Nyrup er bare dygtig.
Fra : N.J.H.

Dato : 15-02-06 15:58

Hvorfor blander han sig nu?

Fra : Konrad

Dato : 15-02-06 16:23

"N.J.H." <NJH@oncable.dk> wrote in message
> Hvorfor blander han sig nu?

Han føler vel foranledning til at benytte sig af sin ukrænkelige,
universielle ret til at ytre sig om hvad som helst?

Fra : Jim

Dato : 15-02-06 16:23

"N.J.H." <NJH@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor blander han sig nu?

Ja, han er god til at blande sig i ting, han ikke har forstand på.

Fra : @

Dato : 15-02-06 19:52

On Wed, 15 Feb 2006 16:22:42 +0100, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>"N.J.H." <NJH@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
>Ja, han er god til at blande sig i ting, han ikke har forstand på.

hvad skulle han ellers blande sig i ?

var det forresten ikke Nyrup der efter i mange år at have være på
flere venskabsbesøg hos regimets topfolk både i Sovjet og Østtyskland
begyndte at om tale andre repræsenterede i det danske folketing som
ikke værende stuerene?

Fra : Egon Stich

Dato : 15-02-06 21:08

Det Nyrup her foretog sig, har helt enkelt karakter af lokalpolitik.
Han hyler med i koret, der i stedet for at stå sammen, begynder at
"analysere" hvor "det gik galt".
I håb om, at kunne trække sagerne hen, hvor alle de tavse
skademiker"experter" atter kan skrige op.

Heldigvis mente de øvrige i forsamlingen noget ganske andet.
Og forsvarede ytringsfriheden.

Men skaden er sket, idet det jo vil blive anvendt af muhammedanerne til
yderligere pres.
Den slags tangerer det imamerne har gjort.

ES

Fra : Jim

Dato : 15-02-06 21:34

> [...]
> flere venskabsbesøg hos regimets topfolk både i Sovjet og Østtyskland
> begyndte at om tale andre repræsenterede i det danske folketing som

Det lyder megt rigtigt.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 15-02-06 23:52

On Wed, 15 Feb 2006 21:34:06 +0100, Jim wrote:

> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Det lyder megt rigtigt.

Det er nok muligt, men gider du oversætte det A'et skrev så jeg også har en
mulighed for at forstå det, på forhånd tak.

/|\
/\
Bruno

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-02-06 16:29

N.J.H. wrote:
> Hvorfor blander han sig nu?

Hvad mener du .. socialdhimmikraterne har været ude i et langt harakiri de
sidste 10 år, hvorfor skulle det ændre sig nu?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-02-06 16:33

"N.J.H." <NJH@oncable.dk> wrote in message
> Hvorfor blander han sig nu?

i hvad?

Peter

Fra : Egon Stich

Dato : 15-02-06 16:45

"N.J.H." <NJH@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor blander han sig nu?

Det er ikke det, at han blander sig...
Det er det, at han påstår, at tale for danskerne.
De danskere, der jo netop kasserede ham.

ES

Fra : Konrad

Dato : 15-02-06 17:10

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Det er ikke det, at han blander sig...
> Det er det, at han påstår, at tale for danskerne.
> De danskere, der jo netop kasserede ham.

Du mener - de danskere, der tildelte Nyrup rekord i antal personlige stemmer
ved sidste EP-valg...Mere end 400.000 stemmer, imod den tidligere rekord,
som Schluter stod for, der var på under 250.000? Der har faktisk ALDRIG
været en politiker i Danmark, nogen sinde, der har fået så mange stemmer som
Nyrup...

Fra : Jan Lassen

Dato : 15-02-06 17:51

De mange stemmer viser jo hvor meget vi gerne ville af med idioten.
hvad har Nyrup nu forsøgt at sige?
JL.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 17:52

Jan Lassen wrote:
> De mange stemmer viser jo hvor meget vi gerne ville af med idioten.
> hvad har Nyrup nu forsøgt at sige?

1. Kunne du ikke lade være med at topposte?

2. Du mener altså at vi er kommet af med Nyrup, og han ingen magt har mere?

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Konrad

Dato : 16-02-06 13:13

"Jan Lassen" <woodhorse@gmail.com> wrote in message
> De mange stemmer viser jo hvor meget vi gerne ville af med idioten.

