Gårdsammenlægninger - for arkitekternes sk~
Fra : Bo Warming

Dato : 16-02-06 07:32

Gårdsammenlægninger - for arkitekternes skyld.

Alle er kede af at kommunen presser "grønne gårde" projekt ned over
hovedet på dem, med store udgifter til følge. Jeg fik at vide af en
ejendomsmægler, at jeg kunne øge mit hus's værdi ved at være med, men
kunne ikke være med, fordi jeg ville tages med på råd om
aflåsningsforhold, og kommunen er enevældig.

Jeg har altid været tilhænger af, at plankeværker og lidet brugte
værkstedshuse bør ikke adskille baggårde, så hver er som en brønd, og
jeg har forpligtende tilbudt kommunen, at Husumgade-staklerne, der
aldrig ser solen, kan bruge min solrige tagterasse og have ved en
fornuftig sammenlægning. Men det vil man ikke forhandle om.

I disse emailtider kunne kommunen let have indført brugerdemokratisk
debat om projektets udformning. Men det vil forstyrre arkitekternes
cirkler. Jeg foreslog også , at man ikke drev en kile ind i samarbejde
mellem de involverede, men lod høring kunne ske uden fremmøde til de
diktatorisk styrede møder. Det forslag afvistes også og uden nogen
argumentation.

Som straf for at jeg var kritisk, har kommunen opdigtet indbliksfare
ved begge af to projekter, jeg havde ansøgt om, menlig en ydre trappe
og en forbedring af husets tagterasse, og begge projekterne er afvist
uden anden grund. Man lovede høring om, hvorvidt der var naboer, der
kunne have noget imod mine projekter, men det løfte brød kommunen.

Gymnasielærer, cand.scient. Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 N,
35861000