Fogh i DR1 Profilen
Fra : PJ

Dato : 15-02-06 22:39

Han gjorde det da meget godt!
Bl.a. sagde han at religion er en privatsag og ikke skal fylde i det
offentlige rum!

Sådan!

PJ.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 23:21

PJ wrote:
> Han gjorde det da meget godt!
> Bl.a. sagde han at religion er en privatsag og ikke skal fylde i det
> offentlige rum!
>
> Sådan!

Han sagde også at man skulle respektere religionerne.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-02-06 23:25

Allan Riise wrote:

> Han sagde også at man skulle respektere religionerne.

Ja, han er ikke helt velforvaret. Men okay, det han mente var, at man skal
respektere de religioner, der kan true ham ned på knæ. Du får ham nok ikke
til at sige, at man skal respektere Scientology og Moonierne.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 16-02-06 01:00

On Wed, 15 Feb 2006 23:21:10 +0100, Allan Riise wrote:

> Han sagde også at man skulle respektere religionerne.

Vi respekterer religionerne,
Respekterer "den religion" os ?

/|\
/\
Bruno

Fra : @

Dato : 16-02-06 20:44

On Thu, 16 Feb 2006 00:59:38 +0100, Bruno Christensen <news@lphund.dk>
wrote:

>Vi respekterer religionerne,
>Respekterer "den religion" os ?

det er lidt mærkeligt med ordet respekt

i rigtig mange år har jeg faktisk troet at respekt var noget man
skulle gøre sig fortjent til

folk som slynger om sig med trusler på andre måder ter sig tossede og
lyver i en eller anden voldsideologis navn kan aldrig nogensinde
forvente respekt fra ordentlige folk

hvis Muhammeds tilhængere ønsker respekt kan de jo passende selv
begynde at vise respekt for andre

hvorfor skal man respektere religion

religion er trods alt kun fantasi, skovtrolde alfer havfruer guder og
djævle er kun fantasibilleder, og hvis folk ikke evner at adskille
fantasi fra virkelighed har de alvorlige problemer, som jeg venligt
men bestemt beder om ikke bliver tørret af på mig

respektere religion -

eneste grund jeg kan se til at folk/statsministre sige dette er
frygten for vold

at mennesket for mange år siden skabte gud i sit eget billede har kun
ført problemer med sig lige siden

vi er skøre vi mennesker

Fra : Tony

Dato : 16-02-06 02:12

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Han sagde også at man skulle respektere religionerne.

Ja, manden har sgu humor.

Tony

Fra : Bo Warming

Dato : 16-02-06 07:46

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> Han sagde også at man skulle respektere religionerne.

Marx sagde om religionerne at DE ER OPIUM FOR FOLKET

Det er så hadsk som at sige at indvandringsudviklingen er som en
kræftsvulsts.

Hvorfor er der ingen demo imod Marx og hans ideologi eller de
illustrerede bøger om hans generelle religionskritik, der omfatter
alle tre enguderier i helt samme grad.?

Fra : @

Dato : 16-02-06 20:58

On Thu, 16 Feb 2006 07:45:55 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
>
>Marx sagde om religionerne at DE ER OPIUM FOR FOLKET
>
>Det er så hadsk som at sige at indvandringsudviklingen er som en
>kræftsvulsts.

det er også forkert, visse former for kræft kan nemlig kureres

Fra : B. Nice

Dato : 16-02-06 08:32

On Wed, 15 Feb 2006 23:21:10 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Han sagde også at man skulle respektere religionerne.

.... men lagde stor vægt på at religion er en privat sag som ikke bør
have for stor vægt i det offentlige rum.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-06 08:47

B. Nice wrote:

> ... men lagde stor vægt på at religion er en privat sag som ikke bør
> have for stor vægt i det offentlige rum.

Og at langt det store flertal Muslimer i Danmark, selvf. ikke skulle lægges
sammen med en lille fundamentalsk gruppe, da de jo kun vil det samme som os
andre.

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-02-06 08:52

Allan Riise wrote:

> Og at langt det store flertal Muslimer i Danmark, selvf. ikke skulle
> lægges sammen med en lille fundamentalsk gruppe, da de jo kun vil det
> samme som os andre.

Så det er altså til benefice for en lille fundamentalistisk gruppe, at der
er ændret i institutioners menuer, forholdene i svømmehaller, bederum,
osv.? Det tror du ikke selv på?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-06 09:20

HrSvendsen wrote:

> Så det er altså til benefice for en lille fundamentalistisk gruppe,
> at der er ændret i institutioners menuer, forholdene i svømmehaller,
> bederum, osv.? Det tror du ikke selv på?

Jeg tror på at man har hørt på dem der har råbt højest, det er ikke
nødvendigvis lig med de fleste.

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-02-06 09:56

Allan Riise wrote:

> Jeg tror på at man har hørt på dem der har råbt højest, det er ikke
> nødvendigvis lig med de fleste.

Det vil sige, at du selv tror på, at alle disse reguleringer til fordel for
muhammedanske krav skyldes hensyntagen til en lille højtråbende gruppe af
fundamentalister?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-06 12:21

HrSvendsen wrote:

> Det vil sige, at du selv tror på, at alle disse reguleringer til
> fordel for muhammedanske krav skyldes hensyntagen til en lille
> højtråbende gruppe af fundamentalister?

Ja.

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-02-06 13:00

Allan Riise wrote:

> Ja.

Underligt at det er så få af af de åbenbart overvældende mange
ikke-fundamentalistiske muhammedanere, der protesterer mod denne uønskede
hensyntagen til gruppen af højtråbende fundamentalister. Har du nogensinde
set nogen af dem demonstrere : "Not in our name"?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-06 13:26

HrSvendsen wrote:

> [...]
> uønskede hensyntagen til gruppen af højtråbende fundamentalister. Har
> du nogensinde set nogen af dem demonstrere : "Not in our name"?

Hvorfor skulle de det?

Men bare rolig, efterhånden som det lykkes for typer som dig, at skabe skel
og dårlig stemning mellem etniske Danskere og Muslimer, så vil du se det
ske, i større og større udstrækning.

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-02-06 13:33

Allan Riise wrote:

> Hvorfor skulle de det?

Hvis de nu slet ikke ønsker det, de der fundaer går og skaffer dem ved hjælp
af kujonistiske PC - medløbere?

> Men bare rolig, efterhånden som det lykkes for typer som dig, at
> skabe skel og dårlig stemning mellem etniske Danskere og Muslimer, så
> vil du se det ske, i større og større udstrækning.

Sikken en ære du tillægger mig. På den anden - nu da du erkender skellet -
om ikke andet - vil komme, tror du så ikke, det er bedst for alle parter, at
vi stille og roligt går hver til sit? Eller vil du helst vente til der
kommer borgerkrig og millioner mister livet?

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-06 13:59

> [...]
skel
> og dårlig stemning mellem etniske Danskere og Muslimer, så vil du se det

Du vender tingene på hovedet, som vanligt.

Det er rigtigt, at dagen, der er blevet os påduttet af muhammedanske
mørkemænd, kommer til at trække lange spor i forhold til arbejdet med at få
opsuget indvandrene.

Men:
Dette er ikke den danske befolkning, der har skylden.
Det er derimod de diktatoriske lande, der i den grad har love og regler for
at undertrykke ytringer, der skaber problemet.
Helt galt går det, når disse regler søges overført til vestlige lande.

For at gøre situationen helt vanvittig, har vi så, til overmål,
kollaboratører, der i alt for lang tid er blevet tilladt at overexponere
sine samfundsskadelige synspunkter.
Noget som modstanderne af demokratiske forhold ikke har været sene til at
udnytte.

Hvad "den elitære overklasse" har præsteret er:
At fabrikere en byld, der helt naturligt på et tidspunkt sprænger.
Blandt andet ved, som i jo forøvrigt stadig gør, at forlange undertrykkelse
af ytringsfriheden.
Ligesom I i mange år har undertrykt debatten her til lande i den politiske
korrektheds navn, alene for at gennemtvinge et projekt, der med de metoder i
er talsmænd for, ikke kan lykkes.

Hvad er det så, du og dine fæller, har opnået?

Ved at træde tilbage for en glubsk køter, har denne reageret som køtere til
alle tider har gjort, nemlig ved at angribe.
I stedet for at forsøge at modstå angrebet, forsøger i nu at berolige dyret
med godbidder.
Hvorved i maximerer skaden.

Som udover alt andet, kommer til at bestå i yderligere problemer med
integrationen, idet i har animeret du marginaliserede i deres opfattelse af
at være kasserede.
Hvilket helt sikkert vil komme til at mærkes i årene, der kommer.

Har i lært noget?
Sikkert ikke.
Man vil sikkert, når det værste støv har lagt sig, se velmenerne komme frem
af hullerne i panelet, og fortsætte det uduelige integrationsprogram, der
hidtil har kørt.
Som sikkert er åh så velment, men helt enkelt udueligt, og i virkeligheden
brutalt, idet det eneste der er opnået jo er en fastholdelse i elendigheden.
Foruden altså en del stillinger til uduelige akademikere, der ellers ville
gå arbejdsløse.

Men det kommer vi nok til at høre nærmere om, når debatten atter kommer til
at dreje sig om integration.

ES

Fra : T.Liljeberg

Dato : 19-02-06 00:26

On Thu, 16 Feb 2006 12:21:12 +0100, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

>Ja.

Så burde det ikke være noget problem at sige NEJ til den slags krav
fremover.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-02-06 09:11

T.Liljeberg wrote:

> Så burde det ikke være noget problem at sige NEJ til den slags krav
> fremover.

Nej.

Fra : Wilstrup

Dato : 16-02-06 12:42

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ... men lagde stor vægt på at religion er en privat sag som ikke bør
> have for stor vægt i det offentlige rum.

hvorfor går han så ikke ind for at adskille stat og kirke?
--
Wilstrup

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-02-06 13:00

Wilstrup wrote:
> "B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hvorfor går han så ikke ind for at adskille stat og kirke?

Fordi han er en hykler.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-06 13:18

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> "B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hvorfor går han så ikke ind for at adskille stat og kirke?
> --
> Wilstrup

Fordi han ikke er total idiot.

ES

Fra : @

Dato : 16-02-06 20:10

>Han sagde også at man skulle respektere religionerne.

bare fordi en spasminister siger noget behøver det ikke være en evig
sandhed

i vesteuropa har der i mange år været gjort grin med snart sagt enhver
religion og deres såkaldt hellige ikoner den katolske kirke har AFAIK
et par gange forsøgt sig ved domstolene i forskellige lande med klager
over blasfemi men uden videre held,
så at en ikke-muhammedaner afbilleder Muhammed kan da ikke tolkes som
manglende respekt,

eller mener du helt alvorligt at ikke-muhammedanere skulle være
underlagt islamisk "lov"?

det ville svare til at man heller ikke kunne arbejde på diverse
religioners hellig/hviledage da det kunne betragtes som disrespekt for
religion

man skal aldrig give efter for krav fra muhammedanere i almindelighed
og fra arabiske muhammedanere i særdeleshed, da sådan eftergivenhed
betragtes som svaghed, der senere _VIL_ blive udnyttet med yderligere
krav til følge

bare vent og se