Stemte du da på ham?

Fra : Sten Schou

Dato : 15-02-06 17:52

> [...]

> som Schluter stod for, der var på under 250.000? Der har faktisk ALDRIG
> været en politiker i Danmark, nogen sinde, der har fået så mange stemmer

For fanden Konrad, har du ikke forstået det?...årsagen til, at han fik alle
de stemmer, var simpelthen for at få ham ekspederet ud af dansk politik.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 17:54

Sten Schou wrote:
> [...]
>
> For fanden Konrad, har du ikke forstået det?...årsagen til, at han
> fik alle de stemmer, var simpelthen for at få ham ekspederet ud af

Ja, den argumentation var jo forventelig, men man glemmer at han under alle
omstændigheder var en "død sild* rent nationalpolitisk, uagtet om han kom
ind i EU parlamentet eller ej, og hvor megen magt har han egentlig tilbage,
også til at sætte dagsordener i Danmark?

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-02-06 17:59

Allan Riise wrote:

> [...]
> uagtet om han kom ind i EU parlamentet eller ej, og hvor megen magt
> har han egentlig tilbage, også til at sætte dagsordener i Danmark?

Masser. Alt hvad Nyrup mener, bliver folk automatisk opmærksomme på nok er
noget skidt. Det er faktisk en ret stor magt, og jeg synes, Nyrup bruger den
med god omtanke.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 18:07

HrSvendsen wrote:

> Masser. Alt hvad Nyrup mener, bliver folk automatisk opmærksomme på
> nok er noget skidt. Det er faktisk en ret stor magt, og jeg synes,
> Nyrup bruger den med god omtanke.

Så du mener ikke at hverken han eller EU Parlamentet har nogen magt, ej
heller i Danmark, javel ja.

Det bliver mere og mere tydeligt hvorfor man ikke skal tage dig alvorligt,
når det gælder realpolitik!

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-02-06 18:10

Allan Riise wrote:

> Så du mener ikke at hverken han eller EU Parlamentet har nogen magt,
> ej heller i Danmark, javel ja.

Jeg siger jo lige, at Nyrup har stor magt. EU-parlamentet har jeg slet ikke
udtalt mig om i denne omgang.

> Det bliver mere og mere tydeligt hvorfor man ikke skal tage dig
> alvorligt, når det gælder realpolitik!

Nå.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 18:13

HrSvendsen wrote:

> Jeg siger jo lige, at Nyrup har stor magt. EU-parlamentet har jeg
> slet ikke udtalt mig om i denne omgang.

Næ, du prøver at spille smart, uden overhovedet at se realpolitisk på noget
som helst, det gælder bare om, for dig, at skyde fra hoften imod manden hele
tiden, uden at gå efter bolden.

> Nå.

Godt argument.

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-02-06 18:16

Allan Riise wrote:

> Næ, du prøver at spille smart, uden overhovedet at se realpolitisk på
> noget som helst, det gælder bare om, for dig, at skyde fra hoften
> imod manden hele tiden, uden at gå efter bolden.

Nyrup er bolden her.

> Godt argument.

Nå.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 18:19

HrSvendsen wrote:

> Nyrup er bolden her.

Nå, jeg var helt sikker på at det var det han udtalte, men selvfølgelig, det
skal du jo skrive, ellers virker du jo som om at du havde lært noget, og det
går jo ikke.

Nej, der blev det meget bedre.

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-02-06 18:23

Allan Riise wrote:

> Nå, jeg var helt sikker på at det var det han udtalte, men
> selvfølgelig, det skal du jo skrive, ellers virker du jo som om at du
> havde lært noget, og det går jo ikke.

Læs subjekt og det indledende indlæg.

> Nej, der blev det meget bedre.

Nå.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 18:33

HrSvendsen wrote:

> Læs subjekt og det indledende indlæg.

Sygt at du tror at man bare kan debattere at han har sagt noget, uden at
tage stilling til *hvad* han har sagt, det siger jo noget om *jeres*
debatform, og den lader en del tilbage at ønske, men igen, så er det jo et
tegn på at I ved at jeres argumeneter intet er værd, og ikke holder vand,
derfor afstandstagen til sagen, og kul på manden.
Ringe og dårligt.

