Nyrup forstår det stadig ikke
Fra : HrSvendsen

Dato : 15-02-06 19:12

Til benefice for Allan, der er meget fortørnet over, at jeg ikke taler om,
hvad Nyrup sagde, ligger jeg lige teksten fra dr.dk:

"Nyrup kritiserer Fogh i Muhammed-sagen
15. feb. 2006 18.25 Indland
Regeringens håndtering af Muhammed-sagen får nu hårde ord med på vejen af
tidligere statsminister Poul Nyrup Rasmussen.

Det skete da Europaparlamentet, som Nyrup er medlem af, debatterede
Muhammed-tegningerne.

- Jeg forstår ikke, at Anders Fogh ikke tog et møde med ambassadørerne fra
de arabiske lande, sagde Poul Nyrup Rasmussen.

Debatten skal munde ud i en fælles resolution, og det tegner til at blive et
forsvar for ytringsfriheden, men Europaparlamentet mener også, det skal ske
under respekt for andre religioner."
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/02/15/182401.htm?rss=true

Altså - Nyrup har stadig ikke forstået, regeringens forklaring om, at man
ikke ville holde et møde om at sanktionere overfor JP. Tal lige om
tungnemhed. Typisk socialdhimmikratisk.

MikkelMusParlamentet vil så udsende en af sine sædvanlige ligegyldige
resolutioner med tilhørende moralsk formaning. Respekt for ytringsfriheden -
bare ikke så meget, at det gør noget.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 19:20

HrSvendsen wrote:
> [...]
> resolutioner med tilhørende moralsk formaning. Respekt for
> ytringsfriheden - bare ikke så meget, at det gør noget.

Og du kan slet ikke se regeringens dobbeltmoral?

8 Ambassadører var indkaldt til at møde angående G8 mødet, og her blev de
bedt om at gå uden for dagsordenen, af den samme regering der ikke vill møde
11 Ambassadører af samme grund, nemlig at det der stod i brevet, ville de
ikke debattere?
Og så glemmer du jo også, at det kun var et af mange punkter de 11
Ambassadører ønskede at drøfte (nemlig det at regeringen skulle undskylde,
eller sanktionere imod J.P.), men du cherrypicker hvad der passer dig bedst.

Og helt ærligt, hvis ikke det er via diplomati man skal ordne uenigheder,
hvodan skal man så?

Hvilket var det eneste som Nyrup havde imod sagen, for hvad sagde han
angående ytringsfriheden?

Og så spørger jeg dig igen, hvilken magt har Nyrup nu, med de 400.000 Danske
stemmer i ryggen, også overfor Danmark?

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-02-06 19:40

Allan Riise wrote:

> [...]

> blev de bedt om at gå uden for dagsordenen, af den samme regering der
> ikke vill møde 11 Ambassadører af samme grund, nemlig at det der stod

Nu var mødet der jo alligevel i anden anledning, så hvorfor ikke give dem
ordet, hvis der var noget, de ville klage over?

> [...]
> Ambassadører ønskede at drøfte (nemlig det at regeringen skulle
> undskylde, eller sanktionere imod J.P.), men du cherrypicker hvad der

Jeg skriver da netop sanktionere. Undskylde ville regeringen heller ikke, så
den potte var også ude før den overhovet blev fyldt.

> Og helt ærligt, hvis ikke det er via diplomati man skal ordne
> uenigheder, hvodan skal man så?

Der er masser af andre muligheder. Man kan f.eks. meddele pr. brev, at der
ikke er noget at tale om, hvis det ønskede ikke er noget, der alligevel kan
rokkes en millimeter ved. Men du tænker måske på noget med, at man burde
have vist de ambassadørerne lidt mere opmærksomhed for ligesom, at de ikke
skulle føle sig så uvelkomne med deres latterlige krav om sanktioner og
undskyldninger?

> Hvilket var det eneste som Nyrup havde imod sagen,

Haha.

> for hvad sagde han
> angående ytringsfriheden?

Aner det ikke. Noget i stil med at den i respekt for den syge koran og dens
tilbederes muhammedanske følelser bør rette ind og underlægge sig
selvcensur?

> Og så spørger jeg dig igen, hvilken magt har Nyrup nu, med de 400.000
> Danske stemmer i ryggen, også overfor Danmark?

Jeg har fortalt dig, hvilken magt Nyrup har. Skal jeg gentage det?

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 20:11

HrSvendsen wrote:

> Nu var mødet der jo alligevel i anden anledning, så hvorfor ikke give
> dem ordet, hvis der var noget, de ville klage over?

Fordi sådan virker diplomatiet ikke.

> Jeg skriver da netop sanktionere. Undskylde ville regeringen heller
> ikke, så den potte var også ude før den overhovet blev fyldt.

Næ, for hvad med alle de andre punkter de ville have en debat om?

> [...]
> for ligesom, at de ikke skulle føle sig så uvelkomne med deres
> latterlige krav om sanktioner og undskyldninger?

Der var andre emner de ønskede debatteret, det forholder du dig slet ikke
til.

> Haha.

Du burde have set TV-Avisen, hvor han direkte stod og sagde at han ikke
ville tage en debat om fejl ang. regeringen.

> Aner det ikke. Noget i stil med at den i respekt for den syge koran
> og dens tilbederes muhammedanske følelser bør rette ind og underlægge
> sig selvcensur?

Ved du hvad, siden du slet ikke ved hvad han sagde, så er denne debat jo
futil.

> Jeg har fortalt dig, hvilken magt Nyrup har. Skal jeg gentage det?

Ja, for jeg skriver om realpolitik, så det er hvad du bør svare på.

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-02-06 20:54

Allan Riise wrote:

> Ved du hvad, siden du slet ikke ved hvad han sagde, så er denne debat
> jo futil.

Det går slet ikke op for dig, at det er noget andet Nyrup-snak, jeg har
citeret? At jeg ikke aner hvilken anden snak din store guru er kommet med er
sikkert blasfemi og meget krænkende i dine øjne; men prøv at se om du kan
leve med det?

> Ja, for jeg skriver om realpolitik, så det er hvad du bør svare på.

Du skriver om Nyrups indflydelse i Danmark, ikk'? Samme svar som hidtil.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 20:56

HrSvendsen wrote:

> [...]
> har citeret? At jeg ikke aner hvilken anden snak din store guru er
> kommet med er sikkert blasfemi og meget krænkende i dine øjne; men

Han er ikke min guru, faktsik bryder jeg mig meget lidt om ham som person.

> Du skriver om Nyrups indflydelse i Danmark, ikk'? Samme svar som
> hidtil.

Ja, det anede mig at du ikke kan se hvilken magt socialdemokraterne har i
EU.

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-02-06 21:34

Allan Riise wrote:

> Han er ikke min guru, faktsik bryder jeg mig meget lidt om ham som
> person.

Hehe - Der snakkes om Nyrups mange stemmer; men ingen herinde udover den
gale pose "Morfor fra Viborg" har nogensinde ønsket at stå frem som
Nyrup-fan.

> Ja, det anede mig at du ikke kan se hvilken magt socialdemokraterne
> har i EU.

Nyrup ... Allan ... Nyrup. Og hans magt har jeg fortalt dig om.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 21:37

HrSvendsen wrote:

> [...]
> som Nyrup-fan.

> Nyrup ... Allan ... Nyrup. Og hans magt har jeg fortalt dig om.

Hmm, hvem er det lige der er formand for socialdemokraterne i EU?

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-02-06 23:10

Allan Riise wrote:

> Hmm, hvem er det lige der er formand for socialdemokraterne i EU?

Hvis du ikke ved det ... osv.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 23:25

HrSvendsen wrote:

> Hvis du ikke ved det ... osv.

Igen et ikke svar, men så må du jo også indrømme at han har magt,
realpolitisk magt!
Hvorfor tror du ellers at han blev valgt som talsmand for "den røde" side i
Parlamentet?

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-02-06 23:43

Allan Riise wrote:

> Igen et ikke svar,

Hvordan synes dine omgivelser din korttidshukommelse har det?

> men så må du jo også indrømme at han har magt,
> realpolitisk magt!

Hahahahaha. Ja, som jeg allerede har beskrevet.

> Hvorfor tror du ellers at han blev valgt som talsmand for "den røde"
> side i Parlamentet?

Fordi de ikke har noget bedre at byde på.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 15-02-06 22:29

On Wed, 15 Feb 2006 21:34:13 +0100, HrSvendsen wrote:

> Hehe - Der snakkes om Nyrups mange stemmer; men ingen herinde udover den
> gale pose "Morfor fra Viborg" har nogensinde ønsket at stå frem som
> Nyrup-fan.

Joh, jeg har da stemt på Nyrup, men da jeg konsekvent ikke stemmer til
EU-valg, så er jeg ikke blandt de 400.000 der stemte på ham.

/|\
/\
Bruno

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-02-06 23:09

Bruno Christensen wrote:

> Joh, jeg har da stemt på Nyrup, men da jeg konsekvent ikke stemmer til
> EU-valg, så er jeg ikke blandt de 400.000 der stemte på ham.

Vi har ikke mangel på ex-Nyrup-fans.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 16-02-06 01:14

On Wed, 15 Feb 2006 23:08:55 +0100, HrSvendsen wrote:

> Vi har ikke mangel på ex-Nyrup-fans.

I så fald bedes du og alle andre undskylde mig, he
/|\
/\
Bruno