/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Tredje verdenskrig er begyndt
Fra : Henri Gath


Dato : 14-02-06 20:11

En mærkelig situation.
Vesten er i krig med en fjende, som er uendelig meget svagere militært, men
som til gengæld har "fået mange folk inden for murene". Endvidere er der
masser af vesterlændinge, der optræder til fordel for fjenden.
Om krigen bliver kold eller varm, må de næste uger vise.



 
 
Peter Mogensen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Peter Mogensen


Dato : 14-02-06 20:15

Henri Gath wrote:
> En mærkelig situation.

Et mærkeligt indlæg

> Vesten er i krig med en fjende,

Hvilken?

> Endvidere er der
> masser af vesterlændinge, der optræder til fordel for fjenden.

Lad mig gætte: Alle, der ikke er enige med dig opfatter du som i ledtog
med fjenden?

Peter

Henri Gath (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 14-02-06 20:26


"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse
news:X_pIf.358$JY1.24@news.get2net.dk...
> Henri Gath wrote:
>> En mærkelig situation.
>
> Et mærkeligt indlæg
>
>> Vesten er i krig med en fjende,
>
> Hvilken?

Sig mig, er du autist?


>
>> Endvidere er der
>> masser af vesterlændinge, der optræder til fordel for fjenden.
>
> Lad mig gætte: Alle, der ikke er enige med dig opfatter du som i ledtog
> med fjenden?

Ja....folk, som giver køb på og er villige til at indskrænke ytringsfriheden
betragter jeg som fjender
Håber det besvarede dine spørgsmål?



Peter Mogensen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Peter Mogensen


Dato : 14-02-06 20:34

Henri Gath wrote:
> Sig mig, er du autist?

nej

>>Lad mig gætte: Alle, der ikke er enige med dig opfatter du som i ledtog
>>med fjenden?
>
> Ja....folk, som giver køb på og er villige til at indskrænke ytringsfriheden
> betragter jeg som fjender
> Håber det besvarede dine spørgsmål?

nej.
Så vidt jeg kan har observeret, så er det ikke alle, der er uenige med
dig, der giver køb på ytringsfriheden.

Peter


Bruno Christensen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 14-02-06 21:55

On Tue, 14 Feb 2006 20:34:29 +0100, Peter Mogensen wrote:

> Så vidt jeg kan har observeret, så er det ikke alle, der er uenige med
> dig, der giver køb på ytringsfriheden.

Heller ikke her.
--
O
/|\
/\
Bruno

Bo Warming (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 14-02-06 21:11

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
news:43f22eb9$0$2494$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Ja....folk, som giver køb på og er villige til at indskrænke
> ytringsfriheden betragter jeg som fjender

Muhamedsag bør lære os, at Louis16-fejlen bør ikke gentages - havde
han sat 3 skarpskytter på Bastillen til at nedkæmpe pøblen var
revolutionen blevet stoppet tidligt til gavn for alle parter

Damaskus skal ikke påtvinges demokrati men opfordres til at giftgasse
voldelig pøbel før ambasader skades

Alle incl i ulande vil hellere have lov og orden end de
ulandshjælps-katastrofer som USA står bag, for at holde alt ikke-USA
tilbage i udvikling

Religion er en privatsag dvs der skal ikke tages hensyn til sådan
sarthed af nogen. EU bør realisere at ytringsfrihed er IKKE UNDER
ANSVAR = ikke-gradbøjelig, men skal være total

Lovreligion er antidemokrati og lad ormegården syd for et
Middelhavsjerntæppe lege med sådant harikiri hvis de vil - der
vedkommer ikke os

(The devil is in the details - selvfølgelig er det for dyrt at
giftgasse pøbelen dødeligt - de skal pebersprayes, så de selv løber
væk - og løber helt ud til landdistriker hvor der er arbejde til dem,
i alle lande)



Carsten Troelsgaard (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Troelsgaard


Dato : 15-02-06 08:47


"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:43f22eb9$0$2494$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse
> news:X_pIf.358$JY1.24@news.get2net.dk...
>> Henri Gath wrote:
>>> En mærkelig situation.
>>
>> Et mærkeligt indlæg
>>
>>> Vesten er i krig med en fjende,
>>
>> Hvilken?
>
> Sig mig, er du autist?

Sadams regime var så sekulært som det kunne være i et islamisk land. Osama
har tilgengæld (tilsyneladende) et extremistiske religiøst udagngspunkt.
Peter Mogensen's spørgsmål er da reelt nok fordi de nuværende problemer
(tilsyneladende) udspringer af de religiøse modsætninger.

Carsten

>>> Endvidere er der
>>> masser af vesterlændinge, der optræder til fordel for fjenden.
>>
>> Lad mig gætte: Alle, der ikke er enige med dig opfatter du som i ledtog
>> med fjenden?
>
> Ja....folk, som giver køb på og er villige til at indskrænke
> ytringsfriheden betragter jeg som fjender
> Håber det besvarede dine spørgsmål?
>



Bo Warming (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 15-02-06 10:16

"Carsten Troelsgaard" <carstenNOSPAM.troelsgaard@mail.dk> wrote in
message news:43f2dc80$0$2489$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Sadams regime var så sekulært som det kunne være i et islamisk land.
> Osama har tilgengæld (tilsyneladende) et extremistiske religiøst
> udagngspunkt.