> Nå.

Alle gode gange tre, men den bliver *satdig ikke bedre af den grund.

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-02-06 19:02

Allan Riise wrote:

> Sygt at du tror at man bare kan debattere at han har sagt noget, uden
> at tage stilling til *hvad* han har sagt,

Jeg debatterer hans person og hans troværdighed. Hvad Nyrup går og siger er
der jo heller ikke mange, der kan tage alvorligt.

> [...]
> er det jo et tegn på at I ved at jeres argumeneter intet er værd, og
> ikke holder vand, derfor afstandstagen til sagen, og kul på manden.

Sikke du snakker.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 19:22

HrSvendsen wrote:

> Jeg debatterer hans person og hans troværdighed. Hvad Nyrup går og
> siger er der jo heller ikke mange, der kan tage alvorligt.

Hvor mange socialdemokrater er der i EU, og hvem er formand i EU for damme?

> Sikke du snakker.

Nej jeg skriver, og du prøver ikke engang at forholde dig til noget som
helst, men vil hellere afspore debatten.

> Nå.

Ridsen bliver dybere og dybere i din gamle plade.

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-02-06 19:38

Allan Riise wrote:

> Hvor mange socialdemokrater er der i EU, og hvem er formand i EU for
> damme?

Henrik Dam?

> Nej jeg skriver, og du prøver ikke engang at forholde dig til noget
> som helst, men vil hellere afspore debatten.

Jeg forholder mig til subjekt og indledning og (indrømmet) ikke så meget
til, hvad du mener, der skal tales om. Prøv nu at læse på de to ting igen
(subjekt og indledning).

Fra : Sten Schou

Dato : 15-02-06 22:27

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kom ind i EU parlamentet eller ej, og hvor megen magt har han egentlig
> tilbage, også til at sætte dagsordener i Danmark?

Og hvad var så årsagen til, at du stemte på ham?

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 23:25

Sten Schou wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad var så årsagen til, at du stemte på ham?

Jeg har ikke stemt på Nyrup, nogensinde.

Fra : Konrad

Dato : 16-02-06 13:15

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message

> [...]
alle
> de stemmer, var simpelthen for at få ham ekspederet ud af dansk politik.

Han var da allerede ude af dansk politik! Jeg mangler endnu at se nogle
meningsmålingsinstitutter tolke Nyrups rekordvalg på den måde.

Fra : Egon Stich

Dato : 15-02-06 21:03

> [...]
> som Schluter stod for, der var på under 250.000? Der har faktisk ALDRIG
> været en politiker i Danmark, nogen sinde, der har fået så mange stemmer

Jeg troede, det var for at slippe af med ham, at han blev sendt der ned?
Og at mange ikke troede, at han der kunne gøre mere skade

ES

Fra : Bruno Christensen

Dato : 15-02-06 23:57

On Wed, 15 Feb 2006 21:03:18 +0100, Egon Stich wrote:

> Jeg troede, det var for at slippe af med ham, at han blev sendt der ned?
> Og at mange ikke troede, at han der kunne gøre mere skade

Det er vist den vej det går for afdankede folketingspolitikere, det er
faktisk værre nåd man importerer "unge/smarte" mennesker fra EU til dansk
politik.
/|\
/\
Bruno

Fra : Konrad

Dato : 16-02-06 13:16

> Jeg troede, det var for at slippe af med ham, at han blev sendt der ned?

Hvad baserer du denne tro på?

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-06 14:18

> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Hvad baserer du denne tro på?

Det var mest en joke.
Men jeg opfatter det som skinbarlig sandhed, at han blev opstillet, fordi
man ønskede at give ham et ben.
Som det er brugeligt i disse kredse.
At mange S vælgere stemte på ham, skyldes alene partipolitik, idet de jo
ikke ville vælge en erklæret borgerlig.

ES

Fra : Konrad

Dato : 16-02-06 14:44

> Det var mest en joke.
> Men jeg opfatter det som skinbarlig sandhed, at han blev opstillet, fordi
> man ønskede at give ham et ben.

Det er ret naturligt at tidligere statsministre får noget ordentligt at rive
i, allerhelst langt væk fra Christiansborg. Det går jo ikke at have en
sværvægter, som har styret regeringen i mange år, til at have rendende rundt
og give gode råd, obstruere politikken eller nyde større anseelse end
afløseren. Det samme overgik jo Schlüter, og det samme vil ske for Fogh.

> Som det er brugeligt i disse kredse.
> At mange S vælgere stemte på ham, skyldes alene partipolitik, idet de jo
> ikke ville vælge en erklæret borgerlig.

Det kunne jo også tolkes som aflad for netop at have valgt en borgerlig!

Fra : Bruno Christensen

Dato : 16-02-06 20:25

On Thu, 16 Feb 2006 14:44:29 +0100, Konrad wrote:

> [...]
> og give gode råd, obstruere politikken eller nyde større anseelse end
> afløseren. Det samme overgik jo Schlüter, og det samme vil ske for Fogh.

Kan vi så kalde EU-parlmentet for Elefanternes Kirkegård ?

Kort før en hanelefant dør går den *rougue*/bliver vild og angriber alt og
alle, for derefter at "trække sig tilbage" o dø i fred.

/|\
/\
Bruno

Fra : Konrad

Dato : 17-02-06 11:51

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> wrote in message

> Kan vi så kalde EU-parlmentet for Elefanternes Kirkegård ?

Ikike længere. Der er klart en tendens i etning af, at europæiske politikere
ønsker at gøre karriere i EP.

> Kort før en hanelefant dør går den *rougue*/bliver vild og angriber alt og
> alle, for derefter at "trække sig tilbage" o dø i fred.

Se-se. Og i den optik er Pia Kjærsgaard vel sagtens den store "bwana" -
dyrenes konge, junglens herre?

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 17:00

N.J.H. wrote:
> Hvorfor blander han sig nu?

Vel fordi han er de socialdemokratiskes ledere i EU?

Fra : N.J.H.

Dato : 15-02-06 19:18

> Vel fordi han er de socialdemokratiskes ledere i EU?

Ifølge BT idag udtaler Nyrup til BBC : Tegninger er stupide, respektløse og
arrogante.
Gør han det for at skabe splid i socialdemokratiet eller hvorfor udtaler han
det?

NJH

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 19:24

N.J.H. wrote:
> [...]
> respektløse og arrogante.
> Gør han det for at skabe splid i socialdemokratiet eller hvorfor

Fordi han siger sin mening, men det må han måske ikke?

Fra : Jim

Dato : 15-02-06 21:35

> Fordi han siger sin mening, men det må han måske ikke?

Ja ja, socialdemokrater er ikke underlagt noget krav om at tale sandheden.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 21:50

Jim wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja ja, socialdemokrater er ikke underlagt noget krav om at tale
> sandheden.

Næ, det har Fogh og Per Stig eksklusiv ret på p.t.

For det er vel ikke forkert at han mener at det var dumt ikke at møde de 11
ambassadører, for det var jo ikke kun sanktioner og undskyldning ang.
tegningerne de ville debattere, vel?

Fra : Jim

Dato : 15-02-06 22:07

> [...]
>
> For det er vel ikke forkert at han mener at det var dumt ikke at møde de
> 11 ambassadører, for det var jo ikke kun sanktioner og undskyldning ang.

Statsministeren mener ikke at det var dumt ikke at mødes med de 11
ambassadører.
Det har statsministeren netop udtalt i Profilen på DR1.
Han fortryder intet.
Når invitationen indeholder et krav om, at den danske regering skrider ind
over for de ansvarlige, så er AFR i sin gode ret til at melde fra til et
sådan møde.
Som ambassadørerne håbede et møde skulle foregå kommer ikke til at ske.
De 11 islamistiske ambassadører har ikke sat sig godt nok ind i dansk
lovgivning, før de skrev der brev til AFR.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 23:27

Jim wrote:

> [...]
> ske. De 11 islamistiske ambassadører har ikke sat sig godt nok ind i
> dansk lovgivning, før de skrev der brev til AFR.

