Kæmp eller bliv træl
Fra : Henri Gath

Dato : 13-02-06 10:53

Fra : Peter Mogensen

Dato : 13-02-06 11:58

Henri Gath wrote:
> http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3551202

Det er nu meget godt med Søren Krarup og hans historietimer. "Stå fast"
....javel ja. Men hvem er disse "vi"? Jeg er heller ikke begejstret for
at Søren Krarup pådutter mig sin religion.

"Men vor frihed er et billed
bare af os selv,
har vi glemt dens kilde,
er vi dømt som træl."
(Nordahl Grieg 1940)

Hmm... det minder mig om:

"They who would give up an essential liberty for temporary security,
deserve neither liberty or security"
--Benjamin Franklin

Og pudsigt nok, så er DF nogen af de varmeste foretalere for f.eks.
overvågningsdirektivet.

Peter

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 13-02-06 17:36

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> deserve neither liberty or security"
> --Benjamin Franklin
>
> Og pudsigt nok, så er DF nogen af de varmeste foretalere for f.eks.

Og pudsigt nok illustrerer det fint både Krarups og Henri's forskruede
tankegang.

Fra : PerX ...

Dato : 14-02-06 00:06

In article <uCZHf.16$L_7.12@news.get2net.dk>, apm-at-mutex-dot-
dk@nospam.no says...

> Det er nu meget godt med Søren Krarup og hans historietimer. "Stå fast"
> ...javel ja. Men hvem er disse "vi"?

Dem som er enig med ham, ikke klaphat?

Fra : Peter Mogensen

Dato : 14-02-06 11:36

PerX ... wrote:
> In article <uCZHf.16$L_7.12@news.get2net.dk>, apm-at-mutex-dot-
> dk@nospam.no says...

> Dem som er enig med ham, ikke klaphat?

Ja... eller dem som han ønsker skal blive det:

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/02/13/121655.htm

Som sagt... jeg bryder mig ikke om at hverken Søren Krarup, eller DF
pådutter mig eller mine børn nogen religion. Jeg bryder mig heller ikke
om at blive kaldt "klaphat", men jeg tager det ikke så tungt, når det
kommer fra relativt harmløse randeksistenser.

Peter

Fra : Martin

Dato : 14-02-06 00:33

Michael Kirkegaard skrev:

> "Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse

> Og pudsigt nok illustrerer det fint både Krarups og Henri's forskruede
> tankegang.

In a real fourth reich you'll be the first to go (JBiafra)

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 14-02-06 05:40

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

Michael Kirkegaard skrev:

> [...]
> tankegang.

>In a real fourth reich you'll be the first to go (JBiafra)

Du er sgu fantatisk...

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-02-06 09:18

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> on tirsdag 14. februar 2006 at
0:06 +0100 wrote:
>Dem som er enig med ham, ikke klaphat?

Åhhh, altså ligesom når læserbrevsskribenterne skriver "Vi danskere er
trætte af..." Eller når Pia Kjærsgaard med konsorter taler om hvad
danskerne ønsker. Det er lidt træls at blive taget til indtægt for den
slags. Man må da kunne tale for sig selv?!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-02-06 09:16

Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> on mandag 13. februar 2006
at 11:57 +0100 wrote:
>Og pudsigt nok, så er DF nogen af de varmeste foretalere for f.eks.
>overvågningsdirektivet.

De vil så gerne forbyde og overvåge…

Læsning her i gruppen og opmærksomhed på hvad navnlig DF men i høj grad
også regeringen ønsker, viser at det borgerlige Danmark så gerne vil
udstede forbud - nu som et værn for friheden. Det er da i sandhed en
modsætningsfyldt verden vi lever i.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311