Router på MAC/PC-netværk
Fra : Anders Sørensen

Dato : 14-06-01 15:34

Hej

Jeg er i tvivl om der er nogen der kan se min meddelelse,
da der ingen respons er kommet på mit indlæg for en
uge siden.

Jeg har fået til opgave at lave Internet forbindelse
gennem en ISDN-router.

Systemet er følgende:
1 MAC med OS9
1 PC med Win ME
1 NetGear dual speed hub DS104
1 NetGear router RT328
1 Xerox farvelaserprinter

Når jeg går ind på MAC-ens TCP/IP indstillinger,
vises følgende:
IP-adresse: 192.168.0.2
Subnet: 255.255.255.0

Router: 192.168.0.1

Name server adresse: 10.0.0.1
10.0.0.2

Jeg har sat IP-adressen på Pc'en til 192.168.0.5
Subnet: 255.255.255.0
Jeg har sat Gateway til 192.168.0.1
Aktiver DNS, Vært 192.168.0.1
Rækkefølge til søgning efter DNS server: 192.168.0.1

Det er vel ikke nødvendigt med den samme workgroup,
for at jeg kan komme i forbindelse med routeren eller
pinge?

Jeg kan ikke få forbindelse til MAC'en eller routeren
med Ping 192.168.0.x
Jeg kan heller ikke pinge Pc'en fra "sig selv".

Hvad går der galt?

--
Mvh.
Anders Sørensen