Ny betegnelse for Muhammed
Fra : Hovsada

Dato : 14-02-06 01:50

Jeg har fået en ide til hvordan krisen om Muhammed kan løses: alle vi
vantro, der ikke kender alle tabuerne omkring Islam og Muhammed, kan
for fremtiden undgå at støde muslimerne ved helt at undgå at bruge
ordet "Muhammed"!

Istedet kan vi bruge betegnelsen "profeten tidligere kendt som
muhammed" eller på engelsk "The Prophet Formerly Known As Mohammed".
Kan også forkortes til det mundrette TPFKAM.

Fra : fribytteren

Dato : 14-02-06 04:57

Hovsada skrev:

> [...]
> muhammed" eller på engelsk "The Prophet Formerly Known As Mohammed".
> Kan også forkortes til det mundrette TPFKAM.

Der er noget der er meget bedre.

Under besættelsen fra '40-'45 var det forbudt at synge på engelsk,
så begyndte man blot at nynne. Leo Mathisen og hans orkester var et
meget kendt eksempel.

Så når man laver en tegning af et ikon man ikke må tegne, så siger
man blot at det er en tegning af mmm. Så er det op til beskueren selv
at afgøre, hvem der er aftegnet. Det er ikke tegneren der aftegner et
forbudt ikon, men derimod beskueren selv der tillægger tegningen, hvad
tegningen viser. Det er med andre ord, beskueren selv der tegner et
forbudt billede i sit eget hoved.

Havde Jyllandsposten skrevet at det var tegninger af mmm, ville der
givet ikke have været en verdensomspændende boykot og flagafbranding
af Dannebrog, for det kunne jo også blot være tegninger af Abu Laban.

Måske er JP blot kommet til at trykke det forkerte navn.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 14-02-06 08:12

On 13 Feb 2006 19:56:35 -0800, "fribytteren"
<fribytteren@fribytteren.dk> wrote:

> [...]
>af Dannebrog, for det kunne jo også blot være tegninger af Abu Laban.
>
>Måske er JP blot kommet til at trykke det forkerte navn.

Jeg tror ikke det hjælper. Det er jo tydeligvis heller ikke tilladt,
at offentliggøre, et billede af en fransk klovn med grisetryne og
griseører, hvis beskueren mener, at det forestiller profeten.....

Fra : @

Dato : 14-02-06 17:12

On Tue, 14 Feb 2006 08:12:29 +0100, Lars J. Helbo
<fornavn@efternavn.org> wrote:

>Jeg tror ikke det hjælper. Det er jo tydeligvis heller ikke tilladt,
>at offentliggøre, et billede af en fransk klovn med grisetryne og
>griseører, hvis beskueren mener, at det forestiller profeten.....

hmmm
det var vist kun nogle imamer der mente at kunne genkende deres kære
pædofet

jeg var f.eks. slet ikke klar over at Muhammed så sådan ud før
imamerne viste billedet frem

PS. ehnvær stavefjer i mit udlrg skuls et slist tas-ur

Fra : Kert Rats

Dato : 14-02-06 05:16

"fribytteren" <fribytteren@fribytteren.dk> skrev i en meddelelse

Hovsada skrev:

> [...]

af Dannebrog, for det kunne jo også blot være tegninger af Abu Laban.

Måske er JP blot kommet til at trykke det forkerte navn.

Jeg er begyndt at sige "Fy for Muhammed/Laban" i stedet for "Fy for
Satan/Helvede". Andre variationer kan opfindes.

Venligst

Kert Rats