"Demokratiske" Muslimer
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-02-06 11:37

Det er smart af Naser Khader at lave sit netværk af "demokratiske" Muslimer
i kølvandet på muhammed-grisen.
Så kan danskerne ånde lettet op, og tro at der findes moderate muslimer -
Det gør der ikke!

Islam er pr. definition udemokratisk - historien taler jo sit tydelige
sprog.
- og derfor er muslimer også udemokratiske.

"Demokratiske" Muslimer er en vuggevise.
- men jeg falder ikke i søvn.

/Mikael (Ikke udøvende astronaut)

Fra : Martin

Dato : 14-02-06 11:42

Mikael Mortensen skrev:

> [...]
> sprog.
> - og derfor er muslimer også udemokratiske.
>
> "Demokratiske" Muslimer er en vuggevise.

Hvad ved du om det udover hvad sensationspressen og højrefløjserne
herinde smider af propaganda i snotten på dig? jeg vil hævde at din
skarpe holdning til emnet er genereret af din mindst lige så skarpe
uvidenhed.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-02-06 11:52

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

Mikael Mortensen skrev:

> [...]
>herinde smider af propaganda i snotten på dig? jeg vil hævde at din
>skarpe holdning til emnet er genereret af din mindst lige så skarpe

Du lyder heller ikke selv for smart. Men du har selvfølgelig ytringsfrihed.

Hvorfor laver han først netværket nu?
Og hvad får en radikal til at gå imod radikalpolitik? - som jo altid har
være beskyttelse af de rabiate.

/Mikael (astronaut)

Fra : Konrad

Dato : 14-02-06 11:56

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message
> [...]
> sprog.
> - og derfor er muslimer også udemokratiske.

Vesten er per definition islam-hadende. Aller vesterlændinge hader islam, og
forstår ikke muslimer.

> "Demokratiske" Muslimer er en vuggevise.

Vestens snak om frihed og tolerance er blot pæne ord, der aldrig følges op
af handling, særligt ikke når det gælder muslimer, eller islam.

=============

Mon ikke det er den slags, dine muslimske åndsbrødre skriver i deres
nyhedsgrupper??

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-02-06 12:04

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Muslimer

> Vesten er per definition islam-hadende. Aller vesterlændinge hader islam,

Er der nogle beviser for det? Evt. citater som alle vestelændinge holder sig
til.

> Vestens snak om frihed og tolerance er blot pæne ord, der aldrig følges op
> af handling, særligt ikke når det gælder muslimer, eller islam.

Islam er ikke tolerant, og går ikke ind for frihed; så hvordan skal det i
praksis kunne følges op?

> =============
>
> Mon ikke det er den slags, dine muslimske åndsbrødre skriver i deres
> nyhedsgrupper??

Nej, jeg tror de skriver "Allah er stor" og "død over vantro"

/Mikael (Astronaut)

Fra : Poul Nielsen

Dato : 14-02-06 12:13

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, jeg tror de skriver "Allah er stor" og "død over vantro"
>

> /Mikael (Astronaut)

Jamen så befinder i jer begge på det samme mentale niveau.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-02-06 12:20

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen så befinder i jer begge på det samme mentale niveau.

Godt argument...!

Sov godt.

/Mikael (Astronaut)

Fra : Konrad

Dato : 14-02-06 12:45

> [...]
>
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogle beviser for det? Evt. citater som alle vestelændinge holder

Ja - vesterlændinge fabler og hykler i mange muslimers øjne om
menneskerettigheder, tolerance, frihed osv - det er deres fælles hykleriske
bekendelsesreligion. Jeg taler om en opfattelse af modparten som ensrettet,
styg grå masse.

> Islam er ikke tolerant, og går ikke ind for frihed; så hvordan skal det i
> praksis kunne følges op?

Er vesten da tolerant? Det virker ikke særlig tolerant at flyve folk over på
den anden side af jorden for at tortere dem - her gælder
menneskrettighederne pludselig ikke, feks. Set udefra, virker det nøjagtig
lige så indlysende, det vestlige hykleri, som det du mener er indlysende
omkring "demokrati" (hvad menes her, egentlig?) og islam.

Netop. Du tror en hel masse.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-02-06 13:57

> [...]
> hykleriske
> bekendelsesreligion. Jeg taler om en opfattelse af modparten som

Selvfølgelig gør muslimer det! De vil jo ikke menneskerettigheder, tolerance
eller frihed.
Så det er klart hyklerisk i deres øjne.

> [...]
> lige så indlysende, det vestlige hykleri, som det du mener er indlysende
> omkring "demokrati" (hvad menes her, egentlig?) og islam.

Hvis vesten ikke var tolerant, så havde vi ikke de problemer med muslimerne
idag

Oh! du alvidende....!

/Mikael (astronaut)

Fra : Konrad

Dato : 14-02-06 14:59

> Selvfølgelig gør muslimer det! De vil jo ikke menneskerettigheder,
tolerance
> eller frihed.
> Så det er klart hyklerisk i deres øjne.

Den muslimske verden vil for store deles vedkommende ikke VESTENS helt
særlige patenterede udgave af "menneskerettigheder", "frihed" osv, men det
er jo ikke det samme, som de er imod. USA er jo heller ikke imod demokrati,
blot fordi deres parlamentsform, valghandling, valgbarhedskriterier etc ikke
minder om den danske.

> Hvis vesten ikke var tolerant, så havde vi ikke de problemer med
muslimerne
> idag

Øh...??? Det argument fatter jeg ikke.

> Oh! du alvidende....!

Jeg skal gerne oversætte : Pointen er, at du *tror* du ved en hel masse om
hvordan ALLE muslimer tænker, og mange muslimer *tror* de ved en hel masse
om vestens dunkle, zionistkonspirerende motiver og det er midt i al denne
"tro", debatten på begge sider kører fuldkommen af sporet.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-02-06 16:48

> [...]
> demokrati,
> blot fordi deres parlamentsform, valghandling, valgbarhedskriterier etc

Nej, deres form for menneskerettigheder og frihed er; stening, fængsling af
folk med en anden mening, kvinder må ikke køre bil. osv.

> over
> nøjagtig

> muslimerne
>
> Øh...??? Det argument fatter jeg ikke.

Tja, hvis vi havde været ligeså intolerante som i de muslimske lande, så
havde islam ikke fået et ben til jorden i DK.

> [...]
> om vestens dunkle, zionistkonspirerende motiver og det er midt i al denne
> "tro", debatten på begge sider kører fuldkommen af sporet.

Du har vist ikke fulgt med. Det er jo temmelig åbenlyst hvad muslimer tænker
og mener...
- ellers så kik i koranen.

/Mikael (Astronaut)

Fra : Konrad

Dato : 14-02-06 17:14

> Nej, deres form for menneskerettigheder og frihed er; stening, fængsling
af
> folk med en anden mening, kvinder må ikke køre bil. osv.

Det er i et mindretal af muslimske lande disse foreteelser finder sted. Og i
de lande, f.eks Saudi-Arabien, hvor det forekommer, er der jo bred enighed
om, at det er vejen frem. Det er sådan det skal være, synes mange at mene.

> Tja, hvis vi havde været ligeså intolerante som i de muslimske lande, så
> havde islam ikke fået et ben til jorden i DK.

Det var i hvert fald aldrig kommet så vidt - helt rigtigt.

> Du har vist ikke fulgt med. Det er jo temmelig åbenlyst hvad muslimer
tænker
> og mener...

Jeg kan se hvad "demokratiske muslimer" f.eks mener. Eller hvad Fatih Alev
mener. Eller hvad Abu Laban mener. Eller hvad Wahid Abdul Petersen mener -
og de mener jo alle sammen noget forskelligt.

> - ellers så kik i koranen.

Der kan jeg ikke læse, hvad f.eks Naser Khader tænker.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-02-06 18:46

> [...]
> og de mener jo alle sammen noget forskelligt.

> Der kan jeg ikke læse, hvad f.eks Naser Khader tænker.

Muslimer sætter koranen over alt andet, så hvis Naser Khader er muslim så
tænker han i sura-citater.
Bl.a denne: Sura 2:139 – Muslimer tjener kun Allah

/Mikael (Astronaut)

Fra : Konrad

Dato : 15-02-06 13:10

> Muslimer sætter koranen over alt andet,

Så lades alt håb vist ude...

>så hvis Naser Khader er muslim så
> tænker han i sura-citater.

Jamen, så er

* Khader ikke muslim, eller
* Ikke alle muslimer tænker kun i Sura-citater, eller sætter koranen over
alt andet.

> Bl.a denne: Sura 2:139 – Muslimer tjener kun Allah

Kristne tjener kun jesus og gud.

Fra : @

Dato : 15-02-06 17:31

On Wed, 15 Feb 2006 13:09:46 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>* Khader ikke muslim, eller
>* Ikke alle muslimer tænker kun i Sura-citater, eller sætter koranen over

vil det sige at jeg kan bede skattevæsnet skride ad h*lv*d* til?

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-06 17:46

@ wrote:

> vil det sige at jeg kan bede skattevæsnet skride ad h*lv*d* til?

Når det gælder Jesus og Gud?

Ja, din direkte skatteindbetaling til samme kan du godt blive fri for, men
et eller andet siger mig at det ikke er hvad du hentyder til, så forklaring
udbedes?

Husk nu på at Jesus ord er at mennesker skal hjælpe hinanden.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : @

Dato : 15-02-06 20:30

On Wed, 15 Feb 2006 17:45:50 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Når det gælder Jesus og Gud?

hvis jeg som ovenfor anført *kun* tjener Jesus og Gud

så mener jeg ikke at jeg kan tjene andre samtidig

> [...]
>udbedes?
>
>Husk nu på at Jesus ord er at mennesker skal hjælpe hinanden.

mener at kunne huske at Jesus udtalte:
Giv kejseren hvad kejserens er
og Gud hvad Guds er

hvad med at beholde det hele selv!

f*ck skattevæsnet
nej jeg skriver ikke hvem der også sku* f*ckes

noget kunne blive fornærmet
og lyse mig i band eller hvad sådan nogen nu gør

det er de andre der udstøder en fatsvag

Fra : Konrad

Dato : 16-02-06 13:50

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> vil det sige at jeg kan bede skattevæsnet skride ad h*lv*d* til?

Øh? Er du da kristen? Og har du hidtil følt, at du tjente skattevæsenet?

Fra : @

Dato : 16-02-06 23:04

On Thu, 16 Feb 2006 13:50:25 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in message

>Øh? Er du da kristen?

nej

jeg ved Gud eksisterer men tror dog ikke på denne

>Og har du hidtil følt, at du tjente skattevæsenet?

ja, men det er ikke et krav at man tror på skattevæsnet bare man
betaler tiende (*suk* hvis bare en tiendedel kunne gøre det)

Fra : Konrad

Dato : 20-02-06 16:47

> nej
>
> jeg ved Gud eksisterer men tror dog ikke på denne

Øh? Hvordan kan du ikke tro på noget, du tror på (eller ved)? Det virker da
som noget af et sats.

> ja, men det er ikke et krav at man tror på skattevæsnet bare man
> betaler tiende (*suk* hvis bare en tiendedel kunne gøre det)

Det er kun troende der skal aflægge "tiende" (kirkeskat) - resten er jo fri.
Og det er altså ikke skattevæsenet du betaler til, eller som du tjener,
eller som dikterer noget som helst - det er jo staten.

Fra : @

Dato : 20-02-06 17:29

On Mon, 20 Feb 2006 16:47:05 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in message

>Øh? Hvordan kan du ikke tro på noget, du tror på (eller ved)? Det virker da
>som noget af et sats.

jeg ved at Gud Allah Odin Tor Freja og hvad de ellers hedder
allesammen findes,

de findes i folks fantasi på samme plan som Batman Supermule og Rasmus
Klump

men jeg tillægger ingen af ovennævnte nogen betydning i min dagligdag
(pånær Rasmus Klump)

det er jo her kæden hopper af for muhammedanerne og andre fanatikere,
der evner ikke at adskille fantasi og virkelighed

det er gået galt lige siden fejlen blev gjort:

"Gud skabet mennesket i sit billede"

er jo lodret forkert, en fatasifigur kan ikke skabe noget

nej den rette start lyder:

"Mennesket opfandt gud i sit eget billede"

det lyder straks mere rigtigt

og grunden til at opfinde guder er menneskets dødsangst,
som er blevet udnyttet af alle religioners plattenslagere til alt,

for det meste noget modbydeligt

mennesker kan simpelthen ikke udholde tanken om at man fødes lever
livet dør og derefter indgår i naturens kredsløb

man fødes våd nøgen og sulten
og siden bliver det værre

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 15-02-06 19:44

> Så lades alt håb vist ude...

> Jamen, så er
>
> * Khader ikke muslim, eller

Muligt.

> * Ikke alle muslimer tænker kun i Sura-citater, eller sætter koranen over
> alt andet.

Næppe, så vil han blive straffet meget hårdt senere.

> Kristne tjener kun jesus og gud.

De fleste kristne er meget afslappet med deres religion, fordi de er fulgt
med tiden.
- kvinder kan faktisk blive præster idag, og bøsser.

Islam er ikke fulgt med tiden siden Muhammed døde.

/Mikael (Astronaut)

Fra : GB

Dato : 16-02-06 07:20

> - kvinder kan faktisk blive præster idag, og bøsser.

- men tilsyneladende kun fordi man er sikre på, at disse to grupper i
højere grad end andre vil forholde sig "anstændigt" over for stakkels,
forfulgte minoritets-islamister.

Fra : Konrad

Dato : 16-02-06 14:02

> Muligt.

Han mener selv han er muslim. Og hvem mon ved det bedre end ham?

> Næppe, så vil han blive straffet meget hårdt senere.

Det er et lukket argument. Ja - HVIS en muslim tror det er livet om at gøre,
at tænke på suracitater i døgndrift, så gør han det naturligvis. Men alle
dem, der ikke tror det er så fandens vigtigt, de gør det jo netop ikke!

> De fleste kristne er meget afslappet med deres religion, fordi de er fulgt
> med tiden.

Den store tavse flertal af muslimer har da også et afslappet forhold til
islam. Mange er jo kulturmuslimer på samme måde som mange danskere er
kulturkristne. Og det er samfundet og den almindelige demokratiske,
oplysningsmæssige udvikling der har presset kirken - det er ikke de kristne
der har presset samfundet frem - tværtimod har de kristne jo altid været
bagefter normerne i det moderne Danmark.

> Islam er ikke fulgt med tiden siden Muhammed døde.

Du omtaler islam som en bastant og evig monolit, men kristne som
gruppeopdelte størrelser med forskelligt syn på tingene.

Fra : Per Hagemann

Dato : 15-02-06 01:05

> [...]
> hykleriske
> bekendelsesreligion. Jeg taler om en opfattelse af modparten som

Det er en helt korrekt generalisering at betegne vestelændinge som
hykleriske dyrkere af menneskerettigheder, tolerance og frihed.

Ganske som det vel er rigtigt når jeg betegner muhamedanerne som en militant
og totalitær invasionshær.

Om der eksisterer undtagelser fra den grå masse burde ikke være et
diskussionstema, sålænge mange ikke-muhamedanere stadig mangler at forstå de
helt grundlæggende kendetegn ved Muhamedanismen, vigtigst at der er tale om
en erobringsideologi.

--
Sura 9:20 "De, som tror og udvandrer (fra deres hjem) og kæmper for Allahs
sag med deres ejendele og deres liv, har den højeste rang for Allahs åsyn.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-02-06 01:35

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> diskussionstema, sålænge mange ikke-muhamedanere stadig mangler at
> forstå de helt grundlæggende kendetegn ved Muhamedanismen, vigtigst

Selvfølgelig står hyklere langt over voldsmænd hvad angår verdensgavn
og civilisation
----------------------
Mogens Glistrups Progress Party, the only defendere of the weak in the
Danish Society, always song

"We shall overcome"

(after the essential treasures of our nation and ideology such as
"Danmark for folket" og "I Danmark har jeg født, der har jeg hjeme" by
HC Andersen - and "Kæmp for alt hvad du har kært" verset af "Altid
frejdig når du går".)

The case of the drawings of the Prophet Muhamed may be a turning point
in the fight to overcome, now lead by Pia Kjærsgaards Dansk
Folkeparti.

Does not the freedom-loving spite of the newspaper Jyllandsposten
stand on the shoulders of Glistrups modest and fair play
crystallization of the Muslem Danger "Turks multiply like rats by
births and immigration", the masterpiece of Scandinavian common sense
of the century?

Is the present succes of patriotism conceivable without the work of
Riemann, Poulsgaard, Kirsten Jacobsen and Mogens Glistrup 1971-1999 ?

Was not Sigmund Freud correct when he wrote "When man stopped
retaliating by throwing stones and threw an insult, civilization was
born" ( An eye for an eye makes the whole world blind, were the words
of Gandhi who is an important inspiration of the pacifist and
flowerpower pioneer Mogens Glistrup) ?

Fra : Konrad

Dato : 15-02-06 13:18

> [...]
> >

> Det er en helt korrekt generalisering at betegne vestelændinge som
> hykleriske dyrkere af menneskerettigheder, tolerance og frihed.

I hvert fald gradbøjes der i visse kredse helt vanvttigt, så snart de skal
stå deres prøve. Men langt fra alle lande og befolkninger (eller
vesterlændinge) er jo hykleriske.

> Ganske som det vel er rigtigt når jeg betegner muhamedanerne som en
militant
> og totalitær invasionshær.

Det afhænger af hvem du mener med muhamadanere. Mener du talebanere,
fundamentalistiske islamister og andet godtfolk er vi helt enige.

> [...]
de
> helt grundlæggende kendetegn ved Muhamedanismen, vigtigst at der er tale

Det er jo komplet ligegyldigt, hvis lad os sige 90% af herboende muslimer
ikke deler den holdning, og derfor er det væsentligt at vide, i hvor høj
grad den "grå masse" har indsigt i koranen, og hvor mange der forholder sig
forpligtende til våseriet. Vi ved at færre blandt muslimer kender koranen
relativt ift kristne (altså danskere) du og jeg er sandsynligvis mere
velbevandrede i passager i bibelen end en tilfældig Ali vi møder på gaden
kender til koranen.

> [...]
> sag med deres ejendele og deres liv, har den højeste rang for Allahs åsyn.

Men hvor mange tror, og hvor mange kæmper for Allah med deres liv i Danmark?
Ikke mange, skulle jeg mene.

Fra : Per Hagemann

Dato : 15-02-06 15:17

> [...]
> relativt ift kristne (altså danskere) du og jeg er sandsynligvis mere
> velbevandrede i passager i bibelen end en tilfældig Ali vi møder på gaden

Den menige muhamedaner er styret oppefra. I familien er den ældste mand
overhoved. I menigheden er imamen lederen. I lokalområdet er sheiken regent.
For landet som helhed er der en emir, og for hele kalifatet som eksisterede
fra Muhameds tid til 1924 hersker kaliffen.

Det er altså ikke synderligt interessant hvad den enkelte myre i tuen
forstår af koranen. Systemet skal ses i sammenhæng.

--
Sura 2:217 "Det er foreskrevet jer at kæmpe, selv om I hader det. Men det
kan være, at I hader noget, skønt det er godt for jer, og det kan være, at

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 14-02-06 12:14

> [...]
>
> =============
>
> Mon ikke det er den slags, dine muslimske åndsbrødre skriver i deres

Demokrati er kun noget muhamedanerne har indbyrdes, det er deres lov og ikke
den danske grundlov der gælder for dem, de er ens hele bundet, ja jeg er
meget forundret over at folk ikke kan gennemskue Naser Khader, sleskheden
lyser langt ud af ansigtet på manden, p.t.er der mange naive danskere som
tror på ham. men som Glistrup tidligere har sagt er han en af de farligste,
nemlig en ulv i fåreklæder.

Kurt rumforsker

Fra : Konrad

Dato : 14-02-06 15:08

"Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message

> [...]
> den danske grundlov der gælder for dem, de er ens hele bundet, ja jeg er
> meget forundret over at folk ikke kan gennemskue Naser Khader,

Ja, forstået på den måde, at han som den drevne og velintegrerede
levebrødspolitiker han er, naturligvis ikke er blind for, at det øger hans i
forvejen store popularitet ret voldsomt. Han er da klart kommende formand
for R, og et temmelig sandsynligt bud på en ministerpost i en kommende
regering.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-02-06 16:50

> [...]
> forvejen store popularitet ret voldsomt. Han er da klart kommende formand
> for R, og et temmelig sandsynligt bud på en ministerpost i en kommende

Ja, og så har vi glidebanen til muslimsk flertal i folketinget...

/Mikael (Astronaut)

Fra : Konrad

Dato : 14-02-06 16:55

> Ja, og så har vi glidebanen til muslimsk flertal i folketinget...

Det er 10 år siden Khader udgav en bog, hvor han kritserede tossegode
menneskers forhold til fundamentalisme, og hvor han opfandt og lancerede
begrebet halalhippie. Meget kan man sige om Khader, men i den her sag har
han aldrig givet udtryk for andre synspunkter end dem, han nu sætter sig i
spidsen for.

Fra : Martin

Dato : 14-02-06 12:03

Mikael Mortensen skrev:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

> Du lyder heller ikke selv for smart. Men du har selvfølgelig ytringsfrihed.

Ihh hvor er vi heldige vi 2.

> Hvorfor laver han først netværket nu?

Hver ting til sin tid. At han ikke har gjort det før er fordi det i
store træk ikke har været nødvendigt. Hovedparten af muslimer i DK
er veltilpassede, omend ikke integrerede. Det er kun den borgerlige
presse og dk.politik der febrilsk prøver at vise et andet billede.

> Og hvad får en radikal til at gå imod radikalpolitik? - som jo altid har
> være beskyttelse af de rabiate.

Du har vist aldrig læst Kirk eller Scherfig. Har du hørt om Brandes
eller PH. Sæt dig lidt ind i de 4 radikale herrer før du går på
barrikaderne igen.

Mvh
Emperor Shaddam Corrino the 4th, the 82nd Padishah Emperor, ruler of
the known
human universe

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-02-06 12:11

Mikael Mortensen skrev:

> [...]

>er veltilpassede, omend ikke integrerede. Det er kun den borgerlige
>presse og dk.politik der febrilsk prøver at vise et andet billede.

Der har i mange år været brug for at de såkaldte moderate muslimer kom på
banen.

> [...]

>Du har vist aldrig læst Kirk eller Scherfig. Har du hørt om Brandes
>eller PH. Sæt dig lidt ind i de 4 radikale herrer før du går på

Kan du ikke finde nogle der er mere nutidige, det der vrøvl med "har du ikke
læst dit og dat fra 1700 hvidkål" kan jeg ikke bruge til noget.

/Mikael (Astronaut)

Fra : Peter Holst

Dato : 14-02-06 12:00

> [...]

> sprog.
> - og derfor er muslimer også udemokratiske.
>
> "Demokratiske" Muslimer er en vuggevise.

Har du flere gode historier at fortælle. De er det rene pis du skriver

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-02-06 12:13

"Peter Holst" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
> "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in

> Har du flere gode historier at fortælle. De er det rene pis du skriver

Nej, det argument kan jeg vist ikke komme efter.

/Mikael (Astronaut)

Fra : Martin

Dato : 14-02-06 12:17

Mikael Mortensen skrev:

> Kan du ikke finde nogle der er mere nutidige, det der vrøvl med "har du ikke
> læst dit og dat fra 1700 hvidkål" kan jeg ikke bruge til noget.

Det er nok det der er problemet. Alt for få mennesker gider sætte sig
ind i baggrundsmaterialet før de skræpper op. Men det er fuldt ud
forståeligt. Det er jo væsentlig nemmere at have skarpe holdninger
til komplekse problemer jo mindre man har sat sig ind i tingene.
Hvad lærer I i folkeskolen idag?

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-02-06 12:23

Mikael Mortensen skrev:

> [...]
>ind i baggrundsmaterialet før de skræpper op. Men det er fuldt ud
>forståeligt. Det er jo væsentlig nemmere at have skarpe holdninger

Man kan ikke sammenligne hvad der skete for 100 år siden og så idag.
- Så dine referencer kan ikke bruges til noget som helst.
Så få næsen ud af historiebøgerne og gå ud i den virkelige verden.

>til komplekse problemer jo mindre man har sat sig ind i tingene.
>Hvad lærer I i folkeskolen idag?

Ved det ikke, det er mange år siden jeg gik i folkeskole.

/Mikael (Astronaut)

Fra : @

Dato : 14-02-06 19:46

On Tue, 14 Feb 2006 12:23:16 +0100, "Mikael Mortensen"
<bugs@danbbs.dk> wrote:

>"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

>Man kan ikke sammenligne hvad der skete for 100 år siden og så idag.

jo, det er lige nøjagtig hvad man både bør og kan

>- Så dine referencer kan ikke bruges til noget som helst.
>Så få næsen ud af historiebøgerne og gå ud i den virkelige verden.

historien har desværre vist at historien gentage sig

historien har desværre også vist at ovenstående faktum vælger et stort
flertal altid at afvise

ved at læse i denne gruppe kan jeg ved selvsyn se
-
-
-
-
at historien er ved at gentage sig

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-02-06 22:49

> jo, det er lige nøjagtig hvad man både bør og kan

Det mener jeg så ikke man kan. Vi er forhåbentlig kommet videre..
Men man skal lære af historien.

/Mikael (Astronaut)

Fra : Martin

Dato : 14-02-06 12:23

Mikael Mortensen skrev:

> [...]
forståeligt. Det er jo væsentlig nemmere at have skarpe holdninger
til komplekse problemer jo mindre man har sat sig ind i tingene. Hvad
læser I i folkeskolen idag?

Fra : Martin K

Dato : 14-02-06 12:34

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message

> "Demokratiske" Muslimer er en vuggevise.
> - men jeg falder ikke i søvn.

Jeg synes, Naser Khader virker ret overbevisende i sit forsvar for
demokratiet. Spørgsmålet for mig er mere, hvor mange muslimer der er
tilhængere af Khaders linie, og hvor mange der er på Laban-fløjen. Khader
hævder selv at flertallet er bag ham, men det savner jeg dokumentation for.

--
Martin K

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-02-06 17:56

On Tue, 14 Feb 2006 12:33:44 +0100, Martin K wrote:

> [...]
> hævder selv at flertallet er bag ham, men det savner jeg dokumentation for.

Du får ikke ret mange muslimer til at gå imod deres immem. På den anden
side, hvis du fjerner alle immamer fra Danmark, så vil Khader få en meget
stor tilslutning, som den nye immam.

Prøv eventuelt at læse Hans Kirk "Fiskerne", som beskriver nøjagtig det
muslimerne oplever.
Kirk beskriver blot et fiskersamfund ved Limfjorden for godt 100 år siden.
Men de sociale og religiøse relationer er de samme.

/|\
/\
Bruno

Fra : @

Dato : 14-02-06 19:48

On Tue, 14 Feb 2006 12:33:44 +0100, "Martin K" <n@da.spam> wrote:

>"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message

>Jeg synes, Naser Khader virker ret overbevisende i sit forsvar for
>demokratiet.

NK er muhammedaner, og hvis det passer i hans kram at lyve overfor os
"vantro" så gør han det uden tøven

Fra : HrSvendsen

Dato : 14-02-06 12:39

Mikael Mortensen wrote:
> [...]
> sprog.
> - og derfor er muslimer også udemokratiske.

Du har ret forsåvidt, at muhammedanisme naturligvis ikke er demokratisk
idet, det er en religion, og dertil en religion smækfyldt med dogmer.

Sammenstillingen "demokratiske muhammedanere" er en selvmodsigelse på linie
med "liberale marxister" eller "liberale svenskere".

> "Demokratiske" Muslimer er en vuggevise.
> - men jeg falder ikke i søvn.

Så kan du desværre nok ikke opnå medlemsskab i den lokale dhimmi-forening.

Fra : Martin

Dato : 14-02-06 12:51

Mikael Mortensen skrev:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

> Man kan ikke sammenligne hvad der skete for 100 år siden og så idag.

For det første var det hverken i 1700 tallet eller for den sags skyld
for 100 år siden. Og jo, man ikke bare kan..man SKAL sammenligne
ellers har man ikke lært en skid! Hvilket du er et eklatent eksempel
på.

> - Så dine referencer kan ikke bruges til noget som helst.

Men derimod kan vinklen til dine holdninger bruges bruges som
rollemodel på alverdens spindoktorskoler og koranskoler. Du er
manipulerbar. Det eneste du skal fodres med er et minimum af viden, så
springer du frem fra persiennernes skjul og udgyder din retfærdige
harme.

> Så få næsen ud af historiebøgerne og gå ud i den virkelige verden.

Altså Ekstra Bladet og www.danskfolkeparti.dk ellers tak. Been there
saw their shit got the tee.

Fra : Jan Lassen

Dato : 14-02-06 13:41

Mikael Mortensen skrev:

> [...]

harme.

> Så få næsen ud af historiebøgerne og gå ud i den virkelige verden.

En ting der altid undre mig er, at hver gang dansk folkeparti bliver nævnt
er det negativt.
Kan du som åbenbart mener det de laver er noget skidt fortælle mig, hvad det
er der er så galt med den politik de fører??
Jeg er ikke 100% enig i noget partis politik, men kan meget langt hen ad
vejen følge Dansk folkepartis politik, de har gjort en del for både de ældre
syge og pensionisterne, at de mener muslimer som dansker også skal yde før
de nyder ser jeg intet galt i, det samme med hvis de ikke vil indordne sig
under landets love kan de ikke være her, sådan er det overalt på kloden..
Grunden til jeg spørger er, at hver gang det parti bliver nævnt er det med
negative undetoner, det undre mig de som det enste parti konstant skal
fremstå som et parti der kun vil ondt, der er andre partier der er værre,
men dem høre man ikke nævnt på samme negative måde.
feks. har jeg kun sjældent hørt enhedslisten nævnt på samme måde, de vil
have vi alle skal smide alle vores surt tjente penge til u-lands bistand og
vi uden grænse kan overbefolke Danmark med alverdens fatige muslimer.
JL

Fra : Malte Runz

Dato : 14-02-06 17:27

"Jan Lassen" <woodhorse@gmail.com> wrote in message

(snip)

> [...]
> fremstå som et parti der kun vil ondt, der er andre partier der er værre,
> men dem høre man ikke nævnt på samme negative måde. ...

Prøv på dk.politik.indvandring! Det, at der skulle findes partier, der er
værre, gør på ingen måde DF bedre... eller mindre slemt.

> [...]
og
> vi uden grænse kan overbefolke Danmark med alverdens fatige muslimer.

Du mener altså, at det er Enhedlistens ønske, at vi danskere skal give "alle
vores surt tjente penge til u-lands bistand", og at partiets mål er at
"overbefolke Danmark med alverdens fatige muslimer".

Den slags påstande er svære at forholde sig seriøst til. Men jeg spørger
alligevel. Hvad pokker skulle formålet være med det? Hvorfor skulle et parti
(og titusindvis af vælgere) ønske at lade nationen gå fallit og blive
overtaget af mindrebemidlede religiøse fra andre dele af verdenen?

Synes du ikke selv, at det lyder lidt for absurd? At det lugter lidt af
paranoia? Hvis nogen skulle prøve at overbevise mig om, at det virkelig
forholder sig sådan, at der er stærke politiske kræfter her i landet, der
målrettet forsøger at ødelægge den danske nation og kultur, så ville jeg
være særdeles skeptisk. Den slags udløser altid kraftige bips på min
populisme/demagog-radar.

--
Malte Runz

Fra : E.M.

Dato : 14-02-06 17:59

> [...]
> vores surt tjente penge til u-lands bistand", og at partiets mål er at
> "overbefolke Danmark med alverdens fatige muslimer".

Det er muligt det ikke ligefrem er det de ønsker, men det ville blive
resultatet hvis alle deres forrykte idèer blev gennemført.

E.M.

Fra : Egon Stich

Dato : 14-02-06 17:54

"Malte Runz" <malte_runz@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (og titusindvis af vælgere) ønske at lade nationen gå fallit og blive
> overtaget af mindrebemidlede religiøse fra andre dele af verdenen?

Du spørger.
Det er der sandelig mange, der gør.
Og netop disse holdninger hos de såkaldte "socialister", er jo netop grunden
til, at der bliver færre og færre.

> [...]
> målrettet forsøger at ødelægge den danske nation og kultur, så ville jeg
> være særdeles skeptisk. Den slags udløser altid kraftige bips på min

Man behøver jo blot at lytte, når een af dem udtaler sig.
De har læst de forkerte bøger.

ES

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-02-06 13:50

Mikael Mortensen skrev:

> [...]

>for 100 år siden. Og jo, man ikke bare kan..man SKAL sammenligne
>ellers har man ikke lært en skid! Hvilket du er et eklatent eksempel

Står der det i dine historiebøger?

> [...]

>manipulerbar. Det eneste du skal fodres med er et minimum af viden, så
>springer du frem fra persiennernes skjul og udgyder din retfærdige

Ja, du har selvfølgelig ret.
Og vi kører stadig i hestevogn og går på das i gården.
Luk bogen, og kom ud til virkeligheden.

> Så få næsen ud af historiebøgerne og gå ud i den virkelige verden.

>Altså Ekstra Bladet og www.danskfolkeparti.dk ellers tak. Been there
>saw their shit got the tee.

Hvorfor fortæller du mig det?

Hvad er din indstilling til moderate nazister?

/Mikael (Astronaut)

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-02-06 17:45

On Tue, 14 Feb 2006 13:50:17 +0100, Mikael Mortensen wrote:

> Hvad er din indstilling til moderate nazister?

Det er vel mennesker der har en dom for at andre ikke må mene at de er
"nazister", godt så, så kalder vi dem ved det de selv kalder sig for i
øjeblikket. "Dansk Samling", "National Front" eller noget lignende.

/|\
/\
Bruno

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-02-06 18:39

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel mennesker der har en dom for at andre ikke må mene at de er
> "nazister", godt så, så kalder vi dem ved det de selv kalder sig for i
> øjeblikket. "Dansk Samling", "National Front" eller noget lignende.

Spørgsmålet var: hvad er din indstilling til moderate nazister?
- og det var til Martin.
Men du må også gerne svare.

/Mikael (Astronaut)

Fra : Per Hagemann

Dato : 15-02-06 00:50

> [...]
> "nazister", godt så, så kalder vi dem ved det de selv kalder sig for i
> øjeblikket. "Dansk Samling", "National Front" eller noget lignende.

Underlige eksempler. Dansk Samling under ledelse af Arne Sørensen var eneste
danske parti, som gennem hele krigen modarbejdede samarbejdet med tyskerne.

National Front er et engelsk nationalt parti svarende til Dansk Folkeparti
her.

Personligt ville jeg aldrig sammenligne nazister og muhamedanere, da de er
helt forskellige trods fælles kamp under 2VK. Muhamedanerne inklusive de
moderate udgør en fareklasse helt for sig selv.

--
Det muhamedanske førerskab hertillands er forlængst overtaget af høge, som
er repræsentative for Islam.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-02-06 01:52

> [...]
> de er helt forskellige trods fælles kamp under 2VK. Muhamedanerne
> inklusive de moderate udgør en fareklasse helt for sig selv.

Selvfølgelig har nationalsocialismen aldrig truet europæernes trivsel
så farligt som Islam nu gør

Under krigen var der iøvrigt et fornuftigt samarbejde mellem jøder i
Israel og Hitlers folk - man havde jo i Tyskland intet imod jøder, der
ikke boede i Neuropa, og man aftalte masseflytninger af jøder fra
Europa til Israel og Madagaskar, og havde de allierede ikke hindret
især sidstnævnte, havde langt færre jøder havnet i de arbejdslejre ,
som på grund af krigsforholdene blev plaget af tyfus og andre dødelige
infektionssygdomme.

Fælles fjende giver alliance, så muslimer der ville lade sig rekrutere
til SS var klart velkomne og fælles fjende var især serberne og
partisaner under Tito

Floskler er billige og andet var der ikke i nazi-venligheden mod
Stormuftien i Jerusalem

Længe efter krigen fandt de militært og teknisk inkompetente
muslimlande på at dyrke Mein Kampf, hvis indhold er 50 kapitler om
andet end jøder og et kapitel om jøder og et imod prostitution, et
vigtigt fjendebillede for nazierne, som derved fik 60% af tyske
kvinders tilslutning. Alle kneb gælder, når man skal vinde i krig (og
kærlighed)
Muslimer bryster sig af at have Hitlers bog i reolen og påstå at han
ønskede aflivning af jøder i millionvis og at sådant er realistisk mål
for svage Ægypten mm. De få muslimer, der kan læse og forstå en
intellektuel bog, har sjældent læst dette1923-partiprogram fra Berlin

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-02-06 13:41

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> on tirsdag 14. februar 2006 at 12:11
+0100 wrote:
>Der har i mange år været brug for at de såkaldte moderate muslimer kom på
>banen.

Synes du? Det forstår jeg ikke - du har lige skrevet at de ikke er en pind
bedre end de ekstreme??

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-02-06 14:02

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Synes du? Det forstår jeg ikke - du har lige skrevet at de ikke er en pind
> bedre end de ekstreme??

Nej, jeg siger; hvorfor kommer de på banen nu, hvis det ikke er for at
udnytte muhammed-grisen
Der har været ballade med muslimerne i mange år.

At det så er fup og fiduser er samme sag.

/Mikael (Astronaut)

Fra : Martin

Dato : 14-02-06 14:13

Mikael Mortensen skrev:

> [...]
> Luk bogen, og kom ud til virkeligheden.

> Hvorfor fortæller du mig det?
>
> Hvad er din indstilling til moderate nazister?

Har du røget hash?

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-02-06 14:19

Mikael Mortensen skrev:

> [...]
> Luk bogen, og kom ud til virkeligheden.

> Hvorfor fortæller du mig det?
>
> Hvad er din indstilling til moderate nazister?

Er spørgsmålet for svært?

/Mikael (astronaut)

Fra : Martin

Dato : 14-02-06 14:23

Jan Lassen skrev:

> [...]
> Kan du som åbenbart mener det de laver er noget skidt fortælle mig, hvad det
> er der er så galt med den politik de fører??

Jeg har aldrig sagt de laver noget skidt. DF laver et kanongodt socialt
stykke arbejde for Danmark. Hatten af for det. Men samtidig er det et
topstyret parti der promoverer sig på populære enkeltsager de ved
går rent ind hos deres målgruppe.
Og det kombineret med en næsten total mangel på politiske mærkesager
gør partiet i nogen grad useriøst i mine øjne. De opfører sig som
en brandhund. Hvergang det ryger et eller andet sted kommer de farende
og galer op, og samtidig er det svært at være uenig med dem. Når Pia
toner frem på skærmen og jeg tager mig selv i at nikke til hendes
falbelader, føler jeg mig altid lidt følgagtig.

Mvh
Martin

Fra : Allan Riise

Dato : 14-02-06 15:23

Martin wrote:

> [...]
> toner frem på skærmen og jeg tager mig selv i at nikke til hendes
> falbelader, føler jeg mig altid lidt følgagtig.

Jeg synes at du skal se det realpolitiske i D's måde at forvalte hvad de
siger.

Du kan starte med at se på at 2/3 af de kommuner hvor DF kan være vægten på
skålen, der bliver der skåret ned på de sociale områder, ældreplejen og
skolerne.

Fra : Martin

Dato : 14-02-06 15:01

Mikael Mortensen skrev:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

> Er spørgsmålet for svært?

Få du nu øjnene ud af dine lommefilosofibøger og kom med noget
konkret istedet for din ellers underholdende ordleg.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-02-06 16:38

Mikael Mortensen skrev:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

> Er spørgsmålet for svært?
>

>Få du nu øjnene ud af dine lommefilosofibøger og kom med noget
>konkret istedet for din ellers underholdende ordleg.

Prøv nu at svare på spørgsmålet.!
Hint: Det står ikke i dine historiebøger.

/Mikael (Astronaut)

Fra : Martin

Dato : 15-02-06 08:34

Mikael Mortensen skrev:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

> Prøv nu at svare på spørgsmålet.!
> Hint: Det står ikke i dine historiebøger.

Nu forholder du dig bare helt i ro, så lige om 10 minutter kommer der
en blå bil med 2-3 store venlige mænd i hvid uniform, og de vil
forære dig en fiiiiiiin vest. Så gå nu ingen steder!!!

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 15-02-06 10:06

Mikael Mortensen skrev:

> [...]

>en blå bil med 2-3 store venlige mænd i hvid uniform, og de vil
>forære dig en fiiiiiiin vest. Så gå nu ingen steder!!!

Den er ved at blive gammel.
- Men du har vel også fundet den i dine historiebøger

Du vil altså ikke svare på spørgsmålet.?!

/Mikael (Astronaut)

Fra : Martin

Dato : 15-02-06 08:48

Bruno Christensen skrev:

> Det er vel mennesker der har en dom for at andre ikke må mene at de er
> "nazister", godt så, så kalder vi dem ved det de selv kalder sig for i
> øjeblikket. "Dansk Samling", "National Front" eller noget lignende.

Gættekonkurrencer er forbeholdt Otto Leisner, Mikael Mortensen, Bengt
Burg o.lign.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-02-06 10:10

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message
Bruno Christensen skrev:
> [...]
> øjeblikket. "Dansk Samling", "National Front" eller noget lignende.
Gættekonkurrencer er forbeholdt Otto Leisner, Mikael Mortensen, Bengt
BW: Der er hygge og tolerance i Otto Leisner & Co.
At Gunner Nu Hansen var en medieslave der hejlede for
stikkerlikvidationer, er derimod pinligt.

Profetsag er ikke "Danmarks største udenrigspolitiskee krise siden
WW2" som TV2 netop har ævlet.
Profetsag er vor mest positive heltegerning siden vi civiliserede
England i kristendommens første århundreder i NordEuropa

Her lidt uddybning udfra KristeligDagblad-links

Damaskus-pøbel er typisk for lovreligion

Vor kulturs historie er om lynch og massesuggestion. Enguderi betyder
intolerance og når englene besøger Lot i Sodoma, så søger pøblen at
voldtage dem, og når Lot hindrer dette, så rettes flertalsdiktaturets
vrede mod Lot og opsparet vold viser stærk - alle for een.første
Mosebog kapitel 19, 4-11.

Af samme grund siger Herren til Moses i 2. Mosebog kapitel 23, at man
ikke må følge mængden, for den er uretfærdig.

Også Paulus udsættes for pøbelens amokløb. Nu er pøbelen ikke ophidset
seksuelt, men religiøst og økonomisk. I Apostlenes Gerninger kapitel
19, 23-40 fortælles det, hvordan købmænd, håndværkere og det samlede
erhvervsliv ophidsede folkemasserne imod Paulus, fordi hans
forkyndelse ramte de store indtægter, som mange fik fra kulten omkring
Artemis-templet. Kun en behjertet indgriben fra en embedsmand hindrer
folkemassen i at slå Paulus ihjel.

Paulus og de første kristne udsættes ofte for pøbelens amokløb, idet
man både fra jødisk og hedensk side gav de kristne skylden for de
sygdomme og katastrofer, der ramte de antikke bysamfund. Som
kirkefaderen Tertullian i det 2. århundrede siger: "Hver gang der sker
en katastrofe i samfundet, lyder råbet igennem gaderne: kast de
kristne for løverne".

I det 8. og 9. århundrede gav spørgsmålet om billeder i kirkerne store
problemer med pøbelen i det byzantinske rige. Gadekampene rasede
imellem tilhængere og modstandere. Baggrunden var tolkningen af
billedforbudet. Forbudet var overleveret fra jødedommen, og
eksisterede siden om side med traditionen om at kunne afbillede
Kristus, som jo havde været menneske.

Denne strid blussede igen op under reformationen over hele Europa. Det
var et opgør med den katolske kirkes helgendyrkelse, der blev beskyldt
for at være blevet en dyrkelse af billederne i sig selv. Det medførte
flere steder, at gadens pøbel stormede kirkerne og rev alt ud, som
havde med katolsk kunst at gøre. Samtidig tævede eller dræbte pøbelen
dem, som satte sig imod denne hærgen. Således blev Frue Kirke i
København udsat for pøbelens hærgen allerede i 1530, hvor en
folkemængde tog sagen i egen hånd for at "udkaste det katolske
kætteri".

I 1762 måtte Jean Jacques Rousseau flygte fra Paris. Det skyldtes at
hans antikristelige bog "Contrat sociale" havde fået kirken til at
fordømme den, og der var udstedt arrestordre mod ham. Han tog hjem til
den landsby, hvor hans villa lå. Her måtte han skyndsomst flygte,
fordi en folkemængde ville den blasfemiske filosof til livs. De
brændte og plyndrede hans villa, og Rousseau måtte flygte til England,
hvor han fik asyl hos filosoffen David Hume.

Søren Kierkegaard kendte gadens parlament fra København. Han
reflekterer blandt andet i "Afsluttende uvidenskabeligt Efterskrift"
fra 1847, over fænomenet individ kontra masse. Han tager Sokrates frem
som eksempel på individet. Sokrates, som går rundt i Athens gader og
taler med folk for at bevidstgøre dem om sig selv, han er individet.
Mennesketers fremstående individer vil ofte idealiserer ånd. Massen ,
derimod , hygger sig med at være dyrisk, som danskerne under
retsopgøret 1945-50 , hvor vi overgik andre europæeres barbari ved at
indføre dødsstraf med tilbagevirkende kraft.

Kierkegard fremdrager et eksempel med pave Urbans korstogsprædiken i
1097. I denne prædiken taler Urban for, og opildner til at befri
hellige steder og dræbe vantro. Endnu inden han er færdig med at tale,
brøler folkemasserne "Deus vult" (Gud vil det).

Skismaet p.t. er om EU skal godtage overtro og blasfemi-forbud eller
lade oplysningstidens tolerance være andet end teori.

Kina og Japan kan vi lære meget af. Selvfølgelig kan også deres masser
gå amok og opføre sig dyrisk i visse extreme krisesygdomme, men fordi
de aldrig har tilladt befolkningseksplosion at føre til socialistisk
storbyslum, men har insisteret på at de der kan udføre landarbejde
skal gøre det og ikke nasse på erhvervslivet, og fordi tradition for
mange botisava og shinto guder lægger op til at sandheden er
individuel, er konfuzianske folk på et højere civilisatorisk stade end
fx danskernne. At holde vandtætte skodder mellem politik, tro og etik
er indlysende rigtigt - respekt for markedet er respekt for størst
mulig trivsel for alle. For yderligere links, søg
http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=281234

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 15-02-06 10:09

Bruno Christensen skrev:

> [...]
> øjeblikket. "Dansk Samling", "National Front" eller noget lignende.
>
>Gættekonkurrencer er forbeholdt Otto Leisner, Mikael Mortensen, Bengt

Svar nu på spørgsmålet....!

/Mikael (Astronaut)

Fra : Martin

Dato : 15-02-06 11:07

Mikael Mortensen skrev:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

> Svar nu på spørgsmålet....!

Der ér svaret. Læs nu mellem linierne, eller er den berømte sorte
klap gået ned....?

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 15-02-06 19:31

Mikael Mortensen skrev:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

> Svar nu på spørgsmålet....!
>

>Der ér svaret. Læs nu mellem linierne, eller er den berømte sorte
>klap gået ned....?

Du kan ikke bruge den sorte klap i denne sammenhæng - og den plejer vist
heller ikke at være sort.
Men det gør ikke noget da jeg temmeilig sikkert ved hvad du vil svare.

/Mikael (Astronaut)

Fra : Martin

Dato : 15-02-06 14:03

Mikael Mortensen skrev:

> Muslimer sætter koranen over alt andet, så hvis Naser Khader er muslim så
> tænker han i sura-citater.
> Bl.a denne: Sura 2:139 - Muslimer tjener kun Allah

Få nu næsen ud af dine støvede og dogmatiske bøger og forhold dig
til virkeligheden, eller har du fuldstændig mistet forbindelsen til
groundcontrol major mikael?

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 15-02-06 19:40

Mikael Mortensen skrev:

> [...]
>

>Få nu næsen ud af dine støvede og dogmatiske bøger og forhold dig
>til virkeligheden, eller har du fuldstændig mistet forbindelsen til

Leger du nu med dine legetøjsfly igen?!

/Mikael (Astronaut)

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 15-02-06 16:08

Per Hagemann skrev:

> Den menige muhamedaner er styret oppefra. I familien er den ældste mand
> overhoved.

Ligesom det var traditionen her i landet indtil for ikke så længe
siden.

> I menigheden er imamen lederen.

Men hvad så med alle de muslimer/personer med muslimsk baggrund der
ikke hører til en menighed? Det er vistnok flertallet her i DK. Er de
så ikke muslimer?

> I lokalområdet er sheiken regent.

Hvem er sheikerne i DK?

> For landet som helhed er der en emir, og for hele kalifatet som eksisterede
> fra Muhameds tid til 1924 hersker kaliffen.

Gælder det også Indonesien, Indien, Iran og Malaysia?

> Det er altså ikke synderligt interessant hvad den enkelte myre i tuen
> forstår af koranen. Systemet skal ses i sammenhæng.

Problemet er at dine fine opbygning nok passer på (traditionelle)
Arabiske samfund. Men Islam findes jo også andre steder.

Iøvrigt udgør præsterne i Saudi nærmest en parallel struktur til
kongefamilien, de skal sikre sidstnævntes legitimitet, men gør ikke
bare som der bliver sagt. Systemet er ikke så entydigt hierakisk som
du beskriver det. Måske var det tilfældet i det Osmanniske Rige.

mvh

Martin

Fra : Martin

Dato : 15-02-06 16:34

Mikael Mortensen skrev:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

> Den er ved at blive gammel.

Den er kun postet en gang tidligere, og da var den lige så relevant.

> - Men du har vel også fundet den i dine historiebøger
>
> Du vil altså ikke svare på spørgsmålet.?!

Du indrømmer at du ikke kan læse?

Fra : Flemming K

Dato : 18-02-06 00:18

Mikael Mortensen wrote:

> [...]
> sprog.
> - og derfor er muslimer også udemokratiske.
>
> "Demokratiske" Muslimer er en vuggevise.

Mikael, åben begge dine øjne. Islam er blot en religion, og som enhver
anden religion, fuldstændig afhængig af dem der praktiserer den.

I mine øjne er der to typer mennesker: Dem der tror på individet, og ved
at det i den sidste ende er dem selv der må afgøre hvad der er rigtigt
eller forkert. Og så dem der *ikke* tror på individet, og derfor vælger
at lægge beslutningen om rigtigt eller forkert i hænderne på noget over
menneskeligt, nemlig gud.

Den type mennesker der ikke tror på individet, fungerer ikke godt i et
demokrati, og fundamentalistiske ditto, gør da slet ikke -så der har du ret.

Det burde være overflødigt at nævne at Naser Khader er en person der
tror på sin egen dømmekraft, lige som mange andre muslimer, og at en
forening af demokratiske muslimer derfor giver mening, og er noget som
vi bør hilse velkommen.

Fra : @

Dato : 18-02-06 15:50

On Sat, 18 Feb 2006 00:18:27 +0100, Flemming K
<fkofjern@fjernemail.dk> wrote:

>Mikael, åben begge dine øjne. Islam er blot en religion, og som enhver
>anden religion, fuldstændig afhængig af dem der praktiserer den.

lodret forkert,
man kan ikke være praktiserende muhammedaner og demokrat på samme tid

der er ting som bare ikke findes:

lovlydige tyve
fredelige muhammedanere
kloge socialister
skikkelige isbjørne
tolerante fanatikere
objektive journalister

Fra : Allan Riise

Dato : 18-02-06 16:03

@ wrote:

> lodret forkert,
> man kan ikke være praktiserende muhammedaner og demokrat på samme tid
>
> der er ting som bare ikke findes:
>
> lovlydige tyve
> fredelige muhammedanere
> kloge socialister
> skikkelige isbjørne
> tolerante fanatikere
> objektive journalister

Du er bare for grel at læse.

Man kan sagtens være praktiserende Muslim og Demokratisk af sind og i
gerning, hvilket min kone og hendes familie er et klart eksempel på,
Indonesien er f.eks. også et demokratisk styret land o.s.v.

Fra : @

Dato : 18-02-06 21:20

On Sat, 18 Feb 2006 16:03:02 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Du er bare for grel at læse.
>
>Man kan sagtens være praktiserende Muslim og Demokratisk af sind og i
>gerning, hvilket min kone og hendes familie er et klart eksempel på,

så er ovennævnte nok ikke mere religiøst praktiserende end jeg er

>Indonesien er f.eks. også et demokratisk styret land

hvor militæret _udpeger_ en del af parlamentets medlemmer

hvor kommunistpartiet er forbudt

det er da demokrati der vil noget

Fra : Allan Riise

Dato : 18-02-06 21:57

@ wrote:

> så er ovennævnte nok ikke mere religiøst praktiserende end jeg er

Jeg ved ikke hvor meget og hvordan du praktiserer din afgud, min kone og
hendes familie går til bøn hver fredag, og hun beder også herhjemme, dog
ikke nødvendigvis 5 gange pr. dag.

> hvor militæret _udpeger_ en del af parlamentets medlemmer

Og andre lande, som USA, sørger for at militæret har en del af magten på
andre måder.

> hvor kommunistpartiet er forbudt
>
> det er da demokrati der vil noget

Ikke meget forskelig fra Tyskland, hvor nationale socialist partier er
forbudt!

Fra : Wilstrup

Dato : 18-02-06 19:42

> lodret forkert,
> man kan ikke være praktiserende muhammedaner og demokrat på samme tid

naturligvis kan man det -

socialisme og kristendom
socialisme og islam
socialisme og socialdemokratisme