Bare en tanke
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 17-02-06 12:47

Vi får at vide at der er hundrede tusinder eller snarere millioner af
fattige i alle de muslimske lande. Det skulle vel også være grunden til
at vi giver så mange penge til palistinenserne.

Samtidig får vi også at vide, at det er kun gadens bærme, der brænder
det danske flag, det har de dannede mennesker skam ikke noget med at
gøre.

Nå, men så er det jeg tænker: Hvor i alverden har alle disse fattige
fået så mange danske flag fra? Altså de der, som ikke har meget andet i
livet end at farte rundt på gaderne, de vidste jo ikke en gang at
Danmark eksistedere - hvorfor har de så pludselig alle de
dannebrogsflag, små såvel som store ? ? ?

Jamen er det ikke mærkeligt ?

Ruth

Fra : Lyrik

Dato : 17-02-06 12:51

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Danmark eksistedere - hvorfor har de så pludselig alle de
> dannebrogsflag, små såvel som store ? ? ?

++++++++++++++++++++++++++++++++
Det fremgår tydeligt af billederne fra filmene at flagene er hjemmelavede
stort set alle sammen. Den røde farve er forkert og korset er ikke rigtig
proportioneret.
Det eneste flag som blev brændt som jeg tror var et ægte dannebrog, var det
de ikke kunne få til at brænde og som de måtte hælde benzin på.
Det kunne tyde på et flag af for eksempel uld af en kvalitet som er kendt
her hjemme fra.

Hilsen
Jens

Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 17-02-06 14:30

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det de ikke kunne få til at brænde og som de måtte hælde benzin på.
> Det kunne tyde på et flag af for eksempel uld af en kvalitet som er kendt

Ja, det er sgu næsten synd, de har måttet give USD 11.- for sådan et kysægte
Dannebrog. Men det s e r jo på en eller anden måde rigtigere ud på tv . .
.. og så kan man med lidt held få beløbet refunderet via den danske bistand
til den fortsatte korruption i Palæstina. (Se Mogens Rukov: Bistand mod
bedre vidende. Weekendavisen, 17.-23. februar 2006, side 11).

Steen Hjortsø

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-02-06 13:01

Lyrik wrote:
> [...]
> de ikke kunne få til at brænde og som de måtte hælde benzin på.
> Det kunne tyde på et flag af for eksempel uld af en kvalitet som er kendt

Lovforslag:
Dannebrog må fremstilles af 2 ting, som ikke må blandes:
Enten skal det være lavet af asbest
ellers
af et materiale som afgiver cyanidgas vd afbrænding.

--

Christian

Fra : Peter Mogensen

Dato : 17-02-06 13:25

Christian B. Andresen wrote:
> Lovforslag:
> Dannebrog må fremstilles af 2 ting, som ikke må blandes:
> Enten skal det være lavet af asbest
> ellers
> af et materiale som afgiver cyanidgas vd afbrænding.

Ikke særlig hensigtmæssigt.
Det normale flagreglement foreskriver at den korrekte måde at skaffe sig
af med et udrangeret dannebrog er at brænde det.
Derfor er DF's forslag omforbud imod afbrænding af Dannebrog også
misforstået.

Peter

Fra : Lyrik

Dato : 17-02-06 14:06

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> af med et udrangeret dannebrog er at brænde det.
> Derfor er DF's forslag omforbud imod afbrænding af Dannebrog også

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Der er forbud imod at brænde amerikanske flag. De er en defamation af
nationen. Det er som at spytte på det nationen står for.
Enten ophæves forbudet mod at brænde amerikanske flag, eller også
sidestilles det at brænde US-flag med at brænde Dannebrog.
Brænder en dansk borger Dannebrog, så er det en forræderisk handling imod
det Danmark som fostrede ham.

DF's forslag er gennemtænkt.

Hilsen
Jens

Fra : Peter Mogensen

Dato : 17-02-06 14:20

Lyrik wrote:
> Brænder en dansk borger Dannebrog, så er det en forræderisk handling imod
> det Danmark som fostrede ham.
>
> DF's forslag er gennemtænkt.

Såe...?
Så er vi jo alle forrædere:

http://www.danmarks-samfundet.dk/aspbite/categories/index.asp?intCatID=46

Peter

Fra : Lyrik

Dato : 17-02-06 15:06

> Såe...?
> Så er vi jo alle forrædere:
>
> http://www.danmarks-samfundet.dk/aspbite/categories/index.asp?intCatID=46
>
> Peter
++++++++++++++++++++++++++
Der er jo tydelig forskel på at brænde flaget i respekt og på at brænde det
for at nedværdige det.
Kun en regelkneppende dansker har svært ved at se forskel.
Ethvert fornuftigt menneske kan se forskel.
Håndskrevne Toraruller bliver også brændt af jøderne når de er slidt op.
Det ville være noget andet at brænde den i protest på åben gade.
Det sidste kan godt være forbudt uden at det første er det.
Man må ikke demonstrere med ansigtet tildækket. Men man må godt tildække sit
ansigt i kulden.

Regler har altid undtagelser.
Den der vil lave betonregler uden undtagelser kaldes en bureuk´rat. Hans
styreform er et bureukrati.
Jeg ønsker ikke mere bureukrati i Danmark.

Hilsen
Jens

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 01:13

Lyrik wrote:
> [...]

Enten skal det være lavet af asbest
ellers
af et materiale som afgiver cyanidgas vd afbrænding.

Endnu bedre er det at tilføre en lille sætning til vor lovgivning.
"Såfremt en muslim har berørt Dannebrog, har flaget ikke længere status som
dansk nationalsymbol.
Det vil derfor ingen betydning have for vor opfattelse af stoffet, om det
bliver brændt, trådt på eller revet itu."

J.

Fra : Joakim von And

Dato : 17-02-06 13:15

> [...]
> fattige i alle de muslimske lande. Det skulle vel også være grunden til
> at vi giver så mange penge til palistinenserne.

Med Hamas som regeringsbærende parti, skal vi naturligvis ikke ikke donere
så meget som en bukket femøre til palæstinenserne, med mindre vi finder det
ejendommeligt attraktivt at yde økonomisk støtte til en flok gale mordere.

> Samtidig får vi også at vide, at det er kun gadens bærme, der brænder
> det danske flag, det har de dannede mennesker skam ikke noget med at
> gøre.

Og det er naturligvis forkert. Gadens bærme, som du kalder de demonstrerende
masser, gør kun, hvad de får besked på. Dessinerne kommer ovenfra.

> [...]
> Danmark eksistedere - hvorfor har de så pludselig alle de
> dannebrogsflag, små såvel som store ? ? ?

En symaskine, rødt og hvidt bomuldsstof og du har dannebrog. Hvad er
problemet?

Fra : Konrad

Dato : 17-02-06 13:21

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
> [...]
det
> ejendommeligt attraktivt at yde økonomisk støtte til en flok gale mordere.

Vi bør dog stadig lade muligheden for, at de forandrer sig til ansvarligt
regeringsparti, stå åben. Hvis man afskriver dem på forhånd for al fremtid,
ville der sørme ikke eksistere mange lande, og ikke være mange uløste
konflikter.

Fra : Joakim von And

Dato : 17-02-06 13:37

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremtid,
> ville der sørme ikke eksistere mange lande, og ikke være mange uløste

Den forandring du efterlyser er ikke eksisterende for en islamistisk
terrororganisation som Hamas.

Fra : Konrad

Dato : 17-02-06 13:53

> Den forandring du efterlyser er ikke eksisterende for en islamistisk
> terrororganisation som Hamas.

De forandrer sig i hvert fald aldrig, hvis ikke der er noget vundet ved at
forandre sig.

Fra : Joakim von And

Dato : 17-02-06 15:12

> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message

> ansvarligt

> De forandrer sig i hvert fald aldrig, hvis ikke der er noget vundet ved at
> forandre sig.

Hmm....altså gulerodsmetoden fremfor stokkemetoden. Hvorfor mener du at
førstnævnte virker bedre?

Fra : Konrad

Dato : 17-02-06 16:05

> Hmm....altså gulerodsmetoden fremfor stokkemetoden. Hvorfor mener du at
> førstnævnte virker bedre?

Jeg aner heller ikke om det virker bedre ift Hamas - men vi ved det under
ingen omstændigheder førend vi har prøvet. Jeg tænker blot på, at det
empirisk set har været løsningsmodellen, når oprørsgrupper, millitser osv
har skulle forsones, smide våbnene og deltage i konstruktiv politik. En
oprørsgruppe eller millits vil være på krigsstien sålænge den ikke får del i
magten, og anerkendes, eller indtil den er totalt udryddet.

Fra : Westai Posten

Dato : 17-02-06 13:16

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i melding

> [...]
> Danmark eksistedere - hvorfor har de så pludselig alle de
> dannebrogsflag, små såvel som store ? ? ?

Sikkert Abu Laban der sælger dannebrog, og får mekka cola i stedet som han
så sælger sort i danmark efter fredagsbønnen? Sandheden + moms?????

W.P
avis: www.westai.com

Fra : Hovsada

Dato : 17-02-06 13:46

Der er faktisk mindst een driftig forretningsmand, der forudså behovet
for danske og norske flag i palæstina:
http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/L06153755.htm

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 17-02-06 14:15

"Hovsada" skrev i en meddelelse

Der er faktisk mindst een driftig forretningsmand, der forudså behovet
for danske og norske flag i palæstina:
http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/L06153755.htm

Ups - hovsasa, jeg ved ikke helt hvad jeg forestillede mig, der kunne
komme ud af at starte denne tråd, bare ikke lige dette. Var det ikke
lige indenfor et døgn eller to, at at vi så de første afbrændinger i
Gaza. Nå ja, de har jo mange meget velfungerende netværker såeh ....

Jamen det var da interessant at se.

Ruth

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-02-06 13:56

Peter Mogensen wrote:

> Ikke særlig hensigtmæssigt.
> Det normale flagreglement foreskriver at den korrekte måde at skaffe sig
> af med et udrangeret dannebrog er at brænde det.

Det er rigtigt.....tjaaa så ved jeg ikke lige.

> Derfor er DF's forslag omforbud imod afbrænding af Dannebrog også
> misforstået.

Undrer ikke, når man ser på DF's populistiske måde at vælge sager
ud på

--

Christian (som trækker forslaget igen)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-02-06 14:19

Lyrik wrote:
> [...]
> sidestilles det at brænde US-flag med at brænde Dannebrog.
> Brænder en dansk borger Dannebrog, så er det en forræderisk handling imod

citat fra http://www.navalhistory.dk/Danish/Flaget/FAQ.htm
Lad være med at bruge det gamle flag som pudseklude og lign. Det
bedste vil være at brænde flaget i en brændeovn el. lign.
Har du ingen brændeovn, så aflever evt. det gamle flag på kommu-nens
genbrugsstation.
citat slut.

--

Christian