Læserbrev
Fra : Henri Gath

Dato : 14-02-06 22:22

Per Nyholm i et vredt forsvar for Danmark i Jyllandsposten:

"Jeg føler, at der i disse dage bliver pisset lige lovlig meget på mit
fædreland. Danmark har i høj grad gjort sin pligt i international
sammenhæng. Vi har støttet fattige befolkninger med råd og dåd, vi har
virket for fred, vi har sendt soldater, politifolk og eksperter ud i alle
klodens retninger. Vi har et folkestyre, en retsstat og en socialstat. Ikke
alt virker perfekt, men Danmark er ikke et ondskabsfuldt land.

Alligevel bliver der pisset på Danmark. Det amerikanske udenrigsministeriums
talsmand pisser på Danmark, den britiske udenrigsminister pisser på Danmark,
den tyrkiske udenrigsminister pisser på Danmark, Afghanistans præsident
pisser på Danmark, styret i Irak pisser på Danmark, andre muslimske regimer
pisser på Danmark. I Gaza, hvor danskere i årevis har gjort en stor
humanitær indsats, opfordrer gale imamer til, at man hugger hænderne og
hovederne af de tegnere, der lavede Jyllands-Postens karikaturer af
Muhammed.

Undskyld ordvalget, men jeg er træt af dette pisseri".