100% table i Netscape
Fra : Rasmus Weber

Dato : 05-01-01 16:25

Hvorfor fylder en 100% table i netscape ikke 100%?
Følgende kode giver en 100% bred table i IE, men med Netscape er det ikke
helt 100%.
Hvad mangler jeg?

--
-Rasmus Weber
weber@we-st.dk

Fra : Troels Christiansen

Dato : 05-01-01 16:39

> Hvorfor fylder en 100% table i netscape ikke 100%?

Skriv en URL, for der kan være flere grunde.
Den første jeg kommer i tanke om er om den frame det er i har marginwidth.
Det kan også skyldes at du ikke har scrolling="no" i dit frameset. Ellers
vil der være en usynlig scroller i højre side, hvilket også gælder hvis der
ikke er frames på siden.

--
Mvh.
Troels Christiansen

Fra : Rasmus Weber

Dato : 05-01-01 16:41

Den ligger her:
http://www.we-st.dk/~weber/tabeltest.htm

--
-Rasmus '[DEL]Phuego' Weber
weber@we-st.dk

Fra : Troels Christiansen

Dato : 05-01-01 16:55

Ok... Det skyldes at der ikke er nogen frames hvorved Netscape sætter
scrolling="auto" og laver en usynlig scroller. Det samme problem er i
Internet Explorer, bortset fra at Internet Explorer viser scrolleren.
Den eneste løsning er at putte det ind i en frame, med scrolling="no". Det
giver dog det problem at man aldrig vil kunne scrolle på siden :-\
Sådan er Netscape, andet er der vist ikke at sige.

Fra : Rasmus Weber

Dato : 05-01-01 17:28

<snip>
| Den eneste løsning er at putte det ind i en frame, med scrolling="no". Det
| giver dog det problem at man aldrig vil kunne scrolle på siden :-\
</snip>

Kan man ikke tvinge Netscape til at vise scrolleren?
Kan det lade sig gøre uden frames?

--
-Rasmus Weber
weber@we-st.dk

Fra : Troels Christiansen

Dato : 05-01-01 18:11

> Kan man ikke tvinge Netscape til at vise scrolleren?
> Kan det lade sig gøre uden frames?

Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke ved om det kan gøres, men jeg kan ikke
forestille mig at man kan.

Fra : Rasmus Weber

Dato : 06-01-01 13:35

<snip>
| Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke ved om det kan gøres, men jeg kan
ikke
| forestille mig at man kan.
</snip>

Så må jeg bare sørge for at siderne bliver så lange at der kommer en
scroller.

--
-Rasmus Weber
weber@we-st.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-01-01 18:45

"Rasmus Weber" <weberNOSPAM@we-st.dk> wrote
> Hvorfor fylder en 100% table i netscape ikke 100%?
> Følgende kode giver en 100% bred table i IE, men med Netscape er det ikke
> helt 100%.
> Hvad mangler jeg?

En scroolbar?

I min NN6 ser det findt ud det skyldes at scroolbaren er der i den, men i
NN4.x vises scrollbaren ikke når der ikke er brug for den... Logisk nok
egentlig.

Så hvidt jeg ved er der ikke nogen løsning der kan få scrollbaren frem i
NN4.x uden at siden er fyldt ud.
--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : N/A

Dato : 13-01-01 14:18

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-01-01 14:18

Ja, bortset fra højre og bund margin som ikke støttes i NN4.x

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 15-01-01 12:14

Jens Peter Karlsen wrote:
> Ja, bortset fra højre og bund margin som ikke støttes i NN4.x

Ja - så derfor sætter man dem alle på - og så virker det efter hensigten
- i NN4.+

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm

" H C Andersen-Centrets sider: <http://www.andersen.sdu.dk/indhold.html>

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-01-01 21:03

Ja, hvis hensigten var at der kun skulle sættes top og venstre margin.
I så fald bør man fjerne bund og højre margin. Ellers virker det jo
ikke efter "hensigten".