Jamen for helvede da, det var kun 1 ting ud af mange de ville debattere, så
han kunne josagtens have holdt den sag ude, ved at henvise til DAnsk
lovgivning, og have taget debatten om resten, men det ville han ikke, og
*det* *har* fået konsekvenser.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 15-02-06 23:59

On Wed, 15 Feb 2006 23:27:29 +0100, Allan Riise wrote:

> [...]
> han kunne josagtens have holdt den sag ude, ved at henvise til DAnsk
> lovgivning, og have taget debatten om resten, men det ville han ikke, og

Han holdt da den sag ude.

/|\
/\
Bruno

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-06 08:18

Bruno Christensen wrote:

> Han holdt da den sag ude.

Men glemte at debattere resten.

Fra : Jim

Dato : 16-02-06 01:21

> [...]
> så han kunne josagtens have holdt den sag ude, ved at henvise til DAnsk
> lovgivning, og have taget debatten om resten, men det ville han ikke, og

Debattere?
Næ du, de ville diktere statsministeren til at tage skridt mod de
ansvarlige, altså JP.
Er det så svært at forstå?
Og så var der ting, der skulle debatteres? Hvilke ting?
Hvad de ville have svar på, fik de svar på i et meget høfligt brev fra
Statsministeren.
De kan ikke forlange mere.

J.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-06 12:00

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og så var der ting, der skulle debatteres? Hvilke ting?
> Hvad de ville have svar på, fik de svar på i et meget høfligt brev fra

5. kolonne i fuld sving.
Eller er der blot tale om små hjerner, der kun kan "analyserer" fortiden, og
ikke formår at forholde sig til sagerne når de sker?
Det forekommer mig at være en typisk akademikersvaghed.
Tygge drøv på forne tiders hændelser, og andres skriverier.
Går det højt, sammenfattes hele møjet i en ny "rapport".
Hvorefter skribenten kalder sig "expert", med ret til at optræde i deadline.

ES

Fra : Sten Schou

Dato : 15-02-06 22:24

> [...]

> For det er vel ikke forkert at han mener at det var dumt ikke at møde de
> 11 ambassadører, for det var jo ikke kun sanktioner og undskyldning ang.

Om jeg fatter, hvorfor statsministeren skulle møde de 11 ambassadører. Hvis
ikke lige netop ambassadørerne ved, at regeringen ikke har nogen som helst
indflydelse på avisernes redaktionelle linie, så kunne jeg godt tænke mig at
vide, hvorfor de egentligt er ambassadører. Et mindstekrav er vel, at de har
blot et minimum af kendskab til det land de er udsendt.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 23:28

Sten Schou wrote:

> [...]
> linie, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvorfor de egentligt er
> ambassadører. Et mindstekrav er vel, at de har blot et minimum af

1 gang til for arveprins Knud..

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-02-06 23:55

Allan Riise wrote:

> Det var kun 1 ting ud af mange de ville debattere,

Hvad var de andre ting?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-06 08:20

HrSvendsen wrote:

> Hvad var de andre ting?

DF's tone i folketinget.

Louise Frevert's hjemmeside.

At udlandet har svært ved at se distancen mellem regeringen og DF som
støtteparti, og at det derfor ses som regringens holdning, o.s.v.

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-02-06 09:03

Allan Riise wrote:

> DF's tone i folketinget.

Den ville de have et gruppemøde med statsministeren om? Skulle han have
trøstet dem eller hva'?

> Louise Frevert's hjemmeside.

Hvad kunne regeringen dog have at tilføje, den ikke allerede har sagt højt
og tydeligt offentligt?

Ha, jeg forstår godt statsministeren afstod fra det møde. Det ville jo have
været den rene børnehave.

> At udlandet har svært ved at se distancen mellem regeringen og DF som
> støtteparti, og at det derfor ses som regringens holdning, o.s.v.

Hvad ses som regeringens holdning?

Fra : hanzen

Dato : 16-02-06 09:52

> DF's tone i folketinget.
Ytringsfrihed.
Hvis du mener der er en hård tone skulle du tænke lidt på årsagen til det.
Det er kun tilhængere af en bestemt tro der skaber problemer. Hvorfor må vi
ikke forsvare vores værdier?
Det er så billigt at sige *tonen* og se forarget ud. Det er jo grunden til
at tonen er kommet du skulle forholde dig til.

> Louise Frevert's hjemmeside.
Skulle statsministeren holde møde under stor mediebevågenhed fordi et medlem
af et (andet) parti har skrevet noget der muligvis har fornærmet nogen?

> At udlandet har svært ved at se distancen mellem regeringen og DF som
> støtteparti, og at det derfor ses som regringens holdning, o.s.v.

Det er da deres problem at de ikke sætter sig ind i sagerne.
Men det går du jo heller ikke. så det er nok for meget at forlange.
--
hilzen
hanzen

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-06 12:03

> [...]
> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Så har du altså fattet, at de ville forsøge at diktere danskerne, hvorledes
de skal leve i deres eget land?
Eller måske snarere ikke fattet noget overhovedet?
I hvert fald er det pinligt at se dine krumspring, for at få virkeligheden
til at passe til dine doktriner.
Skoleexempel på, at Paulovske reflekser også fungerer på visse mennesker.

ES

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-06 11:56

> [...]
11
> ambassadører, for det var jo ikke kun sanktioner og undskyldning ang.

Denne udtalelse viser, at du må være alternativt begavet.
Du fortsætter dine ynkelige partipolitiske udfald, når det det drejer sig om
er: At holde sammen..!!
Men uden slinger i valsen går den selvudnævnte "elite" fjendens ærinde.

I sådanne sager, må fnidderet udelades, og alene de store linier forsvares.

ES

Fra : Konrad

Dato : 16-02-06 13:19

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Fordi han siger sin mening, men det må han måske ikke?

Ligesom Willy Søvndal, den danske ambassadør i Saudi Arabien, Uffe Ellemann
Jensen m.fl. Der er mange, for hvem ytringsfriheden af en eller anden grund
ikke alligevel gælder.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-06 14:19

> [...]
Ellemann
> Jensen m.fl. Der er mange, for hvem ytringsfriheden af en eller anden

Forkert.
Der er jo ingen, der vil forbyde nævnte at udtale sig?
Man er blot uenig, og udtaler så det.
Endnu har vi jo ytringsfrihed.

ES

Fra : Konrad

Dato : 16-02-06 14:46

> Ellemann
> grund
> >

> Forkert.
> Der er jo ingen, der vil forbyde nævnte at udtale sig?

Der er masser der kritiserer at de overhovedet gør det!

> Man er blot uenig, og udtaler så det.

Ja - man er uenig i, at de pågældende overhovedet udtaler sig! Vi har et
glimrende eksempel i denne tråd. Nyrup må og burde ikke udtale sig, det er
essensen.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-06 18:15

> [...]
> glimrende eksempel i denne tråd. Nyrup må og burde ikke udtale sig, det er

Jamen det er jeg så uenig i. At de ikke må udtale sig.
Men mener samtidig, at han, og de andre skader vor sag.

Og så opstår paradokset, at de i taler for at "vise hensyn".
Men åbenbart kun, når det gavner fremmede.
Ikke Danmark.

ES

Fra : Konrad

Dato : 16-02-06 18:23

> Jamen det er jeg så uenig i. At de ikke må udtale sig.
> Men mener samtidig, at han, og de andre skader vor sag.

Ja - selvfølgelig - du mener jo, han skader "vores" sag, fordi han ikke
deler "vores sag". Det er da krystalklart. Læren er, at visse meningsdannere
og politikere på den ene side hylder en næsten religiøs, ukrænkelig
ytringsfrihed, og en ret til at nedgøre islam - men på den anden side
kritiserer dem, der rent faktisk bruger ytringsfriheden, men ikke mener det
var særligt smart at bringe Muhammedtegningerne.

> Og så opstår paradokset, at de i taler for at "vise hensyn".
> Men åbenbart kun, når det gavner fremmede.
> Ikke Danmark.

Nyrup har nok gjort mere godt for Danmark, end nogen anden nulevende
politiker - hvad enten man kan lide ham eller ej. Vores gode økonomi og
omstillingsparathed ifb med globalisringen kan tilskrives
Nyrup-regeringerne.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 16-02-06 20:54

On Thu, 16 Feb 2006 18:23:08 +0100, Konrad wrote:

> Det er da krystalklart.
Synes du det ?

>Læren er, at visse meningsdannere
> og politikere på den ene side hylder en næsten religiøs, ukrænkelig
> ytringsfrihed, og en ret til at nedgøre islam
Ytringsfrihed ER en ret.

>- men på den anden side
> kritiserer dem, der rent faktisk bruger ytringsfriheden, men ikke mener det
> var særligt smart at bringe Muhammedtegningerne.
Det er også deres ret, basta.

Nyrup HAR ret til at sige *det var uklogt*, eller noget i den stil, jeg
betragter ham dog som en ronkedor. (det er en vildløben elefant, men det ved
ingen af de danske online ordbøger ) .-(

/|\
/\
Bruno

Fra : Egon Stich

Dato : 17-02-06 14:56

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ved
> ingen af de danske online ordbøger ) .-(

Har aldrig prøvet at slå det op.
Men enhver der er gammel nok, til at have læst de gamle drengebøger fra før
PC fjernede dem, og folkeskolen effektivt ødelagde børns læselyst, kender
da ordet.
Kipling f.ex.

ES

Fra : Bruno Christensen

Dato : 16-02-06 20:37

On Thu, 16 Feb 2006 14:46:03 +0100, Konrad wrote:

> Nyrup må og burde ikke udtale sig, det er
> essensen.

Nyrup optræder som en ronkedor.

Han laver "l*ort" for sit eget parti og også for DK.

/|\
/\
Bruno

Fra : Bruno Christensen

Dato : 15-02-06 20:15

On Wed, 15 Feb 2006 19:18:22 +0100, N.J.H. wrote:

Jeg brækker lige lidt i dine linier, undskyld.

> Ifølge BT idag udtaler Nyrup til BBC : Tegninger er stupide,

Nogen der kan forklare hvad Nyrup mener når han siger "Stupide" ?

>respektløse

Jo, måske, men er det ikke en avis fornemmeste pligt at være "respektløs" og
dermed ruske op i magthaverne?

>og
> arrogante.

Hvori består det arrogante ?

> Gør han det for at skabe splid i socialdemokratiet eller hvorfor udtaler han
> det?

Så vidt jeg hørte i TVavisen, så klandrede han Fogh for ikke at ville mødes
med de 11 ambassadører, og ellers ikke.

Gad vide om der ikke bliver en vedtagelse af noget der ligner dette:

"Ytringsfriheden er ukrænkelig, men...."

/|\
/\
Bruno

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 20:20

Bruno Christensen wrote:
> On Wed, 15 Feb 2006 19:18:22 +0100, N.J.H. wrote:
>
> Jeg brækker lige lidt i dine linier, undskyld.

> Nogen der kan forklare hvad Nyrup mener når han siger "Stupide" ?

Dumme.

> Jo, måske, men er det ikke en avis fornemmeste pligt at være
> "respektløs" og dermed ruske op i magthaverne?

Øhh,står der ikke at man skal vise respekt for religionerne?

> Hvori består det arrogante ?

Vi må da godt, om *de* så føler så hånet?
Pyt for vi må jo godt.

> Så vidt jeg hørte i TVavisen, så klandrede han Fogh for ikke at ville
> mødes med de 11 ambassadører, og ellers ikke.

Korrekt.

> Gad vide om der ikke bliver en vedtagelse af noget der ligner dette:
>
> "Ytringsfriheden er ukrænkelig, men...."

Den er der så godt som allerede.

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-02-06 20:53

Allan Riise fortalte:

> Dumme.

Det er nok den med bomben, som den franske filosof André Glucksmann
kalder genial

Nyrup er og bliver en flommefed nar.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-06 11:52

> Allan Riise fortalte:

> Det er nok den med bomben, som den franske filosof André Glucksmann
> [...]

Sikkert el led i den kampagne, den påståede venstrefløj så småt er ved at
skyde igang.
Hvor man vil analysere hele sagen, og kaste sig over enhver nok så lille
detaille.
Den slags kan man klare.
Ligesom den patetiske tavshed, dre opstod, efter de havde opdaget, det nok
ikke liiiige var sagen, at føre sig for kraftigt frem, da affæren viste sit
sande ansigt.
Men de pip der er fremkommet, har i hvert fald ikke gavnet landets
situation.

ES

Fra : Sten Schou

Dato : 15-02-06 22:26

> Øhh,står der ikke at man skal vise respekt for religionerne?

Siden hvornår er en ateist som du blevet af den overbevisning, at man skal
vise respekt for religion?....eller er det fordi der er tale om netop denne
religion?

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 23:30

Sten Schou wrote:
> [...]
>
> Siden hvornår er en ateist som du blevet af den overbevisning, at man
> skal vise respekt for religion?....eller er det fordi der er tale om

Jeg er ikke ateist, det betyder at man *ingen* tro har, mintro er bare ikke
riligiøs, selvom vi laver ting der kan ses som ritus.

Grunden, fordi at jeg mener at det er forkert at dømme folk udfra hudfarve,
oprindelsesland, sexuelle præferencer og religiøse tilhørsforhold.

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-02-06 02:51

Allan Riise wrote:

> [...]
>
> Grunden, fordi at jeg mener at det er forkert at dømme folk udfra
> hudfarve, oprindelsesland, sexuelle præferencer og religiøse

Alle seksuelle præferencer?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-06 08:21

HrSvendsen wrote:

> Alle seksuelle præferencer?

Alle lovlige, hvad havde du ellers tænlt dig?

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-02-06 08:58

Allan Riise wrote:

> Alle lovlige, hvad havde du ellers tænlt dig?

Gælder det så også kun lovlige religiøse tilhørsforhold - hvad nu hvis et
religiøst tilhørsforhold gøres ulovligt?

Mener du også, det er forkert at dømme folk udfra politiske præferencer?

Personligt synes jeg, det er helt hen i vejret at afstå fra at dømme folk
udfra religiøse tilhørsforhold.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-06 09:23

HrSvendsen wrote:

> Gælder det så også kun lovlige religiøse tilhørsforhold - hvad nu
> hvis et religiøst tilhørsforhold gøres ulovligt?

Når det gælder religion i Danmark, så er det selvf. kun anerkendte
religioner.
Så har jeg svaret på begge spørgsmål.

> Mener du også, det er forkert at dømme folk udfra politiske
> præferencer?

Nej, men det giver ikke retten til at forhåne.

> Personligt synes jeg, det er helt hen i vejret at afstå fra at dømme
> folk udfra religiøse tilhørsforhold.

Det er jeg ikke i tvivl om, men der er du uenig både med mig og regeringen,
så længe samme ret bruges til at provokere og håne.

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-02-06 09:51

Allan Riise wrote:

> Når det gælder religion i Danmark, så er det selvf. kun anerkendte
> religioner.
> Så har jeg svaret på begge spørgsmål.

Kun hvis det er et rent lovgivningsspørgsmål og ikke et moralsk spørgsmål
for dig.

> Nej, men det giver ikke retten til at forhåne.

Øh, man har ikke ret til at forhåne ud fra politiske præferencer, eller du
mener, man bør ikke forhåne folk for deres politiske præferencer?

> Det er jeg ikke i tvivl om, men der er du uenig både med mig og
> regeringen, så længe samme ret bruges til at provokere og håne.

Sikkert. Dog vil jeg vædde på, at inden der er gået en uge fra nu, så har du
hånet etellerandet religiøst/politisk dims. Du er jo et meget hånende
menneske, Allan.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 16-02-06 00:03

On Wed, 15 Feb 2006 20:19:48 +0100, Allan Riise wrote:

> Øhh,står der ikke at man skal vise respekt for religionerne?

Hvor?

/|\
/\
Bruno

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-06 08:22

Bruno Christensen wrote:

> Hvor?

Menneskerettighederne.

Fra : Hikker

Dato : 16-02-06 12:30

On Wed, 15 Feb 2006 15:57:53 +0100, "N.J.H." <NJH@oncable.dk> wrote:

>Hvorfor blander han sig nu?

Fordi han ønsker at S skal under 20% i målingerne.