Ting tager tid. Saddam var nok en positiv indflydelse på Muhamedanien
vedr mangt og meget , men USA havde ham i kort snor og tvang ham til
at afprøve deres giftgas mod kurdere m.m.

Tolerance kan vi lære fra Fjernøsten, men det er århundredlang proces
at få tillid til ytringsfrihed til at nå ud. Måske DK på få årtier kan
tabe vore præstationer på gulvet og glide tilbage i
sharia-middelalder. Her en KristeligDagblad-inspireret uddybning.
--------------------
Damaskus-pøbel er typisk for lovreligion



Vor kulturs historie er om lynch og massesuggestion. Enguderi betyder
intolerance og når englene besøger Lot i Sodoma, så søger pøblen at
voldtage dem, og når Lot hindrer dette, så rettes flertalsdiktaturets
vrede mod Lot og opsparet vold viser stærk - alle for een.første
Mosebog kapitel 19, 4-11.

Af samme grund siger Herren til Moses i 2. Mosebog kapitel 23, at man
ikke må følge mængden, for den er uretfærdig.

Også Paulus udsættes for pøbelens amokløb. Nu er pøbelen ikke ophidset
seksuelt, men religiøst og økonomisk. I Apostlenes Gerninger kapitel
19, 23-40 fortælles det, hvordan købmænd, håndværkere og det samlede
erhvervsliv ophidsede folkemasserne imod Paulus, fordi hans
forkyndelse ramte de store indtægter, som mange fik fra kulten omkring
Artemis-templet. Kun en behjertet indgriben fra en embedsmand hindrer
folkemassen i at slå Paulus ihjel.

Paulus og de første kristne udsættes ofte for pøbelens amokløb, idet
man både fra jødisk og hedensk side gav de kristne skylden for de
sygdomme og katastrofer, der ramte de antikke bysamfund. Som
kirkefaderen Tertullian i det 2. århundrede siger: "Hver gang der sker
en katastrofe i samfundet, lyder råbet igennem gaderne: kast de
kristne for løverne".

I det 8. og 9. århundrede gav spørgsmålet om billeder i kirkerne store
problemer med pøbelen i det byzantinske rige. Gadekampene rasede
imellem tilhængere og modstandere. Baggrunden var tolkningen af
billedforbudet. Forbudet var overleveret fra jødedommen, og
eksisterede siden om side med traditionen om at kunne afbillede
Kristus, som jo havde været menneske.

Denne strid blussede igen op under reformationen over hele Europa. Det
var et opgør med den katolske kirkes helgendyrkelse, der blev beskyldt
for at være blevet en dyrkelse af billederne i sig selv. Det medførte
flere steder, at gadens pøbel stormede kirkerne og rev alt ud, som
havde med katolsk kunst at gøre. Samtidig tævede eller dræbte pøbelen
dem, som satte sig imod denne hærgen. Således blev Frue Kirke i
København udsat for pøbelens hærgen allerede i 1530, hvor en
folkemængde tog sagen i egen hånd for at "udkaste det katolske
kætteri".

I 1762 måtte Jean Jacques Rousseau flygte fra Paris. Det skyldtes at
hans antikristelige bog "Contrat sociale" havde fået kirken til at
fordømme den, og der var udstedt arrestordre mod ham. Han tog hjem til
den landsby, hvor hans villa lå. Her måtte han skyndsomst flygte,
fordi en folkemængde ville den blasfemiske filosof til livs. De
brændte og plyndrede hans villa, og Rousseau måtte flygte til England,
hvor han fik asyl hos filosoffen David Hume.

Søren Kierkegaard kendte gadens parlament fra København. Han
reflekterer blandt andet i "Afsluttende uvidenskabeligt Efterskrift"
fra 1847, over fænomenet individ kontra masse. Han tager Sokrates frem
som eksempel på individet. Sokrates, som går rundt i Athens gader og
taler med folk for at bevidstgøre dem om sig selv, han er individet.
Mennesketers fremstående individer vil ofte idealiserer ånd. Massen ,
derimod , hygger sig med at være dyrisk, som danskerne under
retsopgøret 1945-50 , hvor vi overgik andre europæeres barbari ved at
indføre dødsstraf med tilbagevirkende kraft.

Kierkegard fremdrager et eksempel med pave Urbans korstogsprædiken i
1097. I denne prædiken taler Urban for, og opildner til at befri
hellige steder og dræbe vantro. Endnu inden han er færdig med at tale,
brøler folkemasserne "Deus vult" (Gud vil det).



Skismaet p.t. er om EU skal godtage overtro og blasfemi-forbud eller
lade oplysningstidens tolerance være andet end teori.

