de ikke turde forlade deres
> lejlighed af frygt for at blive ofre for alle bøllerne.

Alt dette er en medieskabt frygt, p.ga. tabloidavisernes fokusering på de
negative ting ved rockere, 2 g'ere mv.
De unge arabere har overtaget denne frygt i befolkningen fra HA og Bandidos
m.fl. der jo næsten er blevet nogle hyggelige gamle drenge med klub.
Jeg har arbejdet på en sikret afd. for unge i varetægt og også kørt på
Harley-Davidson engang. Fælles for begge grupper (rockere/indvandrere) er et
udpræget ønske om at være sig selv og ingen skal blande sig.
De har altid følt at der kan var dem selv, som de kunne stole på, derfor
opstår tætte broderskabsfølelser som var på sit højeste blandt rockere i
80'erne, nu er det de unge indvandrere.

> [...]
> rent faktisk fungerer og at disse præster frygter for at se moskeer der er

Lige præcis.
Og udviklingen går denne vej.
Stille og roligt.
Bare DF kunne holde op med "os og dem" retorikken lidt.

Michael

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-06 06:39

Snurrberget <snurrberget@yahoo.com> wrote:

> Der er muslimske præster som ønsker at stoppe og forhindre integration
> af arabere og deres efterkommere af den simple grund at de mister magt
> hvis integrationen bliver en realitet.

Man må nu nok også lige tænke på, at disse »præster« nok gerne ser
masseindvandringen genoptaget, så landet kan få et islamisk
befolkningsflertal. Så vi kan få det lige som i Pakistan, Iran og Saudi
Arabien ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk