Farshad Kholgi
Fra : Henri Gath

Dato : 16-02-06 18:51

Farshad Kholghi i infight med en DR journalist:

"Jeg blev ringet op af TV Avisen. DR-journalisten ønskede at lave et indslag
om misinformationerne. Jeg tænkte straks på de danske mullahers
fatale »pilgrimsrejse« til Mellemøsten med løgnagtige oplysninger om
Danmark. DR-journalisten spurgte mig om, hvad der får folk til blindt at tro
på de misinformationer, de bliver fodret med. »Svaret er meget enkelt,«
sagde jeg, »islams påstand om at være ufejlbarlig er med til at dræbe enhver
form for selvkritik og enhver mulighed for dialog. Magthavernes interesse i
at holde befolkningerne uvidende i den islamiske verden er just ikke med til
at fremme en oplysningstid. Jo mere uvidende et menneske er, jo lettere er
det at påstå, at Jorden er flad, eller at en tilfældig person er en heks og
skal brændes.« Jeg afventede det næste spørgsmål.
»Her i Vesten får vi jo heller ikke altid sandheden at vide,« bemærkede
DR-jounalisten. Jeg forklarede DR-journalisten, at her i Vesten har man i
det mindste friheden til at skifte kanal, hvis man er utilfreds med den
oplysning, man får. Eller man kan gå på nettet, læse bøger, ja, endda rejse
for at se facts på nært hold. Det vigtige er, at man har lov til at tænke
selv og danne sin egen konklusion.
ambassade var brændt helt ned til grunden; men da man så billederne dagen
efter, var der bare kommet lidt sod på væggene. Er det ikke også at
misinformere?«.
»Jeg tror, jeg ved, hvad du har gang i. Du er begyndt på den
typiske »ih-vi-er-lige-så-slemme-som-dem-sang«. Du er ramt af den typiske
vestlige dårlige samvittighed - et absurd Stockholm-syndrom,« sagde jeg og
gik i gang med at holde et foredrag om vigtigheden af at holde fokus på det
rigtige sted, nemlig de fanatikere, der sætter ild til ambassaderne og truer
vore medborgere på livet - og ikke en fejl om, hvorvidt skaderne var på
3.000 kr. eller 10.000 kr. Det faktum, at fundamentalisterne i de islamiske
lande - støttet af deres regeringer - kræver, at vi skal pålægge os censur,
er kernen i sagen. Grunden til, at vi vandt over Hitler, var netop vores
fokus på at bekæmpe Hitler og ikke angribe Churchills alkoholproblemer. Det
samme gjaldt for Sydafrikas apartheid.
»Jeg er træt af mediernes typiske trang til at ligestille vore handlinger
med fanatikernes. Nu er det ikke tid til en totalt misforstået, latterlig og
i den grad mudret kulturrelativisme - men tid til at holde sammen og stå
fast ved vore værdier, som fundamentalisterne hader af hele hjertet,« sagde
jeg uden at tænke på, at jeg måske havde overskredet DR-journalistens grænse
for tolerance. Der var et sekunds tavshed i den anden ende af røret, men så
grinede hun nervøst, og meget kort og kontant meddelte hun: »Jamen så kan
jeg ikke bruge dig i indslaget.«"

Berlingske Tidende, Farshad Kholghi "Lille land, hvad nu" 16/2

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-02-06 19:01

Henri Gath wrote:
> [...]

> så kan jeg ikke bruge dig i indslaget.«"
> Berlingske Tidende, Farshad Kholghi "Lille land, hvad nu" 16/2

Rammende eksempel på DRs sætten dagsorden og manipulation.

Fra : Jim

Dato : 16-02-06 19:36

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Rammende eksempel på DRs sætten dagsorden og manipulation.

Og en meget fin bekræftelse på manges formodning om rødligt styre i DR.

J.

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 16-02-06 20:11

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
[klip]

> Og en meget fin bekræftelse på manges formodning om rødligt styre i DR.

Nææææh; men i hverfald en forudbestemt dagsorden.

ivan, århus

Fra : Jim

Dato : 16-02-06 22:14

"Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@DAMNSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [klip]

> Nææææh; men i hverfald en forudbestemt dagsorden.

Ja forudbestemt til at overvægte udsagn, der passer med deres
verdensopfattelse..

Fra : Egon Stich

Dato : 17-02-06 14:45

> "Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@DAMNSPAMstofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Ja forudbestemt til at overvægte udsagn, der passer med deres
> verdensopfattelse..

Som jeg har sagt i mange år.
Vi har en landsskadelig og folkefjendsk akademisk overklasse.
Som nu er ved at blive exponeret.

ES

Fra : Egon Stich

Dato : 17-02-06 14:44

> [...]
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Og en meget fin bekræftelse på manges formodning om rødligt styre i DR.

Det har du misforstået.
Den slags er typisk for dele af den akademiske overklasse, der ønsker at
bestemme.
Som set ved enhver magtovertagelse, går man altid først og fremmest efter
medierne.
Så behøver man næsten ikke mere.
Og de har jo besat den "offentlige mening".
Men er nu ved at møde folkelig modstand.
Ikke et sekund for tidligt.

MVH
Egon

Fra : Mark Jensen

Dato : 16-02-06 19:42

On Thu, 16 Feb 2006 18:51:29 +0100, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

> [...]
>jeg ikke bruge dig i indslaget.«"
>
>Berlingske Tidende, Farshad Kholghi "Lille land, hvad nu" 16/2

Han er så sej, den mand. Jeg læser ham altid med stor begejstring.

Fra : NoTrabajo

Dato : 19-02-06 12:05

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i

> [...]
> så grinede hun nervøst, og meget kort og kontant meddelte hun: »Jamen
> så kan jeg ikke bruge dig i indslaget.«"

Det, manden siger, er jo korrekt. Hvorfor skal sandheden altid
undertrykkes, når det drejer sig om sandheden om muhamedanerne og
halalhippierne?

Sandheden skal gå frem for alt - også når det drejer sig om muhamedanismen.
Det er en glidebane at begynde at lefle for muhamedanerne, ved ikke at
ville fortælle (den ubehagelige) sandhed om dem.
--
NoTrabajo