Kina og Japan kan vi lære meget af. Selvfølgelig kan også deres masser
gå amok og opføre sig dyrisk i visse extreme krisesygdomme, men fordi
de aldrig har tilladt befolkningseksplosion at føre til socialistisk
storbyslum, men har insisteret på at de der kan udføre landarbejde
skal gøre det og ikke nasse på erhvervslivet, og fordi tradition for
mange botisava og shinto guder lægger op til at sandheden er
individuel, er konfuzianske folk på et højere civilisatorisk stade end
fx danskernne. At holde vandtætte skodder mellem politik, tro og etik
er indlysende rigtigt - respekt for markedet er respekt for størst
mulig trivsel for alle. For yderligere links, søg
http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=281234



Stefan W. Christense~ (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Stefan W. Christense~


Dato : 14-02-06 20:52

Henri Gath wrote:
> En mærkelig situation.
> Vesten er i krig med en fjende, som er uendelig meget svagere militært, men
> som til gengæld har "fået mange folk inden for murene". Endvidere er der
> masser af vesterlændinge, der optræder til fordel for fjenden.
> Om krigen bliver kold eller varm, må de næste uger vise.


Der har været krig, enten kold eller varm, lige siden islam opstod.

Bortset fra undtagelsesvise afkølinger, skabt af vestlige politikere og
betalt dyrt for af vestlige skatteborgere, vil krigen utvivlsomt blive
gradvist varmere, indtil den eksploderer i et inferno, og muslimerne
derefter skyndsomst rejser fra Europa igen.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen


HrSvendsen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 14-02-06 22:46

Stefan W. Christensen wrote:
> Henri Gath wrote:
>> En mærkelig situation.
>> Vesten er i krig med en fjende, som er uendelig meget svagere
>> militært, men som til gengæld har "fået mange folk inden for
>> murene". Endvidere er der masser af vesterlændinge, der optræder til
>> fordel for fjenden. Om krigen bliver kold eller varm, må de næste uger
>> vise.
>
>
> Der har været krig, enten kold eller varm, lige siden islam opstod.
>
> Bortset fra undtagelsesvise afkølinger, skabt af vestlige politikere
> og betalt dyrt for af vestlige skatteborgere, vil krigen utvivlsomt
> blive gradvist varmere, indtil den eksploderer i et inferno, og
> muslimerne derefter skyndsomst rejser fra Europa igen.

Præcis, og i de dage vil vi se de til den tid forhenværende velmenere være
de allermest rabiate hadere af muhammedanerne. Som om det var
muhammedanernes skyld, at velmenernes Utopia brast endnu engang. Derefter
vil de lynhurtigt opfinde et nyt stk. vanvid, de kan tilslutte sig, og
historien vil gentage sig.



Martin Larsen (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 15-02-06 00:28

HrSvendsen fortalte:

> Præcis, og i de dage vil vi se de til den tid forhenværende velmenere
> være de allermest rabiate hadere af muhammedanerne. Som om det var
> muhammedanernes skyld, at velmenernes Utopia brast endnu engang.
> Derefter vil de lynhurtigt opfinde et nyt stk. vanvid, de kan
> tilslutte sig, og historien vil gentage sig.

Næh, det vil ikke gentage sig lige med det samme.

Der er en vigtig ting at være opmærksom på, hvis vi vil forstå
halal-hippiernes og velmenernes dumstædige og virkelighedsfornægtende
positioner:

De er dybt afhængige af muhammedanerklienterne!
Tænk på hvad der findes af direktører, socialudvalg, racismeovervågning
etc, etc, etc, for ikke tale om politiske partier, hvis vellevned er
proportionalt med antallet af muhammedanere i landet.

Hele denne enorme industri vil falde sammen som en punkteret ballon - og
der vil utvivlsomt blive oprettet et institut til overvågning af
"ballonoppustning" når DK engang bliver normaliseret DK igen

Mvh
Martin
--
Befri DK


HrSvendsen (15-02-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 15-02-06 00:39

Martin Larsen wrote:
> HrSvendsen fortalte:
>
>> Præcis, og i de dage vil vi se de til den tid forhenværende velmenere
>> være de allermest rabiate hadere af muhammedanerne. Som om det var
>> muhammedanernes skyld, at velmenernes Utopia brast endnu engang.
>> Derefter vil de lynhurtigt opfinde et nyt stk. vanvid, de kan
>> tilslutte sig, og historien vil gentage sig.
>
> Næh, det vil ikke gentage sig lige med det samme.
>
> Der er en vigtig ting at være opmærksom på, hvis vi vil forstå
> halal-hippiernes og velmenernes dumstædige og virkelighedsfornægtende
> positioner:
>
> De er dybt afhængige af muhammedanerklienterne!
> Tænk på hvad der findes af direktører, socialudvalg,
> racismeovervågning etc, etc, etc, for ikke tale om politiske partier,
> hvis vellevned er proportionalt med antallet af muhammedanere i
> landet.

Helt enig.

> Hele denne enorme industri vil falde sammen som en punkteret ballon -
> og der vil utvivlsomt blive oprettet et institut til overvågning af
> "ballonoppustning" når DK engang bliver normaliseret DK igen

Men det vil gå i sig igen. Lektien vil blive glemt af de fleste, og
historien vil gentage sig.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste